Interim Redovisningsansvarig!

Till vår kund som är ett greentech-bolag söker vi nu en erfaren redovisningsekonom med intresse för effektivisering och utveckling. Det här är ett konsultuppdrag via Eqonomy-Wise professionals på heltid. Uppdraget planeras tillsättas omgående och pågår initialt till årsskiftet. Vår kund sitter i trevliga lokaler i Sundbyberg, med möjlighet till hybridarbete, cirka 3 dagar i veckan. Ditt uppdrag: Du kommer tillsammans med ekonomichef ansvara för att hålla ihop och driva redovisningen för bolaget. Arbetsuppgifter: Ansvarig för samordning och övervakning av outsourcad redovisning till extern byrå. Genomförande av månads-, kvartals- och årsbokslut Skatter, moms och deklarationer Breda arbetsuppgifter inom redovisning med många kontaktytor internt och externt. Driva och genomföra utveckling av ekonomiprocesser och arbetsrutiner Om dig: Vi söker dig som har erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete från ax till limpa, eftergymnasial eller akademisk utbildning är meriterande. Du har generellt goda systemkunskaper, kunnig inom Excel och det är meriterande om du har erfarenhet affärssystemet Business Central samt Power BI. Du har goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och i skrift. Det är mycket meriterande om du har tidigare erfarenhet från bolag som befinner sig i en utvecklingsfas och goda kunskaper kring att sätta rutiner och processer. Som person är du prestigelös samt har en förmåga att arbeta fokuserat och komma i mål med dina arbetsuppgifter. Du är således van att arbeta självständigt, du trivs med tempo och får saker att hända. Du har ett driv och ett engagemang i ditt arbete och bidrar till en god stämning på arbetsplatsen. Du uppskattar dessutom ett nära samarbete kollegor emellan och är van att arbeta i grupp. Det är viktigt att du är en individ som kan verka och trivas i ett tillväxtbolag med föränderlig miljö och expansion som naturliga inslag. Sök idag! Har du frågor om rollen kontakta Matilda Zimdahl, [email protected]. För att söka rollen klicka på ”sök rollen”, samt bifoga CV. Notera att personligt brev inte är obligatoriskt i denna ansökningsprocess. I konsultvärlden går saker ofta snabbt så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med din ansökan, varmt välkommen att söka!

11 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Executive Assistant at H&M

Your mission As an Executive Assistant within the H&M Kids business area, you will work closely with the Manager of the department and assist in planning their day. Your responsibilites will include organizing their schedule by booking meetings and managing their calendar, preparing agendas and documents, taking notes, managing receipts, and handling various administrative duties. Furthermore, you will provide support (as needed) to nine leaders of the Management team assisting with tasks such as administration, invoicing, document management, and time reporting. You will also take charge of coordinating all travel arrangements for both the manager and the management team, handling visa application, and ensuring all necessary documents are in order. As the Executive assistant, you are also responsible for the office space and as such contribute to creating a pleasant and creative environment for your colleagues. You will be the first point of contact for office related questions and work closely with H&M facility team. This includes planning events, after-work gatherings and other social team activities and events. You will also collaborate with the HR department and contribute to building a positive culture, which may involve organizing activities such as yoga classes or cultural weeks. You will be a part of the HR-team and report to the H&M Kids HR-Manager. Additional tasks include: Creating creative presentations Proofreading English documents Purchasing snacks, lunches, flowers Collaboration with other Assistants within the H&M Group The Executive Assistant position covers a parental leave from June 2024 to August 2025. This is a full-time role during regular business hours, located at H&Ms vibrant and innovative office on Mäster Samuelsgatan 46A in Stockholm. Your Background To succeed in this role, we seek candidates 2-7 years of experience in a similiar position within an international environment. You have a proactive mindset, strong planning abilities and exceptional organizational skills. Adaptability and flexibility are key traits, allowing you to navigate various situations with ease. As an individual, you have a humble approach, focusing on solutions rather than dwelling on problems. You thrive in a dynamic role, adept at managing multiple tasks simultaneously while upholding high standards of quality. Building and maintaining relationships comes naturally to you, as you enjoy networking as part of your work. You are comfortable working independently while also thriving in collaborative team environments. Providing excellent service is a passion of yours, as you consistently prioritize the well-being of those around you. You are an excellent communicator, fluent in both Swedish and English, both verbally and in writing. About H&M H&M is a fashion brand that offers the latest styles and inspiration, from fashion pieces and unique designer collaborations to affordable wardrobe essentials. Our business idea is fashion & quality at the best price in a sustainable way. From one store in 1947 in the Swedish town of Västerås to the global company we are today, our story is one of growth & change. We take pride in our history of making fashion accessible to everyone, and led by our values we strive to build a more welcoming, inclusive, and sustainable industry. When you work at H&M you are also part of the H&M Group – and a team of many colleagues across the world that all share the same core values and offer a unique work experience. H&M is a place where you can express your full self & feel like you truly belong. When you join us As a consultant at The Pace, you will always be offered a competitive salary, wellness benefits, pension contributions, and union agreements – nothing is more important to us than ensuring you feel secure in your employment. Just as we have high expectations of you as a consultant, we also expect high standards from ourselves as employers. Regardless of where you are in your career, the consultancy role at The Pace should provide you with knowledge and experience that you can carry forward to your next exciting challenge. The Pace specializes in recruitment and consultancy within Business Administration, filling roles such as Administrative Manager, CEO and Management Assistant, Executive Assistant, Office Manager, Project Coordinator, Administrator, Sales, Legal, and Office Assistant. We can offer you, as a candidate, a broad network of Swedish and international companies in need of skilled administrators. The Pace is a business area within Wise Professionals, with offices in Stockholm, Gothenburg, Malmö, and Copenhagen. Wise Professionals is a recruitment agency that designs, develops, and offers sustainable recruitment solutions together with employers and candidates who have high standards. We work on behalf of Sweden's strongest brands alongside employers who care about their employees' happiness at work. If You Want to Know More - Feel free to contact us if you have any questions about the position or want to know more about the process going forward. The individuals responsible for this assignment are Candidate Manager Elin Eriksson ([email protected]) and Consultant Manager Emilie Runnegård Shawwaf ([email protected]). We review applications continuously, and in the consulting world, processes often move quickly. The position may be filled before the application deadline, so don't hesitate to submit your application! We request your CV in English. We look forward to hearing from you!

10 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Administratörer till The Pace i Göteborg

Vi vill göra dig uppmärksam på att det här är en annons där du har möjlighet att anmäla ditt intresse för att arbeta som konsult via The Pace i Göteborg. Annonsen är inte kopplat till något skarpt uppdrag. Är du redo för din nästa utmaning i arbetslivet? Vi arbetar med roller brett inom administration i olika branscher och vill komma i kontakt med dig som är nyfiken på ett nytt arbete. På The Pace erbjuder vi både korta och längre konsultuppdrag där du som konsult är anställd hos oss men arbetar dagligen ute hos någon av våra kunder. Som konsult har du nära dialog med en konsultchef där ni har kontinuerliga uppföljningar under uppdragets gång. Ett urval av roller vi arbetar med: Office Coordinator Office Manager Koordinator Administratör Executive Assistant Ett urval av branscher vi arbetar med: Bank och finans Branschorganisationer Retail Läkemedelsbranschen Byggbranschen Din bakgrund Vi söker dig som har erfarenhet inom service, administration och/eller support och som är redo för nya erfarenheter. Som person är du framåt, driven och nyfiken samt har goda systemkunskaper och har lätt för att sätta sig in i nya system. Du är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. När du blir en av oss Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Om du vill veta mer Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Elin Eriksson ([email protected]) och konsultchef Philip Alfredsson ([email protected]) Vi ser fram emot att höra från dig!

18 december 2023
Sista ansökan:
9 maj 2024
Administratörer till The Pace

Vi vill göra dig uppmärksam på att det här är en annons där du har möjlighet att anmäla ditt intresse för att arbeta som konsult via The Pace i Malmö. Annonsen är inte kopplat till något skarpt uppdrag. Är du redo för din nästa utmaning i arbetslivet? Vi arbetar med roller brett inom administration i olika branscher och vill komma i kontakt med dig som är nyfiken på ett nytt arbete. På The Pace erbjuder vi både korta och längre konsultuppdrag där du som konsult är anställd hos oss men arbetar dagligen ute hos någon av våra kunder. Som konsult har du nära dialog med en konsultchef där ni har kontinuerliga uppföljningar under uppdragets gång. Ett urval av roller vi arbetar med: Office Coordinator Office Manager Koordinator Administratör Executive Assistant Ett urval av branscher vi arbetar med: Bank och finans Branschorganisationer Retail Läkemedelsbranschen Byggbranschen Din bakgrund Vi söker dig som har erfarenhet inom service, administration och/eller support och som är redo för nya erfarenheter. Som person är du framåt, driven och nyfiken samt har goda systemkunskaper och har lätt för att sätta sig in i nya system. Du är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. När du blir en av oss Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Om du vill veta mer Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Elin Eriksson ([email protected]) och konsultchef Philip Alfredsson ([email protected]) Vi ser fram emot att höra från dig!

18 december 2023
Sista ansökan:
10 maj 2024
Administratörer till The Pace

Vi vill göra dig uppmärksam på att det här är en annons där du har möjlighet att anmäla ditt intresse för att arbeta som konsult via The Pace i Stockholm. Annonsen är inte kopplat till något skarpt uppdrag. Är du redo för din nästa utmaning i arbetslivet? Vi arbetar med roller brett inom administration i olika branscher och vill komma i kontakt med dig som är nyfiken på ett nytt arbete. På The Pace erbjuder vi både korta och längre konsultuppdrag där du som konsult är anställd hos oss men arbetar dagligen ute hos någon av våra kunder. Som konsult har du nära dialog med en konsultchef där ni har kontinuerliga uppföljningar under uppdragets gång. Ett urval av roller vi arbetar med: Office Coordinator Office Manager Koordinator Administratör Executive Assistant Ett urval av branscher vi arbetar med: Bank och finans Branschorganisationer Retail Läkemedelsbranschen Byggbranschen Din bakgrund Vi söker dig som har erfarenhet inom service, administration och/eller support och som är redo för nya erfarenheter. Som person är du framåt, driven och nyfiken samt har goda systemkunskaper och har lätt för att sätta sig in i nya system. Du är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. När du blir en av oss Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Om du vill veta mer Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Elin Eriksson ([email protected]) och konsultchef Philip Alfredsson ([email protected]) Vi ser fram emot att höra från dig!

18 december 2023
Sista ansökan:
10 maj 2024