Novare Bemanning AB jobb

Lediga jobb hos Novare Bemanning AB

Kommunikatör till myndighet i Stockholm

Är du kommunikatör/webbredaktör med minst 3 års arbetslivserfarenhet? Drivs du av att skapa innehåll och arbeta kreativt? Då har vi en möjlighet för dig! Nu söker vi en kommunikatör till en myndighet i Stockholm.  För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! Om uppdraget Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi en duktig kommunikatör till en statlig myndighet i Stockholm. Myndigheten arbetar med miljöfrågor och är nu i behov av en kommunikatör/webbredaktör. Kommunikationsavdelningen på myndigheter arbetar med att utveckla, planera, samordna, genomföra och följa upp deras interna och externa kommunikation. Avdelningen består av två enheter. I rollen som kommunikatör/webbredaktör kommer du bland annat att arbeta med att webbpublicering på myndighetens hemsida och intranät. Du kommer även att agera som kommunikationsstöd och ge rådgivning till verksamheten. Vi vill gärna berätta mer om uppdraget under nästa steg i rekryteringsprocessen. Vi har även då möjlighet att gå ut med myndighetens namn och beskriva organisationens specifika uppdrag. Tillsammans skapar vi värde för samhället i stort.    Exempel på dina arbetsuppgifter  Webbpublicering Internt och externt kommunikationsarbete på strategisk och operativ nivå Utföra kommunikationsaktiviteter i samband med fysiska och/eller digitala möten/konferenser Producera och redigera innehåll (som exempelvis text, filmer, foton, ljud) till kommunikationskanaler. Kommunikationsstöd och rådgivning till verksamheten Utföra löpande operativa och strategiska kommunikationsaktiviteter vid uppkomna behov Hantera löpande webbpublicering på extern webbplats och för intranätet. Krav för tjänsten utbildning inom media/kommunikation eller likvärdig utbildning minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete kunskap inom digital kommunikation samt sociala medier goda kunskaper om webbpublicering (exempelvis i Optimizely/EpiServer) goda kunskaper i Office-paketet goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis Photoshop m.fl) goda kunskaper i svenska avseende tal och skrift. Meriterande krav för tjänsten minst två (2) års arbetserfarenhet av filmproduktion avseende intervjufilmer och liknande för digital publicering minst två (2) års erfarenhet av digital publicering av text, foto och film arbetserfarenhet av olika typer av textproduktion, t.ex. fakta, redaktionellt och för sociala medier erfarenhet av arbete på statlig myndighet. Uppdragsperiod och omfattning  Uppdraget är på heltid med start i maj och pågår tom 2024-11-30, med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Stockholm, möjlighet till distansarbete finns. Ansökan   Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-04-14. Du är varmt välkommen!   Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på [email protected] Hoppas vi ses!  Som konsult hos oss  Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.   När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.  Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

27 mars 2024
Sista ansökan:
14 april 2024
Avdelningschef för lokal-och serviceavdelning till myndighet i Karlskrona

Vill du arbeta som avdelningschef för lokal- och serviceavdelningen på en myndighet i Karlskrona med uppdraget att främja och samordna förvaltningskultur? Har du relevant högskoleutbildning och flerårig arbetslivserfarenhet? Då har vi ett spännande uppdrag för dig!   För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!    Om uppdraget  Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Det betyder att vi ständigt får in tjänster från myndigheter där de söker skickliga avdelningschefer. Just nu letar vi efter dig med erfarenhet inom bland annat ekonomi- och budgetarbete samt inköps- och avtalsfrågor. Avdelningen för Lokal- och Servicehantering, är en del av myndighetens centrala stödfunktion, fokuserar på förvaltningen av myndighetens fastigheter, inklusive fastighetsservice, lokalvård, fysiskt säkerhetsarbete och källsortering med mera. Avdelningens mål är att minska den negativa miljöpåverkan från myndighetens verksamhet och skapa en trivsam arbetsmiljö för alla anställda. Just nu söker de en erfaren och engagerad chef som kan leda avdelningen mot dessa mål Genom att visa intresse skapar du också ett tillfälle att nå ut med vad just du har för tidigare erfarenheter och drivkrafter, samtidigt som vi kan bidra till ditt nästa steg. Vi finns här för att tillsammans med dig, skapa bästa möjliga förutsättningar till att just din ansökan möter kravet på efterfrågan från våra myndigheter.  Vi vill gärna berätta mer om uppdraget under nästa steg i rekryteringsprocessen. Vi har även då möjlighet att gå ut med myndighetens namn och beskriva organisationens specifika uppdrag. Tillsammans skapar vi värde för samhället i stort.    Exempel på övergripande arbetsuppgifter    I din roll som avdelningschef har du det övergripande ansvaret för avdelningens personal, budget och arbetsmiljö. Avdelningen är uppdelad i två grupper: lokalvård och service/vaktmästeri. Utöver detta kommer du också arbeta med:  Planering av reparationer och underhåll tillsammans med hyresvärden Myndighetens systematiska brandskyddsarbete Att koordinera och driva förbättringsprojekt Att samverkan med fastighetsnära leverantörer och aktörer inom myndigheten Att hålla ihop processen för rumsfunktionsprogrammet (RFP) vid ombyggnationer Efterföljande och löpande arbete utifrån arbetsmiljöronder för gemensamma lokaler Myndighetens posthantering Krav för tjänsten   Relevant akademisk utbildning eller annan kompetens som myndigheten bedömer likvärdig Erfarenhet som chef med personalansvar inom fastighetsservice eller annan fastighetsnära bransch Erfarenhet av utvecklings- och förändringsarbete Erfarenhet av ekonomi- och budgetarbete Erfarenhet av inköps- och avtalsfrågor God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift Meriterande krav för tjänsten  Har tidigare arbetat i statlig eller i annan offentlig verksamhet med liknande arbetsuppgifter. Uppdragsperiod och omfattning   Uppdraget är på heltid under kontorstider och pågår från och med april/maj med 12-18 månaders uppdragslängd.  Ansökan   Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-04-02. Du är varmt välkommen!  Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på [email protected].  Hoppas vi ses!  Som konsult hos oss  Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.     När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.   Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

21 mars 2024
Sista ansökan:
3 april 2024
Löneadministartör till Tullverket

Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor in och ut ur Sverige, bidrar till ett säkert samhälle och konkurrensneutral handel. Tullverket förenklar den legala handeln och förhindrar den illegala genom att erbjuda smidiga tullrutiner för utrikeshandeln, en enkel gränspassage för resande och ett effektivt gränsskydd. Tullverkets uppdrag kommer från Sveriges riksdag och regering. Tullverket grundades 1636 och har idag cirka 2 100 anställda. Tullverket verkar i hela landet, men finns främst vid gränsorter med större resande- och godsflöden, i huvudsak i Stockholm, Göteborg och Malmö. Arbetsgivare: Novare Bemanning Vill du arbeta med att bearbeta och kontrollera löneunderlag? Vill du bidra med dina kunskaper med att ta fram rapporter och statistik samt sammanställa tid och frånvarorapporter? Då har vi rätt möjlighet för dig! Just nu söker vi dig som vill vara med och sprida samhällsnytta på Tullverket i Sundsvall. Tillsammans bidrar vi till ett hållbart arbetsliv där välmående, gemenskap, kunskap och utveckling står i fokus. För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!   Om uppdraget  Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Det betyder att vi ständigt får in tjänster från myndigheter där de söker skickliga löneadministratörer. I rollen kommer du att ingå i ett team tillsammans med HR- och löneadministratörer. Tillsammans kommer ni att hantera olika administrativa uppgifter såsom lönehantering och hantering av anställningsunderlag. Det innebär att ni levererar viktig information, tar fram rapporter och utfärdar intyg.  Genom att visa intresse skapar du också ett tillfälle att nå ut med vad just du har för tidigare erfarenheter och drivkrafter, samtidigt som vi kan bidra till ditt nästa steg. Vi finns här för att tillsammans med dig, skapa bästa möjliga förutsättningar till att just din ansökan möter kravet på efterfrågan från våra myndigheter.  Exempel på övergripande arbetsuppgifter   Löneadministration Personalstatistik Hantering av personakter Pensionshantering HR-support Krav för tjänsten  Ska finnas tillgänglig för onlineintervju inom 2 veckor från sista anbudsdag Gymnasium eller likvärdig utbildning Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som löneadministratör Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt Goda kunskaper i lönesystem (exempelvis Primula och Heroma) Goda kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance m.fl.) Goda kunskaper om kollektivavtal Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift Meriterande krav för tjänsten  Erfarenhet av organisation som har skifttjänstgöring Erfarenhet av att arbeta med nyckeltal Arbetat inom den statliga sektorn med tillämpning av de statliga villkorsavtalen.  Erfarenhet av lönesystemet Palasso Uppdragsperiod och omfattning  Uppdraget är på heltid under kontorstider och pågår från och med 2024-05-15 och 1 år uppdragslängd.    Ansökan   Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-04-04. Du är varmt välkommen!  Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på [email protected].  Hoppas vi ses!  Som konsult hos oss  Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.  När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.   Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

19 mars 2024
Sista ansökan:
4 april 2024
Ekonomiassistent 2 till Stockholms universitet i Stockholm

Stockholms universitet är ett av Sveriges största universitet med ca 30 500 helårsstudenter och 5 700 anställda. Universitetet bedriver stark utbildning och forskning inom human- och naturvetenskaperna, med bred samverkan nationellt och internationellt. Stockholms universitet verkar för jämlikhet, jämställdhet och likabehandling och präglas av öppenhet och en nyskapande och gränsöverskridande verksamhet. Rankat som ett av världens 100 främsta lärosäten, är Stockholms universitet ledande inom forskning och utbildning inom humanvetenskap och naturvetenskap. Arbetsgivare: Novare Bemanning Är du intresserad av att arbeta med löpande redovisning och bokföring? Har du erfarenhet inom projektredovisning och trivs med att samarbeta med både externa och interna leverantörer? Då kan detta vara den perfekta möjligheten för dig! Vi letar för närvarande efter en engagerad individ som vill bidra till samhällsnyttan genom att arbeta på ett av Sveriges främsta lärosäten - Stockholms universitet. Ta chansen att vara en del av vårt team och bidra till att skapa positiv förändring! För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!    Om uppdraget  Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Det betyder att vi ständigt får in tjänster från myndigheter där de söker skickliga ekonomer. På Stockholms univeresitet kommer dina huvuduppgifter innebära löpande redovisning såsom fakturahantering i kund- och leverantörsreskontra, avstämningar och bokföring samt handläggning av ekonomiprojekt. Just nu söker vi dig med en relevant högskoleexamen i ekonomi och du som är en ansvarstagande, strukturerad och kommunikativ person. Att både arbeta självständnigt och i team är en viktig förutsättning. Genom att visa intresse skapar du också ett tillfälle att nå ut med vad just du har för tidigare erfarenheter och drivkrafter, samtidigt som vi kan bidra till ditt nästa steg. Vi finns här för att tillsammans med dig, skapa bästa möjliga förutsättningar till att just din ansökan möter kravet på efterfrågan från våra myndigheter.  Exempel på övergripande arbetsuppgifter   Arbete med redovisning och bokföring Arbete med huvudbokföring Arbete i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance m.fl.) Kontering Kontroll av fakturor, förberedande av underlag för databehandling och avstämning av kontosaldon Arbete ned leverantör- och kundreskontra Delta i bokslutarbete Besvara förfrågningar om in- och utbetalningar Arbete med kassa- och bankavstämningar Vara behjälplig vid månads- och tertialuppfäljningar samt budget, interna och externa projekt Krav för tjänsten  Relevant högskoleutbildning eller likvärdig utbildning Kan hantera MS Office-paketet med goda excel-kunskaper Kan uttrycka sig både på svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande krav Uppdraget kan påbörjas den 15 april. Tidigare erfarenhet av högskolesektorn och har kännedom av de system som Stockholms universitet använder såsom Raindance, Primula. Ansvarstagande, strukturerad och kommunikativ Kunna förhålla sig till deadlines Uppdragsperiod och omfattning   Uppdraget är på heltid under kontorstider och pågår från och med 2024-04-15 fram till 2024-12-31. Ansökan   Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-04-02. Du är varmt välkommen!  Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på [email protected].  Hoppas vi ses!  Som konsult hos oss  Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.     När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.   Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

18 mars 2024
Sista ansökan:
2 april 2024
Handläggare (fastighetsförvaltare) till Trafikverket i Kristianstad

Trafikverket gör Sverige närmare. För att allt ska fungera måste vi kunna ta oss till varandra. Det handlar om allt från arbetspendling, släktkalas och matcher som ska spelas, till gods som ska levereras och tomater som ska hamna på tallriken. Här har Trafikverket en avgörande roll. De har ansvaret för att underhålla och rusta upp tiotusentals mil av järnväg, vägar och färjeförbindelser. Samtidigt utvecklar Trafikverket hela infrastrukturen genom innovativa lösningar som bidrar till att nå både klimatmålen och nollvisionen. Men framför allt ser myndigheten till att korta avstånden mellan människor och företag. Mellan stad och land. Mellan generationer och landsändar. Och mellan dig och de som är viktiga för dig. Arbetsgivare: Novare Bemanning Vill du arbeta som handläggare med inriktning fastighetsförvaltare på Trafikverket i Kristianstad? Har du relevant högskoleutbildning och erfarenhet inom fastighetsförvaltning? Då har vi ett spännande uppdrag för dig! För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!   Om uppdraget  Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Det betyder att vi ständigt får in tjänster från myndigheter där de söker skickliga handläggare. Just nu letar vi efter dig med erfarenhet inom handläggning och fastighetsförvaltning till Trafikverket. Som förvaltare inom avdelningen för Fastigheter representerar du Trafikverket som ägare av deras fastigheter. Den övergripande uppgiften är att förvalta Trafikverkets byggnader och tillhörande markområden. Det innebär att kontinuerligt skapa och underhålla relationer med olika aktörer som kommuner, fastighetsägare och driftsentreprenörer är en naturlig del av arbetet. Därför är det viktigt attha en god språkfärdighet, både i tal och skrift på svenska. Den främsta delen av arbetet utförs från kontoret, vilket betonar behovet av stark administrativ förmåga för att lyckas i rollen I rollen förväntas du arbeta med ekonomisk uppföljning av budgetering, löpande förvaltning av byggnader inom region södra, järnvägsmuseet Gävle, Trafik-verkets konferensanläggning Dala storsund. Genom att visa intresse skapar du också ett tillfälle att nå ut med vad just du har för tidigare erfarenheter och drivkrafter, samtidigt som vi kan bidra till ditt nästa steg. Vi finns här för att tillsammans med dig, skapa bästa möjliga förutsättningar till att just din ansökan möter kravet på efterfrågan från våra myndigheter.  Exempel på övergripande arbetsuppgifter  Ekonomisk uppföljning och budgetering Löpande förvaltning av byggnader inom region södra, järnvägsmuseet Gävle, Trafik-verkets konferensanläggning Dala storsund. Uthyrning av lokaler och hyresförhandlingar Företräda Trafikverket som fastighetsägare vid förhandlingar  Projektsamordning vid byggprojekt Säkerställa att driftleverantören levererar i enlighet med ingånget avtal Krav för tjänsten Utbildninginom fastighetsförvaltning eller annan utbildning i kombination med erfarenhet inom fastighetsförvaltning som Trafikverket bedömer vara likvärdig. Minst tre (3) års samlad erfarenhet av liknande uppdrag inom fastighetsförvaltning. Uppdragen ska ha genomförts de senaste tio (10) åren från sista anbudsdag. Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt Enligt beskrivning i Avropsförfrågan 2.2 ska konsulten företräda Trafikverket i olika situationer varför konsulten ska kunna kommunicera obehindrat på svenska och eng-elska, såväl i tal som skrift. Uppdragsperiod och omfattning   Uppdraget är på heltid under kontorstider och pågår från och med så snart som möjligt med ca 6 månaders uppdragslängd. Uppdraget kräver fysisk närvaro på Trafikverkets kontor 3 dagar i veckan och resor kan förekomma. Ansökan   Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-04-03. Du är varmt välkommen!  Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på [email protected].  Hoppas vi ses!  Som konsult hos oss Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.     När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.   Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

18 mars 2024
Sista ansökan:
4 april 2024
Handläggare (fastighetsförvaltare) till Trafikverket i Malmö

Trafikverket gör Sverige närmare. För att allt ska fungera måste vi kunna ta oss till varandra. Det handlar om allt från arbetspendling, släktkalas och matcher som ska spelas, till gods som ska levereras och tomater som ska hamna på tallriken. Här har Trafikverket en avgörande roll. De har ansvaret för att underhålla och rusta upp tiotusentals mil av järnväg, vägar och färjeförbindelser. Samtidigt utvecklar Trafikverket hela infrastrukturen genom innovativa lösningar som bidrar till att nå både klimatmålen och nollvisionen. Men framför allt ser myndigheten till att korta avstånden mellan människor och företag. Mellan stad och land. Mellan generationer och landsändar. Och mellan dig och de som är viktiga för dig. Arbetsgivare: Novare Bemanning Vill du arbeta som handläggare med inriktning fastighetsförvaltare på Trafikverket i Malmö? Har du relevant högskoleutbildning och erfarenhet inom fastighetsförvaltning? Då har vi ett spännande uppdrag för dig! För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!   Om uppdraget  Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Det betyder att vi ständigt får in tjänster från myndigheter där de söker skickliga handläggare. Just nu letar vi efter dig med erfarenhet inom handläggning och fastighetsförvaltning till Trafikverket. Som förvaltare inom avdelningen för Fastigheter representerar du Trafikverket som ägare av deras fastigheter. Den övergripande uppgiften är att förvalta Trafikverkets byggnader och tillhörande markområden. Det innebär att kontinuerligt skapa och underhålla relationer med olika aktörer som kommuner, fastighetsägare och driftsentreprenörer är en naturlig del av arbetet. Därför är det viktigt attha en god språkfärdighet, både i tal och skrift på svenska. Den främsta delen av arbetet utförs från kontoret, vilket betonar behovet av stark administrativ förmåga för att lyckas i rollen I rollen förväntas du arbeta med ekonomisk uppföljning av budgetering, löpande förvaltning av byggnader inom region södra, järnvägsmuseet Gävle, Trafik-verkets konferensanläggning Dala storsund. Genom att visa intresse skapar du också ett tillfälle att nå ut med vad just du har för tidigare erfarenheter och drivkrafter, samtidigt som vi kan bidra till ditt nästa steg. Vi finns här för att tillsammans med dig, skapa bästa möjliga förutsättningar till att just din ansökan möter kravet på efterfrågan från våra myndigheter.  Exempel på övergripande arbetsuppgifter  Ekonomisk uppföljning och budgetering Löpande förvaltning av byggnader inom region södra, järnvägsmuseet Gävle, Trafik-verkets konferensanläggning Dala storsund. Uthyrning av lokaler och hyresförhandlingar Företräda Trafikverket som fastighetsägare vid förhandlingar  Projektsamordning vid byggprojekt Säkerställa att driftleverantören levererar i enlighet med ingånget avtal Krav för tjänsten Utbildninginom fastighetsförvaltning eller annan utbildning i kombination med erfarenhet inom fastighetsförvaltning som Trafikverket bedömer vara likvärdig. Minst tre (3) års samlad erfarenhet av liknande uppdrag inom fastighetsförvaltning. Uppdragen ska ha genomförts de senaste tio (10) åren från sista anbudsdag. Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt Enligt beskrivning i Avropsförfrågan 2.2 ska konsulten företräda Trafikverket i olika situationer varför konsulten ska kunna kommunicera obehindrat på svenska och eng-elska, såväl i tal som skrift. Uppdragsperiod och omfattning   Uppdraget är på heltid under kontorstider och pågår från och med så snart som möjligt med ca 6 månaders uppdragslängd. Uppdraget kräver fysisk närvaro på Trafikverkets kontor 3 dagar i veckan och resor kan förekomma. Ansökan   Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-04-03. Du är varmt välkommen!  Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på [email protected].  Hoppas vi ses!  Som konsult hos oss Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.     När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.   Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

18 mars 2024
Sista ansökan:
4 april 2024
Interim kommunikationschef i Stockholm

UHR är en statlig myndighet som arbetar i allmänhetens tjänst på uppdrag av medborgarna genom riksdag och regering. Att arbeta i statlig sektor ger möjlighet att vara med och påverka samhällsutvecklingen, vilket är tydligt genom de uppdrag som UHR har: att skapa möjligheter till utveckling genom utbildning och internationella utbyten. Myndigheten utgår från ett tillitsbaserat ledarskap för att skapa förutsättningar för delaktighet och självledarskap. UHR:s vision är "utbildning, utbyte, utveckling - för alla som vill vidare". Arbetsgivare: Novare Bemanning Är du en erfaren kommunikationschef med erfarenhet av att leda personal? Har du hanterat både externa och interna kommunikationsfrågor? Sitter du på förmågan att arbeta både strategiskt och operativt? Då kan vi erbjuda dig en spännande och utvecklande möjlighet! Just nu söker UHR en kommunikationschef! För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!    Om uppdraget  Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Det betyder att vi ständigt får in tjänster från myndigheter där de söker skickliga kommunikatörer. Just nu är kommunikationsenheten en av sex enheter inom avdelningen för verksamhetsstöd på UHR. Avdelningen har ansvaret för att leda och koordinera UHR:s planerings- och styrningsprocess, med fokus på strategisk planering samt analys och uppföljning. Dessutom hanterar avdelningen ekonomi, säkerhet, juridik och HR-frågor. Den ansvarar även för både intern och extern kommunikation på UHR samt ger strategiskt stöd inom dessa områden till myndighetens ledning. UHR är nu är just nu i behov av en interimslösning gällande en kommunikationschef. Genom att visa intresse skapar du också ett tillfälle att nå ut med vad just du har för tidigare erfarenheter och drivkrafter, samtidigt som vi kan bidra till ditt nästa steg. Vi finns här för att tillsammans med dig, skapa bästa möjliga förutsättningar till att just din ansökan möter kravet på efterfrågan från våra myndigheter.  Exempel på övergripande arbetsuppgifter   Strategi och kommunikationsplanering Marknadsföring och främjande arbete Press, pr och opinion Digitala kanaler Eventansvar och planering Produktion och stöd vid rörliga medier Ansvar för UHR:s visuell identitet Klarspråk och översättningar Kriskommunikation Samordning av myndighetsgemensamma kommunikationsverktyg  Krav för tjänsten  Ha en avslutad högskoleutbildning inom kommunikation eller annan utbildning som UHR bedömer som likvärdig. Ha minst 3 års sammanlagd relevant erfarenhet av konsultuppdrag i ledande befattning inom kommunikationsområdet under senaste 10 åren. Det ska styrkas med att ramavtalsleverantören i avropssvaret anger minst ett referensuppdrag som interimschef eller motsvarande utfört av konsulten under de senaste 10 åren. Ha mycket god förmåga att samverka och leda. Vara strukturerad, lösningsorienterad och ha en hög grad av kvalitetsmedvetenhet. Vara tillgänglig för uppdraget hos UHR den 15 april 2024, dock senast 15 maj 2024. Uppdragsperiod och omfattning   Uppdraget är på heltid under kontorstider och påbörjas 2024-04-15 dock senast 2024-05-01 fram till och med 2024-12-31. Med möjlighet till förlängning.  Ansökan   Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-03-27. Du är varmt välkommen!  Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Sofia Åhlin på [email protected].  Hoppas vi ses!  Som konsult hos oss  Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.     När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.   Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

13 mars 2024
Sista ansökan:
28 mars 2024
Inköpare till myndighet i Stockholm

Är du en inköpare och är nyfiken på ett nytt uppdrag? Vill du bidra med din kunskap i en samhällsviktig organisation? Vi har just nu söker en samhällsviktig myndighet i Stockholm en inköpare. Hoppas att du blir intresserad! Med din ansökan gör du dig mer tillgänglig för kommande uppdrag via oss på Novare Bemanning.  För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! Om uppdraget Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Det betyder att vi ständigt får in tjänster från myndigheter där de söker skickliga inköpare. Som medarbetare på den den aktuella myndigheten, kommer du att både ge och få värdefull kunskap inom organisationen och bidra till samhället i stort. Genom att visa intresse skapar du också ett tillfälle att nå ut med vad just du har för tidigare erfarenheter och drivkrafter, samtidigt som vi kan bidra till ditt nästa steg. Vi finns här för att tillsammans med dig, skapa bästa möjliga förutsättningar till att just din ansökan möter kravet på efterfrågan från våra myndigheter. Exempel på dina arbetsuppgifter  Analys och bedömningar av marknads- och leverantörsförhållanden Upprätthållande av befintliga leverantörskontakter och uppsökande av nya leverantörer Ta fram och sammanställa statistik, samt uppdatering av olika register (exempelvis avtals- och kundregister) Medverka vid beställningar, direktupphandlingar och inköp Medverka vid hantering av offerter/anbud, avtal och urval av leverantörer Krav för tjänsten Gymnasium eller likvärdig utbildning Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som inköpare/upphandlare Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift. Uppdragsperiod och omfattning  Anstälningen är på heltid under konstorstider med möjlighet till förlängning. Ansökan   Då urval sker löpande kan våra tjänster komma till att bli tillsatta innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-03-28. Du är varmt välkommen! Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar så kontakta oss. Hoppas vi ses!   Som konsult hos oss   Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.   När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kulur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

8 mars 2024
Sista ansökan:
9 april 2024
Redovisningsekonom till statlig myndighet

Är du redovisningsekonom och är nyfiken på ett nytt uppdrag? Vill du bidra med din kunskap i en samhällsviktig organisation? Vi letar efter både dig som underleverantör och dig som vill bli anställd konsult, då vi just nu har ett starkt utbud av tjänster till våra statliga myndigheter runtom i hela Sverige. Hoppas att du blir intresserad! Du är varmt välkommen att lämna en kommentar kring önskat geografiskt område i nästa steg. Med din ansökan gör du dig mer tillgänglig för kommande uppdrag via oss på Novare Bemanning.  För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! Om uppdraget Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Det betyder att vi ständigt får in tjänster från myndigheter där de söker skickliga redovisningsekonomer. Våra uppdrag finns tillgängliga runt om i hela Sverige. Som medarbetare på den aktuella myndigheten, kommer du att både ge och få värdefull kunskap inom organisationen och bidra till samhället i stort. Genom att visa intresse skapar du också ett tillfälle att nå ut med vad just du har för tidigare erfarenheter och drivkrafter, samtidigt som vi kan bidra till ditt nästa steg. Vi finns här för att tillsammans med dig, skapa bästa möjliga förutsättningar till att just din ansökan möter kravet på efterfrågan från våra myndigheter. Exempel på dina arbetsuppgifter  Arbete i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.). Arbete med redovisning och bokföring (exempelvis kundreskontra, leverantörsreskontra. Huvudbokföring, kassa- och bankavstämningar). Budgetarbete. Ta fram rapporter om ekonomiska resultat och göra analyser kring resultat och bokslut. Delta i budgetuppföljning. Arbete med avstämningar, felsökningar och kontroller. Arbete med årsbokslut. Arbete med bokslut och periodavslut. Krav för tjänsten Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning samt arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt Goda kunskaper i förekommande bokföringssystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance m.fl.) Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift. Meriterande krav Erfarenhet av statlig redovisning Uppdragsperiod och omfattning  Vi söker både deltid och heltidsanställda till våra tjänster inom den offentliga sektorn där uppdragslängden varierar med ofta förekommande möjlighet till förlängning. Ansökan   Då urval sker löpande kan våra tjänster komma till att bli tillsatta innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-03-31. Du är varmt välkommen! Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar så kontakta Sofia Åhlin på [email protected]. Hoppas vi ses!   Som konsult hos oss   Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.   När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kulur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen. Det finns inga taggar här än. Lägg till en? Arbetsförmedlingen 2024-01-172024-02-16

26 februari 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024