Valueone AB jobb

Lediga jobb hos Valueone AB

Processpecialist Procurement Development

ValueOne rekryterar en Processpecialist åt vår kund Preem i Stockholm. I rollen ska du kvalitetssäkra företagets processer, följa upp dessa och komma med förbättringsförslag. Du dokumenterar processerna och utvecklar arbetet med Category Management. Du samarbetar med flera olika intressenter inom inköp, IT och Hållbar utveckling med flera. Har du erfarenhet av Category Management och är van att arbeta med analyser? Söker du en arbetsplats där du får vara med och påverka från början? Då kan Preem erbjuda dig en arbetsplats som präglas av välkomnande stämning, förtroende för medarbetarna och ambitionen att vara bäst i branschen när det gäller hållbarhet. Preem är Sveriges största drivmedelsbolag. Vår vision är att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. Senast år 2035 ska Preem producera 5 miljoner kubikmeter förnybara drivmedel och vara klimatneutrala i hela värdekedjan. Våra raffinaderier räknas till de mest moderna och miljöanpassade i Europa med en raffineringskapacitet på över 18 miljoner kubikmeter per år. Vi förädlar och säljer drivmedel, eldnings- och smörjolja samt andra produkter till företag och privatpersoner. Vi har ett rikstäckande servicenät med drygt 520 tankställen för privat- och yrkestrafik. Preem AB har cirka 1 500 anställda varav 1 100 arbetar vid raffinaderierna. För helåret 2022 var Preems omsättning 161 miljarder SEK. Om rollen I rollen som Processpecialist kommer du att arbeta med kvalitetssäkring, dokumentation och förbättring av arbetssätt inom processer kopplade till Source to Pay och lagerhantering. Du kommer även att arbeta med analyser samt ha ansvar för och rapportera KPI:er. Arbetet sker i samarbete med intressenter inom bland annat inköp, IT och Hållbar utveckling med flera. Preem använder sig av systemstödet Coupa (inköpsportal) men även andra system kopplade till inköpsprocessen. Implementeringen av Coupa sker just nu och väntas pågå under hela 2024. Som Processpecialist kommer du att ha en viktig roll i projektet och redan från start få möjlighet att påverka företagets arbetssätt.   Du rapporterar till Head of Procurement Development. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Utveckla och förbättra processen Source to Pay Utveckla inköpsprocessen kopplat till omställningsprojekt Driva utvecklingsprojekt inom Procurement Bidra till utvecklingen av Category Management Driva utveckling i syfte att optimera lager Vem söker vi? Passionerad av processförbättring Vi söker dig som brinner för att optimera och effektivisera vår inköpsprocess. Din passion för att hitta och implementera förbättringar kommer att driva vår organisation framåt. Du kommer att vara i centrum av vår strävan efter att skapa en ännu mer konkurrenskraftig inköpsorganisation. Resultatinriktad och självgående Vi behöver dig som är självgående och har en stark drivkraft att uppnå resultat. Du kommer att ha ansvar för att driva projekt och förändringar och din förmåga att ta egna initiativ kommer att vara avgörande för din framgång och vår framgång. Teamspelare och kommunikatör Som en del av vårt team kommer din förmåga att samarbeta och kommunicera effektivt med olika intressenter att vara avgörande. Vi söker dig som kan bygga relationer inom och utanför organisationen för att driva våra mål framåt. Analytisk Din förmåga att analysera och lösa komplexa problem kommer att vara en tillgång när du utvärderar och förbättrar vår inköpsprocess. Erfarenhet inom Inköp Vi ser gärna att du har erfarenhet inom inköpsområdet och förståelse för inköpsprocessen framför allt Category Management. Din tidigare erfarenhet kommer att vara värdefull för att snabbt komma i gång och göra en positiv inverkan. Varför söker vi dessa egenskaper: Vi söker dig med passion för processförbättring eftersom vi tror att innovation och ständig förbättring är nyckeln till framgång. Vi behöver dig som är resultatinriktad och självgående eftersom vi ser potentialen i att ta initiativ och ta vår inköpsprocess till nästa nivå. Att vara en teamspelare och kommunikatör är viktigt eftersom samarbete är en grundpelare i vårt arbete. Din analytiska och logiska förmåga kommer att vara avgörande när du utvärderar och optimerar vår inköpsprocess. Slutligen, din erfarenhet inom Procurement ger dig den kunskap och förståelse som krävs för att göra en snabb och betydande påverkan på vårt arbete. Erbjudande Som Processpecialist blir du en viktig del av Preem – en arbetsplats som präglas av välkomnande stämning, förtroende för medarbetarna och ambitionen att vara bäst i branschen när det gäller hållbarhet. Här får du frihet under ansvar och ofta chansen att vara med under hela processer – från början till slut. Dessutom kan vi erbjuda dig goda utvecklingsmöjligheter, för självklart förväntar vi oss att du som medarbetare har viljan att växa och ständigt lära dig nytt. Ansökan   Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar och tillsätter uppdrag löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Richard Petersson på telefon: 070 968 73 34 alternativt 010 332 29 20.    Då Preem bedriver en samhällsviktig verksamhet genomförs alltid bakgrundskontroll samt alkohol-/drogtest inför ett anställningserbjudande. Vid intervju på Preem ska för Sverige godkänd ID-handling kunna uppvisas. Preem är även till del ett säkerhetsklassat företag och en säkerhetsprövning med registerkontroll kan därför genomföras vid behov. Säkerhetsprövningen genomförs i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

23 april 2024
Sista ansökan:
22 juni 2024
Supplier Quality Manager

ValueOne söker drivna och analytiska Supplier Quality Managers för spännande konsultuppdrag inom kvalitetssäkring hos en av våra industriella kunder i Sverige. Som anställd hos oss kommer du att vara placerad i anslutning till vårt huvudkontor i Nacka strand och erbjudas möjlighet till tillsvidareanställning. ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens. Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du: marknadsmässig lön, som du själv kan påverka tjänstepension sjuk- och vårdförsäkring  friskvårdsbidrag personlig coachning och karriärrådgivning nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar  kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org) Om rollen Som Supplier Quality Manager hos en av våra kunder inom tillverkande industri är du ansvarig för kvalitetssäkring av företagets befintliga produkter samt nya produkter inom tilldelad kategori. Du kommer att vara placerad i Stockholm och ansvarar för kvalitetskraven i offertförfrågningar, avtal och inköpsorder och utför proaktiva och korrigerande åtgärder gentemot leverantörer. Arbetet utförs i nära samarbete med övriga kvalitetsfunktioner på företaget. Resor i tjänsten förekommer. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Kvalitetssäkra inköpta artiklar och material  Ansvara för kvalitetskraven i offertförfrågningar, avtal och inköpsordrar Genomföra leverantörsrevisioner Delta i kvalificering av nya leverantörer Övervaka leverantörernas kvalitetsprestanda Koordinera reklamationsärenden och planera och följa upp nödvändiga åtgärder Erfarenhet och kompetens För framgång i rollen som Supplier Quality Manager är det viktigt att du har några års erfarenhet av kvalitetssäkring och att du har god kunskap om kvalitetsverktyg såsom rotorsaksanalys, kapabilitet, riskanalys, FMEA, 8D, mätsystemanalys etc. Högskoleutbildning inom relevant område är meriterande. Det är även meriterande med dokumenterad kompetens inom processrevision, six sigma , FMEA, PPAP och grundorsaksanalys. Du är en strukturerad person med ett analytiskt sinne. Ansökan   Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar och tillsätter uppdrag löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Johanna Hallnemo på telefon: 072 143 23 79 alternativt 010 332 29 20.

19 april 2024
Sista ansökan:
19 juni 2024
ValueOne söker rekryterare till Uppsala

Vill du vara en del av ett framgångsrikt specialistföretag med stark tillväxtambition? ValueOne söker en engagerad rekryterare till vårt kontor i Uppsala för att fortsätta driva vår framgångsrika interimkonsult- och rekryteringsverksamhet framåt. Hos ValueOne drivs vi av att frigöra våra kunders potential genom att leverera högkvalitativa lösningar inom Supply Chain Management. Med stark närvaro på marknaden och en passion för att skapa verklig och hållbar förändring, erbjuder vi en dynamisk arbetsmiljö där din kompetens och ditt engagemang kommer att uppskattas och göra skillnad. Om rollen Rekryteraren är en central del av vårt team i Uppsala. Du arbetar med rekrytering, search samt urval av kandidater och konsulter inom supply chain. Tillsammans med regionchefen och vår researcher är ni ett engagerat team i Uppsala och du har en nyckelroll i att säkerställa att våra uppdrag och leveranser i region Nord håller högsta kvalitet. Du rapporterar till ansvarig för vår kompetensförsörjning i Stockholm. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Vid behov upprätta kravspecifikationer tillsammans med kundansvarig Skriva och publicera jobbannonser Söka efter kandidater/konsulter i t.ex. externa nätverk och sociala medier Läsa och granska CV Självständigt ansvara för kontakter med kandidater och konsulter Genomföra telefon- och Teamsintervjuer Genomföra intervjuer Upprätta kandidat- och konsultpresentationer för presentation till kund Boka intervjuer hos kunder Utföra vissa andra arbetsuppgifter vid behov som t.ex. referenstagningar, personlighetstest och andra kontroller Utveckla strategier och metoder för att hitta rätt kandidater Erfarenheter och kompetens Vi söker dig med eftergymnasial utbildning och minst två års erfarenhet av rekrytering eller bemanning, med förståelse för intervjuprocessen och affärsaspekterna. Erfarenhet inom konsultverksamhet och/eller inom områden som Supply Chain, inköp och logistik är meriterande. Du är kommunikativ, strukturerad och har en stark drivkraft att nå uppsatta mål. I rollen förväntas att du resa 2–5 dagar per månad bl.a. till vårt kontor i Stockholm och våra andra kontor i Sverige. Vi erbjuder: En betydelsefull och utvecklande roll i ett tillväxtföretag där du kommer vara en del av ett engagerat team och ha möjlighet att påverka och bidra till vår fortsatta framgång. Vi satsar på din personliga utveckling och erbjuder utrymme för tillväxt baserat på din individuella kompetens och våra verksamhetsbehov. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar löpande, så skicka gärna in personligt brev och CV så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070 786 80 99 alternativt Christer Atterström 070 219 13 66.

16 april 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Strategisk inköpare

ValueOne söker en Strategisk inköpare för ett konsultuppdrag hos ett kosmetikaföretag i Stockholm. Uppdraget ska tillsättas snarast och löper på cirka sex månader med möjlighet till förlängning. ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens. Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du: marknadsmässig lön, som du själv kan påverka tjänstepension sjuk- och vårdförsäkring  friskvårdsbidrag personlig coachning och karriärrådgivning nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar  kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org) Om rollen Som Strategisk inköpare har du ansvaret för att utveckla lönsamheten och effektiviteten hos dina tilldelade leverantörer när det gäller pris, kvalitet, tidpunkt och tillförlitlighet av leveranser. Du ansvarar för leverantörsevaluering och kvalitet på masterdata. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Genomföra och utveckla överenskomna leverantörsstyrningsprinciper, analysera leverantörsprestanda och hantera en uppdaterad leverantörslista. Proaktivt stötta kundens hantering av sin produktportfölj. Stötta utvecklingen av bästa praxis för inköpsprocessen.   Aktivt främja kunds tillvägagångssätt inom konto-/partnerskapsförvaltning för att identifiera lönsamma tillväxtmöjligheter. Tjänsteresor till företagets andra kontor kan förekomma. Erfarenhet och kompetens Till uppdraget söker vi dig som har minst fem års erfarenhet av inköp och leverantörsstyrning. Vidare är du en skicklig förhandlare med bevisat goda besparingsresultat inom inköp. För att bli lyckosam i rollen bör du ha en bakgrund inom kosmetikaindustrin alternativt FMCG. Önskvärt är också en högre akademisk examen inom relevant område. Vi förutsätter att du talar och skriver svenska och engelska flytande. Kunskaper i finska är meriterande. God kommunikations- och samarbetsförmåga och erfarenhet av att starta ett eget varumärke är meriterande för rollen liksom kunskaper i SAP. Som person är du analytisk, strukturerad och trygg i dig själv och din kompetens. Du är självgående och trivs med att arbeta i en dynamisk miljö som utvecklas och vågar tänka nytt. Ansökan   Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar och tillsätter uppdrag löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Frank Hemgren på telefon: 070 748 18 91 alternativt 010 332 29 20.

16 april 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Logistics Coordinator

ValueOne is looking for a Logistics Coordinator with experience from working within Order to Cash, Supply Chain Management and logistics for a pharmaceutical company north of Stockholm. The assignment must be filled as soon as possible and lasts for 12 months with possibilities for transition to a permanent position. ValueOne are specialists in supply chain management, purchasing and logistics. We offer our customers services in three business areas: interim logistics and procurement consultants, recruitment of buyers and logisticians, as well as development of our customers’ supply chain operations in terms of strategies, models, methods, processes, structure, and competence. We can offer a variety of assignments at all levels within Supply Chain Management. As a consultant at ValueOne, you are part of a professional and enterprising team consisting of the leading consultants in purchasing and logistics. If you choose to join our team, you are offered: A market salary, which you can influence yourself. Occupational pension. Health and care insurance. Health care allowance. Personal coaching and career advice. Network meetings with competent colleagues and Supply Chain professionals through recurring events and lectures. Competence development through world-leading individually tailored education and courses in Supply Chain thanks to our partnership with CIPS (www.cips.org).  The role   As Logistics Coordinator you will be responsible for the accuracy of stock records, ensuring master data accuracy and ensuring inventory availability. You will be a part of a team of colleagues locally and collaborate with the Shared Service Centre organizations.  Main tasks: Follow up with 3PL (Oriola, Tamro, Nomeko). Monitor and resolve stock differences between SAP and 3PL WMS Manage deviations in transport flow Analyze data using SAP and Excel Manage inbounds Handle returns Manage blocking and releasing of inventory Identify and contribute to process and system improvements as well as cost optimization initiatives    Experience and competencies   A Bachelor's degree in a related field or other relevant work experience is required for this position. You should have 5-10 years of experience in Order to Cash, Supply Chain Management, and logistics, as well as solid knowledge of internal logistics operations such as receiving, inventory management, order processing, replenishment, and shipping. It is important that you are self-motivated and have strong time and stress management skills. Good communication skills in English, both verbally and in writing, are crucial. Knowledge in any Scandinavian language is beneficial. You also need to have analytical ability and a high degree of accuracy with good mathematical skills to handle complex data. A continuous improvement mindset and strong multitasking skills are essential for this position. We are seeking an assertive, analytical problem solver with a can-do attitude for this role. Strong experience with SAP and MS Office is necessary, along with the ability to assist in developing, writing, and implementing policies and procedures. Industry experience from Life Science, 3PL or FMCG is advantageous. Additionally, you should be able to manage regular travel/visits to the company´s 3PL's facilities within your cluster responsibility.  Application   We look forward to receiving your application. Feel free to contact Frank Hemgren at +46 70 748 18 91 or 010 332 29 20 with any questions regarding the listed position. Please note that to apply for this position you need to be an EU citizen or have a valid Swedish working permit.

16 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Strategisk Inköpare Tekniktjänster och Indirekt material

ValueOne söker erfarna strategiska inköpare med erfarenhet av inköp av reservdelar och löpande underhåll/renovering och indirekt material (IM&S) för konsultuppdrag i Stockholm. Vi är intresserade av dig som kan vara tillgänglig på kort varsel och är öppen för konsultuppdrag på sex månader eller längre. ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens. Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du: marknadsmässig lön, som du själv kan påverka tjänstepension sjuk- och vårdförsäkring  friskvårdsbidrag personlig coachning och karriärrådgivning nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar  kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org) Om rollen Som strategisk inköpare förväntas du driva strategiskt inköp av tjänster inom reservdelar och löpande underhåll/renovering eller Indirekt material (IM&S). Rollen ställer krav på goda kommunikations- och samarbetsfärdigheter då du kommer att arbeta i nära samarbete med berörda intressenter internt och externt. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Planera och genomföra strategiska inköp Utveckla inköpsprocessen och offerthanteringen (RFI/RFQ) Driva leverantörsförhandlingar. Förhandla kontrakt. Erfarenhet och kompetens Till dessa konsultuppdrag söker vi dig som har minst fem års erfarenhet av strategiskt inköp och är van att arbeta i en internationell miljö. Du har gedigna kunskaper i inköp av indirekt material, med fördel IT och Facility Management, och god kännedom om leverantörsmarknaden. Vi söker också dig som har en erfarenhet av inköp av tekniska underhållstjänster. Universitetsexamen inom relevant område är ett krav, liksom flytande svenska i tal och skrift. Du bör också vara van att använda engelska som arbetsspråk. För att lyckas i dessa roller tror vi att du har en stor kommersiell förståelse och intresse, ett naturligt eget driv inklusive förmåga att diagnostisera och analysera problem. Du är analytisk, lösningsorienterad och strukturerad samt kan arbeta självständigt och systematiskt. Ansökan   Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar och tillsätter uppdrag löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Frank Hemgren på telefon: 070 748 18 91 alternativt 010 332 29 20.

15 april 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Senior Category Manager

ValueOne rekryterar en Senior Category Manager som ska leda det strategiska inköpsaktiviteterna för projektrelaterade inköp av underkonsulter hos vår kund WSP. Placering är på WSP:s kontor i Stockholm. Är du en affärsdriven person med gedigen erfarenhet inom strategiskt och kategoristyrt inköp? Då kan WSP erbjuda dig en plats i ett globalt företag som drivs av att skapa innovativa lösningar för en mänsklig, trygg och välfungerande morgondag.  WSP är ett av världens ledande konsultbolag och rådgivare inom samhällsutveckling. Vi utvecklar allt ifrån städer och transportsystem till vattenförsörjning och höga hus. Med 66 300 medarbetare i över 40 länder samlar vi experter inom analys och teknik, för att framtidssäkra världen. Tillsammans med våra kunder tar vi fram innovativa lösningar för en mänsklig, trygg och välfungerande morgondag. Vi planerar, projekterar, designar och projektleder olika uppdrag inom transport och infrastruktur, fastigheter och byggnader, hållbarhet och miljö, energi och industri samt urban utveckling. I Sverige är vi 4000 medarbetare som agerar från ett trettiotal kontor runt om i landet. Verksamheten leds genom sju affärsområden samt ett antal supportfunktioner. Huvudkontoret finns i Stockholm. Se mer på https://www.wsp.com/sv-se/. Om rollen I tjänsten som Senior Category Manager ska du leda det strategiska inköpsaktiviteterna för projektrelaterade inköp av underkonsulter där slutkunden står i fokus. Det rör sig bland annat om upphandlingar av tjänster inom infrastruktur, VVS, industriteknik, byggkonstruktion och brand. Du kommer att ha ett nära samarbete med olika stakeholders inom organisationen för att säkerställa inköpsmål. Rollen rapporterar direkt till den nordiska inköpschefen Huvudsakliga arbetsuppgifter: Etablera och implementera kategoriplaner Utveckla och implementera strategiska partnerskap och idéer. Arbeta med affärsområden och sektorer för att strömlinjeforma och förbättra inköpsprocesser. Hantera leverantörsutveckling/relationer för att säkerställa kontinuitet kring produkter och tjänster. Genomföra risk- och kvalitetsutvärderingar. Hålla sig uppdaterad med aktuella marknadstrender genom relationer med leverantörer och marknadsexperter. Identifiera och kommunicera nya teknologier och lösningar.   Koordinera tvärfunktionella samarbeten och relationer med interna intressenter. Effektivisera processen från anbud till leverans. Erfarenhet och kompetens Vi söker dig med eftergymnasial utbildning och lång erfarenhet inom strategiskt och taktiskt inköp samt inköp av underkonsulter. Även kunskaper i upphandling av entreprenad och avtalsgranskning är viktigt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kategoriarbete och är van att samarbeta med mäklare. Bakgrund inom teknisk konsultverksamhet är önskvärd. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Dina personliga egenskaper är viktiga för tjänsten. Du bör vara strukturerad, målinriktad, analytisk och ha förmåga till långsiktig planering. Som Senior Category Manager är det viktigt med kommunikativa färdigheter samt förmåga att bygga långsiktiga relationer. Vi sätter också stort värde på din skicklighet som förhandlare och kommersiella förståelse. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar och tillsätter uppdrag löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Richard Petersson på telefon: 070 968 73 34 alternativt 010 332 29 20.    ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

15 april 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Senior Project Manager Industrialization

ValueOne söker en Projektledare med erfarenhet av industrialiseringsprojekt till ett konsultuppdrag hos vår kund inom tillverkande industri i Karlskoga. Uppdragsstart är under hösten. ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens. Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du: marknadsmässig lön, som du själv kan påverka tjänstepension sjuk- och vårdförsäkring  friskvårdsbidrag personlig coachning och karriärrådgivning nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar  kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org) Om rollen Som Industriell projektledare kommer du att driva implementeringen av flödesproduktion på företaget med syftet att optimera och skala upp produktionen. Du leder och koordinerar de medlemmar som ingår i projektet från avdelningar såsom produktionsteknik, planering, inköp, produktionskvalitet samt övrig produktion. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Planera, koordinera och genomföra ett utvecklings- och produktionsprojekt Uppnå, rapportera och följa upp projektmål och mätetal Identifiera och hantera risker inom projekten Skapa och upprätthålla goda relationer med berörda intressenter Avrapportera projektets status till styrgruppen Erfarenhet och kompetens För att passa för den här rollen krävs det att du har tidigare erfarenhet från industriellt projektledningsarbete. Vi ser gärna att du har vana att självständigt driva projekt och har god kompetens inom produktionsteknik och Supply Chain Management. Du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område som exempelvis teknik eller motsvarande arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Rollen kräver dessutom att du talar och skriver svenska och engelska flytande. Som person är du en duktig stakeholder manager som trivs med att ha breda kontaktytor. Vidare är du engagerad, analytisk och har en proaktiv och problemlösande attityd. Ansökan   Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar och tillsätter uppdrag löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Johanna Hallnemo på telefon: 072 143 23 79 alternativt 010 332 29 20.

15 april 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Logistikutvecklare

ValueOne söker en driven Logistikutvecklare för ett längre konsultuppdrag hos ett telekomföretag i norra Stockholm. Uppdraget ska tillsättas snarast och löper på minst åtta månader med möjlighet till förlängning. Arbetet kan delvis bedrivas på distans. ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens. Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du: marknadsmässig lön, som du själv kan påverka tjänstepension sjuk- och vårdförsäkring  friskvårdsbidrag personlig coachning och karriärrådgivning nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar  kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org) Om rollen Som Logistikutvecklare kommer du att ha en nyckelroll i företagets implementering av ett nytt ERP-system. Du rapporterar till Head of Supply Chain. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Projektledning Förändringsledning och kommunikation Processkartläggning och dokumentation End-to-end process och systemoptimering Förenkla, optimera och standardisera arbetssätt Analysera och optimera logistiska flöden och processer Analys och rapportering Erfarenhet och kompetens Till uppdraget söker vi dig med minst två års erfarenhet av Supply Chain-arbete och en högskoleutbildning inom ekonomi, teknik logistik eller motsvarande. Du bör även ha erfarenhet av att arbeta i en större organisation och vet att kundnöjdhet och kostnadseffektivitet är nyckeln till framgång. Avancerade kunskaper i MS Office med tonvikt på Excel och Power Point är ett måste liksom kunskaper i flytande svenska, talad såväl som skriven. Du bör även behärska engelska på hög nivå. Uppdraget kräver också erfarenhet av affärssystem (IFS-erfarenhet är meriterande), inklusive standardiserade processer och Sales & Operations Planning. Som person är du en problemlösare, strukturerad, självständig och ansvarsfull med utmärkta kommunikationsfärdigheter. Du är dessutom uppskattad för din utmärkta planerings- och prioriteringsförmåga. Ansökan   Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar och tillsätter uppdrag löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Frank Hemgren på telefon: 070 748 18 91 alternativt 010 332 29 20.

5 april 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Strategic purchaser

ValueOne is looking for Strategic purchasers available in short notice for consultant assignments within manufacturing industry in Gothenburg. We are particularly looking for purchasers who have experience in buying sheet metal and castings. ValueOne are specialists in supply chain management, purchasing and logistics. We offer our customers services in three business areas: interim logistics and procurement consultants, recruitment of buyers and logisticians, as well as development of our customers’ supply chain operations in terms of strategies, models, methods, processes, structure, and competence. We can offer a variety of assignments at all levels within Supply Chain Management. As a consultant at ValueOne, you are part of a professional and enterprising team consisting of the leading consultants in purchasing and logistics. If you choose to join our team, you are offered: A market salary, which you can influence yourself. Occupational pension. Health and care insurance. Health care allowance. Personal coaching and career advice. Network meetings with competent colleagues and Supply Chain professionals through recurring events and lectures. Competence development through world-leading individually tailored education and courses in Supply Chain thanks to our partnership with CIPS (www.cips.org).   The role As a Strategic Purchaser, you are expected to perform strategic purchasing work by initiating and driving purchases and cost reduction, developing and implementing purchasing strategies and driving strategic purchasing activities. Main tasks: Develop and evaluate suppliers. Negotiate contracts Monitor market trends within assigned area of responsibility. Collaborate with internal customers to identify purchasing needs and more Drive transformation initiatives (digitalization and sustainability). Experience and competencies Do you have long and solid experience in strategic purchasing, preferably in castings and sheet metal? Are you a skilled negotiator with proficiency in supplier development and contract management? Then you could be the purchaser we are looking for. Furthermore, you are used to independently running large projects and driving change work. Academic education in a relevant field is meritorious. We also value good leadership qualities, an analytical mindset and the ability to solve advanced problems. Fluency in English, in speech and writing is mandatory. Swedish is very meritorious. Application   We look forward to receiving your application. Feel free to contact Per Nyberg at + 46 73 142 02 78 or 010 332 29 20 with any questions regarding the listed position. Please note that to apply for this position you need to be an EU citizen or have a valid Swedish working permit.

4 april 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024