Lediga jobb hos Chefspoolen i Sverige AB
Hörby ligger mitt i Skåne nära till allt men med känslan av att vara mitt i naturen. Med drygt 15 700 invånare är vi en kommun där närheten, viljan och kraften att påverka märks i vardagen. Här är vi stolta över vår historia men ännu mer nyfikna på framtiden. Vår organisation är under förändring för att ännu bättre möta invånarnas behov och skapa förutsättningar för tillväxt. Från den 1 januari 2026 införs en ny struktur där Sektor Tillväxt är ett av de mest centrala utvecklingsområdena. Vill du vara med och forma framtidens Hörby? Vi söker dig som vill leda arbetet för tillväxt och utveckling i en ny och strategiskt viktig sektor. Det här är ett uppdrag för dig som brinner för samhällsutveckling, tycker om att leda andra ledare och vill göra det i en organisation där utvecklingsfokus, engagemang och framtidstro står i centrum. Om Hörby kommun Hörby ligger mitt i Skåne nära till allt men med känslan av att vara mitt i naturen. Med drygt 15 700 invånare är vi en kommun där närheten, viljan och kraften att påverka märks i vardagen. Här är vi stolta över vår historia men ännu mer nyfikna på framtiden. Vår organisation är under förändring för att ännu bättre möta invånarnas behov och skapa förutsättningar för tillväxt. Från den 1 januari 2026 införs en ny struktur där Sektor Tillväxt är ett av de mest centrala utvecklingsområdena. Om uppdraget Som Tillväxtchef leder du den nybildade sektorn för tillväxt. Det innebär att du får ett övergripande ansvar för områden som bygg och miljö, plan och utveckling, kultur, fritid och näringsliv. Tillsammans med fyra engagerade chefer samt en näringslivsstrateg leder du arbetet med att forma kommunens strategiska inriktning för tillväxt, företagsetableringar och utvecklingen av ett levande Hörby. Du ingår i kommunens ledningsgrupp och arbetar nära den nyinrättade Tillväxtnämnden, där fokus ligger på fler invånare, fler företagsetableringar och förbättrad service till medborgare och företagare. Om organisationen Den nya organisationen i Hörby kommun är framtagen med syftet att: • Sätta ökat fokus på tillväxt och utveckling • Skapa en enklare och mer tillgänglig kommunal service • Möta demografiska och ekonomiska utmaningar med långsiktiga lösningar Sektor Tillväxt samlar flera av de verksamheter som tidigare låg utspridda – vilket ger bättre samordning och skapar nya möjligheter till innovation. Hos oss finns en ambition att tillsammans forma framtidens Hörby, med delaktighet och engagemang som ledstjärnor. Vem söker vi? Vi söker dig som är en handlingskraftig och strategisk ledare, som gärna rör dig mellan det operativa och det visionära. Du har gedigen chefserfarenhet, gärna både från offentlig och privat sektor, och är van vid att leda andra chefer. Du har erfarenhet av att arbeta med samhällsbyggnadsfrågor, utvecklingsarbete eller näringslivsfrämjande insatser. För att lyckas i rollen behöver du vara relationsbyggande, lösningsfokuserad, trygg i beslutsfattande och ha ett coachande förhållningssätt. Vi sätter stort värde på att du har förståelse för en politiskt styrd organisation och att du känner dig trygg i att samarbeta nära politiska beslutsfattare. Vi vill att du har: • Minst treårig eftergymnasial utbildning • Flerårig erfarenhet som chef med ansvar för verksamhet, ekonomi och arbetsmiljö • Erfarenhet av att leda andra chefer • Erfarenhet av strategiskt utvecklingsarbete Vi erbjuder Ett av de mest spännande chefsuppdragen i regionen i en kommun med höga ambitioner, tydlig riktning och stort hjärta. Du får vara med från start i en ny organisation där du får påverka, utveckla och leda framtidens tillväxtarbete. Tillsammans med engagerade kollegor skapar du samhällsnytta varje dag, i en organisation där nytänkande uppmuntras och där mod, tillit och samverkan är ledord. Om arbetsplatsen Hörby ett jobb med mening, i hjärtat av Skåne. I Hörby är det nära till både naturen och människorna. Här bor drygt 15 000 personer och vi som jobbar i kommunen brinner för att göra vardagen lite enklare, tryggare och trivsammare för dem alla. Oavsett om du jobbar i omsorgen, fixar grönytorna eller får tekniken att fungera så handlar det om att göra skillnad. Här är det lätt att känna sig hemma, både i byn och i gänget på jobbet. Och, det är lätt att ta sig hit från exempelvis Lund, Malmö och Kristianstad. Vi jobbar målmedvetet på att vara en arbetsplats där du vill stanna för att du trivs, får chansen att växa och vet att din insats betyder något. Det ska kännas bra att gå till jobbet, helt enkelt. Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Chefspoolen. Välkommen att kontakta rekryteringskonsult Annchen Kull på 0723 39 70 34 för mer information om rollen och processen. Urval och intervjuer kan komma att ske fortlöpande under ansökningstiden, ansök därför redan i dag dock senast 2025-08-10. Välkommen med din ansökan!
Vill du utvecklas i din roll och har ett stort intresse för nyckeltal och uppföljningsarbete? Är du positiv, prestigelös och driven? Då kan du vara den vi söker! Som förvaltningsekonom/controller inom Tidaholms kommun erbjuds du ett intressant och roligt arbete där du kommer att kunna bidra både ute i verksamheten och inom controllergruppens arbete. Om tjänsten Enheten för ekonomi och verksamhetsstyrning söker nu en förvaltningsekonom med ansvarsområde social- och omvårdnadsförvaltningen till en tillsvidaretjänst på heltid. Du har din tillhörighet i controllergruppen, ett team med mycket bra samarbete som gärna delar med sig av erfarenheter, har högt i tak och där det händer mycket. Som förvaltningsekonom kommer du ansvara för ekonomin i en av våra förvaltningar och dess nämnd och en central roll i att stödja den ekonomiska planeringen och uppföljningen av verksamheten inom ditt ansvarsområde. Du kommer att arbeta nära förvaltningschef, ledningsgrupp, avdelningschefer och enhetschefer samt bidra med analyser, strategier, insikter, styrning och rekommendationer för att bidra till en god ekonomisk hushållning och effektivitet. Inom enheten finns goda utvecklings- och fortbildningsmöjligheter. Tack vare tjänstens bredd får du således en bred kunskap inom redovisning samt ekonomistyrning. Kommunens enhet för ekonomi och verksamhetsstyrning är centralt placerad vid kommunledningskontoret i Stadshuset och ansvarar för det övergripande arbetet med redovisning, finansiering, budget, uppföljning och upphandling. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Upprätta månads- och tertialrapporter samt årsbokslut för nämnden för att säkerställa god kvalitet i rapportering och i den löpande redovisningen. • Utveckla, analysera, följa upp och sammanställa ekonomiska förutsättningar, intäkter och kostnader, verksamhetsvolymer, övriga ekonomiska analyser i samverkan med förvaltningen. • Driva förvaltningens budget- och uppföljningsprocesser inom ramen för kommunens motsvarande centralt styrda processer. • Vara ett professionellt ekonomistöd till nämnd, förvaltningsledning och verksamhetschefer i budgetplanering, redovisning, uppföljnings- och prognosarbete - både operativt och strategiskt. • Ta fram ekonomirelaterade underlag som stöd för nämndens beslut. • Samordna ekonomi- och verksamhetsresurser för att utveckla och effektivisera ekonomistyrning, redovisning, ekonomiprocesser och kvalitet i verksamheten inom en av kommunens större förvaltningar. • Bidra i andra förekommande uppgifter eller uppdrag inom enheten och controllergruppen. Kvalifikationer Vi vill att du som söker tjänsten har minst en treårig ekonomiutbildning på högskolenivå. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av kvalificerat controllerarbete, gärna inom offentlig sektor eller annan komplex organisation med tydliga regelverk och styrmodeller. Som person är du analytisk, driven och förändringsbenägen. Du är engagerad och har lätt för att arbeta med både operativa och strategiska frågor såväl i grupp som på egen hand samtidigt som du kan ta egna initiativ. Du arbetar strukturerat och lösningsfokuserat och har lätt för att växla mellan operativa arbetsuppgifter och strategiska analyser. Vidare så har du god kommunikativ- och pedagogisk förmåga samt uttrycker dig mycket väl i både tal och skrift på svenska. Vi erbjuder Vi erbjuder ett utvecklande och meningsfullt arbete där du får möjlighet att bidra med din kompetens i en samhällsviktig verksamhet. Du blir en del av vårt kunniga controllerteam, men har din huvudsakliga arbetsplats inom Social- och omvårdnadsförvaltningen, nära cheferna och den dagliga verksamheten. Här får du en varierad och stimulerande roll där du arbetar både självständigt och i nära samarbete med verksamheten. Du kommer får en genomtänkt introduktion för att du ska känna dig trygg i din roll. Som arbetsgivare värdesätter vi på Tidaholms kommun en hälsofrämjande arbetsmiljö, bra arbetsvillkor och ett engagerat ledarskap som stöttar din utveckling. Vi som arbetar här drivs av att skapa en positiv skillnad för våra invånare och vara stolta ambassadörer för vår kommun. Välkommen att bli en del av vår gemenskap och bidra till en hållbar och framåtblickande kommun. På https://www.livetiskaraborg.se kan du läsa mer om fritidsaktiviteter, boende och mycket annat. Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Chefspoolen. Välkommen att kontakta rekryteringskonsult Annchen Kull på 0723 39 70 34 för mer information om rollen och processen. Urval och intervjuer kan komma att ske fortlöpande under ansökningstiden, ansök därför redan i dag dock senast 2025-08-17. Välkommen med din ansökan!
Vill du göra verklig skillnad för miljön? SSAM söker nu en engagerad processingenjör Nu söker SSAM en driven och kunnig processingenjör som vill bidra till optimerade processer och ett mer hållbart Småland. Bli en nyckelperson i vår tekniska utveckling för ett hållbart Småland. Vi söker dig som vill omsätta din tekniska kompetens i praktisk miljönytta. Som processingenjör på SSAM arbetar du i hjärtat av vår tekniska utveckling – med framtidens processer, hållbar energi och resurseffektiv avfallshantering. Hos oss är varje arbetsdag ett steg mot ett Småland utan avfall. Om rollen Som processingenjör hos oss kommer du ha ett brett tekniskt ansvar för våra behandlingsanläggningar inom exempelvis lakvattenhantering och deponigas. Du kommer att arbeta både operativt och strategiskt, i nära samarbete med driftpersonal, utvecklingsfunktioner och ledning. Tjänsten innebär ett stort ansvar för att säkerställa att våra processer är effektiva, hållbara och uppfyller alla miljökrav. Tjänsten är placerad i Växjö, men det finns även möjlighet att utgå från Älmhult. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Ansvara för driftuppföljning, analys och optimering av tekniska processer. • Arbeta med utveckling och implementering av process- och driftstrategier. • Medverka i och driva projekt kopplade till energi, miljö och teknik. • Vara processteknisk expert i kontakt med myndigheter och andra intressenter. • Samverka med drift- och underhållsgrupper samt bidra till kunskapsspridning inom organisationen. • Säkerställa att processerna följer aktuella miljötillstånd, kontrollprogram och branschstandarder. Vi söker dig som: • Har en högskoleutbildning inom miljöteknik, processteknik, kemiteknik eller motsvarande. • Har erfarenhet av processarbete inom exempelvis vattenrening, deponigas eller annan miljöteknisk verksamhet. • Har goda kunskaper om relevant lagstiftning, såsom miljöbalken och avfallsförordningen. • Är analytisk, strukturerad och har förmåga att arbeta självständigt. • Har god kommunikationsförmåga och trivs med att samarbeta i tvärfunktionella team. • Är lösningsorienterad och trivs i en roll där du får driva förbättringsarbete. • Har god IT-vana och gärna erfarenhet av att arbeta med digitala uppföljnings- och rapporteringssystem. • Har B-körkort. Det är meriterande om du: • Har erfarenhet från arbete på deponianläggning eller reningsverk. • Har arbetat med miljörapportering, kvalitetsuppföljning eller tillsynsfrågor. • Har kunskap om SPCR 120, ISO-standarder eller andra relevanta certifieringar. Varför SSAM? SSAM befinner sig i en spännande utvecklingsfas där vi kombinerar hållbarhet, teknik och samhällsnytta. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en värderingsstyrd organisation med stort fokus på miljö och cirkulära flöden. På SSAM kombinerar vi teknik, samhällsnytta och miljömedvetenhet i praktiken. Du blir en del av ett kompetent och engagerat team där vi stöttar varandra och arbetar tillsammans mot ett gemensamt mål, ett hållbart Småland. Vi arbetar utifrån våra värdeord: Glädje, Respekt, Hållbarhet, Framåtanda och Tillsammans – och tror på ett inkluderande klimat där varje medarbetare bidrar till helheten. Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Chefspoolen/A-Talent Search. Välkommen att kontakta rekryteringskonsult Annchen Kull på 0723 39 70 34 för mer information om rollen och processen. Urval och intervjuer kan komma att ske fortlöpande under ansökningstiden, ansök därför redan i dag dock senast 2025-08-17. Varmt välkommen med din ansökan! Ansök här!
Vill du forma framtidens Gislaved? Gislaveds kommun söker en stadsarkitekt som vill vara med och skapa hållbara, attraktiva och väl gestaltade livsmiljöer för framtiden. Med ett starkt fokus på kvalitet, dialog och strategisk utveckling får du en nyckelroll i kommunens samhällsbyggnadsarbete – från vision till verklighet. Ditt uppdrag – i hjärtat av samhällsbyggnaden Som stadsarkitekt är du en strategisk nyckelspelare med ansvar för att lyfta gestaltningsfrågor, arkitektonisk kvalitet och långsiktig hållbarhet i kommunens fysiska planering. Du arbetar rådgivande och driver frågor inom översiktsplanering, detaljplanering, bygglov och stadsutveckling – alltid med ett helhetsperspektiv. Du bidrar med arkitektonisk sakkunskap i såväl enskilda ärenden som i kommunens övergripande strategier. Rollen innebär nära samverkan med tjänstepersoner, invånare, förtroendevalda, näringsliv, föreningsliv och andra samhällsaktörer. Du skapar engagemang för god gestaltning och driver utvecklingen av riktlinjer, program och vägledningar för framtidens Gislaved. Gislaveds och Tranemos kommuner har en gemensam bygg- och miljönämnd där du förväntas bidra aktivt i nämndens arbete och vara ett stöd i beslutsfattandet. Samarbete med andra förvaltningar, kommuner och bolag är en naturlig del av din vardag, liksom att väga samman olika perspektiv – från kulturmiljö till tillväxt och social hållbarhet. Vi söker dig som har: • En arkitektexamen • Minst fem års erfarenhet från arbete med stadsbyggnadsfrågor, bygglovsprocesser eller fysisk planering • Erfarenhet från kommunal eller annan offentlig verksamhet, ser vi som meriterande. Som person har du ett strategiskt synsätt, är trygg i din professionella roll och har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Du brinner för arkitekturens betydelse i samhället och vill vara med och skapa livsmiljöer där människor vill bo, leva och verka – både idag och i framtiden. Ditt medarbetarskap är djupt förknippat med din förmåga att samarbeta och delta i din och verksamhetens utveckling. Hos oss innebär det att du har ett gott samarbete med chef och kollegor, både på den egna arbetsplatsen och i övriga kommunkoncernen. Du bemöter alla med hög servicenivå, vänlighet och hög kvalitet genom kund- och servicefokus. Du tar ansvar för att göra dig delaktig i verksamhetsfrågor och är lösningsorienterad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att din syn på medarbetarskap överensstämmer med vår. Varför Gislaved? Gislaveds kommun är inne i en spännande utvecklingsfas där samhällsbyggandet har en central roll. Här finns en stark framtidstro, ett rikt förenings- och kulturliv och ett näringsliv präglat av innovation och entreprenörskap. Vår trakt erbjuder en utomordentlig livskvalitet med närhet till både natur och ett rikt kulturliv. Här kan du njuta av allt från utförsåkning på Isaberg och fiske i våra 388 sjöar, till motorsport på Anderstorp Raceway och konsertupplevelser med vår symfoniorkester. Här är vi arbetsamma. Vi driver företag, såväl stora internationella bolag som små enskilda företag där alla är viktiga för hela vår regions utveckling. Vi andas företagsamhet och entreprenörskap. Det här kan du bli en del av och göra till din plats. Här kan du få allt, och lite till för att livet ska funka. Vårt uppdrag handlar om att bygga framtidens samhälle och vi välkomnar dig att göra det tillsammans med oss. Ansök nu och bli en del av en framåtblickande kommun! Ansökan I den här rekryteringen samarbetar vi med Chefspoolen. Välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt dock senast 17 augusti – urval sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Annchen Kull, 0723-39 70 34, [email protected] Vill du vara en del av vår framgång? Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 4 av 4 jobb