Strategisk inköpare
Jobbusters AB
Inköpare och upphandlare

Arbetsuppgifter Vi söker en strategisk inköpare för vår kund inom fordonsindustrin i Göteborg. Du kommer att vara en av de inköpare som tar ledningen i att driva avdelningen framåt. Som en av fem inköpare kommer du att ansvara för prototypdelar inom tunga lastbilar och transportlösningar. Dina huvudsakliga intressenter finns i Göteborg, medan dina leverantörer är baserade i Norden. Ditt inköpsansvar kommer att fokusera på att säkerställa och optimera leverantörsbasen för prototyper, samt att säkra avtal, utveckla best practice-inköpsprocesser, uppfylla ledtidskrav och mycket mer. Du kommer också att driva kontinuerliga förbättringar i samarbete med intressenter och kollegor, vilket innebär att du får möjlighet att påverka produkterna. Med andra ord kommer du att stärka företagets konkurrensfördel genom att förstå både affärsbehoven och leverantörerna. Självklart kommer du även att utföra en del operativt arbete, så rollen innebär en bra mix! Du har ett stort intresse för ny teknik men också för beprövade teknologier. Ditt fokus kommer att vara strategiskt, men ibland kommer du även att stödja genom att beställa delar från leverantörer. Vår kund värdesätter handlingskraft, samarbete och tydlig kommunikation. Prototypinköparna ingår i ett team på tio personer där man arbetar tillsammans och stöttar varandra. De räknar med att du, liksom övriga, bidrar till detta! En viktig del av rollen är också att samverka och samarbeta med andra delar av företaget i relevanta forum. Kvalifikationer Du har minst 5 års erfarenhet som strategisk inköpare (gärna inom plåt, gjutgods eller slangar). Du har B-körkort. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Meriterande: Teknisk bakgrund och/eller erfarenhet från fordonsindustrin. Personliga egenskaper Du är en stark och flexibel lagspelare som med ett naturligt driv vill utmana och förbättra. Du trivs med att arbeta med både större och mindre projekt och kan presentera dem på ett pedagogiskt sätt. Med en positiv inställning och hög energi är du redo att ta dig an nya utmaningar! Företagspresentation Vår kund är en global industrikoncern som är ledande inom utveckling av innovativa och hållbara lösningar för transport- och infrastruktursektorn. Med en lång historia och starkt fokus på framtiden erbjuder de en dynamisk arbetsmiljö där teknik, samarbete och kvalitet står i centrum. Här ges du möjlighet att vara en del av en organisation som bidrar till en mer hållbar värld. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Tillträde och ansökan Heltid, 40h/v. Vår kund önskar start i början av mars och uppdraget förväntas löpa i till och med 2025-10-31 med chans till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Göteborg. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

143 dagar sedan
Sista ansökan:
23 juli 2025
Partner Marketing Manager
Jobbusters AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Arbetsuppgifter För vår kund söker vi en Partner Marketing Manager! Som Partner Marketing Manager kommer du att vara ansvarig för att driva marknadsföringsstrategi och aktivering i samarbete med vår kunds nyckelpartners genom 360-graders kampanjaktiveringar, inklusive interna och externa kanaler. Du kommer också att vara ansvarig för projektledning av deras taktiska kommunikation i externa kanaler. Du kommer att hantera hela processen, vilket innebär att initiera, planera och genomföra marknadsföringskampanjer för att stärka både vår kund och deras partners. Tillsammans med interna och externa intressenter kommer du att optimera resultatet av kampanjerna och säkerställa bästa möjliga resultat. Vidare kommer du att sätta tydliga mål, övervaka prestanda och följa upp på KPI:er. Dina ansvarsområden: Driva bolagets partnermediastrategi från konceptualisering till implementering, och säkerställa en heltäckande strategi för kampanjplanering samt kontinuerlig optimering av marknadsföringsaktiviteter genom hela tratten, inklusive interna och externa kanaler. Ansvara för taktisk kommunikation i externa kanaler, och samarbeta nära med relevanta interna intressenter. Utveckla och upprätthålla ett relevant KPI-ramverk för att följa upp mätbara framsteg mot affärsmål. Hantera och övervaka partnermedia-budgeten och administrationen, och säkerställa en effektiv resursallokering. Arbeta nära bolagets huvudpartners samt andra funktioner inom bolagets MarCom-team. Samarbeta tätt med interna intressenter för aktivering i egna kanaler. Implementera nödvändiga verktyg för att mäta framsteg och KPI-påverkan, och omvandla data och insikter till handlingsbara strategier. Proaktivt identifiera utvecklingsområden och trender inom media och marknadsföring, och driva deras framgångsrika implementering inom deras marknadsföringsramverk. Kvalifikationer Du har en examen inom marknadsföring, ekonomi eller kommunikation. Du har minst 5 års praktisk erfarenhet av projektledning inom media och/eller kommunikation. Du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta inom marknadsföringsområdet, med kunskap om både interna och externa kanaler för kommunikation. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Du är en praktisk projektledare och har en djup förståelse för marknadsföringsstrategier, media och budskap baserat på kundbeteende. Personliga egenskaper Du är duktig på att bygga relationer och förstår värdet av att samarbeta med partners för långsiktig framgång! Du är strategiskt skicklig med god genomförandeförmåga, och kan översätta marknadsföringsstrategi till aktiva kampanjer med konkreta KPI:er. Du är en person som vill driva resultat och tycker om att ta dig an utmaningar. Vi söker någon som kan se helheten, vågar vara proaktiv och har gott omdöme. Som person är du också beslutsam och tar ansvar, men du är även en flexibel lagspelare som bygger goda relationer både internt och externt. Vidare kan du hantera komplex information, dra slutsatser, kondensera och kommunicera essensen. Vi söker en lagspelare som är ivrig att överträffa din senaste prestation. Företagspresentation Vår kund har funnits i Sverige sen början av 2000-talet och de levererar mobil-, bredbands- och tvlösningar till över 4 miljoner svenskar. Mottot här är att människan alltid kommer först och tekniken därefter. Det betyder att det viktigaste är att du alltid ska kunna vara uppkopplad med de som betyder mest för dig. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Tillträde och ansökan Heltid, 40h/v. Vår kund önskar start i början av mars och uppdraget förväntas löpa i till och med 2025-12-31 med chans till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Stockholm. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

146 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Digital Kommunikatör - Sociala Medier
Jobbusters AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

ArbetsuppgifterVi söker nu en Digital Kommunikatör med ansvar för sociala medier till vår kund! I rollen kommer du att arbeta både taktiskt och operativt med ett särskilt ansvar för sociala medier.Arbetet innebär deltagande i den dagliga förvaltningen, löpande planering och publicering och att bidra till att kunden håller deras sociala medier-kanaler uppdaterade. En viktig del i arbetet är att följa utvecklingen inom pensionsområdet och skriva redaktionellt innehåll. Innehållet är samordnat med kommunikationen i myndighetens övriga kanaler så att slutkunden möts av samma budskap och information oavsett kanal. Du kommer att ha ett samordnande ansvar för arbetet med sociala medier, vilket ställer höga krav på kunskaper om gällande lagstiftning och myndighetens riktlinjer samt en kontinuerlig omvärldsbevakning. Vi söker en konsult som: · Är en doer som brinner för innehållsproduktion till sociala medier.· Kan vara en viktig lagspelare i det redaktionella arbetet både inom avdelningen och tillsammans med andra kollegor på myndigheten.· Har kunskap om hur man skapar ett samspel mellan text och bild som lyfter den digitala kommunikationen och innehållet i sociala medier. Med infografik, illustrationer, symboler, film eller foton göra det krångliga mer begripligt och förstärka våra budskap.· Planerar och genomför kompetensutvecklingsinsatser samt följer utvecklingen inom området gällande såväl lagstiftning som användarbeteenden och teknikutveckling. Kvalifikationer Du harrelevant högskoleutbildning eller eftergymnasial utbildning inom kommunikation och media. Du harminst tre årserfarenhet från en liknande roll, med erfarenhet av innehållsproduktion i digitala kanaler. Duhar erfarenhet av att samordna eller projektleda kommunikationsaktiviteter. Du harkunskaper i att använda och sätta upp kampanjer och betalt innehåll i Metas plattformar och LinkedIn. Du hargod erfarenhet och kunskap att ta fram och producera eget innehåll, så väl text som grafiska element. Du hargoda kunskaper i DOS-lagen. Du harmycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du hararbetat som kommunikatör i offentlig förvaltning. Personliga egenskaper För att lyckas i uppdraget som Digital Kommunikatör så har du självklart ett genuint intresse för sociala medier. Du ärstrukturerad och självgående, med god förmåga att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Då arbetat innefattar många kontaktytor så vill vi att du harförmågan att inge förtroende i mötet med andra människor. Vidare så är du lättlärd och tar enkelt till dig av ny information. Företagspresentation Vår kund är en statlig myndighet med ansvar för att administrera och informera om viktiga trygghetssystem arbetar för att ge människor ekonomisk stabilitet både idag och i framtiden. Med fokus på digitalisering, kundservice och rättssäkerhet strävar de efter att förenkla komplexa processer och säkerställa att rätt beslut fattas i varje enskilt ärende. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 2025-02-24och uppdraget förväntas löpa t.o.m.2025-08-31 med möjlighet till förlängning t.o.m. 2027-12-31. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

146 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Business Controller - Senior
Jobbusters AB
Controller

Arbetsuppgifter Vi söker en erfaren senior Business Controller till vår välrenommerade kund i Västerås. I denna roll kommer du att: Leda konsultuppdrag av hög komplexitet. Bidra till utvecklingen av konsulttjänster och produkter. Delta i skapandet av strategier för konsultverksamheten. Säkerställa att konsulttjänster och produkter anpassas efter kundernas behov. Överse och leverera utmanande och omfattande uppdrag. Granska och godkänna uppgifter utförda av andra. Definiera bästa praxis för verksamheten. Kvalifikationer Du har 10 års erfarenhet av att arbeta som business controller. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Du har erfarenhet av att arbeta i SAP. Personliga egenskaper Vi söker dig som är analytisk och strategisk med en förmåga att se helheten och dra insiktsfulla slutsatser. Du har ett affärsdrivet tänk och kan identifiera möjligheter samt omvandla analyser till lönsamma strategier. Eftersom rollen innebär många kontaktytor är du en kommunikativ och samarbetsorienterad person som har lätt för att skapa förtroende hos både interna och externa intressenter. Du trivs med att ta initiativ och arbeta självständigt, samtidigt som du är strukturerad och lösningsorienterad, vilket gör att du hanterar komplexa processer på ett effektivt och kvalitetsmedvetet sätt. Företagspresentation Vår kund är ett ledande globalt teknikbolag som skapar produkter, bland annat robotar, och lösningar inom bland annat automation och digitalisering. Koncernens bolag finns i cirka 100 länder och huvudkontoret i Sverige finns strax utanför Stockholm. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Tillträde och ansökan Heltid, 40h/v. Vår kund önskar start i början av mars och uppdraget förväntas löpa i till och med 2025-09-30 med chans till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Västerås. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

146 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
IT Support Agent
Jobbusters AB
Supporttekniker, IT

ArbetsuppgifterTill vår kund söker vi nu en IT Support Agent! I rollen kommer du på ett engagerande sättstödja användare och säkerställa smidig drift av IT-system. I rollen kommer du ha följande arbetsuppgifter: Hantera inkommande ärenden: Du kommer att svara på frågor och lösa tekniska problem via telefon, mejl, portal och ärendehanteringssystem. Felsöka och lösa problem: Du kommer att analysera och åtgärda fel som uppstår med datorer, mobila enheter, skrivare och annan teknisk utrustning. Ge teknisk support Kvalifikationer Du har erfarenhet av att arbeta i liknande roll och har kompetens inom hårdvara, mjukvara, applikationer och nätverk. Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Erfarenhet av retail är meriterande. Erfarenhet av ServiceNow är meriterande. Personliga egenskaper För att lyckas i rollen har du en mycket god kommunikationsförmåga och servicekänsla. Du är noggrann och kan hantera flera ärenden parallellt. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start så snart som möjligtoch uppdraget förväntas löpa t.o.m.30 maj 2025 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

147 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juli 2025
Inköpare – IT
Jobbusters AB
Inköpare och upphandlare

ArbetsuppgifterVi söker just nu en erfaren Inköpare IT-Upphandling till vår välkända försäkringskund i Stockholm. Som Strategisk Inköpare IT hos vår kund kommer du att vara en central del i att forma och implementera deras IT-inköpsstrategier. Du kommer att arbeta nära olika avdelningar och leverantörer för att säkerställa att deras IT-lösningar möter både nuvarande och framtida behov. Din roll innebär att balansera kostnadseffektivitet med hög kvalitet och innovation. Genom din expertis bidrar du till att stärka deras konkurrenskraft och operativa effektivitet. Exempel på arbetsuppgifter: Driva IT-upphandlingar och andra initiativ utifrån affärsplaner och TCO-perspektiv. Stötta aktiviteter inom inköpsområdet utifrån behov, såsom leverantörsutvärdering, förhandling eller omförhandling. Proaktivt interagera med intressenter och aktivt bidra till affärsbeslut. Analysera kostnader och affärsbehov utifrån marknadstrender, innovationskraft, digitalisering och förändrade behov över tiden. Aktivt samarbeta med Category Managers, Vendor Managers och Inköpsanalytiker inom hela inköpsgruppen. Kvalifikationer Du har en akademisk examen såsom civilingenjör eller högskoleexamen inom IT, ekonomi eller juridik. Du har god erfarenhet av IT-inköp. Specifikt inom infrastruktur, tjänster och programvara. Du har erfarenhet av att ha drivit IT-upphandlingar i större organisationer. Du har mycket goda kunskaper inom upphandlingsprocessen och av agilt arbetssätt. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift. Personliga egenskaper Som person har du mycket god kommunikationsförmåga och en stark förmåga att arbeta strukturerat och analytiskt. Med ett starkt driv kan du bygga långsiktiga partnerrelationer med ömsesidiga fördelar utan att förlora affärsmässigheten över tid. Öppen för förändring och ständig vidareutveckling, både i din roll och inom verksamheten, trivs du i en dynamisk arbetsmiljö. Din flexibilitet och vilja att anpassa dig till nya förutsättningar gör dig till en värdefull tillgång i teamet! Företagspresentation Vår kund är både ett svenskt försäkringsbolag och bank. De finns runt om i Sverige och har sitt huvudkontor i Stockholm. Om en öppen arbetskultur där mångfald, jämställdhet och miljö är viktiga frågor för dig så kommer du att trivas hos denna uppdragsgivaren. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Tillträde och ansökan Heltid, 40h/v. Vår kund önskar start i början av mars och uppdraget förväntas löpa i till och med 2025-06-30 med chans till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Stockholm. Bolagets hybridpolicy kräver onsite minst 3 dagar i veckan, vissa projekt kommer kräva att man är onsite ytterligare dagar. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

147 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juli 2025
Projektkoordinator
Jobbusters AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

ArbetsuppgifterVi söker nu en Projektkoordinator för vår kund! I denna roll kommer du att spela en central roll i projektteamet och stötta projektledare samt andra projektmedlemmar med administrativa och koordinerande uppgifter. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara: Projektadministration och koordinering av projektmedlemmar Övervaka aktiviteter och deadlines för att säkerställa att projektet fortlöper enligt plan Stötta vid planering och uppföljning av projektet Ansvara för arkivering och dokumentation enligt gällande regler Sammanställa information och dokumentation från olika intressenter Ha kontakt med leverantörer, kunder och andra samarbetspartner Kvalifikationer Du har 1-2 års erfarenhet från en liknande roll. Du har erfarenhet av kund- och leverantörskontakt. Du är flytande i svenska, i såväl tal som skrift. Du har mycket goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift. Personliga egenskaper För att lyckas i uppdraget som Projektkoordinator så är du en lagspelare som trivs med att samarbeta med andra. Du är en problemlösare som ser lösningar där andra ser hinder och till sist är du en doer som tar egna initiativ och får saker att hända. Företagspresentation Vår kund har funnits i Sverige sen början av 2000-talet och de levererar mobil-, bredbands- och tvlösningar till över 4 miljoner svenskar. Mottot här är att människan alltid kommer först och tekniken därefter. Det betyder att det viktigaste är att du alltid ska kunna vara uppkopplad med de som betyder mest för dig. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider med möjlighet till att arbeta hemifrån 2 dagar i veckan. Vår kund önskar start 2025-02-17 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-08-30 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

147 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juli 2025
HR Administratör
Jobbusters AB
Löne- och personaladministratörer

ArbetsuppgifterVi söker en engagerad och strukturerad HR-administratör till vår myndighetskund. Här får du möjlighet att bli en del av sektionen för HR-utveckling och verksamhetsstöd, där du kommer att arbeta nära en annan HR-administratör. Sektionen består även av strateger, specialister och en systemspecialist och ingår i en HR-avdelning på cirka 20 personer. Samarbetet är en central del av arbetet, och du kommer att arbeta tvärfunktionellt inom HR och bidra till att utveckla och effektivisera våra processer. I denna roll kommer du att ha en viktig funktion i att administrera och säkerställa korrekta uppgifter kopplade till våra förmåner och personalsystem. Du ansvarar för registrering och support kring grunddata i systemet Heroma och säkerställer att anställnings- och personuppgifter är uppdaterade och korrekta. Arbetet innefattar även hantering av scheman samt administrativa uppgifter såsom diarieföring, utlämnande av allmänna handlingar och arkivering. Utöver det administrativa stödet till HR-ledningen kommer du att vara en av flera webbredaktörer för HR och få möjligheten att delta i olika utvecklingsarbeten inom avdelningen. Under de kommande åren ligger stort fokus på effektivisering, digitalisering och masterdata, och du kommer att spela en nyckelroll i att etablera ett mer proaktivt, verksamhetsnära och flexibelt arbetssätt. Vi söker dig som trivs med att arbeta i en dynamisk miljö och som vill vara med och skapa nya, smarta arbetssätt för framtiden. Låter detta som en spännande utmaning för dig? Då ser vi fram emot din ansökan! Kvalifikationer Du harnågra årserfarenhet från en bred administrativ HR-roll Du harerfarenhet av arbete i personal- ochlönesystem Du hartidigare arbetat inom offentlig verksamhet Det är högt meriterande om du har arbetat i systemet Heroma Personliga egenskaper Vi söker en person som är kommunikativ, lösningsorienterad och har en stark förmåga att bygga relationer. Du är anpassningsbar och resultatinriktad, med en god självinsikt som gör att du kan utvecklas i rollen och bidra strategiskt till verksamheten. Företagspresentation Vår kund är en myndighet i Stockholm som arbetar för att underlätta vardagen för invånarna som reser och pendlar. Det som kännetecknar deras verksamhet är det stora engagemanget bland deras medarbetare samt stoltheten över deras samhällsuppdrag. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 3-mar-2025 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 31-dec-2025, med goda chanser till förläning (option på 2 år finns redan planerat). Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund i Stockholm. Distansarbete är möjligt enligt överenskommelse med vår kund.Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format). Sista ansökningsdag är 11-feb-2025 men urval och telefonintervjuer sker löpande.

147 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juli 2025
HR Specialist – Employee and Labor relations Nordic
Jobbusters AB
Personal- och HR-specialister

Job DescriptionWe are looking for an HR Specialist - Employee and Labor Relations for the Nordics (Sweden, Norway, Finland, Denmark). You will be responsible for managing Employee Relations cases for designated workforce group(s). Management of Employee Relations includes topics ranging from disciplinary measures to policy interpretation, performance management, and conflict resolution. You are researching & investigating concerns, to identify policy violations and evaluate findings to ensure appropriate actions are consistently administered. Most importantly, be a guardian of our client’s Credo and Code of Business Conduct! Ensure that their employees are treated with dignity and respect while maintaining high levels of trust and integrity in the handling of confidential matters. In the area of Labor Relations, you will be involved in negotiations and consultations with unions and other employee representatives in the countries. With that, you will prepare and administrate the required documentation and support facilitation of Labor Relation processes. Moreover, you will help business leaders as well as colleagues from other HR departments understand local HR policies, labor relations and relevant legislation. In this role, you will acquire experience in the practical application of labor and employment law and HR policies. Their structured development plan will prepare you for increasingly sophisticated challenges and allow you to grow as a dedicated HR Professional. The responsibilities & the impact you will have: Respond to employee and people leader inquiries regarding HR policies, performance management, employment law, and contracts using a case management system. Taking ownership of all assigned tasks, initiatives and inquiries and make sure that they are resolved / completed efficiently and with a superior level of quality. Interact with and provide insights to labor relations representatives. Develop credibility and trust relationships with customers, supervisors, and labor relation representatives as well as with team members. Identify areas for improvement on daily operational processes. Perform special projects and related duties as assigned. Participate in significant workplace events (such as the planning and execution of restructurings, M&A’s, etc.) at the cluster/country level. Qualifications You hold an academic degree in HR and/or Employment/Labor Law. You have work 2-5 years HR-experience in the Nordics (ideally covering all 4 countries Sweden, Norway, Finland, Denmark). You have experience working with various collective agreements, union negotiations, and consultations (particularly during reorganizations). You are fluent in Swedish and English, both oral and written. Personal Qualities You are a detail-oriented and proactive professional with strong organizational and problem-solving skills. You excel at gathering and assessing information to address customer needs effectively while maintaining discretion, integrity, and sound judgment. With a keen ability to quickly grasp systems and processes, you prioritize quality and strive to enhance the overall employee experience. Your eagerness to learn, handle confidential tasks, and contribute to a positive work environment makes you a valuable team player. Company DescriptionOur client is a multinational company from the USA that operates in pharmaceuticals, health care and medical equipment. They are located in Uppsala, Stockholm and Helsingborg. When you join JobBustersAs a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us, and we therefore offer you as an employee Corporate Health Care to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life. Admission and Application Full time position, 40h/week. The position will start as soon as possible, and the assignment is expected to run for 7 months with possibility of extension. For this assignment you will be employed by JobBusters and work as a consultant for our client in Stockholm (40% remote allowed). Submit your application in English today, as interviews are ongoing.

147 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juli 2025
Kontorsansvarig
Jobbusters AB
Backofficepersonal m.fl.

ArbetsuppgifterVill du ha en varierad roll där du får ansvara för kontorsdriften på ett spännande projektkontor? Vi söker en engagerad och serviceinriktad kontorsansvarig som vill bidra till en välfungerande arbetsmiljö och stötta projektteamet i deras dagliga arbete. Som kontorsansvarig har du en central roll i att säkerställa att projektkontoret fungerar smidigt och effektivt. Du ansvarar för att kontoret är välorganiserat och att det dagliga arbetet flyter på genom att hantera inköp av kontorsmaterial, ta emot leveranser och stötta vid etableringar. En viktig del av ditt arbete är att stödja delportföljen genom att sköta diarieföring, hantera fakturor och genomföra IT-beställningar. I rollen har du en löpande dialog med andra delar av organisationen samt specialister inom olika områden för att diskutera utvecklingsmöjligheter och behov. Du koordinerar även aktiviteter som mötesrumshantering och kontorsflyttar samt bidrar till projektets kommunikation genom att förbereda informationsutskick, arrangera informationsmöten och stötta vid olika event. Vid sidan av detta ansvarar du för att skapa en trivsam och välkomnande arbetsmiljö på kontoret, ser till att det är ordning och reda och tar emot besökare på ett professionellt och trevligt sätt. Kvalifikationer Du har en gymnasieexamen med teoretisk inriktning. Du har minst3 års erfarenhet av kontorsadministration. Du harerfarenhet av arbete i digitala dokumenthanteringssystem. Du harerfarenhet av diarieföring av allmänna handlingar. Personliga egenskaper Vi tror att du är en strukturerad och serviceinriktad person som trivs i en roll där du får ta ansvar och ha många kontaktytor. Du är lösningsorienterad, självgående och har en god administrativ förmåga. Företagspresentation Vår kund är en myndighet i Stockholm som arbetar för att underlätta vardagen för invånarna som reser och pendlar. Det som kännetecknar deras verksamhet är det stora engagemanget bland deras medarbetare samt stoltheten över deras samhällsuppdrag. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Deltid, kontorstider. Vår kund önskar start24-feb-2025 och uppdraget förväntas löpa t.o.m.30-nov-2027 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbetasom konsult hos vår spännande kund. För detta uppdrag behöver du arbeta på plats på vår kunds kontor, som ligger på Katarinavägen på Södermalm.Observera att detta är ett uppdrag på 20 timmar/vecka, vissa veckor kan arbetstiden dock uppgå till 40 timmar. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format). Sista ansökningsdag är 11-feb-2025 men urval och telefonintervjuer sker löpande.

148 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025