Jobbusters AB jobb

Lediga jobb hos Jobbusters AB

Projektledare
Jobbusters AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

ArbetsuppgifterVi söker nu en erfaren Projektledare för att leda ett omfattande initiativ inom masterdata management hos vår kund inom offentlig sektor. Uppdraget innebär att stödja organisationens digitaliseringsresa genom implementering av nya masterdataområden och säkerställa effektiv förändringsledning. Som Projektledare kommer du att: Leda ett regionövergripande projekt för implementering av masterdata management. Aktivt stötta interna och externa intressenter i införandet av nya masterdataområden. Driva förändringsledning och säkerställa användning av nya informationsmängder inom organisationen. Kvalifikationer Obligatoriska krav: Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med masterdata management. Meriterande: Erfarenhet av informationsmängder inom offentlig sektor, gärna inom hälso- och sjukvårdsförvaltningar. Personliga egenskaper För att lyckas i rollen behöver du vara strukturerad och lösningsorienterad med en stark kommunikativ förmåga. Du drivs av att skapa framdrift och uppnå resultat, särskilt i komplexa projektmiljöer. Företagspresentation Vår kund är en verksamhet i ständig rörelse där kvalificerade medarbetare är den viktigaste tillgången för att lyckas. Kunden ansvarar för bland annat hälso- och sjukvård, regional utveckling samt kollektivtrafik i den berörda regionen. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 2025-01-01och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-12-31 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format). Sista ansökningsdag är 2024-12-04.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
18 maj 2025
Inköpsberedare
Jobbusters AB
Inköpare och upphandlare

Arbetsuppgifter Som inköpsberedare spelar du en nyckelroll i att säkerställa en effektiv och högkvalitativ försörjning med fokus på spårbarhet. Du ansvarar för att utveckla inköpsprocesser, lösa problem och fungera som en naturlig kontaktpunkt i våra interna flöden och processer. Rollen innebär både operativt och strategiskt arbete, där du exempelvis: Fördelar material och uppdrag till operativa inköpare. Bereder materialstruktur och skapar infoposter för LEGO. Granskar och hanterar spårbarhetsförändringar i PLM2020. Analyserar och realiserar spårbarhet i SAP. Synliggör spårbarhetsproblem och kommunicerar lösningar. Representerar inköp i standardtidplaneforum och andra kvalitetsdrivna forum. Utbildar och stöttar kollegor inom inköp och projektplanering. Du kommer att vara en viktig del av förändringsresan mot mer digitaliserade och effektiva arbetsprocesser och arbeta med att utveckla nyckelsystem som PLM2020, SAP och våra digitala verktyg för spårbarhet och samarbete. Kvalifikationer Du harminst två års eftergymnasial utbildning inom inköp eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom inköp, konstruktion eller produktion. Du hargod analytisk förmåga och erfarenhet av att arbeta med spårbarhets- och kvalitetsfrågor. Du har erfarenhet av system som PLM2020 och SAP, eller en vilja att lära dig dessa verktyg. Du harett driv att förbättra processer. Du är flytande i svenska, i såväl tal som skrift. Du har mycket goda kunskaper i engelska och kommunicerar obehindrat både i tal och skrift. Personliga egenskaper För att lyckas i rollen som Inköpsberedareär du en kommunikativ och lösningsorienterad person som trivs med att samarbeta i team och agera kontaktperson mellan olika avdelningar. Företagspresentation Vår kund hittar ni inom industritillverkningen och de arbetar uteslutande med innovationer. Här är lagkänslan av stor vikt och man anser att mångfald skapar möjlighet för att nå framgång. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider med möjlighet till att arbeta på distansett par dagar i veckan. Vår kund önskar start i början av januarioch uppdraget förväntas löpa t.o.m. slutet av 2025 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

2 dagar sedan
Sista ansökan:
18 maj 2025
Controller
Jobbusters AB
Controller

Arbetsuppgifter För vår kund söker vi nu en erfaren controller som ska arbeta med samordning och ekonomiuppföljning i ett omfattande infrastrukturprojekt. Uppdraget innebär att stödja avdelningen och dess projekt inom områden som ekonomisk analys, projektuppföljning och rapportering. Arbetsuppgifter Sammanställa och leverera projektens statusrapporter. Ansvara för avdelningens input till månads-, tertial- och årsrapporter. Följa upp utfall mot budget och prognos samt analysera avvikelser och nyckeltal. Leda, planera och samordna avdelningens prognosarbete. Samordna och utveckla avdelningens riskhantering, inklusive att leda riskworkshops. Ansvara för verksamhetsplaneringsarbetet och säkerställa att arbetet följer relevanta riktlinjer. Implementera och förvalta styrande dokument inom avdelningen. Arbeta aktivt med förbättringsarbete inom ekonomi- och rapporteringsprocesser. Bidra till avdelningens samarbete med centrala funktioner samt externa intressenter. Kvalifikationer Obligatoriska krav: Minst 5 års erfarenhet av controllerarbete. Gedigen erfarenhet av analys, sammanställning och rapportering av ekonomisk data i minst 5 olika projekt eller uppdrag. Minst 5 års erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem. Erfarenhet av projektredovisning i minst 1 år. Minst 3 års erfarenhet av budget- och prognosarbete. God vana av Officepaketet, särskilt Excel, med minst 5 års erfarenhet.Meriterande: Erfarenhet av komponentredovisning från minst ett tidigare uppdrag. Erfarenhet av stora infrastruktur- och/eller anläggningsprojekt (>500 MSEK). Erfarenhet av verksamhetsplanering inom offentlig sektor i minst 1 år. Kunskap om ekonomisystemen Mercur och/eller Agresso. Erfarenhet av riskhantering i stora projekt inom infrastruktur eller anläggning. Personliga egenskaper Vi söker en strukturerad och analytisk person som har förmågan att arbeta självständigt samtidigt som du samarbetar effektivt i team. Du har ett lösningsorienterat förhållningssätt och är bekväm med att arbeta i en miljö med komplexa projekt och många intressenter. Företagspresentation Vår kund är en myndighet i Stockholm som arbetar för att underlätta vardagen för invånarna som reser och pendlar. Det som kännetecknar deras verksamhet är det stora engagemanget bland deras medarbetare samt stoltheten över deras samhällsuppdrag. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 2024-12-18och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-06-30 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format). Sista ansökningsdag är 2024-12-13.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
18 maj 2025
Försäkringshandläggare
Jobbusters AB
Backofficepersonal m.fl.

ArbetsuppgifterTill vår kund söker vi nu en Försäkringshandläggare! I rollen kommer du arbeta med avtalspension, det vill sägakollektivavtalad tjänstepension. Arbetsuppgifterna innefattar handläggning av framförallt inflyttar och utflyttar av kapital och tillhörande handläggning. I arbetsuppgifterna ingår också attregistrera ärenden ochbesvara mail och telefonsamtal som främst innebär att supportera Kundservice som behöver stöd i externa kundsamtal där dom inte kan svara på kundens detaljfrågor. Kvalifikationer Du har minst 4 års liknande arbetslivserfarenhet ifrån bank- eller försäkringsbranschen. Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Erfarenhet av Lumera, kapitalflyttar och avtalspensionär meriterande. Personliga egenskaper För lyckas i rollen som Försäkringshandläggare är du en noggrann lagspelare som har god inlärningsförmåga. Du har förmågan att arbeta självständigt mot deadlines och har en mycket god kommunikativ förmåga. Företagspresentation Vår kund är både ett svenskt försäkringsbolag och bank. De finns runt om i Sverige och har sitt huvudkontor i Stockholm. Om en öppen arbetskultur där mångfald, jämställdhet och miljö är viktiga frågor för dig så kommer du att trivas hos denna uppdragsgivaren. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omkring 2025-02-03och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2026-12-31 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

2 dagar sedan
Sista ansökan:
17 maj 2025
Controller
Jobbusters AB
Controller

ArbetsuppgifterÄr du en erfaren controller med intresse för internationellt samarbete och energibranschen? Vi söker nu en konsult för att ta rollen som General Controller i ett nordiskt samarbetsprojekt.I rollen ansvarar du för ekonomisk rapportering och uppföljning till fyra nordiska systemoperatörer (TSO:er). Rapporteringen bygger på underlag från svenska och norska aktörer och innefattar resultaträkningar, prognoser och fakturaunderlag. Arbetsuppgifterna inkluderar även stöd till projektets General Manager och ekonomisk rapportering till den nordiska styrgruppen. Du kommer introducera personal hos en partnerorganisation för att möjliggöra överlämning av arbetsuppgifter.Vi söker dig som har 2–5 års erfarenhet inom controlling eller liknande roller och som har arbetat med rapportering på både svenska och engelska. Erfarenhet av internationella samarbeten är meriterande.Välkommen att bidra till utvecklingen av den nordiska elmarknaden i denna spännande och ansvarsfyllda roll! Kvalifikationer Du är utbildad civilekonom eller har en magisterexamen i ekonomi. Du har minst 3 års arbetslivserfarenhet som Controller. Du harerfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete som exempelvis bokslut eller koncernkonsolidering. Det är högt meriterande om du hararbetat inom nordisk elmarknad. Det är meriterande om du har erfarenhet av större digitaliserings- eller samarbetsprojekt på nordisk eller europeisk nivå. Personliga egenskaper Vi söker dig som är strukturerad och noggrann med en stark analytisk förmåga. Du har god kommunikativ förmåga och trivs med att samarbeta i internationella team. Dessutom är du lösningsorienterad och van att arbeta självständigt med komplexa uppgifter. Företagspresentation Vår kund är ett statligt affärsverk som förvaltar stamnätet för elkraften i Sverige. De bedriver även forskning- och utvecklingsprojekt på många områden för att främja ny teknik. Huvudkontoret finns i Stockholm och här behöver man som konsult säkerhetsprövas för de flesta uppdrag. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 1-jan-2025 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 30-jun-2025 med god möjlighet till förlängning efter det. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbetasom konsult hos vår spännande kund i Stockholm. Distansarbete är möjligt 2-3 dagar per vecka.Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

3 dagar sedan
Sista ansökan:
17 maj 2025
Kredithandläggare
Jobbusters AB
Banktjänstemän

Arbetsuppgifter Till vår kund i Stockholm söker vi nu en Kredithandläggare för att konsultuppdrag! Som Kredithandläggare hanterar du kreditbeslut och granskningar kopplade till finansiering av villor, fritidshus och bostadsrätter för privatkunder. Du arbetar effektivt och strukturerat med att granska och fatta beslut enligt gällande kreditinstruktioner samt interna och externa regelverk. Rollen inkluderar kreditbedömning, kreditbevakning, säkerhetsvärdering och att bedöma affärsidéer och deras lönsamhet, tillsammans med andra arbetsuppgifter inom kreditområdet.Exempel på arbetsuppgifter:- Identifiera, rapportera och hantera risker i kreditprocessen. Säkerställ att processen är väldokumenterad och följer interna policys, instruktioner samt gällande lagstiftning.- Analysera bokslut och nyckeltal, och säkerställa säkra betalningar.- Hantera kreditbeslut för bolån, blancolån, kreditkort och andra produkter.- Bidra till företagets mål för god kreditkvalitet och sund kreditgivning.- Fungera som en kunskapsbärare och stödja kollegor i kreditrelaterade frågor. Kvalifikationer Du inneharSwedsec bolånelicens samthar tidigare erfarenhet av bolånehandläggning. Du har cirka5 års erfarenhet från bank och finans. Du är flytande i svenska, i såväl tal som skrift. Personliga egenskaper För att lyckas i uppdraget som Kredithandläggare så ser vi gärna att du har mycket god kommunikationsförmåga och känner dig trygg i att fatta affärsmässiga kreditbeslut.Utöver detta trivs du i en händelserik miljö, är professionell, proaktiv, har inga problem att parera flera frågeställningar samtidigt och är självklart lösningsorienterad. Du har ett professionellt kundbemötande, en mycket god känsla för service, en positiv inställning och ett prestigelöst förhållningssätt. Företagspresentation Vår kund är en bank som vill bidra till en bättre värld genom att hjälpa till att skapa ett ekonomiskt försprång. De vill förbättra marginalen för sina kunder och drivs av att se människor och företag växa. Jämställdhetsfrågan är mycket viktig här. Huvudkontoret finns i Stockholm. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider 08.30-17.00. Vår kund önskar start 2025-01-09 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-11-30 med möjlighet till förlängning alternativt anställning direkt hos kunden. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Stockholm. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format). Arbete på distans inom Sverige tillåts delvis.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
17 maj 2025
Projektledare
Jobbusters AB
Systemförvaltare m.fl.

Arbetsuppgifter För vår kund söker vi nu en erfaren Projektledare med inriktning på implementering av ekonomisystem. Uppdraget innebär att ta ett helhetsansvar för planering, genomförande och leverans av projektet. Du kommer att arbeta nära en projektledare från systemintegratören och säkerställa att både projektmetodik och tidsplan följs effektivt. Beskrivning av uppdragetSom projektledare kommer du att leda implementeringen av ett nytt ekonomisystem och ansvara för att säkerställa framdrift i flera parallella arbetsströmmar. Du kommer också att bidra aktivt till att utveckla projektplanen och säkerställa att alla teammedlemmar utnyttjar sina kompetenser på bästa sätt. Arbetsuppgifter Planera, leda och genomföra implementeringen av ekonomisystemet. Arbeta nära interna och externa intressenter för att säkerställa att projektmålen uppnås. Ta ansvar för att skapa, följa upp och förbättra projektets metodik. Säkerställa att projektdeltagarna har tydliga arbetsuppgifter och att alla delar av projektet har framdrift. Kvalifikationer Erfaren projektledare med gedigen erfarenhet av att leda agila projekt. Bakgrund inom implementering av ERP- eller ekonomisystem. Ekonomisk bakgrund, gärna med erfarenhet av redovisning eller liknande. Förmåga att hantera parallella arbetsströmmar och koordinera tvärfunktionella team. Flytande svenska är ett krav. Personliga egenskaper För att lyckas i uppdraget som Projektledare ser vi gärna att du är strukturerad och har förmågan att hålla en helhetssyn samtidigt som du hanterar detaljer. Du är lösningsorienterad och har en naturlig förmåga att skapa framdrift i parallella arbetsströmmar. Din kommunikativa styrka gör att du kan engagera och samarbeta effektivt med både interna och externa intressenter. Med din analytiska förmåga identifierar du utmaningar och säkerställer att projektets metodik och mål följs. Du är trygg i din roll och motiverar andra att prestera sitt bästa, vilket skapar en god balans mellan ledarskap och delaktighet. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 2024-12-12 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-12-31 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format). Sista ansökningsdag är 2024-12-04.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
16 maj 2025
Säkerhetssamordnare
Jobbusters AB
IT-säkerhetsspecialister

ArbetsuppgifterI rollen som Säkerhetssamordnare ingår att hantera frågor som faller inom informationssäkerhet och säkerhetsskydd kopplat till olika IT-system med tillhörande verksamheter inom vår kunds Teknikavdelning. Syftet med arbetet är att berörda system ska ha ändamålsenlig säkerhet med tolerabla risknivåer. I vissa fall behövs säkerhetsskydd och arbetet går då bland annat ut på att skriva eller revidera särskilda säkerhetsskyddsbedömningar och att formulera samt hantera olika säkerhetsskyddskrav. För system utan krav på säkerhetsskydd kan krav på verksamhetsskydd förekomma. Som Säkerhetssamordnare behöver du erfarenhet av lagstiftning kopplat till säkerhetsskydd och standarder så som ISO/IEC 27000. Arbetet kan även utgöras av formulering av krav, inventering av behov kopplat till verksamheten, riskanalys, strategiarbete och arbete med säkerhetsskyddsplaner för hela eller delar av teknikavdelningens verksamhet. Som Säkerhetssamordnare utgör du ett erfaret stöd till verksamheten i allt säkerhetsrelaterat arbete. Kvalifikationer Du harminst 10 års dokumenterad erfarenhet av att arbeta med informationssäkerhet. Du harerfarenhet av att arbeta med utveckling av särskild säkerhetsskydds-bedömning och säkerhetsskyddsplan från minst 1 tidigare uppdrag. Du harerfarenhet av arbete med ISO/IEC 27000 från minst 1 uppdrag. Du harerfarenhet av tekniska säkerhetslösningar som signalskydd och NDR från minst 1 uppdrag senaste 5 åren. Du kommunicerar mycket bra på både svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du harerfarenhet av processkartläggning från minst 2 uppdrag. Det är meriterande om du harminst 1 års erfarenhet av arbete med informations-säkerhet och säkerhetsskydd inom transportsektorn och då med fokus på både IT- och OT-system. Det är meriterande om du harerfarenhet av genomförande av hot och riskanalyser från minst 1 tidigare uppdrag. Personliga egenskaper För att lyckas i uppdraget som Säkerhetssamordnare så ser vi att du är en person med mycketgod samarbetsförmåga och som är skicklig på att planera, genomföra och följa upp både sitt eget och andras arbete. Du behöver även ha en god pedagogisk förmåga och trivas med att arbeta självständigt. Företagspresentation Vår kund är en myndighet i Stockholm som arbetar för att underlätta vardagen för invånarna som reser och pendlar. Det som kännetecknar deras verksamhet är det stora engagemanget bland deras medarbetare samt stoltheten över deras samhällsuppdrag. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 2025-03-03 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-12-31 med option på förlängning om 1+1 år. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Stockholm. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format). Sista ansökningsdag är 2024-12-09. Uppdraget möjliggör för närvarande både arbete på distans och på plats på kontoret i Stockholm. Dagar och tider för detta styrs efter behov i organisationen och efter beställarens godkännande. Uppdraget är placerat i säkerhetsklass och säkerhetsprövning av konsult krävs.Ledtiden för en säkerhetsprocess med undertecknat avtal och godkända säkerhetsprövningar kan ta cirka 12-16 veckor.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
15 maj 2025
Projektadministratör
Jobbusters AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

ArbetsuppgifterTill vår kund söker vi nu en Projektadministratör! Till 50% kommer du vara projektadministratör för ett visst projekt, och resterande tid kommer du stötta andra projekt med andra administrativa uppgifter. Du kommer att vara spindeln i nätet och ha många kontaktytor både internt och externt. Syftet med rollen är att bidra till att effektivisera verksamheten genom att stötta projektmedlemmarna och skapa struktur. I uppdraget ingår bland annat att du: Agerar utifrån projektets mål Ansvarar för att löpande hantera administrativa frågor Är sammanhållande och skapar förutsättningar för den administrativa processen i projektet, så som dokumenthanteringsplan, diarieföring, introduktion av nya projektmedlemmar, protokoll från möten och fakturahantering Resurshantering i projekt: Hantera resursanskaffning i form av konsultavrop och förlängning samt utökning av befintliga resursers uppdrag. Hantering av nya projektmedlemmar som börjar/slutar i projektet. Introducera nya projektmedlemmar. Genomföra beställningar av behörigheter och hårdvara Hantering av möten och dokumentation: Ansvara för kallelser, protokoll, minnesanteckningar och annan mötesdokumentation Ärende- och dokumenthantering så som planering, mappstruktur, diarieföring och arkivering Arbeta i våra digitala projektverktyg Stödja i administration av beslut- samt avtalshantering, tex diarieföring, resurshantering, andra avtal kopplade till projekten. Stödjande i rapportering och ekonomi: Stödja i framtagande av material till rapportering av projektstatusrapporter Ta emot, granska och kontera fakturor Kvalifikationer Du har dokumenterad utbildning inom ekonomi eller administration på gymnasienivå eller högre. Du har minst 4 års erfarenhet av arbete som administratör. Du har minst 2 års erfarenhet av arbete som program- eller projektadministratör inom bygg- och anläggningsbranschen. Du har minst 2 års erfarenhet av dokumenthanteringsystem i en offentlig myndighet/enhet eller politikerstyrd organisation. Du är flytande i svenska i tal och skrift. Minst 2 års dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat som administratör inom offentlig sektor är meriterande. Minst 2 års erfarenhet av on/off-boarding av projektmedlemmar samt bistå vid anskaffning och avslut av konsultuppdrag är meriterande. Minst 2 år erfarenhet av fakturahantering i Unit4/Agresso eller likvärdigt fakturasystem är meriterande. Personliga egenskaper För att lyckas i rollen som Projektadministratör är du strukturerad, ansvarsfull och initiativtagande. Du är också lösningsorienterad och har ett proaktivt förhållningssätt. Vidare har du en god kommunikativ förmåga och du kan enkelt engagera din omgivning. Företagspresentation Vår kund är en myndighet i Stockholm som arbetar för att underlätta vardagen för invånarna som reser och pendlar. Det som kännetecknar deras verksamhet är det stora engagemanget bland deras medarbetare samt stoltheten över deras samhällsuppdrag. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omkring 2025-01-08och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2026-09-30 med möjlighet till förlängning. Innan påbörjat uppdrag kan en sökerhetsprövning komma att göras.Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

5 dagar sedan
Sista ansökan:
15 maj 2025
IT Manager
Jobbusters AB
Systemförvaltare m.fl.

Job Description We are seeking an IT Support Manager to lead and develop the Nordic IT support organization for Samsung with a service-oriented and strategic approach. This role involves aligning IT operations with business objectives, ensuring effective infrastructure, data security, and cost-efficient IT processes. You will collaborate with internal and external stakeholders, introducing innovative solutions while maintaining compliance with regulatory standards. Key Responsibilities Strategic IT Leadership Shape IT strategies and visions in coordination with Samsung's European Headquarters (EHQ) to meet business needs. Review and improve existing IT infrastructure and services to align with organizational objectives. Develop and implement cutting-edge IT solutions tailored to the company's goals. Operational Oversight Manage the Nordic IT Support organization, including determining required skill sets and overseeing daily operations. Supervise IT budgeting, resource allocation, and efficient cost management. Ensure data and system security, adhering to regulatory compliance standards like NIS2. Process Development and Collaboration Lead process optimization and IT-related projects in collaboration with internal teams and headquarters. Present IT strategies, solutions, and roadmaps to senior management and stakeholders. Introduce and support the integration of advanced technologies such as AI, Cloud (SaaS), RPA, and Data Warehousing. Contract and Vendor Coordination Manage relationships and contracts with service providers, suppliers, and mobile operators. Ensure service levels and agreements are met and maintained. Qualifications Education and Experience Bachelor’s degree in Computer Science, Information Systems, or a related field. 10+ years of experience delivering IT projects and 5+ years in a comparable management role. Background in consumer electronics or FMCG industries preferred. Proven experience in IT strategy, software development, and operational leadership. Fluency in English (written and spoken); knowledge of Scandinavian or Korean is an advantage. Technical Expertise Proficiency in IT systems such as SAP, BI tools (Power BI, Qlik), Salesforce, Azure, and RPA solutions. Strong knowledge of IT security, data analysis, and infrastructure management. Familiarity with cross-functional IT structures and compliance topics. Personal Qualities To succeed in the assignment as IT Manager, we would like you to demonstrate strong leadership and organizational skills to effectively manage and guide your team toward achieving strategic objectives. Your superior problem-solving and analytical abilities will be essential in navigating complex challenges and driving innovative IT solutions. Additionally, your capacity to communicate and collaborate effectively with stakeholders will ensure smooth alignment across organizational functions, fostering productive relationships and enhancing overall operational success. Company DescriptionEverything we do at Samsung is driven by an unyielding passion for excellence—and an unfaltering commitment to develop the best products and services on the market. In today’s fast-paced global economy, change is constant and innovation is critical to a company’s survival. As we have done over 80 years, we set our sights on the future, anticipating market needs and demands so we can steer our company toward long-term success. As an employee, you will have an integral part in ensuring we stay on top of the market and continue to enrich and simplify the consumers’ lives. #DoWhatYouCant When you join JobBustersAs a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us, and we therefore offer you as an employee Corporate Health Care to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life. SalaryAs agreed. Admission and ApplicationFull time, office hours. Our client wishes to start immediately and the assignment is expected to run until further notice. You will be employed by JobBusters as a consultant with our exciting client. Send in your application in English (preferably in Word format) as soon as possible, as interviews take place continuously. Application deadline is 2024-12-03

5 dagar sedan
Sista ansökan:
15 maj 2025