Jobbusters AB jobb

Lediga jobb hos Jobbusters AB

PROJEKTKOORDINATOR

Arbetsuppgifter Till vår kund söker vi en Projektkoordinator till ett innovativt livsmedelsprojekt. Du kommer att vara en del av vår kunds team med huvudfokus på det EU finansierade projektet Foodtech Innovation Network 2.0. I rollen som Projektkoordinator är du ett stöd åt projektledningen, med specifikt fokus på nätverkets medlemmar och projektdokumentation. I uppdraget som Projektkoordinator ingår arbetsuppgifter så som: - Projektadministration - Omvärldsbevakning - Sammanställa rapporter och praktiska förberedelser inför och under evenemang. Arbetsuppgifterna kan variera ytterligare beroende på din bakgrund och dina intressen. Om oss JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb! Kvalifikationer - Du har en Högskole/Universitetsutbildning inom relevant område (exempelvis livsmedel, ekonomi, administration). - Du har sen tidigare erfarenhet av rollen som Projektkoordinator. - Du är kommunikativ med förmåga att samarbeta i team. - Du har god förmåga att kommunicera på både svenska och engelska, i såväl tal som skrift. - Meriterande om du har erfarenhet från livsmedelsbranschen. - Meriterande om du har erfarenhet från EU finansierade projekt. Personliga egenskaper För att lyckas i rollen som Projektkoordinator ser vi gärna en kandidat som är redo att anta utmaningar, ta egna initiativ och är öppen för att testa nya idéer. Vi vill också att du arbetar på ett noggrant och strukturerade sätt. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Lön, enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2024-12-20 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Malmö. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format). Sista ansökningsdag är 2024-05-01.

25 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
INKÖPARE

Arbetsuppgifter Vi söker nu en Inköpare / Kategorichef till vår kund i Västerås. Observera att start är i augusti och att det är ett föräldravikariat. Dina ansvarsområden: - Du ansvarar för en inköpskategori i detta fall “Gear wheels, bearings, sealings, oil and chemicals”. - Inom din kategori ansvarar du för att driva och implementera en lokal strategi, t.ex. leta nya leverantörer i Europa, genomföra leverantörsbyten, riskanalyser och utveckla befintlig leverantörsbas. - Du följer upp befintlig leverantörsbas avseende bl.a. kvalitet, leveransprecision, och ledtid och genomför kostnadsanalyser och kommersiella förhandlingar med leverantörer. - Du delta i nya produktutvecklingsprojekt och ansvarar för leverantörsval för nya komponenter. - Du underhåller vårt affärssystem (SAP) med rätt information. - Du förhandla avtal med våra leverantörer. - Tvärfunktionellt arbete både med andra funktioner såsom materialplanering, kvalitet, R&D, logistik, men även globalt med våra andra fabriker i Kina och USA. Om oss JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb! Företagspresentation Vår kund är ett ledande globalt teknikbolag som skapar produkter, bland annat robotar, och lösningar inom bland annat automation och digitalisering. Koncernens bolag finns i cirka 100 länder och huvudkontoret i Sverige finns strax utanför Stockholm. Kvalifikationer - Du har erfarenhet av liknande tidigare arbetsuppgifter, alternativt erfarenhet från kvalitetsarbetet eller produktutveckling inom tillverkande industri. - Du har avklarad ingenjörsutbildning, gärna mot industriell ekonomi, inköp, logistik eller liknande inriktning. - Du har goda kunskaper inom Excel, meriterande om du har arbetat i SAP eller specifika inköpssystem såsom Ariba eller liknande. - Du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, i tal och skrift. Personliga egenskaper För att trivas i uppdraget som Inköpare behöver du ha ett eget driv, trivas med många bollar i luften och ta ansvar för att driva din kategori framåt. Du ska också vara resultatorienterad, analytisk samt ha goda kommunikationsförmågor och trivas i en miljö där du samarbetar i en global kontext och med externa leverantörer. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start i augusti och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 30-jan-2025 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund i Västerås. För det här uppdraget kommer du att behöva arbeta on-site. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

24 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
KUNDSUPPORT

Arbetsuppgifter Till vår kund söker vi nu en Kundsupport! I rollen kommer du agera kundsupport för den svenska säljorganisationen hos vår kund. I rollen kommer du exempelvis ha följande arbetsuppgifter: - Ge service till kunder via telefon och e-post. - Lägga beställningar i säljverktyget. Om oss JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb! Företagspresentation Vår kund är ett svenskt multinationellt företag som tillverkar maskindrivna utomhusprodukter. De har en stark passion för innovation och miljöomsorg. Kvalifikationer - Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. - Du har god förståelse av Office-paketet. - Du är flytande i svenska i tal och skrift. - Erfarenhet av att arbeta i affärssystem för försäljning är meriterande. Personliga egenskaper För att lyckas i rollen som Kundsupport är du service-minded och har en god kommunikativ förmåga. Du är strukturerad och kan bolla mellan flera ärenden. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Lön enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start så snart som möjligt och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2024-12-31 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

24 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
SOLUTIONS ARCHITECT

Arbetsuppgifter Som en Solutions Architect för HR & Procurement hos vår kund har du en central roll i att utveckla och implementera tekniska lösningar för att stödja bankens HR- och inköpsfunktioner. Din huvudsakliga uppgift är att designa och implementera lösningar som möjliggör effektiv datainsamling, datahantering och integration av affärsprocessdata över olika bankfunktioner och platser globalt. Här är några av dina huvudsakliga ansvarsområden: - Stödja utvecklingen av nya initiativ och befintliga lösningar: Du kommer att arbeta för att säkerställa att de tekniska lösningarna följer den övergripande arkitekturen och bidra till att utbilda andra inom utvecklings- och underhållspraxis. - Bidra till Source to Order-projektet: Du kommer att vara involverad i att driva och implementera tekniska lösningar för detta projekt, vilket antagligen handlar om att effektivisera och optimera inköpsprocessen från källa till order. - Driva arkitekturtransformation för HR & Procurement: Du kommer att vara ansvarig för att leda och driva kundens arkitekturtransformation för HR- och inköpsområdet, vilket innebär att utveckla och implementera en arkitektur som är skalbar, flexibel och effektiv. - Främja samarbete mellan olika bankavdelningar: Du kommer att arbeta nära andra avdelningar inom banken för att säkerställa att arkitekturen stöder deras behov och krav, samt främja samarbete och kommunikation mellan olika avdelningar. - Samarbeta med olika intressenter: Du kommer att samarbeta med olika intressenter så som produktägare, tekniska ledare, leverantörer och tredjepartsleverantörer för att säkerställa att de tekniska lösningarna möter deras behov och krav. Sammanfattningsvis är din roll som Solutions Architect hos vår kund att designa, implementera och stödja tekniska lösningar som möjliggör effektiv hantering av HR- och inköpsdata och processer, samtidigt som du säkerställer att dessa lösningar följer bankens övergripande arkitekturstrategi och affärsbehov. Du kommer att spela en nyckelroll i att driva och stödja kundens digitala transformationsinitiativ inom HR- och inköpsområdet. Om oss JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb! Företagspresentation Vår kund hittar ni inom bank- och finanssektorn där de har verkat i över 100 år. Här drivs och vägleds en av ett entreprenöriellt tänkande och innovatia idéer. De beskriver sig själva som ett IT-bolag med banklicens. Huvudkontoret finns i Stockholm. Kvalifikationer - Du har minst sex års erfarenhet i rollen som Solutions Architect inom inköpsdomäner. - Du har gedigen erfarenhet av systemdesign och mjukvaruutveckling. - Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska i såväl tal som skrift. - Meriterande om du har erfarenhet och kunskap av Coupa. Personliga egenskaper För att lyckas och trivas i rollen som Solutions Architect så har du en passion för att skapa robusta och anpassningsbara arkitekturer som involverar olika tekniker och plattformar. Du har ett pragmatiskt förhållningssätt till lösningsdesign, med förmågan att tydligt kommunicera för- och nackdelar med olika teknologier och plattformar. Till sist så har du ett stort intresse för att utforska ny teknik och gå över till molnbaserade lösningar. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Lön, enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-02-28 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Stockholm. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format). Sista ansökningsdag är 2024-04-26.

24 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
BUYER OF PROFESSIONAL SERVICES

Job Description For our client, we are looking for a Buyer of Professional Services. In this role, your main responsibilities will be: - Perform sourcing for Professional Services, both bought serviced and time and material. - Establish supplier bases for each area defining short- & long-term sourcing strategies and aligning with the business/stakeholders. - Perform procurement according to defined strategies and frameworks. - Negotiate commercial and legal agreements. Create agreements. - Review purchase requisitions and identify and select contract/suppliers in accordance with defined strategies and agreements. - Advise stakeholders on procurement issues, providing support and guidance at all stages of the procurement cycle as well as on modifications in requests. Improve collaboration with stakeholders and together towards common goals. - Track key performance indicators on supplier and stakeholder contract compliance; define and take corrective actions to improve contracts compliance and continuously track supplier performance on quality and cost. - Perform necessary market analysis to support the sourcing activity. - Create and maintain commercial relations with suppliers and internal stakeholders. - Initiate and conduct supplier evaluations and supplier audits. About JobBusters JobBusters is an authorized staffing and recruitment company targeting white-collar workers and was started in 2011. We at JobBusters care about our consultants and our goal is always to build long-term relationships with both consultants and clients. Our goal is always to match our clients' dream candidates with our candidates' dream jobs! Qualifications - You have an educational background in business administration, finance, purchasing or similar. - You have several years of work experience in Indirect Purchasing preferably within the automotive industry. - You have experience of buying Bought Services/Work Packages. - You are fluent in Swedish and English both written and spoken. - You are highly skilled in MS Office, especially Excel. - You have experience of working in purchase/administrative tools & systems. SRM, Fieldglass and/or Workday is a great advantage. When you join JobBusters As a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us, and we therefore offer you as an employee Corporate Health Care to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life Personal qualities We are seeking candidates with a strong emphasis on personal attributes, particularly exceptional communication and interpersonal skills. The ideal candidate will possess a keen ability to grasp the needs of internal stakeholders swiftly, demonstrating a service-oriented mindset. Adaptability is key, with a capacity to promptly familiarize oneself with industry terminology and operational procedures, and a willingness to adjust approaches to achieve optimal outcomes. Experience in managing multiple projects concurrently and handling substantial volumes of data with precision and efficiency in a structured and timely manner is highly valued. Admission and Application Full time position, 40 hours per week. The position will start in June, and the assignment is expected to run until 2025-06-16 with the possibility of extension. For this assignment you will be employed by JobBusters as a consultant at our client in Gothenburg. Submit your application in English today, as interviews are ongoing.

24 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
BUSINESS ANALYST

Arbetsuppgifter Vi söker nu en Business Analyst för ett Try & Hire-konsultuppdrag! I rollen som Business Analyst är du ansvarig för att analysera affärsprocesser, identifiera affärsbehov och utveckla lösningar för att förbättra verksamheten. Din huvudsakliga uppgift är att förstå företagets verksamhet och hitta sätt att öka effektiviteten, minska kostnader och öka intäkterna. Du är en viktig kugge i affärsutvecklingsprocessen, med fokus på att förstå och lösa affärsproblem genom effektiv analys och strategisk planering. Du spelar en nyckelroll i att säkerställa att tekniska lösningar och affärsprocesser är i linje med organisationens mål och behov. Om oss JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb! Kvalifikationer - Du har minst 5 års erfarenhet som Business Analyst eller motsvarande datafokuserad roll. - Du har en akademisk examen i ett kvantitativt ämne, som Ekonomi eller Datavetenskap. - Du har mycket god erfarenhet av att använda Excel, SQL, Hadoop, VBA, R och Python mm. - Du kommunicerar obehindrat på Engelska och Svenska, i tal och skrift. - Det är meriterande om du har erfarenhet av Cloudera och förebyggande av ekonomisk brottslighet. Personliga egenskaper För att trivas i rollen som Business Analyst är det av högsta vikt att du är analytisk och proaktiv, har en god samarbetsförmåga och tillför en stark känsla av ägarskap för dina uppgifter och ansvar samtidigt som du gärna delar dina idéer och fynd med ditt team. Du bör också förstå principerna med att arbeta med ett agilt utvecklingssätt. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 30-nov-2024, därefter blir du överrekryterad av vår kund (eftersom detta är ett Try & Hire-uppdrag). Du kommer att vara anställd av JobBusters under uppdragsperioden och arbeta som konsult hos vår spännande kund i Stockholm. Distansarbete är möjligt enligt överenskommelse med vår kund, dock föredrar de en person som är villig att arbeta 100% on-site. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

24 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
CATEGORY MANAGER

Job Description We are now looking for a Category Manager to our client in Landskrona! In this role, you will develop, plan and implement Supply Chain Management (SCM) strategy focused on optimizing costs, quality, delivery and reliability of suppliers and supplied products for an assigned category or group of categories. Ensure execution in accordance with Company, SCM and Supply Base Management instructions and procedures. Leveraging the Continuous Improvement Process Sourcing (CIPS) process, implements effective sourcing strategies in line with business strategy ensuring that the supply base/suppliers have the capability and capacity to meet current and future business requirements. You will be part of a key function in driving and coordinating strategic sourcing activities together with our client's suppliers and internal interfaces such as engineering, sales, production and operational purchasing. You will work and collaborate with internal and external stakeholders to find more cost-efficient and reliable solutions and setups. You will be part of a team of 10 people and report to the Procurement Manager. Your responsibilities: - Develop the supply base with focus on quality, delivery and total cost. - Run regular supplier evaluations in collaboration with internal stakeholders and initiate improvement projects when required. - Identify and qualify new suppliers in cooperation with quality and engineering. - Coordinate, collaborate and support the business in SCM related topics. - Define and establish local standard agreements with major suppliers, and periodically renew price lists, standard purchase terms and conditions in line with business directives and guidelines. Company Description Our client is developing the world's energy system to become more sustainable and flexible. They help clients in the energy and industrial sectors with innovative solutions and services worldwide. About JobBusters JobBusters is an authorized staffing and recruitment company targeting white-collar workers and was started in 2011. We at JobBusters care about our consultants and our goal is always to build long-term relationships with both consultants and clients. Our goal is always to match our clients' dream candidates with our candidates' dream jobs! Qualifications - You are a curious person with the drive to challenge yourself and the organization for continuous improvement. - Excellent communication and networking skills as well as outstanding problem solving skills. - Professional experience in a supply chain function. - Strong sense of ownership and entrepreneurial attitude. - Well versed in MS tools – Excel, PowerPoint, SharePoint, Power BI, etc. - As you will be part of a company that operates on a global arena, proficiency in both English and Swedish is required. - Technical interest and knowledge of SAP and S4 Hana is a plus. - Education: Master of Science or Engineering background preferred. When you join JobBusters As a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us, and we therefore offer you as an employee Corporate Health Care to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life Personal qualities We are looking for a team player who is driven, structured and has a result-oriented mindset. You like to negotiate and has a commercial mindset. Salary By agreement. Admission and Application Full time position, 40h/week. The position is supposed to be filled ASAP and the assignment will run until 2025-01-31 (with possibility of extension). For this assignment you will be employed by JobBusters and work as a consultant for our client in Landskrona (parts of the assignment can be carried out remotely). Submit your application today, as interviews are ongoing.

23 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
IT-INKÖPARE

Arbetsuppgifter Till vår myndighetskund söker vi en IT-inköpare. Här ansvarar du för att samordna beslutsunderlag kopplade till inköp av produkter och tjänster inom IT men även vägleda och ge service i frågor om inköp, genomföra olika typer av analyser samt bidra i process kring avtalsförvaltning. I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår det att: - Samordna och handlägga beslutsunderlag inför inköp från befintliga avtal. - Utreda och förhandla möjlig förändring inom befintliga avtal samt upprättar handling för detta. - Förhandla villkor inför nyteckning av olika typer av avtal såsom tjänst, produkt och/eller entreprenad. - Upprätta leverantörskontakter i samband med inköp såsom till exempel inhämtning av offert och produktinformation etc. - Aktivt arbete med avtalsförvaltning och leverantörsuppföljning. - Genomför ekonomisk analys av leverantör och/eller kategori. - Vägleder och ger service i frågor om inköp till produktägare och övrig verksamhet. - Identifierar och driver förbättringsaktiviteter. Om oss JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb! Företagspresentation Vår kund är en statlig förvaltningsmyndighet med kontor runt om i Sverige, men för konsultuppdrag är placeringsorter Göteborg och Stockholm. Kvalifikationer - Du har minst 4 års dokumenterad erfarenhet av arbete inom inköp och/eller upphandling varav minst 2 år ska avse inköp inom IT. - Du har dokumenterad erfarenhet av förhandling med leverantörer inom ITområdet. - Du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift. Personliga egenskaper Vi letar efter en analytisk och strategiskt tänkande inköpare med starka förhandlingsfärdigheter och en passion för att uppnå resultat. Som en del av kundens team förväntar vi oss att du kan kommunicera effektivt, hantera flera projekt samtidigt och fatta välgrundade beslut. Flexibilitet och kreativitet är också viktiga egenskaper för att trivas i denna dynamiska roll. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Tillträde och ansökan Heltid, 40h/v. Vår kund önskar start i juni och uppdraget förväntas pågå till och med 2024-12-25. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult och arbeta hos vår kund i Stockholm. Viss distansarbete är möjligt efter dialog med beställande chef. Myndigheten ställer höga krav på din säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll samt tecknande av säkerhetsskyddsavtal enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan komma att genomföras av dig innan Uppdragsavtalet kan göras gällande. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Sista dag att ansöka är 2024-04-29.

23 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
SUPPLY CHAIN COORDINATOR

Job Description For our well known client in Gothenburg we are looking for a Supply Chain Coordinator! In the role as a Supply Chain Coordinator you will be responsible for the following work tasks: - Securing timely arrival of parts needed for projects: Ensuring that the necessary parts for project arrive on time, avoiding delays. - Contact with suppliers, to confirm upcoming deliveries and book and organize transports: Maintaining communication with suppliers to confirm scheduled deliveries and arranging transportation logistics. - Reporting on Material Status: Providing updates on the status of materials, including their availability and any potential shortages. - Process improvements: Identifying and implementing enhancements to workflows and procedures to increase efficiency and effectiveness. - Data Analysis: Analyzing data to uncover patterns and insights that can inform decision-making and improve processes. - Dashboard and report creation and preparation (PowerBI & Excel): Creating and preparing dashboards and reports using tools like PowerBI and Excel to visualize project and material management data effectively. Company Description Our client is a well-known brand in the automotive industry and has been around for almost 100 years. This is a brand for people who care about other people and the world we live in. Here, they work proactively for a sustainable workplace and environment. Culture and diversity are also words that the client values. The headquarters is in Gothenburg. About JobBusters JobBusters is an authorized staffing and recruitment company targeting white-collar workers and was started in 2011. We at JobBusters care about our consultants and our goal is always to build long-term relationships with both consultants and clients. Our goal is always to match our clients' dream candidates with our candidates' dream jobs! Qualifications - You have a higher education such as a Bachelor in Logistics/Engineering or equivalent work experience. - You have very good skills with Microsoft Office (Excel, Outlook, Teams, PowerBI) and can learn out to others including ideally macro writing & PowerQuery/DAX. - You have previous experience within logistics and the mentioned tasks. - You have very good written and spoken English & clear communication skills. When you join JobBusters As a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us, and we therefore offer you as an employee Corporate Health Care to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life Personal qualities To succeed in the Supply Chain Coordinator role you need to be a quick learner, have good collaboration skills and work well under pressure. Further more you have a sense of accountability, prioritization skills, is a structured worker and has a pro-active mindset Salary Salary, as agreed. Admission and Application Full time, office hours. Our client wishes to start 2024-05-20 and the assignment is expected to run until 2024-12-20 with possibility of extension. You will be employed by JobBusters as a consultant with our exciting client. Send in your application in English (preferably in Word format) as soon as possible, as interviews take place continuously.

22 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
KREDITRISKANALYTIKER

Arbetsuppgifter Är du vass på kreditanalys och vill arbeta i en organisation som värdesätter ditt driv och din professionalism? Motiveras du av att arbeta i en modern verksamhet som digitaliserar och automatiserar processer? Då ser vi gärna att du läser vidare. Vi söker en kreditriskanalytiker för ett konsultuppdrag till en bank på ca 5–6 månader där kundens mål är att överrekrytera därefter! Som Kreditriskanalytiker hanterar du uppföljning och analyser av kreditrisken i bankens privat- och företagsprodukter samt kreditförlustprognoser. Tjänsten innefattar även utveckling och förbättring av befintliga kreditriskrapporter och analysmodeller. Du kommer vara en del av teamet som löpande följer upp och rapporterar reserveringar i enlighet med IFRS9. Tjänsten är placerad på Kreditavdelningen där du kommer att arbeta tillsammans med övriga medarbetare i analysteamet. Rollen innebär även nära samarbete med bankens modellanalys-, erbjudande- och riskteam. Om oss JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb! Företagspresentation Vår kund är en bank som vill bidra till en bättre värld genom att hjälpa till att skapa ett ekonomiskt försprång. De vill förbättra marginalen för sina kunder och drivs av att se människor och företag växa. Jämställdhetsfrågan är mycket viktig här. Huvudkontoret finns i Stockholm. Kvalifikationer - Du är civilekonom eller civilingenjör eller har en annan akademisk bakgrund som vi bedömer likvärdig. - Du har arbetslivserfarenhet inom kreditgivning och/eller uppföljning av kreditrisk på bank eller annat finansiellt institut. - Du har goda kunskaper i programmering i SQL eller motsvarande programvara. - Du har erfarenhet av dataanalys med stora datamängder. - Du är van att använda engelska som arbetsspråk och uttrycker dig väl i både tal och skrift på såväl svenska som engelska. - Meriterande: erfarenhet av arbete med implementering eller beräkning av kreditförluster under IFRS9. Personliga egenskaper Som person är du analytisk och strukturerad och tar stort eget ansvar för ditt arbete. Du drivs av självägarskap och är lösningsorienterad. Rollen innebär presentation av analysresultat både skriftligen och muntligen varför det är viktigt att du har god kommunikativ förmåga. Eftersom mycket av arbetet bedrivs tillsammans med övriga kollegor ska du tycka om att arbeta i team samt ha god samarbetsförmåga. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Tillträde och ansökan Heltid, 40h/v. Vår kund önskar start i maj och uppdraget förväntas pågå till och med 2024-10-01 med chans till direktanställning därefter. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult och arbeta hos vår kund i Stockholm. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

22 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024