VEM Chefsrekrytering & Interim AB jobb

Lediga jobb hos VEM Chefsrekrytering & Interim AB

Säljorienterad VD - Svenska Pool & Spa

VEM söker en driven och resultatorienterad VD till Svenska Pool & Spa   Det här är rollen för dig som drivs av försäljning och affärsutveckling och som nu vill ta steget in i en spännande roll som VD.  Med ditt ambitiösa och engagerade förhållningssätt leder du Svenska Pool & Spa på deras uttalade expansionsresa av franchisekonceptet.   Om tjänsten I rollen som VD på Svenska Pool & Spa får du ett övergripande ansvar för verksamheten och du tar vid i en spännande fas och förväntas leda och driva tillväxtresan. Det finns en tydligt uttalad strategi att fortsätta driva och utöka franchisekonceptet och dagens sju butiker ska mer än dubbleras inom de närmsta åren. Du kommer även ansvara för den digitala resa verksamheten står inför. Det är en hands-on position där du arbetar både strategiskt och operativt för att maximera företagets potential. Som VD kommer du att ha ett stort fokus på att identifiera och etablera nya franchisebutiker runt om i landet samtidigt som du har en nära kontakt med och skapar bästa förutsättningar för befintliga butiker att vara framgångsrika in sin försäljning. Du ansvarar även för att underhålla och utveckla leverantörskontakter och säkerställer en attraktiv och relevant produktportfölj med ett konkurrenskraftigt priserbjudande. Organisationen består idag av fem medarbetare fördelade på lager, marknad, ekonomi och den egenägda butiken.   Om dig Vi söker dig som är en driven och ambitiös ledare med god erfarenhet av att driva försäljning och affärsutveckling. Vi ser gärna att du har erfarenhet av franchiseverksamhet eller liknande affärsupplägg. Du har en bred teknisk förståelse gärna med erfarenhet av arbete angränsande mot bygg, vatten eller kemi. Har du erfarenhet från branschen är det starkt meriterande. Erfarenhet av försäljning av kapitalintensiva konsumentvaror/sällanköpsvaror är också meriterande. Som person gillar du att arbeta med affärsutveckling och tillväxt av bolag samtidigt som du är duktig på att engagera och motivera din organisation till att nå uppsatta mål. Du är resultatorienterad, lösningsorienterad och prestigelös i ditt sätt.  Du trivs bäst när du får verka nära affären samtidigt du arbetar både operativt, taktiskt och strategiskt.     Svenska Pool & Spa tar ordet Här får du möjligheten att ha ett övergripande ansvar för en hel verksamhet med ett tydligt tillväxtfokus! Du har får driva utvecklingen av bolaget samtidigt som du har en trygghet hos ägarna, där du får tillhöra ett större sammanhang med kollegor och kompetensutveckling. Svenska Pool & Spa är en framstående leverantör av premiumkompletta pool- och spapaket med ett starkt fokus på kvalitet och skräddarsydda lösningar för privata pool- och spaägare. Bolaget grundades 2017 i Motala och har idag utvecklats till ett attraktivt franchisekoncept med sju butiker över hela Sverige. Sedan 2022 är verksamheten en del av MIDAQ-koncernen med säte i Jönköping. Inom MIDAQ-koncernen ingår Svenska Pool & Spa i affärsområdet Outdoor Living, vilket erbjuder ett brett utbud av utomhusprodukter för hem och trädgård.   Bra att veta Placeringsort är flexibel men fördel i närheten av Jönköping alt. den egenägda butiken i Motala. Du rapporterar till VD på MIDAQ, Stefan Engdahl. Tjänsten innefattar ett relativt stort antal resdagar, främst inom Sverige. För denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, dock önskar vi din ansökan via vår hemsida senast 22 maj.   VEM är VEM VEM är ett utvecklingsorienterat konsultföretag som erbjuder högkvalitativa tjänster inom rekrytering och interimslösningar av ledande befattningar.

2 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
CFO - Arcos Hydraulik

Arcos Hydraulik är en ledande aktör inom tillverkning av specialiserade hydraulcylindrar och hydrauliska system. Verksamheten befinner sig på en spännande resa där du som CFO får en viktig roll i den strategiska utvecklingen. Du agerar på en verksamhetsövergripande nivå och säkerställer, tillsammans med ledningen, att företaget är på rätt väg sett till både tillväxt och lönsamhet.     Om tjänsten Arcos Hydraulik har de senaste fem åren genomgått en större förvandling med tydliga målsättningar om att fortsätta utvecklas och växa, både organiskt och potentiellt via förvärv. Verksamheten söker nu en CFO som kommer att ha det övergripande ansvaret för bolagets ekonomifunktion med ett stort fokus på verksamhetsnära analys. Du deltar i utformningen och genomförandet av företagets långsiktiga strategi för att säkerställa hållbar tillväxt och lönsamhet.   Du har en viktig roll i både den operativa och strategiska styrningen av företaget och du ansvarar för budget, prognos, uppföljning samt rapportering till både ledningsgrupp och styrelse. En stor del av rollen fokuserar på framtagning av kalkyler och analyser kopplat till både inköp, tillverkning samt marknad och försäljning.  Ekonomifunktionen består, utöver dig, av tre medarbetare som självständigt sköter all löpande redovisning, månads- och årsbokslut, deklarationer, fakturering och löner.   Arcos Hydraulik ingår sedan 2018 i Dacke Industri som i sin tur ägs av Nordstiernan, en långsiktig och stabil ägare som ger verksamheten stora möjligheter att växa vidare.     Om dig Vi söker dig som har ett genuint intresse för verksamhetsutveckling samt erfarenhet som Ekonomichef eller Business Controller från ett medelstort eller stort bolag/koncern, gärna inom tillverkande industri. Uppdraget förutsätter att du är van vid att arbeta verksamhetsnära och har god förmåga att analysera och skapa beslutsunderlag. Vidare har du erfarenhet av framtagning och uppföljning av nyckeltal samt mycket god systemvana, erfarenhet av att arbeta i Monitor är meriterande. Du är van vid rapportering till styrelse och har god erfarenhet av ledningsgruppsarbete. Rollen kräver även en generell kunskap om aktuella redovisnings- samt skatteregler.   Som person är du nyfiken, utvecklingsorienterad och prestigelös. Du har ett närvarande, tryggt och balanserat ledarskap. Du hanterar engelska och svenska obehindrat i både tal och skrift.     Arcos Hydraulik tar ordet! Här välkomnas du till en familjär och prestigelös verksamhet med entreprenöriell anda som tillsammans som ett lag driver förändring och utveckling. Du blir även en viktig spelare ur ett verksamhetsövergripande perspektiv där du, tillsammans med ledningen, ser till att vi når våra årliga tillväxtmål och initierar vidareutveckling. Arcos Hydraulik omsätter ca 350 Mkr och är ca 150 medarbetare på våra produktionsenheter i Borlänge, Sävsjö och Hällaryd. Arcos Hydraulik grundades redan 1947 och är en ledande leverantör av kundanpassade hydrauliska cylindrar, hydrauliska specialprodukter och system för krävande industriella applikationer. Vi är en helhetsleverantör till våra kunder över hela världen, från konstruktion till färdig produkt. Verksamheterna startades som familjeföretag och har växt genom åren och vi värnar om att bibehålla den genuina familjekänslan vi har.     Bra att veta Placeringsort är Borlänge med viss närvaro i Sävsjö och Hällaryd. Du ingår i ledningsgruppen och rapporterar till VD, Ewa Helgesson. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval och vi önskar din ansökan så snart som möjligt, dock senast 19 maj.      VEM är VEM VEM är ett utvecklingsorienterat konsultföretag som erbjuder högkvalitativa tjänster inom rekrytering och interimslösningar av ledande befattningar.

30 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Interim Operativ Inköpare - Konfidentiell

För kunds räkning söker VEM en Interim Operativ Inköpare till ett heltidsuppdrag i GGVV-området!     Om uppdraget I din roll som operativ inköpare får du ett taktiskt och operativt ansvar för verksamhetens inköpsbehov från leverantörer i din portfölj. Du kommer löpande att övervaka och analysera lagernivåer samt genomföra inköp. Rollen innebär en nära kontakt med leverantörer på en global nivå, för vilka du även kontinuerligt bevakar, följer upp och analyserar vad gäller leverantörsprecision och prognoser. Med din erfarenhet förväntas du bidra till att vidareutveckla inköps- och logistikfunktionen för att skapa optimerade och effektiva arbetssätt. Vår kund är en större internationell verksamhet och du blir en del av verksamhetens inköpsfunktion där du får en viktig roll och rapporterar till Inköpschef.     Om dig Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet inom operativt inköp av såväl direkt som indirekt material inom tillverkande industri. Erfarenhet av SAP är för uppdraget ett krav. Du är trygg och van i dialogen med leverantörer och behärskar både svenska och engelska flytande. Som person trivs du i samarbetet med andra, både internt och externt, och har en god kommunikativ förmåga. Du är även analytisk i ditt sätt och har ett strategiskt intresse och tänk.     Bra att veta  Uppdragsstart är omgående och uppdraget förväntas pågå ca 4-6 månader. Placeringsort är i norra delen av GGVV-området med möjlighet till distansarbete vid behov. Uppdragets omfattning är heltid. För detta uppdrag tillämpar vi löpande urval men vi önskar din ansökan via vår hemsida senast 5 maj.       VEM är VEM VEM är ett utvecklingsorienterat konsultföretag som erbjuder högkvalitativa tjänster inom rekrytering och interimslösningar av ledande befattningar.

22 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Byggprojektchef

CA Fastigheter, ett långsiktigt och väletablerat företag med över 100 års erfarenhet inom fastighetssektorn, söker nu en erfaren Byggprojektchef för att leda och utveckla bolagets projektorganisation och projektportfölj. Du blir en viktig och central rådgivare till CA Fastigheters Regionchefer i att utveckla fastighetsbeståndet beläget i attraktiva tillväxtregioner.       Om tjänsten I rollen som Byggprojektchef hos CA Fastigheter kommer du att ha det övergripande ansvaret för bolagets totala projektportfölj som omfattar spännande och större ny-, till- och ombyggnationer. Du leder en dedikerad projektorganisation vilken fungerar som en viktig supportfunktion till CA:s sex regioner runt om i Sverige. Regionerna ansvara för utvecklingen av sitt fastighetsbestånd, medan du med din organisation agerar strategiska rådgivare vid investeringar och bidrar med ett know-how kring byggnation. Med din och ditt teams kompetens säkerställer ni rätt val av hållbara, effektiva byggnadstekniska lösningar samt är skickliga på att kalkylera projekten i tidiga skeden. Vidare ansvarar du för projektprocessens samtliga faser, där du aktivt leder och stötta projektledarna som med stort mandat driver sina projekt. Tillsammans med ditt team, affärsutvecklare och regionchefer bearbetar ni erhållna markanvisningar och projektidéer och förfrågningar, analyserar marknadstrender och investeringsmöjligheter samt tar fram kalkyler som ligger till grund för beslut. Regionerna har det yttersta ansvaret för sina satsningar och äger därigenom investeringsprojekten. Du med ditt team fungerar som sakexperter inom byggnation och byggprocessen och tar på uppdrag av regionerna ledningen för projekten från planering till slutförande. En annan viktig del i rollen är att tillsammans med regionkontor och dina medarbetare bygga, upprätthålla relationer med och utvärdera entreprenörer, konsulter och andra intressenter för att säkerställa framgångsrika projekt. I din organisation har du personalansvar över ett 10-tal projektledare, du ingår i bolagets ledningsgrupp och rapporterar till VD.     Om Dig Vi söker dig med en gedigen arbetslivserfarenhet och branschkunskap där du tidigare drivit stora och komplexa byggprojekt. Vi ser gärna att du har civilingenjörsutbildning i grunden alternativt motsvarande förvärvade kompetens. Du besitter en god förståelse för kostnadsaspekterna inom byggbranschen och är skicklig på att ta fram kostnadskalkyler och van vid ekonomisk projektuppföljning. Vidare är du en erfaren beslutsfattare med ett bevisat framgångsrikt ledarskap med förmågan att utveckla och motivera team.     CA Fastigheter tar ordet! Vi äger, förvaltar och utvecklar attraktiva och hållbara hem och lokaler i tillväxtregioner – i och utanför Sverige. Vi är 100 anställda och finns med kontor på sex orter i Sverige, från Stockholm i norr till Malmö i söder och med huvudkontor i Kalmar. För att skapa mervärden ser vi alltid till helheten, både på kort och lång sikt. Med rätt fokus och brett perspektiv skapar vi långsiktiga och hållbara värden över tid. CA Fastigheter AB ingår i koncernen Claesson & Anderzén AB, ett familjeägt investmentbolag, som idag drivs av tredje och fjärde generationen. Som en del av vårt bolag blir du en nyckelperson med stora möjligheter att påverka. Du förväntas ta stort ansvar samtidigt som du tilldelas en stor portion frihet. Om du söker en miljö där engagemang, framåtanda och självständighet värderas högt skulle du sannolikt trivas hos oss på CA Fastigheter. Välkommen att läsa mer om oss på www.cafastigheter.se     Bra att veta Befattningen är placerad på CA Fastigheters huvudkontor i Kalmar och kräver frekventa resor då personal finns i både Malmö, Kalmar och Stockholm. För denna tjänst tillämpar vi löpande urval, dock önskar vi din ansökan senast den 3 maj.

12 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
BDO AB

VEM söker en kreativ och driven ledare med förmåga att utveckla både medarbetare och verksamhet till att etablera BDO:s framtida Shared Service-verksamhet i Jönköping.   Nu gör BDO en av sina största satsningar nationellt och söker en erfaren ledare som ska bygga upp, driva och utveckla deras Shared Service-funktion. Välkommen till att bli en del av BDO, marknadens mest engagerade affärspartner med branschens nöjdaste kunder i över ett decennium!   Om tjänsten Som Operations Manager har du det övergripande ansvaret för etableringen, den dagliga produktionen och utvecklingen av BDO:s centrala Shared Service-verksamhet med placering i Jönköping. Medarbetarna inom Shared Service-funktionen supporterar och avlastar BDO:s konsulter i befintliga kunduppdrag. Initiativet syftar till att modernisera arbetssätt genom att öka effektivitet och tekniknyttjande för att växa affären och öka attraktionskraften. En av dina första uppgifter är att rekrytera ditt blivande team som du leder och coachar i den spännande utvecklingsresan som väntar verksamheten. Under etableringsfasen fokuserar du på onboarding, utbildning och ledning av nya medarbetare samtidigt som du implementerar och vidareutvecklar arbetssätt. Allt för att skapa en stabil och välfungerande avdelning kring de tjänster som erbjuds. Redan idag finns ett etablerat tjänsteerbjudande, men det finns ett uttalat mål att kontinuerligt förädla och vidareutveckla tjänsteutbudet. Med insikter från verksamheten förväntas du utvärdera möjligheter, förpacka och kommunicera nya erbjudanden till samtliga kontor över hela Sverige. En annan prioritet är att identifiera och implementera innovativa digitala lösningar för att automatisera processer som möjliggör än mer effektiva arbetssätt. Inom organisationen finns dedikerade medarbetare som ger ditt team stöd i kvalitetssäkring och sakfrågor kopplat till tjänsterna inom tex revision, redovisning eller skatt. Vidare finns centrala nyckelfunktioner inom t.ex. HR, marknad och ekonomi, som stödjer dig i vardagen. I rollen arbetar du nära din chef, som är bolagets Affärsutvecklingschef, samt region- och affärsområdeschefer och andra nyckelpositioner. Allt för att vidareutveckla ett attraktivt och kostnadseffektivt tjänsteutbud. Tillika har du en del externa kontakter t.ex. med skolor och leverantörer.   Om dig Vi söker dig som är en erfaren ledare och som har byggt upp eller varit en del av en verksamhet som har tydliga processer, rutiner och standardiserade arbetssätt, företrädesvis inom området för tjänsteleveranser. Du har intresse för och god kännedom kring digitala verktyg och systemstöd och kan implementera olika automatiseringsteknologier i syfte att effektivisera processer. Rollen kräver flytande kunskaper i svenska och engelska. Notera att rollen inte kräver sakkunskaper inom revision och/eller redovisning, men ses som meriterande. Du har ett ledarskap som utmärks av utveckling och målstyrning på ett inspirerande och coachande sätt. Vidare är du handlingskraftig och trivs i en operativ roll där du kan nyttja dina förmågor inom både kommunikation och samarbete för att effektivt samverka med både interna och externa intressenter. Som person är du innovativ och öppen för att utforska både nya teknologier såväl som nya arbetsmetoder, samtidigt som du har ett tydligt leverans- och kvalitétsfokus.   BDO tar ordet! Våra drygt 700 medarbetare är grunden till vår utveckling och vår absolut viktigaste tillgång. Därför vill vi vara en av branschens mest attraktiva arbetsplatser. För femte året i rad tog vi emot utmärkelsen Karriärföretag 2024. Hos oss får du chansen att utvecklas i en trivsam arbetsmiljö och inkluderande företagskultur. Vår verksamhet präglas av goda relationer, delaktighet och långsiktiga karriärvägar. Du får tidigt stort ansvar samt möjlighet att påverka ditt arbete. Vårt breda tjänsteutbud innebär också att vi kan hjälpa kunderna på många plan. På så vis växer både du, ditt team och vi som bolag. Läs mer om BDO som företag www.bdo.se   Bra att veta Rapportering sker till Affärsutvecklingschefen som utgår från BDO:s kontor i Stockholm. Tjänsten innebär en del resor, men merparten av tiden utgår du från BDO:s kontor i Jönköping. För denna tjänst tillämpar vi löpande urval, dock önskar vi din ansökan senast den 8 april.   VEM är VEM VEM är ett utvecklingsorienterat konsultföretag som erbjuder högkvalitativa tjänster inom rekrytering och interimslösningar av ledande befattningar.

22 mars 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024