IT-Bemanning Sverige AB jobb

Lediga jobb hos IT-Bemanning Sverige AB

1st line, supporttekniker

IT-bemanning är ett personligt IT-konsultföretag där vi värdesätter den enskilda konsultens egenskaper. Har du de rätta egenskaperna - social, driven och tävlingsinriktad så kan vi ge dig de rätta förutsättningarna för ett roligt och stimulerande arbete som konsult hos någon av våra kunder. IT-bemanning är ett dotterföretag till IT-konsultföretaget Xperta AB och som är specialiserade inom området IT-infrastruktur. För kunds räkning söker vi ensupporttekniker till kundens IT service deskavdelning. Uppdraget är ett långsiktigt konsultuppdrag som innefattar goda möjligheter till utveckling samt möjlighet till anställning hos kund på sikt. Kunden sitter i södra Stockholm (närförort). Tjänsten ska tillsättas snarast möjligt. Arbetsuppgifterna inom 1:a linjens Service Desk innefattar: Informera, vägleda och assistera användarna i det dagliga användandet av supporterade system, verktyg och utrustning. Mottaga, registrera, koordinera och rapportera information, önskningar, behov, frågor och problem som står i relation till ett effektiv användande av IT hos kunden. Vara sambandet mellan användarna, kundens IT och externa leverantörer. Mottaga, registrera, följa upp och rapportera ärenden tills de avslutas och stängs. Vem vi söker: Du har goda kunskaper i engelska och svenska, både vad gäller tal och skrift. Du har ett stort kundfokus och tycker om att ge professionell service. Du är lättlärd och kan snabbt sätta dig in i nya system och tekniker. Du är glad och social och har lätt för att samarbeta med andra. Du trivs med ett högt tempo och kan hantera flera ärenden och processer samtidigt. I denna tjänst lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Dina kunskaper: Vi ser gärna att du har erfarenhet från IT-support eller teknisk kundtjänst och bör ha erfarenhet av alla eller några av nedanstående system, program och verktyg: Supportverktyg som används för systemadministration, felsökning och problemlösning, såsom: Ärendehanteringssystem (Pureservice) Fjärrsupport mha av TeamViewer Antivirusskydd (Symantec Endpoint Protection) Symantec Brightmail (Quarantine, SPAM Filter) Citrix Workspace Microsoft Office 2016 i Citrix-miljö samt lokalt på PC Sharepoint Active Directory Office365 Azure VPN Microsoft Endpoint Manager MDM (Mobile Device Management) Windows 10 Meriterande är kunskap i Agresso (Affärssystem) Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Simon Waax, 0707518517

11 april 2024
Sista ansökan:
28 september 2024
Support-tekniker med passion för IT och Nätverk?

Letar du efter en arbetsplats som ger stor möjlighet till varierade arbetsuppgifter och utveckling? För kunds räkning söker vi en social IT-tekniker som har ett starkt kundfokus med erfarenhet av support för långsiktigt konsultuppdrag i centrala Stockholm. Din profil Vi söker dig som har två års erfarenhet av IT-support, du har stort kundfokus och tycker om att ge professionell service. Du är lättlärd, flexibel och kan snabbt sätta dig in i nya system och tekniker. Som person är du glad, social och serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med andra. Vi ser gärna att du trivs med ett högt tempo och att du kan hantera flera ärenden och processer samtidigt. I denna tjänst lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och att kunna ge god service och ett bra kundbemötande. Vi ser gärna att du som person tycker om att resa, då möjligheten erbjuds, men inget vi ser som ett krav. Rollen: Du kommer att ingå i ett tätt servicedesk team som ger support till företagets ca 200 användare på plats samt till ett 30-tal mindre kontor runt om i världen. Som servicedesk-medarbetare supporterar man kundens användare via telefon, mejl, remote och i person som on-site. Servicedesken hanterar både 1:st och 2:nd line ärenden på en bred nivå - allt från lösenordsbyte, hård -och mjukvarusupport, klientsupport och applikationssupport till felsökning av Windows servrar, koordinering och kontakt med 3:e parts leverantörer. Rollen ställer höga krav på service och kundbemötande. För att klara av rollen ska du ha goda, generella kunskaper inom: - Supportera MS Office 2013/16 - Office 365 och kringliggande tjänster - Supportera datorer med Windows 7 & 10 - Administration i Active Directory och MS Exchange - Windows server - Nätverk - Felsöka hårdvara och kringutrustning - Ärendehanteringssystem, Service Now är meriterande - Svenska och engelska i tal och skrift Välkommen med din ansökan!

25 mars 2024
Sista ansökan:
11 september 2024
Positiv och social person med erfarenhet av IT? Se hit

IT-bemanning är ett socialt och personligt IT-konsultföretag som värdesätter den enskilda medarbetarens egenskaper. Har du de rätta egenskaperna - social, driven och tävlingsinriktad så kan vi ge dig de rätta förutsättningarna för ett roligt och stimulerande arbete. IT-bemanning är ett dotterföretag till IT-konsultföretaget Xperta AB och som är specialiserade inom området IT-infrastruktur. För kunds räkning söker vi nu en help-desk agent för långsiktigt konsultuppdrag. Din profil Vi söker dig som är social, ambitiös, kommunikativ och snabblärd och som brinner för att ge professionell service. Du värdesätter eget ansvar, högt tempo och lagarbete samt trivs med att arbeta i en roll med många olika kontakter. Du har tidigare erfarenhet av arbete i helpdesk alternativt teknisk kundtjänst. Dina kunskaper: - Erfarenhet av arbete i service-desk eller teknisk kundtjänst - Mycket goda kunskap av Svenska och engelska, både vad gäller tal och skrift - God kunskap av att supportera datorer med Windows 10 - Kunskap av administration i Active Directory (t.ex. användare, datorer, säkerhetsgrupper och distributionslistor) - Kunskap om applikationer som ingår i Microsoft Office 365-sviterna - Duktig på dokumentation - Kunskap om ITIL-processer, särskilt Incident Management-processen Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: - Telefonsupport - Email/Chat-support - Ärendehantering - Dokumentation / Skapa kunskapsartiklar - Kontakt med externa leverantörer Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Simon Waax [email protected]

5 mars 2024
Sista ansökan:
22 augusti 2024
Mästare på Plats: Gör Skillnad som Onsite-tekniker hos vår kund!

Välkommen till IT-bemanning, där vi inte bara fokuserar på teknik utan också på personliga relationer och individuell tillväxt. Vi tror på att skapa en dynamisk och engagerande arbetsmiljö där varje medarbetare känner sig uppskattad och utmanad. Är du redo att bli en del av vårt team och ta nästa steg i din IT-karriär? Vem är du? Vi söker en passionerad individ med starkt kundfokus och en förmåga att snabbt anpassa sig till nya utmaningar. Du är inte bara en teknisk expert utan också en social lagspelare som trivs i en fartfylld miljö. Vi letar efter dig som älskar att lösa problem och som vill växa både professionellt och personligen. Arbetsuppgifter Som vår Onsite-tekniker kommer du att vara involverad i allt från installation och support till att delta i spännande projekt och utrullningar. Du kommer att arbeta nära vårt centrala IT-team för att säkerställa hög tillgänglighet och ge användarna den bästa möjliga servicen. Vi söker dig som: - Har erfarenhet inom IT-support och teknisk problemlösning. - Är bekant med verktyg som Active Directory och Microsoft Office 365. - Är en mästare på att installera applikationer och enheter. - Har goda kunskaper inom datorer, operativsystem och nätverk. - Är flytande på både svenska och engelska. - Är en självgående och ansvarstagande lagspelare som trivs i en dynamisk miljö. Intresserad? Skicka in din ansökan redan idag och ta chansen att bli en del av vårt härliga team! Vi går igenom ansökningar löpande, så vänta inte för länge. Låt oss tillsammans skapa en spännande och givande resa inom IT-världen!

15 februari 2024
Sista ansökan:
3 augusti 2024
Stort IT-intresse och erfarenhet av support? Se hit!

För kunds räkning söker vi en social & kundmedveten support-tekniker för långsiktigt konsultuppdrag, kunden sitter i centrala Stockholm. Har du arbetat som drifttekniker, kundtjänst eller IT-support? Du kanske har erfarenhet av Windows, Active Directory, Office 365, Microsoft Endpoint Manager och nätverk? Vi vill gärna komma i kontakt med dig, en serviceinriktad person med stort tekniskt intresse! Hos oss får du möjlighet att ständigt utvecklas och tillsammans med ett härligt team leverera förstklassig support till våra kunder. Rollbeskrivning I rollen som IT-supporttekniker är du en problemlösare och tekniker med varierande arbetsuppgifter och utmaningar. Du har möjlighet att få djupare insyn i olika IT-miljöer och hitta lösningar på kluriga IT-problem. Inom tjänstens Servicedesk arbetar de utan uppdelning mellan första och andra linjen. De delar istället på inkommande ärenden samtidigt som de gör deras bästa för att lösa så många ärenden som möjligt i första supportteamet. Tjänsten innebär arbetsuppgifter som: - Ta emot ärenden från kunds användare och ge ett bra bemötande - Hantering av klientdatorer, servrar och mobiltelefoner - Active Directory administration - Följa upp och slutföra användares ärenden med fokus på kundnöjdhet - Identifiera och rapportera återkommande problem inom supportleverans Vem söker vi? För att du ska trivas i rollen som IT-supporttekniker hos oss ser vi att du är serviceinriktad, noggrann och stresstålig. Du är en lagspelare som gillar att jobba i grupp. Du trivs i en miljö där vi delar kunskap med varandra och ligger i framkant vad beträffar tjänster och teknik. Krav: - Relevant utbildning eller erfarenhet av IT-support eller kundtjänst - Flytande svenska samt kunna någon utav nedanstående språk i tal och skrift Meriterande är erfarenhet inom någon eller några av nedanstående punkter: - Kunskap inom exempelvis Windows Server och Klient - Active Directory - Office 365 - Microsoft Endpoint Manager - Nätverk - Hårdvara - Ärendehanteringssystem - Bekant med ServiceNow - Stort eget intresse och driv - Förmåga och intresse att genomföra felsökning

15 januari 2024
Sista ansökan:
3 juli 2024