Hur ofta reflekterar du över att du har rent och gott dricksvatten direkt i kranen? Antagligen inte varje dag, när flödet rinner som det ska. På BPS jobbar vi dagligen med att erbjuda flödestekniska produkter och förmedla kunskap. Vi är specialiseradeinom Vatten & Avlopp och har sedan starten 2001 haft som mål att ligga i framkant vad gäller produktutveckling och teknikinnehåll. Utöver att vi kvickt levererar produkter till ett antal länder i Europa, är vi ett ventilföretag som växer stadigt. Vår vision då? Att vara det bästa valet för våra kunder. Och för att lyckas med detta tänker vi aldrig sluta sträva efter att bli ännu bättre på det vi gör. Tillsammans med Oddwork är vi därför på jakt efter dig – du som gillar rent vatten och vill göra skillnad! Med oss, för miljön. Uppåt och framåt. Om rollen Gillar du förändring och flow? Underbart! Hos BPS får du nämligen chansen att sparka av dig skorna och visa upp olika strumpor varje måndag, tisdag, onsdag och ja, du fattar! Administrativa åtaganden och kuvert på skrivbordet, kundmöten i Outlook-kalendern eller din supporterpersona i säljande telefonsamtal – ditt jobb skiljer sig från dag till dag. I en allt-i-allo-roll kommer du med ett ihärdigt driv och framåtsträvande steg att utvecklas snabbt, med backup av ett starkt och härligt lag. Du har mycket frihet och ett brett ansvar, men när pipen blir full hjälper Maria och Martina till att rensa! Relationsbygge kan du som ett rinnande vatten (när det flödar som det ska). Ditt leende hörs ju genom linjen när du lyfter luren för varje inkommande samtal. Vi söker dig som... … rör dig snabbfotat i snåriga miljöer och gillar att ventilera! Du är lättsam, nyfiken och lyssnar minst lika mycket som du pratar. Precis som vatten (som rinner neråt) alltid söker den snabbaste vägen – det bästa sättet att strömma – är du expert på problemlösning och på att effektivisera. Både på jobbet och till vardags. Du gillar när livet är smidigt och när arbetet går bra! Och ju mer erfarenhet du samlar på dig, desto tydligare blir det: det går aldrig att bli fullärd. Våra önskemål till dig: Gymnasiet är klappat och klart Erfarenhet av service/ kundnärvaro är ett krav Tekniskt intresse Pratar och skriver obehindrat på svenska och engelska Vad BPSerbjuder dig I de nya lokalerna på Trankärrsgatan 7 känner vi oss som hemma! På BPS gillar vi både det stora lagret och det goa laget och ser därför till att ha nära till båda. Det skapar trygghet, ger en bra helhetssyn och gynnar snabba puckar. Och medan lagret rymmer kopplingar, ventiler och manöverdon har kontoret plats för gränslöst med idéer och utveckling. När allt flyter som det ska ges du goda möjligheter att växa i takt med bolaget! START: Enligt överenskommelse PLATS: Trankärrsgatan 7 Hisings Kärra OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Head of Recruitment Delivery Ellinor Hellberg,[email protected](för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande Är det dig vi söker? Skicka in din ansökan omgående då urval sker löpande. Vi ser fram emot att höra av dig. Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom attklicka häreller hitta fler karriärmöjligheterhär.
Wioniq Nordic är en pionjär inom smarta lösningar för vatten, energi och byggsektorerna. Med vår nya varumärkesidentitet och ambitiösa tillväxtmål fram till 2028 står vi inför en spännande framtid. Vår innovativa plattform övervakar och skyddar kritisk infrastruktur världen över, och nu söker vi dig som vill vara en del av vår resa och bidra till att utveckla nästa generations lösningar. Tillsammans med oss får du möjlighet att vara med och forma framtidens smarta och hållbara samhällen. Om rollen Som Technical Solutions Specialist inom vårt affärsområde Energy blir du en nyckelspelare i vårt tekniska team då du är vår yttersta expertis inom området. Du är med och bygger upp vårt pre & after sales team och här får du supporta, utveckla och optimera våra smarta lösningar för energibranschen. Du arbetar tätt med kunder och partners, erbjuder teknisk expertis och säkerställer att våra system fungerar felfritt – från pre-sales till after-sales. Genom ditt arbete stärker vi vår marknadsposition och hjälper våra kunder att utveckla sina affärer. Dina uppgifter varierar från att analysera tekniska krav och implementera lösningar till felsökning, systemoptimering och kundutbildning. Du bidrar även till produktutveckling genom att samarbeta med våra tekniker och utvecklingsteam. Det kommer att förekomma resor inom Sverige och Europa för att stötta kunder och projekt på plats. Arbetsuppgifterna varierar brett, du kommer bland annat arbeta med – Pre-sales support – Stödja säljteamet som teknisk expert vid kundmöten, demonstrationer och kravanalys för att säkerställa att våra lösningar uppfyller kundernas behov. After-sales support – Säkerställa en smidig drift genom teknisk support och rådgivning till kunder och partners. Teknisk implementation – Installera, konfigurera och anpassa lösningar utifrån kundspecifika krav, både på plats och via fjärrsupport. Felsökning & problemlösning – Analysera och lösa tekniska problem i våra olika system för fjärrvärmeövervakning. Kundutbildning & rådgivning – Genomföra utbildningar och workshops för kunder och partners för att maximera nyttan av våra lösningar. Produktutveckling & förbättring – Samverka med produktchef och utvecklingsteam för att bidra med förbättringsförslag baserade på kundfeedback och marknadsbehov. Dokumentation – Hjälpa till med att uppdatera teknisk dokumentation, såsom installationsmanualer, användarguider och felsökningsguider. Vi söker dig som Är en tekniskt driven och lösningsorienterad person med ett genuint intresse för tekniska system, sensorer, mjukvara och support. Du är analytisk, pedagogisk och trivs med att arbeta nära kunder och partners för att förstå deras behov och hitta den bästa tekniska lösningen. Självgående? Absolut. Men du vet också att de bästa resultaten uppnås genom samarbete. Du gillar att ta initiativ, arbeta strukturerat och är lika bekväm med att felsöka ett system som att förklara komplex teknik på ett enkelt sätt för att öka kundernas affär. Vi ser att du har: Teknisk högskoleutbildning inom energi, elektronik, IT eller motsvarande erfarenhet. Ett par års erfarenhet av tekniska smarta lösningar (IoT), energisystem (t.ex. fjärrvärme) där fastighetsautomation är meriterande. Förmåga att felsöka och lösa tekniska problem med ett strukturerat sätt. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Tyska är kraftigt meriterande. Körkort är ett krav. Om Wioniq Nordic Som en del av Wioniq Group, med verksamhet över hela Europa, jobbar vi varje dag för att göra städer, industrier och byggnader smartare och mer hållbara. Vi tror på teknikens kraft att förenkla och förbättra – och det är precis det vi gör. Våra smarta lösningar hjälper redan över 400 energibolag i Norden att hålla koll på sin infrastruktur i realtid, från fjärrvärme och vatten till energiflöden och byggnadsövervakning. Vårt mål är att göra det komplexa enkelt. Med våra intelligenta enheter och en kraftfull plattform ger vi våra kunder full kontroll över det som händer under ytan – bokstavligen. Vi skapar smarta, automatiserade lösningar som gör det lättare att upptäcka avvikelser, minimera driftstörningar och fatta beslut som sparar både resurser och miljö. Vi drivs av nyfikenhet, samarbete och en vilja att förändra – och vi ser fram emot att välkomna fler likasinnade som vill vara med och forma framtidens infrastruktur. START: Enligt överenskommelse PLATS: Borås OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Senior Talent Manager Carolina Elofsson – [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.
Glädje, tillväxt och utveckling på samma rättvisa villkor. Det är en verklighet som vi på Hemnovia ständigt strävar att uppnå för barn och unga i vårt samhälle. På vårt kontor jobbar familjehemskonsulenter med gedigen kompetens och erfarenhet av det sociala arbetets breda verksamhetsfält. Om du, likt oss, vill göra en betydelsefull insats och skapa skillnad som är viktig på riktigt – då är vi platsen du söker. Som familjehemskonsulent Hos oss blir du en del av ett sammansvetsat team som alla månar om barnens bästa. Du ansvarar över ett antal familjehem där du bistår med stöd och handledning genom kontinuerlig kontakt i form av hembesök, telefon och mejlkontakt i nära samverkan med din närmsta chef och uppdragsgivaren. Du ansvarar även för rekrytering och utredning av nya jour-och familjehem samt placering på uppdrag av kommunerna i dessa samt dokumentation i vårt eget journalsystem. Beredskapstjänstgöring ingår i din tjänst enligt ett rullande schema. Välkommen till en flexibel roll med eget ansvar där du, tillsammans med ditt team, skapar trygghet och struktur för barnen och våra jour-och familjehem. Vi söker dig med... …hjärtat på rätt ställe. Du trivs bäst i en omväxlande vardag med varierande arbetsuppgifter och ett starkt samarbete med såväl kollegor, chef, familjehem och uppdragsgivarna. Vi söker nu flera nya medarbetare och välkomnar både dig som är nyexaminerad och dig som hunnit jobbat några år att söka. För dig som kommer direkt från skolan väntar givetvis en gedigen introduktion med utbildningar och stöd i form av samverkan med erfarna kollegor och chef. Våra önskemål: • Utbildad socionom eller likvärdigt inom socialt arbete och omsorg • God kännedom om aktuell lagstiftning (SoL och LVU) • Svenska och engelska i tal och skrift • B-körkort • Erfarenhet av arbete med barn och ungdomar är meriterande Varför Hemnovia? På Hemnovia erbjuds du ett tryggt och mjukt arbetsklimat där våra ledord; ansvar, engagemang, kvalitet och utveckling genomsyrar vårt arbete och vår verksamhet. För oss är våra olikheter vår framgångsfaktor. Vi värdesätter vår goda teamkänsla högt och lägger stor vikt vid erfarenhetsutbyte och kompetensutveckling, bland annat genom regelbundna utbildningar och seminarier. Varje enskild medarbetare får till exempel en individuell kompetensutvecklingsplan som innefattar minst två utbildningar per år. Utöver ovanstående får du tillgång till gemensamma arbetsbilar, tjänstepension och friskvårdsbidrag. Ansök idag och gör skillnad med din insats! START: Enligt överenskommelse PLATS: Göteborg, Von Utfallsgatan OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Senior Recruiter, Carolina Elofsson [email protected] (för frågor, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande. Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in i Oddworks värld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.
Glädje, tillväxt och utveckling på samma rättvisa villkor. Det är en verklighet som vi på Hemnovia ständigt strävar att uppnå för barn och unga i vårt samhälle. På vårt kontor jobbar familjehemskonsulenter med gedigen kompetens och erfarenhet av det sociala arbetets breda verksamhetsfält. Om du, likt oss, vill göra en betydelsefull insats och skapa skillnad som är viktig på riktigt – då är vi platsen du söker. Som Samordnare Hos oss blir du en del av ett sammansvetsat team som alla månar om barnens bästa. I din roll utgår du från vårt kontor tillsammans med teamet som består av engagerade familjehemskonsulenter och din närmsta chef. Detta för att på bästa sätt kunna finnas till för dels teamet och våra familjehem, som alla arbetar för att alla barn ska ha ett hem att längta hem till. Här kommer du kombinera både strategiskt och operativt arbete när du stödjer våra familjehemskonsulenter i deras dagliga arbete och stöttar upp i vår öppenvårdsverksamhet. I tätt samarbete med närmsta chef kommer du att utreda, rekrytera och handleda familjehem och vägleda i komplexa ärenden. Dessutom kommer du ha kontakt med uppdragsgivare samt axla ett uppföljande ansvar i förhållande till våra placeringar, dokumentation och beredskapstjänstgöring. Hos oss väntar en varierande roll med meningsfulla arbetsuppgifter, nära samarbete med din chef och kollegor samt en inkluderande miljö som värnar om våra anställdas välmående. Vi söker dig med: …hjärtat på rätt ställe och erfarenhet inom socialt arbete. Du brinner för att skapa långsiktiga lösningar och vara ett stöd i utmanande situationer. Som person är du trygg, flexibel och strukturerad. Med din problemlösande förmåga och ditt omsorgsfulla sätt, står du stadigt och lugnt även om vägen framåt byter riktning. Med din strategiska förmåga bidrar du till att utveckla både verksamheten och teamet. Har du tidigare erfarenhet av ledarskap eller som samordnare är detta ett plus. Våra önskemål: Socionomexamen och tidigare erfarenhet av socialt arbete, gärna med familjehem. Svenska i tal och skrift. Körkort och möjlighet att resa vid behov. Förmåga att arbeta strategiskt och strukturerat, med fokus på kvalitet och utveckling. Nyfikenhet och flexibilitet – du trivs i en miljö där förändring är en naturlig del av arbetet. Utbildning inom kälvestensutredning är meriterande. Varför Hemnovia? På Hemnovia erbjuds du ett tryggt och mjukt arbetsklimat där våra ledord; ansvar, engagemang, kvalitet och utveckling genomsyrar vårt arbete och vår verksamhet. Vi värdesätter vår goda teamkänsla högt och lägger stor vikt vid samarbete och erfarenhetsutbyte. Här får du möjlighet att påverka och växa i din roll genom kontinuerlig kompetensutveckling och utbildningar. Vi erbjuder även gemensamma arbetsbilar, tjänstepension och friskvårdsbidrag. Låter det som en arbetsplats för dig? Ansök idag och gör skillnad med din insats! START: Enligt överenskommelse PLATS: Göteborg OMFATTNING: Heltid KONTAKT: Senior Talent Manager Carolina Elofsson, [email protected] (för frågor, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDAG: Urval sker löpande Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.
Är du en fordon-och teknikintresserad person som kan lyfta både bilar och humör? Vi på Rejmes gör oss redo att växla upp och söker nu inte bara en – utan två skadetekniker till vår moderna, nyrenoverade verkstad i Halmstad. Intresserad? Gasa på och skicka in din ansökan nu med detsamma! Om rollen Vi på Rejmes Halland är inte som alla andra. I vår verkstad får du nämligen själv sätta dig bakom ratten och ta fullt ägandeskap för hela affären och kundresan. Från mottagande, arbetsplanering och reparation till återlämning av bilen. Med moderna och miljömedvetna metoder ser du till att våra kunder slipper stå parkerade och återställer deras skadade bilar till perfekt skick. Vanliga arbetsuppgifter består bland annat av att skadebesikta och reparera alla typer av skador på de bilar som vi representerar – till exempel utföra reparationer på krockskadade personbilar, byte av karossdetaljer, utförande av svets, riktning och limarbeten i plåt, plast och glas. Du jobbar alltid i par med en kollega på en och samma bil. Intresserad av tjänsten men bor långt ifrån Halmstad? Ingen fara! För rätt person står vi för flyttlasset och hjälper dig att hitta en ny lägenhet. Vad söker vi? Till denna roll söker vi en sann lagspelare som har: En utbildning till plåtskadetekniker eller motsvarande kunskaper inom yrket Kunskap och erfarenhet av att arbeta efter reparationsanvisningar Ett stort intresse för vår bransch och en vilja att ständigt utvecklas En serviceinställning och social förmåga som går i 110 En stark initiativförmåga och drivkraft att leverera kvalitet, kundtillfredsställelse och resultat B-körkort Meriterande om du har tidigare erfarenhet av att jobba i en Volvoverkstad Vad erbjuder vi? Friheten att styra över och planera dina dagar tillsammans med teamet En icke-hierarkisk miljö där vi alla samarbetar Ett modernt och nyrenoverat verkstadsgolv där vi aldrig sladdar med kvalitén Marknadens bästa verktyg och maskiner Möjligheter till kompetensutveckling och att påverka framtiden för vår verkstad Gemensamma aktiviteter, AW:s och årliga jul-och sommarfester Kort om oss: Redan 1949 lade Gunnar Rejme grunden till det som idag är Rejmes – en miljöcertifierad och auktoriserad återförsäljare av Volvo. Vår vision är att göra våra kunders bilburna vardag enklare. Därför erbjuder vi ett helhetskoncept för ett ekonomiskt, ekologiskt och socialt hållbart bilägande med försäljning av både nya och begagnade personbilar. En personlig relation till våra kunder är en viktig del av allt vi gör på Rejmes och vi har vunnit många framgångar med våra unika arbetssätt. Vill du bli en i teamet? Skicka in din ansökan innan Mariah Carey börja gå på repeat på radion! START: Enligt överenskommelse PLATS: Halmstad OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Senior Talent Manager Carolina Elofsson, [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.
Vill du vara med och forma framtidens molnlösningar – och samtidigt sätta din egen prägel på ett växande företag? Om rollen Som Azure Cloud Architect hos oss kommer du att designa, implementera och underhålla avancerade Azure-lösningar för våra kunder. Du blir en del av ett litet, agilt team där dina idéer och beslut gör verklig skillnad. I rollen får du ett stort ansvar och en central position i att driva Cloudiums utveckling framåt – både tekniskt och strategiskt. Du samarbetar nära kunder och interna team för att skapa lösningar som är både smarta, skalbara och säkra. Vi söker dig som Har stark teknisk kompetens och entreprenörsanda – du ser möjligheter, tar initiativ och vågar tänka nytt. I ett mindre team trivs du med att ha inflytande och ta ägandeskap över projekt. Som problemlösare hittar du de bästa lösningarna för komplexa utmaningar och navigerar smidigt mellan teknik och kunddialog. För att lyckas i rollen ser vi att du har: Flera års erfarenheter att arbeta med Azure och dess tjänster. Praktisk erfarenhet av infrastruktur, scripting, automatisering och/eller utveckling. Erfarenhet av att designa och implementera molnlösningar inom stora organisationer. Förmåga att arbeta självständigt och driva projekt framåt. Om Cloudium Med över 35 års samlad erfarenhet inom IT har vi på Cloudium specialiserat oss på infrastruktur, SQL Server och Azure. Vi förstår de utmaningar företag möter vid övergången till molnet och erbjuder skräddarsydda lösningar som optimerar drift, säkerhet och prestanda. Vårt mål är att leverera exceptionell service och överträffa förväntningar. Med djup expertis och ett kundfokuserat arbetssätt guidar vi dig genom hela processen – från strategi till en effektiv, säker och skalbar molnlösning. Är du vår nästa kollega? Hos oss får du mer än bara ett jobb – du får en nyckelroll i ett växande företag där dina insatser verkligen gör skillnad. Vi kombinerar teknisk spetskompetens med en innovativ och framåtdrivande kultur där vi vågar testa nytt, utvecklas och ha kul på vägen. Vill du vara med och forma Cloudiums framtid tillsammans med oss? START: Enligt överenskommelse PLATS: Stockholm OMFATTNING: Heltid LÖN: Enligt överenskommelse KONTAKT: Talent Manager Gusti Johansson [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.
Wioniq Nordic är en pionjär inom smarta IoT-lösningar för vatten, energi och byggsektorerna. Med vår nya varumärkesidentitet och ambitiösa tillväxtmål fram till 2028 står vi inför en spännande framtid. Vår innovativa plattform övervakar och skyddar kritisk infrastruktur världen över, och nu söker vi dig som vill vara en del av vår resa och bidra till att utveckla nästa generations lösningar. Tillsammans med oss får du möjlighet att vara med och forma framtidens smarta och hållbara samhällen. Om rollen Hos oss blir du en del av ett tight, agilt team och spelar en nyckelroll i utvecklingen av vår IoT-plattform. Arbetsuppgifterna varierar stort – från databasdesign och backend-utveckling till att bygga moderna och användarvänliga gränssnitt. Du får vara med på hela resan från idé till färdig produkt och samarbeta tätt med kollegor från produktion, teknik och andra avdelningar för att säkerställa att vi möter våra användares behov. Vi söker dig som: Är en passionerad utvecklare med en naturlig nyfikenhet för teknikens möjligheter och en förmåga att snabbt greppa nya koncept. Du älskar att lösa problem – oavsett om det handlar om att optimera en databas, eller hitta den där eleganta kodlösningen som ingen annan såg. Självgående? Absolut. Men du vet också att de bästa idéerna föds när man bollar dem tillsammans. Vi letar efter dig som är positiv och engagerad – en person som bidrar med både kunskap och energi till teamet. För oss handlar utveckling inte bara om kod – det handlar om människor, innovation och att skapa något riktigt bra för framtiden tillsammans. Vi ser att du har: Flera års erfarenhet av Node.js, SQL, Typescript Van att arbeta med ramverk som React, Angular eller Vue, där Vue är meriterande Gedigna kunskaper i Tailwind och CSS Stort plus om du även har erfarenhet av .NET/C# Ett intresse för systemarkitektur och viljan att bygga hållbara tekniska lösningar. Detaljer eller helhet? Båda, tack! Du gillar att optimera databaser lika mycket som du gillar att skapa användarvänliga gränssnitt. Eftergymnasial utbildning inom Systemutveckling Flytande i svenska och engelska i tal och skrift Om Wioniq Nordic Som en del av Wioniq Group, med verksamhet över hela Europa, är vi på Wioniq Nordic stolta över att vara en drivande kraft för att skapa mer hållbara och smarta städer, industrier och byggnader. Vi tror på teknikens förmåga att förenkla, förbättra och transformera – och det är precis vad vi gör. Genom våra IoT-lösningar hjälper vi redan över 400 bolag i Norden att optimera och övervaka sina kritiska system i realtid, från fjärrvärme och vatten till energiflöden och byggnadsövervakning. Vår ambition är att göra det komplexa enkelt och ge våra kunder full kontroll, där varje beslut baseras på smarta insikter. Genom en kraftfull plattform och intelligenta enheter ser vi till att våra automatiserade lösningar möter kundernas behov i alla skeden – att upptäcka avvikelser, minimera driftstörningar och skapar beslutsunderlag som sparar pengar, resurser och bidrar till en bättre miljö. På Wioniq är vi drivna av nyfikenhet, samarbete och viljan att förändra. Vi ser fram emot att välkomna fler likasinnade som vill vara med och bygga en mer hållbar och intelligent framtid för infrastrukturer runt om i världen. START: Enligt överenskommelse PLATS: Borås OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Senior Talent Manager Mikaela Ehk [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.
Wioniq Nordic är en pionjär inom smarta IoT-lösningar för vatten, energi och byggsektorerna. Med vår nya varumärkesidentitet och ambitiösa tillväxtmål fram till 2028 står vi inför en spännande framtid. Vår innovativa plattform övervakar och skyddar kritisk infrastruktur världen över, och nu söker vi dig som vill vara en del av vår resa och bidra till att utveckla nästa generations lösningar. Tillsammans med oss får du möjlighet att vara med och forma framtidens smarta och hållbara samhällen. Om rollen Som Senior Frontend Developer hos oss får du en nyckelroll i utvecklingen av vår IoT-plattform. Ditt fokus? Att skapa moderna, responsiva och användarvänliga gränssnitt. Du kommer att arbeta i ett tight, agilt team där design och funktion går hand i hand, och där du får vara med under hela resan – från idé till färdig produkt. I din roll samarbetar du tätt med kollegor från produktion, teknik och andra avdelningar för att säkerställa att vi möter våra användares behov. Vi söker dig som: Är en passionerad utvecklare med en naturlig nyfikenhet för teknikens möjligheter och en förmåga att snabbt greppa nya koncept. Du älskar att lösa problem – oavsett om det handlar om att skapa ett responsivt och användarvänligt gränssnitt, optimera prestanda eller hitta den där eleganta CSS-lösningen som förbättrar upplevelsen. Självgående? Absolut. Men du vet också att de bästa lösningarna skapas genom samarbete och idéutbyte. Vi letar efter dig som är positiv och engagerad – en person som bidrar med både teknisk kompetens och kreativt tänkande till teamet. Vi ser att du har: Flera års erfarenhet av Frontendutveckling, gärna inom Typescript Erfarenhet av ramverk som React, Angular eller Vue, där Vue är meriterande Gedigna kunskaper i Tailwind och CSS Grundläggande UX/UI-kompetens och erfarenhet av att skapa design för vissa delar av applikationer Eftergymnasial utbildning inom Systemutveckling Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift Om Wioniq Nordic Som en del av Wioniq Group, med verksamhet över hela Europa, är vi på Wioniq Nordic stolta över att vara en drivande kraft för att skapa mer hållbara och smarta städer, industrier och byggnader. Vi tror på teknikens förmåga att förenkla, förbättra och transformera – och det är precis vad vi gör. Genom våra IoT-lösningar hjälper vi redan över 400 bolag i Norden att optimera och övervaka sina kritiska system i realtid, från fjärrvärme och vatten till energiflöden och byggnadsövervakning. Vår ambition är att göra det komplexa enkelt och ge våra kunder full kontroll, där varje beslut baseras på smarta insikter. Genom en kraftfull plattform och intelligenta enheter ser vi till att våra automatiserade lösningar möter kundernas behov i alla skeden – att upptäcka avvikelser, minimera driftstörningar och skapar beslutsunderlag som sparar pengar, resurser och bidrar till en bättre miljö. På Wioniq är vi drivna av nyfikenhet, samarbete och viljan att förändra. Vi ser fram emot att välkomna fler likasinnade som vill vara med och bygga en mer hållbar och intelligent framtid för infrastrukturer runt om i världen. START: Enligt överenskommelse PLATS: Borås OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Senior Talent Manager Mikaela Ehk [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.
Om du kliver in i ett rum och direkt börjar förstå sammanhang, om du har drivet att bygga något från grunden och en skarp känsla för människor – då har vi rollen för dig! Zcelero, ett snabbväxande IT-konsultföretag i framkant av digital innovation, söker en professionell och initiativrik rekryterare till kontoret i Stockholm. Här bygger vi bolag – snabbt, smart och strategiskt. Vill du med? Ja, vi misstänkte väl det. I rollen kommer du att: Från dag ett: ta initiativ, läsa av behov och sätta i gång! Bygga rekryteringsstrategier som attraherar branschens skarpaste IT-konsulter. Identifiera, engagera och rekrytera talanger via LinkedIn, nätverk och direkta kontakter. Samarbeta med ledning och affärsansvariga för att förstå behoven och leverera rätt kompetens. Ständigt utveckla och förbättra rekryteringsprocessen – vi vill framåt! Vi söker dig som... … är en energigivande och professionell rekryterare som kan anpassa dig efter olika personligheter och sammanhang. Du har en naturlig känsla för människor, vet när du ska vara pådrivande och när du ska lyssna. Du ställer inte bara frågor – du söker aktivt svar och omsätter dem direkt i handling. Du hittar nya vägar och söker även i svår terräng fram en gång, visst läste du också framgång? För att lyckas i rollen ser vi att du har: Erfarenhet av att driva rekryteringsprocesser självständigt En naturlig fallenhet för att nätverka och skapa relationer Erfarenhet av LinkedIn Recruiter och andra search-verktyg Flytande svenska och engelska i både tal och skrift Meriterande om du även har: Erfarenhet av IT-rekrytering Bakgrund inom försäljning eller affärsutveckling Varför Zcelero? Vi erbjuder en plats i ett bolag där innovation och utveckling är i fokus. Här får du frihet att skapa, resurser att lyckas och en arbetskultur där vi bygger något större – tillsammans. Vi är idag ett team på 25 personer men vill bli 20 till innan året är slut. Är det kanske du som ska hjälpa oss få detta att hända? Vänta inte med din ansökan! START: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid PLATS: Södermalm, Stockholm OMFATTNING: Heltid + arbetstider LÖN: Fast lön KONTAKT: Head of Recruitement Delivery, [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.
Wioniq Nordic är en pionjär inom smarta lösningar för vatten, energi och byggsektorerna. Med vår nya varumärkesidentitet och ambitiösa tillväxtmål fram till 2028 står vi inför en spännande framtid. Vår innovativa plattform övervakar och skyddar kritisk infrastruktur världen över, och nu söker vi dig som vill vara en del av vår resa och bidra till att utveckla nästa generations lösningar. Tillsammans med oss får du möjlighet att vara med och forma framtidens smarta och hållbara samhällen. Om rollen Som Technical Solutions Specialist inom vårt affärsområde Energy blir du en nyckelspelare i vårt tekniska team då du är vår yttersta expertis inom området. Du är med och bygger upp vårt pre & after sales team och här får du supporta, utveckla och optimera våra smarta lösningar för energibranschen. Du arbetar tätt med kunder och partners, erbjuder teknisk expertis och säkerställer att våra system fungerar felfritt – från pre-sales till after-sales. Genom ditt arbete stärker vi vår marknadsposition och hjälper våra kunder att utveckla sina affärer. Dina uppgifter varierar från att analysera tekniska krav och implementera lösningar till felsökning, systemoptimering och kundutbildning. Du bidrar även till produktutveckling genom att samarbeta med våra tekniker och utvecklingsteam. Det kommer att förekomma resor inom Sverige och Europa för att stötta kunder och projekt på plats. Arbetsuppgifterna varierar brett, du kommer bland annat arbeta med – Pre-sales support – Stödja säljteamet som teknisk expert vid kundmöten, demonstrationer och kravanalys för att säkerställa att våra lösningar uppfyller kundernas behov. After-sales support – Säkerställa en smidig drift genom teknisk support och rådgivning till kunder och partners. Teknisk implementation – Installera, konfigurera och anpassa lösningar utifrån kundspecifika krav, både på plats och via fjärrsupport. Felsökning & problemlösning – Analysera och lösa tekniska problem i våra olika system för fjärrvärmeövervakning. Kundutbildning & rådgivning – Genomföra utbildningar och workshops för kunder och partners för att maximera nyttan av våra lösningar. Produktutveckling & förbättring – Samverka med produktchef och utvecklingsteam för att bidra med förbättringsförslag baserade på kundfeedback och marknadsbehov. Dokumentation – Hjälpa till med att uppdatera teknisk dokumentation, såsom installationsmanualer, användarguider och felsökningsguider. Vi söker dig som Är en tekniskt driven och lösningsorienterad person med ett genuint intresse för tekniska system, sensorer, mjukvara och support. Du är analytisk, pedagogisk och trivs med att arbeta nära kunder och partners för att förstå deras behov och hitta den bästa tekniska lösningen. Självgående? Absolut. Men du vet också att de bästa resultaten uppnås genom samarbete. Du gillar att ta initiativ, arbeta strukturerat och är lika bekväm med att felsöka ett system som att förklara komplex teknik på ett enkelt sätt för att öka kundernas affär. Vi ser att du har: Teknisk högskoleutbildning inom energi, elektronik, IT eller motsvarande erfarenhet. Ett par års erfarenhet av tekniska smarta lösningar (IoT), energisystem (t.ex. fjärrvärme) där fastighetsautomation är meriterande. Förmåga att felsöka och lösa tekniska problem med ett strukturerat sätt. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Tyska är kraftigt meriterande. Körkort är ett krav. Om Wioniq Nordic Som en del av Wioniq Group, med verksamhet över hela Europa, jobbar vi varje dag för att göra städer, industrier och byggnader smartare och mer hållbara. Vi tror på teknikens kraft att förenkla och förbättra – och det är precis det vi gör. Våra smarta lösningar hjälper redan över 400 energibolag i Norden att hålla koll på sin infrastruktur i realtid, från fjärrvärme och vatten till energiflöden och byggnadsövervakning. Vårt mål är att göra det komplexa enkelt. Med våra intelligenta enheter och en kraftfull plattform ger vi våra kunder full kontroll över det som händer under ytan – bokstavligen. Vi skapar smarta, automatiserade lösningar som gör det lättare att upptäcka avvikelser, minimera driftstörningar och fatta beslut som sparar både resurser och miljö. Vi drivs av nyfikenhet, samarbete och en vilja att förändra – och vi ser fram emot att välkomna fler likasinnade som vill vara med och forma framtidens infrastruktur. START: Enligt överenskommelse PLATS: Borås OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Senior Talent Manager Carolina Elofsson – [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.
Välj ett jobb för att visa detaljer