Lediga jobb i Borås

Välkommen att söka 504 lediga jobb i Borås. Vi är din portal till spännande karriärmöjligheter i staden. Utforska lediga jobb som matchar dina färdigheter och ambitioner i Borås idag.

Personlig assistent till speltokig kille.

Vi söker dig som är ödmjuk,snäll och som uppskattar att man hjälps åt på jobbet och att man är justa mot varandra. Vill du bli en av oss? Det här är en fast heltidstjänst. Du måste dock ha bil för att ta dig till jobbet. Du MÅSTE verkligen ha bil och körkort för att ta dig hit. Så det är ingen idé att du söker tjänsten om du inte har egen bil. Vi vill hitta dig som värderar att jobba på den lilla arbetsplatsen, med totalt 6 personliga assistenter till totalt 2 brukare. Det spelar ingen roll om du är ung eller lite äldre. Här jobbar idag 6 män. Ödmjuka snälla män. I åldrarna mellan 20 år och 60 år. Yrket är personlig assistent men här är man mera än så - man är hjälpare, en professionell kompis och vän. I den här tjänsten ingår det inte att hjälpa till med hygien. Du ska gilla att spela playstation. Ibland spelar Petter själv och ibland får du hjälpa till. Han spelar olika genrer som wrestling, action, skjutar-spel och Lego-spel. Utomhus kickar ni boll,spelar lite bandy, basket och andra bollsporter. Du spelar också en del sällskapsspel med Petter. Om du har en önskan om att alltid ha rätt - är du ingen assistent för Petter. Man måste utgå från Petters uppfattning om saker och ting. Hur man gör det lär vi dig förstås. Petter är vuxen. Vi höjer heller inte rösten och fostrar. Petter har blivit fastbunden i kommunal verksamhet som litet barn och är sedan dess livrädd för auktoritära personer. Vi arbetar utan motstånd och möter Petter så som han vill ha det. Du får gärna vara mjuk och följsam själv men inte överkänslig..... Du kommer att vara oerhört värdefull för Petter. Petter pratar, men har autism. Han har vissa svårigheter att förstå komplicerade saker i kommunikationen. Men du kommer förstås att lära dig hur han funkar. Han är till en början lite blyg, detta beror på att han blev fastbunden av kommunal personal när han var liten. Blev då så rädd att han inte vågat vistas i samhället sedan dess. Därför utförs allt arbete med Petter där han bor. Jobbet finns i Äspered och ligger på landet. Du kommer att få gå bredvid en rutinerad arbetstagare till dess att du känner att "nu kan jag det här". Jobbet är dagtid, en del pass 10 -19, andra 10-16, eller 16 -22. Var tredje helg jobbar du 14 -22.Du börjar aldrig tidigare än 10.00. Du slutar aldrig senare än 22.00. Du måste till en viss del vara flexibel och kanske byta schema för en dag, om din jobbarkompis vill vara ledig Du är en glad person med massor av härlig energi. Petter vill kunna skratta och busa med dig. Kolla roliga Youtube-klipp osv där ni kan skratta ihop. Men du ska också klara av att vara tyst. Petter är oerhört snäll, är inte utåtagerande. Han är glad och pratar. Och väldigt ödmjuk mot sina assistenter. Ber om ursäkt om han sagt något fel. Känner du att det här jobbet passar dig, så skriv ett mail. Berätta om dig själv, vem du är, vad du gör på din fritid, hur din egen familjesituation ser ut. Och förstås ett CV. Skriv också och berätta varför du tror att detta jobbet passar dig. Vi tillsätter omgående. Du måste tala och skriva svenska FLYTANDE eftersom autism är ett språk och kommunikationshandikapp. Petter förstår inte om man bryter. Lön enligt avtal. Vi går på PAN-avtal. Arbetsplatsen Autismgruppen har funnit i drygt 20 år. Välkommen med din ansökan till [email protected] Ange referens nr 5541 Arbetsgivare Autismgruppen Äspered AB. Lilla Äspered Ekhaga 1. 51692 Äspered. Vi tar bara emot avtalade besök. VA Elisabeth Råberg Tfn 0703056099. Telefontid mellan kl 12- 13. Mån - Fred

13 juni 2024
Sista ansökan:
13 juli 2024
Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

13 juni 2024
Sista ansökan:
13 juli 2024
Truckförare sökes för kort uppdrag hos vår kund i Borås

Drömmer du om att arbeta lite i sommar? Då är detta din chans! Vi söker dig som har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50 %, såsom student, egen företagare eller annat deltidsjobb. Vår kund i Borås söker nu en erfaren truckförare för arbete inom lager under vecka 31-32.   Som truckförare kommer dina arbetsuppgifter att inkludera: Plockning av ordrar samt övriga uppgifter som uppkommer på plats Vi söker dig som: Har Truckkort A Har tidigare erfarenhet av lagerarbete Är noggrann och ansvarstagande Bidrar till en positiv stämning på arbetsplatsen Har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50 %, såsom student, egen företagare eller annat deltidsjobb Bra att veta: Du kommer att anställas som konsult hos oss på Temp-Team. Som konsult omfattas du av gällande kollektivavtal och får en engagerad konsultchef som finns där för dig. Arbetsdagar: Måndag - Fredag Arbetstid är: 07:00-15:30.    Låter detta som jobbet för dig? Ansök redan idag för att bli en del av Elanders dedikerade team. Ansökningar behandlas löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan!  Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar via e-mail. Har du frågor? Kontakta vår rekryterande konsultchef, Kristina Gelevska på Temp-Team. Vi ser fram emot att höra från dig!   Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt team!

13 juni 2024
Sista ansökan:
27 juni 2024
Doktorander i biblioteks- och informationsvetenskap

Institutionen för Biblioteks- och informationsvetenskap vid Högskolan i Borås är den största forsknings- och utbildningsinstitutionen i Sverige inom ämnesområdet biblioteks- och informationsvetenskap. Här erbjuds utbildning på alla nivåer: kandidat-, master- och forskarutbildningsnivå. Biblioteks- och informationsvetenskap innefattar studier av produktion, organisation, lagring, förmedling och användning av information i dess materiella former (dokument) samt de institutioner, exempelvis bibliotek, där detta äger rum. Ämnet inbegriper även kulturella, samhälleliga och tekniska förutsättningar för dessa aktiviteter, processer och institutioner, som beroende på syfte och innehåll kan benämnas informationsförsörjning eller kulturförmedling. Biblioteks- och informationsvetenskap har anknytning till andra discipliner inom såväl samhällsvetenskap som humaniora och teknik. Vi söker nu två doktorander i biblioteks- och informationsvetenskap. Välkommen med din ansökan senast den 15 augusti!  Vår forskningsmiljö Forskningen vid institutionen organiseras huvudsakligen genom ett antal forskargrupper, se: https://www.hb.se/forskning/forskningsportal/forskningomraden/biblioteks--och-informationsvetenskap/. Vid institutionen finns även Centrum för kulturpolitisk forskning (KPC), Centrum för inkluderingsforskning (INCLUDE), Data as Impact Lab samt HUMINFRA. BHS har cirka 700 studenter och ett 15-tal doktorander, samt 70 anställda, inklusive tio professorer och docenter. BHS är en dynamisk och internationell arbetsmiljö med väl utvecklat samarbete med svenska, nordiska och europeiska universitet. Institutionen är medlem i den globala organisationen iSchools, samt aktiv inom Association for Information Science and Technology (ASIS&T). I samarbete med Sida bedrivs utbildnings- och utvecklingsarbete i flera länder. BHS koordinerar sedan 2023 den av Vetenskapsrådet stödda forskarskolan Läsningens och källkritikens omvandling i digitala kulturer. Institutionen för Biblioteks- och informationsvetenskap är en del av Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT vid Högskolan i Borås, som utöver biblioteks- och informationsvetenskap även bedriver forskning och utbildning inom informatik och pedagogik. Arbetsbeskrivning Anställningen som doktorand innebär egen forskarutbildning och omfattar heltid under fyra år i enlighet med Högskoleförordningen kap 5. Möjlighet finns att disponera tjänsten så att den även rymmer undervisning och därtill hörande administration upp till en omfattning om maximalt 20 % av heltid. Information om forskarutbildningen i Biblioteks- och informationsvetenskap finns på: https://www.hb.se/forskning/utbildning-pa-forskarniva/vara-forskarutbildningar/biblioteks--och-informationsvetenskap-/ Besök gärna Högskolan i Borås hemsida för forskarstuderande: Doktorandhandbok - Från ansökan till doktorsexamen. Kvalifikationer För detaljerad information om de kvalifikationer som krävs för anställningen, vänligen se annonsen på högskolans hemsida: hb.se/lediga-anstallningar Om anställningen Anställningsform: Anställning som doktorand i enlighet med HF kapitel 5. Sysselsättningsgrad: 100 % Tillträde: 1 januari 2025 eller enligt överenskommelse Placeringsort: Borås Diarienummer: PA2024/98 Kontakt  Upplysningar om anställningen lämnas av prefekt Karen Nowé Hedvall via telefon 033-435 44 83. Upplysningar om forskarutbildningen lämnas av studierektor Ola Pilerot. Facklig företrädare är Matilda Johansson, Saco-S. Fackliga företrädare nås via högskolans växel tfn 033-435 40 00. Ansökan Du ansöker om anställningen via vår hemsida genom att klicka på ”Ansök” längst ned i annonsen. För mer information om hur du ansöker, besök sidan Hjälp för sökande.  Skriv tydligt i din ansökan vad du söker för anställning och ange diarienummer. En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:  • Personligt brev med kort motivering till din ansökan där sökt befattning framgår. • CV med översiktlig förteckning av utbildningar, arbetslivserfarenhet och eventuella publikationer i kronologisk ordning, inklusive referenser. • En avhandlingsplan (cirka 3 000-4 000 ord) inklusive beskrivning av forskningsproblemet, preliminära forskningsfrågor, potentiell teori och metid samt referenser.  • Masteruppsats (eller svensk magister) • Examensbevis som styrker behörighet och krav i anställningen. • Kopia på pass/ID-handling. • Bevis om slutförd kurs i Engelska 6 eller motsvarande. För information om hur det särskilda behörighetskravet i engelska kan uppfyllas, besök sidan English language requirements. För sökande med utländsk examen Om examen är från lärosäte utanför Sverige eller inte har kontrollerats av en svensk myndighet tidigare är det viktigt att du bifogar diplom och betyg som underlättar bedömning. Efter sista ansökningsdag kan inga kompletteringar göras elektroniskt. Välkommen med din ansökan senast vid midnatt 2024-08-15 (CET, Central European Time). Övrigt Högskolan som arbetsplats innebär en anställning med bra villkor och förmåner. Vårt moderna campus ligger mitt i city med promenadavstånd från Resecentrum. Härifrån erbjuds bra pendlingsmöjligheter. För oss är det en självklarhet att verka för en hållbar samhällsutveckling i hela vår verksamhet och att arbeta för att främja mångfald, jämställdhet och tillgänglighet. Fakta om Högskolan i Borås Jobba hos oss Inför denna rekrytering har Högskolan i Borås tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

13 juni 2024
Sista ansökan:
15 augusti 2024
Svetsare sökes till Hammar Maskin AB

Om kundföretaget Hammar är världsledande leverantör av sidlastare. Med 45 år i branschen och tusentals produkter levererade till kunder i mer än 115 länder står Hammar för beprövad och användarvänlig teknik som sätter standarden för smart containerhantering. De erbjuder lösningar för alla typer av miljöer och alla modeller kan specialanpassas efter kundens behov och krav. Huvudkontor, tillverkning, utveckling och testning finns i Olsfors i Sverige. Som världsledande inom sitt område har de kontor på åtta platser över hela världen. Deras omfattande servicenätverk är alltid tillgängligt för att hjälpa kunden att säkerställa smidig och problemfri drift. Läs gärna mer på hemsidan www.hammarlift.com/sv/ Arbetsuppgifter Nu söker vi Svetsare till Hammar Maskin! I ditt arbete kommer du att arbeta med manuellsvetsning av chassin och krandetaljer. Detta innebär att du kommer att svetsa både större och mindre detaljer, främst i MIG/MAG. Du arbetar utifrån kvalitetskrav och behöver kunna bedöma och avgöra kvalité på såväl svets som produkt. Arbetet är förlagt till dagtid. Bakgrund och personliga egenskaper Vi söker dig som är händig och praktiskt lagd. Du har relevant utbildning inom svetsteknik, alternativt arbetslivserfarenhet som bedöms som likvärdig. Du bör ha god kunskap i manuell MIG/MAG. Goda kunskaper i ritningsläsning är ett krav. Vidare bör du ha goda kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som i skrift. Körkort och tillgång till bil är meriterande. Du är en noggrann och engagerad person som vill ha möjlighet att arbeta i ett marknadsledande och växande företag. Vi ser gärna att du är en positiv person som kan jobba självständigt men samtidigt tycker om att samarbeta med kollegor. Om oss FIRST Personalpartner är ett auktoriserat bemanningsföretag inriktat mot industrin. Vi har personal för inhyrning och rekrytering. Vi arbetar lokalt och strävar alltid efter att anställa personal med efterfrågad kompetens så nära kundföretaget som möjligt. Tjänsten är en hyrrekrytering, vilket innebär möjlighet till anställning hos kundföretaget efter inhyrningsperioden. Ansökningarna behandlas löpande varvid tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Lön regleras i enlighet med bemanningsavtalet. Vid frågor kan du kontakta Ellen Eriksson via mail, [email protected] Vi ser fram emot din ansökan redan idag!

13 juni 2024
Sista ansökan:
23 juni 2024
Ambulanssjuksköterska

UPPDRAG & PERIOD Health Connect erbjuder Välbetalda uppdrag med schyssta, förmånliga villkor! Vi söker just nu Ambulanssjuksköterska för uppdrag i Sommar Tidsperiod: omgående - 240818 Omfattning: Heltid Sedvanliga arbetsuppgifter för sjuksköterska inom ambulanssjukvård KVALIFIKATIONER Ambulanssjuksköterska med minst 2 års erfarenhet Om oss Health Connect är ett bemanningsföretag med säte i Göteborg. Vi erbjuder en stor bredd av uppdrag över hela landet. När du arbetar genom Health Connect kan du förvänta dig: Konkurrenskraftig lön Resor och boende ( i de fall du önskar arbeta på annan ort är vi behjälpliga med att ordna resa och boende) Tjänstepension enligt ITP, Försäkringar Hög servicenivå av erfarna konsultchefer Konsultträffar

13 juni 2024
Sista ansökan:
13 juli 2024
Fix My Phone Borås

På Fix My Phone hjälper vi över 300.000 kunder varje år med deras mobila enheter. Både med reparation och att förse med rätt tillbehör. Vi är Sveriges ledande reparationskedja och är ett riktigt tillväxtbolag med stora visioner! På senare tid har vi expanderat verksamheten till att sälja och köpa in begagnade mobiltelefoner också vilket kommer vara en stor del av arbetet framåt! På Fix My Phone får du som anställd dagligen möta våra kunder och vara ansiktet utåt för företaget. Detta ställer krav på hög social kompetens och ansvarstagande och ett driv inom försäljning. VI söker nu nya medarbetare för våra butiker i Borås. Var med på resan och hjälp oss bygga vidare på ett vinnande koncept där vi är störst i Sverige, samtidigt som vi prövar nya områden med avsikt att bli störst även där! Bli en del av vår säljkår idag och ta nästa kliv i rollen som säljare! Du kommer att vara Fix My Phones ansikte utåt och genom din rådgivning och kunskap i försäljning kommer du att tillsammans med kunden identifiera vad som behöver åtgärdas på deras mobiltelefoner eller surfplattor. Du kommer sedan att åtgärda enheten och följa upp resultatet med kunden vid avslutat ärende samtidigt som du jobbar med merförsäljning till kunden av tillbehör och annat. Här ligger också stor vikt i att tillgodose alla kundens behov, både dolda och uttalade. Vi arbetar för en hållbarare framtid för både kunden och världen i sin helhet, därav är det viktigt för oss att se till så att kunden har rätt accessoarer och skydd till sin telefon efter slutförd reparation för att förhindra framtida olyckor. Det är din uppgift att sälja dessa till kund! Alla nya medarbetare får genomgå en utbildning där vi lär dig reparera olika enheter, hantera kassa samt regelbunden utbildning i säljteknik samt kundservice. Vi söker dig som har hög arbetsmoral, problemlösningsförmåga och ett riktigt driv. Du är ansvarstagande och mån om att ha ordning och reda i din tillvaro, för din och andras skull. Det är meriterande att tidigare jobbat med försäljning & erfarenheter som kräver fingerfärdighet. Vi ser fram emot ett personligt möte för att se om just du är rätt person för oss och vår väg framåt! Jobbtyp: Heltid, Deltid, Visstid, Fast Lön: 20 000,00kr - 50 000,00kr per månad Annan ersättning utöver fast timlön. Provisionslön Resultatbonus Ob-tillägg Bonus

13 juni 2024
Sista ansökan:
13 juli 2024
Specialistläkare alt ST-läkare i barnmedicin till barn- och ungdomsenheten

Vi på Södra Älvsborgs Sjukhus (SÄS) söker nu medarbetare till ett av de viktigaste uppdrag man kan ha - att hjälpa människor till en bättre hälsa. Här är vi över 3700 medarbetare som är verksamma inom 120 olika yrken och tillsammans arbetar mot en vård i toppklass. På SÄS är vi kända för att sätta utvecklingen i fokus. Nu tar vi nästa steg i utformningen av framtidens hälso- och sjukvård och letar efter nya medarbetare som vill göra skillnad på riktigt. Kan det vara du? Välkommen till SÄS! Vill du veta mer om oss? Följ oss i sociala medier: https://www.facebook.com/sodraalvsborgssjukhusvgr, https://www.linkedin.com/company/s%C3%B6dra-%C3%A4lvsborgs-sjukhus/mycompany/, https://www.instagram.com/sodra_alvsborgs_sjukhus/?hl=sv Om vår lediga tjänst Barn- och ungdomsenheten söker dig som är specialistläkare i barn-och ungdomsmedicin. ST-läkare kan också vara aktuell som sökande. Vi har inom enheten hela spektrumet inom barn- och ungdomsmedicin och här får du arbeta på ett lokalt och lagom stort sjukhus med både bredd och spets. Vi har en bra samverkan med universitetssjukhuset Drottning Silvias Barn- och Ungdomssjukhus i Göteborg, vilket bland annat innebär goda möjligheter att vidareutvecklas inom din specialitet/ subspecialisering. Vårt verksamhetsområde (VO) kvinna och barn har stort fokus på forskning och utveckling och bereder just nu ansökan för att bli universitetsjukvårdsenhet. Är du intresserad så finns därmed bra utsikter att bedriva forskning. Vårt nystartade och moderna Kunskapscentrum ger stora möjligheter att träna kliniska färdigheter för både professioner och team. Om oss på barn- och ungdomsenheten Vår verksamhet består av en dagvårdsavdelning, vårdavdelning, neonatalavdelning, jourverksamhet och specialistmottagning.  På enheten finns ca 25 läkare och vi arbetar team-inriktat med ett nära samarbete mellan olika yrkeskategorier. Att vi har ett gemensamt VO för kvinna/barn innebär att vi på ett naturligt sätt följer våra patienter tillsammans med dess föräldrar genom vårdens olika delar, från det ofödda barnet tills barnet är 18 år gammalt. Vi strävar efter att arbeta person- och familjecentrerat för att kunna tillgodose våra patienters och familjers olika behov. Vårt upptagningsområde ger per år ca 8 000 akuta, ca 9 000 planerade besök, ca 2 300 vårdtillfällen och drygt 3 000 förlossningar. Tillsammans har vi bred kompetens inom många olika subspecialiteter. Vi har medarbetare med erfarenhet från världens alla hörn, vilket ger oss en styrka avseende medicinsk, språklig och kulturell kunskap samt med ett internationellt kontaktnät som få enheter kan erbjuda. Vi är måna om bra och strukturerad introduktion för nya medarbetare oavsett förkunskaper och individualiserar utifrån aktuellt behov.  Vi har ett bra och välstrukturerat introduktionsprogram för ST-läkare. Din profil Du som söker är legitimerad läkare med specialistbevis inom barn- och ungdomsmedicin. Kanske har du en spännande subspecialisering? Vi kommer även beakta sökanden som påbörjat eller önskar påbörja en ST-utbildning inom barnmedicin. Du behärskar det svenska språket i motsvarande nivå C1. Vi värdesätter att du har lätt för att samverka med andra och är bra på att kommunicera och skapa goda relationer. Att kunna ta in andras perspektiv och situation är grunden i arbetet, både när det gäller patienter, anhöriga och kollegor. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Övrigt Vi värnar om allas trygghet och begär utdrag ur belastning- och misstankeregistret på dem som erbjuds anställning hos oss. Varmt välkommen med din ansökan! Bifoga specialistbevis. Sökord för tjänsten: Barn-och ungdomsmedicin, barnmedicin, pediatrik, pediatriker, allmänpediatrik, neonatologi, neonatolog, barnläkare, BUM, akutsjukvård, barnendokrinolog, barnendokrinologi, barndiabetesläkare, barnkardiolog, barnkardiologi, barnnefrolog, barnnefrologi, barnallergolog, barnallergologi, barnreumatolog, barnneurolog, allmänpediatrik, barngastroenterolog, barnonkolog, barnhälsovård, barn-och ungdomshälsa, habilitering. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

13 juni 2024
Sista ansökan:
12 juli 2024
Patientsäkerhetsstrateg till SÄS

Vi på Södra Älvsborgs Sjukhus (SÄS) söker nu medarbetare till ett av de viktigaste uppdrag man kan ha - att hjälpa människor till en bättre hälsa. Här är vi över 3700 medarbetare som är verksamma inom 120 olika yrken och tillsammans arbetar mot en vård i toppklass. På SÄS är vi kända för att sätta utvecklingen i fokus. Nu tar vi nästa steg i utformningen av framtidens hälso- och sjukvård och letar efter nya medarbetare som vill göra skillnad på riktigt. Kan det vara du? Välkommen till SÄS! Vill du veta mer om oss? Följ oss i sociala medier: https://www.facebook.com/sodraalvsborgssjukhusvgr, https://www.linkedin.com/company/s%C3%B6dra-%C3%A4lvsborgs-sjukhus/mycompany/, https://www.instagram.com/sodra_alvsborgs_sjukhus/?hl=sv Till staben för kvalitet och tillgänglighet söker vi nu en patientsäkerhetsstrateg med främsta fokus på ett hållbart patientsäkerhetsarbete innefattandes god, säker och jämlik vård. Välkommen till oss på SÄS! Om vår lediga tjänst En central uppgift i ditt arbete som patientssäkerhetsstrateg är att tillsammans med bland annat chefläkare stödja verksamheten med att implementera handlingsplan för säker vård. Du ska identifiera och analysera riskområden samt ge förslag till förbättringsåtgärder, samt delta i och driva genomförandet av dessa. Som patientsäkerhetsstrateg hos oss kommer du att fungera som en sjukhusövergripande strateg inom patientsäkerhetsområdet. Det innebär att du kommer att samordna, stödja och följa upp arbetet med patientsäkerhet och du kommer att vara en rådgivande part till sjukhusledning tillika sjukhusets direktör. I samverkan med chefläkare, chefssjuksköterska, patientsäkerhetsteam och verksamhetsnära medarbetare kommer du att utveckla säkerhetsmedvetenhet inom vår verksamhet. I tjänsten ingår också att aktivt arbeta för att stärka patientens ställning i samverkan med patienter, närstående, andra berörda verksamheter och myndigheter. Du kommer att vara ett kvalificerat handläggarstöd, samordna och kvalitetsgranska utredningsarbete vid inträffande händelser och klagomål, som har medfört eller hade kunnat medföra risk för allvarlig vårdskada samt bistå chefläkare vid bedömning av vårdskada i samband med Lex Maria. Om oss Staben för kvalitet och tillgänglighet och dess uppdrag är sjukhusövergripande för hela förvaltningen och ska ansvara för strategisk utveckling inom till exempel hälsofrämjande arbete, vårdutveckling, patientsäkerhet, förbättringsarbete, processutveckling, analys, ledningssystem och digitalisering. Hos oss får du arbeta i en stimulerande miljö med kompetenta kollegor som har olika erfarenheter vilket bidrar till mångfald och utveckling. Din profil Vi välkomnar dig som har ett stort intresse för patientsäkerhetsarbete och som vill arbeta med att utveckla och förbättra detta område tillsamman med oss. Vi söker därför dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta med avvikelsehantering och händelseanalys samt har grundläggande kunskap i patientsäkerhetsteori. I tjänsten kommer du att arbeta med flera olika administrativa system och du behöver därför vara kunnig i Microsoft Office (tex Word, Excel och Powerpoint). Vidare ser vi det som meriterande om du har en formell utbildning i patientsäkerhet och/eller verksamhetsutveckling och erfarenhet av arbetsledning. Du har ett analytiskt förhållningssätt och förmåga att se till helheten eftersom många frågor ingår i ett större sammanhang. Att ha förmåga till att vara objektiv vid olika sorters utredningar är ytterligare en förutsättning för att du ska passa i rollen. Dina kommunikativa färdigheter är avgörande i arbetet med att utbilda verksamheterna, likväl som att du engagerar och inspirerar för att öka kunskapen inom området. Att uttrycka dig väl i tal och skrift är följaktligen en viktig aspekt i ditt arbete. Du kommer i din tjänst arbeta tillsammans med många olika professioner och det är därför av stor vikt att du har en god samarbetsförmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Välkommen med din ansökan! Bifoga eventuella utbildningsbevis med din ansökan. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

13 juni 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024
Rektor på Bredaredskolan

Du vill göra skillnad och vara med när vi formar framtiden. Hos oss får du förtroende, utvecklingsmöjligheter och kunniga kollegor. Vi arbetar tillsammans och är övertygade om att alla människor vill och kan lära. Bredaredskolan är en mindre och trevlig skola med stark sammanhållning. Förväntningarna på eleverna är höga och personalen finns med och guidar dem i varje steg för att de ska nå till sin högsta nivå och trivas. Skolan har 133 elever och en klass i varje årskurs från förskoleklass till årskurs 6. Personalen skapar goda förutsättningar för måluppfyllelse och möjlighet till varierade, kreativa skoldagar i vacker miljö. Skolan har en naturskön omgivning med tillgång till skog, elljusspår, isbana, skidspår och pulkabacke. På fritidshemmet bedrivs verksamheten i klassrum, på fritids, i idrottshallen och i den fina utemiljön. Verksamheten är åldersintegrerad och eleverna har stor glädje och nytta av att åldrarna blandas. Rektor på Bredaredskolan Arbetsuppgifter I uppdraget som rektor har du det övergripande ansvaret för skolan. Du leder, utvecklar och organiserar arbetet i enlighet med lagar, förordningar och övriga styrdokument. Du ansvar för mål, budget, personal, elevhälsa och kvalitet samt för det pedagogiska utvecklingsarbetet. I Borås Stad vill vi att du som rektor arbetar med processledning och bygger starka relationer i nära samverkan med din personal. Du är en tydlig chef och närvarande ledare, som vet vikten av att frigöra medarbetares kapacitet och att arbeta tillsammans. Du är underställd verksamhetschef och ingår i en ledningsgrupp med andra chefer och rektorer samt verksamhetsutvecklare. Du har även tillgång till kvalificerat stöd inom bland annat ekonomi och HR. Övrig information Läs mer om Borås Stad som arbetsgivare Kvalifikationer Vi söker dig som har pedagogisk högskoleutbildning och tidigare arbetat som lärare. För tjänsten som rektor på Bredaredskolan ser vi gärna att du har haft någon form av arbetsledande befattning i form av exempelvis förstelärare, arbetslagsledare eller liknande där du lett pedagoger och förändringsprocesser utifrån ett systemteoretiskt perspektiv. Har du dessutom genomförd rektorsutbildning ser vi det som starkt meriterande. Du månar om att vara en närvarande och inlyssnande ledare för såväl personal, elever och vårdnadshavare. Du utövar ett trovärdigt ledarskap med förmåga att entusiasmera och samla personal med fokus på elevernas måluppfyllelse. Genom att du har en uttalad strategi och intresse för hur det systematiska kvalitetsarbetet skall bedrivas samt ett ekonomiskt tänk tillsammans med nödvändiga initiativ kommer goda resultat skapas. Vi ser det som självklart att du har delaktighet och god kommunikation som utgångspunkt i ditt ledarskap. Ansökan Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök tjänst" nedan.

13 juni 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024