Lediga jobb i Halmstad
Upptäck ditt nästa jobb i Halmstad. Hitta lediga jobb i olika branscher. Skapa din framtid här. Sök nu!
Gör din karriär till en äventyrsresa! Nu söker vi fältsäljare till vårt växande säljteam. Ingen erfarenhet krävs – bara passion och vilja att lyckas! Vi arbetar med några av Sveriges största varumärken! All försäljning sker via personliga möten och varje unikt besök har aviserats till kunden i förväg. Du får utbildning, vägledning och arbetar tätt intill erfarna säljare och coacher. Utöver allt det så har vi även lyxen att arbeta med marknadens modernaste schema.. Våra fältsäljare jobbar nämligen enbart måndag till torsdag och är LEDIGA VARJE FREDAG! Att uppnå krav och budget är ingen större utmaning för våra säljare på fyra arbetsdagar, därav har vi valt att unna oss tre helgdagar istället för två. Vi söker dig som: Är myndig och talar flytande svenska. Är entusiastisk och villig att lära. Vill ha en spännande och omväxlande arbetsdag. Körkort är en fördel, men inget krav. Vi erbjuder Heltid med lediga fredagar. Attraktiva provisioner utan tak. Resande tjänst med täckta kostnader. Härlig gemenskap och samarbete. Kontinuerlig utveckling och mentorskap. Belöningar och festligheter för varje framgång. Ansök redan idag för att ta nästa steg i din karriär! För frågor, kontakta: Emmy Zachrisson - [email protected] - 076-872 31 42 Izabel Nilsson – [email protected] – 073-566 00 53
Jobba på en innovativ högskola där olika perspektiv möts! Högskolan i Halmstad skapar värden, driver innovation samt utvecklar människor och samhälle för framtiden. Ända sedan starten 1983 har Högskolan präglats av nytänkande och samverkan med samhället. Forskningen är internationellt välrenommerad och bedrivs till stor del i mångvetenskapliga forskningsprogram inom Högskolans två fokusområden: hälsoinnovation respektive smarta städer och samhällen. Högskolan har ett brett utbildningsutbud med många populära utbildningsprogram. Campus är modernt och välutrustat, och ligger nära både resecentrum och Halmstads trevliga stadskärna. Mer information om hur det är att jobba vid Högskolan i Halmstad: hh.se/om-hogskolan/jobba-hos-oss Akademin för informationsteknologi Akademin för informationsteknologi (ITE) vid Högskolan i Halmstad är en välkänd tvärvetenskaplig institution med cirka 155 anställda från 20 olika länder. ITE är internationellt erkänd för sin tillämpade forskning och samverkan med fokus på smart teknologi och dess praktiska tillämpningar. På ITE arbetar våra studenter och forskare inom olika utbildningsområden, till exempel elektronik, AI, informationsdriven vård, självkörande fordon, social robotik och digital design. Vi erbjuder ett omfattande utbud av utbildningsprogram från grundnivå till doktorandnivå samt kompetensutveckling för yrkesverksamma. Forskning bedrivs inom Högskolans forskningsprogram, framför allt Informationsdriven vård (IDC), Framtidens samskapade smarta livsmiljöer (REBEL), Lärande i ett digitalt samhälle (LeaDS) och Framtidens industri (FIRP). Kopplat till ITE är Leap for Life, ett innovationscentrum för informationsdriven vård, samt Elektronikcentrum i Halmstad (ECH), en samverkansarena för elektronikutveckling. Mer information om Akademin för informationsteknologi: hh.se/ite Om rollen Som forskare hos oss är du inte bara en del av ett engagerat team – du är också en nyckelperson i att skapa och driva nya forskningsprojekt. Du kommer att arbeta i nära samverkan med kollegor, samhällspartners, industrin och akademin. Vi söker dig som är nyfiken och brinner för att skapa nya samarbeten och projekt som bidrar till forskningens utveckling och verkliga tillämpningar. Du förväntas vara proaktiv och drivande i att: • Identifiera nya forskningsmöjligheter och söka externa forskningsmedel. • Utveckla och leda mångvetenskapliga forskningsprojekt i samarbete med andra forskare och partners från offentlig sektor och industri. • Bygga och stärka forskningssamarbeten både internt och externt. • Bidra till en stark lagkänsla och ett gemensamt driv i kollegiet. Utöver forskning och projektledning finns det möjlighet att undervisa på grund- och avancerad nivå i våra utbildningar, exempelvis inom datavetenskap, tillämpad AI eller informatik. Den rekryterade forskaren förväntas delta i handledning av examensarbeten för studenter på kandidat- och masternivå, samt vara handledare för doktorander. Den rekryterade forskaren förväntas undervisa 20% och bedriva forskning till 80%. Kvalifikationer Behörig att anställas som lektor är den som dels har visat pedagogisk skicklighet och dels har avlagt doktorsexamen eller har motsvarande vetenskaplig kompetens eller någon annan yrkesskicklighet som är av betydelse med hänsyn till anställningens ämnesinnehåll och de arbetsuppgifter som ska ingå i anställningen (Högskoleförordningen 4 kap 4 §). Du som sökande ska ha Doktorsexamen med relevant erfarenhet inom artificiell intelligens, datautvinning, maskininlärning, informationsteknik, hälsovetenskap, matematik, statitistik eller ett relaterat ämne. Uppvisa en stark, för närvarande aktiv forskningsprofil inom något av ovanstående områden. Den övergripande vetenskapliga produktionen bör vara omfattande i högkvalitativa forskningstidskrifter. Förmågan att kunna läsa, skriva och tala svenska och engelska flytande på formell nivå. Stor vikt kommer att läggas på förmågan att attrahera externa medel. Meriterande: Dokumenterad erfarenhet av innovation, forskning och utveckling i en industriell miljö eller hälso- och sjukvård. Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med tillämpningar inom hälso- och sjukvårdsområdet. Kompetens inom områden som databaser, datainsamling, AI/ML, cybersäkerhet och djupinlärning. Den sökande ska ha en stark nyfikenhet och drivkraft att skapa nya forskningsprojekt och samarbeten. Förmåga att arbeta självständigt och leda projekt, men också att vara en lagspelare som bidrar till en stark vi känsla i kollegiet. Du ska vara självgående, ha god samarbetsförmåga, vara strukturerad och kunna inspirera andra. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet styrkta av referenser från tidigare arbetsgivare. För Högskolan i Halmstad är det meriterande om sökande har genomgått högskolepedagogisk utbildning eller på annat sätt har förvärvat motsvarande kunskaper. I de fall någon inte uppfyller detta ska den högskolepedagogiska kompetensen förvärvas inom två år från anställningens början. Välkommen med din ansökan! Ansökan Så här utformar du din ansökan. Övrigt Vi värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande med olika bakgrund, kön, funktionalitet och inte minst livserfarenhet. Fakta om Högskolan Jobba på Högskolan i Halmstad Vi undanber oss all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser.
Jobba på en innovativ högskola där olika perspektiv möts! Högskolan i Halmstad skapar värden, driver innovation samt utvecklar människor och samhälle för framtiden. Ända sedan starten 1983 har Högskolan präglats av nytänkande och samverkan med samhället. Forskningen är internationellt välrenommerad och bedrivs till stor del i mångvetenskapliga forskningsprogram inom Högskolans två fokusområden: hälsoinnovation respektive smarta städer och samhällen. Högskolan har ett brett utbildningsutbud med många populära utbildningsprogram. Campus är modernt och välutrustat, och ligger nära både resecentrum och Halmstads trevliga stadskärna. Mer information om hur det är att jobba vid Högskolan i Halmstad: hh.se/om-hogskolan/jobba-hos-oss Akademin för informationsteknologi Akademin för informationsteknologi (ITE) vid Högskolan i Halmstad är en välkänd tvärvetenskaplig institution med cirka 155 anställda från 20 olika länder. ITE är internationellt erkänd för sin tillämpade forskning och samverkan med fokus på smart teknologi och dess praktiska tillämpningar. På ITE arbetar våra studenter och forskare inom olika utbildningsområden, till exempel elektronik, AI, informationsdriven vård, självkörande fordon, social robotik och digital design. Vi erbjuder ett omfattande utbud av utbildningsprogram från grundnivå till doktorandnivå samt kompetensutveckling för yrkesverksamma. Forskning bedrivs inom Högskolans forskningsprogram, framför allt Informationsdriven vård (IDC), Framtidens samskapade smarta livsmiljöer (REBEL), Lärande i ett digitalt samhälle (LeaDS) och Framtidens industri (FIRP). Kopplat till ITE är Leap for Life, ett innovationscentrum för informationsdriven vård, samt Elektronikcentrum i Halmstad (ECH), en samverkansarena för elektronikutveckling. Mer information om Akademin för informationsteknologi: hh.se/ite Om rollen Som forskare hos oss är du inte bara en del av ett engagerat team – du är också en nyckelperson i att skapa och driva nya forskningsprojekt. Du kommer att arbeta i nära samverkan med kollegor, samhällspartners, industrin och akademin. Vi söker dig som är nyfiken och brinner för att skapa nya samarbeten och projekt som bidrar till forskningens utveckling och verkliga tillämpningar. Du förväntas vara proaktiv och drivande i att: • Identifiera nya forskningsmöjligheter och söka externa forskningsmedel. • Utveckla och leda mångvetenskapliga forskningsprojekt i samarbete med andra forskare och partners från offentlig sektor och industri. • Bygga och stärka forskningssamarbeten både internt och externt. • Bidra till en stark lagkänsla och ett gemensamt driv i kollegiet. Utöver forskning och projektledning finns det möjlighet att undervisa på grund- och avancerad nivå i våra utbildningar, exempelvis inom datavetenskap, tillämpad AI eller informatik. Den rekryterade forskaren förväntas delta i handledning av examensarbeten för studenter på kandidat- och masternivå, samt vara handledare för doktorander. Den rekryterade forskaren förväntas undervisa 20% och bedriva forskning till 80%. Kvalifikationer Biträdande universitetslektor är en meriteringsanställning vars syfte är: ”att läraren ska ges möjlighet att utveckla vetenskaplig självständighet och förvärva sådan vetenskaplig och pedagogisk skicklighet som krävs för behörighet att anställas som universitetslektor” (Högskoleförordningen 4 kap 12a §). Behörig att anställas som biträdande universitetslektor är den som har avlagt doktorsexamen eller har motsvarande vetenskaplig kompetens. I första hand ska den komma ifråga som har avlagt doktorsexamen eller uppnått motsvarande kompetens inom fem år från ansökningstidens utgång för anställning som biträdande universitetslektor. Om det finns särskilda skäl kan dock även den som har avlagt doktorsexamen eller uppnått motsvarande kompetens vid ett tidigare tillfälle komma ifråga. Med synnerliga skäl avses sjukfrånvaro, föräldraledighet eller andra liknande omständigheter. För att efter en anställning som biträdande universitetlektor bli befordrad till lektor krävs genomgången högskolepedagogisk utbildning eller att sökande på annat sätt förvärvat motsvarande kunskaper. Du som sökande ska ha: • Doktorsexamen med relevant erfarenhet inom artificiell intelligens, datautvinning, maskininlärning, informationsteknik, hälsovetenskap, matematik, statistik eller ett relaterat ämne. • Uppvisa en stark, för närvarande aktiv forskningsprofil inom något av ovanstående områden. • Den övergripande vetenskapliga produktionen bör vara omfattande i högkvalitativa forskningstidskrifter. • Förmågan att kunna läsa, skriva och tala svenska och engelska flytande på formell nivå. Stor vikt kommer att läggas på förmågan att attrahera externa medel. Meriterande: • Dokumenterad erfarenhet av innovation, forskning och utveckling i en industriell miljö eller hälso- och sjukvård. • Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med tillämpningar inom hälso- och sjukvårdsområdet. • Kompetens inom områden som databaser, datainsamling, AI/ML, cybersäkerhet och djupinlärning. Den sökande ska ha en stark nyfikenhet och drivkraft att skapa nya forskningsprojekt och samarbeten. Förmåga att arbeta självständigt och leda projekt, men också att vara en lagspelare som bidrar till en stark vi känsla i kollegiet. Du ska vara självgående, ha god samarbetsförmåga, vara strukturerad och kunna inspirera andra. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet styrkta av referenser från tidigare arbetsgivare. Välkommen med din ansökan! Ansökan Så här utformar du din ansökan. Övrigt Vi värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande med olika bakgrund, kön, funktionalitet och inte minst livserfarenhet. Fakta om Högskolan Jobba på Högskolan i Halmstad Vi undanber oss all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser.
När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad. Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Bygg- och miljöförvaltningen ska genom sitt uppdrag möjliggöra en god livsmiljö för invånare, besökare och näringsidkare i ett växande Halmstad. Organisationen är i ett starkt utvecklingsskede både gällande service och som en viktig aktör i att bygga en hållbar kommun. Vår förvaltning ansvarar bland annat för kartförsörjning, bygglov, lantmäteriförrättningar, miljö- och hälsoskyddsfrågor. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Halmstad. Vill du vara med och påverka? ARBETSUPPGIFTER Halmstad kommun söker en erfaren och engagerad arkitekt till vår bygglovsenhet. Om du brinner för arkitektur och gestaltning och vill vara med och forma framtidens Halmstad, är detta tjänsten för dig! Om oss: Bygg- och Miljöförvaltningen är hjärtat i stadens utveckling, där vi formar framtidens hållbara och estetiskt tilltalande miljöer. Vi värdesätter kreativitet, innovation och en djup respekt för kulturhistoriska värden. Din roll: Som arkitekt hos oss blir du en nyckelperson som med din expertis och rådgivning inom arkitektur, utformning och gestaltning bidrar till att skapa en stad där historia och framtid möts. Du kommer att få en central roll i kommunens arkitekturstrategiska arbete. Du arbetar både internt och externt för att stärka gestaltningskompetensen och att vara ett stöd till kollegor både inom och utanför organisationen. Vanliga arbetsuppgifter • Handlägga ärenden om bygglov och förhandsbesked enligt plan- och bygglagen, samt fatta beslut i delegationsärenden. • Föredra ärenden för nämnden. • Driva kommunens arkitekturstrategiska arbete. • Stötta kollegor inom avdelningen i gestaltningsfrågor. • Rådge medborgare, företag och andra aktörer inom byggbranschen med fokus på gestaltningsfrågor. • Del av projektgrupp för Halmstads Arkitekturpris • Samarbeta med andra funktioner inom kommunen för att samordna hanteringen av ärenden och det arkitekturstrategiska arbetet. Du kommer att: • Erbjuda vägledning och stöd i projekt som rör känsliga kulturmiljöer, och säkerställa att dessa integreras på ett respektfullt och inspirerande sätt. • Ta ansvar för handläggning och beslut i ärenden med särskild fokus på arkitektur och gestaltning, och bidra till att skapa byggnader som är både funktionella och estetiskt tilltalande. • Arbeta både internt och externt för att stärka gestaltningskompetensen och vara ett stöd för kollegor inom och utanför organisationen. • Samarbeta med andra förvaltningar i samhällsbyggnadsprocessens olika skeden, från detaljplaner till strategiska planer och arbetet med gestaltad livsmiljö. • Verka proaktivt för att integrera den kommande arkitekturpolicyn i den dagliga verksamheten och i kommunikationen med allmänheten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Har en passion för arkitektur och en stark känsla för estetik och funktion. • Har erfarenhet av att arbeta med kulturhistoriskt värdefulla miljöer. • Är en kreativ problemlösare med förmåga att tänka utanför boxen. • Har god kommunikationsförmåga och trivs med att samarbeta i team. • Är engagerad i att skapa hållbara och vackra miljöer för framtiden. Kvalifikationer: • Du är utbildad arkitekt, bebyggelse- eller byggnadsantikvarie eller har annan likvärdig utbildning • Du har stort intresse för gestaltningsfrågor • Du har erfarenhet av att arbeta inom flera delar av samhällsbyggnadsprocessen med en god överblick över bygglovs- och bygglovsprocessen. Du har goda kunskaper i plan- och bygglagstiftning. • För att lyckas i uppdraget ser vi att du är prestigelös, serviceinriktad, strukturerad och initiativrik. Du har lätt för att kommunicera med både lek- och fackmän och innehar en god förmåga att samarbeta. Din kommunikationsförmåga är god och du uttrycker dig väl i tal, skrift och bild. • Du är nyfiken, har en snabb inlärningsförmåga vilket gör att du gärna använder den digitala tekniken och följer dess utveckling. Meriterande • Erfarenhet av att arbeta som bygglovsarkitekt eller med husprojektering • Erfarenhet av att arbeta med plan- och bygglagen Din kompetens Krav • Du har B-körkort • Du är utbildad arkitekt/bebyggelse- eller bebyggelseantikvarie eller har annan likvärdigutbildning • Du har stort intresse för gestaltningsfrågor Vad vi erbjuder: • En dynamisk och inspirerande arbetsmiljö där dina idéer och din kreativitet värdesätts. • Möjlighet att arbeta med spännande och varierande projekt som gör skillnad. • En arbetsplats där historia och framtid möts, och där du kan vara med och forma stadens utveckling tillsammans med engagerade medarbetare. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta. Innan anställning sker behöver du visa att du har rätt att arbeta, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Det gör du genom att styrka ditt medborgarskap i EU/EES eller Schweiz genom pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling. Kan du inte det behöver du uppvisa ett arbetstillstånd eller att du kan visa att du är undantagen från skyldighet till arbetstillstånd. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Varmt välkommen med din ansökan!
Är du intresserad av att jobba som bemanningssjuksköterska? Då har vi lediga jobb och uppdrag för dig! Att jobba som hyrsjuksköterska med Magnifiq innebär stor frihet och hög flexibilitet. Vilket ger dig stora valmöjligheter att forma ditt arbetsliv så som du önskar. För oss är det viktigt att du får de rätta förutsättningarna, mår bra och känner dig motiverad under ditt uppdrag, så att du kan utföra ditt viktiga arbete på bästa möjliga sätt. Därför erbjuder vi alltid trygga och givande uppdrag åt våra hyrsjuksköterskor. Du får alltid en personlig konsultchef som hjälper dig med alla dina frågor och självklart har du rätt till både pension och sjuklön. Magnifiq - Ambulanssjuksköterska Du som läser detta hoppas vi är legitimerad Ambulanssjuksköterska och har några års erfarenhet från yrket. Som person tror vi att du är glad, trivs med att träffa nya människor och vill axla rollen som ambassadör ute på uppdrag hos våra kunder. Välkommen till oss! Magnifiq – det Familjära vårdbemanningsbolaget Magnifiq är ingen vårdjätte. Istället bygger vår framgång på nöjda medarbetare med trygga anställningar och tjänster av högsta kvalitet. Idag har vi avtal med Sveriges samtliga Regioner samt ett stort antal Kommuner och Privata Vårdgivare. Vår ambition har alltid varit att kunna erbjuda våra konsulter bästa tänkbara uppdrag, trygga villkor och höga ersättningar oavsett var i landet du önskar arbeta. Har du några frågor eller vill du veta mer om Magnifiq? Tveka inte att kontakta oss direkt!
Då en av våra medicinska sekreterare ska vara föräldraledig söker vi nu en kollega till vårt team! Hos oss får du möjlighet till ett varierat och omväxlande arbete som medicinsk sekreterare! Din roll hos oss Vi är en rehabiliteringsmedicinsk enhet i Halland som består av slutenvård på avdelning 51 där vi har 12 vårdplatser samt öppenvård såsom dagrehabilitering, ryggmärgskademottagning och spasticitetsmottagning. Våra patienter är vuxna och de vanligaste diagnoserna är stroke, hjärnskador och ryggmärgsskador. Vi som arbetar här värnar starkt om den goda sammanhållningen, vår förståelse och vårt samarbete mellan våra olika yrkesroller i teamet och glädjen i att få stärka och coacha våra patienter mot sina mål. Dina arbetsuppgifter som medicinsk sekreterare består bland annat av att hantera journalutskrifter från öppen- och slutenvård, utskrift av intyg, hantering av ärenden via TeleQ, 1177, post och telefon, bokningar, remisshantering med mera. Du har nära samarbete med alla professioner på Rehabiliteringsmedicin; arbetsterapeuter, avdelningschefer, fysioterapeuter, kurator, logopeder, läkare, psykolog, sjuksköterskor, rehabassistenter, rehabcoach och undersköterskor. Arbetet som medicinsk sekreterare är varierande och du roterar mellan skrivfunktion och administrativ funktion. På Rehabiliteringsmedicin är vi två medicinska sekreterare, men inom kliniken finns cirka åtta kollegor som arbetar på Rehabiliteringsklinikens vårdadministration i Halmstad och Varberg. Våra medicinska sekreterare samarbetar och arbete inom hela Rehabiliteringsklinikens vårdadministration kan förekomma. Gemensamt för oss alla är att vi utvecklas tillsammans i digitaliseringen samt införandet av vårt nya journalsystem Cosmic och har nära samarbete med våra två digitala samordnare. Kvalifikationer Vi söker dig som har utbildning i vårdadministration för medicinska sekreterare. God datorvana och IT-kunskap förutsätts. Du har goda kunskaper i medicinsk terminologi och svenska språket samt kan hantera engelska i tal och skrift. Som person har du lätt för att samarbeta med andra, har ett gott bemötande, är strukturerad och ansvarskännande. Vi ser också att du har en positiv inställning och trivs med att arbeta flexibelt, självständigt och i team. Vi värdesätter ett gott medarbetarskap för en bra arbetsmiljö och arbetsglädje. Vi ser att du aktivt och regelbundet kommer med förslag på förbättringar med vilka du bidrar till en ännu bättre sjukvård. Vi strävar efter att ha rätt person på rätt plats och lägger därför stor vikt vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden, vilket innebär att du kan komma att kallas till intervju innan sista ansökningsdag. Vårt erbjudande För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete. Läs mer om vad vi kan erbjuda dig som https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/vara-yrken/medicinsk-sekreterare?mtm_campaign=RH_yrkessida_medsek_jobbannonser i Region Halland! Om Region Halland Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/ Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund. Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Vill du följa med på en bättre resa tillsammans med dina kollegor? Om så är fallet så kan vi erbjuda dig en plats på väg mot en bättre resa. På våra cirka 100 bemannade stationer så är ingen dag den andra lik och du kommer att ha ett otroligt varierande arbete, likväl som lika stor variation i människor som besöker nån av våra stationer. Lite kort om Preem Preem är Sveriges största drivmedelssbolag. Vår vision är att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. Preems två raffinaderier som är belägna i Göteborg och Lysekil räknas till de mest moderna och miljöanpassade i Europa med en raffineringskapacitet på över 18 miljoner kubikmeter råolja per år. Läs allt om detta på preem.se Vi har också ett rikstäckande servicenät med flera hundra drivmedelsstationer för privat- och yrkestrafik. Det är till ett av dessa drivmedelsstationer som vi nu söker Säljare! Om rollen som Säljare Rollen som Säljare innebär primärt kassatjänst vilket innefattar servering av freshfood, uthyrning av släp, försäljning av biltvätt och andra varor. Det förekommer också många sekundära arbetsuppgifter som tillhör en bensin/servicestation såsom städning, uppfyllning i butik m.m. Din viktigaste roll blir dock att ge varje kund ett bemötande i världsklass, vi söker därför dig som är utstrålar glädje, är utåtriktad och tycker om att ge bra service. Förutom att du kan ta hjälp av medarbetare på Preem finns det även ett etablerat nätverk av medarbetare utöver de som finns på din station. Du blir en viktig del av Preems varumärke För oss är det viktigt att du delar våra värderingar, ansvarstagande, nyskapande och inkluderande eftersom de ligger till grund för allt vi gör. Som Säljare har du en av Preems viktigaste roller är Preems ansikte utåt och du kommer att vara en viktig ambassadör för Preems varumärke. Vad ser vi att du behöver för att lyckas? Vi tror mycket på engagemang och viljan att lyckas. Det viktigaste är att du brinner för och tycker det är roligt att ge våra kunder en upplevelse i världsklass. Vi ser även att du gillar att arbeta i team och ser vikten i att knyta goda relationer. Det är dock meriterande om du arbetat med service kanske på bensinstation, restaurang eller inom liknande verksamheter. En drivmedelsstation för alla På Preem är mångfald och inkludering en av våra viktigaste frågor. Varje person bidrar genom sin unika bakgrund, kompetens, personlighet och erfarenhet till att vi ständigt ska kunna bli bättre. Vi på Preem ser mångfalden som en förutsättning för att vi hela tiden ska utveckla det vi gör och vara en ledande aktör i omställningen till ett hållbart samhälle. Vi lägger ett stort värde i våra olikheter där vi som bolag kan spegla samhället och våra besökare på station. Anställningsvillkor Lön: Enligt kollektivavtal Startdatum: senast 1/6 Anställningsform: vikariat Sysselsättningsgrad: 84% Stationens öppettider: 06:00-22:00 (Helg 08:00-22:00) Arbetstider: Vardagar, kvällar och helger Ta reda på mer! Om du är nyfiken på Preem som bolag så kan läsa mer på Preem.se. Urval och Intervjuer kommer att ske löpande så dröj inte med din ansökan. Vi ser fram emot din ansökan!
Betongarbetare till NaijBetong i Lidhult – Bygg din framtid med oss! Är du en praktiskt lagd person med känsla för kvalitet och lagarbete? Då kan du vara den vi söker till vårt team! Här tillverkas prefabricerade betongelement och är ett företag i utveckling – med fokus på både kvalitet och arbetsglädje. Om företaget NaijBetong är ett företag som jobbar med prefabricerade betongelement. Företaget omsätter ca 55 miljoner och sysselsätter ca 30 personer. Vi är certifierade via Nordcert mot gällande betongstandarder för branschen. NaijBetong erbjuder dig en arbetsplats som drivs av framåtanda och viljan att växa och förbättra. Genom erfarenhet och kompetens hjälper NaijBetong sina kunder att få det de önskar. Vad erbjuder rollen? Som betongarbetare hos oss arbetar du praktiskt och varierat, ofta i team men med stort eget ansvar. Du kommer att arbeta med hela processen: ritningsläsning, formning, armering och gjutning av prefabricerade betongelement. Inget projekt är det andra likt, vilket gör jobbet både utmanande och utvecklande. *Arbetstider måndag–fredag, kl. 07:00–16:00 *En arbetsplats där lagkänsla, yrkesstolthet och utveckling står i centrum *Möjlighet att växa i din roll och lära dig nytt varje dag Vem är du? Du är en praktiskt lagd person som tycker om att bygga och skapa med händerna. Du är lösningsorienterad, noggrann och har ett sinne för struktur. Du trivs med att samarbeta i team men tar också ansvar för dina egna arbetsuppgifter. Har du erfarenhet av arbete inom bygg, armering eller gjutning är det meriterande – men viktigast är att du är nyfiken, engagerad och inte rädd för att ta i. *Är praktiskt lagd, ansvarstagande och har känsla för noggrannhet *Trivs med fysiskt arbete och att samarbeta i ett team *Har B-körkort samt goda kunskaper i svenska *Erfarenhet av ritningsläsning och travers är meriterande Om Team Effektiv Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del. Vi har en sportslig attityd mot våra konsulter och erbjuder schyssta villkor samt kollektivavtal. Vi vill ge de bästa förutsättningarna till dig som blir en del av Team Effektiv. Detta har lett till att Effektiv är en attraktiv arbetsgivare, vilket våra konsultundersökningar och våra utmärkelser Årets Rekryteringsföretag samt Årets Karriärföretag är ett bevis på. Företagets värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag. För den här tjänsten kommer du inledningsvis att vara anställd via Effektiv och uthyrd som konsult till kundföretaget med chans till förlängning/övertag av kund. Varmt välkommen med din ansökan Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande under sista delen av ansökningstiden. Sista ansökningsdatum är 23 maj 2025. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Alfred på [email protected] Sökord Betongare, Lidhult, travers, ritningsläsning
Om Riksteatern Riksteatern är en folkrörelse som äger en turnerande nationalscen. Med ca 40 000 medlemmar, ca 240 Riksteaterföreningar, 21 regionala föreningar och ca 50 anslutna organisationer i hela Sverige arbetar vi för att arrangera, förmedla, producera och utveckla scenkonst. Vår vision är scenkonst som sätter tankar och känslor i rörelse – för alla, överallt. Riksteatern Halland är en av landets 21 regionala teaterföreningar Vi arbetar för att främja scenkonst och arrangörskap i hela regionen. Riksteatern Halland och de ideella Riksteaterföreningarna är producentneutrala. Vill du vara med och utveckla scenkonsten i Halland? Vi söker en engagerad och drivande verksamhetsledare som vill stärka kulturlivet genom samverkan, ledarskap och utveckling! Om rollen Som verksamhetsledare hos Riksteatern Halland får du en nyckelroll i att stärka den professionella scenkonsten och våra ideella arrangörsföreningar. Du arbetar strategiskt och operativt för att driva publikarbete i samverkan med de ideella arrangörsföreningarna, Hallands kommuner och Region Halland för att stärka scenkonsten och arrangörskapet. Du har även en roll att skapa samarbeten och opinionsbildning för att påverka kulturpolitiken i regionen. Du ansvarar för att utveckla verksamheten genom att söka finansiering, samordna insatser och stärka Riksteatern Hallands närvaro i olika sammanhang. Ekonomi, administration och ledarskap ingår i rollen, personalansvar och samordna det dagliga arbetet samt inspirera och stötta medarbetare och ideella aktörer liksom nätverkande med kommunala, regionala och nationella aktörer. Du ingår i olika Riksteater nätverk som Mitt Syd Väst Riksteatern Väst, Riksteatern Jönköping och Riksteatern Halland. Nätverket Riksteatern Södra Sverige med sju regionala Riksteaterföreningar. Föredragande i styrelsen och styrelsearbete. Vi erbjuder Hos oss får du en självständig och kreativ roll med stor påverkan. Du blir en del av ett brett kulturlivsnätverk och kolleger i hela landet, får arbeta i en flexibel organisation där du kan styra ditt eget upplägg. Vem är du? Vi söker dig som är självgående, relationsskapande och har förmåga att se möjligheter där andra ser hinder. Du trivs i en flexibel och dynamisk miljö och har en akademisk relevant utbildning och erfarenhet av att: Leda och samordna dagligt arbetet samt inspirera och stötta, personal, medarbetare och ideella aktörer. Hantera budget, ansöka om bidrag och rapportera till styrelsen. Driva processer från idé till genomförande. Arbeta inom kultursektorn, civilsamhället eller liknande områden. Samverka med kommuner, regioner och andra aktörer. Projektledning, söka externa medel och hantera budget. Bygga nätverk och arbeta strategiskt med opinionsbildning. Låter detta som din nästa utmaning? Välkommen att söka! Villkor Tjänsten är på 100% Hela Halland är din arbetsplats, kontor finns i Halmstad men vi är öppna för andra lösningar. Tills vidare anställning med sex månaders provanställning gäller. För rollen krävs också B-körkort och tillgång till bil. Tjänsten innebär resor, samt arbete på kvällar och helger. Ansökan Sista ansökningsdagen är den 25 maj. Tillträde till tjänsten 1december 2025 Kontaktperson Riksteatern Halland: Lena Teveldal [email protected] mobil 0703 22 13 97 Facklig kontakt: Unionens klubb – Riksteaterns regionala anställda Anna Hemström [email protected]
Kliv in i en roll där du gör skillnad varje dag! Hos vår kund i Halmstad blir du en viktig del av ett team som värnar om både miljön och människorna. Upplev en arbetsdag fylld av frihet, variation och möjlighet att bidra till en hållbar framtid. Ansök nu! Om tjänsten Som renhållningschaufför kommer du att ansvara för att utföra miljöarbete hos våra kunder, främst privata hushåll. Du navigerar säkert i trafikmiljöer och säkerställer effektiv avfallshantering. Arbetet sker dagtid, måndag till fredag. Om dig Formell kompetens Vi söker dig som har en gedigen erfarenhet som C-chaufför och kan navigera ditt fordon med säkerhet och precision. För att kvalificera dig för denna tjänst måste du inneha ett giltigt YKB och C-körkort. Din lokalkännedom är av stor vikt, liksom din förmåga att vara uppmärksam på din omgivning och medtrafikanter. Arbetet kräver också god fysisk kondition, då det kan vara krävande. Meriterande Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från renhållningsarbete eller liknande tjänster, vilket ger dig en fördel i förståelsen för arbetsuppgifterna. Erfarenhet av att arbeta i team och kommunicera effektivt med kunder är också positivt. Om du dessutom har en utbildning inom miljövård eller hållbara metoder, stärker det din ansökan ytterligare. Din förmåga att hantera stressiga situationer och hålla fokus i utmanande miljöer är också värdefull. Som en av oss Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som är ansvarig för ditt uppdrag och ser till att du trivs på din arbetsplats och stöttar dig samt utvecklar dig i din yrkesroll. Om Lernia Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt. Hur du söker tjänsten För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Om du har några frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Karin Ludvigsson via e-post: [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 642 jobb