Hireq AB jobb

Lediga jobb hos Hireq AB

Fastighetsförvaltare | Trehemman Bostäder
Hireq AB
Fastighetsskötare

Lyssna på tjänsten Om Trehemman Bostäder Trehemman Bostäder AB är en mindre fastighetsägare som äger och förvaltar fastigheter i Kävlinge kommun sedan 2016. Våra fastigheter med hyresbostäder ligger centralt i Kävlinge där kommunikation, dagligvaruhandel samt rekreation endast är ett stenkast bort. Vårt tankesätt är att långsiktigt förvalta våra fastigheter resurseffektivt genom att dra nytta av Trehemman och dess systerbolags nyttigheter i form av resurser och kompetenser. Vi kallar detta för en cirkulär förvaltningsstruktur. Trehemman ingår i en koncern av bolag som bland annat bedriver hållbara verksamheter inom certifierat skogsbruk och energiproduktion genom upplåtelse av mark för sol- och vindkraft varav samtliga verksamheter producerar förnybara resurser i form av trävaror, massa och energi från skogen, samt energi från sol och vindkraft. Verksamheterna inom bolagen antas på koncernnivå redan idag vara CO2 neutrala, med ambitionen att vara CO2 negativa på längre sikt*. Genom att hålla fastigheterna i gott skick och utveckla dem med smarta och hållbara lösningar utifrån en cirkulär förvaltningsstruktur så bidrar vi till ett mer hållbart samhälle. Vi har ett öppet tankesätt och eftersträvar att hitta de bästa lösningarna vad gäller utveckling för såväl koncernen, samarbetspartners och inte minst våra hyresgäster. Med vårt långsiktiga tankesätt och vår höga ambitionsnivå på förvaltning och utveckling av bostadsbeståndet gör att vi har nöjda hyresgäster som känner en trygghet av att bo hos oss. Arbetsbeskrivning Du gillar fastigheter. Men du älskar när allt funkar. Hos oss får du ta hand om något så jordnära som tak, fasader, hyresgäster och projektplaner – men det är inte bara fastigheter vi värnar om. Det är förvaltning i sitt mest konkreta uttryck där du får jobba nära både mark, människor och beslut. Barsebäcks Gårdstjänst och Trehemman Bostäder förvaltar tillsammans ett bestånd med både hyresrätter och kommersiella fastigheter i södra Skåne. Nu söker vi dig som vill vara en trygg och engagerad nyckelperson i detta arbete. Tjänsten delas mellan båda bolagen, men det är i Trehemman som det mesta av din tid och energi kommer att hamna. Ditt jobb – i korthet: Ansvara för den dagliga tekniska förvaltningen Vara kontaktperson för hyresgäster och entreprenörer Hålla i mindre och större underhållsprojekt Planera, följa upp och hålla budget Ta fram åtgärdsförslag och göra tekniska avvägningar Beställa material och tjänster Delta i planering av nyproduktion och renoveringar Vad vi tror att du gillar: Att arbeta praktiskt men strategiskt Att samarbeta med andra men jobba självständigt Att ha koll – på lagar, regler, tidsplaner och detaljer Att se resultat av det du gör, och få saker gjorda Och vad du kanske har med dig: Erfarenhet av teknisk fastighetsförvaltning Kunskaper inom arbetsmiljö (gärna BAS-P/U) Vana vid projektledning och entreprenadupphandling Entreprenadjuridik i ryggmärgen – eller viljan att lära En förmåga att få både hyresgäster och hantverkare att trivas CAD-erfarenhet och koll på dokumentation är ett plus. Likaså om du jobbat nära bygg och upphandling tidigare. Vi erbjuder: Ett fritt och förtroendebaserat jobb där du gör skillnad varje dag. Du får vara med och forma hur vi arbetar – samtidigt som du får kollegor som kan sin sak och stöttar där det behövs. Denna rekryteringsprocess I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med HIREQ. För ytterligare information kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Medarbetare Support & Service/Callcenter | By Nordiq
Hireq AB
Kundtjänstpersonal

Om By Nordiq AB By Nordiq är ett skandinaviskt IT-företag och reseföretag med kontor i Sverige och Danmark. Vi erbjuder digitala lösningar till turist- och upplevelsebranschen som stärker din närvaro online, försäljning, marknadsföring och slutligen skapar större omsättning och intjäning. Vårt huvudkontor ligger i Ystad. By Nordiq söker nu en Medarbetare för Support & Service/ Callcenter med placering i Ystad.  Hos oss handlar support inte bara om att svara – utan om att förstå. Service är inte en avdelning, det är en inställning. Vi letar nu efter dig som är trygg, närvarande och snabb i tanken. Någon som gillar människor, men också gillar att få saker att fungera. Arbetsbeskrivning Du kommer att arbeta i en kombinerad roll där du både hjälper resenärer via telefon och är fysiskt på plats vid vår färjetrafik mellan Ystad och Bornholm. Det innebär allt från att guida gäster genom bokningssystemet till att stå på kajen när en bilkö behöver styras upp med tålamod och tydlighet. Du kommer också att ha ett utökat ansvar på dina skift vilket innebär att du är den som leder och fördelar arbetet och den som dina kollegor kan vända sig till när de har frågor. Dina arbetsuppgifter innebär: Ge support till våra kunder via telefon, mejl och ibland på plats Hantera biljettärenden, ombordstigningsproblem och informationsfrågor Vara en närvarande länk mellan våra resenärer, färjepersonal och trafikledning Samarbeta med kollegor för att skapa struktur i ett sammanhang där mycket kan hända Agera snabbt vid logistikproblem och bemöta alla typer av människor – även dem som tappat tålamodet Din profil Du har troligtvis arbetat med kundtjänst, reception, reseverksamhet eller transport tidigare. Men viktigare än din titel är hur du fungerar i mötet med andra människor. Vi söker dig som: Har erfarenhet från serviceyrken med högt kundfokus och högt tempo Är trygg i dig själv och har lätt för att bemöta dominanta eller stressade personer Är naturligt ansvarstagande och har erfarenhet av att arbetsleda andra Är van användare av IT system inom kundservice / turistverksamhet Goda kunskaper i svenska och engelska. Kan du dessutom förstå och tala och danska är det en fördel Vana vid kundkontakt i olika kanaler, och en förmåga till merförsäljning i samtalet Har god förmåga att kommunicera – även i pressade situationer Har ett öga för struktur, flöden och service Gillar när arbetsdagarna är olika och ibland oförutsägbara Vi erbjuder En viktig roll i en verksamhet som rör sig – bokstavligt talat Ett team där vi stöttar varandra och löser problem tillsammans Tydligt schema med framförhållning och flexibilitet över året Fast lön enligt kollektivavtal (Unionen) och ett timbankssystem Massage, friskvårdsbidrag och en schemaläggare som bryr sig på riktigt En VD som faktiskt lyssnar när du har idéer Praktisk info Tjänsten är på heltid med start sensommaren 2025 Arbete på dagtid, kvällstid och helger enligt schema Du kommer att arbeta både inomhus (callcenter) och utomhus (vid färjeterminalen) Placeringsort: Ystad Denna rekryteringsprocess I denna rekrytering samarbetar By Nordiq med HIREQ. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Vi kommer att tillämpa ett löpande urval så vi ser gärna din ansökan så fort som möjligt. Varmt välkommen!

7 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Teknisk säljare | Presona
Hireq AB
Företagssäljare

Lyssna på tjänsten som ett podjob Nu kan du lyssna på tjänsten som ett podjob. Lyssna när VD Stefan Ekström samt exportsäljare Stefan Lewandowski berättar mer om tjänsten och företaget. Om PresonaPresona AB är en av världens ledande utvecklare och tillverkare av balpressar med förpressteknik för effektiv balning av de mest skiftande material, från papper och plast till hushålls- och verksamhetsavfall. Produktsortimentet omfattar också lufttransportanläggningar för grafisk industri och pappers- och förpackningstillverkare. Presonas utrustning finns (nästan) överallt. Vi har levererat balpressanläggningar och lufttransportanläggningar till mer än 65 länder över hela världen. Vi finns i Tomelilla i södra Sverige med närhet till kontinenten. Huvudkontor och fabrik huserar i moderna och luftiga lokaler där arbetsmiljön har prioriterats. Vi har ett effektivt produktionsflöde och samarbetar med etablerade underleverantörer för att säkerställa kvaliteten i alla led.  Presona söker nu en ambitiös och driven internationell Säljare för avdelningen balpressar. ArbetsbeskrivningSom Säljare av balpressystem kommer du att ansvara för försäljningen av våra produkter internationellt. Du ingår i ett team på tre säljare med ansvar för olika regioner. Eftersom du kommer att efterträda Stefan som går i pension, kommer ditt fokus att ligga på tysktalande länder. Du kommer i första hand att arbeta med försäljning av balpressar till distributörer, agenter och direktkunder.  Ditt arbete innebär mer konkret att ansvara för att besvara kunders frågor och förklara produkter och system för att sedan tillsammans med kollegorna lösa tekniska utmaningar. Teamet är styrkan hos Presona och det är i nära samarbete med dina kollegor som du säkerställer hög kundtillfredsställelse. Du har alltid tillgång till ett tekniskt högkompetent team som alla drivs av att leverera tekniskt kundanpassade lösningar som gör våra kunder nöjda och löser deras behov. I denna breda roll kommer du att ansvara för hela säljprocessen, från att ta fram kalkyler och underlag för offerten, till att sköta förhandlingar och skriva avtal. Efter att du skrivit avtal med kund lämnar du över till vår projektledare, men du håller kontakten med kunden under projektets gång.  Ditt arbete kommer också att innebära att bygga upp nya marknader och partners, samtidigt som du driver och utvecklar affären hos de befintliga. Du kommer dessutom att delta på olika mässor för Presonas räkning. Din profilVi söker en ambitiös och driven säljprofil med en teknisk förståelse. Har du erfarenhet av maskin- och systemförsäljning är detta en merit men inget krav. För att bli framgångsrik i tjänsten krävs att du är ytterst lyhörd för kundens behov. Tillsammans med dina kollegor på Presona tar du sedan fram den bästa lösningen och föreslår för kunden. Detta kräver en stark kommunikativ förmåga och en god förmåga att ta tillvara kunskapen som finns internt. Du är helt enkelt bryggan mellan kunden och Presonas skickliga teknikteam.  Som person är du självgående och har ett stort driv. Vidare är du uthållig och kan hantera långa säljprocesser. Ditt sätt att bygga relationer är därför avgörande för goda affärskontakter. Du har näsa för affärer och kickar när du tar hem en affär som samtidigt är en perfekt lösning för kunden. En av dina viktigaste egenskaper är din nyfikenhet som gör att du ställer rätt och avgörande frågor till din kund. Allt för att säkerställa rätt lösning. Förutom ovanstående ser vi helst att du är prestigelös och jordnära i din framtoning, och tar gärna hjälp av kollegorna, oavsett vilken position man har i företaget.   Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav. Vi ser helst att du också talar och skriver tyska, då du kommer att arbeta mycket med tysktalande länder. Då tjänsten innebär att du är på resande på mellan 50-100 nätter, behöver du ha en privat situation som tillåter detta. Denna rekryteringsprocessI denna rekrytering samarbetar Presona med HIREQ. För ytterligare information kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Vi ser fram mot din ansökan!

13 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Resande Servicetekniker | Labotek Nordic
Hireq AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

Om Labotek Nordic AB Labotek Nordic AB förser nordisk plastindustri med kringutrustning. Vi jobbar med att göra våra kunders plastfabriker mer lönsamma! Labotek Nordic AB är ett privatägt företag med stark tillväxt. Vi jobbar med välkända varumärken inom alla segment och är den ledande leverantören inom vårt område i Norden. Vårt kontor ligger i Skurup, Skåne. Labotek Nordic är inne i en expansiv fas och utökar sin serviceavdelning med ytterligare Servicetekniker. Arbetsbeskrivning Som servicetekniker hos Labotek arbetar du på fältet med service, underhåll och felsökning. En stor del av ditt arbete innebär också montage av nya anläggningar och du arbetar både ensam och i grupp. I rollen ingår dessutom att vara rådgivande mot kund gällande förbättringar och utveckling. Du utgår från hemmet och är på resande fot måndag till torsdag och är ledig fredag till söndag. Du trivs med att vara på resande fot och har en livssituation som gör att du kan vara hemifrån en stor del av veckan. Ditt arbetsfält är till stor del södra Sverige och Danmark, men hela Norden är upptagningsområdet för tjänsten. Vi ser helst att du är bosatt i regionen Malmö/Helsingborg. Profil Vi söker dig med erfarenhet som servicetekniker. Men även du som är nyutbildad underhållstekniker eller liknande och som är i början av ditt yrkesliv som servicetekniker, har en intressant bakgrund för oss. Du har kunskaper inom mekanik och vi ser gärna att du har kunskaper inom el, styr- och reglerteknik och ritningsläsning. Det viktigaste för oss är att du har ett genuint intresse för yrkesområdet och ett gott praktiskt handlag då arbetet ställer krav på skicklighet och förståelse. Det är viktigt att du ser möjligheter istället för problem, är serviceinriktad, noggrann och trivs i samarbete med andra. Du gillar att lösa tekniska problem där du får utlopp för din kreativitet och samtidigt får använda din tekniska kompetens. Att du har en kostnadsmedvetenhet och långsiktighet i de arbete du utför ser vi som en självklarhet. Dokumentation är en daglig rutin i ditt arbete. Goda kunskaper i Engelska samt B-körkort är ett krav. Denna rekryteringsprocess I denna rekrytering samarbetar Labotek Nordic med HIREQ. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Välkommen med din ansökan!

22 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Gruppledare Verkstad & Lager | Meat Machines
Hireq AB
Arbetsledare inom lager och terminal

Om Meat Machines Meat Machines Sweden grundades 2000. Företaget är ett av Europas ledande inom sin bransch och vi köper och säljer maskiner över hela världen. Huvudkontoret är beläget i Ystad.  ArbetsbeskrivningMeat Machines förstärker organisationen med en gruppledare till verkstad- och lagerverksamheten. I denna roll kommer du ha personalansvar för 5-6 medarbetare där du koordinerar, delegerar och leder den dagliga verksamheten. Ditt ansvarsområde är brett där du ansvarar för hela flödet från inköp till leverans av våra kunders maskiner. Du engagerar och motiverar dina medarbetare samtidigt som du planerar alla moment och ordrar som dagligen passerar genom verksamheten. I arbetsuppgifterna ingår att lasta och lossa lastbilar samt att flytta om maskinerna på vårt lager.  Utöver ansvaret för det interna flödet kommer du även att arbeta med att planera inför exempelvis auktioner av maskiner. Du har en nära kontakt med företagets säljare för att prioritera iordningsställande av maskiner för leverans till kunderna. Resor både inom Sverige och utomlands kan förekomma i tjänsten, men maximalt vid 3-4 tillfällen per år. Du ansvarar även för företagets bilpark och övriga fordon. Din profil Du har en bakgrund och förståelse från verkstad och lager som ger dig trygghet att axla en bred roll där många moment ingår. Vi ser gärna att du har haft personalansvar tidigare. Tjänsten kräver att du har koll på flöden och ordning och reda i din planering av personal och uppgifter. Du är en sann organisatör med förmåga att vara proaktiv. Moment av stress ger dig en kick som gör att du steppar upp. I din kompetens finns kännedom av maskiner och komponenter. Du har även god insikt i hur ett väl fungerande lager organiseras och förvaltas och är en van truckförare. Troligtvis har du tidigare erfarenhet av ledning inom någon form av verkstadsjobb, underhållsavdelning eller liknande. Du är en person som trivs med att ta ansvar samtidigt som du också uppskattar praktiska inslag i arbetet. Denna rekryteringsprocess I denna rekrytering samarbetar Meat Machines med HIREQ. För ytterligare information kring denna tjänst är du varm välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Vi ser fram mot din ansökan!

22 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Redovisningsekonom till Ystad Energi
Hireq AB
Redovisningsekonomer

Redovisningsekonom till Ystad Energi Ystad Energi befinner sig i en spännande utvecklingsfas. Energibranschen förändras snabbt, och som ett lokalt, kommunägt bolag har vi både möjligheten och viljan att vara med och driva den förändringen – med stabilitet, hållbarhet och långsiktighet som grund. Vi förstärker nu vår ekonomiavdelning med en redovisningsekonom som vill ta ett brett ansvar, bidra med sin erfarenhet och samtidigt vara med och forma framtidens arbetssätt. Om rollen Vi söker dig som har god erfarenhet av redovisningsarbete och känner dig trygg i bokslutsprocessen, men som också trivs i en roll där inte allt är helt färdigpaketerat. Hos oss finns möjlighet att påverka både innehåll och arbetssätt utifrån din kompetens, dina förslag och de behov som uppstår längs vägen. Rollen är bred och innebär ansvar för flera delar av den löpande redovisningen i våra fyra bolag Ystad Energi AB, Ystad Energi Elnät AB, Ystad Energihandel AB och Ystad Energi Service AB. Du kommer arbeta nära dina kollegor inom ekonomiavdelningen och tillsammans driver ni både det dagliga arbetet och utvecklingsfrågor framåt. Exempel på arbetsuppgifter: Månads- och årsbokslut Löpande avstämningar, periodiseringar Arbete med anläggningstillgångar och pågående arbeten (t.ex. projektredovisning eller investeringar) är ett skallkrav Hantering av anläggningstillgångar, internfakturering och lager inklusive masterdata Myndighetsrapportering Deltagande i förbättringsprojekt och utveckling av interna processer Intern kontroll Vi förstår om tekniska begrepp som kWh, kW och pellets inte är en självklar del av din vokabulär idag. Det är inget hinder utan snarare en del av det du kommer att få lära dig i rollen. Du behöver inte vara energikunnig, men du är nyfiken och ser det som stimulerande att förstå den bransch du arbetar i. Vem vi söker Vi tror att du har arbetat med redovisning under flera år och att du har god förståelse för både helhet och detaljer. Du behöver inte ha erfarenhet från energibranschen, men du har ett intresse för samhällsnyttiga verksamheter och förstår vikten av struktur, transparens och kvalitet. Du är självgående, ansvarstagande och samarbetsinriktad samt trivs i ett arbetsklimat där man hjälps åt och gör varandra bättre. I dina personliga egenskaper hittar vi även förmågan handlingskraft där du såväl hittar som löser uppkomna problem. Meriterande: Erfarenhet av självständigt månads- och årsbokslutsarbete, gärna i bolag med flera enheter eller koncernstruktur God förståelse för hantering av lager i redovisningen – särskilt i bolag med teknisk eller tjänsteinriktad verksamhet Erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem med möjlighet att påverka systeminställningar och struktur (t.ex. kontoplan, masterdata, parametrar) God förmåga att analysera siffror och presentera ekonomisk information för verksamhetsansvariga Erfarenhet från liknande roll i bolag med flera juridiska enheter Kunskap i Unit4 ERP (Business World) Erfarenhet från energibranschen eller kommunal verksamhet Om Ystad Energi Ystad Energi ägs av Ystads kommun och består av fyra bolag med tillsammans ca 35 medarbetare. Vi omsätter cirka 310 miljoner kronor per år och har en stark lokal förankring. Vi erbjuder våra kunder elnät, elhandel, fjärrvärme, gatubelysning och fiber med fokus på trygghet, miljö och service. Vi erbjuder ett trevligt arbetsklimat, bra villkor enligt kollektivavtal Energi, 25 semesterdagar, ATF (72 timmar/år), friskvård två gånger i veckan samt tillgång till kaffe, frukt och engagerade kollegor. Vi uppmuntrar kandidater som har intresse av framtidens teknik och utveckling.

24 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025