Lediga jobb hos Jerrie AB
Ruukki Construction är en leverantör av stålbaserade byggprodukter och tjänster för tak och väggar för hållbara byggnader. Vi erbjuder skräddarsydda lösningar för att hjälpa våra kunder - vare sig de bygger stort och komplicerat eller litet och enkelt. Ruukki Construction är ett internationellt bolag med ca 1 350 anställda och 14 specialiserade tillverkningsanläggningar. Med stark närvaro i 10 europeiska länder kan vi leverera våra huvudvarumärken Ruukki och Plannja till kunder lokalt. Företaget är ett dotterbolag till SSAB som är ett nordiskt och USA-baserat stålföretag med verksamhet i över 50 länder. Bolagets aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm och Helsinki. Läs mer om företaget på www.ruukki.com Ruukkis fabrik i Anderslöv firar 75 år i år och här arbetar idag cirka 70 personer. Vi är stolta över vår starka laganda och låga personalomsättning, många medarbetare har varit hos oss länge och vi ser det som ett bevis på vår goda arbetsmiljö. Hos oss får du stort förtroende, tydliga mål och möjlighet att påverka. Om rollen Som Sales Engineer får du en bred och viktig roll i att utveckla våra tekniska erbjudanden och affärsmöjligheter vid fabriken i Anderslöv. Du arbetar nära både sälj- och produktionsorganisationen och fungerar som en brygga mellan kundens behov och våra tekniska lösningar. På vår fabrik i Anderslöv är vi experter på rullformning, en teknik där metall profileras till önskad form i en kontinuerlig process med hög precision. Vår styrka är vår smidighet och hantverksskicklighet, kundens produkter och framgång är vår högsta prioritet. Som Sales Engineer får du en viktig roll i att utveckla dessa tekniska lösningar tillsammans med våra kunder. Här får du möjlighet att bidra i hela processen – från idé till färdig leverans. Du arbetar med produktutveckling, kunddialoger, anbud och lösningsförslag, ofta i nära samarbete med våra operatörer, tekniker och utvecklingsteam. Det här är en roll där din förmåga att bygga relationer, se helheten och skapa värde både tekniskt och affärsmässigt gör stor skillnad. Du kommer bland annat att: Utveckla och bredda försäljningen av produktutbudet från fabriken i Anderslöv Vara tekniskt stöd i kunddialoger och vid anbudsförfrågningar Initiera och driva produktutvecklingsprojekt i samverkan med produktion och R&D Koordinera och utveckla samarbetet mellan försäljning, teknik och produktion Identifiera nya kundsegment och behov på marknaden Arbeta enligt en kundstrategi med fokus på långsiktiga relationer Du blir en del av ett engagerat och prestigelöst team där kunskap delas generöst, stämningen är hjälpsam och inkluderande och där man har roligt tillsammans samtidigt som man levererar med hög kvalitet. Du introduceras av erfarna kollegor och får delta i mässor och kundresor för att lära känna våra processer och kunder. Rollen innebär kontakt med både svenska och internationella kollegor och du rapporterar till Sales Director. Din profil Vi söker dig med teknisk bakgrund och god affärsförståelse som vill kombinera teknik med kundkontakt i en roll där du får vara med och utveckla både produkter och affärer. Kanske arbetar du idag som tekniker, produktutvecklare eller produktchef och är nyfiken på att ta steget mot en mer kundnära roll. Som person är du nyfiken, lösningsorienterad och har lätt för att samarbeta med andra. Du trivs i ett föränderligt sammanhang där man lär av varandra, delar kunskap och hjälps åt för att nå gemensamma mål. Du har god kommunikativ förmåga och uppskattar både struktur och kreativitet i ditt arbetssätt. Vi ser gärna att du har: Teknisk utbildning, t.ex. högskole- eller civilingenjör inom maskin eller bygg 5–10 års erfarenhet från tillverkande industri, teknisk försäljning eller produktutveckling God teknisk förståelse och vana vid att arbeta nära både produktion och kund Erfarenhet av att koordinera utvecklingsprojekt och vara en del av tvärfunktionella team Mycket god svenska och engelska, både i tal och skrift Vi erbjuder dig Hos Ruukki Sverige AB får du möjlighet att arbeta i en internationell och stabil koncern med stark framtidstro. Här får du stort utrymme att påverka affärsutvecklingen och bidra till nya tekniska lösningar. Dessutom får du engagerade och kunniga kollegor och blir en del av ett team där stämningen präglas av frihet under ansvar, humor och hjälpsamhet. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Ansökan I den här rekryteringen samarbetar Ruukki med Jerrie. Har du frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Cecilia Jarlsmark på 0723-05 33 43, [email protected] (dock ej vecka 28-32 med anledning av semester). Urval och intervjuer för den här tjänsten kommer att påbörjas vecka 33. Varmt välkommen med din ansökan! Vi på Jerrie arbetar utefter en rättvis och mänsklig urvalsprocess som är kopplad till en kravprofil. Läs om Jerries rekryteringsprocess här: [https://jerrie.se/rekryteringsprocess]
NBF, Norra Biskopsgårdens Fastighetsförvaltning, är en förening med 11 anställda som ägs av sju bostadsrättföreningar i norra Biskopsgården. Föreningarna består av drygt 1500 lägenheter uppdelade på 25 fastigheter. Läs gärna mer om oss på www.nb-fast.se Arbetet Som Verksamhetschef på NBF leder du arbetet inom förvaltningen vilket innebär budget-, resultat- och personalansvar för ett 10-tal medarbetare. Du ansvarar för den dagliga arbetsledningen och resursplaneringen där du har en coachande roll. Dina dagliga arbetsuppgifter är varierande där du arbetar med både operativa och strategiska frågor inom fastighetsförvaltning och ledarskap. Du har ett gott stöd i ditt arbete av NBFs styrelse, som du även rapporterar till. Rollen innebär ett mycket nära samarbete med entreprenörer och samarbetspartners (NBF samarbetar bland annat med HSB). Arbetsuppgifter och ansvarsområden: Fullt personal-, budget- och resultatansvar. Daglig arbetsledning och resursplanering. Ta fram förfrågningsunderlag och upphandla entreprenörer. Bedöma utvecklings- och underhållsbehov samt driva ombyggnads- och renoveringsprojekt i samarbete med externa projektledare. Kontinuerlig kontakt med föreningarna för att stämma av vad de behöver och vad NBF kan hjälpa till med. Delta på styrelsemöten och avlägga rapporter vad som hänt under månaden och vad som ska hända framåt. Vem är du Vi söker dig som är trygg i din roll som ledare och förvaltare. Du har minst fem års erfarenhet från en liknande roll i fastighetsbranschen och har tidigare haft både personal-, budget- och upphandlingsansvar. Vi tror att du har erfarenhet av att arbeta med bostadsrättsförvaltning samt övergripande koll på ekonomisk förvaltning. Du har relevant utbildningsbakgrund inom fastighetsförvaltning/ekonomi, talar och skriver god svenska och engelska (övriga språkkunskaper är meriterande) och god datavana. Som person är du driven, självgående och strukturerad. Det är naturligt för dig att skapa och bibehålla goda relationer med föreningarnas styrelser, kollegor och entreprenörer. Du motiveras av att få din personalgrupp att arbeta mot samma mål och är bra på att skapa teamkänsla. Vidare har du hög social kompetens och lätt för att kommunicera både i tal och skrift. Eftersom NBF är ett mindre företag är det viktigt att du är prestigelös och tycker om att stötta där din kompetens behövs. Placering för tjänsten är på NBFs kontor i norra Biskopsgården. Ansökan Låter det här som en roll för dig? Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev via jerrie.se. Urval och intervjuer påbörjas under vecka 33. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Cecilia Jarlsmark på 0723‑05 33 43 eller [email protected] (dock inte vecka 28-32 med anledning av semester). Varmt välkommen med din ansökan! Observera att slutkandidat kommer att bli ombedd att lämna in ett utdrag ur belastningsregistret.
Infralogistics EQ AB är ett servicecenter inom ILAB som erbjuder kvalificerade tjänster inom bla ekonomi, IT, HR och administration. ILAB är en koncern bestående av flera bolag inom infrastruktur. Infralogistic EQ AB har erfarenhet av att leverera skräddarsydda lösningar som optimerar koncernens verksamhet och frigör resurser för kärnverksamheten. Vårt mål är att vara en pålitlig och flexibel partner för ILAB och bidra till deras framgång. Vi strävar efter att skapa långsiktiga relationer baserade på förtroende, transparens och samarbete. I denna roll som senior redovisningsekonom kommer du att spela en viktig roll på vår ekonomiavdelning och vara vår specialist inom redovisning. Du kommer ingå i vårt härliga ekonomiteam som idag består av 19 medarbetare. Vi är ett växande ekonomibolag inom koncernen som i dagsläget sköter och stöttar, helt eller delvis, ekonomin för våra bolag inom koncernen. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera: Löpande redovisning, kontoavstämningar och analyser Moms- och skattedeklarationer Månads- och årsbokslut Årsredovisningar enligt K3, kassaflödesanalyser och inkomstdeklarationer Koncernrapportering inkl. avstämning av koncerninterna transaktioner Stödja verksamheten i redovisningsfrågor Delta och driva utveckling av processer och rutiner Vem är du? En trygg och erfaren redovisningsekonom som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du jobbar självständigt med månad- och årsbokslut och har god kunskap i K3-regelverket, redovisning kopplat till Holdningbolag samt håller dig nyfiket up-to-date gällande lagar och regler kopplat till redovisning och skatt. Du är strukturerad, noggrann och analytisk och har erfarenhet av att utveckla och effektivisera processer. Vi jobbar främst i systemet Visma.Net och ser gärna att du har god systemvana från detta ERP system och att du känner dig trygg i Excel. Svenska och engelska är ett krav i både tal och skrift. Vi ser gärna att du är en lagspelare som trivs med att samarbeta och dela med dig av din kunskap till kollegorna. Vad vi erbjuder En stimulerande arbetsmiljö där du kommer att ha möjlighet att ta stort ansvar i din roll som senior redovisningsekonom. Hos oss får man vara med och påverka och skapa rutiner och bygga stabiliteten för framtiden. Möjlighet att jobba i ett företag med korta beslutsvägar och med en prestigelös atmosfär. Du kommer till ett härligt team som stöttar och hjälper varandra i vardagen och du hittar oss i moderna lokaler på Importgatan, Hisings-Backa. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och tillsammans fortsätta bygga en framgångsrik ekonomiavdelning! Ansökan Låter det som rätt tjänst för dig? Då ser vi fram emot ditt cv samt personligt brev. I den här rekryteringen samarbetar Infralogistic EQ med Jerrie. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Karin Kvist på 0723 33 88 26, [email protected]
Would you like to work for a company that truly makes a difference? Then you’ll thrive with us at BraunAbility. Our mission is to empower people around the world to become more independent. We achieve this through products that help individuals with limited mobility drive and travel in vehicles. We create independence that combats social exclusion and contributes to a more inclusive society. Combined, BraunAbility and Q’STRAINT offer mobility products in more than 60 countries with operations in the United States, the United Kingdom, Denmark and Sweden. About the role We are looking for a dedicated and detail-oriented Content Creator to join our team and help us create and commercialise a first-class digital learning environment. As an E-learning Content Creator, you will be responsible for managing, maintaining, and developing our Learning Management System (LMS) to ensure that our customers and employees have an optimal learning experience. In addition to LMS administration, you will also be creating and editing training course videos. The role will be part of the Marketing and Training team, consisting of five people. This is a newly established role, offering the opportunity to shape it and make a personal impact. The role is positioned at BraunAbilitys office in Stenkullen, outside Gothenburg. Responsibilities Handling all tasks related to our LMS (Learning Management System) such as, bookings, training data, certifications, content updates and user management. Create and publish e-learning materials, courses, and training modules within the LMS. Collaborate with Training Manager and other experts to create and implement new training programs. Collect and analyse data from the LMS to generate reports on usage, completed trainings, and course results. Film and edit training videos and courses in collaboration with subject matter experts. Provide support to users by responding to inquiries and resolving issues related to the LMS. Contact with customers and together with the training manager and marketing department, improve the provided and perceived value of training. Participate in projects aimed at developing and improving the learning platform and processes. Create a self-sustaining commercial method to enhance the training experience Support with general content creation within the organisation. Who are you? We see that you hold a Bachelor’s degree or similar in Communication, Design, Information Technology, or a related field. You have minimum three years of experience working in a similar role with proven skills in content creation. Desirably with focus on video production, including strong editing abilities using Adobe Premiere, Final Cut, or similar software. Strong understanding of digital learning methodologies and pedagogy. You need to have a creative mindset and excellent communication skills, both written and verbal, in English and preferably Swedish. We also believe that you feel comfortable in front of the camera and have an interest in technical solutions. What we offer Join a global organisation committed to innovation, inclusivity, and employee satisfaction. In this role, you’ll have the opportunity to shape our future within e-learning and content creation. This makes it an ideal role for a person seeking impact and development. At BraunAbility, we are committed to fostering a positive and supportive workplace environment through a variety of initiatives. We offer all employees a generous wellness allowance, Friday fikas and engaging team-building activities. Additionally, our office is equipped with an on-site gym that is available for employees. Application In this recruitment BraunAbility cooperates with Jerrie AB. We welcome your application with CV and cover letter no later than the 26 of June at jerrie.se. Please contact Martin Dahlberg +46 763 170741 or [email protected] if you have any questions.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 4 av 4 jobb