Jerrie AB jobb

Lediga jobb hos Jerrie AB

Projektingenjör tak- och fasadprodukter till Ruukki
Jerrie AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Ruukki Construction är en leverantör av stålbaserade byggprodukter och tjänster för tak och väggar för hållbara byggnader. Vi erbjuder skräddarsydda lösningar för att hjälpa våra kunder - vare sig de bygger stort och komplicerat eller litet och enkelt. Ruukki Construction är ett internationellt bolag med ca 1 350 anställda och 14 specialiserade tillverkningsanläggningar. Med stark närvaro i 10 europeiska länder kan vi leverera våra huvudvarumärken Ruukki och Plannja till kunder lokalt. Företaget är ett dotterbolag till SSAB som är ett nordiskt och USA-baserat stålföretag med verksamhet i över 50 länder. Bolagets aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm och Helsinki. Läs mer om företaget på www.ruukki.com   Om rollen Som Projektingenjör på Ruukki arbetar du med konstruktion, utformning och teknisk support för våra tak- och fasadprodukter. Våra kunder är etablerade företag inom bygg- och plåtbranschen, och din huvuduppgift är att göra tekniska beräkningar och utforma helhetslösningar. Detta sker både i samband med offertläggning och specifikation för produktion. I nära samarbete med Ruukkis säljare erbjuder du teknisk support och skapar lösningar som möter kundernas behov. Du är en del av ett team av Projektingenjörer och arbetar tillsammans med säljare och kundservice, men har även löpande direktkontakt med våra kunder. Att erbjuda marknadsledande expertis inom konstruktion och utformning är en av Ruukkis grundstenar, och våra Projektingenjörer spelar en central roll i detta arbete. Många som söker sig till Ruukki lockas av möjligheten att arbeta med ett starkt och etablerat varumärke inom ett tryggt, stabilt och ambitiöst företag. Ena dagen är inte den andra lik, och här får du utveckla en unik produktkunskap. Dessutom får du engagerade och kunniga kollegor och blir en del av ett team där stämningen präglas av högt i tak, humor och hjälpsamhet. Din profil Vi tror att du är en positiv, driven, hjälpsam och noggrann person som trivs med att ta stort eget ansvar. Du har lätt för att samarbeta och bygga långsiktiga relationer och nätverk, både internt och externt. Du trivs i teamarbete men har också förmågan att styra och planera dina dagar självständigt. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har: En byggnadsteknisk utbildning eller motsvarande. Erfarenhet av att arbeta med 2D/3D-ritningar i CAD-miljö med goda kunskaper i Revit. Några års praktisk erfarenhet från byggbranschen eller närliggande bransch, gärna i en liknande roll som Projektingenjör inom byggteknik. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Arbetsplats Tjänsten kan vara baserad på våra kontor i Halmstad, Anderslöv, Göteborg (Västra Frölunda) eller Stockholm, och det finns möjlighet till hybridarbete. Ansökan I den här rekryteringen samarbetar Ruukki med Jerrie. Har du frågor kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Cecilia Jarlsmark på 0723-05 33 43, [email protected] eller Igor Glavan på 0701-76 58 28, [email protected] Urval och intervjuer för tjänsten startar vecka 33. Vi ser fram emot att höra från dig, varmt välkommen med din ansökan! Vi på Jerrie arbetar utefter en rättvis och mänsklig urvalsprocess som är kopplad till en kravprofil. Läs om Jerries rekryteringsprocess här: [https://jerrie.se/rekryteringsprocess]

2 dagar sedan
Sista ansökan:
19 augusti 2025
Redovisningsekonom till Sefina, Stockholm
Jerrie AB
Redovisningsekonomer

Redan år 1884 startade den 30-årige grosshandlaren Frans Oscar Swartling företaget Svensk Pantbelåning med en första butik på Bellmansgatan 7 på Södermalm i Stockholm. Idag är Sefina Nordens största pantbank med huvudkontor på Kungsholmen i Stockholm. Vår affärsidé bygger på att vi lånar ut pengar mot säkerhet, så kallade pantlån. Vi värderar våra kunders värdeföremål, belånar det varan är värd eller hjälper kunden med att sälja värdeföremålet vidare. Sefina ägs av svenska Super Voucher AB, som bildades 2021, och som också äger finska Helsingin Pantti Oy (HPO). Vi har 21 butiker i Sverige under varumärket Sefina och 12 butiker i Finland under varumärket HPO. Idag är vi närmare 140 medarbetare som bakom kulisserna arbetar både strategiskt och operativt för att se till att verksamheten fortsätter att vara en modern pantbank i framkant. Om Sefina Redan år 1884 startade den 30-årige grosshandlaren Frans Oscar Swartling företaget Svensk Pantbelåning med en första butik på Bellmansgatan 7 på Södermalm i Stockholm. Idag är Sefina Nordens största pantbank med huvudkontor på Kungsholmen i Stockholm. Vår affärsidé bygger på att vi lånar ut pengar mot säkerhet, så kallade pantlån. Vi värderar våra kunders värdeföremål, belånar det varan är värd eller hjälper kunden med att sälja värdeföremålet vidare. Sefina ägs av svenska Super Voucher AB, som bildades 2021, och som också äger finska Helsingin Pantti Oy (HPO). Vi har 21 butiker i Sverige under varumärket Sefina och 12 butiker i Finland under varumärket HPO. Idag är vi närmare 140 medarbetare som bakom kulisserna arbetar både strategiskt och operativt för att se till att verksamheten fortsätter att vara en modern pantbank i framkant. Om rollen Som Redovisningsekonom kommer du ha fokus på den löpande redovisningen och arbeta tight tillsammans med vår Financial Controller och Head of Finance. Du har också ett nära samarbete med våra butiker och andra delar av organisationen. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Löpande bokföring Bankavstämningar och betalningsmatchning Balansavstämningar Skatt och momsdeklarationer Delta i andra uppgifter kopplat till månad- och årsbokslut Vara med att driva löpande förbättringar av processer, rutiner och digitalisering inom ekonomifunktionen Vem vi söker Vi söker dig med grundläggande förståelse för bokföring och bokslutsarbete och minst 2 års relevant erfarenhet. Du får med fördel ha arbetat inom revision eller redovisning på byrå. Du har intresse och fallenhet för system med en vilja att vara med och driva förbättring/digitalisering. Du får gärna vara en van Excel-användare och ha arbetat i Business Central. Erfarenhet från betalningsmatchning och från ett annat transaktionsintensivt bolag såsom tex. bank eller retail, ses som också som meriterande. För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du är en positiv och nyfiken person som vill utvecklas och ta dig an nya utmaningar. Du ser möjligheter och bidrar gärna med förbättringsförslag.  Du har en kandidat- eller magisterexamen i ekonomi/redovisning och behärskar svenska och engelska flytande. Vad du får På Sefina blir du en del av ett bolag som kännetecknas av högt engagemang, servicefokus och kul på jobbet. På vårt huvudkontor i centrala Stockholm arbetar ett helt gäng med olika professionell bakgrund, från verksamhetsutvecklare till specialister inom HR, IT, ekonomi och marknad. Gemensamt för oss som arbetar på huvudkontoret är engagemanget att skapa de allra bästa förutsättningarna för våra butiker. Vi har alltid ett par spännande projekt i gång och stort fokus på digitalisering. Vi erbjuder dig även goda förmåner i form av friskvård och hälsa, gemensamma aktiviteter, förmånsportal och god flexibilitet. Ansökan I den här rekryteringen samarbetar Sefina Pantbank med Jerrie. Ansök gärna idag men pga. annalkande semester påbörjas urval och kandidatkontakt fr.om. v 32.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Projektledare/Tillståndspecialist till Novar AB, Göteborg
Jerrie AB
Övriga civilingenjörsyrken

Novar är ett holländskt bolag inom förnybar energi som expanderar i Europa och har nu etablerat sig i Sverige. Bolaget är marknadsledande vad gäller utvecklingen av solparker i Holland och har kapitalstarka ägare som är långsiktiga i sitt ägande. Förutom etableringen i Sverige så växer Novar på den tyska och franska marknaden. Vill du vara med och driva övergången till förnybar energi och spela en nyckelroll i utvecklingen av framtidens solenergiparker på den svenska marknaden?  Novar AB är ett bolag i stark tillväxt, som utvecklar och etablerar solenergiparker för att möta framtidens behov av ren energi. Vår mission är att skapa lösningar som minskar koldioxidutsläppen och ökar den förnybara energiproduktionen. Genom att kombinera teknik och affärsmannaskap bidrar vi till en hållbar framtid och en grönare värld. Vi söker en projektledare som ska driva vår tillståndsprocess fram till investeringsbeslut. Vi ser gärna att du brinner för hållbarhet, innovation och projektutveckling! Om rollen I rollen som projektledare ansvarar du för att driva våra tillståndsprocesser inom solkraft, från prospektering till tillståndsprövning. Du kommer även att vara involverad i miljöfrågor vid byggnation och i den långsiktiga förvaltningen. Rollen innebär många kontaktytor, samarbete och kommunikation, både internt och externt. I arbetsuppgifterna ingår bland annat  Ansvar för tillståndsprövningar enligt miljöbalken och annan lagstiftning samt upprättande av tillstånds- och ansökningshandlingar  Ansvar för att säkerställa att miljöaspekter lyfts fram i miljökonsekvensbeskrivningar (MKB) och tillståndshandlingar såsom landskapsanalyser, kulturmiljöutredningar, utredningar av olika naturvärden Samordna kontakter och driva arbetet framåt med myndigheter, konsulter, jurister och allmänhet i samband med miljöprövning Delta i samråd- och informationsmöten med allmänheten och andra intressenter. Budgetuppföljning och delat budgetansvar (tillsammans med Commercial Manager) för projekten Vi söker dig som Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom miljövetenskap, juridik, samhällsplanering eller liknande och god kunskap vad gäller svensk miljölagstiftning. Du har minst ett par års erfarenhet vad gäller miljö- och tillståndsprövning inom förnybar energi och arbete med miljöbedömningar och tillståndsprocesser. Du är van vid att hantera komplexa projekt, kontakter med myndigheter, konsulter och andra intressenter, och har förmågan att driva processer framåt. För att trivas i rollen behöver du vara självgående, analytisk, noggrann och lösningsorienterad. Du trivs med att arbeta i team med projektledare och du har en god kommunikativ förmåga och god förmåga att skapa relationer med andra. Rollen innebär mycket myndighetskontakt så du behöver ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Placering är på företagets kontor i centrala Göteborg. Varför välja oss? Novar arbetar med hela värdekedjan, från A till Ö. Vi tar fram tillstånd, hanterar nätinkoppling, finansiering, tar hand om byggnationen samt ägande och drift i +25 år. Här får du chansen att påverka och vara med på en resa mot en renare och mer hållbar värld. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där innovation och entreprenörskap värdesätts, och där ditt arbete gör verklig skillnad. Låter det här som du? Skicka in din ansökan och bli en del av vår framtid! Ansökan I den här rekryteringen samarbetar Novar med rekryteringsföretaget Jerrie AB. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Martin Dahlberg på [email protected] alt 0763–170741. Du ansöker med bifogat CV via jerrie.se. Urval sker löpande. Processen kommer fortgå under sommaren men möjligheten att svara på frågor är begränsade vecka 28–31 pga semester. Vänligen sök tjänsten så snart som möjligt, dock senast den 17 augusti.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Kundansvarig till L2 Fastigheter, Göteborg
Jerrie AB
Fastighetsförvaltare

L2 Fastigheter är ett privatägt och entreprenöriellt fastighetsbolag med bas i Göteborg och verksamhet i Västsverige. Vår vision är att bidra till hållbar stadsutveckling genom aktiv förvaltning och förädling av fastigheter. Vi erbjuder moderna kontor, kontorshotell och bostäder med hög standard och långsiktiga ambitioner. Genom närhet till våra hyresgäster och ett starkt engagemang i våra projekt vill vi skapa miljöer där människor och företag kan växa. Läs gärna mer på www.l2fastigheter.se. Om rollen Som Kundansvarig hos oss arbetar du med hela uthyrningsprocessen – från första kontakt med potentiella kunder till visning, behovsanalys, förhandling och kontraktsskrivning. Du har även ett nära och löpande samarbete med våra befintliga hyresgäster och är med och utvecklar våra lokaler i takt med deras verksamheter. En viktig del av rollen är att aktivt söka upp, bearbeta och bygga relationer med framtida kunder, ofta genom ett eget nätverk eller via marknadsinsatser. Du är även delaktig i omförhandlingar, hyresgästanpassningar och i att ta fram uthyrningsstrategier och koncept tillsammans med resten av teamet. Hos oss får du stort ansvar – men också stor frihet att forma din roll och bidra till hur vi bygger bolaget vidare. Vem är du? Vi söker dig som har ett starkt eget driv, ett genuint affärsintresse och en förmåga att bygga långsiktiga relationer. Du tycker om att skapa värde för kunden och hitta kreativa lokallösningar som passar deras verksamhet – samtidigt som du har god koll på marknaden och gillar att få affärer i mål. Vi ser gärna att du har: Minst 2–4 års erfarenhet av kommersiell uthyrning Förmåga att förstå kunders affär och matcha behov med lösningar i vårt bestånd Vana att arbeta självständigt och ta initiativ God förståelse för hyresavtal och relevanta lagar Eftergymnasial utbildning inom fastighet, ekonomi eller försäljning är ett plus Du uttrycker dig obehindrat på svenska och har god förmåga att kommunicera även på engelska. Varför L2? Hos oss får du vara med och påverka – på riktigt. Vi är ett litet, sammansvetsat team med stort engagemang och korta beslutsvägar. Här värdesätts initiativtagande, affärsmannaskap och vilja att bidra till helheten. Du får en nyckelroll i ett bolag där idéer snabbt kan bli verklighet, och där du är med och formar både din egen roll och företagets utveckling. Ansökan I den här rekryteringen samarbetar L2 Fastigheter med Jerrie. Vid frågor kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Cecilia Jarlsmark på

6 dagar sedan
Sista ansökan:
14 augusti 2025
Sales Engineer till Ruukki, Anderslöv
Jerrie AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Ruukki Construction är en leverantör av stålbaserade byggprodukter och tjänster för tak och väggar för hållbara byggnader. Vi erbjuder skräddarsydda lösningar för att hjälpa våra kunder - vare sig de bygger stort och komplicerat eller litet och enkelt. Ruukki Construction är ett internationellt bolag med ca 1 350 anställda och 14 specialiserade tillverkningsanläggningar. Med stark närvaro i 10 europeiska länder kan vi leverera våra huvudvarumärken Ruukki och Plannja till kunder lokalt. Företaget är ett dotterbolag till SSAB som är ett nordiskt och USA-baserat stålföretag med verksamhet i över 50 länder. Bolagets aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm och Helsinki. Läs mer om företaget på www.ruukki.com   Ruukkis fabrik i Anderslöv firar 75 år i år och här arbetar idag cirka 70 personer. Vi är stolta över vår starka laganda och låga personalomsättning, många medarbetare har varit hos oss länge och vi ser det som ett bevis på vår goda arbetsmiljö. Hos oss får du stort förtroende, tydliga mål och möjlighet att påverka. Om rollen Som Sales Engineer får du en bred och viktig roll i att utveckla våra tekniska erbjudanden och affärsmöjligheter vid fabriken i Anderslöv. Du arbetar nära både sälj- och produktionsorganisationen och fungerar som en brygga mellan kundens behov och våra tekniska lösningar. På vår fabrik i Anderslöv är vi experter på rullformning, en teknik där metall profileras till önskad form i en kontinuerlig process med hög precision. Vår styrka är vår smidighet och hantverksskicklighet, kundens produkter och framgång är vår högsta prioritet. Som Sales Engineer får du en viktig roll i att utveckla dessa tekniska lösningar tillsammans med våra kunder. Här får du möjlighet att bidra i hela processen – från idé till färdig leverans. Du arbetar med produktutveckling, kunddialoger, anbud och lösningsförslag, ofta i nära samarbete med våra operatörer, tekniker och utvecklingsteam. Det här är en roll där din förmåga att bygga relationer, se helheten och skapa värde både tekniskt och affärsmässigt gör stor skillnad. Du kommer bland annat att: Utveckla och bredda försäljningen av produktutbudet från fabriken i Anderslöv Vara tekniskt stöd i kunddialoger och vid anbudsförfrågningar Initiera och driva produktutvecklingsprojekt i samverkan med produktion och R&D Koordinera och utveckla samarbetet mellan försäljning, teknik och produktion Identifiera nya kundsegment och behov på marknaden Arbeta enligt en kundstrategi med fokus på långsiktiga relationer Du blir en del av ett engagerat och prestigelöst team där kunskap delas generöst, stämningen är hjälpsam och inkluderande och där man har roligt tillsammans samtidigt som man levererar med hög kvalitet. Du introduceras av erfarna kollegor och får delta i mässor och kundresor för att lära känna våra processer och kunder. Rollen innebär kontakt med både svenska och internationella kollegor och du rapporterar till Sales Director. Din profil Vi söker dig med teknisk bakgrund och god affärsförståelse som vill kombinera teknik med kundkontakt i en roll där du får vara med och utveckla både produkter och affärer. Kanske arbetar du idag som tekniker, produktutvecklare eller produktchef och är nyfiken på att ta steget mot en mer kundnära roll. Som person är du nyfiken, lösningsorienterad och har lätt för att samarbeta med andra. Du trivs i ett föränderligt sammanhang där man lär av varandra, delar kunskap och hjälps åt för att nå gemensamma mål. Du har god kommunikativ förmåga och uppskattar både struktur och kreativitet i ditt arbetssätt. Vi ser gärna att du har: Teknisk utbildning, t.ex. högskole- eller civilingenjör inom maskin eller bygg 5–10 års erfarenhet från tillverkande industri, teknisk försäljning eller produktutveckling God teknisk förståelse och vana vid att arbeta nära både produktion och kund Erfarenhet av att koordinera utvecklingsprojekt och vara en del av tvärfunktionella team Mycket god svenska och engelska, både i tal och skrift Vi erbjuder dig Hos Ruukki Sverige AB får du möjlighet att arbeta i en internationell och stabil koncern med stark framtidstro. Här får du stort utrymme att påverka affärsutvecklingen och bidra till nya tekniska lösningar. Dessutom får du engagerade och kunniga kollegor och blir en del av ett team där stämningen präglas av frihet under ansvar, humor och hjälpsamhet. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Ansökan I den här rekryteringen samarbetar Ruukki med Jerrie. Har du frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Cecilia Jarlsmark på 0723-05 33 43, [email protected] (dock ej vecka 28-32 med anledning av semester). Urval och intervjuer för den här tjänsten kommer att påbörjas vecka 33. Varmt välkommen med din ansökan! Vi på Jerrie arbetar utefter en rättvis och mänsklig urvalsprocess som är kopplad till en kravprofil. Läs om Jerries rekryteringsprocess här: [https://jerrie.se/rekryteringsprocess]

13 dagar sedan
Sista ansökan:
26 augusti 2025
Verksamhetschef till Norra Biskopsgårdens Fastighetsförvaltning, Göteborg
Jerrie AB
Fastighets- och förvaltningschefer

NBF, Norra Biskopsgårdens Fastighetsförvaltning, är en förening med 11 anställda som ägs av sju bostadsrättföreningar i norra Biskopsgården. Föreningarna består av drygt 1500 lägenheter uppdelade på 25 fastigheter. Läs gärna mer om oss på www.nb-fast.se Arbetet Som Verksamhetschef på NBF leder du arbetet inom förvaltningen vilket innebär budget-, resultat- och personalansvar för ett 10-tal medarbetare. Du ansvarar för den dagliga arbetsledningen och resursplaneringen där du har en coachande roll. Dina dagliga arbetsuppgifter är varierande där du arbetar med både operativa och strategiska frågor inom fastighetsförvaltning och ledarskap. Du har ett gott stöd i ditt arbete av NBFs styrelse, som du även rapporterar till. Rollen innebär ett mycket nära samarbete med entreprenörer och samarbetspartners (NBF samarbetar bland annat med HSB). Arbetsuppgifter och ansvarsområden: Fullt personal-, budget- och resultatansvar. Daglig arbetsledning och resursplanering. Ta fram förfrågningsunderlag och upphandla entreprenörer. Bedöma utvecklings- och underhållsbehov samt driva ombyggnads- och renoveringsprojekt i samarbete med externa projektledare. Kontinuerlig kontakt med föreningarna för att stämma av vad de behöver och vad NBF kan hjälpa till med. Delta på styrelsemöten och avlägga rapporter vad som hänt under månaden och vad som ska hända framåt. Vem är du Vi söker dig som är trygg i din roll som ledare och förvaltare. Du har minst fem års erfarenhet från en liknande roll i fastighetsbranschen och har tidigare haft både personal-, budget- och upphandlingsansvar. Vi tror att du har erfarenhet av att arbeta med bostadsrättsförvaltning samt övergripande koll på ekonomisk förvaltning. Du har relevant utbildningsbakgrund inom fastighetsförvaltning/ekonomi, talar och skriver god svenska och engelska (övriga språkkunskaper är meriterande) och god datavana. Som person är du driven, självgående och strukturerad. Det är naturligt för dig att skapa och bibehålla goda relationer med föreningarnas styrelser, kollegor och entreprenörer. Du motiveras av att få din personalgrupp att arbeta mot samma mål och är bra på att skapa teamkänsla. Vidare har du hög social kompetens och lätt för att kommunicera både i tal och skrift. Eftersom NBF är ett mindre företag är det viktigt att du är prestigelös och tycker om att stötta där din kompetens behövs. Placering för tjänsten är på NBFs kontor i norra Biskopsgården. Ansökan Låter det här som en roll för dig? Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev via jerrie.se. Urval och intervjuer påbörjas under vecka 33. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Cecilia Jarlsmark på 0723‑05 33 43 eller [email protected] (dock inte vecka 28-32 med anledning av semester). Varmt välkommen med din ansökan! Observera att slutkandidat kommer att bli ombedd att lämna in ett utdrag ur belastningsregistret.

18 dagar sedan
Sista ansökan:
26 augusti 2025