Lediga jobb hos Oak Consultant Group AB
Vill du vara med på en spännande resa och bidra till att forma framtidens belysningslösningar? Light House, ett ledande belysningsföretag med stora ambitioner, söker nu en passionerad säljare som vill vara en del av vår expansiva satsning på den svenska marknaden. Vi erbjuder marknadens bästa belysningslösningar och har en tydlig vision att bli ett naturligt val inom butiks- och projektbelysning. Hos oss får du möjlighet att utveckla affärer från idé till färdig lösning. Vår långsiktiga framgång grundar sig på ett nära samarbete och ett personligt engagemang för varje kund. Din roll Vi söker dig som vill vara en nyckelspelare i ett mindre företag. Hos oss kommer du få möjligheten att vara del av ett mindre team med mycket kunskap och erfarenhet. Som säljare hos Light House bearbetar både befintlig och ny kund. Du får möjlighet till en bred roll där du självständigt planerar och driver hela säljprocessen från första kontakt till genomförd affär vilket innebär att du får ett stort eget ansvar. Du skapar belysningsförslag och belysningslösningar från idé till färdig lösning, du skapar en helhetsupplevelse hos våra kunder och får möjlighet att använda din kreativa ådra. Du ansvarar också för administration kring affären och tar fram offerter och avtal. Till din hjälp har du erfarna kollegor som stöttar och hjälper till. Våra kunder finns i hela Sverige och är verksamma inom bl a retail, hotell, restaurang, skolor, institutioner, kontor, lager och logistik. Därför är det viktigt att du vill och kan resa och trivs att arbeta nära våra kunder. Du får möjligheten att vara en central pusselbit i vår verksamhet och att verkligen bidra till våra kunder! Din profil Vi söker dig som brinner för att driva säljdialoger och bygga långsiktiga kundrelationer. Du är ansvarstagande, ihärdig och engagerad genom hela affären. Du är handlingskraftig och ser till att saker blir genomförda. Du gillar att vara aktiv i din kontakt med kunder såväl som underleverantörer och övriga parter. Förutom din passion för försäljning vill vi att du är strukturerad, organiserad och kan hantera många projekt samtidigt. Din kreativitet, ditt öga för detaljer och uthållighet kommer att vara avgörande för att lyckas i rollen och för att bidra till företagets framgång. Vi uppskattar initiativförmåga och uppmuntrar att du vågar prova nya idéer och lösningar. Har du erfarenhet av belysningsbranschen ser vi det som meriterande men inte ett krav – viktigast för oss är din inställning och vilja att bidra till vår fortsatta tillväxt och utveckling. Du är en van användare av MS Office och CRM-system och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. B-körkort är ett krav och det är viktigt att du gillar att resa. I den här rekryteringen kommer vi fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du utgår från och har Örebro som din placeringsort. Om Lighthouse Light House etablerades 1997 och har under många år utvecklat ett helt unikt ljuskoncept. Vi erbjuder högkvalitativa produkter, volymförsäljning, ljusrådgivning och ljusdesign – allt på ett och samma ställe! Vi har stora ambitioner att leverera marknadens bästa belysningslösningar till våra kunder. Vår vision är att vara en ledstjärna i Norden inom butiks- och projektbelysning. Bland våra kunder finns bland annat Cervera, Ica Maxi, Friskis & Svettis och McDonalds för att nämna några få. Moderbolaget finns i Norge och består av 19 medarbetare. I Sverige är vi i dagsläget 2 medarbetare som utgår från Örebro där vi sitter i fina lokaler tillsammans med Nitton93. Låter detta intressant? Vi samarbetar med Oak Consulting i denna rekrytering. Har du frågor och/eller funderingar om tjänsten, tveka inte att höra av dig till Maria Roseen, HR-konsult på telefon 073- 233 10 97. Din ansökan vill vi ha så snart som möjligt, dock senast 24 augusti. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mejl.
Eurenco är en av Europas ledande tillverkare av krut och sprängämnen. Koncernen har ca 1400 medarbetare och verksamhet i Frankrike, Belgien och Sverige. Eurenco i Karlskoga har ca 420 anställda och har en plan att vara ca 600 medarbetare år 2028. Eurenco utvecklar och tillverkar krut och sprängämnen för både civil och militär marknad. Bolagets kunder finns spridda i hela världen, med fokus på Europa och USA. Eurenco en av få aktörer på marknaden som producerar både krut och sprängämnen, och detta gör dem till en viktig del av Sveriges export. Bolaget drivs av innovationsanda och utvecklar, producerar och levererar innovativa produkter och lösningar. Du som söker den här tjänsten har chansen att få vara med och vidareutveckla vår mycket viktiga HSE-funktion! Eurenco erbjuder Nu söker vi en HSE-chef till vår HSE-organisation. Du som söker får möjligheten att bli en del av en organisation i stark tillväxt som väntar på att få ta del av din kunskap och erfarenhet och Eurenco vill utvecklas tillsammans med dig. Utöver intressanta uppdrag, friskvårdsbidrag, vinstdelning, kollektivavtal och andra förmåner erbjuds du även ett starkt socialt sammanhang där alla hjälps åt att bidra till känslan av trygghet, utveckling och arbetsglädje. Allt för att du ska trivas på jobbet! Rollen som HSE-chef Som HSE-chef ansvarar du för stöd till linjeorganisationen inom hälsa, säkerhet och miljö. Till din hjälp har du en organisation på åtta personer med olika spetskompetenser inom HSE-området. Tillsammans följer ni utvecklingen av lagar och bestämmelser inom området och ni förmedlar också ut koncernkrav och riktlinjer för implementering i organisationen. Utveckling av företagets miljöarbete både strategiskt och operativt är också ditt ansvarsområde. Du är företagets representant inom olika nätverk rörande HSE-frågor och du rapporterar till xxxx Andra ansvarsområden: · Säkerställa att processer för företagets HSE-arbete är upprättade och uppdaterade samt uppfyller lag- och myndighetskrav. · Arbeta med företagets mål- och KPI uppfyllnad både på site Karlskoga och Eurenco Group · Utbildning av medarbetare för att öka HSE-medvetenheten i företaget · Hantera myndighetskontakter, tillsynsärenden och andra kontaktytor både externt och intern · Ansvara för att händelser, avvikelser och korrigerande åtgärder fortlöpande utreds och rapporteras Du och din organisation kommer också att vara högst delaktiga i ett av Eurencos större projekt. Vem söker vi? Vi söker dig med relevant utbildning och ett antal års erfarenheter inom liknande roll inom producerande företag med högt säkerhetstänk. Du har varit ledare tidigare i en relativt stor organisation och du trivs att vara en del i en internationell kontext, därför behärskar du förutom svenska även engelska i tal och skrift. Du är en van användare av moderna IT-system och är gärna med och utvecklar även hur vi kan bli mer digitala och effektiva. Du har haft myndighetskontakter och är van och trivs med att jobba i team. Vi kommer lägga stor vikt vid din ledarförmåga där vi värdesätter en personlighet som är trygg i sig själv och snabbt kan skapa förtroenden både med medarbetare och andra avdelningar i organisationen. Du vågar utmana oss i hur vi tänker i det dagliga där du har en strategisk horisont som vägledning. Att våga lyfta upp både det som är roligt och utmanande i vardagen i olika kontakter ser vi som mycket viktigt. Vi ser fram emot dig som vill vara med och bidra på vår utvecklingsresa! För dig som känner igen dig i den här beskrivningen – sök redan idag! Visst låter det spännande? Vi samarbetar med Oak Consulting i denna rekrytering. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-konsult Helena Fiedler, på tel 070-5919033 eller HR-konsult Jennifer Jonsson, på tel. 073–059 31 91. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är den 17 augusti.
Mondi Örebro är ett företag i tillväxt och ständig utveckling. Vår långa och gedigna historia inom pappersbranschen tillsammans med modernt, innovativt tänkande och god kontroll på marknadens behov gör att vi står oss bra i den starka internationella konkurrensen. Hållbarhet är kärnan i vår affärsstrategi. Vi strävar efter att arbeta som ett ansvarsfullt företag som tillämpar en ansvarsfull styrning i all vår verksamhet och som förlitar oss på tydliga ramar för att kommunicera, mäta, förbättra och leverera mot våra ambitiösa hållbarhetsmål. På Mondi är alla, oavsett position, engagerade i att bidra till en bättre värld. Är du en positiv och engagerad person med tekniskt intresse? Då ser vi gärna att du är med på vår fortsatta resa! Välkommen att bli vår kollega! Vi erbjuder Ett arbete där du har en omväxlande vardag i ett bolag där det händer mycket och är centralt beläget i Örebro. Kulturen präglas av en familjär anda med öppenhet och framåtanda. Du ingår i en internationell organisation men där besluten till mångt och mycket tas lokalt i Örebro. Att jobba på Mondi innebär också att du har stor påverkansmöjlighet och att du blir en viktig medarbetare i organisationen! I rollen som Maskinoperatör är du underställd någon av våra Produktionsledare. Dina arbetsuppgifter Som Maskinoperatör på Mondi har du ett omväxlande och flexibelt arbete där du roterar mellan att arbeta vid och med olika maskiner. Arbetet är fysiskt men innebär också administrativt arbete i form av övervakning av befintliga kontrollsystem. Du ansvarar för en specifik maskin under aktuellt skift avseende drift, hygien och arbetsmiljö. Du utför provtagning och kvalitetskontroller, vilket innebär att du måste vara uppdaterad på företagets kvalitets-, miljö- och arbetsmiljösystem. Felsökning är också ett vanligt inslag i din vardag och tillsammans med produktionsledaren utför ni de förändringar som ibland måste göras i produktionen. Arbetsformen är initialt 3-skift men kan komma att övergå till andra upplägg vilket gör att det är viktigt att du är öppen för olika skiftformer. Din profil Vi söker dig som är en positiv person som trivs att både jobba självständigt och vara en del av ett team. Som person är du engagerad, driven och har en vilja att alltid göra ditt bästa. Du gillar både en omväxlande vardag och att vara en del i en föränderlig värld. Du som person stimuleras av problemlösning och försöker alltid att se lösningarna i stället för problemen. Vi ser att du är som oss – gillar att ha kul på arbetet! Du har gymnasieutbildning och/eller erfarenhet från tillverkningsindustrin. Du pratar och skriver svenska obehindrat och har goda datorkunskaper. Vi värdesätter om du har god kännedom om produktkvalité samt process- och maskinkännedom, det är dock inget krav. Har du truckkort och tidigare erfarenhet av att köra truck ser vi det som meriterande. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om företaget Vi på Mondi Örebro är stolta över att vara ett ledande extruderingsföretag som skapar hållbara, miljösmarta barriärer mot till exempel fukt, fett och vind. Många möter våra produkter dagligen i hemmet, i skolan eller på arbetsplatsen. Vår långa historia inom pappersbranschen, tillsammans med modernt tänkande och bra koll på marknaden, gör att vi står oss bra i den internationella konkurrensen. Du hittar oss i centrala Örebro i det anrika Pappersbruksområdet. Vi är cirka 120 anställda inom bland annat produktion, utveckling, marknad, lager och logistik. Mondi Örebro är det stora lilla företaget som förenar det bästa av två världar. Här finns alla funktioner och tillgång till den stora koncernens resurser i form av till exempel forskning och utveckling, och internationella karriärmöjligheter. Samtidigt har vi den mindre arbetsplatsens fördelar med korta beslutsvägar, ett flexibelt arbetssätt, en familjär stämning och ett inkluderande förhållningssätt där alla är lika viktiga. Läs mer om vilka vi är och vad vi kan erbjuda dig på mondijobs.se och https://www.mondigroup.com/en/home/ Kontakt Vi arbetar med löpande urval under denna process så välkommen med din ansökan så snart som möjligt! Har du frågor angående rekryteringen är du välkommen att höra av dig till Jennifer Jonsson tel. 073-059 31 91 eller Maria Roseen på tel. 070-259 05 07. Ansök redan idag, dock senast den 10 november.
Gäre Bygg AB expanderar och vi söker nu fler skickliga snickare till vårt team i Skaraborgs Län. Vi arbetar med nybyggnation, ombyggnation och försäkringsskador. I dagsläget är vi 21 medarbetare och behöver nu förstärka vårt team med fler kompetenta medarbetare. Om tjänsten Som snickare hos oss kommer du att ingå i ett team om 6–8 yrkesarbetare som hanterar beställningar från våra avtalskunder, försäkringsbolag, fastighetsbolag och privatkunder. Vi söker dig som är snickare i Skövde med omnejd och som vill arbeta med mindre entreprenader och byggservice. Kvalifikationer Yrkesbevis och några års erfarenhet Noggrann, självständig och initiativrik B-körkort är ett krav Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Social kompetens och lätt för att skapa goda relationer med kunder, kollegor, chefer och samarbetspartners Vi erbjuder En tjänst med varierande arbetsuppgifter och frihet under ansvar Ett familjärt företag i en stor och trygg koncern Friskvårdsbidrag Företagshälsovård Rabatter via Vismaadvantage på hotell, resor och produkter Trevliga sammankomster med övriga företag inom koncernen Gruppförsäkringar En del av Byggbetjänten koncernen Gäre Bygg AB är en del av Byggbetjänten AB, en koncern som samlar nio företag inom byggsektorn för att erbjuda ett komplett utbud av byggtjänster. Genom detta samarbete har vi tillgång till koncernens resurser och expertis, vilket gör oss till ett flexibelt och framåtblickande företag med stora möjligheter att utvecklas och växa. Vill du bli en del av oss? I denna rekrytering samarbetar vi med Oak Consulting. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-konsult Jennifer Jonsson på telefon 073-059 31 91 och HR-konsult Louise Eriksson på telefon 070-296 85 66.
Vi växer! Vill du vara en del av ett dynamiskt, spännande och expansivt företag? Här får du chansen att vara del av en arbetsplats där människor trivs och utveckling står i fokus. Hos oss får du möjlighet att utvecklas både som individ och tillsammans med andra i en inspirerande och stöttande miljö. Som medarbetare på vår ekonomiavdelning får du en central och viktig roll i organisationen. Välkommen med din ansökan! Vi på Exact erbjuder dig en välkomnande, prestigelös och öppen arbetsplats med korta beslutsvägar. Du kommer vara direkt underställd vår Redovisningschef men samarbeta tätt tillsammans med kollegorna inom ekonomi- och HR-funktionen. Vi har kollektivavtal, friskvårdsbidrag och sjukvårdsförsäkring samt många andra fina förmåner för våra anställda. Din placering kommer vara på huvudkontoret i Örebro. Om rollen I rollen som redovisningsekonom på Exact blir du en viktig del av vår ekonomifunktion då vi är ett team om 5 medarbetare som stöttar varandra och arbetar nära tillsammans. Vi uppskattar ordning och reda och vill ständigt förbättra vårt sätt att arbeta. Ekonomiavdelningen tar hand om redovisningen och löneadministrationen i flera av koncernens nordiska bolag. Hos oss får du arbeta med löpande bokföring, fakturering, påminnelse- & inkassohantering, avstämningar, och löneadministration. Som redovisningsekonom hos oss erbjuds du en bred och varierande roll där du ansvarar för redovisningen i flera av koncernens bolag. Du kommer ha kontakt med och rapportera till myndigheter samt daglig kontakt med chefer och anställda i frågor som är viktiga för dem i sina roller. För oss är det viktigt med samarbete och att vi ställer upp, hjälper och utvecklar varandra inom avdelningen. Vem är du? Vi söker dig med tidigare erfarenhet inom redovisning och löneadministration. Du känner dig trygg med och trivs med det löpande ekonomiarbetet men gillar även och drivs av varierande arbetsuppgifter och lära nytt efter vägen. Som person är du positiv, öppen, flexibel och har förmågan att arbeta noggrant och strukturerat i ett periodvis högt tempo och med varierande arbetsuppgifter. Då rollen både kräver ansvar för det egna arbetet och samarbete i teamet tror vi att du är en person som trivs i och känner dig bekväm i båda världarna. Du har utbildning inom ekonomiområdet, gärna eftergymnasial men det är inget krav, och vi ser det som meriterande om du har erfarenhet och kunskap från ekonomisystemet Pyramid Business Studio och erfarenhet av arbete med norska bolag. Du har goda kunskaper i Office 365 och framför allt Excel samt erfarenhet att arbeta i affärssystem. Du har goda kunskaper i svenska både i tal och skrift samt att du hanterar engelska då det är vårt koncernspråk. Är du dessutom bekväm med norska språket ser vi det som meriterande. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering. Att jobba på Exact Exact är en internationell koncern med stark position och tillväxt inom mätteknik. Koncernen utvecklas ständigt i takt med våra kunders behov av högkvalitativa mättjänster. Våra skickliga konsulter jobbar på projekt inom främst bygg, anläggning och infrastruktur i hela Europa. Vi har kontor i Sverige, Norge, Finland, Estland, Polen och Tjeckien. Du läser mer på: Om EXACT. Kontakt och information I denna rekrytering samarbetar Exact med Oak Consulting. Vid frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig till Maria Roseen, HR-konsult, på telefon 070-259 05 07 eller Jennifer Jonsson, HR-konsult, på telefon 073-059 31 91. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 10 augusti.
Om Åsbro Kursgård Just nu står el-Sverige inför stora uppgifter för att lyckas med uppdraget att klara en fördubblad elproduktion till år 2040. Åsbro Kursgård strax söder om Örebro har i över 75 år varit en central aktör i utbildningen av framtidens arbetskraft inom el- och energiförsörjning. Idag är Åsbro Kursgård branschens största utbildare, med ett helt unikt fullskaligt övningsfält samt eget hotell. Vårt starka samarbete med företag, branschorganisationer och skolor är vår styrka – tillsammans utvecklar vi utbildningar som möter energibranschens behov, idag och imorgon. Våra lärare och instruktörer har sin bakgrund i energibranschen och bidrar med djup specialistkunskap. Detta gör att våra studenter alltid får aktuell och relevant utbildning, direkt kopplad till yrkeslivet. Vad erbjuder vi? Hos oss får du leda en verksamhet med stark framtidstro och stor betydelse för energibranschens kompetensförsörjning. Vi erbjuder en arbetsplats med fin gemenskap, korta beslutsvägar och professionalism. Du får stor möjlighet att påverka både innehåll och riktning, och blir en viktig del av en verksamhet som bidrar till ett mer hållbart samhälle. Om rollen Nu söker vi en verksamhetschef som vill vara med och leda Åsbro Kursgård in i nästa fas. I denna nyckelroll får du ansvar att tillsammans med VD driva, utveckla och forma verksamheten för att möta upp dagens, morgondagens och framtidens kompetensbehov för att klara energiomställningen. Där blir du som verksamhetschef en viktig spelare i vårt team. Åsbro Kursgård växer och blir större. Din funktion blir att skapa förutsättningar för att operativt driva och organisera verksamheten på bästa sätt. Vidare blir ditt uppdrag att leda, motivera och vidareutveckla dina medarbetare som idag utgörs av utbildningsansvarig, administratörer samt instruktörer och lärare. Du rapporterar till VD och ni har en tät dialog om verksamhetens övergripande mål. Som verksamhetschef ser vi givetvis också att du är ambassadör för Åsbro Kursgårds värderingar: ansvarstagande, engagemang och personligt bemötande. Vem är du? Vi söker dig som är en trygg och drivande ledare, med bakgrund från energibranschen gärna med erfarenhet från utbildningsverksamhet. Du har dokumenterad erfarenhet av att leda personal och leverera resultat. Du har relevant akademisk utbildning eller har förvärvat dig likvärdig erfarenhet från arbetslivet. Flerårig erfarenhet av personal och verksamhet är ett måste i den här rollen, liksom att du pratar och skriver svenska och engelska flytande. Du innehar B-körkort. Dina egenskaper kommer vi lägga stor vikt vid i den här rekryteringen. Du har förmågan att skapa struktur och tydlighet i kombination med ett starkt lönsamhetstänk. Kommunikation och samarbete är nycklar för att både trivas och lyckas i den här rollen liksom ett genuint intresse för utbildning, kompetensförsörjning och samhällsutveckling. Visst låter det spännande? Vi samarbetar med Oak Consulting i denna rekrytering. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-konsult Helena Fiedler på tel 070-5919033 eller HR-konsult Jennifer Jonsson på tel 073-0593191. Varmt välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är 17 augusti.
Vill du arbeta med stora ekonomiska flöden – men i ett litet, tryggt team där skratten är lika viktiga som siffrorna? Hos oss på Närkefrakt får du det bästa av två världar: en miljardomsättning att ansvara för och ett arbetsklimat som känns som hemma. OM ROLLENSom ekonomiassistent kommer du att vara nyckelperson i hanteringen av koncernens kundreskontra – det är ett komplext men roligt pussel att lägga varje dag! Dessutom får du förtroendet att hantera stora likviditetsflöden. Du arbetar tätt tillsammans med kollegor i en familjär och hjälpsam miljö med hög kompetens nära till hands. Vi arbetar i Visma Control. Då en av våra kollegor ska vara tjänstledig pga. studier söker vi nu hans ersättare. Det är ett vikariat på inledningsvis 6 månader men med goda chanser till förlängning om vår kollega trivs i skolbänken. Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att bestå av: Dagligen: Hantera kundreskontra för Närkefrakt och dess dotterbolag Leverantörsreskontra: registrering, periodisering, kontroll av korrekt bokföring Likviditetsstyrning och factoring Veckovis: Påminnelsefakturering Månadsvis: Månadsbokslut i dotterbolag och delar av moderbolaget Moms-/arbetsgivardeklarationer och vissa löner Hantering av anläggningstillgångar och avskrivningar NÄRKEFRAKT ERBJUDER DIG - Att grotta ner dig i siffror – särskilt inbetalningar! - Stort ansvar; du hanterar inbetalningar på över 1 miljard kronor per år - Ett tryggt och kompetent team med högt i tak - Kollektivavtal - Gym på anläggningen Hos oss på Närkefrakt får du mer än bara en arbetsplats, här får du chansen att vara med och utveckla framtidens transportlösningar. Vi är stolta över vårt miljöarbete, och har både installerat solceller och laddstationer för lastbilar på vår anläggning – ett bevis på vårt hållbarhetsfokus. Vi bryr oss om våra medarbetares välmående och arbetsmiljö. Du kommer att vara en del av ett team där vi ständigt strävar efter förbättring och där dina åsikter alltid är viktiga. Med korta beslutsvägar, engagerade kollegor och spännande utmaningar vill vi ge dig rätt förutsättningar att lyckas och trivas. VI SÖKER DIG SOMSkallkrav: -Dokumenterad erfarenhet av redovisning och bokföring -God kunskap i Excel -God data - och systemvana i ERP-system -Flytande kunskaper i svenska, tal och skrift -Goda kunskaper i engelska, tal och skrift Meriterande: -Högskole - eller univeristetsutbildning inom ekonomi -Tidigare arbete med kund- och leverantörsreskontra och likviditetshantering -Systemvana i Visma Control Som person ser vi att du är en relationskapande och kommunikativ lagspelare. Som ekonom är du givetvis noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt. Samtidigt kräver verksamheten att du är flexibel och kan skifta fokus mellan arbetsuppgifter och störningsmoment under dagen. Slutligen är du nyfiken och tar stort ansvar för ditt arbete. Även om du i din roll hanterar många detaljfrågor har du god förståelse för hur helheten påverkas av ditt arbete. ÖVRIGT - Heltid, 100% - Start: Snarast möjligt, vi tror att en överlämning på en månad bör äga rum under augusti månad. - Anställningsform: Vikariat med chans till förlängning - Plats: Arbetet utförs på plats på Pilängsgatan i Örebro - Teamet: Här kan du spana in oss som jobbar på Närkefrakt! ANSÖKAN Är du redo att bli en del av Närkefrakt? Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor kopplade till rekryteringsprocessen är du välkommen att höra av dig till Sara Belicke, HR-konsult, via e-post på [email protected] eller telefon 072-219 64 73. Välkommen till en arbetsplats där vi skapar framtidens transporter – tillsammans. OM VERKSAMHETEN Se Närkefrakt hemsida
Vill du vara en del av en arbetsplats där lösningar, engagemang och samarbete står i fokus? Hos Närkefrakt skapar vi framtidens transport- och logistiklösningar tillsammans. Vi söker nu dig som vill arbeta som säljare för miljö - och avfallshantering. Närkefrakt är en lastbilscentral med cirka 90 delägare, som både är våra ägare och kärnan i vår produktion. Med vårt läge i ett av Sveriges bästa logistikområden erbjuder vi tjänster som transporter, terminalverksamhet, jordförsäljning och återvinning. Vi sysselsätter över 600 personer med våra åkerier i ständigt fokus. Här kombineras det lilla företagets nära samarbete med det stora företagets kapacitet och resurser. OM TJÄNSTEN I rollen som säljare för miljö- och avfallshantering kommer du att vara en nyckelperson som ansvarar för att utveckla våra tjänster. Ditt jobb är att vara en expert på upphandlingar, priser och avtal – samtidigt som du är en mästare i att hitta nya affärsmöjligheter. Här får du en blandning av försäljning och administration, där du kommer att arbeta lika mycket med kunder som med de interna processerna för att se till att allt flyter på som det ska. För att vara framgångsrik i rollen behöver du förstå branschen och dess behov, vara lyhörd för våra kunders önskemål och samtidigt säkerställa att vi levererar bästa möjliga lösning. Du kommer att vara i ständig dialog med både våra kunder och våra delägare, och du kommer att arbeta tätt tillsammans med andra avdelningar på Närkefrakt – allt för att hitta den bästa lösningen för våra kunder. NÄRKEFRAKT ERBJUDER DIG Hos oss på Närkefrakt får du mer än bara en arbetsplats, här får du chansen att vara med och utveckla framtidens transportlösningar. Vi är stolta över vårt miljöarbete, och har både installerat solceller och laddstationer för lastbilar på vår anläggning – ett bevis på vårt hållbarhetsfokus. Vi bryr oss om våra medarbetares välmående och arbetsmiljö. Du kommer att vara en del av ett team där vi ständigt strävar efter förbättring och där dina åsikter alltid är viktiga. - Tillsvidareanställning med inledande provanställning - Tjänstebil - Fast månadslön - 6 veckors semester - Kollektivavtal - Tillgång till gym på anläggningen Med korta beslutsvägar, engagerade kollegor och spännande utmaningar vill vi ge dig rätt förutsättningar att lyckas och trivas. VI SÖKER DIG SOM Har erfarenhet av försäljning och upphandlingar Har erfarenhet inom miljö och återvinning, eller närliggande bransch Behärskar svenska flytande, både i tal och skrift Är datakunnig och gillar att använda digitala verktyg Det är ett plus om du har utbildning eller erfarenhet av ADR, men det är inget krav! ANSÖKAN Är du redo att bli en del av Närkefrakt? Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten? Kontakta gärna Maths Dohn, Affärsområdeschef, på [email protected] eller på telefon 019-206327. Vid frågor kopplade till rekryteringsprocessen är du välkommen att höra av dig till Sara Belicke, HR-konsult, via e-post på [email protected] eller telefon 072-219 64 73. Välkommen till en arbetsplats där vi skapar framtidens transporter – tillsammans.
LR Revision och Redovisning beskrivs av många anställda som familjärt, här är alla välkomna och företaget värnar verkligen om sina anställda. Efter en ihopslagning av flera kontor så sitter nu 38 kollegor under samma tak på Aspholmen i Örebro. Dessutom finns det 5 kollegor i Lindesberg och ytterligare 6 personer i Vingåker. Du har därmed många potentiella kaffepauser beroende på vart dina kunduppdrag tar dig! OM LR REVISION & REDOVISNING LR Revision & Redovisning är en modern kombibyrå som erbjuder hjälp inom redovisning, revision, lön och skatt. Ambitionen är att vara ett engagerat och kraftfullt stöd till företag och företagare i vardagen. LR Revision & Redovisning är ett nätverk av lokalt ägda byråer, med fler än 70 kontor, spridda över Sverige. Då de vill utöka resurserna inom de gröna näringarna finns nu möjligheten för dig att ansluta till LR Revision & Redovisning och en tjänst där man tror och litar på dig och din kompetens. DU ERBJUDS: LR Revision & Redovisning har förstått värdet i att deras medarbetare mår bra och hos dem är alla medarbetare viktiga. Du välkomnas in i en period där de tillsammans bygger laget och kulturen efter sammanslagningen av kontoren. Rollen erbjuder närheten till revisorer inom bolaget, trevliga kollegor samt stor flexibilitet. LR Revision & Redovisning erbjuder dig dessutom: Förkortad arbetstid mellan 1/7-31/10 då det är 7-timmars arbetsdag Bonussystem till alla anställda Hälsoundersökningar och omfattande försäkring Konferenser och utbildningar Ett bra tjänstepensionserbjudande Betald massage på arbetstid varje månad Friskvårdsbidrag 5000 kr/år Gratis parkering utanför kontoret På LR Revision & Redovisning värderar man balans mellan privat- och arbetsliv. Konkret innebär det till exempel att man stöttar upp varandra vid sjukdom, VAB eller liknande. De lägger de stort värde i att du som medarbetare inte behöver arbeta orimligt många timmar i veckan. Målet är att lyckas snitta 40-timmars veckor även under högsäsong. ROLLEN Som redovisningskonsult har du nära kontakt med dina kunder och kollegor. Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara att bistå i kvalificerade redovisningsfrågor samt årsbokslut. När vi frågar en kollega i samma roll vad hon uppskattar mest med sitt arbete så är svaret dels den fina kontakten med kunderna genom generationer, men även det faktum att hela tiden lyckas med att hjälpa kundernas verksamhet framåt. Det ställer höga krav på att hela tiden hålla sig uppdaterad om vad som händer inom lagar och regelverk. Något som i sin tur gör rollen både spännande och hela tiden utvecklande. INTRODUKTION Mycket förväntas du kunna vid tillträde, men system och program går ni igenom och sedan får du gå bredvid en kollega en tid för att lära känna kundernas verksamhet. VEM SÖKER VI? Vi söker dig som har arbetat i motsvarande roll tidigare och således har erfarenhet av redovisning inom området jord och skog. Du känner väl till de gröna näringarna, antingen genom att du haft kunder inom området eller kanske för att du själv äger skog eller har ett lantbruk. Du behöver ha körkort för att ta dig runt till dina kunder Du behöver ha goda kunskaper i svenska för att kunna kommunicera med kunderna inom aktuella områden Som person är du givetvis kundorienterad. Vi ser att du besitter god samarbetsförmåga, är nyfiken, noggrann och tar stort ansvar för ditt arbete. INTRESSERAD? Vi samarbetar med Oak Consulting i denna rekrytering. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-konsult Sara Belicke på tel 072-219 64 73. alternativt HR-konsult Helena Fiedler, på tel. 070-591 90 33. Välkommen med din ansökan, vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan snarast möjligt.
Nyutexade ingenjörer med driv - se hit! Vi söker för kunds räkning dig som har en relativt ny högskoleutbildning som ingenjör och som har ett driv och en vilja att utveckla dig inom konstruktion och produktionsteknik inom ett tekniskt bolag! Bolaget erbjuder högkvalitativa produkter och kunderna finns inom många olika branscher och segment. Du erbjuds bli en del i ett team med erfarna och kompetenta kollegor som du kan och vill lära dig av! För rätt person finns goda möjligheter till utveckling över tid! Blir du nyfiken? Tveka inte att ringa mig - Helena Fiedler på 070-591 90 33 så berättar jag mer!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 11 jobb