SERVICE MANAGER SECURITY TILL BANKGIROT
Nexer Recruit AB
IT-säkerhetsspecialister

Bankgirot söker en Service Manager Security till en växande del av organisationen i Stockholm. Bankgirot har en unik position på Sveriges betalmarknad, som just nu genomgår sin största transformation i modern tid.Vår IT-organisation växer för att utveckla framtidssäkra lösningar som uppfyller internationella standarder och regelverk. Samtidigt säkerställer vi att det nuvarande betalsystemet fungerar stabilt och säkert – varje dag. Utvecklingen av framtidens betalningsinfrastruktur är i full gång och vi söker dig som vill vara en del av resan. Som Service Manager Security får du en nyckelroll i att säkra framtidens betalningslösningar på ett teknikbolag där vi brinner för vårt uppdrag – och för varandra. Din rollDu blir en central del av Bankgirots omfattande transformationsresa och får en nyckelroll i att bygga vår helt nya "Greenfield"-lösning för en framtidssäker betalningsinfrastruktur. Det här är en unik möjlighet för dig som vill vara med från grunden och skapa en modern plattform som formar Sveriges betalflöden. I den här rollen har du fullt ansvar för att säkerställa en sammanhållen tjänsteleverans och utveckla våra IT-säkerhetstjänster. Du arbetar operativt och strategiskt med att utveckla tjänsterna, fatta tekniska och finansiella beslut samt driva förbättringar i enlighet med verksamhetens behov och myndighetskrav. Du blir en nyckelspelare i att bygga upp en tjänstebaserad IT-leverans genom nära samarbete med Bankgirots kravställare, interna teknikteam och leverantörer. Din uppgift är att säkerställa att tjänsterna utvecklas, förvaltas och levereras på ett säkert och effektivt sätt. Vi söker dig som harVi söker dig som drivs du av att arbeta i en dynamisk miljö där du kan påverka och utveckla IT-säkerhetstjänster. Du har en stark teknisk förståelse, arbetar strukturerat och har erfarenhet av att bygga och leda framgångsrika team. Vi tror att du har: Bred erfarenhet av att bygga, förvalta och utveckla en tjänstebaserad IT-leverans i en hybrid leveransmodell Djup kunskap inom IT-säkerhetstjänster Erfarenhet av IT-leveranser baserade på ITIL Förståelse för budgetering och prognostisering God insikt i Bankgirots styrande regelverk eller liknande Relevant akademisk examen eller motsvarande erfarenhet God kommunikations- och samarbetsförmåga Dina huvudsakliga ansvarsområden: Säkerställa utveckling och leveransförbättringar inom tjänsteområdet i linje med verksamhetens strategi och mål Livscykelhantering av tjänsterna och säkerställande av att de uppfyller säkerhetskraven Tekniskt ansvar för val av plattformar, verktyg och metoder Nära samarbete med Solution Managers och Tech Leads Budgetansvar för tjänsteområdet Kravställning och uppföljning av SLA/KPI:er gentemot leverantörer och kunder Riskhantering och hantering av eskaleringar enligt samverkansmodeller Leda interna och externa samverkansforum för tjänsteleveransen Informera och kommunicera om tjänsternas status, förändringar och utvecklingsplaner Ett utvecklande arbete med bra förmånerSom vår nya kollega blir du en del av ett kompetent och positivt team där vi samarbetar och sätter högt värde på varandras kompetens och erfarenheter. Vi satsar mycket på hälsa och välmående och erbjuder generösa förmåner för dig som medarbetare. Övrig informationTjänsten är en tillsvidareanställning baserad i Liljeholmen i Stockholm. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska. Innan anställning beslutas genomförs en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Intresserad?I denna rekrytering samarbetar Bankgirot med Nexer Recruit. Har du frågor eller funderingar? Kontakta gärna rekryteringskonsult Olivia Simonsson: [email protected] eller +46 735 029 819 Amanda Eksell: [email protected] eller +46 707 434 173. Läs om fler lediga tjänster från Bankgirot här. Vi ser fram emot din ansökan! Om BankgirotBankgirot är ett svenskt clearinghus och teknikbolag med över 60 års erfarenhet av att leverera finansiell infrastruktur till banker. I samverkan med betalsektorn ser vi till att privatpersoner och företag enkelt kan göra överföringar och betalningar. Bankgirot säkerställer att det nuvarande betalsystemet fungerar felfritt, samtidigt som vi utvecklar framtidssäkrade lösningar. Vi säkrar och utvecklar Sveriges betalningar. Läs mer på www.bankgirot.se

139 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
TRANSPORTLEDARE TILL XR LOGISTIK AB
Nexer Recruit AB
Transportledare och transportsamordnare

Är du en erfaren Transportledare som brinner för att skapa en fantastisk arbetsmiljö och optimera transportflöden? Då är du den vi söker! XR Logistik växer och vi letar nu efter två nya stjärnor till vårt team i Lidköping och Skövde. Om du vill vara med och göra skillnad i ett växande företag, då är detta din chans! Din vardag Hos oss får du en dynamisk och omväxlande arbetsdag där du: Leder transportflöden och säkerställer att alla processer löper smidigt – alltid med högsta kvalitet och effektivitet. Bygger och underhåller starka relationer med våra transportörer och ser till att vi alltid har de bästa resurserna för att möta våra kunders behov. Arbetar för att optimera våra transportresurser över tid – vi strävar alltid efter förbättring och effektivitet! Tar ansvar för administrativa uppgifter som taxering av transportuppdrag, hantering av avräkningar och fakturering av leverantörsfakturor – detaljerna är viktiga! Vem är du? Vi söker dig som: Har erfarenhet inom transportledning och goda kunskaper i arbetsrätt, arbetsmiljölagstiftning, samt miljö- och produktlagstiftning. Har ett intresse för att hålla dig uppdaterad om både lagstiftning och kundkrav. Är en driven och ansvarstagande person som tar initiativ och gärna bidrar med förbättringsförslag. Har erfarenhet av försäljning – det är meriterande! Vill du veta mer? I den här rekryteringen samarbetar XR Logistik med Nexer Recruit, får du tjänsten kommer du att anställas av XR Logistik. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Fredrik Karlström via e-post: [email protected] eller telefon +46703020273. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2025-02-04. Om XR Logistik XR Logistik hjälper dig och ditt företag med heltäckande transport- och logistiklösningar över hela Norden. Vi har bredden, kunskapen och viljan att skapa den perfekta kombinationen just för er. XR transporterar och levererar åt några av Skaraborgs största produktionsföretag, men hjälper också många andra aktörer både i och utanför Sverige. Vi ser alla våra kunder som samarbetspartners och jobbar snabbt och flexibelt för att forma rätt produkt till rätt pris.

140 dagar sedan
Sista ansökan:
26 juli 2025
MICROSOFT SERVER ENGINEER TILL BANKGIROT
Nexer Recruit AB
Systemadministratörer

Bankgirot söker en Microsoft Server Engineer till en växande del av organisationen i Stockholm. Bankgirot har en unik position på Sveriges betalmarknad, som just nu genomgår sin största transformation i modern tid.Vår IT-organisation växer för att utveckla framtidssäkra lösningar som uppfyller internationella standarder och regelverk. Samtidigt säkerställer vi att det nuvarande betalsystemet fungerar stabilt och säkert – varje dag. Utvecklingen av framtidens betalningsinfrastruktur är i full gång och vi söker dig som vill vara en del av resan. Som Microsoft Server Engineer får du en nyckelroll i att säkra framtidens betalningslösningar på ett teknikbolag där vi brinner för vårt uppdrag – och för varandra. Din roll Du blir en central del av Bankgirots omfattande transformationsresa och får en nyckelroll i att bygga vår helt nya "Greenfield"-lösning för en framtidssäker betalningsinfrastruktur. Det här är en unik möjlighet för dig som vill vara med från grunden och skapa en modern plattform som formar Sveriges betalflöden. I rollen som Microsoft ServerEngineer inom Bankgirots driftsorganisation ansvarar du för att utveckla, implementera och underhålla IT-lösningar inom Microsoft Server. Du säkerställer att vår tekniska miljö är stabil, säker och redo att möta framtidens krav. Du arbetar med incident-, change- och problemhantering och har en nyckelroll i att hantera kravställning, både internt och gentemot externa leverantörer. Som en del av vårt team deltar du i förändringsprojekt, tekniska utredningar och strategisk planering, samtidigt som du bidrar till att driva automatisering och effektivisering av vår IT-drift. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Delta i Bankgirots omfattande transformationsresa och bygga en framtidssäker betalningsinfrastruktur. Utveckla, implementera och underhålla IT-lösningar inom Microsoft Server. Hantera incident-, change- och problemprocesser för att säkerställa stabil drift. Arbeta med kravställning och säkerställa att IT-leveranser möter verksamhetens behov. Delta i förändringsprojekt, tekniska utredningar och strategisk planering. Automatisera och effektivisera driftprocesser. Säkerställa att våra lösningar följer IT-arkitektur och säkerhetsriktlinjer. Bidra till teknisk dokumentation och kunskapsdelning inom teamet. Vi söker dig som har Vi söker som har engedigen erfarenhet inom Windows Server-administration, Active Directory och automation, samt en stark förståelse för säkerhet och infrastruktur. Du har vana att arbeta med incident-, change- och problemhantering och trivs i en renodlad driftroll där du har möjlighet att samarbeta med andra tekniska experter för att lösa komplexa utmaningar. Vi söker dig som är lösningsorienterad och som har ett stort intresse för att optimera och automatisera processer för att skapa en effektiv och stabil driftmiljö. Meriterande för tjänsten är erfarenhet inom virtualisering, patchning, övervakningsplattformar, IAM/PAM och Linux, vilket ger dig en bred teknisk kompetens som vi värdesätter högt. Hos oss får du möjlighet att påverka och utveckla framtidens betalningsinfrastruktur, där säkerhet och stabilitet är av största vikt. Du kommer att ingå i ett team där samarbete och prestigelöshet är centrala värderingar. Vi erbjuder en arbetsmiljö som präglas av öppenhet, utvecklingsmöjligheter och en stark teamkänsla, där din tekniska kompetens kommer att vara en nyckel till vårt gemensamma framgång. Här får du chans att arbeta med de senaste teknologierna inom ett område som ständigt utvecklas, och vara med och forma framtidens lösningar för betalningshantering. Ett utvecklande arbete med bra förmåner Som vår nya kollega blir du en del av ett kompetent och positivt team där vi samarbetar och sätter högt värde på varandras kompetens och erfarenheter. Vi satsar mycket på hälsa och välmående och erbjuder generösa förmåner för dig som medarbetare. Övrig information Tjänsten är en tillsvidareanställning baserad i Liljeholmen i Stockholm. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska. Innan anställning beslutas genomförs en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Intresserad? I denna rekrytering samarbetar Bankgirot med Nexer Recruit. Har du frågor eller funderingar? Kontakta gärna rekryteringskonsult Olivia Simonsson:[email protected] +46 735 029 819 alternativt Amanda Eksell:[email protected]+46 707 434 173. Läs om flerlediga tjänster från Bankgirothär. Vi ser fram emot din ansökan! Om Bankgirot Bankgirot är ett svenskt clearinghus och teknikbolag med över 60 års erfarenhet av att leverera finansiell infrastruktur till banker. I samverkan med betalsektorn ser vi till att privatpersoner och företag enkelt kan göra överföringar och betalningar.Bankgirot säkerställer att det nuvarande betalsystemet fungerar felfritt, samtidigt som vi utvecklar framtidssäkrade lösningar. Vi säkrar och utvecklar Sveriges betalningar. Läs mer påwww.bankgirot.se

140 dagar sedan
Sista ansökan:
26 juli 2025
KUBERNETES ENGINEER TILL BANKGIROT
Nexer Recruit AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Bankgirot söker enKubernetes Engineertill en växande del av organisationen i Stockholm. Bankgirot har en unik position på Sveriges betalmarknad, som just nu genomgår sin största transformation i modern tid. Vår IT-organisation växer för att utveckla framtidssäkra lösningar som uppfyller internationella standarder och regelverk. Samtidigt säkerställer vi att det nuvarande betalsystemet fungerar Stabilt och säkert – varje dag. Utvecklingen av framtidens betalningsinfrastruktur är i full gång och vi söker dig som vill vara en del av resan. SomKubernetes Engineer får du en nyckelroll i att säkra framtidens betalningslösningar på ett teknikbolag där vi brinner för vårt uppdrag – och för varandra. Din roll Du blir en central del av Bankgirots omfattande transformationsresa och får en nyckelroll i att bygga vår helt nya "Greenfield"-lösning för en framtidssäker betalningsinfrastruktur. Det här är en unik möjlighet för dig som vill vara med från grunden och skapa en modern plattform som formar Sveriges betalflöden. I din roll somKubernetes Engineerkommer du att säkerställa att våra tekniska lösningar möter både dagens och morgondagens behov. Du arbetar i driften och samarbetar nära med utvecklingsteamet för att säkerställa driftstablitiet bygga, automatisera och optimera vår Kubernetes-miljö. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Utveckla, underhålla och implementera IT-lösningar och integrationer. Delta i kravhantering och uppföljning av IT-lösningar. Ansvara för incidenthantering, defekter och efterlevnad av IT-säkerhetsriktlinjer. Automatisera arbetsflöden och infrastruktur med verktyg som Ansible och Terraform. Samarbeta nära utvecklare, drift och andra interna team. Vi söker dig som har Vi tror att du är en lösningsorienterad person som trivs i en föränderlig miljö där du får vara med och bygga nytt från grunden. Med din analytiska och strukturerade approach kan du både se helheten och förstå de detaljer som krävs för att skapa hållbara lösningar. Du är självgående och tar gärna initiativ, samtidigt som du uppskattar samarbete och ser värdet i att nå gemensamma mål. Din prestigelösa inställning gör att du gärna delar med dig av kunskap och lär av andra, vilket bidrar till en hjälpsam och inkluderande kultur. Med ditt kvalitetsmedvetande och starka säkerhetstänk arbetar du noggrant för att skapa stabila och effektiva system. Du drivs av att arbeta i en miljö där teknik och affär möts, och ser möjligheterna att påverka och förbättra både arbetssätt och tekniska lösningar som en spännande utmaning. Ett utvecklande arbete med bra förmåner Som vår nya kollega blir du en del av ett kompetent och positivt team där vi samarbetar och sätter högt värde på varandras kompetens och erfarenheter. Vi satsar mycket på hälsa och välmående och erbjuder generösa förmåner för dig som medarbetare. Övrig information Tjänsten är en tillsvidareanställning baserad i Liljeholmen i Stockholm. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska. Innan anställning beslutas genomförs en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Intresserad? I denna rekrytering samarbetar Bankgirot med Nexer Recruit. Har du frågor eller funderingar? Kontakta gärna rekryteringskonsultOlivia Simonsson:[email protected]+46 735 029 819alternativt Amanda Eksell:[email protected]+46 707 434 173. Läs om flerlediga tjänster från Bankgirothär. Vi ser fram emot din ansökan! Om Bankgirot Bankgirot är ett svenskt clearinghus och teknikbolag med över 60 års erfarenhet av att leverera finansiell infrastruktur till banker. I samverkan med betalsektorn ser vi till att privatpersoner och företag enkelt kan göra överföringar och betalningar.Bankgirot säkerställer att det nuvarande betalsystemet fungerar felfritt, samtidigt som vi utvecklar framtidssäkrade lösningar. Vi säkrar och utvecklar Sveriges betalningar.Läs mer påwww.bankgirot.se

140 dagar sedan
Sista ansökan:
26 juli 2025
VMWARE ENGINEER TILL BANKGIROT
Nexer Recruit AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Bankgirot söker enVmWare Engineertill en växande del av organisationen i Stockholm. Bankgirot har en unik position på Sveriges betalmarknad, som just nu genomgår sin största transformation i modern tid. Vår IT-organisation växer för att utveckla framtidssäkra lösningar som uppfyller internationella standarder och regelverk. Samtidigt säkerställer vi att det nuvarande betalsystemet fungerar stabilt och säkert – varje dag. Utvecklingen av framtidens betalningsinfrastruktur är i full gång och vi söker dig som vill vara en del av resan. SomVmWare Engineerfår du en nyckelroll i att säkra framtidens betalningslösningar på ett teknikbolag där vi brinner för vårt uppdrag – och för varandra. Din roll Du blir en central del av Bankgirots omfattande transformationsresa och får en nyckelroll i att bygga vår helt nya "Greenfield"-lösning för en framtidssäker betalningsinfrastruktur. Det här är en unik möjlighet för dig som vill vara med från grunden och skapa en modern plattform som formar Sveriges betalflöden. I rollen som VmWare Engineerkommer du att ansvara för att utveckla och implementera lösningar som säkerställer att våra IT-tjänster och system fungerar optimalt och möter våra affärsmål. Du kommer att vara en del av ett dynamiskt team där samarbete är nyckeln, och du kommer att arbeta med bådeon-premochmolnbaserade lösningar. Det innebär också att du har möjlighet att bidra till och forma den tekniska arkitekturen och säkerställa att vi håller högsta kvalitet och säkerhet i alla våra lösningar. Huvudsakliga ansvarsområden: Underhålla och implementeraIT-lösningar, integrationer och konfigureringari linje med Bankgirots affärsmål. Ansvara förincidenthantering och defekthantering, samt säkerställa att lösningarna följer säkerhets- och IT-arkitekturprinciper. Bidra tillteknisk dokumentationoch hantera förändringsprocesser inom drift och infrastruktur. Samverka med andra tekniska team för att säkerställa leverans av högkvalitativa IT-tjänster, både interna och externa. Bygga och förbättravirtualiseringsteknikoch säkerställa att våra system är framtidssäkra. Vi söker dig som har Vi söker en person med djup teknisk kunskap inom området för virtualisering, särskilt inomVmWare Cloud Foundation. Du har också god erfarenhet av att arbeta med säkerhet och är van vid att hantera och säkerställa IT-lösningars hållbarhet och kvalitet. Det är också viktigt att du har en akademisk bakgrund inom relevant område eller motsvarande arbetslivserfarenhet, och du trivs med att arbeta i en dynamisk och föränderlig miljö. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta medorkestrering, automation och integrationer, samt att du har erfarenhet av att jobba med bådeon-premochmolnbaserade lösningar. Vidare är erfarenhet avLinuxochKubernetes ett plus. Säkerhet är en hög prioritet i rollen, och erfarenhet av exempelvis NSX är meriterande. Ett utvecklande arbete med bra förmåner Som vår nya kollega blir du en del av ett kompetent och positivt team där vi samarbetar och sätter högt värde på varandras kompetens och erfarenheter. Vi satsar mycket på hälsa och välmående och erbjuder generösa förmåner för dig som medarbetare. Övrig information Tjänsten är en tillsvidareanställning baserad i Liljeholmen i Stockholm. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska. Innan anställning beslutas genomförs en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Intresserad? I denna rekrytering samarbetar Bankgirot med Nexer Recruit. Har du frågor eller funderingar? Kontakta gärna rekryteringskonsult Olivia Simonsson:[email protected]+46 735 029 819 Amanda Eksell:[email protected]+46 707 434 173.Läs om flerlediga tjänster från Bankgirothär.Vi ser fram emot din ansökan! Om Bankgirot Bankgirot är ett svenskt clearinghus och teknikbolag med över 60 års erfarenhet av att leverera finansiell infrastruktur till banker. I samverkan med betalsektorn ser vi till att privatpersoner och företag enkelt kan göra överföringar och betalningar. Bankgirot säkerställer att det nuvarande betalsystemet fungerar felfritt, samtidigt som vi utvecklar framtidssäkrade lösningar. Vi säkrar och utvecklar Sveriges betalningar. Läs mer påwww.bankgirot.se

140 dagar sedan
Sista ansökan:
26 juli 2025
AREA SALES MANAGER TO ELGi COMPRESSORS NORDICS
Nexer Recruit AB
Företagssäljare

As we continue our rapid expansion in Europe, we are looking for a dynamic Area Sales Manager – Nordics to strengthen our market presence in southern Sweden and Denmark. In this role, you will be responsible for promoting ELGi’s full product range to partners and dealers, driving growth and positioning us as the preferred compressed air solutions provider in the region. Be part of a Nordic team that values innovation, customer satisfaction, and manufacturing excellence. At ELGi, we don’t just build compressors—we build long-term value and lasting partnerships. Your Role – Make an Impact As Area Sales Manager – Nordics, you will be at the forefront of ELGi’s regional expansion. You will play a pivotal role in developing our market, building strong relationships with partners, and accelerating sales growth. You will be based from your home office and report directly to the Regional Manager for the Nordic operations. Your responsibilities include: Developing and expanding the business in southern Sweden and Denmark, actively promoting ELGi’s full product portfolio. Building and strengthening our partner network, ensuring long-term success for distributors and dealers. Achieving and exceeding sales targets across our complete range of air compressors. Conducting product and sales training to enhance dealer sales team capabilities. Ensuring exceptional partner satisfaction through timely and accurate responses. Implementing company strategies by driving yearly growth plans and performance targets. Collaborating with internal teams (technical, finance, audits) to effectively resolve partner issues and enhance operations. Who You Are We are looking for a results-driven sales professional with: At least five years of experience in air compressor sales or a related industrial equipment market. A technical background in mechanical, electrical, or industrial engineering. A proven track record of managing and expanding distributor networks, driving measurable business growth. Experience in industrial B2B sales, particularly in markets such as generators, vacuum technology, boilers, and rotating equipment. Fluency in Swedish and strong business-level English skills; Danish is a significant advantage. A self-motivated, independent work style, with a strong drive to succeed in an autonomous role that involves frequent travel. Want to Know More? We are partnering with Nexer Recruit for this recruitment. If you would like to learn more, please contact recruitment consultant: Björn Larsson at [email protected] or call +46-72-572 36 70. We are looking forward to hearing from you ! About ELGi Nordics ELGi Equipments is a world-leading manufacturer of innovative and technologically advanced compressed air systems. With over 60 years of experience, we deliver sustainable solutions that enhance productivity while minimizing ownership costs. The ELGi Compressors Europe journey began in 2012 through a partnership with ROTAIR S.P.A. in Italy. Since 2019, we have rapidly expanded across Europe, including the Nordic region, with a dedicated head office in Ängelholm, Sweden. Today, with around 160 employees and over 150 partners, our mission is clear: to become the preferred compressed air solutions provider in the region. Ready to Drive ELGi’s Growth in the Nordics? Join us and make a real impact! Learn more about us here: https://www.elgi.com/eu/sv/

142 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juli 2025
PROJEKTLEDARE LOKALNÄT TILL ÖRESUNDSKRAFT
Nexer Recruit AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Vill du vara med och göra skillnad? Energibranschen är hetare än någonsin. Vi söker dig som tillsammans med våra erfarna medarbetare vill få vara med och skapa morgondagens Elnät. Om verksamhetenVårt Affärsområde Distribution ansvarar för utveckling samt drift och underhåll av våra samtliga distributionsnät (el respektive fjärrvärme, gas och fjärrkyla) Avdelningen för Elnät är uppdelad i två enheter: Projekt samt Drift & Underhåll. Enheten Projekt, där denna tjänst är placerad, är en beställarorganisation och ansvarar för projektering och projektledning samt dokumentation av utbyggnads och underhållsprojekt (reinvesteringsprojekt) som skall utföras inom lokalnät 0,4-24kV respektive regionnät med stationer 6-130kV. Om tjänstenI rollen som Projektledare, lokalnät 0,4-24kV ansvarar du för genomförandet av projekt med tillhörande infrastruktur från tidigt skede till överlämning av färdig byggnad/anläggning till förvaltning. Som Projektledare på Öresundskraft är du ytterst ansvarig för att förverkliga uppsatta mål i dina projekt och har det övergripande ansvaret för att styra projekten till rätt kostnad, kvalitet och tid. Det innebär bland annat att leda och samordna projekt samt kommunicera och företräda Öresundskrafts intressen gentemot övriga intressenter så som myndigheter, kommuner och entreprenörer. Vi är ett team med tydliga roller och vi arbetar i ett mycket nära samarbete med varandra. Våra anläggningsprojekt är ofta komplexa och kan ha stor teknisk bredd. Under projektets gång har du därför alltid ett nära samarbete med olika interna och externa specialister och samarbetspartners.Rollen är placerad vid vårt huvudkontor i Helsingborg och du rapporterar till enhetschefen för Projekt El. Om digVi ser att du har en eftergymnasial utbildning - inom el &energi och/eller projektledning eller motsvarande relevant arbetslivserfarenhet - och att duminst 3 års relevant arbetslivserfarenhet av projektledning inom energi, infrastruktur, bygg eller andra närbesläktade branscher. Har ett intresse för att delta i process- och verksamhetsutvecklingsprojekt. Kommunicerar obehindrat på svenska och har grundläggande kunskaper i engelska. Körkort klass B är ett krav, då det innebär resor inom Helsingborg och Ängelholm. Vi ser det som ett plus om du har kunskap inom elnätsbranschen och distributionsverksamhet, och/eller om du har erfarenhet av entreprenadjuridik. Vi ser det även som meriterande om du har arbetat på leverantör/entreprenörssidan utifrån ett kundperspektiv. Vi söker dig som har ett personligt driv och en affärsmässighet. Du är ansvarstagande, strukturerad och driver självständigt ditt arbete framåt med god kvalitet. Rollen som projektledare är bred med många kontaktytor – och det är därför viktigt att du har en god social förmåga samt lätt för att kommunicera både skriftligt och muntligt. För dig med ambition och drivkraft för att vidareutveckla dig själv ges goda möjligheter till professionell utveckling inom Öresundskraft. Du förväntas vara engagerad, strukturerad och ha ett stort driv. Öresundskrafts värderingar Tillsammans, Engagemang, Hållbarhet och Enkelhet är en självklarhet för dig. MångfaldFör oss är mångfald viktigt på riktigt. Det som gör oss olika är också det som utvecklar oss mest. Olika perspektiv, erfarenhet och personligheter är en stor del av vår nyckel till framgång. Var dig själv och bidra på ditt alldeles egna sätt - välkommen till Öresundskraft! AnsökanVi samarbetar med Nexer Recruit i denna rekrytering. Efter fullgjord registrering finns du i Nexer Recruits databas och kan komma att bli kontaktad i framtida rekryteringar, även om inte denna tjänst skulle bli aktuell. För närmare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Nexer Recruit: Björn Larsson: 072-572 36 70, [email protected] eller Jenny Nilsson: 070-301 82 79, [email protected] Tillträde till tjänsten kan ske omgående. Vi arbetar med ett löpande urval och sista ansökningsdag 2025-02-23. Facklig kontakt Adam Matulaniec, Vision, 042-490 3579 Magnus Gunnarsson, Akademikerna, 042-490 3551 Om ÖresundskraftVi är 400 eldsjälar som tillsammans med våra 125 000 kunder skapar smarta tjänster, främjar resurseffektiv energianvändning och bygger framtidens hållbara energisystem. Med ett brett utbud av el, fjärrvärme, biogas, fjärrkyla, solceller och laddningsinfrastruktur lever vi upp till vår vision: “För en bättre värld”. Vi har gett oss sjutton på att tillsammans med våra kunder och samarbetspartners lösa klimatutmaningarna för nordvästra Skåne. För oss är det lika viktigt att våra kunder får en enkel och behaglig energitillvaro som att våra medarbetare trivs, mår bra och har förutsättningar att driva detta viktiga arbete. Moderna kontorslokaler, möjlighet till hybridarbete, träning på arbetstid, friskvårdsbidrag och 17 timmars volontärsarbete varje år är några av förmånerna. Kom och var med oss! #tillsammansför17. Besök oss på https://www.oresundskraft.se/jobba-hos-oss/ för mer information om bl a alla våra förmåner! Se gärna filmen om Öresundskraft och vad vi jobbar med för att skapa en hållbar framtid https://www.youtube.com/embed/NkEm8xkcVpM

149 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
BILSÄLJARE TILL SVENSKA MOTOR
Nexer Recruit AB
Butikssäljare, fackhandel

Drömmer du om att arbeta med ett av Sveriges snabbast växande bilmärken i en toppmodern miljö? På Svenska Motor får du inte bara chansen att jobba med försäljning – du blir också en del av ett energiskt team som brinner för utveckling och framgång. Med Kia som vår exklusiva partner står vi redo att fortsätta vår framgångsresa. Vill du följa med oss? Placeringsort Falköping. DIN VARDAG HOS OSSSom säljare hos Svenska Motor har du en nyckelroll i att skapa fantastiska kundupplevelser, både online och i vår helt nya, toppmoderna anläggning i Falköping. Designad enligt Kias senaste koncept erbjuder våra lokaler en inspirerande arbetsplats där du kan prestera på topp varje dag. I din roll kommer du att: Arbeta med uppsökande försäljning och skapa starka relationer, både digitalt och fysiskt. Ta ansvar för hela försäljningsprocessen – från första kontakt till leverans och uppföljning. Vara en del av ett positivt och sammansvetsat team som tillsammans arbetar mot gemensamma mål. Bidra till att stärka Kias position som ett av Sveriges snabbast växande bilmärken. Hos oss blir varje dag en ny möjlighet att göra skillnad och överträffa kundernas förväntningar! VEM ÄR DU?Vi söker dig som älskar försäljning och mötet med människor. Du är en lagspelare med energi och driv, samtidigt som du har förmågan att arbeta självständigt och ta egna initiativ. För att lyckas i rollen tror vi att du: Är proaktiv och tar ansvar för att skapa kontakt med både nya och befintliga kunder. Har en stark känsla för service och ett skarpt affärssinne. Har erfarenhet av försäljning, gärna både till privatpersoner och B2B. Är snabblärd och bekväm med digitala verktyg och system. Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift. Har B-körkort. Om du dessutom är strukturerad och har förmågan att planera och organisera ditt arbete väl, är det här rollen för dig! VILL DU VETA MER?Känner du att detta låter som rätt utmaning för dig? Då är du varmt välkommen att höra av dig! I denna rekrytering samarbetar Svenska Motor med Nexer Recruit. Vänligen kontakta rekryteringskonsult Fredrik Karlström via e-post: [email protected] eller telefon: +46703020273. Vi arbetar med löpande urval, så skicka in din ansökan så snart som möjligt – dock senast 2025-02-02. Vi ser fram emot att få lära känna dig! OM SVENSKA MOTOR ABSvenska Motor Sverige AB är en auktoriserad återförsäljare och serviceverkstad för Kia och verkar på flera orter i Västra Götaland: Lidköping, Mariestad, Skövde och snart Falköping. Med ett starkt fokus på kvalitet och service har vi vuxit snabbt och är stolta över att representera ett av världens mest innovativa bilmärken. Hos oss möts passion för bilar och människor i en modern och utvecklande miljö.

150 dagar sedan
Sista ansökan:
16 juli 2025
DRIFTINGENJÖR / DRIFTTEKNIKER INOM ENERGIPRODUKTION TILL ÖRESUNDSKRAFT
Nexer Recruit AB
Drifttekniker vid värme- och vattenverk

Vill du vara med och göra skillnad inom vår driftsorganisation? Energibranschen är hetare än någonsin. Vår energiproduktion har alltid högsta prioritet och till denna tjänst söker vi dig som tillsammans med våra erfarna medarbetare vill fokusera på drift av energiproduktion vid våra två anläggningar i Helsingborg. Vill du bli en del av framtidens Öresundskraft? Om verksamhetenVårt affärsområde Produktion ansvarar för löpande drift och underhåll samt optimering och utveckling av all energiproduktion inom Öresundskraft (Helsingborg och Ängelholm). Inom driftavdelningen, där denna tjänst är placerad, är vi ca 30 driftingenjörer/-tekniker som ansvarar för den löpande driften vid Filbornaverket (avfallsförbränning) och Västhamnsverket (pellets), i Helsingborg. Vi arbetar i skiftesgående team, dygnet runt – året runt. Varje skift ansvarar för styrning och optimering av vår produktion av fjärrvärme, el och fjärrkyla i Helsingborg. Vi ingår i ett av Sveriges största sammanhängande fjärrvärmenät som sträcker sig från Helsingborg och vidare, via Landskrona, ända ned till Lomma. Vår produktion är under ständig utveckling och just nu pågår förberedande projekt för start av koldioxidinfångning (CCS). Om tjänstenVi erbjuder dig en spännande tjänst som Drifttekniker/-ingenjör där du kommer att ingå i ett av våra skiftlag med ansvar för drift, övervakning och problemlösning. Vår produktion är komplex och innehåller allt från bränslehantering (avfall respektive träpellets) och drift av våra förbränningspannor, turbiner och rökgasrening samt pumpstyrning för vår fjärrvärmedistribution. Produktionen både styrs och övervakas med hjälp av vårt anpassade styrsystem (800xA från ABB) och rollen innebär även en löpande hantering av driftstörningar och larm som vi dokumenterar i våra olika underhålls- och ärendehanteringssystem (Idus och Wistbo). Arbetet sker i ett nära samarbete med interna experter (inom drift och underhållsteknik), beredskapsgrupper och olika externa samarbetspartners. Man är lite av en ”spindeln i nätet” och blir naturligt involverad för att säkerställa att rutiner och processer följs i samband med underhållsarbeten – gör riskanalyser och förbereder, planerar och administrerar arbetsmiljö- och säkerhetskrav (Heta arbeten, Elsäk). Vi kan lova dig en mycket spännande roll i en verksamhet med en stor teknisk bredd, där du ges stora möjligheter att utvecklas. Tjänsten är omväxlande placerad i kontrollrummen (beroende på säsong/driftsperiod) vid våra två produktionsanläggningar i Helsingborg (Filbornaverket och Västhamnsverket). Du rapporterar direkt till driftchefen, samt till driftledaren för ditt team. Om digVi tror att du har en eftergymnasial utbildning, gärna med en specialisering inom drift- eller processteknik. Du har förmodligen arbetat, i en liknande roll, med driftövervakning, processtyrning, problemlösning, och är van vid att snabbt skaffa dig en helhetsbild och förstå komplexa processtekniska samband. Du får gärna ha arbetat inom energibranschen/energiproduktion, men vi har goda möjligheter att ge dig den utbildning och kunskap som du behöver. Är du genuint intresserad av processtyrning, drift- och processteknik är du precis den vi söker. Som person är du öppen och engagerad. Du arbetar strukturerat och har ett naturligt intresse för detaljer. Vi sätter ett stort värde på din samarbetsförmåga, men du bör också trivas med ett eget ansvar där det ibland behöver fattas snabba och avgörande beslut. Vi förutsätter att du har en mycket god datorvana, körkort och att du behärskar svenska och engelska, i tal och skrift. För oss är mångfald viktigt på riktigt. Det som gör oss olika är också det som utvecklar oss mest. Olika perspektiv, erfarenhet och personligheter är en stor del av vår nyckel till framgång. Var dig själv och bidra på ditt alldeles egna sätt - välkommen till Öresundskraft! FörmånerPå Öresundskraft är vi måna om välmående och hållbara medarbetare. Därför erbjuder vi våra anställda flera förmåner. Läs mer HÄR! Kontakt och Ansökan I den här rekryteringen samarbetar vi med Nexer Recruit. Vill du veta mer, kontakta gärna rekryteringskonsult Björn Larsson: [email protected] eller 072-572 36 70 Tillträde till tjänsten kan ske omgående. Vi arbetar därför med ett löpande urval för intervjuer. Sista ansökningsdag: 2025-02-28. Vi ser fram emot din ansökan! FACKLIG KONTAKT Vesna Sulejic, Vision, 042-490 3164 Kristina Lassing, Akademikerna, 042-490 3823 Vi är 400 eldsjälar som tillsammans med våra 125 000 kunder skapar smarta tjänster, främjar resurseffektiv energianvändning och bygger framtidens hållbara energisystem. Med ett brett utbud av el, fjärrvärme, biogas, fjärrkyla, solceller och laddningsinfrastruktur lever vi upp till vår vision: “För en bättre värld”. Vi har gett oss sjutton på att tillsammans med våra kunder och samarbetspartners lösa klimatutmaningarna för nordvästra Skåne. För oss är det lika viktigt att våra kunder får en enkel och behaglig energitillvaro som att våra medarbetare trivs, mår bra och har förutsättningar att driva detta viktiga arbete. Moderna kontorslokaler, möjlighet till hybridarbete, träning på arbetstid, friskvårdsbidrag och 17 timmars volontärsarbete varje år är några av förmånerna. Kom och var med oss! #tillsammansför17. Via https://www.oresundskraft.se/jobba-hos-oss/ får du mer information om våra förmåner! Se gärna filmen om vad vi jobbar med för att skapa en hållbar framtid https://www.youtube.com/embed/NkEm8xkcVpM

156 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
OPERATIV CHEF TILL XR LOGISTIK AB
Nexer Recruit AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

XR Logistik söker en engagerad och erfaren Operativ Chef som vill vara med och leda deras team av transportledare mot nya framgångar. Om du brinner för att skapa en god arbetsmiljö och har erfarenhet av transportledning, då är detta jobbet för dig! Placeringsort Lidköping. Din vardag Leda och fördela det dagliga arbetet i enlighet med företagets värderingar och säkerställa en god arbetsmiljö. Delta i transportledningen. Ansvara för kontakt med transportörer inom ditt ansvarsområde samt uppföljningen av dessa. Säkerställa att transportörsresurserna är optimerade över tid. Driva transportörsgruppen för feedback och utveckling. Andra arbetsuppgifter inkluderar att taxera transportuppdrag, säkerställa att avräkningar hanteras enligt tidsplan, kontrollera och fakturera vidare leverantörsfakturor. Vem är du Har minst 3 års ledarerfarenhet. Har grundläggande kunskaper i arbetsrätt, arbetsmiljölagstiftning samt miljö- och produktlagstiftning. Har erfarenhet av transportledning. Det är önskvärt att du även har erfarenhet av försäljning. Du är en person som tar ansvar för att hålla dig informerad om lagstiftning, kundkrav och företagets policys och rutiner. Du är också delaktig i företagets utvecklingsarbete genom att rapportera förbättringsförslag och arbeta enligt företagets värderingar och Code of Conduct. Vill du veta mer? I den här rekryteringen samarbetar XR Logistik med Nexer Recruit, får du tjänsten kommer du att anställas av XR Logistik. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Fredrik Karlström via e-post: [email protected] eller telefon +46703020273. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2025-02-04. Om XR Logistik XR Logistik hjälper dig och ditt företag med heltäckande transport- och logistiklösningar över hela Norden. Vi har bredden, kunskapen och viljan att skapa den perfekta kombinationen just för er. XR transporterar och levererar åt några av Skaraborgs största produktionsföretag, men hjälper också många andra aktörer både i och utanför Sverige. Vi ser alla våra kunder som samarbetspartners och jobbar snabbt och flexibelt för att forma rätt produkt till rätt pris.

163 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025