Projektledare inom HVAC till Trident BMC

Trident Maritime Systems Group är en internationell leverantör av luftbehandling, inredning och energiteknik för marin-, offshore- och energimarknaden. Trident BMC är en internationell leverantör av lösningar för HVAC och elektrisk energihantering för maritima, offshore- och energimarknader. Från för till akter, brygga till maskinrum, på alla typer av fartyg – nybyggnation, modernisering eller reparation – Trident levererar och utvecklar kreativa lösningar på komplexa utmaningar. Läs mer på: https://tridentbmc.com/hvac-nb/ Projektledare inom HVAC till Trident BMC Trident BMC söker en erfaren och engagerad Projektledare inom HVAC för att spela en central roll i företagets fortsatta utveckling. Du kommer att ansvara för spännande projekt inom marin HVAC, både nationellt och internationellt, och ha nära kontakt med varv och rederier utanför Sverige. Rollen innebär en nyckelposition med betydande frihet, där du blir en viktig aktör i företagets tillväxtresa. ArbetsuppgifterDitt huvudsakliga ansvarsområde är att leda små till medelstora projekt och säkerställa att de genomförs enligt kontraktsvillkor inom fastställda budgetramar och tidsplaner. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Delta i offertarbete i samarbete med företagets säljorganisation. Förhandla med slutkund inför kontraktsskrivning. Planera och genomföra alla faser av projektet. Fungera som kontaktperson för både kunder och andra intressenter. Ledning och fördelning av arbete för projektteamet. Delta i möten med företagets styrgruppkommitté. Förhandla med underleverantörer i samband med inköp, leveranskontroll och skeppning av projektspecifikt material. Ansvara för projektens finansiella uppföljning. Kvalifikationer och personliga egenskaper Eftergymnasial utbildning inom HVAC-teknik eller jämförbar erfarenhet. Mycket goda kunskaper i engelska, både muntligt och skriftligt. Kunskaper i Italienska är meriterande. Erfarenhet av projektledning i internationella projekt. God förståelse för projekt i ett tekniskt och kommersiellt sammanhang God ledarskapsförmåga. Analytiska och beslutsfattande färdigheter. God förmåga att kommunicera och samarbeta på alla nivåer. Förmåga att bygga och upprätthålla utmärkta arbetsrelationer med nyckelintressenter. Goda kunskaper i MS Excel och MS Project. Trident BMC erbjuder Du kommer att få en nyckelposition inom företaget där du får arbeta i en bred och varierad roll med präglad av stor frihet och bra villkor. Företaget har god lönsamhet och det finns stora möjligheter till arbetsmässig såväl som personlig utveckling. Vår organisation kännetecknas av en avslappnad, ärlig och öppen miljö där vi har roligt tillsammans. AnsökanI den här rekryteringen samarbetar Trident BMC med Ingenio Consulting Group. För frågor kring tjänsten och rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Kajsa Littorin på 0730–84 12 70, [email protected]. Vi granskar ansökningar och intervjuar löpande därför vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan redan idag!

5 april 2024
Sista ansökan:
22 september 2024
Design Engineer inom HVAC till Trident BMC i Göteborg

Trident Maritime Systems Group är en internationell leverantör av luftbehandling, inredning och energiteknik för marin-, offshore- och energimarknaden. Trident BMC är en internationell leverantör av lösningar för HVAC och elektrisk energihantering för maritima, offshore- och energimarknader. Från för till akter, brygga till maskinrum, på alla typer av fartyg – nybyggnation, modernisering eller reparation – Trident levererar och utvecklar kreativa lösningar på komplexa utmaningar. Läs mer på: https://tridentbmc.com/hvac-nb/Vi söker nu en passionerad och erfaren designingenjör som är redo att ta ledningen i spännande projekt inom marin HVAC-design. Här får du chansen att vara med och forma framtidens lösningar för våra kunders unika behov. Ditt uppdragSom designingenjör hos oss kommer du att ha en central roll i design- och konstruktionsprocessen för främst befintliga projekt och ibland nya. Du kommer att arbeta i nära samarbete med våra projektledare och andra experter för att skapa och implementera lösningar. Din roll inkluderar även att genomföra testkörningar och valideringar för att säkerställa optimal funktion samt att skapa och uppdatera ritningar och teknisk dokumentation. Vi letar efter dig som Har en utbildning inom HVAC-teknik eller motsvarande erfarenhet. Besitter gedigen erfarenhet av designarbete inom HVAC. Har mycket goda kunskaper i CAD-verktyg både i 2D och 3D, såsom AutoCAD och MagiCAD. Har en stark förståelse för tekniska beräkningar och dimensionering inom HVAC. Är kommunikativ, lösningsorienterad och analytisk. Kan arbeta både självständigt och i team. Är flexibel och öppen för internationella resor under projektperioder (ca 20 – 40 resdagar). Trident BMC erbjuderDu kommer att få en nyckelposition inom företaget där du får arbeta i en bred och varierad roll med präglad av stor frihet och bra villkor. Företaget har god lönsamhet och det finns stora möjligheter till arbetsmässig såväl som personlig utveckling. Vår organisation kännetecknas av en avslappnad, ärlig och öppen miljö där vi har roligt tillsammans. AnsökanI den här rekryteringen samarbetar Trident BMC med Ingenio Consulting Group. För frågor kring tjänsten och rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Kajsa Littorin på 0730–84 12 70, [email protected]. Vi granskar ansökningar och intervjuar löpande därför vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. Välkommen till Trident BMC - där innovation och gemenskap möts!

5 april 2024
Sista ansökan:
10 augusti 2024
Administratör - Customer Operation Excellence till Haulotte Scandinavia

Haulotte Scandinavia AB startades 2001 och är ett dotterbolag till Haulotte Group, som är Europas ledande tillverkare av arbetsplattformar för arbete på hög höjd. Haulotte Scandinavia AB marknadsför och säljer Haulotteprogrammet samt tillhandahåller en god eftermarknadsservice via eget varumärke Haulotte Service, som omfattar alla tjänster som erbjuds efter försäljning. Ett kundnära samarbete genom lokal representation både gällande försäljning och lagerhållning av maskiner samt reservdelslager, service och underhåll, teknisk support, garantistöd och utbildning. Haulotte Group är ledande inom sitt område och har verksamhet i hela världen. Huvudkontoret ligger i Frankrike och det svenska kontoret är beläget i nya och fräscha lokaler i Landvetter där även verkstad och reservdelslager finns. Läs mer på haulotte.se Vi söker nu en Administratör/Customer Operation Excellencemed inriktning mot maskinlogistik för en spännande och mångsidig roll i en dynamisk arbetsmiljö där du kommer att vara en centralfigur i att stötta vår Customer Operation-avdelning med administrativa uppgifter. Beskrivning av rollen: Som en viktig del av vårt Customer Operation-team kommer du inte bara att vara en administrativ stöttepelare utan också en nyckelperson i att säkerställa enastående kundupplevelser. Du kommer att vara hjärtat i vårt samarbete med kunderna, från första kontakt till leverans och därefter. Huvudsakliga arbetsuppgifter Övervaka och administrera inköpsorder och orderbekräftelser för att säkerställa smidiga leveranser. Proaktivt hantera vår inköpsstock och lokala lager för att säkerställa att maskinleveranser sker i tid och enligt plan. Bygg långsiktiga relationer med kunder genom att vara deras främsta kontaktpunkt och stöd inom maskinlogistik. Ansvara för att koordinera och säkerställa effektiva transporter av maskiner. Tillhandahålla korrekt dokumentation före och efter maskinleverans. Hålla utrustnings- och kunddatabasen uppdaterad. Ge kontinuerligt stöd och expertis åt både vårt säljteam och våra kunder för att säkerställa deras framgång. Ge råd om och utbilda kunder och kollegor i Haulotte-universumet (MyHaulotte, Sherpal). Proaktivt kontakta kunder för att identifiera potentiella behov och säkerställa en hög nivå av kundnöjdhet, samtidigt som du effektivt koordinerar åtgärder för att uppfylla deras förväntningar. KvalifikationerArbetet som Administratör/Customer Operation Excellence hos oss är en spännande möjlighet för dig som har minst ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och med fördel från en teknisk miljö. Vi tror att du har en gymnasieutbildning alternativt yrkeshögskola inom t ex administration, ekonomi eller försäljning. Du är van att arbeta med fokus på god service, koordinering, logistik och kommunikation.God IT-/datorvana och erfarenhet av att ha jobbat i något affärssystem (vi använder M3 och Salesforce). Du är bekväm med program som inkluderas i Microsoft 365 samt har goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal så väl som skrift. Dina personliga egenskaperVi tror att du är en positiv och nyfiken person med starka kommunikations-färdigheter och förmåga att samarbeta. Teknik är något som intresserar dig och som tillsammans med din noggrannhet och förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt kommer att vara till stor nytta i den här rollen. Att trivas i en internationell miljö och vara bekväm med att arbeta med människor från olika kulturer är avgörande. Vi erbjuderPå Haulotte får du möjligheten att utvecklas i en stimulerande miljö med ett erfaret och stöttande team. Våra nya, moderna och välbelägna lokaler vid Landvetter flygplats ger dig också en bekväm arbetsmiljö. Dessutom erbjuder vi goda utvecklingsmöjligheter och en trevlig arbetsplats där vi värdesätter samarbete och glädje. AnsökanI den här rekryteringen samarbetar Haulotte med Ingenio. Önskas ytterligare information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Kajsa Littorin 0730-84 12 70 alternativt [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!

5 april 2024
Sista ansökan:
22 september 2024
Erfaren Projektledare till Blinkfyrar till Göteborg

Blinkfyrar har drivits framgångsrikt i över 60 år och är specialisten på produkter och tjänster för trafiklösningar och digital skyltning som guidar Dig som är på väg. Vi är en helhetspartner inom infrastruktur. Genom att möjliggöra effektiva och säkra trafikflöden är vi en aktiv part i utvecklingen av det moderna och hållbara samhället. Läs mer om oss på: www.blinkfyrar.se Vi söker en engagerad och erfaren Projektledare inom Intelligenta Transportsystem (ITS) till vårt Göteborgskontor. I rollen kommer du att vara ansvarig för att leda och driva projekt genom hela livscykeln. Du kommer även att ha övergripande ansvar för drift- och underhållsavtal runt om i Göteborg. Huvudsakliga arbetsuppgifter Projektledning: Aktivt ansvara för och driva våra ITS-projekt, inklusive offertarbete, offentlig upphandling, inköp, leverans, montering, ekonomisk uppföljning och eftermarknad. Kundbearbetning: Ansvara för att bygga och utveckla affären i nära samarbete med kunden. Drift- och Underhållsavtal: Ansvara för hantering och övervakning av drift- och underhållsavtal. Säkerställa att effektivt uppfylla avtalens krav och mål. Ekonomisk Uppföljning: Ha översikt kring ekonomisk uppföljning av projekt och avtal samt säkerställa att budgetar och mål upprätthålls. Eftermarknad: Övervakning av eftermarknaden för attsäkerställa effektiv hantering och förlängningav våra avtal. Montageledning: Ingår i viss mån för att säkerställa att rätt saker görs vid rätt tidpunkt och med rätt resurser. Kvalifikationer Lägst gymnasiekunskap inom El & Tele eller liknande, gärna med påbyggnadsutbildning som YH eller Yrkeshögskola. Erfarenhet av projektledning inom liknande branscher som belysning, mobil kommunikation, systemstyrning, etc. Grundläggande tekniska kunskaper inom el & tele, elektronik, IT, datakommunikation, digitalisering. Förståelse för PLC, styrning, protokoll, utbildning, webbportaler. Förmåga att snabbt sätta sig in i ITS-specifika utmaningar och lösningar. Erfarenhet av att bygga och utveckla affären i samarbete med kunden. Kommersiell, resultatinriktad med förmåga att förstå kunders behov och förklara varför. Svenska och engelska i tal och skrift MS Office Erfarenhet av affärssystem och någon typ av projektledningssystem. Personliga egenskaperVi söker en självgående och kommunikativ person med ledaregenskaper och ett starkt tekniskt intresse. Du kan kombinera självförtroende med ödmjukhet och är skicklig på att bygga långvariga relationer. Varierade arbetsdagar är något du trivs med, vilket gör att flexibilitet, prestigelöshet och entreprenöriell nyfikenhet är viktiga egenskaper. För att lyckas i rollen behöver du också ha förmågan att driva ditt arbete och våra projekt noggrant och strukturerat. Vi erbjuderDu kommer att få en nyckelposition inom företaget där du får arbeta i en bred och varierad roll med präglad av stor frihet och bra villkor. Vi är ett välmående bolag med god lönsamhet och det finns stora möjligheter till arbetsmässig såväl som personlig utveckling allt eftersom vårt Göteborgskontor och såväl som vårt bolag växer. AnsökanI den här rekryteringen samarbetar Blinkfyrar med Ingenio Consulting Group. För frågor kring tjänsten och rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Kajsa Littorin på 0730-841270, [email protected]. Vi granskar ansökningar och intervjuar löpande därför vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

27 mars 2024
Sista ansökan:
6 september 2024
Erfaren Projektledare till Blinkfyrar till Göteborg

Blinkfyrar har drivits framgångsrikt i över 60 år och är specialisten på produkter och tjänster för trafiklösningar och digital skyltning som guidar Dig som är på väg. Vi är en helhetspartner inom infrastruktur. Genom att möjliggöra effektiva och säkra trafikflöden är vi en aktiv part i utvecklingen av det moderna och hållbara samhället. Läs mer om oss på: www.blinkfyrar.se Vi söker en engagerad och erfaren Projektledare inom Intelligenta Transportsystem (ITS) till vårt Göteborgskontor. I rollen kommer du att vara ansvarig för att leda och driva projekt genom hela livscykeln. Du kommer även att ha övergripande ansvar för drift- och underhållsavtal runt om i Göteborg. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Projektledning: Aktivt ansvara för och driva våra ITS-projekt, inklusive offertarbete, offentlig upphandling, inköp, leverans, montering, ekonomisk uppföljning och eftermarknad. - Kundbearbetning: Ansvara för att bygga och utveckla affären i nära samarbete med kunden. - Drift- och Underhållsavtal: Ansvara för hantering och övervakning av drift- och underhållsavtal. Säkerställa att effektivt uppfylla avtalens krav och mål. - Ekonomisk Uppföljning: Ha översikt kring ekonomisk uppföljning av projekt och avtal samt säkerställa att budgetar och mål upprätthålls. - Eftermarknad: Övervakning av eftermarknaden för att säkerställa effektiv hantering och förlängning av våra avtal. - Montageledning: Ingår i viss mån för att säkerställa att rätt saker görs vid rätt tidpunkt och med rätt resurser. Kvalifikationer - Lägst gymnasiekunskap inom El & Tele eller liknande, gärna med påbyggnadsutbildning som YH eller Yrkeshögskola. - Erfarenhet av projektledning inom liknande branscher som belysning, mobil kommunikation, systemstyrning, etc. - Grundläggande tekniska kunskaper inom el & tele, elektronik, IT, datakommunikation, digitalisering. Förståelse för PLC, styrning, protokoll, utbildning, webbportaler. - Förmåga att snabbt sätta sig in i ITS-specifika utmaningar och lösningar. - Erfarenhet av att bygga och utveckla affären i samarbete med kunden. - Kommersiell, resultatinriktad med förmåga att förstå kunders behov och förklara varför. - Svenska och engelska i tal och skrift - MS Office - Erfarenhet av affärssystem och någon typ av projektledningssystem. Personliga egenskaper Vi söker en självgående och kommunikativ person med ledaregenskaper och ett starkt tekniskt intresse. Du kan kombinera självförtroende med ödmjukhet och är skicklig på att bygga långvariga relationer. Varierade arbetsdagar är något du trivs med, vilket gör att flexibilitet, prestigelöshet och entreprenöriell nyfikenhet är viktiga egenskaper. För att lyckas i rollen behöver du också ha förmågan att driva ditt arbete och våra projekt noggrant och strukturerat. Vi erbjuder Du kommer att få en nyckelposition inom företaget där du får arbeta i en bred och varierad roll med präglad av stor frihet och bra villkor. Vi är ett välmående bolag med god lönsamhet och det finns stora möjligheter till arbetsmässig såväl som personlig utveckling allt eftersom vårt Göteborgskontor och såväl som vårt bolag växer. Ansökan I den här rekryteringen samarbetar Blinkfyrar med Ingenio Consulting Group. För frågor kring tjänsten och rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Kajsa Littorin på 0730-841270, [email protected]. Vi granskar ansökningar och intervjuar löpande därför vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

20 mars 2024
Sista ansökan:
6 september 2024
Service Sales Representative till Haulotte Scandinavia

Haulotte Scandinavia AB startades 2001 och är ett dotterbolag till Haulotte Group, som är Europas ledande tillverkare av arbetsplattformar för arbete på hög höjd. Haulotte Scandinavia AB marknadsför och säljer Haulotteprogrammet samt tillhandahåller en god eftermarknadsservice via eget varumärke Haulotte Service, som omfattar alla tjänster som erbjuds efter försäljning. Ett kundnära samarbete genom lokal representation både gällande försäljning och lagerhållning av maskiner samt reservdelslager, service och underhåll, teknisk support, garantistöd och utbildning. Haulotte Group är ledande inom sitt område och har verksamhet i hela världen. Huvudkontoret ligger i Frankrike och det svenska kontoret är beläget i nya och fräscha lokaler i Landvetter där även verkstad och reservdelslager finns. Läs mer på haulotte.se Är du redo för en spännande och varierad roll du blir vår nyckelperson när det gäller kundförfrågningar relaterade till service? Då kan du vara precis den vi letar efter som vår nya Service Sales Representative på vårt huvudkontor i Landvetter. Dina ansvarsområden Som vår Service Sales Representative kommer du att vara den första kontaktpunkten för alla kundförfrågningar relaterade till service, oavsett om de kommer via telefon, e-post eller webb. Din huvudsakliga uppgift blir att säkerställa att våra kunder får den bästa lösningen i enlighet med Haulottes riktlinjer. Du kommer också att ansvara för att följa upp reservdelar och reparationer och rapporterar till vår Servicechef. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Ta hand om alla inkommande kundförfrågningar relaterade till service. - Besvara och följa upp kundförfrågningar angående reservdelar, reparationer och telematik. - Proaktivt kontakta kunder för att erbjuda våra Haulotte-tjänster, t ex reservdelskampanjer, förebyggande underhåll, specialerbjudanden, etc. - Bli expert på vår webbplattform MyHaulotte.com, där all utrustningsinformation finns tillgänglig såsom sprängskisser, maskinpark, telematik, CE-certifieringar, m.m. - Följa upp kundserviceärenden och hantera lokalt lager av utrustning och reservdelar. - Ge stöd vid inspektioner före leverans i vår verkstad. - Hjälpa till att lasta och lossa maskiner från vårt lager. Kvalifikationer Vi tror att rollen som Service Sales Representative passar dig som har arbetat i en liknande roll ett par år med en teknisk bakgrund. Du trivs med att arbeta både på telefon och i fysisk kontakt med kunder. Erfarenhet inom reservdelshantering är meriterande, men viktigast är ditt genuina tekniska intresse. Du har goda kunskaper i Office 365 och affärssystem samt flytande svenska och engelska i både tal och skrift då tjänsten supporterar både nationellt och internationellt. Truckkort och liftförarbevis är meriterande. Personliga egenskaper Vi söker dig som är positiv, serviceinriktad och redo att ställa upp där det behövs. Du är självgående och har förmågan att hantera olika människor och kulturer. Med ett strukturerat arbetssätt och en vilja att utvecklas kommer du att trivas och lyckas i rollen som vår Service Sales Representative. Vi erbjuder På Haulotte får du möjligheten att utvecklas i en stimulerande miljö med ett erfaret och stöttande team. Våra nya, moderna och välbelägna lokaler vid Landvetter flygplats ger dig också en bekväm arbetsmiljö. Dessutom erbjuder vi goda utvecklingsmöjligheter och en trevlig arbetsplats där vi värdesätter samarbete och glädje. Ansökan I den här rekryteringen samarbetar Haulotte med Ingenio. Önskas ytterligare information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Kajsa Littorin 0730-84 12 70 alternativt [email protected] Urval sker dock löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare. Därför ser vi fram emot din ansökan så snart som möjligt.

1 mars 2024
Sista ansökan:
18 augusti 2024
Administratör - Customer Operation Excellence till Haulotte Scandinavia

Haulotte Scandinavia AB startades 2001 och är ett dotterbolag till Haulotte Group, som är Europas ledande tillverkare av arbetsplattformar för arbete på hög höjd. Haulotte Scandinavia AB marknadsför och säljer Haulotteprogrammet samt tillhandahåller en god eftermarknadsservice via eget varumärke Haulotte Service, som omfattar alla tjänster som erbjuds efter försäljning. Ett kundnära samarbete genom lokal representation både gällande försäljning och lagerhållning av maskiner samt reservdelslager, service och underhåll, teknisk support, garantistöd och utbildning. Haulotte Group är ledande inom sitt område och har verksamhet i hela världen. Huvudkontoret ligger i Frankrike och det svenska kontoret är beläget i nya och fräscha lokaler i Landvetter där även verkstad och reservdelslager finns. Läs mer på haulotte.se Vi söker nu en Administratör/Customer Operation Excellence med inriktning mot maskinlogistik för en spännande och mångsidig roll i en dynamisk arbetsmiljö där du kommer att vara en centralfigur i att stötta vår Customer Operation-avdelning med administrativa uppgifter. Beskrivning av rollen: Som en viktig del av vårt Customer Operation-team kommer du inte bara att vara en administrativ stöttepelare utan också en nyckelperson i att säkerställa enastående kundupplevelser. Du kommer att vara hjärtat i vårt samarbete med kunderna, från första kontakt till leverans och därefter. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Övervaka och administrera inköpsorder och orderbekräftelser för att säkerställa smidiga leveranser. - Proaktivt hantera vår inköpsstock och lokala lager för att säkerställa att maskinleveranser sker i tid och enligt plan. - Bygg långsiktiga relationer med kunder genom att vara deras främsta kontaktpunkt och stöd inom maskinlogistik. - Ansvara för att koordinera och säkerställa effektiva transporter av maskiner. - Tillhandahålla korrekt dokumentation före och efter maskinleverans. - Hålla utrustnings- och kunddatabasen uppdaterad. - Ge kontinuerligt stöd och expertis åt både vårt säljteam och våra kunder för att säkerställa deras framgång. - Ge råd om och utbilda kunder och kollegor i Haulotte-universumet (MyHaulotte, Sherpal). - Proaktivt kontakta kunder för att identifiera potentiella behov och säkerställa en hög nivå av kundnöjdhet, samtidigt som du effektivt koordinerar åtgärder för att uppfylla deras förväntningar. Kvalifikationer Arbetet som Administratör/Customer Operation Excellence hos oss är en spännande möjlighet för dig som har minst ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och med fördel från en teknisk miljö. Vi tror att du har en gymnasieutbildning alternativt yrkeshögskola inom t ex administration, ekonomi eller försäljning. Du är van att arbeta med fokus på god service, koordinering, logistik och kommunikation. God IT-/datorvana och erfarenhet av att ha jobbat i något affärssystem (vi använder M3 och Salesforce). Du är bekväm med program som inkluderas i Microsoft 365 samt har goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal så väl som skrift. Dina personliga egenskaper Vi tror att du är en positiv och nyfiken person med starka kommunikations-färdigheter och förmåga att samarbeta. Teknik är något som intresserar dig och som tillsammans med din noggrannhet och förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt kommer att vara till stor nytta i den här rollen. Att trivas i en internationell miljö och vara bekväm med att arbeta med människor från olika kulturer är avgörande. Vi erbjuder På Haulotte får du möjligheten att utvecklas i en stimulerande miljö med ett erfaret och stöttande team. Våra nya, moderna och välbelägna lokaler vid Landvetter flygplats ger dig också en bekväm arbetsmiljö. Dessutom erbjuder vi goda utvecklingsmöjligheter och en trevlig arbetsplats där vi värdesätter samarbete och glädje. Ansökan I den här rekryteringen samarbetar Haulotte med Ingenio. Önskas ytterligare information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Kajsa Littorin 0730-84 12 70 alternativt [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!

1 mars 2024
Sista ansökan:
18 augusti 2024
Design Engineer inom HVAC till Trident BMC i Göteborg

Trident Maritime Systems Group är en internationell leverantör av luftbehandling, inredning och energiteknik för marin-, offshore- och energimarknaden. Trident BMC är en internationell leverantör av lösningar för HVAC och elektrisk energihantering för maritima, offshore- och energimarknader. Från för till akter, brygga till maskinrum, på alla typer av fartyg - nybyggnation, modernisering eller reparation - Trident levererar och utvecklar kreativa lösningar på komplexa utmaningar. Läs mer på: https://tridentbmc.com/hvac-nb/ Vi söker nu en passionerad och erfaren designingenjör som är redo att ta ledningen i spännande projekt inom marin HVAC-design. Här får du chansen att vara med och forma framtidens lösningar för våra kunders unika behov. Ditt uppdrag Som designingenjör hos oss kommer du att ha en central roll i design- och konstruktionsprocessen för främst befintliga projekt och ibland nya. Du kommer att arbeta i nära samarbete med våra projektledare och andra experter för att skapa och implementera lösningar. Din roll inkluderar även att genomföra testkörningar och valideringar för att säkerställa optimal funktion samt att skapa och uppdatera ritningar och teknisk dokumentation. Vi letar efter dig som - Har en utbildning inom HVAC-teknik eller motsvarande erfarenhet. - Besitter gedigen erfarenhet av designarbete inom HVAC. - Har mycket goda kunskaper i CAD-verktyg både i 2D och 3D, såsom AutoCAD och MagiCAD. - Har en stark förståelse för tekniska beräkningar och dimensionering inom HVAC. - Är kommunikativ, lösningsorienterad och analytisk. - Kan arbeta både självständigt och i team. - Är flexibel och öppen för internationella resor under projektperioder (ca 20 - 40 resdagar). Trident BMC erbjuder Du kommer att få en nyckelposition inom företaget där du får arbeta i en bred och varierad roll med präglad av stor frihet och bra villkor. Företaget har god lönsamhet och det finns stora möjligheter till arbetsmässig såväl som personlig utveckling. Vår organisation kännetecknas av en avslappnad, ärlig och öppen miljö där vi har roligt tillsammans. Ansökan I den här rekryteringen samarbetar Trident BMC med Ingenio Consulting Group. För frågor kring tjänsten och rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Kajsa Littorin på 0730-84 12 70, [email protected]. Vi granskar ansökningar och intervjuar löpande därför vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. Välkommen till Trident BMC - där innovation och gemenskap möts! 🛳️🌊💡

22 februari 2024
Sista ansökan:
10 augusti 2024
Erfaren Projektledare till Blinkfyrar till Göteborg

Blinkfyrar har drivits framgångsrikt i över 60 år och är specialisten på produkter och tjänster för trafiklösningar och digital skyltning som guidar Dig som är på väg. Vi är en helhetspartner inom infrastruktur. Genom att möjliggöra effektiva och säkra trafikflöden är vi en aktiv part i utvecklingen av det moderna och hållbara samhället. Läs mer om oss på: www.blinkfyrar.se Vi söker en engagerad och erfaren Projektledare inom Intelligenta Transportsystem (ITS) till vårt Göteborgskontor. I rollen kommer du att vara ansvarig för att leda och driva projekt genom hela livscykeln. Du kommer även att ha övergripande ansvar för drift- och underhållsavtal runt om i Göteborg. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Projektledning: Aktivt ansvara för och driva våra ITS-projekt, inklusive offertarbete, offentlig upphandling, inköp, leverans, montering, ekonomisk uppföljning och eftermarknad. - Kundbearbetning: Ansvara för att bygga och utveckla affären i nära samarbete med kunden. - Drift- och Underhållsavtal: Ansvara för hantering och övervakning av drift- och underhållsavtal. Säkerställa att effektivt uppfylla avtalens krav och mål. - Ekonomisk Uppföljning: Ha översikt kring ekonomisk uppföljning av projekt och avtal samt säkerställa att budgetar och mål upprätthålls. - Eftermarknad: Övervakning av eftermarknaden för att säkerställa effektiv hantering och förlängning av våra avtal. - Montageledning: Ingår i viss mån för att säkerställa att rätt saker görs vid rätt tidpunkt och med rätt resurser. Kvalifikationer - Lägst gymnasiekunskap inom El & Tele eller liknande, gärna med påbyggnadsutbildning som YH eller Yrkeshögskola. - Erfarenhet av projektledning inom liknande branscher som belysning, mobil kommunikation, systemstyrning, etc. - Grundläggande tekniska kunskaper inom el & tele, elektronik, IT, datakommunikation, digitalisering. Förståelse för PLC, styrning, protokoll, utbildning, webbportaler. - Förmåga att snabbt sätta sig in i ITS-specifika utmaningar och lösningar. - Erfarenhet av att bygga och utveckla affären i samarbete med kunden. - Kommersiell, resultatinriktad med förmåga att förstå kunders behov och förklara varför. - Svenska och engelska i tal och skrift - MS Office - Erfarenhet av affärssystem och någon typ av projektledningssystem. Personliga egenskaper Vi söker en självgående och kommunikativ person med ledaregenskaper och ett starkt tekniskt intresse. Du kan kombinera självförtroende med ödmjukhet och är skicklig på att bygga långvariga relationer. Varierade arbetsdagar är något du trivs med, vilket gör att flexibilitet, prestigelöshet och entreprenöriell nyfikenhet är viktiga egenskaper. För att lyckas i rollen behöver du också ha förmågan att driva ditt arbete och våra projekt noggrant och strukturerat. Vi erbjuder Du kommer att få en nyckelposition inom företaget där du får arbeta i en bred och varierad roll med präglad av stor frihet och bra villkor. Vi är ett välmående bolag med god lönsamhet och det finns stora möjligheter till arbetsmässig såväl som personlig utveckling allt eftersom vårt Göteborgskontor och såväl som vårt bolag växer. Ansökan I den här rekryteringen samarbetar Blinkfyrar med Ingenio Consulting Group. För frågor kring tjänsten och rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Kajsa Littorin på 0730-841270, [email protected]. Vi granskar ansökningar och intervjuar löpande därför vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

16 februari 2024
Sista ansökan:
4 augusti 2024