Ingenio Consulting Group AB jobb

Lediga jobb hos Ingenio Consulting Group AB

Senior Contract Management till industriprojekt

På Ingenio är våra värderingar mer än bara ord - de är kärnan i allt vi gör. Vi har passion för både industrin och människan och genom vårt djupa engagemang strävar vi alltid efter att överträffa våra kunders förväntningar. Genom anpassade tjänster och genuint omsorgsfulla relationer är vi en del av att föra svensk industri framåt och skapa en hållbar framtid för alla. Om tjänstenVi söker en erfaren och engagerad Contract Manager för att ansluta sig till vårt team inom bygg- och anläggningsbranschen. Som Contract Manager kommer du att vara ansvarig för att säkerställa att alla avtal och kontrakt relaterade till våra kundersprojekt hanteras på ett effektivt och professionellt sätt. I just denna specifika tjänst rör det sig om ett stort Industriprojekt som drivs delvis på plats men också med möjligheter till att arbeta på distans. Ansvarsområden Upprätta och förhandla entreprenadkontrakt med entreprenörer och leverantörer. Förstå och tolka AMA-specifikationer och se till att de integreras korrekt i kontrakten. Övervaka efterlevnaden av AMA-specifikationer genom att genomföra kvalitetskontroller och dokumentera eventuella avvikelser. Hantera förändringsprocesser och säkerställa att alla ändringar i avtalen är korrekt dokumenterade och hanterade. Bygga och upprätthålla goda relationer med entreprenörer, leverantörer och andra intressenter. Delta i processen för att uppdatera och förbättra AMA-specifikationer efter behov. Krav Erfarenhet av kontraktsförvaltning inom bygg- och anläggningsbranschen. Djup förståelse för AMA-specifikationer och branschstandarder. Starka förhandlings- och kommunikationsförmågor. Förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ. God analytisk förmåga och förmåga att lösa problem. Utbildning inom juridik, ekonomi eller relaterade områden är en fördel. Uppdragslängd: 1,5 - 2 årmed möjlighet till förlängningPlacering: Hybrid men på plats ca 2 dagar i veckanTillträde: Enligt överenskommelse Vi erbjuderSom en del av Ingenio-familjen blir du en viktig länk i vårt omfattande nätverk av branschexperter och företag inom projektledning och management. Här får du inte bara möjligheten att utvecklas personligt utan också att vara en del av en stöttande gemenskap av kollegor. Vi tror på att dela erfarenheter och stötta varandra för att nå gemensamma mål. Hos oss har du inte bara goda arbetsvillkor utan också möjligheten att påverka både ditt eget arbete och vår verksamhet som helhet. Tycker du att det låter som en spännande utmaning? Gör ditt nästa karriärdrag med Ingenio Consulting Group! Ansökan:Vi arbetar med ett löpande urval varför du bäst söker tjänsten snarast möjligt. Du söker tjänsten genom länken i annonsen. För frågor är du välkommen att kontakta Anna Sjöström, 0735 -18 01 45, [email protected].

16 april 2024
Sista ansökan:
3 oktober 2024
Projektledare inom industriella processer och investeringsprojekt

På Ingenio är våra värderingar mer än bara ord - de är kärnan i allt vi gör. Vi har passion för både industrin och människan och genom vårt djupa engagemang strävar vi alltid efter att överträffa våra kunders förväntningar. Genom anpassade tjänster och genuint omsorgsfulla relationer är vi en del av att föra svensk industri framåt och skapa en hållbar framtid för alla. Nu söker vi en ny kollega till vårt team inom Projektledning! Som projektledare hos Ingenio Consulting Groupjobbar du självständigt i kundens organisation. Du planerar och följer upp projekten från början till avslut. Arbetet innebär ofta att vara beställarens huvudkontakt i projektorganisationen och att du rapporterar till beställaren.Det dagliga arbetet kan handla om att leda projektmöten, göra kostnadsbedömningar, upprätta förfrågningsunderlag. Arbetet innebär mycket kontakter med kunder, beställare och entreprenörer.Om RollenProjekten finns i enfabriksmiljö där logistiska och tekniska processer samordnas nära. För de projekt som tilldelats dig gör du de nödvändiga tid-, resurs- och kommunikationsplanerna själv, du gör investerings begäranden och gör alla relevanta uppföljningar för att säkra projektets framdrift. Huvudsakliga arbetsuppgifter Driva projekt inom organisationen genom olika områden som produktion och logistik. Framgångsrikt leverera projekt för flera intressenter Motivera teammedlemmarna att uppnå de uppsatta målen. Vem du ärFör att lyckas i denna roll besitter du analytiska, problemlösnings- och ledarskapsförmågor. Du är en person som hämtar energi från att motivera skickliga människor och driva teamet framåt i förändringar. Du trivs med att samarbeta med andra och kan kommunicera med människor på alla nivåer i organisationen och med externa parter. Slutligen är du proaktiv i ditt arbetssätt, vilket innebär attdet ärnaturligt för dig att aktivt söka nya sätt att växa och hitta nya arbetssätt. För att lyckas med detta tror vi du behöver följande erfarenhet & kompetens: Högskoleutbildning inom teknikmed inriktning maskin, process, eller industrialisering Erfarenhet av produktionsprocesser och produktionsteknik 3+ års arbetslivserfarenhet inom projektledning inom industrin Gedigen kunskap om projektledning God kunskap om MS Office verktyg Flytande i engelska och svenska, både muntligt och skriftligt Samt att vara ett föredöme inom hälsa & säkerhet är en självklarhet för dig Din personlighetVi söker en passionerad, ödmjuk, kommunikativ och driven projektledare som älskar industriutveckling och människor. Du är en förtroendeingivande person som bygger starka relationer med omgivningen vilket innefattar både kollegor, leverantörer och samarbetspartners. Du erbjuds anställning hos oss eller agerar som underkonsult. Placeringsort: HallandUppdragsstart: Enligt överenskommelse Vi erbjuderSom en del av Ingenio-familjen blir du en viktig länk i vårt omfattande nätverk av branschexperter och företag inom projektledning och management. Här får du inte bara möjligheten att utvecklas personligt utan också att vara en del av en stöttande gemenskap av kollegor. Vi tror på att dela erfarenheter och stötta varandra för att nå gemensamma mål. Hos oss har du inte bara goda arbetsvillkor utan också möjligheten att påverka både ditt eget arbete och vår verksamhet som helhet. Tycker du att det låter som en spännande utmaning?Gör ditt nästa karriärdrag med Ingenio! Ansökan:Vi arbetar med ett löpande urval varför du bäst söker tjänsten snarast möjligt. Du söker tjänsten genom länken i annonsen. För frågor är du välkommen att kontakta Kajsa Littorin på 0730-84 12 70, [email protected] eller Anna Sjöström,0735 -18 01 45, [email protected].

16 april 2024
Sista ansökan:
3 oktober 2024
Erfaren Projektledare till Blinkfyrar till Göteborg

Blinkfyrar har drivits framgångsrikt i över 60 år och är specialisten på produkter och tjänster för trafiklösningar och digital skyltning som guidar Dig som är på väg. Vi är en helhetspartner inom infrastruktur. Genom att möjliggöra effektiva och säkra trafikflöden är vi en aktiv part i utvecklingen av det moderna och hållbara samhället. Läs mer om oss på: www.blinkfyrar.se Vi söker en engagerad och erfaren Projektledare inom Intelligenta Transportsystem (ITS) till vårt Göteborgskontor. I rollen kommer du att vara ansvarig för att leda och driva projekt genom hela livscykeln. Du kommer även att ha övergripande ansvar för drift- och underhållsavtal runt om i Göteborg. Huvudsakliga arbetsuppgifter Projektledning: Aktivt ansvara för och driva våra ITS-projekt, inklusive offertarbete, offentlig upphandling, inköp, leverans, montering, ekonomisk uppföljning och eftermarknad. Kundbearbetning: Ansvara för att bygga och utveckla affären i nära samarbete med kunden. Drift- och Underhållsavtal: Ansvara för hantering och övervakning av drift- och underhållsavtal. Säkerställa att effektivt uppfylla avtalens krav och mål. Ekonomisk Uppföljning: Ha översikt kring ekonomisk uppföljning av projekt och avtal samt säkerställa att budgetar och mål upprätthålls. Eftermarknad: Övervakning av eftermarknaden för attsäkerställa effektiv hantering och förlängningav våra avtal. Montageledning: Ingår i viss mån för att säkerställa att rätt saker görs vid rätt tidpunkt och med rätt resurser. Kvalifikationer Lägst gymnasiekunskap inom El & Tele eller liknande, gärna med påbyggnadsutbildning som YH eller Yrkeshögskola. Erfarenhet av projektledning inom liknande branscher som belysning, mobil kommunikation, systemstyrning, etc. Grundläggande tekniska kunskaper inom el & tele, elektronik, IT, datakommunikation, digitalisering. Förståelse för PLC, styrning, protokoll, utbildning, webbportaler. Förmåga att snabbt sätta sig in i ITS-specifika utmaningar och lösningar. Erfarenhet av att bygga och utveckla affären i samarbete med kunden. Kommersiell, resultatinriktad med förmåga att förstå kunders behov och förklara varför. Svenska och engelska i tal och skrift MS Office Erfarenhet av affärssystem och någon typ av projektledningssystem. Personliga egenskaperVi söker en självgående och kommunikativ person med ledaregenskaper och ett starkt tekniskt intresse. Du kan kombinera självförtroende med ödmjukhet och är skicklig på att bygga långvariga relationer. Varierade arbetsdagar är något du trivs med, vilket gör att flexibilitet, prestigelöshet och entreprenöriell nyfikenhet är viktiga egenskaper. För att lyckas i rollen behöver du också ha förmågan att driva ditt arbete och våra projekt noggrant och strukturerat. Vi erbjuderDu kommer att få en nyckelposition inom företaget där du får arbeta i en bred och varierad roll med präglad av stor frihet och bra villkor. Vi är ett välmående bolag med god lönsamhet och det finns stora möjligheter till arbetsmässig såväl som personlig utveckling allt eftersom vårt Göteborgskontor och såväl som vårt bolag växer. AnsökanI den här rekryteringen samarbetar Blinkfyrar med Ingenio Consulting Group. För frågor kring tjänsten och rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Kajsa Littorin på 0730-841270, [email protected]. Vi granskar ansökningar och intervjuar löpande därför vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

5 april 2024
Sista ansökan:
22 september 2024
Spontanansökan - Projektledare till Ingenio Consulting Group

På Ingenio är våra värderingar mer än bara ord - de är kärnan i allt vi gör. Vi har passion för både industrin och människan och genom vårt djupa engagemang strävar vi alltid efter att överträffa våra kunders förväntningar. Genom anpassade tjänster och genuint omsorgsfulla relationer är vi en del av att föra svensk industri framåt och skapa en hållbar framtid för alla. Just nu ser vi en ökning av förfrågningar från våra kunder och söker därför efter fler engagerade och kompetenta projektledare för att stärka vår konsultverksamhet inom automotive, energi-, industri- och byggsektorn. Som projektledare och konsult hos Ingenio kommer du att spela en avgörande roll i att säkerställa våra kunders framgång genom att leda och driva projekt som möter deras behov på bästa möjliga sätt. Dina kvalifikationer Erfarenhet av projektledning inom någon av våra branscher (automotive, energi, industri, bygg). Stark förståelse för tekniska koncept och terminologi. Stark kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta i team. Förmåga att snabbt anpassa sig till förändrade krav och omständigheter. Förståelse för och tillgodose kundens behov för att säkerställa kundnöjdhet och långsiktiga relationer. Vi erbjuderSom en del av Ingenio-familjen blir du en viktig länk i vårt omfattande nätverk av branschexperter och företag inom projektledning och management. Här får du inte bara möjligheten att utvecklas personligt utan också att vara en del av en stöttande gemenskap av kollegor. Vi tror på att dela erfarenheter och stötta varandra för att nå gemensamma mål. Hos oss har du inte bara goda arbetsvillkor utan också möjligheten att påverka både ditt eget arbete och vår verksamhet som helhet. Tycker du att det låter som en spännande utmaning? Gör ditt nästa karriärdrag med Ingenio! AnsökanFör frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Kajsa Littorin på 0730-84 12 70 alternativt [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

5 april 2024
Sista ansökan:
22 september 2024
Planerare till stort industriprojekt i Göteborg

På Ingenio är våra värderingar mer än bara ord - de är kärnan i allt vi gör. Vi har passion för både industrin och människan och genom vårt djupa engagemang strävar vi alltid efter att överträffa våra kunders förväntningar. Genom anpassade tjänster och genuint omsorgsfulla relationer är vi en del av att föra svensk industri framåt och skapa en hållbar framtid för alla. Till vår industrikund söker vi nu en planerare för ett spännande konsultuppdrag i ett större investeringsprojekt. Projektet är en viktig del för vår kunds framtidssäkring. Du får en betydande position i ett stort och omfattande projekt där du ingår i ett team på övergripande projektnivå. Ditt ansvar bli att sköta planeringen för varje enskilt delprojekt när det kommer till tidsplanering, koordinering, samordningsaktiviteter, mm. Dina kvalifikationer Gedigen erfarenhet av att planera och detaljprojektera stora projekt, inklusive upphandling, bygg- och driftsättning inom industri och/eller infrastrukturprojekt. Erfarenhet av att planera ledtider i stora projekt. Stark kommunikationsförmåga och ett djupt teamorienterat förhållningssätt Skicklig på att samla in information och bygga förtroendefulla relationer med både projektledare och ledningsgrupp. Förmågan att smidigt samarbeta med projektteamet för att skapa en positiv arbetsmiljö. Besitter mycket goda kunskaper i MS Project eller Primavera. Engelska och svenska i tal och skrift. Uppdragslängd: ca 2 årOmfattning: 100%Start: Omgående, enligt överenskommelse Vi erbjuderSom en del av Ingenio-familjen blir du en viktig länk i vårt omfattande nätverk av branschexperter och företag inom projektledning och management. Här får du inte bara möjligheten att utvecklas personligt utan också att vara en del av ett stöttande gemenskap av kollegor. Vi tror på att dela erfarenheter och stötta varandra för att nå gemensamma mål. Hos oss har du inte bara goda arbetsvillkor utan också möjligheten att påverka både ditt eget arbete och vår verksamhet som helhet. Tycker du att det låter som en spännande utmaning? Gör ditt nästa karriärdrag med Ingenio! AnsökanFör frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Klas Lindvall på 0703-77 46 11 eller [email protected]. Vi granskar ansökningar och intervjuar löpande därför vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt.

5 april 2024
Sista ansökan:
22 september 2024
Projektledare inom HVAC till Trident BMC

Trident Maritime Systems Group är en internationell leverantör av luftbehandling, inredning och energiteknik för marin-, offshore- och energimarknaden. Trident BMC är en internationell leverantör av lösningar för HVAC och elektrisk energihantering för maritima, offshore- och energimarknader. Från för till akter, brygga till maskinrum, på alla typer av fartyg – nybyggnation, modernisering eller reparation – Trident levererar och utvecklar kreativa lösningar på komplexa utmaningar. Läs mer på: https://tridentbmc.com/hvac-nb/ Projektledare inom HVAC till Trident BMC Trident BMC söker en erfaren och engagerad Projektledare inom HVAC för att spela en central roll i företagets fortsatta utveckling. Du kommer att ansvara för spännande projekt inom marin HVAC, både nationellt och internationellt, och ha nära kontakt med varv och rederier utanför Sverige. Rollen innebär en nyckelposition med betydande frihet, där du blir en viktig aktör i företagets tillväxtresa. ArbetsuppgifterDitt huvudsakliga ansvarsområde är att leda små till medelstora projekt och säkerställa att de genomförs enligt kontraktsvillkor inom fastställda budgetramar och tidsplaner. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Delta i offertarbete i samarbete med företagets säljorganisation. Förhandla med slutkund inför kontraktsskrivning. Planera och genomföra alla faser av projektet. Fungera som kontaktperson för både kunder och andra intressenter. Ledning och fördelning av arbete för projektteamet. Delta i möten med företagets styrgruppkommitté. Förhandla med underleverantörer i samband med inköp, leveranskontroll och skeppning av projektspecifikt material. Ansvara för projektens finansiella uppföljning. Kvalifikationer och personliga egenskaper Eftergymnasial utbildning inom HVAC-teknik eller jämförbar erfarenhet. Mycket goda kunskaper i engelska, både muntligt och skriftligt. Kunskaper i Italienska är meriterande. Erfarenhet av projektledning i internationella projekt. God förståelse för projekt i ett tekniskt och kommersiellt sammanhang God ledarskapsförmåga. Analytiska och beslutsfattande färdigheter. God förmåga att kommunicera och samarbeta på alla nivåer. Förmåga att bygga och upprätthålla utmärkta arbetsrelationer med nyckelintressenter. Goda kunskaper i MS Excel och MS Project. Trident BMC erbjuder Du kommer att få en nyckelposition inom företaget där du får arbeta i en bred och varierad roll med präglad av stor frihet och bra villkor. Företaget har god lönsamhet och det finns stora möjligheter till arbetsmässig såväl som personlig utveckling. Vår organisation kännetecknas av en avslappnad, ärlig och öppen miljö där vi har roligt tillsammans. AnsökanI den här rekryteringen samarbetar Trident BMC med Ingenio Consulting Group. För frågor kring tjänsten och rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Kajsa Littorin på 0730–84 12 70, [email protected]. Vi granskar ansökningar och intervjuar löpande därför vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan redan idag!

5 april 2024
Sista ansökan:
22 september 2024
Design Engineer inom HVAC till Trident BMC i Göteborg

Trident Maritime Systems Group är en internationell leverantör av luftbehandling, inredning och energiteknik för marin-, offshore- och energimarknaden. Trident BMC är en internationell leverantör av lösningar för HVAC och elektrisk energihantering för maritima, offshore- och energimarknader. Från för till akter, brygga till maskinrum, på alla typer av fartyg – nybyggnation, modernisering eller reparation – Trident levererar och utvecklar kreativa lösningar på komplexa utmaningar. Läs mer på: https://tridentbmc.com/hvac-nb/Vi söker nu en passionerad och erfaren designingenjör som är redo att ta ledningen i spännande projekt inom marin HVAC-design. Här får du chansen att vara med och forma framtidens lösningar för våra kunders unika behov. Ditt uppdragSom designingenjör hos oss kommer du att ha en central roll i design- och konstruktionsprocessen för främst befintliga projekt och ibland nya. Du kommer att arbeta i nära samarbete med våra projektledare och andra experter för att skapa och implementera lösningar. Din roll inkluderar även att genomföra testkörningar och valideringar för att säkerställa optimal funktion samt att skapa och uppdatera ritningar och teknisk dokumentation. Vi letar efter dig som Har en utbildning inom HVAC-teknik eller motsvarande erfarenhet. Besitter gedigen erfarenhet av designarbete inom HVAC. Har mycket goda kunskaper i CAD-verktyg både i 2D och 3D, såsom AutoCAD och MagiCAD. Har en stark förståelse för tekniska beräkningar och dimensionering inom HVAC. Är kommunikativ, lösningsorienterad och analytisk. Kan arbeta både självständigt och i team. Är flexibel och öppen för internationella resor under projektperioder (ca 20 – 40 resdagar). Trident BMC erbjuderDu kommer att få en nyckelposition inom företaget där du får arbeta i en bred och varierad roll med präglad av stor frihet och bra villkor. Företaget har god lönsamhet och det finns stora möjligheter till arbetsmässig såväl som personlig utveckling. Vår organisation kännetecknas av en avslappnad, ärlig och öppen miljö där vi har roligt tillsammans. AnsökanI den här rekryteringen samarbetar Trident BMC med Ingenio Consulting Group. För frågor kring tjänsten och rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Kajsa Littorin på 0730–84 12 70, [email protected]. Vi granskar ansökningar och intervjuar löpande därför vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. Välkommen till Trident BMC - där innovation och gemenskap möts!

5 april 2024
Sista ansökan:
10 augusti 2024
Administratör - Customer Operation Excellence till Haulotte Scandinavia

Haulotte Scandinavia AB startades 2001 och är ett dotterbolag till Haulotte Group, som är Europas ledande tillverkare av arbetsplattformar för arbete på hög höjd. Haulotte Scandinavia AB marknadsför och säljer Haulotteprogrammet samt tillhandahåller en god eftermarknadsservice via eget varumärke Haulotte Service, som omfattar alla tjänster som erbjuds efter försäljning. Ett kundnära samarbete genom lokal representation både gällande försäljning och lagerhållning av maskiner samt reservdelslager, service och underhåll, teknisk support, garantistöd och utbildning. Haulotte Group är ledande inom sitt område och har verksamhet i hela världen. Huvudkontoret ligger i Frankrike och det svenska kontoret är beläget i nya och fräscha lokaler i Landvetter där även verkstad och reservdelslager finns. Läs mer på haulotte.se Vi söker nu en Administratör/Customer Operation Excellencemed inriktning mot maskinlogistik för en spännande och mångsidig roll i en dynamisk arbetsmiljö där du kommer att vara en centralfigur i att stötta vår Customer Operation-avdelning med administrativa uppgifter. Beskrivning av rollen: Som en viktig del av vårt Customer Operation-team kommer du inte bara att vara en administrativ stöttepelare utan också en nyckelperson i att säkerställa enastående kundupplevelser. Du kommer att vara hjärtat i vårt samarbete med kunderna, från första kontakt till leverans och därefter. Huvudsakliga arbetsuppgifter Övervaka och administrera inköpsorder och orderbekräftelser för att säkerställa smidiga leveranser. Proaktivt hantera vår inköpsstock och lokala lager för att säkerställa att maskinleveranser sker i tid och enligt plan. Bygg långsiktiga relationer med kunder genom att vara deras främsta kontaktpunkt och stöd inom maskinlogistik. Ansvara för att koordinera och säkerställa effektiva transporter av maskiner. Tillhandahålla korrekt dokumentation före och efter maskinleverans. Hålla utrustnings- och kunddatabasen uppdaterad. Ge kontinuerligt stöd och expertis åt både vårt säljteam och våra kunder för att säkerställa deras framgång. Ge råd om och utbilda kunder och kollegor i Haulotte-universumet (MyHaulotte, Sherpal). Proaktivt kontakta kunder för att identifiera potentiella behov och säkerställa en hög nivå av kundnöjdhet, samtidigt som du effektivt koordinerar åtgärder för att uppfylla deras förväntningar. KvalifikationerArbetet som Administratör/Customer Operation Excellence hos oss är en spännande möjlighet för dig som har minst ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och med fördel från en teknisk miljö. Vi tror att du har en gymnasieutbildning alternativt yrkeshögskola inom t ex administration, ekonomi eller försäljning. Du är van att arbeta med fokus på god service, koordinering, logistik och kommunikation.God IT-/datorvana och erfarenhet av att ha jobbat i något affärssystem (vi använder M3 och Salesforce). Du är bekväm med program som inkluderas i Microsoft 365 samt har goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal så väl som skrift. Dina personliga egenskaperVi tror att du är en positiv och nyfiken person med starka kommunikations-färdigheter och förmåga att samarbeta. Teknik är något som intresserar dig och som tillsammans med din noggrannhet och förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt kommer att vara till stor nytta i den här rollen. Att trivas i en internationell miljö och vara bekväm med att arbeta med människor från olika kulturer är avgörande. Vi erbjuderPå Haulotte får du möjligheten att utvecklas i en stimulerande miljö med ett erfaret och stöttande team. Våra nya, moderna och välbelägna lokaler vid Landvetter flygplats ger dig också en bekväm arbetsmiljö. Dessutom erbjuder vi goda utvecklingsmöjligheter och en trevlig arbetsplats där vi värdesätter samarbete och glädje. AnsökanI den här rekryteringen samarbetar Haulotte med Ingenio. Önskas ytterligare information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Kajsa Littorin 0730-84 12 70 alternativt [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!

5 april 2024
Sista ansökan:
22 september 2024
Erfaren Projektledare till Blinkfyrar till Göteborg

Blinkfyrar har drivits framgångsrikt i över 60 år och är specialisten på produkter och tjänster för trafiklösningar och digital skyltning som guidar Dig som är på väg. Vi är en helhetspartner inom infrastruktur. Genom att möjliggöra effektiva och säkra trafikflöden är vi en aktiv part i utvecklingen av det moderna och hållbara samhället. Läs mer om oss på: www.blinkfyrar.se Vi söker en engagerad och erfaren Projektledare inom Intelligenta Transportsystem (ITS) till vårt Göteborgskontor. I rollen kommer du att vara ansvarig för att leda och driva projekt genom hela livscykeln. Du kommer även att ha övergripande ansvar för drift- och underhållsavtal runt om i Göteborg. Huvudsakliga arbetsuppgifter Projektledning: Aktivt ansvara för och driva våra ITS-projekt, inklusive offertarbete, offentlig upphandling, inköp, leverans, montering, ekonomisk uppföljning och eftermarknad. Kundbearbetning: Ansvara för att bygga och utveckla affären i nära samarbete med kunden. Drift- och Underhållsavtal: Ansvara för hantering och övervakning av drift- och underhållsavtal. Säkerställa att effektivt uppfylla avtalens krav och mål. Ekonomisk Uppföljning: Ha översikt kring ekonomisk uppföljning av projekt och avtal samt säkerställa att budgetar och mål upprätthålls. Eftermarknad: Övervakning av eftermarknaden för attsäkerställa effektiv hantering och förlängningav våra avtal. Montageledning: Ingår i viss mån för att säkerställa att rätt saker görs vid rätt tidpunkt och med rätt resurser. Kvalifikationer Lägst gymnasiekunskap inom El & Tele eller liknande, gärna med påbyggnadsutbildning som YH eller Yrkeshögskola. Erfarenhet av projektledning inom liknande branscher som belysning, mobil kommunikation, systemstyrning, etc. Grundläggande tekniska kunskaper inom el & tele, elektronik, IT, datakommunikation, digitalisering. Förståelse för PLC, styrning, protokoll, utbildning, webbportaler. Förmåga att snabbt sätta sig in i ITS-specifika utmaningar och lösningar. Erfarenhet av att bygga och utveckla affären i samarbete med kunden. Kommersiell, resultatinriktad med förmåga att förstå kunders behov och förklara varför. Svenska och engelska i tal och skrift MS Office Erfarenhet av affärssystem och någon typ av projektledningssystem. Personliga egenskaperVi söker en självgående och kommunikativ person med ledaregenskaper och ett starkt tekniskt intresse. Du kan kombinera självförtroende med ödmjukhet och är skicklig på att bygga långvariga relationer. Varierade arbetsdagar är något du trivs med, vilket gör att flexibilitet, prestigelöshet och entreprenöriell nyfikenhet är viktiga egenskaper. För att lyckas i rollen behöver du också ha förmågan att driva ditt arbete och våra projekt noggrant och strukturerat. Vi erbjuderDu kommer att få en nyckelposition inom företaget där du får arbeta i en bred och varierad roll med präglad av stor frihet och bra villkor. Vi är ett välmående bolag med god lönsamhet och det finns stora möjligheter till arbetsmässig såväl som personlig utveckling allt eftersom vårt Göteborgskontor och såväl som vårt bolag växer. AnsökanI den här rekryteringen samarbetar Blinkfyrar med Ingenio Consulting Group. För frågor kring tjänsten och rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Kajsa Littorin på 0730-841270, [email protected]. Vi granskar ansökningar och intervjuar löpande därför vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

27 mars 2024
Sista ansökan:
6 september 2024
Erfaren Projektledare till Blinkfyrar till Göteborg

Blinkfyrar har drivits framgångsrikt i över 60 år och är specialisten på produkter och tjänster för trafiklösningar och digital skyltning som guidar Dig som är på väg. Vi är en helhetspartner inom infrastruktur. Genom att möjliggöra effektiva och säkra trafikflöden är vi en aktiv part i utvecklingen av det moderna och hållbara samhället. Läs mer om oss på: www.blinkfyrar.se Vi söker en engagerad och erfaren Projektledare inom Intelligenta Transportsystem (ITS) till vårt Göteborgskontor. I rollen kommer du att vara ansvarig för att leda och driva projekt genom hela livscykeln. Du kommer även att ha övergripande ansvar för drift- och underhållsavtal runt om i Göteborg. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Projektledning: Aktivt ansvara för och driva våra ITS-projekt, inklusive offertarbete, offentlig upphandling, inköp, leverans, montering, ekonomisk uppföljning och eftermarknad. - Kundbearbetning: Ansvara för att bygga och utveckla affären i nära samarbete med kunden. - Drift- och Underhållsavtal: Ansvara för hantering och övervakning av drift- och underhållsavtal. Säkerställa att effektivt uppfylla avtalens krav och mål. - Ekonomisk Uppföljning: Ha översikt kring ekonomisk uppföljning av projekt och avtal samt säkerställa att budgetar och mål upprätthålls. - Eftermarknad: Övervakning av eftermarknaden för att säkerställa effektiv hantering och förlängning av våra avtal. - Montageledning: Ingår i viss mån för att säkerställa att rätt saker görs vid rätt tidpunkt och med rätt resurser. Kvalifikationer - Lägst gymnasiekunskap inom El & Tele eller liknande, gärna med påbyggnadsutbildning som YH eller Yrkeshögskola. - Erfarenhet av projektledning inom liknande branscher som belysning, mobil kommunikation, systemstyrning, etc. - Grundläggande tekniska kunskaper inom el & tele, elektronik, IT, datakommunikation, digitalisering. Förståelse för PLC, styrning, protokoll, utbildning, webbportaler. - Förmåga att snabbt sätta sig in i ITS-specifika utmaningar och lösningar. - Erfarenhet av att bygga och utveckla affären i samarbete med kunden. - Kommersiell, resultatinriktad med förmåga att förstå kunders behov och förklara varför. - Svenska och engelska i tal och skrift - MS Office - Erfarenhet av affärssystem och någon typ av projektledningssystem. Personliga egenskaper Vi söker en självgående och kommunikativ person med ledaregenskaper och ett starkt tekniskt intresse. Du kan kombinera självförtroende med ödmjukhet och är skicklig på att bygga långvariga relationer. Varierade arbetsdagar är något du trivs med, vilket gör att flexibilitet, prestigelöshet och entreprenöriell nyfikenhet är viktiga egenskaper. För att lyckas i rollen behöver du också ha förmågan att driva ditt arbete och våra projekt noggrant och strukturerat. Vi erbjuder Du kommer att få en nyckelposition inom företaget där du får arbeta i en bred och varierad roll med präglad av stor frihet och bra villkor. Vi är ett välmående bolag med god lönsamhet och det finns stora möjligheter till arbetsmässig såväl som personlig utveckling allt eftersom vårt Göteborgskontor och såväl som vårt bolag växer. Ansökan I den här rekryteringen samarbetar Blinkfyrar med Ingenio Consulting Group. För frågor kring tjänsten och rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Kajsa Littorin på 0730-841270, [email protected]. Vi granskar ansökningar och intervjuar löpande därför vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

20 mars 2024
Sista ansökan:
6 september 2024