CBRE GWS Sweden AB jobb

Lediga jobb hos CBRE GWS Sweden AB

Driftkoordinator - Fastighetsdrift & Kontraktshantering
CBRE GWS Sweden AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Vill du kombinera din administrativa skicklighet med ett intresse för fastigheter och ekonomi? Vi söker dig som vill ha en nyckelroll i ett internationellt företag med lokal förankring och familjär känsla. Här får du arbeta i en dynamisk miljö där du är spindeln i nätet mellan drift, ekonomi och leverantörer. CBRE´s uppdrag är att leverera service och underhåll av fastigheter och utveckla de fastighetsrelaterade tjänsterna, allt för att säkerställa att vår kund och dess medarbetare har en väl fungerande arbetsplats. Genom att arbeta med ständiga förbättringar, utvecklar vi metoder och processer för att alltid leverera med hög kvalitet. CBRE är ett värderingsstyrt företag som arbetar utifrån våra värdeord RISE (Respect, Integrity, Service och Excellence). Dessa värderingar har vi med i alla delar av vårt arbete och vi vill att det skall genomsyra allt vi gör liksom att du som medarbetare hos oss också känner igen dig i dessa och vill leva efter dem. Inom Business Unit Tech arbetar ca 200 medarbetare med teknisk fastighetsdrift och förvaltning. Genom kunskap, kreativitet och samarbete skapar vi bättre förutsättningar för klokare fastighetsdrift, där helheten står i fokus. Om rollen Som Driftkoordinator kommer du att arbeta i gränslandet mellan driftkoordinering och kontraktssupport. Du ansvarar för att säkerställa att våra avtal följs, att ekonomiska processer fungerar smidigt och att kommunikationen med kund och leverantörer håller hög kvalitet. Du kommer att: * Stötta driftledare och operativ chef i att följa upp avtal och leveranser * Ansvara för fakturering, rapportering och ekonomisk uppföljning * Vara kontaktperson för leverantörer och säkerställa att inköp sker enligt avtal * Bevaka arbetsordrar och följa upp prioriterade ärenden * Delta i förbättringsarbete och interna revisioner inom KMA * Vara superanvändare i affärssystem och bidra till utveckling av rutiner Vem är du? Vi söker dig som är strukturerad, självgående och har ett öga för detaljer. Du har: * Minst 2-3 års erfarenhet av administrativt arbete inom fastighetsbranschen * God förståelse för ekonomiska processer, fakturering och rapportering * Erfarenhet av att arbeta med leverantörskontakter och kontraktshantering * Mycket god kommunikativ förmåga på svenska och engelska * Förmåga att arbeta självständigt, ta initiativ och prioritera Meriterande: * Erfarenhet av ABFF, arbetsorder- och ekonomisystem * Kunskap om fakturering, KPIs och fastighetstekniska system Vi erbjuder en omväxlande tjänst med utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du vara med på den spännande tillväxtresa och förändringsprocess som företaget för närvarande genomgår. Du kommer att omfattas av vår tjänstepension, våra friskvårdsförmåner och vår Benify-portal mm. Tjänsten är på 100% och tillsvidare med provanställning. Känns denna roll intressant, skicka din ansökan redan idag. Vi arbetar löpande med vårt urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas snarast. CBRE är världens största kommersiella fastighets- och investeringsföretag. På CBRE är vår passion att leverera marknadsledande fastighetsrelaterade tjänster som bidrar till våra kunders framgång! Våra ca 130 000 anställda hjälper investerare, fastighetsägare och hyresgäster över hela världen och omsatte 2023 över 30 miljarder dollar. CBRE Global Workplace Solutions (GWS) är ett affärsområde inom CBRE som levererar integrerade tjänster inom fastighetsservice, projekt och rådgivning.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
14 juli 2025
Facilities Manager (Site Lead)
CBRE GWS Sweden AB
Fastighets- och förvaltningschefer

CBRE Global Workplace Solutions is a leading global provider of Integrated Facilities and Corporate Real Estate management. The Site Lead will be responsible for leading the delivery of IFM services for our client. As the Site Lead, you will provide direct leadership to the operational FM team and create an environment of accountability to provide facilities management services across the site. You will interface with different groups across the organization to ensure timely and seamless delivery. The Site Lead will respond to a wide variety of on-site requests, providing proactive, knowledgeable, engaged service, while creatively exceeding expectations. YOUR RESPONSIBILITIES * Ensure the overall performance of the contract and required deliverables including contract compliance, performance management against KPI's, experience delivery, cost savings initiatives, and customer satisfaction. * Enabling experiences in the workplace ensuring client experience expectations, and support campaigns and programs across the site * Enable your team to deliver on their duties to exceed client expectations * You will collaborate with senior leaders and are the eyes and ears on the ground advocating for the workplace of the future and collecting insights to drive innovation and experiences. * Provide coaching, operational expertise and solutions * To ensure the successful implementation in the country of initiatives and programs including savings program, energy program, HSSE, playbooks, training & development, and succession planning. * To have a strong analytical and problem-solving approach applying value creation / innovation across FM services / supply chain. * To work in demanding environments, managing change, multiple projects and deadlines. * To establish effective business relationships with the local customers, and to interact with client personnel at all levels - Balance response to their needs whilst delivering CBRE commercial requirements. * Present client reports according to the schedule agreed with the customer. * Participate and contribute to the overall service and financial performance of CBRE. * Prepare country annual facilities management budgets and proactively manage the total facilities expenditure vs. budget. Experience of financial management is essential * Ability to review and analyze complex financial / business reports / data and generate innovative solutions / corrective action plans. * Accountable for the health, safety, security & environmental aspects of the delivery of facilities management. * Ensure that Facilities activities and procedures adhere to applicable laws, policies, and best practice guidelines. Day-to-day Facilities Management * Overall responsibility for the site FM services ensuring all services is delivered to the required services levels. * Be the liaison with the Landlord on the provision of the Landlord services, site changes and updates and any future projects. * Overall responsibility for the co-ordination and the logistics of the goods in and out service * Responsible for the CBRE EHS processes and procedures for the site always including reporting all near misses, incidents and accidents, delivering permit to work system for facilities and event suppliers and escalating any EHS concerns. * Report, manage and follow up on work orders, ensuring these are completed within the response and completion SLA and that of the team. * Complete the weekly, monthly site reports including the reporting of key data matrices such as waste reporting, CMMS stats, etc * Manage the supply partner management process through site inspection and monthly meetings Customer Focus * Overall responsibility for the delivery of a seamless, delightful, and superior welcome, workday, and departure experience for all building users. * Own the relationship with the client's teams to proactively communicate and prepare for all site events for our FM scope, including anticipating and addressing concerns to ensuring events operate without incident. * Consistently creating new opportunities or finding new innovations to bring delight into the facilities through engagement, events, and surpassing the expected. * Ensures that pertinent and on-brand communications are proactively crafted, posted, and distributed, as appropriate. * Serves as the connective tapestry across employee experience * Manages all purchasing and financial requirements for the facilities linked to scope of work YOUR QUALIFICATIONS * Demonstrate strong leadership qualities to drive the performance across this expanding business and team. * Ability to manage direct reports and corresponding teams. * Proven experience managing P&L and all associated financial processes * Considerable experience in Facilities Management with engineering or hospitality background is preferred. * Recognized commitment to Guest Service and exceeding guest expectations. * Good customer-facing skills * Demonstrated capacity to use curiosity to find opportunities to create amazing outcomes * Strong Technical knowledge / background. * Awareness of workplace Health & Safety * Business proficient in English * Excellent written and oral communication skills with the ability to write reports, analyze, and interpret complex business documents. * Self-motivation and organizational skills with the initiative and ability to complete projects in a timely manner and proven ability to work under pressure. * An operational knowledge and proficiency in Microsoft Office suite (Word, Excel, PowerPoint) and other management systems.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Contract Support Analyst
CBRE GWS Sweden AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Vill du arbeta på ett internationellt företag i en roll med goda utvecklingsmöjligheter? Är du strukturerad, kommunikativ och trivs i en roll där du är spindeln i nätet? Då är du rätt person för tjänsten som Contract support! Sök redan idag då urvalet sker löpande. CBRE fortsätter att växa och vi söker nu en Contract support till ett kontrakt med verksamhet över hela Sverige. Du blir en del av ett sammansvetsat team, som jobbar tätt tillsammans för att erbjuda vår kund den bästa möjliga servicen. Vi arbetar även med kollegor runt om hela världen, vilket ger ett variationsrikt arbete. Du kommer att jobba i ett team med en manager som är övergripande ansvarig för olika tjänsteområden men även arbetsledare som driver den dagliga verksamheten. Tjänsten är delad i två ansvarsområden, ekonomisk administration där man ansvarar för diverse interna finansiella rapporter och uppföljning. Det andra ansvarsområdet är mer fokuserat på administration och kontraktsstyrning där du är med och ansvarar att vi levererar i enlighet med våra affärsöverenskommelser, leverantörskontrakt och uppsättning av nya service, daglig kontakt med kund och leverantörer, supportera med arbetsmiljöarbete. Huvudsakliga arbetsuppgifter: * Agera beslutsstöd och support i diverse affärsmässiga och finansiella frågor * Utveckla och forma modeller för uppföljning och rapportering för att förbättra standarder för den finansiella hanteringen * Vara behjälplig vid månads- och årsbokslut samt budgetarbete * Säkerställa att såväl leverantörs- som kundfakturor hanteras och betalas korrekt * Ha kontakt med befintliga samt nya leverantörer * Medverka och planera avstämningsmöten med kunden och leverantörer samt säkerställa god kommunikation med dessa * Driva ett målmedvetet förbättringsarbete * Säkerställa kvalitet och säkerhet, i enlighet med lagbestämmelser och våra åtaganden mot kund. * Ha en god förståelse för aktuell lagstiftning, i miljö-, säkerhet- och kvalitetsrelaterade frågor. Vi söker dig som är/har: * Positiv och nyfiken på att lära sig nya saker. * Förmåga att skapa långsiktiga & förtroendebaserade relationer. * Kan arbeta självständigt och känner sig bekväm att fatta beslut. * Erfarenhet att leda, engagera och utveckla medarbetare. * God kommersiell förståelse, med ekonomiska färdigheter, inklusive förståelse av SLAs och KPIs samt kontraktshantering. * Utmärkt kommunikationsförmåga på både engelska och svenska * Ansvarstagande, har en god organisationsförmåga, tar egna initiativ och är bra på att slutföra arbetsuppgifter. Do you want to work at an international company in a role with good development opportunities? Are you structured, communicative and thrive in a role where you are the spider in the web? Then you are the right person for the position as Contract support! Apply today as the selection is ongoing. CBRE continues to grow and we are now looking for a Contract Support for a contract with operations all over Sweden. You will be part of a close-knit team, which works closely together to offer our customer the best possible service. We also work with our colleagues around the world. You will work in a team with a manager who is overall responsible for different service areas but also supervisors who run the daily operations. The position is divided into two areas of responsibility, financial administration where you are responsible for various internal financial reports and follow-up. The other area of responsibility is more focused on administration and contract management where you are involved and responsible for ensuring that we deliver in accordance with our business agreements, supplier contracts and set up of new services, daily contact with customers and suppliers, support with work environment management. Your responsibilities: * Act as decision support and support in various business and financial questions * Develop and shape models for follow-up and reporting to improve standards for financial management * Assist with monthly and annual accounts and budget work * Ensure that both supplier and customer invoices are handled and paid correctly * Liaise with existing and new suppliers * Participate in and plan meetings with the customer and suppliers and ensure good collaboration with them * Drive a purposeful improvement at work * Ensure quality and safety, in accordance with legal regulations and our commitments to customers. * Have a good understanding of current legislation, in environmental, safety and quality-related issues. Your qualifications: * Positive and curious to learn new things. * Ability to create long-term & trust-based relationships. * Able to work independently and feel comfortable making decisions. * Good commercial understanding, with financial skills, including understanding of SLAs and KPIs as well as contract management. * Excellent communication skills in both English and Swedish * Responsible, have good organizational skills, take their own initiative and are good at completing tasks. CBRE Group, Inc. is the world's largest commercial real estate advisory and transaction provider. At CBRE, our passion is to deliver market-leading real estate-related services that enable our clients to thrive! Our more than 140,000 employees serve real estate investors and property owners through more than 530 offices worldwide. Our services include facility management, transactions and project management; Property management; Investment management; Valuation and valuation Real estate leasing Strategic advice; Property sales; Mortgage services and development services.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Drifttekniker
CBRE GWS Sweden AB
Fastighetsskötare

Ta chansen att jobba som drifttekniker i ett internationellt företag med lokal förankring och familjär känsla! Här får du möjlighet att jobba i ett team och med omväxlande arbetsuppgifter. CBRE´s uppdrag är att leverera service och underhåll av fastigheter och utveckla de fastighetsrelaterade tjänsterna, allt för att säkerställa att vår kund och dess medarbetare har en väl fungerande arbetsplats. Genom att arbeta med ständiga förbättringar, utvecklar vi metoder och processer för att alltid leverera med hög kvalitet. CBRE är ett värderingsstyrt företag som arbetar utifrån våra värdeord RISE (Respect, Integrity, Service och Excellence). Dessa värderingar har vi med i alla delar av vårt arbete och vi vill att det skall genomsyra allt vi gör liksom att du som medarbetare hos oss också känner igen dig i dessa och vill leva efter dem. Inom Business Unit Tech arbetar ca 200 medarbetare med teknisk fastighetsdrift och förvaltning. Genom kunskap, kreativitet och samarbete skapar vi bättre förutsättningar för klokare fastighetsdrift, där helheten står i fokus. Tjänsten innebär bland annat att: * Vara fastighetsägarens ansikte utåt och du ansvarar för att hyresgäster får bra service och en fungerande miljö att vistas i * Rondering med felavhjälpande underhåll av fastigheterna och att åtgärda de felanmälningar som kommer in * Självständigt utföra de flesta, även avancerade, tekniska arbeten inom tillsyn, skötsel, förebyggande-, avhjälpande- och planerat underhåll samt SBA * Självständigt kunna felsöka tekniska installationer och utrustning * Utföra åtgärder samt dokumentera i enlighet med uppsatta rutiner Vem är du? Du har: * Flera års erfarenhet av självständig teknisk fastighetsdrift * Drift/fastighetstekniker utbildning eller har motsvarande kompetens förvärvad genom arbetslivserfarenhet * Erfarenhet av självständigt arbete i olika typer av fastigheter * Har vana från att ha mycket kontakt med hyresgäster * Erfarenhet från att ha arbetat med olika fastighetstekniska system * Erfarenhet från något av områdena: styr och regler, el, kyla, VVS, energi eller brand * B-körkort Personliga egenskaper: Som person ser vi gärna att du är serviceinriktad, att du ser till kundens bästa och du är bra på att hantera olika typer av människor och olika typer av situationer som kan uppstå i det dagliga arbetet. Det är också en fördel om du är noggrann i ditt arbete och gillar att arbeta metodiskt. Vi ser gärna att du är en teknisk intresserad person som gillar att använda tekniska lösningar i ditt arbete. Vi erbjuder en omväxlande tjänst med utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du vara med på den spännande tillväxtresa och förändringsprocess som företaget för närvarande genomgår. Du kommer att omfattas av vår tjänstepension, våra friskvårdsförmåner och vår Benify-portal mm. Tjänsten är på 100% och tillsvidare med provanställning. Känns denna roll intressant, ansöka redan idag! CBRE är världens största kommersiella fastighets- och investeringsföretag. På CBRE är vår passion att leverera marknadsledande fastighetsrelaterade tjänster som bidrar till våra kunders framgång! Våra ca 130 000 anställda hjälper investerare, fastighetsägare och hyresgäster över hela världen och omsatte 2023 över 30 miljarder dollar. CBRE Global Workplace Solutions (GWS) är ett affärsområde inom CBRE som levererar integrerade tjänster inom fastighetsservice, projekt och rådgivning.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
16 juli 2025
Vitvarutekniker
CBRE GWS Sweden AB
Fastighetsskötare

Bli vår nästa Vitvarutekniker! Arbeta med service och underhåll i våra fastighetsentreprenader tillsammans med ett engagerat team. Utmanande och varierande arbetsuppgifter väntar på dig, där du får sätta dina kunskaper på prov. Ta chansen att bli en del av vårt internationella företag med lokal förankring och en familjär känsla. Sök idag - urval sker löpande! CBRE´s uppdrag är att leverera service och underhåll av fastigheter och utveckla de fastighetsrelaterade tjänsterna, allt för att säkerställa att vår kund och dess medarbetare har en väl fungerande arbetsplats. Genom att arbeta med ständiga förbättringar, utvecklar vi metoder och processer för att alltid leverera med hög kvalitet. CBRE är ett värderingsstyrt företag som arbetar utifrån våra värdeord RISE (Respect, Integrity, Service och Excellence). Dessa värderingar har vi med i alla delar av vårt arbete och vi vill att det skall genomsyra allt vi gör liksom att du som medarbetare hos oss också känner igen dig i dessa och vill leva efter dem. Inom Business Unit Tech arbetar ca 200 medarbetare med teknisk fastighetsdrift och förvaltning. Genom kunskap, kreativitet och samarbete skapar vi bättre förutsättningar för klokare fastighetsdrift, där helheten står i fokus. Tjänsten innebär bland annat att: * Ansvara för och själv kunna felsöka och avhjälpa fel på vitvaror * Lämna förslag till förbättringar, förändringar, energibesparande åtgärder m.m. * Självständig sköta kontakt och återkoppling till beställare och hyresgäster * Samarbeta med övrig driftpersonal och specialister på CBRE B-körkort krävs för tjänsten. Vem är du? Du har: * Mångårig erfarenhet av servicesarbeten inom en fastighet * Minst 3 års erfarenhet av kundnära servicearbeten inom vitvaruservice * Goda kunskaper om samverkan mellan olika installationer inom en byggnad * Erfarenhet av självständigt arbete i olika typer av fastigheter * Vana vid många hyresgästkontakter Personliga egenskaper: Tekniskt kunnig Genuint intresse för fastigheter Förmåga att prioritera och planera Social och omtänksam Vi erbjuder en omväxlande tjänst med utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du vara med på den spännande tillväxtresa och förändringsprocess som företaget för närvarande genomgår. Du kommer att omfattas av vår tjänstepension, våra friskvårdsförmåner och vår Benify-portal mm. Tjänsten är på 100% och tillsvidare med provanställning. Känns denna roll intressant, ansöka redan idag! Vi arbetar löpande med vårt urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Rickard Edgren CBRE är världens största kommersiella fastighets- och investeringsföretag. På CBRE är vår passion att leverera marknadsledande fastighetsrelaterade tjänster som bidrar till våra kunders framgång! Våra ca 130 000 anställda hjälper investerare, fastighetsägare och hyresgäster över hela världen och omsatte 2023 över 30 miljarder dollar. CBRE Global Workplace Solutions (GWS) är ett affärsområde inom CBRE som levererar integrerade tjänster inom fastighetsservice, projekt och rådgivning.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
16 juli 2025
Facility Coordinator
CBRE GWS Sweden AB
Övriga servicearbetare

The primary responsibility of the Facility Coordinator is to ensure the successful delivery of services by supporting the operational team and project execution. Key duties involve under-standing operational impacts, assisting in the development of plans and schedules, serving as a liaison between team members, maintaining accurate documentation, tracking progress, reporting status updates, identifying issues, and facilitating effective solutions. Additionally, the Facility Coordinator provides administrative support to the operations team and offers guidance for on-site projects and minor works, supporting and covering all phases from planning through execution to completion. * Participate in the planning and the resource planning for service, maintenance and corrective actions of all technical equipment on site. * Identify faults, propose solutions, and follow up on corrective actions. * Quality assurance CBRE technical delivery and participate in critical installations and critical maintenance work. Manage and follow up internal CBRE processes. * Backfilling the existing colleges during sick leaves, vacations etc. YOUR RESPONSIBILITIES Operational * Acting as a central point of contact between internal teams and contractors to ensure clear communication and alignment. * Supporting the planning, execution, and completion of operational and technical projects. * Support cross-functional teams, ensuring collaboration and effective communication. * Support and maintaining accurate and up-to-date documentation, including reports, logs, and compliance records. * Day-to-day monitor operational and project progress, identify risks or delays, and implement mitigation strategies. * Assist with installation works and ensure corrective/repair tasks are performed in accordance with current regulations. * Promote compliance with safe working practices, quality standards, and best practice methods. * Participate in decision-making and execution of work activities. * Contribute to the development and improvement of working procedures and processes. * Identify workforce and skill requirements, including coordination of external support when needed. * Support to investigate faults, determine root causes, and implement corrective actions. * Propose ideas and initiatives to enhance service levels and delivery. * Understand operational needs, expectations, and business objectives to tailor project solutions. * Identify opportunities for additional consultancy services within existing projects. * Conduct regular reviews and audits to identify areas for improvement. * Ensure compliance with industry standards, regulations, and internal policies. * Report potential project risks to the contract manager and project manager. * Proactively address challenges to prevent project delays. * Adapt to changes and unexpected challenges in operations and projects. * Apply lessons learned from previous projects to improve future performance. * Assisting in the preparation of simplified tenders and proposals for smaller projects or extra works ensuring alignment with internal guidelines and client expectations. * Demonstrate strong verbal and written communication skills when interacting with team members and stakeholders. Quality * Quality assurance CERM process and Logbooks. * Ensure that the work complies with all regulatory requirements, local requirements, quality, sustainability, energy efficiency and QHSE Policy. * Participate in audits and reviews, perform daily supervision/quality assurance for project and maintenance. * Provide input and carry out account reviews & audits of the Critical Environments. Development * Actively contribute to the continuous development and optimization of site operations and service delivery. * Drive ongoing improvements by gathering and implementing feedback from line managers, engineers, and both internal and external stakeholders. * Continuously improve delivery of the mission by receiving feedback from line manager, engineers and internal and external customers. * Deliver and promote innovative technical solutions with a strong focus on sustainability, energy efficiency, and long-term value. * Support the development and regular review of Data Centre Risk Assessments to ensure operational resilience and compliance. * Assist in the creation and maintenance of long-term Asset Management Plans (5-year and 10-year horizons), aligning with strategic business goals. * Participate in training initiatives and knowledge-sharing activities to foster a culture of continuous learning and innovation. OUR BENEFITS * Future-proof job opportunity with a true development guarantee in one of the fastest growing Data Centre markets worldwide * TOP trainings with internationally recognized state-of-the-art certifications * Attractive salaries based on experience and qualification with an annual salary assessment / increase and other good benefits * International working environment with inspiring cross-border career opportunities * Creative working culture with challenging responsibilities and high level of autonomy * DIVERSITY, OCCUPATIONAL SAFETY and WORK-LIFE BALANCE are practiced values! CBRE är världens största kommersiella fastighets- och investeringsföretag. På CBRE är vår passion att leverera marknadsledande fastighetsrelaterade tjänster som bidrar till våra kunders framgång! Våra ca 130 000 anställda hjälper investerare, fastighetsägare och hyresgäster över hela världen och omsatte 2023 över 30 miljarder dollar. CBRE Global Workplace Solutions (GWS) är ett affärsområde inom CBRE som levererar integrerade tjänster inom fastighetsservice, projekt och rådgivning.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
15 juli 2025
Security Technician till Kista
CBRE GWS Sweden AB
Drifttekniker, IT

Vill du arbeta på ett internationellt företag i en roll med goda utvecklingsmöjligheter? Är du strukturerad, tekniskt intresserad, kommunikativ och trivs i en roll där du är spindeln i nätet för säkerhetstekniska frågor? Då är du rätt person för tjänsten som Säkerhetstekniker! Sök redan idag då urvalet sker löpande. CBRE fortsätter att växa och vi söker nu en Säkerhetstekniker till ett kontrakt med verksamhet över hela Sverige. Du blir en del av ett sammansvetsat team, som jobbar tätt tillsammans för att erbjuda vår kund den bästa möjliga servicen. Vi arbetar även med kollegor runt om hela världen, vilket ger ett variationsrikt arbete. Du kommer att jobba i ett team som fokuserar på att optimera och utveckla den tekniska och fysiska säkerheten för vår kund. Som säkerhetstekniker på detta kontrakt kommer du att arbeta i en förvaltande roll med högteknologiska säkerhetssystem i en verksamhet med hög säkerhetsprofil. Du ansvarar, tillsammans med teamet och underleverantörer, för utveckling, drift, underhåll, service och felsökning av verksamhetens säkerhetstekniska anläggningar så som lås- och passagesystem, larm, IP-anslutna kamerasystem med bildlagringsservrar och överordnat IP-anslutet larmkommunikationssystem. Huvudsakliga arbetsuppgifter: * Installation och underhåll: Förvalta, konfigurera och säkerställa att underhålla säkerhetssystem som övervakningskameror, passersystem, larmsystem och intrångsdetekteringssystem. * Övervakning och felsökning: Övervaka säkerhetssystem för att identifiera och åtgärda eventuella problem eller säkerhetsbrister. * Säkerhetsanalyser: Genomföra säkerhetsanalyser och riskbedömningar för att identifiera potentiella hot och sårbarheter. * Dokumentation: Dokumentera alla säkerhetsåtgärder och systemändringar noggrant. * Utbildning och support: Ge teknisk support och utbildning till användare av säkerhetssystemen. Vi söker dig som är/har: * Positiv och nyfiken på att lära sig nya saker. * Kan arbeta självständigt och känner sig bekväm att fatta beslut. * Ansvarstagande, har en god organisationsförmåga, tar egna initiativ och är bra på att slutföra arbetsuppgifter. * Akademisk utbildning inom teknik/IT eller gymnasieutbildning inom teknik/säkerhet/IT samt relevanta fort- och vidareutbildningar inom ett eller flera överordnade larmsystem, CCTV och IP-nätverk. * Arbetslivserfarenhet som säkerhetstekniker eller likvärdig arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant. * Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. * B-körkort. Vi värdesätter att du har stort kundfokus, är ansvarstagande och pålitlig. Du stimuleras av en miljö som utmärks av stort engagemang och där förmågan att hantera snabba förändringar och kommunicera är av stor betydelse. Vi erbjuder dig en spännande möjlighet i en stor global organisation med stora utvecklingsmöjligheter. Du kommer att omfattas av vår tjänstepension, våra friskvårdsförmåner och vår Benify-portal mm. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering hos kund i Kista. Resor kan förekomma till andra orter i Sverige. Känner du igen dig i ovan beskrivning? Då är du varmt välkommen med din ansökan. Vi arbetar löpande med vårt urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, 2025-08-28 Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef: Johan Lannér, +46 0730 972 712. CBRE Group, Inc. är världens största kommersiella fastighets- och värdepappersföretag. På CBRE är vår passion att leverera marknadsledande fastighetsrelaterade tjänster som gör det möjligt för våra kunder att blomstra! Våra 130 000 anställda betjänar fastighetsinvesterare och fastighetsägare genom dryga 530 kontor över hela världen. Våra tjänster inkluderar facility management, transaktioner och projektledning; Fastighetsförvaltning; Investment management; Bedömning och värdering Fastighetsleasing Strategisk rådgivning; Fastighetsförsäljning; Inteckningstjänster och utvecklingstjänster.

15 dagar sedan
Sista ansökan:
2 juli 2025
Contract Manager inom Fastighetsdrift i Linköping
CBRE GWS Sweden AB
Fastighetsskötare

Är du en trygg ledare som brinner för att utveckla både människor och verksamhet? Vill du vara en del av ett företag där kvalitet, innovation och arbetsglädje står i centrum? Då kan detta vara din nästa utmaning! På CBRE arbetar vi för att skapa välfungerande arbetsplatser genom att leverera service och underhåll i världsklass. Vi är stolta över att vara ett värderingsstyrt företag där våra ledord RISE - Respect, Integrity, Service och Excellence - genomsyrar allt vi gör. Hos oss får du möjlighet att växa i en inkluderande miljö där vi värdesätter mångfald, samarbete och balans i livet. Om rollen Som Contract Manager kommer du att tillhöra Business Unit Tech (tidigare H2M), där cirka 200 medarbetare arbetar med teknisk fastighetsdrift och förvaltning. Genom kunskap, kreativitet och samarbete skapar vi bättre förutsättningar för klokare fastighetsdrift, där helheten står i fokus. Du har ett helhetsansvar för ett eller flera uppdrag. Du leder teamet mot gemensamma mål, säkerställer att vi levererar enligt avtal och identifierar nya affärsmöjligheter. Rollen innebär både strategiskt och operativt ansvar, med fokus på: * Affärsplanering och kundrelationer * Arbetsledning och personalansvar * Projektledning och entreprenadstyrning * Ekonomisk uppföljning och förbättringsarbete Du rapporterar till Area General Manager och blir en nyckelperson i vår fortsatta utveckling. Vem är du? Vi söker dig som är en engagerad och kommunikativ ledare med ett genuint intresse för människor och fastigheter. Du har: * Eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning, teknik eller motsvarande erfarenhet * Minst fem års erfarenhet av arbetsledning, gärna inom fastighetssektorn * God kännedom om LOU och erfarenhet av entreprenader * Förmåga att arbeta affärsmässigt med budget och fastighetsekonomi * Erfarenhet av kvalitetsledningssystem (t.ex. ISO) Det är meriterande om du har drivit egna projekt eller förändringsarbete inom branschen. Vi tror att du är: * En trygg och coachande ledare som skapar engagemang i teamet * Lösningsorienterad och strukturerad med ett starkt kundfokus * En lagspelare som trivs med att samarbeta och dela kunskap * Nyfiken och utvecklingsdriven - du ser möjligheter där andra ser hinder Vad erbjuder vi? Hos oss får du en varierad och utvecklande roll i ett företag som satsar på sina medarbetare. Vi erbjuder: * Individuell kompetensutveckling och karriärmöjligheter * Tjänstepension, friskvårdsbidrag och tillgång till vår förmånsportal via Benify * En inkluderande arbetsmiljö där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv * Möjlighet att påverka och bidra till en mer hållbar fastighetsförvaltning Tjänsten är på heltid och tillsvidare med inledande provanställning. Vill du veta mer? Kontakta rekryterande chef Jonas Ventzén på CBRE är världens största kommersiella fastighets- och investeringsföretag med över 130 000 medarbetare globalt. Vi hjälper investerare, fastighetsägare och hyresgäster att skapa värde genom innovativa och hållbara lösningar. Inom affärsområdet Global Workplace Solutions (GWS) levererar vi integrerade tjänster inom fastighetsservice, projekt och rådgivning.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
8 juli 2025
Contract Manager inom Fastighetsdrift
CBRE GWS Sweden AB
Fastighets- och förvaltningschefer

Är du en trygg ledare som brinner för att utveckla både människor och verksamhet? Vill du vara en del av ett företag där kvalitet, innovation och arbetsglädje står i centrum? Då kan detta vara din nästa utmaning! På CBRE arbetar vi för att skapa välfungerande arbetsplatser genom att leverera service och underhåll i världsklass. Vi är stolta över att vara ett värderingsstyrt företag där våra ledord RISE - Respect, Integrity, Service och Excellence - genomsyrar allt vi gör. Hos oss får du möjlighet att växa i en inkluderande miljö där vi värdesätter mångfald, samarbete och balans i livet. Om rollen Som Contract Manager kommer du att tillhöra Business Unit Tech (tidigare H2M), där cirka 200 medarbetare arbetar med teknisk fastighetsdrift och förvaltning. Genom kunskap, kreativitet och samarbete skapar vi bättre förutsättningar för klokare fastighetsdrift, där helheten står i fokus. Du har ett helhetsansvar för ett eller flera uppdrag. Du leder teamet mot gemensamma mål, säkerställer att vi levererar enligt avtal och identifierar nya affärsmöjligheter. Rollen innebär både strategiskt och operativt ansvar, med fokus på: * Affärsplanering och kundrelationer * Arbetsledning och personalansvar * Projektledning och entreprenadstyrning * Ekonomisk uppföljning och förbättringsarbete Du rapporterar till Area General Manager och blir en nyckelperson i vår fortsatta utveckling. Vem är du? Vi söker dig som är en engagerad och kommunikativ ledare med ett genuint intresse för människor och fastigheter. Du har: * Eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning, teknik eller motsvarande erfarenhet * Minst fem års erfarenhet av arbetsledning, gärna inom fastighetssektorn * God kännedom om LOU och erfarenhet av entreprenader * Förmåga att arbeta affärsmässigt med budget och fastighetsekonomi * Erfarenhet av kvalitetsledningssystem (t.ex. ISO) Det är meriterande om du har drivit egna projekt eller förändringsarbete inom branschen. Vi tror att du är: * En trygg och coachande ledare som skapar engagemang i teamet * Lösningsorienterad och strukturerad med ett starkt kundfokus * En lagspelare som trivs med att samarbeta och dela kunskap * Nyfiken och utvecklingsdriven - du ser möjligheter där andra ser hinder Vad erbjuder vi? Hos oss får du en varierad och utvecklande roll i ett företag som satsar på sina medarbetare. Vi erbjuder: * Individuell kompetensutveckling och karriärmöjligheter * Tjänstepension, friskvårdsbidrag och tillgång till vår förmånsportal via Benify * En inkluderande arbetsmiljö där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv * Möjlighet att påverka och bidra till en mer hållbar fastighetsförvaltning Tjänsten är på heltid och tillsvidare med inledande provanställning. Vill du veta mer? Kontakta rekryterande chef Jonas Ventzén på CBRE är världens största kommersiella fastighets- och investeringsföretag med över 130 000 medarbetare globalt. Vi hjälper investerare, fastighetsägare och hyresgäster att skapa värde genom innovativa och hållbara lösningar. Inom affärsområdet Global Workplace Solutions (GWS) levererar vi integrerade tjänster inom fastighetsservice, projekt och rådgivning.

21 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025
Erfaren Fastighetstekniker till CBRE
CBRE GWS Sweden AB
Fastighetsskötare

Vill du arbeta i ett internationellt företag med stora utvecklingsmöjligheter? Trivs du med att arbeta i en kritisk och högteknologisk miljö där din kompetens och noggrannhet kommer att spela en avgörande roll? Har du teknisk kompetens och är allmänt bred inom området driftteknik och är en lagspelare så kan detta vara jobbet för dig! Vi söker en Fastighetstekniker med kompetens inom Drift- fastighetsteknik. God kompetens krävs även inom fastighetsinstallationer såsom ventilation, värme, vatten och el etc. Du kommer att arbeta tillsammans med vårt team ute hos vår kund i Kista/Stockholm. Du har tillsammans med övriga i teamet ansvaret för att säkerställa att fastighetstekniska funktioner är i drift och fungerande. CBRE´s uppdrag är att leverera service och underhåll av fastigheter och utveckla de fastighetsrelaterade tjänsterna, allt för att säkerställa att vår kund och dess medarbetare har en väl fungerande arbetsplats. Genom att arbeta med ständiga förbättringar, utvecklar vi metoder och processer för att alltid leverera med hög kvalitet. CBRE är ett värderingsstyrt företag som arbetar utifrån våra värdeord RISE (Respect, Integrity, Service och Excellence). Dessa värderingar har vi med i alla delar av vårt arbete och vi vill att det skall genomsyra allt vi gör liksom att du som medarbetare hos oss också känner igen dig i dessa och vill leva efter dem. Tjänsten innebär bland annat att: * Utföra daglig tillsyn och kvalitetssäkring samt service och underhåll på tekniska system och utrustning. * Arbeta och rapportera i vårt interna system för Planerat underhåll. * Driva åtgärder och förändringar i utrustning i vår kunds fastigheter och anläggningar. * Utföra åtgärder samt dokumentera i enlighet med uppsatta rutiner. * Vara en representant för CBRE gentemot kund. * Säkerställa att arbetet uppfyller alla myndighetskrav, lokala krav, kvalitetsnormer, hållbarhet och energieffektivitet. * Säkerställa att underleverantörers samt egna arbetsuppgifter utförs enligt framtagna processer och rutiner i enlighet med CBRE:s miljö-, hälso- och säkerhetspolicy. * Beredskap kan vara aktuellt. Vem är du? Du har: Driven och proaktiv. Vi ser gärna att du har kompetens inom EL Erfarenhet av arbete med teknisk drift eller anläggning och fastighetstekniks kompetens. Utbildad anläggningsskötare brandlarm och sprinkler. Erfarenhet av olika styrsystem och implementering av energibesparande åtgärder. Vana att arbeta både självständigt samt i grupp med ex. kollegor eller underentreprenörer. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Goda datorkunskaper och gärna erfarenhet av underhållssystem. Personliga egenskaper: Rollen är på heltid och med start efter överenskommelse. I denna rekrytering fäster vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker efter dig som har ett stort kundfokus, som är social och noggrann i ditt arbete. Du är handlingskraftig, en initiativtagare och van att självständigt ansvara för och lösa uppkomna problem. Framförallt värdesätter du att få arbeta tillsammans med engagerade och proaktiva kollegor. Du känner stolthet i ditt yrke och tar ansvar för din och teamets leverans. Vi erbjuder en omväxlande tjänst med utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du vara med på den spännande tillväxtresa och förändringsprocess som företaget för närvarande genomgår. Du kommer att omfattas av vår tjänstepension, våra friskvårdsförmåner och vår Benify-portal mm. Tjänsten är på 100% och tillsvidare. Känns denna roll intressant, skicka din ansökan redan idag. Vi arbetar löpande med vårt urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas snarast. Rekryterande chef: Tommy Morrison, CBRE är världens största kommersiella fastighets- och investeringsföretag. På CBRE är vår passion att leverera marknadsledande fastighetsrelaterade tjänster som bidrar till våra kunders framgång! Våra ca 105 000 anställda hjälper investerare, fastighetsägare och hyresgäster över hela världen och omsatte 2023 över 30 miljarder dollar. CBRE Global Workplace Solutions (GWS) är ett affärsområde inom CBRE som levererar integrerade tjänster inom fastighetsservice, projekt och rådgivning.

21 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025