Mpya Finance AB jobb

Lediga jobb hos Mpya Finance AB

Redovisningschef till NEW YORKER i Malmö

Med över 1200 butiker i 47 länder finns NEW YORKER representerat i hela världen och vi fortsätter växa som ett framgångsrikt Young Fashion-företag. Med ett team på över 23.000 arbetar vi i framkant med stor vikt på samarbete och gemenskap. Drivs du av att utveckla dina medarbetare? Är du en person som står för tryggheten i att redovisning och resultatuppföljning fungerar? Gillar du att arbeta i en familjär miljö präglad av både operativa och strategiska frågor? Då kan detta vara rätt tjänst för dig. Till New Yorkers huvudkontor för den nordiska verksamheten i Malmö söker vi en Redovisningschef. I rollen har du personalansvar för 10 engagerade medarbetare och ni arbetar tillsammans på det moderna huvudkontoret i Malmö. Du rapporterar till Manager Finance and Administration och ingår i ledningsgruppen. Dina främsta ansvarsområden och arbetsuppgifter: • Stöd och support till medarbetare på ekonomiavdelningen • Utbildning och utveckling av medarbetare • Ansvar för interna och externa månads-, kvartals och årsbokslut • Säkerställa efterlevnad av koncernens finansiella rapporteringsriktlinjer • Ansvar för bolagets skatte- och affärsfrågor samt upprättande av deklarationer • Driva och utveckla system, processer och digitala rutiner • Kontakt för externa tjänster såsom revisorer och skattekonsulter Vem söker vi? För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du är utbildad civilekonom eller motsvarande och har arbetat med liknande arbetsuppgifter i flera år. Du har erfarenhet av ledarskap och brinner för att se dina medarbetare växa och utvecklas. Du har även ansvarat för att sammanställa bokslut, nyckeltal och ekonomiska styrdokument i en internationell koncern. Personen vi söker har god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska. Vi ser även att du har goda systemkunskaper, både från ERP system och Excel. Din personlighet är en framgångsfaktor. Du är en ansvarstagande person med stort engagemang i ditt arbete. Du är lösningsorienterad och drivs av att lösa problem som uppstår för att nå deadlines. Vidare har du en pedagogisk ådra, har lätt för att kommunicera över gränserna och har god förståelse för verksamheten. Du har en god analytisk förmåga och är organiserad och strukturerad. Hur gör jag nu? I denna rekrytering samarbetar New Yorker med Mpya Finance. Du ansöker på www.mpyafinance.se och vi kallar löpande till intervjuer, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du välkommen att kontakta Kristina Bennet på 0703–755075 eller [email protected] alternativt Sandra Grudemo på 0702–332270 eller [email protected].

12 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
Redovisningsansvarig till LF Affärsservice Sydost AB i Kristianstad

LF Affärsservice Sydost AB är ett kompetenscenter med stark drivkraft och kvalitet i fokus, som ägs av och levererar tjänster till ett flertal Länsförsäkringsbolag inom områdena ekonomi, IT och telefoni. Vi befinner oss i en spännande fas med stor utvecklingspotential. Vår organisation växer i takt med att vår ägare växer, samtidigt som våra tjänster efterfrågas av fler. Länsförsäkringar är kundägda, vilket betyder att vår vinst går tillbaka till våra ägare - våra kunder. Att våra kunder är våra ägare gör större skillnad än du tror. Hos oss vet du vem du arbetar för, och varför - i en organisation, där din röst hörs och gör skillnad, skapas en unik närhet till både kunder, kollegor och arbetsledning. Så ser det inte ut hos alla arbetsgivare. Vi är övertygade om att olikheter gynnar nytänkande och leder till bättre resultat. Vi värderar hälsa högt och är måna om hur varje medarbetare mår fysiskt och psykiskt. Vi vet att balans mellan jobb och fritid är viktigt för att må bra. Det är något som vi som arbetsgivare alltid strävar efter. Välkommen till ett välmående bolag där medarbetaren står i fokus. LF strävar efter balans mellan jobb och fritid, eftersom det är viktigt för att må bra. Målet är att ligga i framkant på ekonomiavdelningen, både vad gäller system/digitalisering och processmässigt, att jobba nära kunderna/ägarna och att driva utvecklingen tillsammans. Nu finns chansen för dig som har intresset av att få jobba med avancerade redovisningsfrågor att glänsa med och utveckla din kunskap inom regelverk och rapportering. Att ständigt lära dig och andra mer inom området. Du är efterlängtad och en nyckelperson i teamet! ”Personalen är vår viktigaste tillgång och en medarbetare som mår bra, presterar bra. Jag tillämpar ett tillitsbaserat ledarskap, fast på riktigt. Du har själv mandat att göra saker och ska inte vara rädd att göra fel. Det är så vi blir bättre.”, så säger Redovisningschef Anton Majrud, som du rapporterar till. En trygg ledare som är oerhört mån om sin personal och att ge frihet under ansvar. Ekonomiavdelningen består idag av 9 medarbetare och har sin placering i Kristianstad. Tjänsten är en utökning i syfte att nå våra mål om tillväxt och spetskompetens. Vi är en tight arbetsgrupp med god balans mellan humor och allvar. Dina huvudsakliga ansvarsområden blir följande: • Regelverks- och skattefrågor • Bokslutsarbete, koncernkonsolidering, samt intern och extern rapportering till Finansinspektionen • Agera kontaktperson och samarbetspartner inom området för chefer/beställare i ägarbolagen • Processutveckling och effektiviseringsarbete Har vi fångat ditt intresse? Personligheten är viktig i denna roll och vi söker efter någon som drivs av utveckling och att göra saker tillsammans. Du uppskattar att arbeta under frihet med högt mandat och förväntas själv ta egna initiativ och komma med förslag på lösningar. Du har gedigen erfarenhet inom området samt förmåga och intresse av att tolka och omsätta regelverk. Vi ser gärna att du har flera års erfarenhet inom redovisningsyrket, alternativt inom revision. Du är civilekonom eller motsvarande och har god erfarenhet av regelverk och skattefrågor. Hur gör jag nu? Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt. I den här rekryteringen samarbetar LF Affärsservice Sydost med MPYA Finance. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Johanna Andersson på tel. 070-6555730 eller [email protected] eller Kristina Bennet 070-3755075 [email protected] Ansökan sker via www.mpyafinance.se

11 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
Business Controller till CDON

På CDON värderar vi modiga och nyfikna medarbetare som strävar efter att med hög kvalité både utveckla sig själv och sin organisation. Du är välkommen till CDON oavsett vem du är, var du kommer ifrån, hur du ser ut eller vad dina hopp och drömmar kan vara. Vår plattform är för alla, liksom vår arbetsplats. Ju fler röster vi har representerat och förstärkt i vår verksamhet, desto mer kommer vi alla att trivas, bidra och vara framgångsrika. Så kom till oss med din personliga erfarenhet, dina perspektiv och din bakgrund. Tillsammans kommer vi då att fortsätta utveckla och transformera detta ledande e-handelsföretag och kundcentrerad marknadsplats! CDON erbjuder en kreativ och datadriven miljö där din insats kommer att spela en viktig roll. Vi som jobbar på CDON brinner för det vi gör, vi drar oss inte för att kavla upp ärmarna och ta action, för vi vet att det är just vårt driv och hunger för resultat och kundnöjdhet som gör oss till en ledande aktör i den tillväxtsektor som e-handel är. Söker du en controllerroll i ett bolag i transformation? Då kan detta vara nästa utmaning för dig! CDON söker nu en affärsorienterad, analytisk Business Controller som vill vara med att utveckla verksamheten. Om rollen I rollen som Business Controller kommer du arbeta med uppföljningen för CDON tillsammans med Head of Finance. Du kommer vara nära partner till säljavdelningen samt stödja Head of Finance och CFO i diverse förbättringsprojekt. Du är med och tar fram underlag som stöd i strategiska affärsbeslut och operativa verksamhetsbeslut. I rollen ingår även att aktivt delta i budget- och prognosprocesser samt driva kontinuerliga förbättringsprojekt för att förbättra effektivitet och lönsamhet. Du kommer även att aktivt delta i utvecklingen av BI och andra systemstöd. Tjänsten är bred och varierande och du kommer att arbeta verksamhetsnära och proaktivt för att optimera och identifiera förbättringar av våra nuvarande processer och rutiner. Du kommer att ha många kontaktytor i bolaget varför det är viktigt att du trivs i en social roll. Det är meriterande om du har arbetat i Tableau tidigare. I rollen ingår: • Agera Business Partner till verksamheten där fokus ligger på rapportering och uppföljning • Ha ett proaktivt arbetssätt och genom analyser för att stötta organisationen att fatta rätt beslut • Uppföljning och analys av kostnader och nyckeltal • Delta aktivt i budget-och prognosprocessen samt rapportering • Medverka vid framtagning och uppföljning av Business Cases och ekonomiska underlag • Aktivt delta i utveckling av systemstöd utifrån verksamhetens behov • Utveckla och förbättra rutiner, processer och arbetssätt • Delta i olika planerade projekt samt diverse ad-hoc projekt Vem söker vi? Vi söker dig som är analytisk med affärsmässig utgångspunkt och med förmåga att se verksamheten ur ett helhetsperspektiv. Du har en akademisk utbildning och har arbetat ett antal år med controlling. Vi ser gärna att du har erfarenhet från att ha arbetat med BI Tool, har du dessutom erfarenhet från Tableau ser vi det som starkt meriterande. Du är van att arbeta med budget- och prognosprocessen och trivs med att arbeta nära verksamheten och vara Business Partner till beslutsfattare i organisationen. Därtill har du god förmåga att ta fram rapporter och presentera dessa både muntligt och skriftligt, både på engelska och på svenska. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du är proaktiv, affärsinriktad och strukturerad. Vidare är du analytisk, kommunikativ och pedagogisk och trivs i en dynamisk föränderlig miljö. Du är prestigelös och har lätt för att samarbeta på alla nivåer. Rollen rapporterar till Head of Finance. Har vi väckt ditt intresse? I denna rekrytering samarbetar CDON med Mpya Finance. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan snarast möjligt. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Skotte, [email protected] eller Italo Paras, [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

9 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Financial Controller till DEUTZ Nordic

DEUTZ Nordic är ett helägt dotterbolag till DEUTZ AG. Bolaget grundades i Sverige 1956 samt i Danmark 1965. Sedan 2019 har DEUTZ Nordic även verksamhet i Finland. Med vår kunniga personal servar vi allt från OEM-kunder till slutkunder både för nyförsäljning och eftermarknad. För nya maskiner och installationer jobbar våra tekniker i nära samarbete med kunden för en optimal anpassning av nya motorserier med de senaste emissionsnivåerna för en renare och bättre miljö. 2023 omsatte DEUTZ Nordic-gruppen ca 300 MSEK. DEUTZ är en av världens ledande tillverkare av innovativa drivsystem. DEUTZ-koncernen har drygt 5 000 anställda över hela världen och ca 900 försäljnings- och servicepartners i mer än 130 länder. Omsättningen var 2023 ca 2,1 miljarder euro. Är du en erfaren redovisningsekonom med intresse för controlling eller vill du fortsätta utvecklas i en roll som financial controller? Då har vi en spännande möjlighet för dig! Vi erbjuder en avslappnad och dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att påverka och utvecklas. Placerad på vårt kontor i Järfälla, kommer du att vara en nyckelperson i vår organisation. Du kommer att ha många kontaktytor både internt med de nordiska bolagen och externt med andra enheter inom DEUTZ-koncernen, vilket ger dig en bred och varierad arbetsdag. Om rollen I rollen som Financial Controller kommer du att ha en central roll i att säkerställa hög kvalitet i vår bokslutsprocess och koncernrapportering. Du kommer att arbeta i ett finansteam om tre personer och rapportera till CFO för DEUTZ Nordic. Huvudsakliga uppgifter • Ansvara för att säkerställa hög kvalitet i bokslutsprocessen genom granskning och analys • Vara delaktig i budget- och prognosarbete • Genomföra analyser och följa upp resultat samt ekonomisk utveckling för bolagen i Sverige, Danmark och Finland • Sammanställa och rapportera ekonomisk information till moderbolaget enligt fastställda riktlinjer och tidsfrister. • Ansvara för momsavstämningar och deklarationer • Utveckla och dokumentera rutiner och processer för att säkerställa effektivitet och efterlevnad av interna och externa krav • Arbeta aktivt med att förbättra rapporteringen till moderbolaget Vem är du? Vi söker dig som brinner för siffror! Du är strukturerad, noggrann, lösningsorienterad och har förmågan att arbeta både självständigt och i team. Du trivs i en roll med många kontaktytor där du både har en daglig kontakt lokalt med dina kollegor men även tät kontakt med dina internationella kollegor inom koncernen. Vi ser att du har minst 3 års erfarenhet av kvalificerad redovisning samt är bokslutssjälvständig. Du har varit delaktig i den finansiella rapporteringen och i att upprätta årsredovisning. Du har även ett intresse av system samt goda kunskaper i Excel. Vidare behärskar du både svenska och engelska samt har en akademisk examen. Det är meriterande om du har erfarenhet av Pyramid eller SAP och erfarenhet från en internationell koncern. Har vi väckt ditt intresse? I denna rekrytering samarbetar DEUTZ Nordic med Mpya Finance. Vi ser fram emot att få din ansökan via mpyafinance.se så snart som möjligt. Har du frågor kring tjänsten kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Elin Allskog [email protected] eller Nadja Linder på [email protected]. Intervjuer och urval kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan snarast möjligt. Om du är redo för nästa steg i din karriär och vill vara en del av ett innovativt och växande bolag, då är det här tjänsten för dig!

4 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Erfaren redovisningskonsult med kontorsansvar till Akisa Kind AB

AKISA (Auktoriserade konsulter i Sverige aktiebolag) är ett konsultföretag som arbetar med redovisning, ekonomi och affärsrådgivning. Företaget startades 2008. Idag drivs företaget av Gunilla Johansson och Jeanette Isaksson som båda två var med vid starten 2008. Vi har många års erfarenhet av redovisningsbranschen och flera av oss är auktoriserade redovisningskonsulter. På senare år har vi märkt en ökad efterfrågan på kvalificerad ekonomisk rådgivning. Därför är flera av oss nu även certifierade affärsrådgivare. AKISA kan fungera som det lilla företagets ekonomiavdelning. Vi hjälper till med allt från löpande bokföring till moms, skatter, lön, bokslut och deklarationer. Men vi jobbar inte bara med löpande redovisning. Som chef eller företagsledare står man ofta ensam vid större ekonomiska frågor. Där är vi ditt bollplank för allt som rör företagets ekonomiska situation och framtid. Är du en driven och erfaren redovisningskonsult som söker nya möjligheter? Då ser vi fram emot din ansökan till tjänsten som redovisningskonsult med kontorsansvar hos Akisa Kind! Akisa präglas av en familjär företagskultur som prioriterar kompetensutveckling, välmående och samarbeten mellan kollegor och kontor. De består idag av 11 kollegor fördelade på 3 kontor: Borås, Ulricehamn och Svenljunga samt en filial i Kalix. Om tjänsten Vi söker en erfaren redovisningskonsult till Akisa i Svenljunga. Tjänsten innebär att du ska kombinera redovisning med ledarskap och trivs med att leda och driva ett kontor mot nya mål. Tjänsten gäller övergripande redovisning och affärsrådgivning men även ansvar för att leda personal, utveckla verksamheten och driva bolaget framåt. Som ansvarig för kontoret blir du Akisas ansikte utåt och förväntas ha ett proaktivt arbetssätt gentemot kunder, samt identifiera affärsmöjligheter för att attrahera nya kunder. Vi söker dig som • Är auktoriserad redovisningskonsult genom SRF/FAR, kvalificerad erfarenhet av redovisning kan ses som motsvarande. • Har flerårig erfarenhet som redovisningskonsult på byrå. • Erfarenhet/utbildning inom jord- & skogsbruk är mycket meriterande. • Är självständig i bokslut och redovisning inom K1/K2/K3. • Kunskap inom hållbarhetsarbete är meriterande. • Har goda kunskaper inom Excel. • Erfarenhet av Fortnox och Wolters Kluwer är meriterande. Utöver det, ser vi att du är duktig på att bygga nya relationer så väl som att bibehålla de redan befintliga, oavsett vad gäller kunder eller kollegor. Du är naturligt serviceminded och besitter ett analytiskt sinne som tar dig framåt med hjälp av ditt initiativtagande och driv att ständigt utvecklas så väl individuellt som tillsammans med kunder och kollegor. Vi erbjuder dig Hos Akisa ges du möjlighet att utveckla din kompetens och du får redan från början ett stort ansvar samt möjlighet att påverka ditt arbete. Kulturen är familjär och arbetsklimatet är öppet och rakt, vilket ger en stimulerande och utvecklande arbetsmiljö. Det finns även möjlighet till delägarskap framöver. Akisa satsar på att hjälpa sina kunder på många plan. Därmed växer både du, ditt team och även bolaget. Det erbjuds även ett brett förmånspaket så som förmånsbil samt hälsofrämjande aktiviteter så som träning på arbetstid, kontorsmassage, kiropraktik mm och kanske viktigast av allt – trevliga kollegor! Vill du bli en del av Akisa? Vad kul! Skicka i så fall in din ansökan redan idag då vi arbetar med löpande urval. I den här rekryteringen samarbetar vi med Mpya Finance. Vid frågor, hör av dig till ansvarig rekryterare nedan. • Start: Snarast möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid • Omfattning: Heltid • Placeringsort: Svenljunga Hur ansöker jag? I den här rekryteringen samarbetar Akisa med Mpya Finance. Din ansökan gör du via www.mpyafinance.se. Intervjuer och urval sker löpande, vänta därför inte med din ansökan! Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta någon av oss, som arbetar med denna rekrytering: My Fälth [email protected] eller Ida Eriksson [email protected]

3 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Business Controller till B3 Consulting Group

B3 Consulting Group är ett börsnoterat och expansivt konsultbolag med cirka 800 medarbetare. Med djup teknisk expertis och passion för innovation hjälper vi Sveriges främsta företag och organisationer att skapa morgondagens möjligheter genom digital transformation och verksamhetsutveckling. Hos B3 möter du konsulter med spetskompetens, driv och förmåga att leda större förändringsprojekt. Den starka företagskulturen präglas av kundfokus, entreprenörskap, lärande och konsulternas ständiga utveckling. B3 Consulting Group grundades 2003 idag är vi ca 800 medarbetare och omsättningen 2023 uppgick till 1 141 MSEK. Vill du arbeta både affärsnära och strategiskt i ett IT-konsultbolag i stark tillväxt? Då kan detta vara nästa spännande utmaning för just dig! B3 Consulting Group söker nu en Business Controller som vill vara med att stötta och utveckla verksamheten. Om rollen B3 Consulting Group är ett börsnoterat och expansivt bolag som växer både organiskt och genom start-ups. Hos oss får du möjlighet att verkligen bli en strategisk partner till våra affärsområden och dotterbolag. Du kommer att tillhöra ett team om tre kollegor som arbetar tätt tillsammans och samtidigt har huvudansvaret för ett av våra affärsområden. Du kommer också få möjlighet att själv driva projekt som bidrar till B3:s fortsatta utveckling och för att kontinuerligt förbättra våra processer och arbetssätt. I rollen som Business Controller driver och projektleder du uppföljning och analys. Rollen innebär att aktivt att identifiera drivare, driva mål- och prognosprocesser samt projektleda kontinuerliga förbättrings- och förändringsprojekt. Hos oss har du en viktig roll då du stödjer vår affär i att förbättra effektivitet och lönsamhet för B3 Consulting Groups fortsatta framgång. Har du tidigare erfarenhet av konsultbranschen är det extra värdefullt för oss. Vi söker dig som vill vara med och utvecklas med oss och bidra till vår fortsatta resa! Tjänsten är belägen på B3 Consulting Groups huvudkontor centralt i Stockholm med gångavstånd till såväl Centralen som Odenplan. Vi sitter i nyrenoverade lokaler i vackra Westmanska Palatset och rapporterar till Head of Business Control. I rollen ingår: • Business Partner till affärsområde och dotterbolagsVD:ar inklusive rapportering, uppföljning och analyser • Ha ett proaktivt arbetssätt och genom analyser ge ledningsgrupp genomarbetade beslutsunderlag • Analys av intäkter och kostnader samt vara strategisk partner i styrningen mot uppsatta mål • Analys av nyckeltal och utveckla dessa • Leda, driva, ansvara för budget-och prognosprocessen • Processer och styrning kopplat till lönsam tillväxt • Medverka vid framtagning och uppföljning av Business Cases och ekonomiska underlag samt bidra • Äga och projektleda förändringar och förbättringar kopplat till system och analysverktyg. • Vara med och driva och medverka i olika projekt för att utveckla och effektivisera affären liksom processer och rutiner • Ad-hoc analyser Vem är du? Vi söker dig som har en akademisk utbildning och har arbetat ett flertal år som verksamhetsnära Business Controller eller motsvarande roll, gärna inom konsultbranschen. Du är van att driva uppföljning och analys samt budget- och prognosprocessen. Du har systemintresse och van att arbeta i stora datamängder, Power BI och andra verktyg. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du är framåtlutad, proaktiv och affärsinriktad. Vidare är du analytisk, kommunikativ och pedagogisk och trivs i en föränderlig miljö. Du är prestigelös och har lätt för att samarbeta med andra och ser kontakt med människor som något naturligt och positivt. Som medarbetare på B3 Consulting Group får du möjlighet att arbeta i en spännande och föränderlig miljö där du är med och bidrar till innovativa lösningar för att bistå vår organisation och våra kunder. Vi vill att våra medarbetares utveckling ska präglas av tydlighet och möjlighet för individen att påverka. Tillsammans med din chef lägger ni upp din individuella utvecklingsplan. Har vi väckt ditt intresse? I denna rekrytering samarbetar B3 Consulting Group med Mpya Finance. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan snarast möjligt. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Malin Skotte, [email protected] och Helén Lissäng, [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

2 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
Bolagsekonom till Afry

AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society. https://afry.com/sv Bolagsansvarig till AFRY Söker du en arbetsplats där du kan utvecklas och samtidigt bidra till något meningsfullt har du hittat rätt. Är du en engagerad redovisningsekonom med flera års erfarenhet av kvalificerad redovisning? Trivs du i en roll med helhetsansvar? Välkommen till oss på AFRY! Vad kan AFRY erbjuda dig? Vi är övertygade om att förändring sker när människor med modiga idéer möts. Vi är modiga, hängivna lagspelare som samarbetar över hela världen för att påskynda den hållbara omställningen. Om du letar efter en arbetsplats där du kan utvecklas och samtidigt bidra till något meningsfullt har du hittat rätt. På AFRY kommer du att vara en del av ett globalt företag som kombinerar ingenjörskonst, design och rådgivning för att påverka på riktigt. Vi är mer än 19 000 hängivna experter, verksamma inom områdena infrastruktur, industri, energi och digitalisering. Tillsammans skapar vi hållbara lösningar för kommande generationer. AFRY Business Services är AFRYs Shared Service Center som hanterar all redovisning åt AFRYs svenska bolag. Till teamet Redovisning och Rapportering söker vi en bolagsansvarig som kommer att ha det övergripande ansvaret för redovisningen för Digital Solutions AB och AFRY X AB. I rollen kommer du ha många kontaktytor och arbeta tätt tillsammans med controllers i de två bolagen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Löpande redovisning, kostnadsallokeringar och kontoavstämningar • Kvalitetssäkring och ansvar för balansräkningen • Utförande av Månads-, kvartals- och årsbokslutrapportering • Årsbokslut och årsredovisningar enligt K3 • Support till och samarbete med verksamheten i redovisningsfrågor • Skatteberäkning och Inkomstdeklaration • Delaktig i och drivande att upprätta och effektivisera gemensamma rutiner och processer Du kommer tillhöra en ekonomiavdelning bestående av 48 personer fördelade på två team. Du kommer att ingå i Team Redovisning & Rapportering som idag omfattar 5 bolagsansvariga med en total om 18 personer. Du rapporterar direkt till gruppchefen för Redovisning & Rapportering. Vem letar vi efter? Vi söker dig som är redovisningsekonom med flera års erfarenhet från kvalificerad redovisning i större bolag med komplexa flöden. Du är bokslutssjälvständig och har tidigare erfarenhet av att upprätta årsredovisningar samt meriterande med erfarenhet av successiv vinstavräkning. Vi ser även att du har ett intresse för ett digitalt arbetssätt och vill driva utvecklingen framåt. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav i tjänsten samt en akademisk examen inom ekonomi. Som person är du noggrann och har förmågan att effektivt planera, prioritera och koordinera. Du har en positiv inställning till utmaningar och trivs i en föränderlig miljö med högt tempo. Självklart är du serviceinriktad och ser kontakt med människor som något naturligt och positivt. Har vi väckt ditt intresse? I denna rekrytering samarbetar AFRY med Mpya Finance. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan snarast möjligt. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Helene Werme, [email protected] eller Malin Skotte, [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

2 april 2024
Sista ansökan:
20 april 2024
Redovisningsansvarig till STO Scandinavia i Linköping

Söker du rollen där du får möjlighet att axla redovisningsansvaret i ett marknadsledande bolag inom sin nisch? Grattis till dig – nu finns den möjligheten! Vi på Mpya Finance har fått i uppdrag att rekrytera en redovisningsansvarig till Sto Scandinavia i Linköping. Här får du möjlighet att ta dig an uppgifter i en internationell koncern och samtidigt vara med och påverka hur bolagets framtida redovisning och rapportering ska hanteras. STO utvecklar, producerar och marknadsför produkter och systemlösningar inom fasad, interiör, golv och betong. Kontoret är centralt beläget på Gesällgatan i Linköping. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som redovisningsansvarig på STO ingår man i ett härligt team på sju personer och har ett nära samarbete med deras CFO Joakim, som du även rapporterar till. Rollen är bred och innehåller bland annat: Upprätta och ansvara för bokslut Löpande redovisning Årsredovisning Rapportering Likviditetskontroll Utveckling av interna processer Internkontroll Uppföljning av nyckeltal samt utveckla och ta fram nya nyckeltal Diverse Ad-hoc analyser och projekt Utveckla rutiner och processer inom ditt område Vem letar vi efter? Vi söker efter dig som har relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomiområdet och som har hunnit skaffa dig ett par års relevant erfarenhet inom redovisning. Kanske arbetar du på byrå idag och är nyfiken på att kliva över på andra sidan skrivbordet där du får axla ansvaret och ta ägandeskapet för redovisningen. Du upprättar bokslut självständigt, och det är meriterande om du även har upprättat årsredovisning enligt K3-regelverket tidigare. Har du även kunskap inom IFRS ser vi det som meriterande. Vidare har du goda systemkunskaper, med fördel SAP, och du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och i skrift. Som person är du nyfiken, prestigelös och har lätt för att samarbeta med andra. Du har en positiv inställning och bidrar till en härlig stämning i teamet. Du trivs med att vara där det händer och är van att ha många kontaktytor. Vidare beskrivs du som en ansvarstagande och strukturerad person som är mån om att leverera i tid och med god kvalitet. Du har lätt har för att ta till dig information och du kommunicerar på ett enkelt och pedagogiskt sätt. Hur gör jag nu? Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt, dock senast den 28 april 2024. I den här rekryteringen samarbetar STO Scandinavia med Mpya Finance. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Anna Haga på 0709-71 00 16 eller [email protected], alternativt Anna Wetterlöv på 070-971 01 66, [email protected] Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan! Om Sto Scandinavia Sto Scandinavia AB tillhandahåller systemlösningar inom fasad, interiör, betongrenovering och golv. Med en lång historia av innovativa lösningar och hög kvalitet är Sto en ledande tillverkare av produkter för byggnader och anläggningar, med över 5000 medarbetare runt om i världen och en omsättning på 1,7 miljarder Euro. Sto Scandinavia är en del av tyska koncernen STO SE & Co Kgaa Sto vill bidra till ett omsorgsfullt byggande till nytta för människor, samhälle och miljö. Med ett stort utbud av produkter och service är deras cirka 140 kunniga medarbetare i Sverige delaktiga från idéskedet till färdigt projekt.

28 mars 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Senior Accountant till BHG Group

BHG är en av Nordens största onlineaktörerna inom konsumenthandel. Vi har utöver våra nordiska verksamheter också en betydande närvaro i övriga Europa, liksom på utvalda marknader utanför Europa. Vår starka position på dessa marknader gör oss till en av Europas största onlineaktör inom våra tre segment Home Improvement, Value Home och Premium Living. I Gruppen ingår över 100 onlinedestinationer, såsom www.bygghemma.se, www.nordicnest.se, www.svenssons.se och www.trademax.se. Vi erbjuder marknadens ledande utbud av välkända externa och egna varumärken. Totalt uppgår antalet produkter i gruppen till cirka 1,7 miljoner, vilket tillsammans med vårt övriga utbud, utgör ett komplett erbjudande inom DIY, möbler, heminredning och fritidsprodukter. Vårt huvudkontor ligger i Malmö och vi har verksamheter i de flesta europeiska länder. BHG är noterat på Nasdaq Stockholm, med tickern BHG. BHG:s e-handelsverksamheter har cirka 2 000 anställda som varje dag arbetar för att skapa en optimal köpupplevelse genom kombinationen av ett oöverträffat produktutbud och smart teknologi, kombinerat med ledande produktexpertis och ett brett utbud av service- och tjänster. Senior Accountant till BHG Group i Malmö Varmt välkommen till ett expansivt börsnoterat bolag som letar efter sin nästa stjärna! Vi söker dig som är strukturerad, noggrann och ansvarstagande, då du kommer ansvara för redovisningen för 10 av koncernens bolag (moderbolag/holdingbolag). Du rapporterar till Group Accounting Manager, Erica Liljeblad. Här får du chansen att vara en del av och utvecklas tillsammans med det drivna finansteamet där det är go stämning och laganda. Tjänsten är placerad på huvudkontoret i centrala Malmö. BHG erbjuder en positiv och fri miljö där saker händer hela tiden och där idéer tas väl om hand. Känslan av delaktighet är stor och informationsflödet likaså. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Månadsbokslut samt årsbokslut • Årsredovisningar och inkomsdeklarationer • Rapportering i Cognos • Löpande redovisning • Avstämningar och deklaration av moms • Kontaktperson revisorer • IC-fakturering • Hantering och administration av cashpool Har vi fångat ditt intresse? Såklart! För att trivas i rollen ser vi att du är en positiv person som vill ta mycket ansvar då det finns en stor möjlighet att utvecklas. Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och några års erfarenhet av en roll som redovisningsekonom eller redovisningskonsult. Du känner dig trygg och säker i din roll, gillar att jobba proaktivt och enligt dig är redovisning bland det roligaste som finns. Du ser dig själv som kommunikativ och social och du är både driven och engagerad. Du är van vid att arbeta i alla Officepaketets lösningar, i huvudsak Excel. Det svenska och engelska språket behärskar du i både tal och skrift. Hur gör jag nu? Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt! I den här rekryteringen samarbetar BHG med Mpya Finance. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Kristina Bennet på tel. 070-3755075 [email protected] eller Anna Gaetani Nordin på tel. 072-9997347 [email protected]. Ansökan sker via www.mpyafinance.se

25 mars 2024
Sista ansökan:
25 april 2024
Redovisningsekonom till Technogarden i Malmö

Technogarden är en kompetens- och rekryteringspartner för verksamheter med tillväxt inom Industry, IT och Life Science. Genom vår mix av rådgivning, tekniska konsulter och rekryteringstjänster hjälper vi teknikoffensiva företag säkerställa rätt kompetens för rätt behov på lång och kort sikt. www.technogarden.se Ni vet när man får den där känslan av att värdeorden inte bara är något man har satt upp på väggen. När de liksom sitter i väggarna. När känslan av att komma in på kontoret är varm och välkomnande. Så känner man när man kommer till Technogarden. Teknikkonsultbolaget som har välmående personal som högsta prioritet. Vi söker nu efter en redovisningsekonom till teamet i Malmö. Tjänsten är belägen i Hyllie i helt nya lokaler och du blir en del av ett team om sex personer varav tre på ekonomi. Du rapporterar till ekonomichef, en positiv och lättsam ledare som ger dig stor frihet under ansvar och är mån om att teamet ska må bra. Här erbjuds du en bred roll och en snabb miljö i ett säljdrivet bolag, där alla kollegor jobbar i nära samarbete. Eftersom ekonomiavdelningen är relativt liten hjälps alla åt där behovet är störst, vilket gör att den ena dagen inte är den andra lik, och det är precis så du vill ha det. Vi söker efter en flexibel person som tycker om att hugga tag där det behövs, även om det innebär att hjälpa till utanför ditt ansvarsområde. Teamet sköter redovisningen för Technogarden AB och dina huvudsakliga ansvarsområden är följande: • Löpande bokföring • Behjälplig kund- och leverantörsreskontra • In och utbetalningar • Fakturering • Lönehantering (tjänstemän) • Månadsbokslut och avstämning av resultat- och balansräkning • Analys av resultat ner på projektnivå • Moms, skatt och arbetsgivardeklarationer • Bokslutsarbete • Delaktig i budgetarbetet • Rapportering till myndigheter och andra intressenter • Koncernrapportering Vem söker vi? För att trivas i rollen ser vi att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning och några års erfarenhet som redovisningsekonom. Kanske jobbar du som redovisningskonsult idag och vill ta steget in på en ekonomiavdelning? Du kan processen kring bokslut och har även erfarenhet av lönehantering. Som person är du prestigelös, självständig och noggrann. Du är inte rädd att kavla upp ärmarna när det behövs och har ett flexibelt och serviceinriktat mindset, vilket kommer väl till pass i denna tjänst med många kontaktytor inom organisationen. Har vi fångat ditt intresse? Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt! I den här rekryteringen samarbetar Technogarden med MPYA Finance. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Johanna Andersson på tel. 070-6555730 [email protected] eller Amelie Rijpma på tel. 070-9966176 eller [email protected] Ansökan sker via www.mpyafinance.se

25 mars 2024
Sista ansökan:
25 april 2024