Du, som söker efter en nätverkande roll med många internationella kontakter, chansen finns här! Här erbjuds du ett innovativt, börsnoterat bolag som befinner sig på en mycket spännande tillväxtresa, och du är välkommen att följa med. Detta är en ny roll, där du har stora möjligheter att påverka innehållet. Erfarenheter och intressen spelar roll, men huvudsaken är att det finns intresse för och kunskap inom moms. Vi söker efter en Indirect Tax Specialist till Accounting teamet som idag består av sex personer. Tjänsten är belägen på huvudkontoret i Lund och du rapporterar till Group Accounting, Tax & Reporting Director. Kontaktytorna är många i denna roll och det är precis så du vill sätta guldkant på din tillvaro. Som koncernens specialist inom området Indirekta skatter kommer du att vara en supportfunktion som utvecklar, implementerar och säkerställer processer och skatteoptimering inom området. På Camurus råder en samarbetsinriktad och innovativ kultur med korta beslutsvägar och många utvecklingsmöjligheter. Du omger dig med duktiga och engagerade kollegor som känner en stolthet i att jobba på ett bolag som gör skillnad för patienter. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Huvudansvar för momsfrågor för hela koncernen, inklusive rapportering av moms, periodisk sammanställning och intrastat i flera juridiska enheter i Sverige och utomlands Arbeta proaktivt och nära verksamheten för att säkerställa efterlevnad av momsregler och andra indirekta skatteregler för både de svenska och utländska enheterna, samt bedöma och hantera risker inom området Samarbeta med skatterådgivare och Senior Accountants gällande deklarationer för inkomstskatt och skatterevisioner i Sverige och utomlands Ansvarig för intercompany-transaktioner inom koncernen Koordinera arbetet avseende Transfer Pricing Utrymme finns i denna roll att även utvecklas inom andra delar av ekonomiavdelningen beroende på erfarenhet och intressen Har vi fångat ditt intresse? För att trivas i rollen ser vi att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande. Ditt intresse för moms-/skattefrågor är stort och du har flera års erfarenhet inom området. Du har med fördel erfarenhet inom Accounting. Problem är till för att lösas, och ärmarna kavlas gärna upp. Din kommunikativa förmåga gör att du tar dig fram i organisationen på ett smidigt sätt och du trivs med många kontaktytor. Hur gör jag nu? Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt. I den här rekryteringen samarbetar Camurus med Mpya Finance. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Johanna Andersson på tel. 0706-555730, [email protected] alternativt Kristina Bennet på tel. 0703-755075, [email protected] Ansökan sker via www.mpyafinance.se
Du, som söker efter en nätverkande roll med många internationella kontakter, chansen finns här! Här erbjuds du ett innovativt, börsnoterat bolag som befinner sig på en mycket spännande tillväxtresa, och du är välkommen att följa med. Detta är en ny roll, där du har stora möjligheter att påverka innehållet. Erfarenheter och intressen spelar roll, men huvudsaken är att det finns intresse för och kunskap inom moms. Vi söker efter en Indirect Tax Specialist till Accounting teamet som idag består av sex personer. Tjänsten är belägen på huvudkontoret i Lund och du rapporterar till Group Accounting, Tax & Reporting Director. Kontaktytorna är många i denna roll och det är precis så du vill sätta guldkant på din tillvaro. Som koncernens specialist inom området Indirekta skatter kommer du att vara en supportfunktion som utvecklar, implementerar och säkerställer processer och skatteoptimering inom området. På Camurus råder en samarbetsinriktad och innovativ kultur med korta beslutsvägar och många utvecklingsmöjligheter. Du omger dig med duktiga och engagerade kollegor som känner en stolthet i att jobba på ett bolag som gör skillnad för patienter. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Huvudansvar för momsfrågor för hela koncernen, inklusive rapportering av moms, periodisk sammanställning och intrastat i flera juridiska enheter i Sverige och utomlands Arbeta proaktivt och nära verksamheten för att säkerställa efterlevnad av momsregler och andra indirekta skatteregler för både de svenska och utländska enheterna, samt bedöma och hantera risker inom området Samarbeta med skatterådgivare och Senior Accountants gällande deklarationer för inkomstskatt och skatterevisioner i Sverige och utomlands Ansvarig för intercompany-transaktioner inom koncernen Koordinera arbetet avseende Transfer Pricing Utrymme finns i denna roll att även utvecklas inom andra delar av ekonomiavdelningen beroende på erfarenhet och intressen Har vi fångat ditt intresse? För att trivas i rollen ser vi att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande. Ditt intresse för moms-/skattefrågor är stort och du har flera års erfarenhet inom området. Du har med fördel erfarenhet inom Accounting. Problem är till för att lösas, och ärmarna kavlas gärna upp. Din kommunikativa förmåga gör att du tar dig fram i organisationen på ett smidigt sätt och du trivs med många kontaktytor. Hur gör jag nu? Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt. I den här rekryteringen samarbetar Camurus med Mpya Finance. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Johanna Andersson på tel. 0706-555730, [email protected] alternativt Kristina Bennet på tel. 0703-755075, [email protected] Ansökan sker via www.mpyafinance.se
Vill du vara med och driva affären framåt i ett företag som präglas av starkt engagemang, gott samarbete och ett tydligt framtidsfokus? Då kan detta vara rollen för dig! Ryds Glas är Sveriges ledande glasmästerikedja, med höga ambitioner och stora framtidsplaner. Nu söker vi en Business Controller till huvudkontoret i Helsingborg – en viktig roll där du jobbar nära både verksamheten och ledningen. Du kommer att arbeta i en bred och omväxlande roll där du analyserar, utvärderar och stöttar affären – alltid med fokus på att bidra till utveckling, lönsamhet och hållbar tillväxt. Du blir en nyckelperson i ekonomiteamet och har ett nära samarbete med och rapporterar till CFO, en erfaren och ödmjuk ledare som ger frihet under ansvar och värnar om arbetsglädje. Du kommer även ha ett nära samarbete med olika verksamhetschefer samt din controllerkollega i Stockholm. Vad du får hos oss På Ryds Glas får du mer än ett jobb – du blir en del av en kultur som präglas av engagemang, framåtanda och stolthet över det vi gör. Här finns en genuin vilja att lyckas tillsammans, och du kommer snabbt märka att vi både tar ansvar för vår affär och för varandra. Rollen är självständig, med stor frihet att påverka och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Din vardag i korthet: • Analys och uppföljning av resultat, nyckeltal och avvikelser • Projektredovisning, projektlikviditet och uppföljning tillsammans med projektledare • Månatliga resultatpresentationer • Budget- och prognosarbete • Beslutsstöd till chefer och affärsområden • Utveckling av verktyg för verksamhetsuppföljning • Säkerställande av att interna rutiner och regelverk följs Vem du är Du har flera års erfarenhet som Business Controller och trivs i en roll där du får vara nära affären och jobba tätt ihop med både ekonomi och verksamhet. Vi tror att du är utbildad civilekonom eller har motsvarande akademisk bakgrund, och att du har en god förståelse för både helhet och detaljer. Du är trygg i din systemvana och har mycket goda kunskaper i Excel. Har du dessutom arbetat i Power BI är det ett extra plus. Erfarenhet av projektuppföljning är meriterande – men inte avgörande – viktigast är att du är nyfiken på verksamheten och vill bidra med insikter och perspektiv. Som person är du analytisk, lösningsorienterad och strukturerad. Du är också kommunikativ, ödmjuk och prestigelös – och du gillar att samarbeta, dela med dig av kunskap och bidra till god stämning på jobbet. Hur gör jag nu? I denna rekrytering samarbetar Ryds Glas med Mpya Finance. Ansök via mpyafinance.se så snart du har möjlighet – vi intervjuar löpande. Har du frågor om rollen eller processen? Hör gärna av dig till: Amelie Rijpma, 0709–96 61 76 | [email protected] Kristina Bennet, 0703–75 50 75 | [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Är du en noggrann och analytisk ekonom med ett intresse för momsfrågor och fastighetsbranschen? Vi söker nu en momsekonom som vill ta nästa steg i karriären och bli en nyckelperson i vårt redovisningsteam. Hos oss får du en varierad roll med både ansvar och utvecklingsmöjligheter i en organisation där samarbete och kvalitet står i fokus. Om rollen I rollen som momsekonom rapporterar du till vår Redovisningschef. Rollen innebär många kontaktytor både internt och externt. Huvudsakliga ansvarsområden: Administrera, utreda, beräkna schablonmomssats och uppdatera bolagets system för frivillig skattskyldighet i fastigheter och bolag Administrera e-postgrupp och bistå organisationen i frågor avseende frivillig skattskyldighet Kvartalsvis avstämning och justering av moms avseende IMD (Individuell Mätning och Debitering) för hyresgästernas förbrukning Månads- och kvartalsvis stämma av och upprätta momsdeklarationer för en eller flera koncerner Kvartalsvis avstämning av vissa balanskonton Inhämta underlag och beräkningar i momsrelaterade frågor samt bistå organisationen i samband med transaktioner Delta i interna utbildningsarbetet avseende momsfrågor Delta i arbetet med att utveckla organisationens momsrelaterade processer Din profil Vi tror att du har en akademisk examen eller liknande med goda bokföringskunskaper. Du har minst två års erfarenhet från liknande ansvarsområde inom hyresadministration eller ekonomiavdelningen på ett fastighetsbolag. Du är en strukturerad och noggrann person som är bra på att skapa goda relationer. Vi värdesätter att du är en prestigelös och kommunikativ lagspelare som levererar med kvalitet. Du är trygg i dig själv, tycker om att ta ansvar och egna initiativ samt är van vid att hantera flera olika arbetsuppgifter parallellt. Bra teamwork och ett gott företagsklimat är något du värdesätter högt. Med ditt driv och engagemang får du saker att hända! Hur gör jag nu? I den här rekryteringen samarbetar Fastighets AB Balder med MPYA Finance. Vid eventuella frågor kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Elin Antonsson på telefon 0709-318769 alternativt Anette Zantelid på telefon 0730-2036777 eller Linda Målberg på telefon 0733-807788 Ansökan sker via www.mpyafinance.se.
Balder är en börsnoterad fastighetskoncern som äger, förvaltar och utvecklar fastigheter. Nu söker vi dig som är nyfiken på fastighetsbranschen och som vill ha en central roll med många kontaktytor – välkommen att söka rollen som Skatteekonom! Om rollen I rollen som Skatteekonom jobbar du nära verksamheten och rapporterar till Redovisningschefen. Rollen innebär många kontaktytor både internt och externt. Kontoret är beläget i ljusa fina lokaler på Parkgatan 49. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar: Ansvara för en eller flera koncerners skatteberäkningar i samband med kvartals- och årsbokslut Granskning och skattemässiga bedömningar och klassificeringar av investeringar i fastigheter vid projektavslut Bistå organisationen med underlag och beräkningar i skatterelaterade frågor i samband med transaktioner I samarbete med skatteteamet och skatterådgivare kontinuerligt arbeta med att optimera Balderkoncernen, dess dotterbolag och intressebolags skattesituation Delta i arbetet med inkomstdeklarationer Vara med och utveckla organisationens skatterelaterade processer Delta i arbetet med fastighetstaxeringar och omprövningar av fastighetsdeklarationer Vem är du? Du har en utbildning inom ekonomi och minst 3 års erfarenhet från liknande ansvarsområde inom en ekonomiavdelning, skatterådgivning alternativt revision och helst med fastighetsbakgrund. Det är meriterande med erfarenhet från skatteberäkningssystemet Korus samt goda bokföringskunskaper. Erfarenhet från fastighetstaxering är ett plus. Du är självgående, noggrann och engagerad. Vidare är du kommunikativ och har lätt för att etablera sociala kontakter. Hur ansöker jag? I den här rekryteringen samarbetar Fastighets AB Balder med MPYA Finance. Vid eventuella frågor kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Elin Antonsson på telefon 0709-318769, Anette Zantelid på telefon 0730-2036777 eller Linda Målberg på telefon 0733-807788 Ansökan sker via www.mpyafinance.se.
Är du redovisaren som gillar att ha helhetsgrepp och jobba brett? Lockas du av att arbeta i ett växande internationellt bolag? Då är det dig vi söker! Hexatronic Group är en global koncern som erbjuder lösningar och produkter för fiberoptisk kommunikation. Vi är ledande inom våra fokusområden Fiber Solutions, Harsh Environment och Data Center och arbetar med att möjliggöra den digitala infrastruktur som krävs för ett uppkopplat samhälle. Med verksamhet i över 20 länder är vi en pålitlig partner för kunder världen över. Läs mer om företaget på vår hemsida. Om rollen Rollen som Redovisningsansvarig är bred och innebär ett helhetsansvar för redovisningen i två bolag och säkerställer att korrekta siffror kommer in till dina kollegor som arbetar med koncernredovisningen. Du är även behjälplig i budget-och prognosarbetet samt arbetar löpande med att effektivisera. Tack vare korta beslutsvägar och den prestigelöshet som råder inom hela Hexatronic, har du stor möjlighet att vara med och påverka rutiner och processer. Idag består ekonomifunktionen av 7 kollegor, alla med olika ansvars- och expertisområden. Kontoret är beläget på Sofierogatan 3, med spårvagn och buss alldeles i närheten. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Löpande redovisning och avstämningar Skatt- och momsredovisning Ansvar för månadsbokslut, kvartalsbokslut och årsbokslut Analys och upprättande av månadsrapport, rapportering i Aaro Upprättande av årsredovisningar Förbättring av interna arbetsprocesser, digitalisering av arbetsuppgifter och optimering av flöden Kontakt med myndigheter och revisorer Stötta i budget- och prognosarbete Avstämning av mellanhavanden mot koncerninterna bolag samt administratör av koncernens cashpool Vem är du? Du är civilekonom eller motsvarande Är trygg och självgående i din redovisning Kommunicerar på svenska och engelska i tal och skrift Van Excelanvändare och systemstark Meriterande om du arbetat i Monitor G5, D365, Pyramid, Aaro Meriterande om du arbetat i större och gärna internationell organisation Vi är ett gott och hjälpsamt gäng på vårt växande kontor och tänker att din personlighet är en god blandning av att vara noggrann, social och med vilja att lära och dela med dig. Du är van att självständig driva ditt arbete framåt, lyfter blicken och trivs som bäst när dina arbetsuppgifter är varierande. Vill du veta mer och ansöka? I den här rekryteringen samarbetar Hexatronic Group med MPYA Finance. Har du frågor är du varmt välkommen att höra av dig till ansvariga rekryteringskonsulter Anette Zantelid tfn 0732-03 67 77 eller Linda Målberg tfn 0733-80 77 88. Din ansökan gör du via www.mpyafinance.se. Vi ser fram emot din ansökan och vill även göra dig uppmärksam på att intervjuer till denna roll sker löpande, samt att tjänsten kan komma tillsättas innan annonsavslut.
Vill du arbeta med redovisning på koncernnivå i ett växande internationellt bolag? Då är det dig vi söker! Hexatronic Group är en global koncern som erbjuder lösningar och produkter för fiberoptisk kommunikation. Vi är ledande inom våra fokusområden Fiber Solutions, Harsh Environment och Data Center och arbetar med att möjliggöra den digitala infrastruktur som krävs för ett uppkopplat samhälle. Med verksamhet i över 20 länder är vi en pålitlig partner för kunder världen över. Läs mer om företaget på vår hemsida. Om rollen Idag består ekonomifunktionen av 7 kollegor, alla med olika ansvars- och expertisområden. Tack vare korta beslutsvägar och den prestigelöshet som råder inom hela Hexatronic, har du stor möjlighet att vara med och påverka rutiner och processer. Rollen är bred och innebär bl.a. att ta emot rapporter från våra dotterbolag, säkerställa balans och resultat, göra koncern och IFRS-justeringar. Totalt i koncernen finns det ca 40 operationella enheter. Kontoret är beläget på Sofierogatan 3, med spårvagn och buss alldeles i närheten. Huvudsakliga arbetsuppgifter Löpande arbete med koncernens konsoliderings- och rapporteringsarbete Stänga månads-och kvartalsrapporter samt delaktig vid framtagning av koncernens årsredovisning och delårsrapporter Ha löpande dialog med våra legala enheter i redovisnings- och rapporteringsfrågor Delaktig i utvecklingen och användarvänligheten i koncernrapporteringssystemet (Aaro) Projektarbeten kopplat till ex IFRS, nya regelverk, redovisningsrutiner mm Vem är du Du är civilekonom eller motsvarande Är trygg och självgående i din redovisning Kunskaper inom koncernredovisning och IFRS Kommunicerar på svenska och engelska i tal och skrift Van Excelanvändare och system stark Meriterande om du arbetat i Aaro eller annat liknande koncernrapporteringssystem Meriterande om du arbetat i större och gärna internationell organisation Vi är ett gott och hjälpsamt gäng på vårt växande kontor och tänker att din personlighet är en god blandning av analytisk, lättsam och med vilja att lära och dela med dig. Du är van att självständig driva ditt arbete framåt, lyfter blicken och trivs som bäst när dina arbetsuppgifter är varierande. Vill du veta mer och ansöka? I den här rekryteringen samarbetar Hexatronic Group med MPYA Finance. Har du frågor är du varmt välkommen att höra av dig till ansvariga rekryteringskonsulter Anette Zantelid tfn 0732-03 67 77 eller Linda Målberg tfn 0733-80 77 88. Din ansökan gör du via www.mpyafinance.se. Vi ser fram emot din ansökan och vill även göra dig uppmärksam på att intervjuer till denna roll sker löpande, samt att tjänsten kan komma tillsättas innan annonsavslut.
Till ett av våra dotterbolag söker vi nu en Controller - Vill du arbeta i en bred roll med ansvar för hela ekonomifunktionen i vårt utbildningsbolag Edugrade? Då är du den vi söker! Hexatronic Group är en global koncern som erbjuder lösningar och produkter för fiberoptisk kommunikation. Vi är ledande inom våra fokusområden Fiber Solutions, Harsh Environment och Data Center och arbetar med att möjliggöra den digitala infrastruktur som krävs för ett uppkopplat samhälle. Med verksamhet i över 20 länder är vi en pålitlig partner för kunder världen över. Om rollen Som affärsnära controller får du ett brett ansvar och är en nyckelperson i den dagliga verksamheten med fokus på Edugradebolaget. Du ansvarar för att sköta och utveckla ekonomifunktionen och fungerar som ett affärsstöd till både ledning och organisationen i stort. Du är med och påverkar allt från kalkylering av nya utbildningar, till strategiska beslut på ledningsnivå och du jobbar tätt med VD i det dagliga arbetet. Din arbetsplats är på vårt huvudkontor på Sofierogatan 3. Här arbetar du nära koncernens Finance Shared Service-team, vilka ger dig både ett gott nätverk och möjlighet till erfarenhetsutbyte, samt tillgång till stöd och kunskap vid behov. Huvudsakliga arbetsuppgifter Underhåll och uppsättning av automatiserade rapporter, nyckeltal och grafiska översikter i Rapport- & Analysverktyget Fortnox för att stödja ledningens beslutsfattande och även kunna ge en tydlig ekonomisk översikt av verksamheten för våra medarbetare Ansvara för att skapa och följa upp budgetar och prognoser mot utfall per utbildning, affärsområde och på bolagsnivå, samt analysera kostnader och föreslå åtgärder Presentera resultat månadsvis till ledning och medarbetare samt koncernbolaget Ge stöd och rådgivning till ledningen i ekonomiska frågor, affärsutveckling och vid beslut om nya affärer Framtagande och uppföljning av kalkyler för nya och befintliga utbildningar genom utvärdering av historisk data och i nära samarbete med utbildningsledare Ansvarar för hela bolagets ekonomiska administration och bokföring. Detta inkluderar löpande bokföring och hantering av leverantörsfakturor, fakturering, betalningar, kontoavstämningar, skatter och avgifter, bokslut och årsredovisning Vem är du Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi och som har tidigare erfarenhet av arbete som controller, gärna i en verksamhetsnära roll. Du besitter goda kunskaper inom uppföljning, budgetering och rapportering. Rollen innebär även arbete med löpande bokföring, vilket ställer krav på grundläggande kunskaper inom redovisning. Du trivs i att ha helhetsperspektiv, men gillar även att gräva ner sig i detaljer, samt har vilja och drivet att självständigt kunna föra arbete och affären framåt. Erfarenhet av budget, prognos och uppföljning Grundläggande kunskaper inom redovisning Trygg Excelanvändare och mycket goda systemkunskaper (Fortnox meriterande) Erfarenhet av att analysera presentera siffror på ett tydligt och pedagogiskt sätt Vill du veta mer och ansöka? I den här rekryteringen samarbetar Hexatronic Group med MPYA Finance. Har du frågor är du varmt välkommen att höra av dig till ansvariga rekryteringskonsulter Anette Zantelid tfn 0732-03 67 77 eller Linda Målberg tfn 0733-80 77 88. Din ansökan gör du via www.mpyafinance.se. Vi ser fram emot din ansökan och vill även göra dig uppmärksam på att intervjuer till denna roll sker löpande, samt att tjänsten kan komma tillsättas innan annonsavslut.
Livet är för viktigt för att klämmas in mellan jobb och möten! Med den insikten vill vi på Mpya Finance vara ett konsult- och rekryteringsföretag som på riktigt tar hänsyn till att livet faktiskt får den respekt det förtjänar. Vill du vara en del av ett gött gäng här i Göteborg? Vad bra! För vi önskar oss flera kollegor. Vem vi söker? Dig såklart! Vi söker dig som har flertalet års erfarenhet av kvalificerat arbete inom redovisning samt brinner för att utvecklas både på ett personligt och arbetsrelaterat plan. Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och redovisning. Vi tror och hoppas att du är nyfiken och sugen på förändring! Du trivs också att vara relationsskapande och befinna dig i en varierande miljö med många kontaktytor. Du stimuleras av mötet med nya människor och du har drivkraften att göra det lilla extra för att uppnå den stora skillnaden. Att vara en del av Mpya – vad innebär det? Som ekonomikonsult på Mpya Finance är du med och levererar interimslösningar, projektstöd och rådgivning inom ekonomi och controlling. Våra kunder finns i olika branscher och varierar i storlek. Vi arbetar både självständigt och i team hos våra kunder och har uppdrag på alla nivåer, allt från redovisningsekonom, redovisningsansvarig, redovisningschef, business controller, financial controller eller CFO – beroende på din kompetens och kundens behov. Uppdragsvariationen ger unika möjligheter till utmaning och utveckling i din karriär. Du har ditt uppdrag ute hos kund, men vi ser gärna att du jobbar inne på vårt kontor så ofta du bara har möjlighet. Vi vill träffa dig, äta lunch, fika och vara en del av din vardag! Du får helt enkelt det bästa av två världar. Hur gör jag nu? Skicka in din ansökan! Det ska bli så kul att höra från dig. Intervjuer sker löpande! Vid eventuella frågor är du varmt välkommen att kontakta Johanna Karlsson på Mpya Finance. Johanna nås på [email protected] eller 0760-30 31 00. Vi hörs snart, hoppas jag!
Söker du, fina redovisningsekonom, efter lite nya inslag i din roll? En roll som du givetvis trivs mycket bra med men som du gärna adderar lite analysarbete till? Då kan denna tjänst vara exakt det du söker. Thomée Gruppen söker nu efter en senior redovisningsansvarig som ska ansvara för två bolag, grossistbolaget Thomée Gruppen AB och servicebolaget Salix Business Partner AB. Dessa bolag ingår i affärsområdet Salix Järn, Bygg & Agri. ”Vårt uppdrag är att växa” så säger CFO Birgitta Linné, en positiv ledare som är otroligt mån om att alla i hennes team ska trivas och utvecklas. Birgittas energi smittar av sig och du välkomnas av ett trevligt och ambitiöst team av två ekonomiassistenter, där ni alla tre rapporterar till Birgitta. Dina huvudsakliga ansvarsområden blir följande: Löpande redovisning Månads-, kvartals samt årsbokslut inkl IFRS16-bokningar och analysarbete Årsredovisningar samt deklarationer Finansiell rapportering Budgetarbete Deltar vid framtagande av underlag till styrelsemöten Kontaktperson revisorer Effektiviserings – och förbättringsarbeten gällande redovisningsprocesserna Har vi fångat ditt intresse? Vi söker efter dig med gedigen erfarenhet som redovisningsekonom. Du är bokslutssjälvständig och har jobbat som redovisningsekonom i minst 5-7 år. Eftergymnasial utbildning inom ekonomi är meriterande. Likaså erfarenhet av systemimplementation. Du har jobbat i en koncern med flera bolag och har med fördel erfarenhet av IFRS16. Som person är du noggrann, strukturerad och prestigelös. Hur gör jag nu? Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan! I den här rekryteringen samarbetar Thomée Gruppen AB med Mpya Finance. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Johanna Andersson på tel. 070-6555730 [email protected] eller Sophia Rosendahl på 072-9997310 [email protected] Ansökan sker via www.mpyafinance.se
Välj ett jobb för att visa detaljer