Försäljningsingenjör inom vattenrening till NG Nordic Sweden
AxÖ Consulting AB
Ingenjörer och tekniker inom kemi och kemiteknik

Vill du vara med och driva NG Nordics nya satsning inom vattenrening? Vi söker en erfaren kunddriven projektledare eller försäljningsingenjör med känsla för affärer. Rollen innebär att du blir en nyckelspelare i försäljningsarbetet och sammanhållande i tekniska projekt. Ta chansen och var med på resan att bygga upp vattenreningsverksamheten - i en bransch som gör nytta för både människor och miljön! Om bolaget NG Nordic Sweden AB tänker nytt när det gäller återvinning och går före för att revolutionera återvinningen av material. Att lösa problem är en del av vårt DNA och vår mission är att omvandla avfallsströmmar till nya viktiga råvaror. Vår roll är att hitta nödvändiga lösningar på våra kunders miljö- och avfallsutmaningar för att möjliggöra cirkulation av material. NG Nordic verkar i Norden och erbjuder miljövänlig avfallshantering och behandling av farligt avfall. Dessutom tillhandahåller vi återvinningstjänster för material - inklusive lösningar för plast, metaller samt aska- och slaggrester. NG Nordic Sweden AB har nyligen förvärvats av Summa Equity genom dess portföljbolag NG Nordic och denna position är en del av vår organisatoriska konsolidering för framtiden. NG Nordic är en viktig del av den nordiska industriella infrastrukturen och genererar 1,3 miljarder euro i intäkter med ett team på cirka 3 400 anställda och 90 anläggningar. Låt oss tillsammans ta vara på denna nya möjlighet! Om rollen   Avdelningen för vattenrening har i uppgift att utveckla, sälja och implementera lösningar för vattenrening ute hos våra kunder. Som försäljningsingenjör i denna verksamhet blir du en hörnsten i bygget av bolagets satsning på just vattenrening. Du kommer att tillhöra Affärsutveckling och bli en del av en dynamisk grupp som består av vattenreningstekniker, affärsutvecklare, projektledare och tekniska specialister. Som försäljningsingenjör är du även projektledare, vilket innebär att du har ansvar för såväl bearbetning av kunder som framtagande av tekniska lösningar tillsammans med specialister samt uppföljning av framdrift, budget och leverans genom projektets samtliga faser. Givetvis ingår i rollen att samordna och koordinera de interna och externa resurser som behövs genom projektets olika faser. Då satsningen är i sin linda finns goda möjligheter att både påverka och utveckla verksamheten. Du kommer att avrapportera och förankra beslut kontinuerligt till avdelningschefen.  Vem är du? För att lyckas i rollen ser vi att du har: - högskoleutbildning inom tekniskt område, med fördel maskin- eller kemitekniskt område. - flera års erfarenhet av att bedriva teknisk försäljning mot industriella kunder och därmed god kunskap och förståelse för dessa kunders behov inom området. - erfarenhet av att driva kundprojekt från start till mål. - goda kunskaper i både svenska och engelska, samt B-körkort. Det är meriterande om du har: - erfarenhet av att arbeta med kunddrivna projekt inom tyngre industri, processindustri eller avfallsanläggningar. - erfarenhet av sälj- och affärsutvecklingsarbete inom vattenrenings- eller kemikalieområdet. - utbildning inom entreprenadjuridik. Som person har du god affärsmässig förståelse och förmåga att arbeta med komplexitet. Du har även en god blick för hur en lösning kan utformas och är fokuserad på att möta förväntningarna i kundspecifika projekt. Du har ett naturligt eget driv och tycker om att självständigt driva dina projekt framåt. Du är van att leda andra i dina projekt och har förståelse för de prioriteringar som görs, vilket också ställer krav på uthållighet. Vidare är det viktigt att du är kommunikativ, har god samarbetsförmåga och kan möta människor i olika sammanhang. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. NG Nordic erbjuder dig   Vi på NG Nordic är det ledande företag inom återvinningsbranschen i Norden med en lång erfarenhet av återvinning och behandling av farligt avfall. Här får du stort inflytande över dina arbetsuppgifter och goda möjligheter att utveckla din kompetens samt att vara en hörnsten i utvecklingen av vår verksamhet inom vattenrening. Vi är fast beslutna att stödja dig på denna resa och främja en miljö där mångfald och inkludering driver innovation och samarbete. Dessutom erbjuder vi ett bra förmånspaket, en aktiv personalförening med många sociala aktiviteter, omfattande sjukvårds- och pensionssystem, tillgång till träningsanläggningar på plats.  Anställningen är heltid och lönen beror på kvalifikationer.  Information och ansökan Är du redo för denna utmaning – att vara med och bygga upp någonting nytt från grunden? Tveka inte att skicka in din ansökan, eller kontakta ansvarig rekryteringskonsult så berättar vi mer om rollen och sammanhanget. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. I den här rekryteringen har kunden valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Kajsa Rosén: [email protected] 072-398 02 67 Eftersom vi närmar oss semestertider kommer urvalet sannolikt att börja bearbetas först i augusti, och då sker urvalet löpande. Under sommaren nås rekryteringskonsult primärt via e-post. Sista ansökningsdag är den 17 augusti. Välkommen med din ansökan! AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

21 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Account Manager till Stena Recycling
AxÖ Consulting AB
Företagssäljare

”En tjänst för dig som gillar möten, möjligheter, människor  – och en hållbar miljö. ”  På Stena recycling, och vår filial i Karlskoga, är återvinning mycket mer än att samla in och sortera. Här handlar det om att hjälpa företag ställa om till cirkulära helhetslösningar – och samtidigt bygga starka, långsiktiga relationer. Nu söker teamet en ny Account Manager som vill vara med och driva affärer i Sveriges största återvinningsföretag.  – Det här är en roll för dig som gillar att vara ute hos kund, skapa värde och hitta lösningar. Du behöver inte vara teknisk, men du ska vara nyfiken, affärsmässig och tycka om människor. Det viktigaste är att du är en relationsbyggare, säger Göran Henriksson, Branch Manager på Stena Recycling i Karlskoga.  I rollen ansvarar du för ett geografiskt område som sträcker sig över Karlskoga, Kristinehamn, Degerfors, Storfors och Laxå. Cirka 80 procent av din tid lägger du på att utveckla befintliga kunder – ofta inom industri – medan 20 procent handlar om att hitta nya affärsmöjligheter. Du arbetar med allt från operativa lösningar till strategiska dialoger och har en tät kontakt med både kunder och kollegor.  – Det är ett jobb med stor frihet under ansvar. Du har en tydlig koppling till säljchefen men tillhör vår filial och jobbar nära både produktionspersonal och övriga på kontoret. Vi är ett familjärt gäng med prestigelös stämning – här hjälps vi åt, berättar Göran.  Stena Recycling är ett tryggt och stabilt bolag och verksamheten präglas av rörelse. Nya krav, nya möjligheter och ständigt nya lösningar. För att lyckas i rollen behöver du vara en doer – någon som trivs med att ta initiativ, skapa struktur och jobba målinriktat. Du har ett affärsdriv och gillar att se resultat, men du är också social och lätt att tycka om – någon som kunder gärna tar en kopp kaffe med efter mötet.  – Vi har kunder i alla storlekar och branscher, och då gäller det att kunna anpassa sig. Det ska kännas enkelt att jobba med oss. Samtidigt har vi högt säkerhetsfokus i allt vi gör vilket genomsyrar hela verksamheten, avslutar Göran.  Vill du vara med och skapa hållbara affärer som gör skillnad – på riktigt? Då kan detta vara jobbet för dig. Varmt välkommen med din ansökan!  Exempel på arbetsuppgifter:  Genomföra kundbesök och bygga långsiktiga relationer.  Driva försäljningsaktiviteter och utveckla befintliga affärer.  Identifiera nya kunder och affärsmöjligheter.  Skräddarsy lösningar utifrån kundens behov och hållbarhetsmål.  Samverka med kollegor inom produktion, sälj och logistik.  Följa upp avtal, lönsamhet och kundnöjdhet.  Leda eller delta i kundteam och projekt.  För att lyckas i rollen ser vi att du har:  Erfarenhet av B2B-försäljning, gärna med fokus på långsiktiga affärer.  Förmåga att skapa och utveckla kundrelationer på olika nivåer.  Goda kunskaper i Officepaketet och erfarenhet av CRM-system.  Ett strukturerat arbetssätt och ett starkt eget driv.  Ett affärsmässigt tänk och intresse för hållbara lösningar.  Flytande svenska och god engelska i tal och skrift.  B-körkort och vilja att resa inom regionen.  Erfarenhet från återvinningsbranschen eller industri är meriterande – men inte ett krav. Det viktigaste är att du är nyfiken, engagerad och vill vara med och påverka.  Stena Recycling erbjuder  Hos Stena Recycling får du en nyckelroll i att driva fortsatt tillväxt i en region med stor potential tillsammans med ett team av kompetenta och duktiga kollegor. Stena Recycling satsar på kompetensutveckling inom områden som är viktiga för att utvecklas – både personligt och professionellt och du blir en del av en bransch i förändring, där du har möjlighet att göra verklig skillnad. Som medarbetare på Stena Recycling omfattas du av kollektivavtal, försäkringar, friskvårdsbidrag och en arbetsmiljö präglad av starkt engagemang. Gedigen introduktion sker både digitalt och lokalt – allt för att ge dig bästa möjliga start i rollen.  Varje fredag samlas teamet för frukost – en liten men viktig del av den familjära känslan på kontoret.  Information och ansökan  I denna rekrytering har Stena Recycling valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Josefine Ulkner: [email protected], 070-844 61 35.  Observera att en bakgrundskontroll kan förekomma för slutkandidater. Bakgrundskontrollen syftar till att verifiera den sökandes arbets- och utbildningshistorik samt eventuella andra relevanta uppgifter. Denna praxis bidrar till att upprätthålla hög integritet och trovärdighet i vår rekryteringsprocess.      AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

24 dagar sedan
Sista ansökan:
23 juli 2025
Senior javautvecklare till vår kund inom försvarsindustrin i Luleå
AxÖ Consulting AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Har du ett genuint intresse för teknik, avancerade lösningar och komplexa system? Just nu söker vi en erfaren javautvecklare till ett långsiktigt uppdrag i Luleå – en möjlighet för dig som vill bidra till Sveriges försvarsförmåga genom avancerad mjukvaruutveckling i en högteknologisk miljö. Din framtida utmaning I rollen kommer du att utveckla funktionalitet för ledningssystem kopplade till AEW och 9LV. Arbetet bedrivs på plats hos kunden där du blir en del av ett erfaret team med fokus på mjukvaruutveckling inom kritiska system. Beroende på din tekniska profil kan du få en nyckelroll inom såväl front- som back-end-utveckling i Linuxbaserad miljö. Är du den vi söker? Vi söker dig som har flera års erfarenhet av javautveckling och är trygg i komplexa systemmiljöer. Vi tror att du har: - Minst 5+ års erfarenhet av Javautveckling. - Erfarenhet av utveckling i Linuxbaserad miljö. - Vana av att arbeta med Atlassian-paketet (Jira, Confluence, Bitbucket). - Gedigen kunskap om Git och versionshantering. - Erfarenhet av agil mjukvaruutveckling (Scrum, Kanban). - God förmåga att samarbeta i team och kommunicera tekniska lösningar. Meriterande kompetenser: - Erfarenhet av hela utvecklingskedjan: design, utveckling, testning och driftsättning. - Teknisk examen från högskola/universitet inom relevant område. - Kunskap om ledningssystem inom AEW och 9LV. - Erfarenhet av DevOps-metodik och CI/CD-pipelines. - Erfarenhet av att gå från monolitiskt system till mikrotjänster. - Erfarenhet av säkerhetsklassat arbete.  Om konsultuppdraget Som konsult är du anställd av AxÖ Consulting. Med lång erfarenhet inom rekrytering och konsultlösningar vet vi hur viktigt det är att skapa rätt förutsättningar för din utveckling. Hos oss får du trygga anställningsvillkor enligt kollektivavtal, regelbundna sociala aktiviteter och möjligheten att arbeta med några av Sveriges mest ansedda företag. För rätt person finns även möjlighet att på sikt gå över i anställning hos kund. Information och ansökan Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. För frågor om uppdraget, vänligen kontakta konsultchef Joakim Högdahl på [email protected] eller 070–3629785. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där vår kund har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, krav på visst medborgarskap föreligga. AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

45 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025