Lediga jobb hos AxÖ Consulting AB
Om jobbet LekebergsBostäder AB (LeBo) och Lekebergs Kommunfastigheter AB (LeKo) är allmännyttiga bostads- och fastighetsbolag vars uppdrag är att med affärsmässiga principer främja kommunens lokal- och bostadsförsörjning. LeBo har ett flertal fastigheter runt om i Lekebergs kommun som inrymmer ca 430 lägenheter och LeKo har verksamhetslokaler om ca 43 000 kvm. Hela koncernen omsätter ca 110 miljoner kronor om året och ägs av moderbolaget Lekebergs kommunala Holding AB, som i sin tur är helägt av Lekebergs kommun. Totalt arbetar ca tio personers i bolagen och som medarbetare inom LeBo/LeKo blir du en del av ett familjärt arbetslag. Bolagets kontor är beläget i centrala Fjugesta med goda möjligheter till pendling med både bil och kollektivtrafik. Till detta samhällsviktiga bolag söker vi nu en drifttekniker/husvärd. Välkommen med din ansökan! Tjänsten är en direktrekrytering. Rekryteringsprocessen sköts av AxÖ Consulting men du kommer att anställas direkt hos kund. Dina arbetsuppgifter Hos LeBo/LeKo kallas medarbetare som arbetar med drift, underhåll och vaktmästeri för Husvärdar. Som Husvärd har du en viktig roll i att fortsätta hålla fastigheterna i gott skick och driva på för en alltmer effektiv och modern drift. Då bolaget förvaltar kommunens verksamhetslokaler så som förskolor, skolor och äldreboenden ingår även dessa i vårt ansvarsområde där service och ett vänligt bemötande är av stor vikt. Du kommer att ansvara för allmänt fastighetsarbete, t ex - ronderingar. - inre- och yttre fastighetsarbeten. - åtgärda felanmälningar. - kontakt, styrning och uppföljning av entreprenörer. - inköp av visst material. - skötsel av bilar och utrustning som ingår i den dagliga verksamheten. Andra förekommande arbetsuppgifter kan vara att delta i möten och besiktningar, systematiska kontroller och avläsningar samt tillsyn av brandlarm. Ingen dag är den andra lik och arbeten kan delegeras från förvaltaren. Du ingår i en grupp om ca 5 medarbetare som tillsammans ansvarar för skötsel, drift och underhåll av bolagens fastigheter. Rollen utgår från bolagets fina kontorslokaler i Fjugesta. Viss beredskap ingår i tjänsten. Dina kvalifikationer Vi tror att du som söker har: - Utbildning inom driftteknik, fastighetsservice eller motsvarande, alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. - Bred kunskap inom fastighetstekniska områden. - Några års relevant arbetslivserfarenhet. - Erfarenhet av brandlarm, gärna även brandskyddsrondering. - God datorvana och förmåga att dokumentera i relevanta system. - Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift - B-körkort är ett krav. Det är meriterande om du har flerårig erfarenhet av liknande roll. Goda kunskaper om styr- och reglerteknik samt energioptimeringar inom fastighetsområdet är starkt meriterande. Dina personliga egenskaper Som person är du pålitlig och du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Ordning och reda är viktigt för dig, varför du driver ditt arbete på ett strukturerat sätt och utför dina arbetsuppgifter med stor noggrannhet. Du har en god känsla för service och gör kloka prioriteringar av inkomna ärenden, och kommunicerar dessa med berörda parter på ett sätt som inger förtroende. Du tycker om att ha kontakt med såväl hyresgäster som kollegor och entreprenörer. Du är positiv, självgående och trivs när du får jobba med problemlösning. Vi ser gärna att du har ett intresse för ny teknik och kan komma med idéer kring hur dessa kan bidra till att utveckla verksamheten och förbättrade arbetssätt. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Information och ansökan Låter det som en roll som skulle passa dig? Skicka in ditt CV och personliga brev redan idag och berätta varför just du är rätt för rollen. Sista ansökningsdag är den 20 november 2024, men vi jobbar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Tillträde önskas ske omgående eller enligt överenskommelse. Har du frågor om rollen eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kajsa Rosén på [email protected] eller på 072-398 02 67. Välkommen med din ansökan! AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.
Det svenska företaget Sternhammar, en välrenommerad aktör inom fordonsrelaterade komponenter och tillbehör, befinner sig i en spännande fas av sin utveckling. Med fokus på att etablera sin nya varulinje, OZZ Lights, på den europeiska marknaden söker företaget nu en exportsäljare. Denna roll innebär ansvar för internationella kunder och en möjlighet att forma framtiden för ett växande företag. "Vi söker en person som brinner för försäljning och har en passion för att bygga långsiktiga relationer. Den här tjänsten är avgörande för vår expansion på den europeiska marknaden och erbjuder en fantastisk möjlighet för rätt individ att växa tillsammans med oss," säger Erik Appell, VD Sternhammar. En spännande roll med internationellt fokus Som exportsäljare på Sternhammar kommer du att arbeta nära företagets distributionskunder i Europa. Du får möjlighet att identifiera och bearbeta nya affärsmöjligheter samt utveckla och implementera en försäljningsstrategi riktad mot distributörer utanför Norden. Förhandling av kontrakt och villkor med kunder är centrala delar av arbetet, liksom att säkerställa goda affärsrelationer som gynnar både försäljning och lönsamhet. En viktig aspekt av rollen är resandet – du planerar och genomför kundmöten och affärsbesök runt om i Europa, samtidigt som du representerar Sternhammar på mässor och försäljningskonferenser. Genom att samarbeta med företagets produktavdelning och marknadsteam bidrar du till att vidareutveckla företagets produktutbud och säkerställa att kundernas behov tillgodoses. En stark företagskultur med rötter i Örebro Sternhammar, grundat 1938, är en del av Axel Johnson International och har sitt huvudkontor i Örebro. Med ett brett sortiment av produkter och en stark fokus på kvalitet och innovation har företaget etablerat sig som en pålitlig partner för distributörer inom fordonsindustrin. Med drygt 20 anställda erbjuder Sternhammar en positiv arbetsmiljö och goda möjligheter till personlig utveckling. "Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team. Tillsammans kan vi fortsätta bygga på vår stolta historia och nå nya framgångar!" avslutar Erik Appell. Vill du att detta ska bli din nya vardag? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan redan idag! Kvalifikationer Vi ser att du som söker har: - Minst 5 års arbetslivserfarenhet av nyckelkundsbearbetning eller annan komplex försäljning. - Gärna vidareutbildning inom försäljning, marknadsföring eller företagsekonomi. - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är mycket meriterande. Som exportsäljare på Sternhammar är du en person med siktet inställt på framgång. Ditt mod och din vilja att nå mål driver dig att ta initiativ och se möjligheter i utmaningar. Din positiva inställning hjälper dig att bygga starka relationer med kunder och kollegor, och du trivs i samarbeten där idéer flödar. Med en analytisk förmåga kan du förstå marknadsdata och kundbehov, vilket gör att du skapar effektiva strategier. Tillsammans gör dessa egenskaper dig till en viktig del av Sternhammars framgång. Information och ansökan Vi ser fram emot en kontakt där vi kan fördjupa dina frågeställningar och diskutera ett eventuellt nästa steg i rekryteringsprocessen. Frågor besvaras av ansvarig rekryteringskonsult på AxÖ Consulting: Anneli Wallin: 072-398 02 77 [email protected] Känner du att du är rätt person för uppdraget? Då ser vi gärna att du skickar in din intresseanmälan till oss senast den 20 november 2024. AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.
Vår kund är en ledande nordisk aktör inom kundservice med stark kundbas och söker nu Kundservicemedarbetare med stationeringsort Linköping. Anställningen är hos kund och de söker både personal för tillsvidareanställning men även dig som vill arbeta extra. Vår kund söker nya kollegor till deras fina och moderna kontor mellan Universitetsområdet och centrala Linköping. Deras avdelningar har olika inriktningar inom kundservice. Beroende på ditt intresse så försöker vi matcha dig till rätt avdelning så att vi på så sätt skapar ett fint samarbete mellan varandra. Arbetstiderna är varierande beroende på vilka uppdrag man arbetar inom. Här kan du erbjudas både arbete dagtid måndag-fredag men även kvällar och helger. Du kommer tillhöra ett team med kollegor som arbetar med likadana arbetsuppgifter som dig. Varje team består av en engagerad Team Manager. För samtliga roller så påbörjas anställningen med en introduktion där du får lära dig mer om systemen och de kunder du agerar kundtjänst åt. Du kommer även få en introduktion in i företaget så du på bästa sätt välkomnas, får rätt förutsättningar och kan skapa dig en karriär inom bolaget. Arbetsuppgifter Här kommer du utföra olika kundserviceuppdrag t.ex. ta emot felanmälan, bokningar eller att besvara kunds chatt samt mejl. - Inkommande samtal där du hjälper kunder i olika frågeställningar - Mail och chattkontakt på vissa avdelningar - Administrativt arbete Du kommer vara "ansiktet utåt" för deras kunder vilket ger dig en fantastisk möjlighet att få prata med personer med olika bakgrund och från olika delar i världen. Din profil För att du ska trivas i tjänsten och ge kunderna förstklassig service så ser vi att du är en hjälpsam person som sätter kunden först. Du är lyhörd inför kundens behov och vill på bästa sätt lämna ett fint avtryck för varje person du kommer i kontakt med. Eftersom du kommer jobba i ett team med flera andra kollegor så ser vi att du gärna samarbetar med andra på ett föredömligt sätt, hjälper kollegor vid behov och kan sprida en härlig energi på arbetsplatsen. Krav för tjänsten är: - Gymnasieutbildning - Talar och skriver flytande svenska och goda kunskaper i engelska - Har en god datorvana Kvalifikationer - Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift - Rätt utbildning för tjänsten eller likartad arbetslivserfarenhet - God datorvana Meriterande - Erfarenhet från serviceyrken - Goda kunskaper i språk, både tal och skrift är meriterande Här erbjuds du en serviceinriktad tjänst på en arbetsplats med kraftig expansion. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter inom bolaget. Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel som ständiga förbättringsområden. Som nyanställd hos får du en introduktion i allt du behöver veta och kunna för att utföra ditt arbete. Kontinuerliga utbildningar inom bolaget, allt för att stärka dina kunskaper Villkor Tillsvidareanställning, månadslön med schemalagd arbetstid. Vi söker även personer som är intresserade av timanställningar. Kollektivavtal finns. Är du intresserad? Då är du välkommen med din ansökan så snart som möjligt och glöm inte att ge information om du är intresserad av heltid, deltid eller timanställning om du känner detta vore ett lämpligt extraarbete för dig! AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.
<p>Vår kund är en ledande nordisk aktör inom kundservice med stark kundbas. Då bolaget haft en stark tillväxt de senaste åren söker de nu en erfaren och driven operationell chef som vill vara med på en spännande tillväxtresa och fortsätta bygga ett bolag och ta leveransen till nästa nivå. Tjänsten är en direktrekrytering till kund. <p>Som Operationell chef kommer du att få en central roll i att säkerställa att kundservicetjänsterna levereras med högsta kvalitet och effektivitet. Du kommer att leda och koordinera team, arbeta nära både kunder och interna avdelningar för att säkerställa att kundens förväntningar överträffas. Din förmåga att analysera, planera och optimera processer blir avgörande för att stärka kundupplevelsen och uppnå vår kunds övergripande affärsmål. <p>Ansvarsområden <p>Leveranshantering och Servicekvalitet: <p>Säkerställa att kundservicetjänsterna levereras enligt överenskomna SLA och kvalitetsstandarder. Identifiera förbättringsmöjligheter för att höja servicekvaliteten och optimera leveransprocesser. <p>Teamledning och Utveckling: <p>Leda, motivera och utveckla ett team för att maximera prestation och kundnöjdhet. Identifiera utbildnings- och utvecklingsbehov för teammedlemmarna och skapa en kultur av kontinuerligt lärande. <p>Kundnöjdhet och Relationer: <p>Samarbeta tätt med företagets kunder för att förstå deras behov och förväntningar samt säkerställa att leveranserna är i linje med dessa. Genomföra regelbundna kundmöten för att rapportera om prestationer och diskutera eventuella förbättringsmöjligheter. Arbeta nära företagets kommersiella team för att säkerställa kundnöjdhet och kundrelation <p>Analys och Rapportering: <p>Övervaka nyckeltal (KPI) och analysera data för att säkerställa att teamets prestationer ligger i linje med målen. Rapportera regelbundet till ledningen om prestation, utmaningar och möjliga förbättringsområden. <p>Processförbättring: <p>Initiera och leda förbättringsprojekt för att öka effektiviteten och förbättra kundupplevelsen. Implementera bästa praxis inom kundservicestyrning och dela lärdomar med övriga avdelningar. <p>Vem är du? <p>Vi söker dig som har flera års erfarenhet av ledande befattning inom outsourcing och som brinner för att skapa en positiv kundupplevelse. Du är analytisk, målfokuserad och har ett lösningsorienterat förhållningssätt. Vidare är du en trygg ledare som har förmågan att inspirera och utveckla dina medarbetare. <p>Utbildning och erfarenhet <p>Högskoleutbildning inom företagsekonomi, service management, eller liknande område är meriterande. Minst 5 års erfarenhet av en roll inom outsourcing, projektledning eller liknande. Dokumenterad erfarenhet av att hantera kundkontakter och leda team till höga prestationer. Erfarenhet av att arbeta med KPI och SLA i en serviceleveransmiljö. <p>Kompetenser - Stark förmåga att bygga och vårda kundrelationer och säkerställa att kundens förväntningar uppfylls. - Utmärkt ledarskaps- och kommunikationsförmåga med förmåga att inspirera och utveckla teammedlemmar. - Analytisk och resultatorienterad med erfarenhet av att använda data för att förbättra prestationer. - Kunskap om verktyg och system som används inom kundservice, exempelvis CRM eller ärendehanteringssystem. <p>Vi erbjuder - Möjlighet att arbete för ett bolag i tillväxt med fokus på kvalitet och kundnöjdhet - En inspirerande arbetsmiljö med goda möjligheter till karriärutveckling. - Ett teamorienterat företagsklimat där initiativ och engagemang uppskattas. - Marknadsmässig lön och förmåner. - Möjlighet att påverka och utveckla företagets vidare utveckling. <p>Ansökan <p>Låter det som en roll för dig? Välkommen att skicka din ansökan med CV och personligt brev senast 11:e november. Vill du veta mer? Välkommen att kontakta rekryteringskonsult Olle Öijen 079-337 33 17 <p> <p>AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.
<p>Är du nyexaminerad eller har du flera år i arbetslivet men har tröttnat på ett stillasittande kontorsarbete? Vill du arbeta där smällar från kanonsalvor och granatgevär är vardag? Trivs du med att arbeta i teknikens framkant samtidigt som du är med och utvecklar svensk försvarsindustri? Då ska du söka dig till Bofors Test Center. På det 100km2 stora skjutfältet jobbar vi både utomhus och inomhus med varierande arbetsuppgifter i ett stort avspärrat område i orörd natur. <p>Att vara en del av Bofors Test Center innebär att du går in i hjärtat av teknikens framtid. Som provningsingenjör får du inte bara ett intressant och varierande jobb, här blir du en viktig kugge i skapandet av en säker försvarsteknologi. Genom att prova och utvärdera avancerade vapensystem från hela världen spelar du en central roll i att säkerställa prestanda, precision och kvalitet. Från provplatserna på Bofors Test Center till administrativa uppgifter på kontoret – här får du möjligheten att utforska avancerad teknik på nära håll och vara en del av en inspirerande och framåtblickande arbetsmiljö. <h1>Nöjda medarbetare <p>Bofors Test Center har mycket nöjda medarbetare. Statistik från en årlig medarbetarundersökning visar att: <p>Företagets anställda upplever att Bofors Test Center går en ljus framtid tillmötes. (4,6 på en femgradig skala). Medarbetarna rekommenderar Bofors Test Center som arbetsgivare. (4,3 på en femgradig skala). Medarbetarna känner sig delaktiga i Bofors Test Centers framgång. (4,4 på en femgradig skala). <p>Medarbetarna upplever även att Bofors Test Center har nöjda kunder, att man som anställd ges goda förutsättningar för att använda sin kompetens och att ledningen bryr sig om personalens mående. Utöver ovan nämnt erbjuder Bofors Test Center också en arbetsplats som präglas av gott samarbete, högt i tak, stark gemenskap och välfungerande team. De är dessutom mycket bra på att hitta på saker tillsammans, både på och utanför arbetstid. <p>Förmåner: - Gym på arbetsplatsen med möjlighet att träna under vissa arbetstider. - Flextid. - Tillgång till orörd natur med möjlighet till fiske och jakt. <h2>Din framtida utmaning <p>Som provningsingenjör kommer du att vara en del av en dynamisk grupp bestående av ett 20-tal medarbetare, inklusive andra provningsingenjörer, fotografer och miljötålighetsingenjörer. Ditt arbete kommer att omfatta olika projekt där du kommer att utföra mätningar ute på fältet med bl.a. registrering av fysikaliska storheter under provning så som inner- och ytterballistiska mätningar. Det kan t.ex. handla om hastigheter och flygtider på projektiler, tryck i vapensystem eller ljudtryck vid detonationer. <p>Tjänsten innebär såväl praktiskt som administrativt arbete. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att: - Rigga mätutrustning på provplats. - Förbereda kommande mätningar samt analysera data från genomförda mätningar. - Utveckla provningsmetoder samt underhålla provningsutrustning. - Vidareutveckla verksamhetens prov- och mätmetoder med hjälp av drönare. - Agera tekniskt stöd i kundkontakter, vilka ofta är konstruktörer eller projektledare inom militär eller civil industri. <h3>Kvalifikationer <p>Vi ser att du som söker har: - Högskoleingenjörsutbildning alternativt teknisk arbetslivserfarenhet som genererat god förståelse och erfarenhet kring fysikaliska begrepp och förlopp. - Erfarenhet av att arbeta praktiskt ute i fält. - B-körkort - Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift. <p>Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, liksom erfarenhet av yrkesrelaterat användande av drönare. <p>Dina personliga egenskaper spelar stor roll för att lyckas i rollen. Som provningsingenjör är du både anpassningsbar och samarbetsinriktad. Du trivs med att arbeta i olika grupper och bidrar aktivt till gemensamma mål. Din höga medvetenhet om kvalitet gör att du alltid strävar efter att säkerställa bästa möjliga resultat. Dessutom är du självgående och tar egna initiativ för att driva projekt framåt och uppnå önskade resultat. <h4>Information och ansökan <p>I denna rekrytering har Bofors Test Center valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Kajsa Rosén. <p>[email protected] eller på 072-398 02 67 <p>Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Urval sker löpande. <p>Försvarsindustrin ställer höga krav på säkerhet. Tjänsten kräver att du genomgår bakgrundskontroll och säkerhetsprövning. Detta kan också medföra vissa krav på medborgarskap. <h4>Om SAAB Bofors Test Center AB (SBTC) <p>Saab Bofors Test Center har besegrat det omöjliga sedan 1886. Med deras avancerade testutrustning testar de allt från komponenter till kompletta vapensystem. På Saab Bofors Test Centers omfattande provningsanläggning i Karlskoga utförs tester för både tillverkare inom försvarsindustrin samt civila företag världen över. <p>Bofors Test Center var ifrån början en del av Bofors och blev eget aktiebolag 1999. Affärsmässigt står bolaget på två ben; provning av vapensystem, ammunition och missiler samt destruktion av explosiv vara. Bolaget omsätter ca 250 MSEK och har omkring 100 anställda. Hälften av omsättningen kommer ifrån ägarna och hälften från övrig europeisk försvarsindustri. Bolaget ägs av SAAB Dynamics, BAE systems Bofors och Eurenco Bofors. Bolaget har utvecklats till en stor och internationellt erkänd spelare inom provningsområdet och verkar i huvudsak inom Bofors Skjutfält, 100 km2 stort. Europas säkerhetspolitiska läge har gjort att marknaden för provning av vapensystem har och bedöms fortsätta öka. <p>AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.
<p>AxÖ Consulting är ett konsult- och rekryteringsföretag med kontor i Karlskoga, Örebro, Luleå, Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå och Malmö. Vi erbjuder tjänster inom rekrytering, bemanning, strategisk kompetensförsörjning och mycket mer. <p>Nu söker vi en divisionscontroller till en av våra större kunder inom industrin i Arboga. Här erbjuds du en nyckelroll där din kompetens och ditt engagemang blir avgörande för att driva arbetet framåt. Vi söker dig som med skarp analytisk förmåga, struktur och ett affärsorienterat fokus kan stötta divisionens chefer i ekonomiska beslut och processer. Är det dig vi letar efter? <p>Detta är en annons för konsultuppdrag via AxÖ Consulting. Uppdraget startar enligt överenskommelse. <p>Arbetsbeskrivning <p>Vi söker en driven divisionscontroller som vill använda sin expertis för att göra skillnad i en expansiv verksamhet där insatsen blir avgörande för såväl utveckling som lönsamhet. Du kommer att arbeta i en miljö präglad av stark gemenskap och samarbete, där vi gärna ser att du bidrar till att förstärka teamkänslan. Vår kund erbjuder dig möjligheten att växa och utveckla din kompetens i en roll som erbjuder både ansvar och inflytande i divisionens framgång. <p>I rollen som divisionscontroller ansvarar du för att kontinuerligt följa upp och analysera verksamhetens affärer för att säkerställa deras utveckling. Som aktiv medlem i ledningsgruppen arbetar du nära divisionens chefer för att stödja dem i ekonomiska beslut som driver divisionens lönsamhet framåt. Dina huvudsakliga uppgifter innefattar att: - Genomföra analyser av divisionens resultat och ta fram underlag för förbättringsarbete som bidrar till att uppnå uppsatta mål. - Stärka verksamhetens lönsamhetstänk genom att utveckla divisionens komplexa flöden. - Ansvara för divisionens ekonomiska uppföljning, inklusive bokslut, budget, och prognos. <p>Kvalifikationer <p>Vi söker dig som är strukturerad, initiativrik och har ett starkt driv att utvecklas inom ekonomistyrning och affärsprocesser. Du trivs i en affärsorienterad miljö, där du bidrar med en hög servicenivå och har lätt för att samarbeta med andra. För att axla rollen som divisionscontroller behöver du kunna organisera dina arbetsuppgifter väl och vara lösningsorienterad. <p>För att lyckas i rollen ser vi att du: - Har en examen inom ekonomi, exempelvis som civilekonom, eller en likvärdig utbildning. - Har ett par års erfarenhet som businesscontroller eller erfarenhet av liknande roll. - Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. <p>Erfarenhet av ekonomisystem som Unit4/Agresso, Mercur och IFS samt avancerade kunskaper i Excel är meriterande. <p>Om konsultuppdraget <p>Som konsult är du anställd av AxÖ Consulting. Vi har lång erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen, vi vet därför hur viktigt det är att ge dig rätt grund att stå på för att vi tillsammans ska kunna bedriva en professionell konsultverksamhet. Hos oss får du chansen att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du stärker ditt CV på några av regionens, och till och med Sveriges, mest ansedda och attraktiva bolag. Att arbeta som konsult via AxÖ Consulting är tryggt, roligt och utvecklande. För att du ska trivas erbjuder vi dig kollektivavtalade anställningsvillkor och vi arrangerar regelbundet sociala aktiviteter så att vi kan lära känna varandra lite bättre. <p>Information och ansökan <p>Detta är en annons för konsultuppdrag. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. För frågor om uppdraget, vänligen kontakta konsultansvarig: Angelica Mäenpää: [email protected] <p>Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. <p>Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där vår kund har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. <p>Välkommen med din ansökan! <p>AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.
”Jag har jobbat hos Briljant sedan 2008 och jag trivs väldigt bra i rollen som kundansvarig. Hos oss blir du en del av ett familjärt företag med en platt organisation, präglad av ett nära samarbete kollegorna emellan. Här är vi dessutom prestigelösa och vi uppskattar, och drar nytta av, varandras olikheter. Att vi också har väldigt roligt tillsammans är bara ett stort plus i kanten. Välkommen att bli en av oss!” - Solvår Weum, Senior Consultant, Briljant. I takt med att allt fler företag upptäcker fördelarna med Briljants ekonomisystem, växer behovet av ytterligare en kundansvarig som kan bidra till företagets fortsatta utveckling. Som kundansvarig får du möjlighet att bygga starka, långsiktiga relationer och verkligen göra skillnad genom att hjälpa både nya och befintliga kunder att maximera värdet av systemet. För Briljant handlar det inte bara om teknisk support; det handlar om att verkligen dyka ner i varje kunds unika behov och därigenom bidra till deras tillväxt och framgång. Känner du att detta är en tjänst för passar dig? Då ser vi fram emot din ansökan! Ditt framtida uppdrag Som Kundansvarig får du en grundlig introduktion och utbildning i systemet, vilket ger dig de bästa förutsättningarna för att lyckas i din roll från start. Under din introduktion kommer du att lära dig bygga rapportbilder i systemet och anpassa det efter kundens specifika behov. Du får också möjligheten att delta i kundmöten tillsammans med erfarna kollegor, och när du har blivit mer bekväm i rollen kommer du att kunna ta ett större ansvar, till exempel genom att utbilda andra i systemet och sköta egna kundkonton. Din huvudsakliga uppgift blir att hjälpa kunder att anpassa systemet utifrån deras behov samt sköta proaktiva kunddialoger för att säkerställa en optimal användning och förståelse av systemet. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med övriga teammedlemmar, såsom support och utvecklare, för att skapa bästa möjliga kundupplevelse. För att lyckas i denna roll ser vi att du har: - Erfarenhet av arbete inom ekonomi och redovisning. - Vana att kommunicera ekonomiska frågor och samverka med både interna och externa kontakter. - Erfarenhet av att arbeta i flera olika ekonomisystem. - En analytisk, strukturerad och lösningsorienterad inställning. - Hög digital kompetens samt ett intresse och förståelse för system. - Goda kunskaper i Excel. Erfarenhet från en liknande roll, såsom projektledning, är meriterande. Det är också en fördel om du har varit involverad i implementering av ett nytt ekonomisystem. Information och ansökan I denna rekrytering har Briljant valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Anneli Wallin: - [email protected] - 072-398 02 77 Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Urval sker löpande. Sista ansökningsdag 17 november 2024. Varmt välkommen med din ansökan! Observera att en bakgrundskontroll kan förekomma för slutkandidater. Bakgrundskontrollen syftar till att verifiera den sökandes arbets- och utbildningshistorik samt eventuella andra relevanta uppgifter. Denna praxis bidrar till att upprätthålla hög integritet och trovärdighet i vår rekryteringsprocess. Vi är Briljant Briljant Ekonomisystem är utvecklat i Sverige av personer med bakgrund från redovisning, revision, ekonomi och administration. Vi har varit verksamma sedan 1994 och systemet började säljas år 1995. Idag är vi 29 personer och omsätter cirka 35 miljoner kronor. Programmet används av företag inom många olika branscher som entreprenörer, fastighetsförvaltare, redovisningsbyråer, revisionsbyråer och tekniska konsulter. Idag sköter mer än 60 000 företag sin redovisning i Briljant. AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.
Vi söker Sales Manager ”Som Sales Manager på Strömsholmen får du inte bara representera banbrytande tekniska lösningar, utan också driva utvecklingen på internationella marknader och skapa långsiktiga partnerskap världen över. Välkommen att bli en av oss!” Föreställ dig en arbetsdag där du navigerar genom globala marknader, bygger relationer med stora internationella kunder och formar framtidens tekniska lösningar för militära fordonstillverkare. Hos Strömsholmen har du nu chansen att kliva in i en roll som Sales Manager, där ditt driv och din förmåga att skapa värde för bolagets internationella framgång. Som Sales Manager är du Strömsholmens ansikte utåt mot stora kunder världen över – från de nordiska länderna till Europa och vidare till marknader i Mellanöstern och Asien. Här kommer du inte bara att stärka relationerna med etablerade kunder, utan också utforska nya marknader och bryta ny mark med innovativa produktlösningar. Exempel på arbetsuppgifter: - Bygga och underhålla starka relationer med både nya och befintliga kunder. - Identifiera och utveckla nya marknads- och produktmöjligheter. - Förhandla avtal och driva affärer från offert till avslut. - Ge teknisk support och vägledning till kunder, i nära samarbete med produktchef. - Delta i mässor och globala kundmöten för att driva företagets internationella tillväxt framåt. - I samarbete med utvecklingsteamet och det globala nätverket kommer du att säkerställa att Strömsholmens produkter inte bara lever upp till utan överträffar kundernas förväntningar. Tjänsten är placerad i Tranås. Du kommer att samarbeta med flera avdelningar inom företaget, inklusive VD, produktchefer och R&D. Sales Manager rapporterar direkt till säljchefen. I rollen ingår 25-40 resdagar per år. Kvalifikationer Vi ser att du som söker har: - Dokumenterad erfarenhet av teknisk försäljning och arbete med Key Accounts, gärna inom försvarsindustrin. - Förmåga att förhandla och sluta avtal, med ett öga för detaljer. - Stark teknisk kunskap, gärna inom fordonsteknik eller mekanik. - Flytande svenska och engelska, i både tal och skrift. Erfarenhet av att arbeta med militära kunder är meriterande. För att lyckas i tjänsten bör du vara självgående, strukturerad och skicklig på att bygga långsiktiga relationer. Detta är en roll som passar dig som trivs med komplex försäljning där projektcyklerna sträcker sig över flera år. Information och ansökan I denna rekrytering har Strömsholmen valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Pär Brenner: - [email protected] - 070-277 83 46 Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Urval sker löpande. Observera att en bakgrundskontroll kan förekomma för slutkandidater. Bakgrundskontrollen syftar till att verifiera den sökandes arbets- och utbildningshistorik samt eventuella andra relevanta uppgifter. Denna praxis bidrar till att upprätthålla hög integritet och trovärdighet i vår rekryteringsprocess. AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.
Vi söker Sales Manager ”Som Sales Manager på Strömsholmen får du inte bara representera banbrytande tekniska lösningar, utan också driva utvecklingen på internationella marknader och skapa långsiktiga partnerskap världen över. Välkommen att bli en av oss!” Föreställ dig en arbetsdag där du navigerar genom globala marknader, bygger relationer med stora internationella kunder och formar framtidens tekniska lösningar för militära fordonstillverkare. Hos Strömsholmen har du nu chansen att kliva in i en roll som Sales Manager, där ditt driv och din förmåga att skapa värde för bolagets internationella framgång. Som Sales Manager är du Strömsholmens ansikte utåt mot stora kunder världen över – från de nordiska länderna till Europa och vidare till marknader i Mellanöstern och Asien. Här kommer du inte bara att stärka relationerna med etablerade kunder, utan också utforska nya marknader och bryta ny mark med innovativa produktlösningar. Exempel på arbetsuppgifter: - Bygga och underhålla starka relationer med både nya och befintliga kunder. - Identifiera och utveckla nya marknads- och produktmöjligheter. - Förhandla avtal och driva affärer från offert till avslut. - Ge teknisk support och vägledning till kunder, i nära samarbete med produktchef. - Delta i mässor och globala kundmöten för att driva företagets internationella tillväxt framåt. - I samarbete med utvecklingsteamet och det globala nätverket kommer du att säkerställa att Strömsholmens produkter inte bara lever upp till utan överträffar kundernas förväntningar. Tjänsten är placerad i Tranås. Du kommer att samarbeta med flera avdelningar inom företaget, inklusive VD, produktchefer och R&D. Sales Manager rapporterar direkt till säljchefen. I rollen ingår 25-40 resdagar per år. Kvalifikationer Vi ser att du som söker har: - Dokumenterad erfarenhet av teknisk försäljning och arbete med Key Accounts, gärna inom försvarsindustrin. - Förmåga att förhandla och sluta avtal, med ett öga för detaljer. - Stark teknisk kunskap, gärna inom fordonsteknik eller mekanik. - Flytande svenska och engelska, i både tal och skrift. Erfarenhet av att arbeta med militära kunder är meriterande. För att lyckas i tjänsten bör du vara självgående, strukturerad och skicklig på att bygga långsiktiga relationer. Detta är en roll som passar dig som trivs med komplex försäljning där projektcyklerna sträcker sig över flera år. Information och ansökan I denna rekrytering har Strömsholmen valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Pär Brenner: - [email protected] - 070-277 83 46 Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Urval sker löpande. Observera att en bakgrundskontroll kan förekomma för slutkandidater. Bakgrundskontrollen syftar till att verifiera den sökandes arbets- och utbildningshistorik samt eventuella andra relevanta uppgifter. Denna praxis bidrar till att upprätthålla hög integritet och trovärdighet i vår rekryteringsprocess. AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.
Vi söker Sales Manager ”Som Sales Manager på Strömsholmen får du inte bara representera banbrytande tekniska lösningar, utan också driva utvecklingen på internationella marknader och skapa långsiktiga partnerskap världen över. Välkommen att bli en av oss!” Föreställ dig en arbetsdag där du navigerar genom globala marknader, bygger relationer med stora internationella kunder och formar framtidens tekniska lösningar för militära fordonstillverkare. Hos Strömsholmen har du nu chansen att kliva in i en roll som Sales Manager, där ditt driv och din förmåga att skapa värde för bolagets internationella framgång. Som Sales Manager är du Strömsholmens ansikte utåt mot stora kunder världen över – från de nordiska länderna till Europa och vidare till marknader i Mellanöstern och Asien. Här kommer du inte bara att stärka relationerna med etablerade kunder, utan också utforska nya marknader och bryta ny mark med innovativa produktlösningar. Exempel på arbetsuppgifter: - Bygga och underhålla starka relationer med både nya och befintliga kunder. - Identifiera och utveckla nya marknads- och produktmöjligheter. - Förhandla avtal och driva affärer från offert till avslut. - Ge teknisk support och vägledning till kunder, i nära samarbete med produktchef. - Delta i mässor och globala kundmöten för att driva företagets internationella tillväxt framåt. - I samarbete med utvecklingsteamet och det globala nätverket kommer du att säkerställa att Strömsholmens produkter inte bara lever upp till utan överträffar kundernas förväntningar. Tjänsten är placerad i Tranås. Du kommer att samarbeta med flera avdelningar inom företaget, inklusive VD, produktchefer och R&D. Sales Manager rapporterar direkt till säljchefen. I rollen ingår 25-40 resdagar per år. Kvalifikationer Vi ser att du som söker har: - Dokumenterad erfarenhet av teknisk försäljning och arbete med Key Accounts, gärna inom försvarsindustrin. - Förmåga att förhandla och sluta avtal, med ett öga för detaljer. - Stark teknisk kunskap, gärna inom fordonsteknik eller mekanik. - Flytande svenska och engelska, i både tal och skrift. Erfarenhet av att arbeta med militära kunder är meriterande. För att lyckas i tjänsten bör du vara självgående, strukturerad och skicklig på att bygga långsiktiga relationer. Detta är en roll som passar dig som trivs med komplex försäljning där projektcyklerna sträcker sig över flera år. Information och ansökan I denna rekrytering har Strömsholmen valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Pär Brenner: - [email protected] - 070-277 83 46 Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Urval sker löpande. Observera att en bakgrundskontroll kan förekomma för slutkandidater. Bakgrundskontrollen syftar till att verifiera den sökandes arbets- och utbildningshistorik samt eventuella andra relevanta uppgifter. Denna praxis bidrar till att upprätthålla hög integritet och trovärdighet i vår rekryteringsprocess. AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 23 jobb