AxÖ Consulting AB jobb

Lediga jobb hos AxÖ Consulting AB

Global Quality Manager till Loxy Sweden AB

Vill du vara med och skapa effektiva processer för att säkerställa att Loxys kvalitetsarbete fortsätter att hålla högsta klass? Då har vi jobbet för dig! På uppdrag av Loxy Sweden söker AxÖ Consulting en Global Quality Manager. Här får du chansen att arbeta i en global miljö med produktionsenheter i Norge, Sverige, Polen och Shanghai. Det här är en tjänst för dig som är en erfaren ledare inom området och som vill ta det fulla ansvaret för kvalitet, miljö och arbetsmiljöarbetet i Kumla och som Global Quality Manager i koncernen. Varmt välkommen med din ansökan! Om Loxy LOXY grundades i 1970 och har ett ursprung som limnings- och tätningsexperter till textilindustrin. LOXY Gruppen är idag en ledande internationell leverantör av komponenter till båda textil- och medicinindustrin, med produktionsanläggningar i Norge, Sverige, Polen och Kina. LOXY Gruppen har huvudkontor i Halden, Norge. Loxy Sweden AB är systerföretaget till LOXY och en global leverantör och tillverkare av tekniska lösningar avancerade film- och foliematerial. Företagets framgångar beror till stor del på deras grundläggande expertis inom polymera material och deras djupa förståelse för de industrier de arbetar med. Med framåtanda som drivkraft, har Loxy Sweden AB genomgående hittat sätt att hjälpa sina kunder att lyckas. LOXY Sweden AB har produktions- och kontorfacilieter i Kumla. Läs mer på https://loxy.com/ Om tjänsten Som Global Quality Manager kommer du att underhålla och utveckla Loxy Swedens kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöledningssystem samt ansvara för certifiering av ISO9001/14001 och 45001, men också ansvara för det globala kvalitetsarbetet. Du kommer även att ansvara för: - ta fram och upprätthålla hållbarhetsrapportering. - efterlevnad av lagar och krav som gäller verksamheten i Sverige. - leverantörsbedömning/leverantörsavvikelser. - kemikaliehantering och tillhörande system. - uppföljning av mål, mätetal och miljöaspekter. - att skapa och hantera rutiner/instruktioner och kontrollinstruktioner. - intern utbildning i tex ledningssystem och tillhörande rutiner/instruktioner - intern och extern avvikelsehantering - frisläppning av produktionsbatcher och utfärdande av certifikat. certifiering av OEKO-Tex klass I och II. - renrum ISO klass 8. Direktkontakt med Loxys kunder och den egna säljorganisationen är en naturlig del av vardagen. Du rapporterar till VD Loxy Sweden AB och du är en del av Loxy Swedens ledningsgrupp. Vem är du? Vi ser att du som söker har en akademisk utbildning eller liknande erfarenheter inom ett för tjänsten relevant område. Vidare har du erfarenhet av projektledning och har arbetat i en producerande verksamhet i en liknande roll under minst fem år. Erfarenhet av att leda och utveckla produktionssystem med ständiga förbättringar som metod är ett krav, liksom mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift. För att lyckas i rollen ser även att du har: - God förståelse av en processindustriell tillverkning. - Goda kunskaper om produktionsekonomi och produktkalkylförståelse. - Vana av att drifta ledningssystem i digitala verktyg. - God förmåga att hantera ERP-system och Excel. - Erfarenhet av kemikaliehanteringssystemet. - Kunskap om REACH och övriga krav och förordningar gällande kemikalier. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom produktion av polymera material alternativt närliggande form av processindustri. Det är också meriterande om du har erfarenhet av certifiering enligt ISO 13485 eller motsvarande. För att trivas i rollen är du självgående och du har en god förmåga att planera, organisera, strukturera och prioritera aktiviteter på ett effektivt sätt. Du är datadriven och har statistik och fakta som grund för analyser, beslut och utveckling av verksamheten. Utöver detta brinner du för såväl utveckling som ordning och reda och du driver, med gott resultat, dina processer och projekt framåt. Som ledare är du närvarande och duktig på att möta olika människor på såväl individ- som gruppnivå . Information och ansökan Ansökan görs via www.axoconsulting.se och sista ansökningsdag är den 14 april. Vi jobbar med löpande urval och svarar gärna på frågor från dig. Ring eller mejla rekryteringskonsult Kajsa Rosén, [email protected] tfn: 072-398 02 67. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Varmt välkommen med din ansökan! AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

28 mars 2024
Sista ansökan:
14 april 2024
HR-chef med strategisk höjd

HR-chef med strategisk höjd ”Att vara HR-chef är mer än bara ett jobb – det är en möjlighet att vara en viktig del av människors utveckling och framgång. Varje dag är en chans att göra verklig skillnad, inte bara för medarbetare och team, utan även för hela Ovakos verksamhet. Att veta att mitt arbete spelar en central roll i att skapa en stimulerande arbetsmiljö, främja tillväxt och utveckling samt forma företagets framtid fyller mig med en djup känsla av stolthet och glädje när jag går till jobbet.” Linda Axäng, tf. HR-chef Ovako SmeBox. På Ovako är vi stolta! Vi är stolta över vårt jobb, vi är stolta över varandra och vi är stolta över det stål som vi tillsammans producerar. Visste du till exempel att allt vårt stål tillverkas av återvunnet stål? Det gör att vår stålproduktion har hela 80 procent mindre koldioxidavtryck, jämfört med det globala genomsnittet! Som HR-chef hos oss behöver du dock inte vara proffs på just återvunnet stål. Däremot vill vi att du är proffs på människor! På Ovako gör du nämligen det som du är bäst på och som HR-chef är det din uppgift att vara det bästa tänkbara bollplanket, stödet och vägvisaren inom HR. Så medan dina medarbetare kan allt om stål och dess tillverkningsprocess, vet du med säkerhet hur man stöttar chefer och medarbetare för att de ska må bra, utvecklas och växa hos oss.   (Men du, även om du kanske inte kan något om stål idag, kan vi lova dig att du kommer att lära dig massor om stålproduktion längs vägen. Att tillverka stål är nämligen en avancerad och spännande process och vi är, som redan nämnts, oerhört stolta över den.) Varför ska du välja oss? Hos oss får du det bästa av två världar – du får en spännande roll där du har möjlighet att påverka samtidigt som du har förmånen att tillhöra en marknadsledande koncern. Som HR-chef ingår du i ledningsgruppen med stora möjligheter att utveckla arbetet inom HR. Vi tror också att arbetet är mer än bara ett jobb – det är en möjlighet att vara en del av något meningsfullt. Därför främjar vi en öppen och vänlig atmosfär där varje individ är värdefull och där det finns möjligheter till personlig och professionell utveckling. Din framtid Så hur kommer dina arbetsdagar egentligen att se ut? För att få svar på den frågan bad vi vår tf. HR-chef, Linda Axäng, att beskriva rollen mer ingående. Hon berättar att detta är en tjänst med en enorm bredd och tyngd. Som HR-chef kommer du bland annat att ha det yttersta ansvaret för HR-arbetet på produktionssiterna Smedjebacken och Boxholm med cirka 600 medarbetare totalt. Linda berättar även att du kommer att jobba både operativt och strategiskt inom alla HR-processer i organisationen. Här kommer du att bygga starka relationer och lära känna medarbetare inom olika positioner på Ovako. Nedan följer ett axplock av arbetsuppgifter: Driva och utveckla verksamhetsstödjande processer såsom kompetensförsörjning, ledar- och grupputveckling och förändringsledning. Arbeta nära HR-kollegor på andra affärsområden och på den centrala staben. Fungera som coach och bollplank till chefer och vara deras stöd i arbetsrättsliga frågor. Ansvara för prestationsprocesser, ersättningsfrågor, kompetensutveckling, hälsoarbete och samverkansfrågor. Ansvara för förhandlingar med fackliga organisationer och driva säkerhetsfrågor i ledningsgruppsarbetet. Vara företagets kontaktperson mot myndigheter, kommuner och föreningar. Ansvara för organisationens kommunikation både internt och externt. Driva arbetet för att synliggöra Ovako som en attraktiv arbetsgivare i Sverige och på orten. Vem söker vi? För att du ska trivas i rollen och lyckas i ditt uppdrag har vi några saker som vi gärna vill att du ska checka av. Bland annat önskar vi att du har: Akademisk utbildning inom personalvetenskap eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Gedigen erfarenhet av HR-arbete både operativt och strategiskt, företrädesvis inom en industriell/tillverkande miljö. Erfarenhet av att hantera organisationsförändringar i både ledande och deltagande roller. God kunskap i svenska och engelska, både i skrift och tal. Erfarenhet av organisationsutveckling och projektledning. Förmåga att förhandla och arbeta effektivt i en miljö med många kontaktytor.          Vi ser att du som söker tjänsten är en mycket erfaren ledare, med strategisk höjd, som motiveras av att se andra människor växa. Ditt driv och engagemang smittar lätt över på andra och du har förmågan att coacha din omgivning till framgång. Din positiva framtoning, din prestigelöshet och nyfikenhet för andra människor gör dig till en utmärkt relationsbyggare som har lätt för att kommunicera med människor på olika nivåer, både inom och utanför organisationen. I denna roll är det viktigt att du uppvisar stor affärsmässighet och förmåga att planera och leverera mot strategi och uppsatta mål. Vi ser också att du har en god analytisk förmåga samt att du kan ställa om mellan strategiska och operativa arbetsuppgifter. Framgången i rollen nås genom att vara ett professionellt HR-stöd till affärsområdet och dess ledningsgrupp och chefer genom att agera på ett sätt som skapar engagemang och delaktighet. Som HR-chef rapporterar du till Business Unit President (VD) för SmeBox.  Om oss På Ovako specialiserar vi oss på rent, högkvalitativt specialstål, skräddarsydda efter behoven hos våra kunder inom lager, transport och tillverkningssektorer. Vårt högkvalitativa stål säkerställer lätta och tåliga produkter samt möjliggör mer hållbara och miljövänliga lösningar. Med ett starkt engagemang för hållbarhet, uppnådde vi i januari 2022 koldioxidneutral produktion baserad på återvunnet stål och fossilfri elektricitet. Med 2900 dedikerade medarbetare och en global närvaro som sträcker sig över 30 länder samt cirka 1,1 miljarder euro i omsättning står Ovako, ett dotterbolag till Sanyo Special Steel och en stolt medlem av Nippon Steel Corporation, i framkant av stålindustrin. Vårt syfte är tydligt: Tillsammans skapar vi stål för ett hållbart samhälle. Upptäck mer om våra innovativa lösningar på www.ovako.com, www.sanyo-steel.co.jp och www.nipponsteel.com. Se gärna vår företagsfilm – HÄR Ansökan och information Har vi väckt ditt intresse för tjänsten? Vid frågor om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Tobias Björk: [email protected], 070-977 51 00. Urval kommer att ske löpande så vänta inte med din ansökan. Resor mellan våra olika siter i Sverige förekommer regelbundet. Varmt välkommen med din ansökan.

27 mars 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Verksamhetschef till Kumbro Stadsnät

”Vi ser fram emot att välkomna dig till rollen som Verksamhetschef hos oss på Kumbro Stadsnät. Tillsammans med vårt team kommer du att få möjligheten att forma en digitaliserad region i framkant och driva vår verksamhet mot ytterligare framgång. Med din affärsdrivna inställning och förmåga att hantera utmaningar, bygga starka team och nöjda medarbetare kommer du att vara motorn i vår fortsatta utveckling. Som Verksamhetschef kommer du att ha möjligheten att förverkliga vår vision, samtidigt som du driver förändring och tillväxt inom Kumbro och i samarbete med våra partners och kommuner. Välkommen att vara med och skapa en framtid som du kan vara stolt över." Peter Lilja, VD, Kumbrokoncernen. Arbetsbeskrivning Kumbro Stadsnät driver och utvecklar hållbara fibernät och kommunikationslösningar i kommunerna Kumla och Örebro, och når idag drygt 44 000 hushåll och företag. I rollen som Verksamhetschef är du ansvarig för att leda stadsnätsverksamheten hos Kumbro. Dessutom har du personalansvaret för cirka 10 medarbetare, där du driver och stöttar deras arbete för att säkerställa verksamhetens effektivitet och framgång. Exempel på arbetsuppgifter: - Övergripande ansvar för stadsnätsverksamheten, vilket innebär daglig interaktion med medarbetare, kunder och partners. - Utformning och implementering av strategier för att säkerställa produktivitet och resurseffektivitet enligt koncernens målsättningar och regleringar från myndigheter. - Skapande av delaktighet och framdrift genom ledningsgruppen och samarbete med partners och andra intressenter för att identifiera förväntningar och utvecklingsbehov för ekonomisk tillväxt. - Budget- och resultatansvar, inklusive verksamhetsstyrning, ledning, affärs- och tjänsteutveckling samt rapportering och uppföljning. - Ledning och utveckling av stadsnätsverksamhetens ca 10 medarbetare i nära samarbete med ansvariga för olika delar av organisationen. - Nätverksbyggande och omvärldsbevakning för att främja ständigt lärande och utveckling. En del i Kumbros framgång bygger på de nära samarbeten som de har etablerat inom koncernen, men även med andra företag och regioner. I den här rollen kommer du att arbeta lokalt och nationellt med fokus på den fortsatta utvecklingen av företaget. Du rapporterar till VD för koncernens moderbolag. Kvalifikationer För att lyckas i uppdraget ser vi att du har: - Erfarenhet av utveckling, förändringsledning med god kommunikativförmåga. - Erfarenhet från målstyrning, affärsanalys, uppföljning och rapportering. - Erfarenhet från förhandlingar och utvecklingsarbete. - Förmåga att strategiskt utveckla och långsiktigt förvalta samhällsviktig verksamhet. - God ekonomisk förståelse och kunskap. - Flytande kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. - God kännedom om tekniskinfrastruktur, drift och säkerhet. Det är meriterande om du har: - Universitets- eller högskoleutbildning. - Erfarenhet från likvärdigroll inom affärsnyttiga samhällsnyttan - God kännedom om LOU och upphandling i olika former - God kännedom om LEK (Lagen om elektroniskkommunikation) - Kunskap om ägarstyrning i offentligt ägda organisationer - Kunskap om digitala verktyg som möjliggörare - Kunskap om nätverksarkitektur - Kunskap inom Ekonomi, HR och säkerhet. Vidare är du en affärsdriven och utvecklingsinriktad ledare med en god förmåga att driva förändring. Du är lyhörd mot din omgivning, du hanterar ditt uppdrag på ett strukturerat sätt och får saker gjorda. Information och intresseanmälan Är du rätt person för uppdraget? Då ser vi gärna att du skickar in din intresseanmälan till oss senast 16 april. All administration i denna rekryteringsprocess kommer att hanteras av AxÖ Consulting. För mer information kontakta rekryteringskonsult: Jakob Erlingsson: - [email protected] - 070-687 97 58 Observera att en bakgrundskontroll kan förekomma för slutkandidater. Bakgrundskontrollen syftar till att verifiera den sökandes arbets- och utbildningshistorik samt eventuella andra relevanta uppgifter. Tester och säkerhetsintervju kommer även att tillämpas. Denna praxis bidrar till att upprätthålla hög integritet och trovärdighet i vår rekryteringsprocess. Varmt välkommen med din intresseanmälan! Om Kumbrokoncernen Kumbro är en bolagskoncern ägd till 80% av Örebro kommun och 20% Kumla kommun och som arbetar med hållbarhetsfrågor inom grön energi och teknisk försörjning. Moderbolaget Kumbro Utveckling AB tillsammans med dotterbolagen Kumbro Vind AB och Kumbro Stadsnät AB omfattar i dagsläget projekt inom vindkraft och teknisk försörjning av fibernät. Bolaget äger även 50 procent av Biogasbolaget i Mellansverige AB, 33% av Frotorp Vind AB samt 25% av Nodena AB. Hos oss arbetar vi med eget ansvar utifrån våra grundläggande kärnvärden: ”Trygghet -Utveckling-Engagemang-Mod” och vårt varumärkeslöfte:  ”Med mod och kompetens framtidssäkrar vi Örebro och Kumla”. Läs mer om oss på www.Kumbro.se AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

26 mars 2024
Sista ansökan:
16 april 2024
Spontanansökan till norra Sveriges största affärsutvecklingsbolag!

Intresseanmälan Ingen tjänst ute som passar just dig? Vi på LTU Business är alltid intresserade av att få kontakt med dig som har akademisk examen och erfarenhet inom affärsutveckling, managementkonsulting, projektledning och innovationsledning. Om oss LTU Business är ett affärsutvecklingsbolag i Norrbotten och Västerbotten som hjälper kunder att utveckla innovationer, affärsstrategier och samarbeten som leder till en bättre framtid genom att addera ledande metoder och verktyg. Vårt övergripande syfte är att utan egen vinning främja samverkan mellan akademi och samhälle, med tyngdpunkt på näringsliv och offentlig verksamhet i norra Sverige och Europa. Tillsammans med en flerdimensionell community av modiga, framtidsfokuserade ledare i akademi, näringsliv och myndigheter skapar vi synergier och förändring genom ledande metoder, expertis och verktyg.   Medarbetare med bred kunskap Hos oss drivs både kommersiella uppdrag och samverkansprojekt tillsammans med globala partners och leds av våra affärsutvecklare och projektledare. Våra medarbetare består av experter inom innovationsledning, affärsutveckling och projektledning, alla med en drivkraft att göra skillnad. Det gör vi genom metoder som workshops, utvecklingsprogram, rådgivning och processledning. Våra tjänster används av studenter, forskare, företagare, samhällsledare och innovatörer som drivs av viljan att förbättra framtiden.   Ägare LTU Business är aktiebolag som ägs av LTU Holding och förvaltas av Luleå tekniska universitet. Universitetens holdingbolag har i uppdrag av Sveriges regering att verka för att nya forskningsresultat kommer samhället till nytta. Universitet, holdingbolag och innovationskontor bildar tillsammans med inkubatorer och andra främjare i det universitetsnära innovationssystemet.   Mer om oss hittar ni här: https://ltubusiness.se/om-oss/   Ansökan Urvalsprocessen sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt, dock senast den 31 maj 2024. Vi samarbetar med Axö Consulting i denna process.   Välkommen med din ansökan!   Kontakt för mer information Om du har frågor eller vill prata mer med oss är du mer än välkommen att höra av dig till: Maria Josefsson Rekryteringskonsult, AxÖ Consulting Tel 070-842 23 35 [email protected]   AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

26 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Spontanansökan till norra Sveriges största affärsutvecklingsbolag!

Intresseanmälan Ingen tjänst ute som passar just dig? Vi på LTU Business är alltid intresserade av att få kontakt med dig som har akademisk examen och erfarenhet inom affärsutveckling, managementkonsulting, projektledning och innovationsledning. Om oss LTU Business är ett affärsutvecklingsbolag i Norrbotten och Västerbotten som hjälper kunder att utveckla innovationer, affärsstrategier och samarbeten som leder till en bättre framtid genom att addera ledande metoder och verktyg. Vårt övergripande syfte är att utan egen vinning främja samverkan mellan akademi och samhälle, med tyngdpunkt på näringsliv och offentlig verksamhet i norra Sverige och Europa. Tillsammans med en flerdimensionell community av modiga, framtidsfokuserade ledare i akademi, näringsliv och myndigheter skapar vi synergier och förändring genom ledande metoder, expertis och verktyg.   Medarbetare med bred kunskap Hos oss drivs både kommersiella uppdrag och samverkansprojekt tillsammans med globala partners och leds av våra affärsutvecklare och projektledare. Våra medarbetare består av experter inom innovationsledning, affärsutveckling och projektledning, alla med en drivkraft att göra skillnad. Det gör vi genom metoder som workshops, utvecklingsprogram, rådgivning och processledning. Våra tjänster används av studenter, forskare, företagare, samhällsledare och innovatörer som drivs av viljan att förbättra framtiden.   Ägare LTU Business är aktiebolag som ägs av LTU Holding och förvaltas av Luleå tekniska universitet. Universitetens holdingbolag har i uppdrag av Sveriges regering att verka för att nya forskningsresultat kommer samhället till nytta. Universitet, holdingbolag och innovationskontor bildar tillsammans med inkubatorer och andra främjare i det universitetsnära innovationssystemet.   Mer om oss hittar ni här: https://ltubusiness.se/om-oss/   Ansökan Urvalsprocessen sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt, dock senast den 31 maj 2024. Vi samarbetar med Axö Consulting i denna process.   Välkommen med din ansökan!   Kontakt för mer information Om du har frågor eller vill prata mer med oss är du mer än välkommen att höra av dig till: Maria Josefsson Rekryteringskonsult, AxÖ Consulting Tel 070-842 23 35 [email protected]   AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

26 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Spontanansökan till norra Sveriges största affärsutvecklingsbolag!

Intresseanmälan Ingen tjänst ute som passar just dig? Vi på LTU Business är alltid intresserade av att få kontakt med dig som har akademisk examen och erfarenhet inom affärsutveckling, managementkonsulting, projektledning och innovationsledning. Om oss LTU Business är ett affärsutvecklingsbolag i Norrbotten och Västerbotten som hjälper kunder att utveckla innovationer, affärsstrategier och samarbeten som leder till en bättre framtid genom att addera ledande metoder och verktyg. Vårt övergripande syfte är att utan egen vinning främja samverkan mellan akademi och samhälle, med tyngdpunkt på näringsliv och offentlig verksamhet i norra Sverige och Europa. Tillsammans med en flerdimensionell community av modiga, framtidsfokuserade ledare i akademi, näringsliv och myndigheter skapar vi synergier och förändring genom ledande metoder, expertis och verktyg.   Medarbetare med bred kunskap Hos oss drivs både kommersiella uppdrag och samverkansprojekt tillsammans med globala partners och leds av våra affärsutvecklare och projektledare. Våra medarbetare består av experter inom innovationsledning, affärsutveckling och projektledning, alla med en drivkraft att göra skillnad. Det gör vi genom metoder som workshops, utvecklingsprogram, rådgivning och processledning. Våra tjänster används av studenter, forskare, företagare, samhällsledare och innovatörer som drivs av viljan att förbättra framtiden.   Ägare LTU Business är aktiebolag som ägs av LTU Holding och förvaltas av Luleå tekniska universitet. Universitetens holdingbolag har i uppdrag av Sveriges regering att verka för att nya forskningsresultat kommer samhället till nytta. Universitet, holdingbolag och innovationskontor bildar tillsammans med inkubatorer och andra främjare i det universitetsnära innovationssystemet.   Mer om oss hittar ni här: https://ltubusiness.se/om-oss/   Ansökan Urvalsprocessen sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt, dock senast den 31 maj 2024. Vi samarbetar med Axö Consulting i denna process. Välkommen med din ansökan!   Kontakt för mer information Om du har frågor eller vill prata mer med oss är du mer än välkommen att höra av dig till: Maria Josefsson Rekryteringskonsult, AxÖ Consulting Tel 070-842 23 35 [email protected]   AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

26 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Spontanansökan till norra Sveriges största affärsutvecklingsbolag!

Intresseanmälan Ingen tjänst ute som passar just dig? Vi på LTU Business är alltid intresserade av att få kontakt med dig som har akademisk examen och erfarenhet inom affärsutveckling, managementkonsulting, projektledning och innovationsledning. Om oss LTU Business är ett affärsutvecklingsbolag i Norrbotten och Västerbotten som hjälper kunder att utveckla innovationer, affärsstrategier och samarbeten som leder till en bättre framtid genom att addera ledande metoder och verktyg. Vårt övergripande syfte är att utan egen vinning främja samverkan mellan akademi och samhälle, med tyngdpunkt på näringsliv och offentlig verksamhet i norra Sverige och Europa. Tillsammans med en flerdimensionell community av modiga, framtidsfokuserade ledare i akademi, näringsliv och myndigheter skapar vi synergier och förändring genom ledande metoder, expertis och verktyg.   Medarbetare med bred kunskap Hos oss drivs både kommersiella uppdrag och samverkansprojekt tillsammans med globala partners och leds av våra affärsutvecklare och projektledare. Våra medarbetare består av experter inom innovationsledning, affärsutveckling och projektledning, alla med en drivkraft att göra skillnad. Det gör vi genom metoder som workshops, utvecklingsprogram, rådgivning och processledning. Våra tjänster används av studenter, forskare, företagare, samhällsledare och innovatörer som drivs av viljan att förbättra framtiden.   Ägare LTU Business är aktiebolag som ägs av LTU Holding och förvaltas av Luleå tekniska universitet. Universitetens holdingbolag har i uppdrag av Sveriges regering att verka för att nya forskningsresultat kommer samhället till nytta. Universitet, holdingbolag och innovationskontor bildar tillsammans med inkubatorer och andra främjare i det universitetsnära innovationssystemet.   Mer om oss hittar ni här: https://ltubusiness.se/om-oss/   Ansökan Urvalsprocessen sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt, dock senast den 31 maj 2024. Vi samarbetar med Axö Consulting i denna process.   Välkommen med din ansökan!   Kontakt för mer information Om du har frågor eller vill prata mer med oss är du mer än välkommen att höra av dig till: Maria Josefsson Rekryteringskonsult, AxÖ Consulting Tel 070-842 23 35 [email protected]   AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

26 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Utvecklingsingenjörer till Nolato Silikonteknik

Vill du arbeta i en spännande, familjär och dynamisk miljö där du kan kombinera laboratoriearbete med projektledning och tekniska diskussioner med våra världsledande kunder? Då har du chans att göra verklighet av dina ambitioner hos Nolato Silikonteknik! Välkommen med din ansökan! Tjänsten är en direktrekrytering där rekryteringsprocessen hanteras av AxÖ Consulting men du kommer att anställas hos Nolato Silikonteknik. Bakgrund Eftersom Nolato Silikonteknik expanderar, letar vi i denna rekrytering efter två typer av kandidater: Dels dig som har flerårig erfarenhet av att arbeta med utvecklingsarbete av material, dels dig med en relevant utbildning som kan vara i början av din karriär. I Projekt- och utvecklings-avdelningen råder en god sammanhållning, idag arbetar totalt 15 personer här med spridda erfarenhetsnivåer och åldrar. Åtta personer jobbar med utveckling av materialen och du som anställd kommer ha god stöttning av dina kollegor både under introduktionsperioden och även framåt i ditt arbete då alla jobbar som ett team och hjälps åt. Arbetsbeskrivning Avdelningens ständiga målsättning är att utveckla våra materials prestanda och producerbarhet, för att behålla vår position som världsledande leverantör av konduktivt silikon. Som utvecklingsingenjör kommer du utföra och leda utvecklingsprojekt som omfattar allt ifrån laboratoriearbete och försök, till kontakter med leverantörer och stora internationella kunder. Du kommer till exempel att: - Arbeta i labb för att utveckla nya material (elektriskt och termiskt konduktiva material) som du även testar och utvärderar tillsammans med den egna produktionen och/eller externa kunder. - Planera laboratorietester, ansvara för genomförande av försök samt skriva rapporter. - Stötta andra Nolato-siter som finns i Kina, Ungern, Malaysia, Mexiko, Storbritannien och USA. - Delta i kundmöten där du agerar teknisk specialist kring de material du varit med och tagit fram. - Jobba tätt med företagets applikationsingenjörer. Tjänsten passar dig som trivs i en roll där du arbetar självständigt i tydliga projekt. Detta alterneras med såväl interna som externa kontakter och samarbeten. Nolato Silikonteknik står bakom flertalet patent och är verksamma på den internationella marknaden och i rollen som utvecklingsingenjör ingår planerade resor upp till 1 vecka i kvartalet. Profilbeskrivning Efterfrågad kompetens - Eftergymnasial examen inom material- eller kemiteknik. (Civilingenjör eller PhD värdesätts högt.) - Arbetslivserfarenhet inom området. - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska då båda språken används dagligen i kontakt med kollegor, kunder och leverantörer. - Viss erfarenhet av, samt intresse för, arbete i labb. Har du kunskaper i polymerer – gärna silikon, gummi eller andra polymera kompositmaterial är det starkt meriterande. Likaså kunskaper av elektronikindustrin är önskvärt men inte ett krav. Personliga egenskaper Du är en vetgirig och nyfiken person som trivs med metodiskt och systematiskt utvecklingsarbete i labbet. Vidare är du driven, initiativrik och utåtriktad samt ser positivt på att jobba i nära dialog med Nolato Silikontekniks kunder och deras utvecklingsavdelningar. Du kommunicerar på ett tydligt och självsäkert sätt och har förmågan att driva det egna arbetet framåt – här finns nämligen inte alla svar utan en stor del av tjänsten som utvecklingsingenjör handlar om att eftersöka, analysera och tolka tillgänglig information. Du har ledaregenskaper och med det menar vi att du inte räds att ta täten och visa vägen framåt i ditt arbete tillsammans med kollegor och kunder. Du är inkluderande, orädd att fatta beslut och får saker gjorda. Nolato Silikonteknik erbjuder Som nyanställd på Nolato är mentorskap och introduktion en självklarhet. Under din första tid kommer du få möjlighet att bekanta dig med verksamheten i ett introduktionsprogram samt arbeta tätt tillsammans närmsta chef/kollegor i ett mentorskapsliknande upplägg. Nolato satsar på sin personal genom att bland annat erbjuda flexibel arbetstid, frikostigt friskvårdsbidrag och olika typer av friskvårdsaktiviteter. Man har möjlighet att vidareutveckla sig genom utbildningar och företaget ser mycket positivt på interna karriärer. Om Nolato Silikonteknik Nolato Silikonteknik är ett högteknologiskt företag med verksamhet i Europa, Asien och Nordamerika. Man utvecklar och tillverkar produkter i polymera material som plast och silikon. Specialiteten är de egenutvecklade elektriskt ledande silikonmaterialen som används för att tillverka EMC packningar. För Nolato är det viktigt att du som anställd trivs, mår bra och utvecklas. Ett bevis på detta är den låga personalomsättningen – anställda trivs och stannar kvar länge i företaget vilket gjort att man byggt upp en enorm kompetens. Mer information finns på https://www.nolato.com/ Information och ansökan I denna rekrytering har Nolato Silikonteknik AB valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Sista ansökningsdag är 27e april 2024. Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Lisa Beckman - [email protected] - 0723838853 Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Urval sker löpande. Observera att en bakgrundskontroll kan förekomma för slutkandidater. Bakgrundskontrollen syftar till att verifiera den sökandes arbets- och utbildningshistorik samt eventuella andra relevanta uppgifter. Denna praxis bidrar till att upprätthålla hög integritet och trovärdighet i vår rekryteringsprocess. Varmt välkommen med din ansökan! AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

25 mars 2024
Sista ansökan:
27 april 2024
VD till Formmax

”Nu är det dags för mig att trappa ned och lämna över rollen som VD till dig som vill fortsätta driva Formmax in i framtiden. För rätt person finns ingen begränsning för hur långt du kan vara med och ta Formmax – här väntar därför en spännande utmaning för dig som tror på våra tjänster och som brinner för affärsutveckling, människor och ledarskap. Varmt välkommen till oss!” Mats Hamrén, VD, Formmax. Varför Formmax? Är du redo att ta verksamhetsansvar för ett välskött entreprenörsdrivet företag inom byggindustrin, och sätta takten för framtida tillväxt? Formmax är idag ledande i Sverige inom uthyrning och försäljning, inklusive teknisk beräkning och konsultation, av tillförlitliga monteringsstöd för prefab-montage i betong, stål och trä. Som VD erbjuds du en spännande tjänst i ett växande och framgångsrikt företag med korta beslutsvägar. I rollen VD kommer du att ha en central roll i att forma företagets fortsatta utveckling, med möjligheten att vara en betydande influens i företagets strategiska riktning. Formmax tillhör koncerngruppen Svevik Industri AB vars filosofi är att förvärva, äga och utveckla industribolag med evig ägarhorisont. Som VD kommer du att vara aktiv i VD-nätverket inom koncernen, vilket ger dig möjlighet att utvecklas i din roll i ett större sammanhang, bygga nätverk inom koncernens bolag och utbyta kunskap och erfarenheter. Detta skapar en plattform för lärande och samarbete, vilket i sin tur kan främja Formmax tillväxt och konkurrenskraft. Arbetsbeskrivning Som VD har du det övergripande ansvaret för Formmax verksamhet som bedrivs utifrån huvudkontoret i Örebro samt ett antal lokala anläggningar i Sverige. Du har nära kontakt med kunder och leverantörer, marknadsför företagets tjänster samt identifierar nya affärsmöjligheter som möter kundernas behov. Vidare kommer du att arbeta med att leda och utveckla bolaget genom att aktivt driva, utveckla och följa upp verksamhetens mål och lönsamhet. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att: Utveckla bolaget och bygga vidare på företagets goda kultur. Utveckla framgångsrika affärsstrategier och operativa planer. Leda teamet och avdelningarna mot gemensamma mål och ta övergripande ansvar för organisationens prestation och tillväxt. Etablera och underhålla relationer med intressenter, kunder och partners. Skapa och utveckla struktur och processer för fortsatt tillväxt. Ekonomisk styrning och säkerställande av långsiktig hållbarhet. Rapportera till styrelse och koncernfunktioner. Kvalifikationer Vi ser att du som söker har: - Erfarenhet av framgångsrik företagsledning, gärna med kontaktnät inom byggindustrin. - Förståelse och intresse för branschen, samt nyfikenhet att förstå affären och marknaden. - Utmärkt kommunikations- och relationsskapande förmåga. - Ödmjuk och transparent ledarstil med förmåga att coacha medarbetare. - Förståelse och intresse för affärsmannaskap och din roll som förebild i organisationen. För att vara framgångsrik i tjänsten är du trygg, lyhörd, och prestigelös och arbetar med stor öppenhet och transparens med dina medarbetare. Samtidigt är du inte är rädd för att fatta beslut och visa vägen framåt när så krävs. Du kommer att ansvara för att säkerställa adekvat och tydlig rapportering av verksamhetens resultat på månadsbasis, som du sedan presenterar för bolagets styrelse och koncernbolaget Svevik Industri. Det är därför viktigt att du också har ett tydligt resultatfokus med förmåga att uppnå och följa upp affärsmål och lönsamhet. Erfarenhet av att leda, utveckla, motivera och coacha ett ledningsteam och medarbetare för att uppnå gemensamma mål är en av dina styrkor. Andra beskriver dig ofta som en mycket positiv och tillmötesgående person och din glädje och energi smittar gärna över på andra. Information och ansökan I denna rekrytering har Formmax valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Sista ansökningsdag är 14 april 2024. Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Anneli Wallin: - [email protected] - 072-398 02 77 Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Urval sker löpande. Observera att en bakgrundskontroll kan förekomma för slutkandidater. Bakgrundskontrollen syftar till att verifiera den sökandes arbets- och utbildningshistorik samt eventuella andra relevanta uppgifter. Denna praxis bidrar till att upprätthålla hög integritet och trovärdighet i vår rekryteringsprocess. Varmt välkommen med din ansökan! Om Formmax Formmax är en ledande aktör för uthyrning och försäljning av säkra monteringsstöd, fackverksbalkar, stämp och torn till byggsektorn. För oss är säkerheten A och O. Kvalitetskraven gäller i varje led. Vi vill också bidra till att förenkla och förkorta byggtider och därmed skapa en bättre byggekonomi. Formmax bidades 2012 av bland annat Mats Hamrén och omsätter idag ca 60 MSEK och har ca 20 anställda.    Formmax är ett bolag som ingår i Svevik Industri, vilket är en koncern bestående av välskötta entreprenörsdrivna företag. Bolagen i gruppen drivs vidare som decentraliserade affärsenheter med ett stort lokalt mandat, men där det också erbjuds möjligheter till samverkan inom koncernen. Svevik Industri består idag av 8 bolag och omsätter ca 900 MSEK.   AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

22 mars 2024
Sista ansökan:
14 april 2024
Provningsingenjör till BAE Systems Bofors

Gillar du vara där det händer och vara med i hela processen från idé till att träffa nöjda kunder? Då har vi rollen för dig! Vi söker nu en provningsingenjör med inriktning mot ammunition. En blivande kollega beskriver rollen såhär: ”Hos oss är ingen dag den andra lik och du kommer vara spindeln i nätet inom ammunitionsprovning. Du kommer att ha varierande arbetsuppgifter inom ammunitionsutveckling och ha möjlighet att arbeta nära alla delar av utvecklingsorganisationen, från egenprov till prov med kunder och användare.” Om företaget BAE Systems är ett världsledande, internationellt och högteknologiskt företag som utvecklar framtidens försvarssystem. Koncernen har idag fler än 90 000 anställda och inom BAE Systems Bofors i Karlskoga och Karlstad arbetar cirka 500 medarbetare. BAE Systems Bofors AB tillverkar artilleripjäser, marina pjäser, intelligent ammunition, fjärrstyrda vapensystem samt tillhandahåller teknologier och anpassat underhållsstöd. Företaget har genom åren etablerat ett starkt samarbete med underleverantörer i området, men är även en nationell resurs med unik spetskompetens vad gäller pjässystem inklusive avancerad ammunition. Om tjänsten Tjänsten är organisatoriskt placerad på avdelningen för utveckling, inom sektionen Provning. På provningsavdelningen arbetar drygt 30 personer. Här finns både bred och djup kompetens inom många områden, där vi drar nytta av varandras erfarenheter och kunskaper för att tillsammans utvecklas och anta de utmaningar vi ställs inför i vardagen. Du kommer att finna ett fritt, omväxlande och stimulerande arbete med många tekniska utmaningar för att uppnå de höga krav som ställs på våra produkter. Arbetet omfattar såväl nyutveckling som förvaltning av mogna etablerade produkter. Arbetsbeskrivning Vi söker en provningsingenjör med inriktning mot ammunitionsområdet. Som provningsingenjör är du med från start till mål och får vara med i hela produktens livscykel. Vi är i spännande fas där provningsingenjören har en viktig roll. Du arbetar uteslutande i projekt och kan ha flera parallella projekt samtidigt. I rollen ingår bland annat följande - Provning och provningsledning av ammunitionsprodukter och komponenter - Framtagande av försöks- och prototypmateriel - Utförande av produktdemonstrationer på uppdrag av verksamheten - Deltagande i utvecklings- och leveransprojekt - Njuta av arbete i skjutfältets fantastiska miljö Du kommer att ha ett brett kontaktnät både externt och internt och ett nära samarbete med företagets utvecklings-, produktions- och marknadsfunktioner. Profilbeskrivning Till tjänsten som provningsingenjör söker vi dig som har en högskoleingenjörsexamen eller genom arbetslivserfarenhet motsvarande förvärvad kunskap. Du är en praktisk person med teknisk bredd och vi ser gärna att du har erfarenhet från arbete i projektform. Du behöver vara strukturerad, analytisk och ha förmågan att kunna tempoväxla vid behov. Vidare är det meriterande om du har: - Erfarenhet av provning från teknisk industri - Erfarenhet av mätsystem och datainsamling - Erfarenhet/kännedom om försvarsmateriel - Militär kompetens, t.ex. teknisk tjänst. Då internationella kontakter och resor är förekommande i denna tjänst behöver du behärska engelska i både tal och skrift. BAE Systems erbjuder BAE Systems är en del av en stor koncern vilket kan skapa möjligheter till internationella erfarenheter under din anställning. Som anställd erbjuds du program för personlig utveckling och löpande utbildning om du har ambitioner att växa både på ett personligt och på ett kompetensmässigt plan. För att du ska komma in i rollen tilldelas du från första dagen en mentor som du får stöttning av samt kan bolla utmaningar och idéer med. Vi vill att du ska trivas både på och utanför jobbet, därför satsar vi på områden som bidrar till att du kan hitta en god balans i livet, exempelvis genom generösa flextider. Du kommer att ha möjligheten att vara med på våra trevliga aktiviteter som företaget ordnar genom våra duktiga och engagerade hälsoinspiratörer, du kan även göra ett besök i vårt nybyggda gym. Vår familjära känsla som vi har hos oss bidrar till en hög trivsel som också skapar mervärde för dig och din familj. Information och ansökan Tjänsten innebär arbete som kan omfattas av försvarssekretess varför vi ställer krav på svenskt medborgarskap och säkerhetsprövning godkänd av myndighet. Urval sker löpande, så vänta inte med att ansöka. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper i den här rekryteringen. Vi tillämpar provanställning. BAE Systems samarbetar med AxÖ Consulting i denna rekrytering.  Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Axel Johansson på [email protected] eller 0733-832885. Fackliga kontaktpersoner: Marcus Eliasson, Akademikerföreningen, 0586–733 655. Mikael Andersson, Unionen, 0586-733 109 AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

22 mars 2024
Sista ansökan:
21 april 2024