Vi söker efter konstruktörer till kund i Örkelljunga

AxÖ Consulting är ett rekryterings- och konsultföretag med kontor i Karlskoga, Örebro, Luleå, Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå och Malmö. Vi erbjuder tjänster inom rekrytering, bemanning, strategisk kompetensförsörjning och mycket mer.Vi får löpande in nya och spännande uppdrag från våra kunder. Uppdragen varierar och styrs av kundens behov. Information om startdatum och placering får du därför vid en potentiell matchning med ett ledigt uppdrag. Just nu söker vi konstruktörer till kund i Örkelljunga. Vi letar efter kandidater som söker efter anställning hos våra kunder, samt för dig som vill vara med och förstärka vår konsultverksamhet. Kvalifikationer För att utvecklas och trivas hos kund är du en person med stor egen drivkraft och en förmåga att göra det där lilla extra. Du är spindeln i nätet mellan företaget och kunden så du gillar att lösa problem och själv finna möjligheter i frågeställningar. Vi söker dig med följande bakgrund: • Lämplig högskoleutbildning med inriktning teknik eller konstruktion alternativt en gymnasieutbildning inom verkstadsteknik där du senare byggt på din erfarenhet. • Ett par års erfarenhet av arbete inom verktygskonstruktion och tillverkning i plastmaterial • Dokumenterad erfarenhet av arbete i 3D • Erfarenhet och förståelse för inköpsprocesser Som person är du kreativ, lyhörd och framåtriktad. Att arbeta systematiskt och stundtals under tidspress är faktorer du hanterar. Då arbetet ofta sker i projektform fungerar du utmärkt både som delprojektledare och som projektdeltagare. Du talar och skriver engelska obehindrat. Information om ansökan  Detta är en annons då vi söker konstruktörer för kommande uppdrag. Urval och intervjuer sker därför löpande och tjänsten/tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor är du välkommen att kontakta Darko Lazarevic på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan! AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

22 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Projektsupport till BAE Systems Bofors

Är du initiativrik, noggrann och ständigt strävar efter att hålla en hög nivå av service i ditt arbete? Vill du få möjligheten att arbeta i en verksamhet med många stimulerande arbetsuppgifter och där utvecklingsmöjligheterna är goda? Då kan du vara den vi söker, välkommen med din ansökan! Om företaget BAE Systems är ett världsledande, internationellt och högteknologiskt företag som utvecklar framtidens försvarssystem. Koncernen har idag fler än 90 000 anställda och inom BAE Systems Bofors i Karlskoga och Karlstad arbetar cirka 500 medarbetare. BAE Systems Bofors AB tillverkar artilleripjäser, marina pjäser, intelligent ammunition, fjärrstyrda vapensystem samt tillhandahåller teknologier och anpassat underhållsstöd. Företaget har genom åren etablerat ett starkt samarbete med underleverantörer i området, men är även en nationell resurs med unik spetskompetens vad gäller pjässystem inklusive avancerad ammunition. Om tjänsten I takt med att efterfrågan av BAE Systems Bofors produkter ökar, växer även behovet av fler duktiga medarbetare. Idag arbetar tre personer som Projektsupport och nu ska vi utöka med ytterligare en kollega i teamet. Företagets verksamhet bedrivs nästan uteslutande i projektform och i rollen som Projektsupport Eftermarknad kommer du ha en nyckelroll i våra eftermarknadsprojekt genom att stötta projektledare och det löpande arbetet i projekten. Dina kontaktytor är främst interna men viss kundkontakt förekommer och resor kan förekomma i undantagsfall. Arbetsuppgifter Tjänsten erbjuder dig en spännande möjlighet att få arbeta brett under hela eftermarknads process och olika steg. Arbetsuppgifterna kan variera mellan olika projekt, men består i stort av följande: Stöd till projektledare i olika faser av projekten. Offert- och order-administration. Dokumenthantering. Teknisk administration. Projektuppföljning, rapportering IT-stöd. Kvalifikationer Du har: - Gymnasieexamen. - Goda kunskaper i Office-paketet, i synnerhet Excel. - God administrativ förmåga och ett strukturerat arbetssätt. - Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Meriterande är: - Eftergymnasial examen. - Tidigare erfarenhet från att arbeta i projekt. - Tidigare erfarenhet av offert och order-administration. - Erfarenhet av att arbeta i affärssystem. - Tidigare erfarenhet av att arbeta i industri eller andra tekniska företag. För att lyckas i rollen behöver du vara strukturerad och samtidigt kräver rollen att du är flexibel för att du med enkelhet ska kunna anpassa dig till förändrade omständigheter. Rollen innebär många olika arbetsuppgifter som sker parallellt och du har en god förmåga att prioritera mellan dem. Du är en lagspelare men tar även egna initiativ och kan arbeta självständigt. Du är positiv, prestigelös och är beredd att hjälpa till där det för stunden erfordras. Eftersom kontaktytorna i den här rollen är breda har du en god kommunikativ förmåga både på svenska och engelska.   Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper! BAE Systems Bofors erbjuder BAE Systems Bofors är en del av en stor koncern vilket kan skapa möjligheter till internationella erfarenheter under din anställning. Som anställd erbjuds du program för personlig utveckling och löpande utbildning om du har ambitioner att växa både på ett personligt och på ett kompetensmässigt plan. För att du ska komma in i rollen tilldelas du från första dagen en mentor som du får stöttning av samt kan bolla utmaningar och idéer med. Vi vill att du ska trivas både på och utanför jobbet, därför satsar vi på områden som bidrar till att du kan hitta en god balans i livet, exempelvis genom generösa flextider. Du kommer att ha möjligheten att vara med på våra trevliga aktiviteter som företaget ordnar genom våra duktiga och engagerade hälsoinspiratörer, du kan även göra ett besök i vårt nybyggda gym. Vår familjära känsla som vi har hos oss bidrar till en hög trivsel som också skapar mervärde för dig och din familj.  Ansökan och information I denna rekrytering har BAE Systems Bofors AB valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Sista ansökningsdag är 7e maj 2024. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag då urval sker löpande. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Lisa Beckman [email protected] 0723838853 Tjänsten innebär arbete som kan omfattas av försvarssekretess varför vi ställer krav på svenskt medborgarskap och säkerhetsprövning godkänd av myndighet. BAE Systems Bofors eftersträvar en jämnare könsfördelning och ser därför gärna kvinnliga sökande. Fackliga kontaktpersoner Marcus Eliasson, Akademikerföreningen 0586-733 655 Joakim Berg, Unionen, 0586-733404 Varmt välkommen med din ansökan! AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

22 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
Säkerhetsingenjör till Cambrex

Cambrex är ett läkemedelsföretag med hög kompetens och stort fokus på kvalitet och innovation. Under årens lopp har teamet på Cambrex etablerat en arbetskultur som präglas av samarbete, starkt driv och djup stolthet för det arbete som utförs på siten i Karlskoga. Med kontinuerliga investeringar och en framåtanda ser de till att möjliggöra utveckling och tillväxt för både företaget och dess medarbetare. Genom ett öppet och positivt arbetsklimat, där erfarenheter värderas högt och där varje medarbetare ges möjlighet att utvecklas, är Cambrex en arbetsplats där du kan känna dig som en del av en framgångsrik och växande organisation. Vill du bli en del av Cambrex? Nu söker vi en säkerhersingenjör med intresse för processäkerhet! Här väntar en varierande och innehållsrik vardag där du får en viktig roll i företaget. Har vi väckt ditt intresse? Då ska du fortsätta läsa. Arbetsbeskrivning HSE-avdelningen på Cambrex har en personalstyrka bestående av åtta medarbetare. Deras huvudfokus ligger på att säkerställa en trygg och säker arbetsmiljö samt att upprätthålla höga standarder för säkerhet och miljö i företagets verksamhet. Detta inkluderar arbete med personsäkerhet, kemikaliesäkerhet, processäkerhet, miljöövervakning, miljöanalys och avfallshantering. I rollen som Säkerhetsingenjör kommer du vara spindeln i nätet i företagets processäkerhetsarbete. Du kommer att ha många kontaktytor och samarbeta tvärfunktionellt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat vara att - Arbeta med processäkerhets- och arbetsmiljöfrågor inom företaget. - Ansvara för företagets system, rutiner och tillstånd rörande brandfarlig vara och peroxider. - Ansvara för framtagning av klassningsplaner - Leda riskanalyser och säkerhetsgranskningar - Följa upp incidentrapportering och leda grundorsaksutredningar - Delta i inspektioner gällande processäkerhet och arbetsmiljö från kunder, försäkringsbolag och myndigheter - Bevaka lagstiftning avseende processäkerhet och arbetsmiljö - Utföra instruktioner samt utbilda medarbetare i frågor rörande processäkerhet Din bakgrund Vi ser att du har en universitets- eller högskoleutbildning inom för tjänsten relevant område, med ett antal års yrkeserfarenhet. Det är meriterande om du tidigare har jobbat med processäkerhetsfrågor, brandfarlig vara och/ eller inom arbetsmiljöområdet. Vi ser gärna att du har arbetat i tillverkande industri. För att lyckas i rollen ser vi först och främst att du har ett djupt rotat intresse för processäkerhet. Vidare ser att vi att du är en god lagspelare samt har en positiv, strukturerad, flexibel, drivande proaktiv arbetsmetodik. Rollen kräver att du är bra på att kommunicera samt att du har förmågan att bygga förtroende. Flytande svenska i tal och skrift är ett krav, samt att du kommunicerar obehindrat, såväl skriftligt som muntligt, på engelska. Om Cambrex Cambrex Karlskoga är ett dynamiskt företag som arbetar med avancerad organisk kemi och utvecklar processer samt levererar produkter till läkemedelsföretag. Här tillverkas framför allt aktiva läkemedelssubstanser och läkemedelsintermediat. Information om ansökan Cambrex har i den här rekryteringen valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Axel Johansson mail: [email protected] tel: 0733-832885 Låter detta som en roll för dig? Skicka in din ansökan redan idag. Vi arbetar med löpande urval.  Fackliga kontaktpersoner: Fanny Salonen, Akademikerföreningen, tfn 0727247611 Emelie Enger, Unionen, tfn 0730784892 AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

18 april 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Vi söker efter ingenjörer

AxÖ Consulting är ett rekryterings- och konsultföretag med kontor i Karlskoga, Örebro, Luleå, Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå och Malmö. Vi erbjuder tjänster inom rekrytering, bemanning, strategisk kompetensförsörjning och mycket mer. Vi får löpande in nya och spännande uppdrag från våra kunder. Uppdragen varierar och styrs av kundens behov. Information om startdatum och placering får du därför vid en potentiell matchning med ett ledigt uppdrag. Just nu söker vi ingenjörer för framtida uppdrag inom Skåne län. Vi letar efter kandidater som söker efter anställning hos våra kunder, samt för dig som vill vara med och förstärka vår konsultverksamhet. Kvalifikationer Vi ser en ökande efterfrågan på både juniora och seniora ingenjörer hos våra kunder och vi är här för att ge dig möjligheten att hitta ditt drömjobb, oavsett var du befinner dig i din karriär. Kanske är du i början av din resa och lockas av möjligheten att arbeta med kvalitetssäkring, kontinuerliga förbättringar eller produktionsprocesser inom industrin? Eller är du en erfaren ingenjör som vill driva innovationsprojekt och leda utvecklingen på en R&D-avdelning? Oavsett din erfarenhetsnivå och passion, kan du vara säker på att vi har spännande möjligheter för dig att växa och utvecklas. Vi söker dig som antingen har en civilingenjörsexamen eller en högskoleingenjörsexamen, eller som är i slutskedet av din ingenjörsutbildning. Vi välkomnar sökande med olika inriktningar, till exempel: - Industriell ekonomi - Elektroteknik eller automation - Maskinteknik - Kemiteknik - Systemutvecklare/datateknik - Teknisk fysik Våra kunder efterfrågar varierande kunskap, var därför tydlig med dina tidigare erfarenheter och kompetenser i ditt CV. Konsultuppdrag via AxÖ Consulting För att du skall trivas och må bra på ditt konsultuppdrag arbetar vi kontinuerligt med att ge dig så goda förutsättningar som möjligt. Vi har lång erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen, vi vet därför hur viktigt det är att ge dig rätt grund att stå på för att vi tillsammans ska kunna bedriva en professionell konsultverksamhet. Som konsult är du anställd av AxÖ Consulting, alternativ driver du ditt eget bolag men arbetar på uppdrag hos någon av våra kunder. Hos oss får du chansen att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du stärker ditt CV på några av regionens, och till och med Sveriges, mest ansedda och attraktiva bolag. Att arbeta som konsult via AxÖ Consulting är tryggt, roligt och utvecklande samt ett bra sätt att få fart på karriären. För att du skall trivas erbjuder vi dig trygga anställningsvillkor och vi arrangerar regelbundet sociala aktiviteter så att vi kan lära känna varandra lite bättre. Information om ansökan  Detta är en generell annons då vi söker ingenjörer för kommande uppdrag. Urval och intervjuer sker därför löpande och tjänsten/tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor är du välkommen att kontakta Darko Lazarevic på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!      AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

17 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Vi söker efter konstruktörer

AxÖ Consulting är ett rekryterings- och konsultföretag med kontor i Karlskoga, Örebro, Luleå, Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå och Malmö. Vi erbjuder tjänster inom rekrytering, bemanning, strategisk kompetensförsörjning och mycket mer. Vi får löpande in nya och spännande uppdrag från våra kunder. Uppdragen varierar och styrs av kundens behov. Information om startdatum och placering får du därför vid en potentiell matchning med ett ledigt uppdrag. Just nu söker vi konstruktörer för framtida uppdrag inom Skåne län. Vi letar efter kandidater som söker efter anställning hos våra kunder, samt för dig som vill vara med och förstärka vår konsultverksamhet. Kvalifikationer Vi söker efter drivna konstruktörer som vill ta sin karriär till nästa nivå. Du kan vara i början av din karriär och söker en plats där du kan lära och utvecklas, eller så är du en erfaren konstruktör som söker nya utmaningar och möjligheter att växa. Krav: - Utbildning inom relevant område, såsom maskinteknik, elingenjör, produktutveckling eller liknande. - Förmåga att tolka tekniska ritningar och specifikationer. - Stark problemlösningsförmåga och kreativt tänkande. - Förmåga att arbeta både självständigt och i team. Meriterande: - Erfarenhet av att arbeta inom tillverkande industri - Förmåga att kommunicera tekniska idéer och lösningar på ett tydligt sätt. Våra kunder efterfrågar varierande kunskap, var därför tydlig med dina tidigare erfarenheter och kompetenser i ditt CV. Konsultuppdrag via AxÖ Consulting För att du skall trivas och må bra på ditt konsultuppdrag arbetar vi kontinuerligt med att ge dig så goda förutsättningar som möjligt. Vi har lång erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen, vi vet därför hur viktigt det är att ge dig rätt grund att stå på för att vi tillsammans ska kunna bedriva en professionell konsultverksamhet. Som konsult är du anställd av AxÖ Consulting, alternativ driver du ditt eget bolag men arbetar på uppdrag hos någon av våra kunder. Hos oss får du chansen att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du stärker ditt CV på några av regionens, och till och med Sveriges, mest ansedda och attraktiva bolag. Att arbeta som konsult via AxÖ Consulting är tryggt, roligt och utvecklande samt ett bra sätt att få fart på karriären. För att du skall trivas erbjuder vi dig trygga anställningsvillkor och vi arrangerar regelbundet sociala aktiviteter så att vi kan lära Information om ansökan  Detta är en generell annons då vi söker ingenjörer för kommande uppdrag. Urval och intervjuer sker därför löpande och tjänsten/tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor är du välkommen att kontakta Darko Lazarevic på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!  AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

17 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Vi söker efter UX-designers

AxÖ Consulting är ett rekryterings- och konsultföretag med kontor i Karlskoga, Örebro, Luleå, Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå och Malmö. Vi erbjuder tjänster inom rekrytering, bemanning, strategisk kompetensförsörjning och mycket mer. Vi får löpande in nya och spännande uppdrag från våra kunder. Uppdragen varierar och styrs av kundens behov. Information om startdatum och placering får du därför vid en potentiell matchning med ett ledigt uppdrag. Just nu söker vi UX-designers för framtida uppdrag inom Skåne län. Vi letar efter kandidater som söker efter anställning hos våra kunder, samt för dig som vill vara med och förstärka vår konsultverksamhet. Kvalifikationer Vi ser ett växande behov av både UX-designers och andra spännande roller hos våra kunder och vill ge dig möjlighet att hitta ditt framtida drömjobb. Vi letar efter dig som brinner för att lösa problem med digitalisering och mjukvara och som finner en tillfredsställelse i att skapa enastående användarupplevelser. Du är en passionerad individ som alltid strävar efter att utvecklas och lära dig nya koncept och tekniker inom UX-design. Krav: - Minst 3 års erfarenhet inom rollen som UX-designer, med en gedigen portfölj som visar på din expertis och förmåga att skapa användarcentrerade lösningar. - Djupgående kunskap inom områden som användbarhet, interaktionsdesign och informationsarkitektur. - Starka färdigheter inom användarundersökningar och användartestning för att iterativt förbättra och optimera produkter och tjänster. - Erfarenhet av att arbeta i tvärfunktionella team och kommunicera effektivt med olika intressenter, inklusive designers, utvecklare och produktchefer. Meriterande: - Kunskap om front-end-utveckling och förmåga att samarbeta nära utvecklingsteam för att säkerställa att designen implementeras på ett korrekt sätt. - Våra kunder efterfrågar varierande kunskap, var därför tydlig med dina tidigare erfarenheter och kompetenser i ditt CV. Konsultuppdrag via AxÖ Consulting För att du skall trivas och må bra på ditt konsultuppdrag arbetar vi kontinuerligt med att ge dig så goda förutsättningar som möjligt. Vi har lång erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen, vi vet därför hur viktigt det är att ge dig rätt grund att stå på för att vi tillsammans ska kunna bedriva en professionell konsultverksamhet. Som konsult är du anställd av AxÖ Consulting, alternativ driver du ditt eget bolag men arbetar på uppdrag hos någon av våra kunder. Hos oss får du chansen att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du stärker ditt CV på några av regionens, och till och med Sveriges, mest ansedda och attraktiva bolag. Att arbeta som konsult via AxÖ Consulting är tryggt, roligt och utvecklande samt ett bra sätt att få fart på karriären. För att du skall trivas erbjuder vi dig trygga anställningsvillkor och vi arrangerar regelbundet sociala aktiviteter så att vi kan lära känna varandra lite bättre. Information om ansökan  Detta är en generell annons då vi söker ingenjörer för kommande uppdrag. Urval och intervjuer sker därför löpande och tjänsten/tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor är du välkommen att kontakta Darko Lazarevic på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan! AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

17 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Rektor till Stora Valla i Degerfors

”Nu tar vi ett nästa steg i utvecklingen av Degerfors skolor. Har du också övertygelsen att det är med ett gemensamt arbete i skolan vi kan möta varje elev? För det är vad vi tror på och det är också en glädje att få göra det.” Awaz Karim, förvaltningschef Kultur- och utbildningsförvaltningen i Degerfors kommun. Degerfors skolutveckling 2024 Degerfors kommun är övertygade om att det är möjligt att skapa de allra bästa förutsättningarna för alla elever i skolan. Under våren 2024 inleds därför ett samarbete med Hans-Åke Sherp, docent i pedagogik med särskild inriktning mot skolutveckling och ledarskap. Detta arbete kommer att involvera alla inom skolan i Degerfors. Samtidigt kommer kommunen att genomföra arbete baserat på Backa barnet-modellen, ett samarbete där kommunens verksamheter arbetar nära polis och sjukvård för att gemensamt stödja barn och familjer. Backa barnet-modellen grundar sig i varje barns behov av trygghet, tillhörighet, omsorg, fritid, hälsa och utveckling samt att respekteras och ges möjlighet att ta ansvar. Detta arbetssätt har visat sig ha positiv effekt på andra platser i Sverige och i Skottland, där modellen har utvecklats. Nu söker vi en rektor som brinner för den fortsatta utvecklingen av skolan i Degerfors. Ditt ledarskap kommer att vara avgörande för att framgångsrikt implementera både skolutvecklingsprojektet och Backa barnet-modellen. Genom ditt engagemang och din expertis kommer du att vara en nyckelperson för att skapa de bästa förutsättningarna för elevernas välmående och utveckling. Arbetsbeskrivning I rollen som rektor får du leda en skola för årskurs 7-9 med cirka 300 elever. Ditt fokus ligger på att skapa en inkluderande lärmiljö, integrera informations- och kommunikationsteknik (IKT) samt främja kollegialt lärande. I samarbete med en biträdande rektor har du även ansvar för arbetsledning och arbetsmiljöarbete. Samtidigt kommer du att organisera verksamheten för ett aktivt pedagogiskt ledarskap och ha övergripande ansvar för personal, arbetsmiljö och budget, där styrdokument och läroplan är centrala. Ditt arbete strävar mot att driva den pedagogiska utvecklingen mot målen i läroplan och skollag, och du kommer att implementera kommunala beslut i samverkan med dina medarbetare. Du arbetar aktivt för att öka måluppfyllelsen i Degerfors kommun och integrerar huvudmannens målsättningar som en central del av din verksamhet. Du kommer att ingå i kultur- och utbildningsförvaltningens ledningsgrupp tillsammans med övriga rektorer, kulturchef och förvaltningschef. Rollen är direkt underställd förvaltningschef. Kvalifikationer Vi ser att du som söker har: - Pedagogisk högskoleutbildning kompletterad med rektorsutbildning. - Flerårig erfarenhet av att leda en skolverksamhet. - God förståelse för grundskolans styrdokument och värdegrund. - B-körkort. - Mycket goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift. Det är meriterande med ytterligare språkkunskaper, samt erfarenhet av arbete i projektform. För att lyckas i rollen är du en erfaren och kompetent ledare med tydligt verksamhetsfokus. Din förmåga att strategiskt och analytiskt navigera i utmaningar är en av dina framstående egenskaper, och du har en stor drivkraft för utveckling. Som person utmärker du dig genom engagemang, trygghet och en utmärkt förmåga att skapa relationer. Du ser föräldrarna som en viktig tillgång för skolans framgång och inser vikten av samarbete med olika parter inom organisationen. Om Degerfors kommun Degerfors är en industrikommun med cirka 10 000 invånare. Kommunen ligger i det vackra gränslandet mellan Värmlands och Örebro län där skogsbygd möter slättlandskap. Degerfors är en del av Bergslagens sydvästligaste utlöpare och tillhör Örebro län men ligger i de båda landskapen Värmland och Närke. Arbetsgivaren Degerfors kommun har ca 700 medarbetare, fördelat på fyra förvaltningar. Degerfors kommun erbjuder dig ett stimulerande och utvecklande arbete samt ett nära samarbete med erfarna kollegor. Läs mer på www.degerfors.se   Information All administration i denna rekryteringsprocess kommer att hanteras av AxÖ Consulting. Anmäl ditt intresse för tjänsten senast den 2 maj. För mer information kontakta rekryteringskonsult: Mia Haglund - [email protected] - 072-396 05 82 Vissa tjänster är säkerhetsklassade, därför kan även en säkerhetsskyddsintervju komma att bli aktuell i rekryteringsprocessen. AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

17 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Produktionschef till Alfapac AB

Är du en trygg, strategisk och ödmjuk ledare med stort intresse för produktion? Till Alfapacs produktionsteam söker vi nu en erfaren produktionschef med hjärta för både medarbetare och produktion. Alfapac erbjuder dig en nyckelroll i verksamheten där du får möjlighet att leda ett team med fantastiskt engagerade kollegor. Timingen för denna rekrytering är optimal, om du gillar att vara med och utveckla en verksamhet i alla delar. Företaget har nyligen fastställt ett ambitiöst tillväxtmål för de närmaste 5-7 åren. Just nu pågår färdigställandet av affärsplanen som ska styra arbetet framåt. Som produktionschef får du en central roll i detta arbete och du får stora möjligheter att forma verksamheten tillsammans med dina kollegor i ledningsgruppen.   Här blir du del i en företagskultur där alla är delaktiga i företagets framgång och tar ansvar för en hållbar framtid. Alfapac drivs av nyfikenhet och vill alltid befinna sig i framkant när det gäller hållbara produktlösningar och att driva utvecklingen i branschen framåt. Om det här låter intressant för dig ser vi fram emot din ansökan! Arbetsbeskrivning Som produktionschef ansvarar du för hela produktionsprocessen – från råvara till färdig produkt inklusive leverans ut till kund. Tillsammans med medarbetarna arbetar du med att utveckla och effektivisera produktionsprocesser, arbetsformer, organisation samt att planera och genomföra arbeten. I tjänsten ingår även: - Ledning och utveckling av produktionspersonal. - Förändringsarbete kopplat till produktionsprocesser och effektivitet. - Säkerställa att produktionen uppfyller höga kvalitetsstandarder och följer företagets riktlinjer för kvalitetssäkring. - Ansvar för att upprätthålla en säker och hälsosam arbetsmiljö för alla anställda. - Samarbete med andra avdelningar för att säkerställa ett smidigt produktionsflöde och leverans av produkter. - Samarbete med sälj- och marknadsavdelningen för att hjälpa kunder genom att utveckla hållbara och kostnadseffektiva lösningar med rätt plast på rätt plats. - Deltagande i kund- och leverantörsmöten eller revisioner. I ditt ansvar ingår även att hantera alla tekniska frågor relaterade till förändringar i maskinparken eller infrastrukturen i fastigheten, samt att planera och genomföra löpande reparations- och underhållsarbete. Rollen är underställd VD och ingår i företagets ledningsgrupp. Tjänsten är placerad i Åsbro, men du ansvarar även för anläggningarna i Kumla och Billingsfors. Kvalifikationer Vi ser att du som söker har: - Erfarenhet inom tillverkande industri, gärna processindustri. - Erfarenhet av att leda företag i förändring. - Goda kunskaper inom tillverkningsprocesser. - Erfarenhet av att ta fram underlag för ekonomisk kostnadsbudget avseende produktionskostnader, samt följa fastställd budget. - Goda kunskaper i Office-paketet. - Goda kunskaper i såväl svenska som engelska, i både tal och skrift. Kunskaper i ytterligare språk är en fördel, särskilt tyska. - Erfarenhet av att arbeta i verksamheter reglerade enligt ISO 9001:2015 samt ISO 14001:2015. Kunskaper inom polymera material, dess egenskaper, tillämpningsområden och övrig polymerkunskap är meriterande. För att lyckas i rollen är du en kommunikativ ledare, som gillar att utveckla människor, team och företag i sin helhet. Då Alfapac genomgår en spännande förändringsresa ser vi att du är en person som lockas av de utmaningar och möjligheter som följer en sådan process. Att uppnå gemensamma mål är centralt för dig, och din erfarenhet gör att du snabbt kan hantera utmaningar och att strategiskt planera och implementera nya riktlinjer för att säkerställa effektivitet och framgång. För Alfapac är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Alfapac är en arbetsgivare som strävar efter mångfald och välkomnar alla sökande oavsett kön, ålder, etnicitet eller bakgrund. Information och ansökan I denna rekrytering har Alfapac valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Jakob Erlingsson: [email protected] 070-687 97 58 Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Urval sker löpande. Observera att en bakgrundskontroll kan förekomma för slutkandidater. Bakgrundskontrollen syftar till att verifiera den sökandes arbets- och utbildningshistorik samt eventuella andra relevanta uppgifter. Denna praxis bidrar till att upprätthålla hög integritet och trovärdighet i vår rekryteringsprocess. Varmt välkommen med din ansökan! Om Alfapac Alfapac i Åsbro utvecklar, tillverkar och säljer teknisk plastfilm och industriell emballageplast till såväl lokala som internationella uppdragsgivare inom en mängd olika branscher. Många av våra kunder har verksamheter inom bland annat livsmedel, läkemedel, industri och bygg. Vi arbetar ständigt med att göra mer och mer av vår verksamhet miljövänlig och en stor del av det vi idag producerar består av återvunnen plast eller bioplast. Företaget är familjeägt och startades 1969. Alfapac omsätter ca 270 miljoner och har ca 95 anställda. Under 2023 har företagets ägare och styrelse fastställt en vision för tillväxt under de kommande 5-7 åren. Arbete pågår för närvarande med att färdigställa den affärsplan som ska styra det löpande arbetet under dessa år. Målsättningen är att under perioden fördubbla verksamhetens storlek, parallellt med ökad lönsamhet. Målet är tufft satt, och vi vet ännu inte alla kommande aktiviteter detta för med sig. Men, vi vet att vi har många spännande utmaningar och förändringar framför oss för att nå våra mål. Detta blir vardagen för vår nya produktionschef. Därför är viljan att utveckla, utmanas och förändra avgörande för att lyckas i rollen. Detta sker parallellt med att vaka över att vardagen fungerar, varje dag. AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

17 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Projektledare inom mekanik till Billerud

Tänk om du kunde gå till jobbet och bidra till en hållbar framtid? Som en ledande leverantör av förnyelsebara material och smarta lösningar till förpackningar är det vårt sätt att utmana oss själva, våra kunder och alla sorters förpackningar för att främja en hållbar framtid. Vi har en informell, förbättringsinriktad företagskultur som uppmuntrar individen till att tänka nytt, samarbeta, ta ansvar och skapa värde. Har du erfarenhet av att arbeta i komplexa industriprojekt och vill fortsätta din utveckling inom projektverksamhet? Vi söker en projektledare med industriell bakgrund som vill vara med och bidra till Teknikavdelningens många spännande projekt med fokus på mekanik. Välkommen med din ansökan! Tjänsten är en direktrekrytering. Rekryteringsprocessen hanteras av AxÖ Consulting men du kommer att anställas direkt hos Billerud. Arbetsbeskrivning Teknikavdelningen har två sektioner, Sektion Mek/Bygg samt Sektion Auto. Sektion Mek/Bygg har fem tekniska projektledare som arbetar med olika typer av projekt av olika omfattning, samtliga med fokus på att optimera och utveckla produktionsanläggningarna. I teamet finns även flera viktiga stödfunktioner, så som montagekontrollant samt dokumentationsingenjörer. Rollen innebär att du tar ansvar för projektens alla delar och moment. Du har helhetsansvaret för att projekten når uppsatta mål och kvalitetskrav utifrån gällande projektmodell. Det innebär att du bland annat ansvarar för: - Säkerhetsarbetet i projekten, både vad gäller interna och externa resurser - Budget och ekonomisk uppföljning av projekten - Kommunikation med beställaren - Planering, konsulthantering och dokumentation i projektet Billerud strävar ständigt efter förbättringar, så givetvis är du även med och medverkar till utveckling av arbetssätt, rutiner, dokumentationshantering och verktyg inom Teknikavdelningen. Är det dig vi söker? Som projektledare på Billerud har du en viktig och ansvarsfull roll. Därför söker vi dig som: - är utbildad civilingenjör med relevant teknisk inriktning, alternativ högskole-eller gymnasieingenjör med relevant inriktning i kombination med relevant yrkeserfarenhet (minst 5 år).  - har erfaren av att arbeta i projekt. - har grundläggande kunskap gällande direktiv, lagkrav och säkerhetsregler för att säkerställa att Billerud lever upp till både internt och externt ställda krav och förväntningar. - uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Det är starkt meriterande om du verkat som projektledare och det är en stor fördel om du har erfarenhet från processindustri. Det är även meriterande om du är certifierad projektledare enligt IPMA/PMI, men om du ännu inte fått chansen att certifiera dig kan Billerud erbjuda dig den möjligheten. Dina personliga egenskaper Som person är du strukturerad, noggrann och klarar av att leda flera parallella projekt. Du trivs i projektledarrollen och har ett starkt naturligt driv att genomföra projekten från start till mål med hög kvalitet. Du är en god kravställare och vet hur du ska kommunicera med beställaren för att skapa förutsättningar för att lyckas i projekten. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga och att du kan leda både interna och externa resurser i projekten mot uppsatta tidsramar och mål. Du är flexibel och har förmågan att se vilka prioriteringar som är nödvändiga att göra på både kort och lång sikt. Givetvis har du ett högt säkerhetstänk, är ansvarsfull och trygg med att fatta beslut. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Information och ansökan Låter detta som en roll för dig? Skicka in din ansökan redan idag eller senast den 5 maj. Vi arbetar med löpande urval. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Har du frågor kring rollen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kajsa Rosén på [email protected] alt. på 072-398 02 67. AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

15 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Butiksansvarig till Elektroskandia i Skellefteå

Har du en bakgrund inom elteknik eller annan teknisk bakgrund och vill arbeta med försäljning samt ha ansvar för vår butik? Då kan du vara precis den butiksansvarige vi letar efter till Elektroskandias nya stora butik i Skellefteå. Vi söker dig som är en engagerad och kunnig person som vill ta sin karriär till nästa nivå inom försäljning hos oss.   Vi erbjuder dig I mars invigde vi vår nya fräscha butik, dubbelt så stor som den tidigare. Bakgrunden till etableringen av den nya, större butiken är allt som händer i och kring Skellefteå, med nya industrier och företag som investerar. Det här har inneburit en ökad kundtillströmning till Elektroskandias butik och därför utökar vi butikssortimentet för att anpassa sig ännu mer till den lokala marknaden. Vi söker dig som driva och utveckla butiken och bistå våra kunder med den bästa servicen. Till din hjälp har du ett team som består av en butikssäljare, en teknisk säljare en utesäljare där du samarbetar med dina kollegor för att gemensamt uppnå försäljningsmål och överträffa kundförväntningar. Hos oss kan du utvecklas i din roll, med dina kollegor och vårt företag, tillsammans blir vi bättre på det vi gör, hur vi hittar lösningar och hur vi utvecklar branschen.   Som butiksansvarig kommer du att: - Driva arbetet i butik och bistå med expertkunskap inom elprodukter och lösningar. - Hantera kundrelationer, svara på tekniska frågor och erbjuda skräddarsydda lösningar. - Ha ett övergripande ansvar för arbetsmiljöarbetet i butiken. - Utmana dig själv och din erfarenhet för att ständigt förbättra vårt kundstöd och vår försäljning.    Arbetet sker dagtid på vardagar. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med 6 mån provanställning. Inför en anställning hos oss på Elektroskandia genomför vi en bakgrundskontroll.   Din profil Vi värdesätter att du har en positiv attityd, är initiativtagande och utåtriktad i affärsmässiga sammanhang där du skapar kontakter och underhåller relationer.  Du är en inkluderande och nyfiken lagspelare som ser möjligheter och du har förmågan att omvandla idéer till konkreta lösningar. Vi tror att du, precis som vi, kan ha en varierande bakgrund men för att vara framgångsrik i denna roll bör du ha erfarenhet från fackhandel med fokus på rådgivande försäljning, gärna en förståelse och intresse för el-tekniska produkter och deras användningsområden. Du har en tillmötesgående kundfokusering och har en förmåga å att bygga långsiktiga kundrelationer. Intresse för försäljning och förmåga att hjälpa och bistå kunder med förstklassig service är en självklarhet för dig. Har du dessutom en vilja att lära och utvecklas med stöd från oss i din roll så kan du vara rätt person för oss!   Varför ska du välja Elektroskandia: Vi är stolta över att vara en del av en koncern som värdesätter hållbara och långsiktiga lösningar. Tillsammans arbetar vi för att vår bransch ska spela en aktiv roll i att skapa en bättre värld – detta gäller både miljöarbete och den omställning som sker idag, samt att vara en rättvis arbetsgivare där mångfald och inkludering står i fokus. Med stöd från vår globala koncern Sonepar har vi samtidigt den kraft som en världsledande organisation innebär, samt den familjära atmosfären och lagandan som kännetecknar Elektroskandia. Ditt lärande fortsätter här. Vi erbjuder kontinuerlig utbildning och utveckling för att du ska kunna ta första klivet och nå nya höjder i din karriär.   Länk till förmåner och medarbetarberättelser: För att lära dig mer om våra förmåner och få en inblick i vårt team, besök förmåner och berättelser:  https://info.elektroskandia.se/jobba-hos-oss/3-2/   Ansökan I våra rekryteringar arbetar vi med ett löpande urval vilket innebär att vi löpande går igenom ansökningar och bjuder in till intervjuer. Tjänsten kan därför komma att tillsättas före ansökningstiden löper ut. Sista dagen att ansöka är 2024-05-05. Har du frågor angående tjänsten eller vill veta mer om Elektroskandia är du varmt välkommen att kontakta Joel Levisson, Säljchef region Nord tfn. 072-466 06 01 eller Rekryteringskonsult Cathrine Lind, Axö Consulting tfn 070-577 06 18.  Facklig kontaktperson för Unionen är Patrik Bäckström tfn. +46 40 38 51 13. Välkommen med din ansökan! AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

12 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024