Vi söker en marin expert inom sjökabelinstallation till uppdrag hos myndighet i Stockholm. Detta är ett konsultuppdrag. Tjänsten är på deltid, med en omfattning på 15 procent. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget Myndigheten är den som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, kostnadseffektivt och miljöanpassat - idag och i framtiden. Den drivs i form av ett statligt affärsverk, och har drygt 1500 anställda varav majoriteten arbetar på huvudkontoret i Stockholm. Granhammar-Runby är ett 3 km långt kabelprojekt i nordvästra Stockholm, där 1 km sjökabel ska förläggas i en vik av Mälaren. Kabelleverantör inklusive sjökabelinstallation håller på att handlas upp. Utskick av förfrågningsunderlag planeras till hösten 2025 och kontrakt Q3/Q4 2026. Projektet behöver en teknisk specialist för marina frågeställningar och installation av sjökabel under upphandlingsfasen och första delen av projekteringen i entreprenaden. Arbetsuppgifter • Bolla kravställning map sjöinstallation • Granska förfrågningsunderlaget för entreprenadupphandlingen. • Delta på anbudsmöten under entreprenadupphandlingen samt ev vara delaktig i anbudsutvärderingen. * Marina frågeställningar i samband med entreprenörens projektering Krav (OBS, obligatoriska) Konsulten ska ha minst 10 års erfarenhet av entreprenadarbeten till sjöss Konsulten ska ha erfarenhet av minst 1 liknande uppdrag från de senaste 3 åren Med liknande menas: Arbete i entreprenader med installation av kabelsystem på spänningsnivå 220kV till sjöss. Konsulten ska ha möjlighet att inom 1 h inställa sig på på kontor i Sundbyberg samt på det framtida arbetsområdet i närheten av Kungsängen, Stockholm. Konsulten ska ha minst 3 års erfarenhet av arbete i entreprenader med installation av kabelsystem på spänningsnivå 220kV till sjöss. Konsulten ska ha minst 2 års erfarenhet av arbete i entreprenader med installation av kabelsystem på spänningsnivå 220kV till sjöss i ”mindre/trängre” vatten där större fartyg inte kan operera. Meriterande Erfarenhet av Marine Survey Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!
Vi söker en teknisk expert/byggledare hissar och rulltrappor för uppdrag hos Trafikverket med stationering i Göteborg. Detta är ett konsultuppdrag. Tjänsten är på deltid, med en uppskattad omfattning på 50 procent. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget och Arbetsområde Som en del av förberedelsearbetet inför öppnandet av Västlänken och Varbergstunneln behöver Trafikverket stärka sin organisation inom drift och underhåll av systemen och installationerna i stationsmiljöer och tunnelanläggningar. Uppdraget går ut på att stärka Beställarens kompetens och resurser för tekniska system och installationer inom teknikområdena hissar och rulltrappor. Initialt kommer uppdraget fokusera på mottagandet av anläggningen. Arbetsuppgifterna omfattar att förstå anläggningens uppbyggnad och omfattning, vara underhållsrepresentant gentemot projekt Västlänken i sakfrågor inom aktuellt teknikområde, granska dokumentation ur ett underhållsperspektiv samt utforma och ställa tekniska krav i förfrågningsunderlag till nya drift- och underhållsupphandlingar inför drift och förvaltning av anläggningen. I ett senare skede, när program Västlänken lämnar över delprojekt Centralen till Underhåll, kommer uppdraget övergå till en byggledande roll. Konsulten kommer då att bistå Beställaren med att driva kontrakt gentemot entreprenör och följa upp dessa. I rollen ingår också att stödja ansvarig projektledare för Underhåll med generella förvaltningsfrågor, till exempel utveckling av processer och uppföljning av anläggningens status. Eftersom Västlänken öppnas i etapper kommer dessa arbetsmoment att ske i olika faser kopplade till olika delprojekt inom Västlänken. Uppdraget är komplext. Det är därför viktigt att konsulten har förmåga att snabbt sätta sig in i och följa rutiner och riktlinjer, även under press. Konsulten behöver dessutom ett arbetssätt och administrativ förmåga som säkerställer spårbarhet i arbete och beslut. Drift- och underhållskompetens samt erfarenhet av förvaltning av infrastrukturanläggningar är avgörande för att uppdraget ska kunna genomföras effektivt. Före mottagandet av anläggningen ingår att lära sig anläggningen genom dokumentation, systembeskrivningar, platsbesök och möten. Det ingår att stödja och bevaka att underhållsperspektivet tillvaratas i samarbete med Program Västlänken. Konsulten ska även delta i skapandet av förfrågningsunderlag för kommande entreprenadkontrakt och agera som underhållsrepresentant vid tester inom aktuellt teknikområde. Efter mottagandet ingår att säkerställa att projektet följer Trafikverkets interna process för projektstyrning (GÅ-processen). Konsulten ska följa upp entreprenörens operativa arbete och säkerställa att entreprenaden följer kontraktet. Vidare ingår att bereda och leda byggmöten, föra dialog med entreprenören kring övergripande planering och prioriteringar samt bereda beställningar av förändringar i kontrakt (UR/ÄTA). Konsulten kommer även föra dialog med entreprenör i samband med förändringar av anläggningsmassa, leverera statusrapporter till projektledare, säkerställa att entreprenörens egenkontroller, kvalitets- och miljöprogram efterlevs samt kontrollera att överenskommet FU- och AU-arbete genomförs enligt fastställda krav. Riskhantering inom entreprenörens kontrakt ska genomföras löpande och rapportering ske till delprojektledare för DP Installation/Infra. Krav (OBS, obligatoriska) Mnst 5 års (minst 3000 timmar) erfarenhet av byggledning eller projektledning inom teknikområden Hissar eller Rulltrappor. Arbetslivserfarenheten ska omfatta anläggning inkluderande lokala styrsystem och får ej vara äldre än 10 år Gymnasieutbildning el minst 3 år alternativt annan utbildning kompletterad med erfarenhet som vi bedömer likvärdig Genomfört utbildning i Elsäkerhet vid arbete - skötsel av elanläggningar SSEN 50110-1. Genomfört utbildning i BAS-P / BAS-U Meriterande För beställaren är det ett mervärde att resurskonsulten har kunskap inom både teknikområde hissar samt teknikområde rulltrappor. Om konsulten kan uppvisa att krav 1 i uppnås inom båda teknikområden erhålls mervärde. För beställaren är det ett mervärde att resurskonsulten har kunskap i entreprenadjuridik. Konsulten ska ha utbildning inom minst en av följande: AB, ABT eller ABFF samt erfarenhet av entreprenadjuridik om minst 1000 timmar. För beställaren är det ett mervärde att resurskonsulten har erfarenhet av operativt underhållsarbete inom aktuellt teknikområde. Konsulten ska kunna uppvisa erfarenhet inom byggledning med operativt ansvar för projekt om minst 3 år (minst 1500 timmar), alternativt ha arbetat operativt som tekniker eller arbetsledare hos entreprenör/leverantör under minst 3 år. För beställaren är det ett mervärde att resurskonsulten har erfarenhet av arbete inom drift och underhåll samt hantering av digitala ärendehanteringssystem och förvaltningssystem. Beställaren använder exempelvis GUS/Maximo. Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!
Vi söker Administrativt stöd till uppdrag hos Trafikverket med stationering i Göteborg. Detta är ett konsultuppdrag. Tjänsten är på deltid med en omfattning mellan 40-50 procent. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget och Arbetsuppgifter Uppdraget gäller tjänster inom området för projektledning, samordning och koordinering, vilket kan liknas vid projektkoordinering samt programsamordning. Uppdraget ska täcka behov av konsulttjänster i samband med planering och genomförande av flertalet samtida åtgärder vilka, inom tidsperioden 2025–2030, bedöms i stor omfattning påverka framkomlighet och tillgänglig kapacitet i vägtrafiksystemet inom Göteborg. Aktuella åtgärder utförs av Trafikverkets olika verksamhetsområden samt Göteborgs Stad och privata aktörer. Respektive åtgärd/projekt har sin projektorganisation etablerad, och detta uppdrag avser att koordinera och hålla ihop en samlad helhet för stöd till Västra regionens ledning inom Trafikverket Det administrativa stödet skall arbeta med följande arbetsuppgifter och områden: • Stödja uppdragets respektive huvudområde med administrativt stöd • Ingå som administrativ stödresurs för respektive projekt inom infrasystem • Etablera och driva överlämnandeprocess som överlämnandekoordinator • Kontinuerligt rapportera till sammanhållande resurs för uppdraget Krav (OBS, obligatoriska) A. Minst 3 års erfarenhet av arbete inom projektledningsorganisation med planering och genomförande av byggnads- och anläggningsarbeten för infrastrukturobjekt på väg. B. Dokumenterad erfarenhet av arbete med tid och resursplanering. C. Dokumenterad erfarenhet av arbete med överlämnade process från utförande organisation till mottagande organisation avseende infrastruktur väg. Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!
Vi söker en Samordnare för projekt Lundbyleden hos Trafikverket med stationering i Göteborg. Detta är ett konsultuppdrag. Tjänsten är på deltid, med en omfattning mellan 60-80 procent. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget och Arbetsområde Uppdraget gäller tjänster inom området för projektledning, samordning och koordinering, vilket kan liknas vid projektkoordinering samt programsamordning. Uppdraget ska täcka behov av konsulttjänster i samband med planering och genomförande av flertalet samtida åtgärder vilka, inom tidsperioden 2025–2030, bedöms i stor omfattning påverka framkomlighet och tillgänglig kapacitet i vägtrafiksystemet inom Göteborg. Aktuella åtgärder utförs av Trafikverkets olika verksamhetsområden samt Göteborgs Stad och privata aktörer. Respektive åtgärd/projekt har sin projektorganisation etablerad, och detta uppdrag avser att koordinera och hålla ihop en samlad helhet för stöd till Västra regionens ledning inom Trafikverket. Del av uppdraget innefattar även detaljerad projektkoordinering och samordning inom objektet Lundbytunneln, där flera samtida åtgärder kommer projekteras och genomföras av olika organisationer. Delområdet inom aktuellt uppdrag redovisas som Samordning inom objekt Lundbytunneln. Delområdet styrs och rapporterar till enheten Infrasystem inom Underhåll Västra regionen. Flera samtida åtgärder kommer projekteras och genomföras inom objektet Lundbytunneln, både av verksamhetsområde Investering och verksamhetsområde Underhåll, enhet Infrasystem. Delområdet Samordning inom objekt Lundbytunneln syftar till att vara ett operativt sponsorstöd för de projekt som utförs av Underhåll, enhet Infrasystem, samt samordningsstöd mot sidoprojekt (Investering) inom Lundbytunneln. I ovan beskrivning preciseras detta som ”projektsamordnare” som direkt stöd till projektsponsorn. Projektsamordnaren ska stödja projektsponsorn i beredande och koordinerande arbete för intern samordning och styrning av projekten. Rollen innebär att vara en stödjande resurs med hög grad av samordningsansvar och teknisk kompetens för att identifiera och föreslå hantering av olika beroenden och samband inom och mellan projekten för ett smidigt, koordinerat och effektivt genomförande. Projektsamordnarens uppgifter: Etablera och driva interna tvärprojektmöten inom Infrasystem Etablera och driva projektsamordningsmöten med sidoprojekt Etablera och driva projekteringsmöten med sidoprojekt För kommande skede, etablera och driva produktionsplaneringsforum, arbetsmiljö-/riskforum samt test- och driftsättningsforum Upprätta projektets övergripande aktivitets- och tidplan samt säkerställa att allt projektrelaterat arbete inom projekten utförs i enlighet med dessa planer Sammanställa och kontinuerligt genomföra riskhantering inom projektet samt underliggande riskhantering för respektive delprojekt Krav (OBS, obligatoriska) Erfarenhet av intern och extern beslutsförankringsprocess för investerings eller underhållsprojekt av hög komplexitet. Med hög komplexitet avses projekt med flera teknikområden, flera inblandade parter och stor påverkansgrad för verksamheten. Erfarenhet från nyckelroll inom projektorganisation (projektledare, delprojektledare, projekteringsledare eller likvärdig funktion) för ett avslutat projekt med en total projektbudget över 100 Mnkr vilket ska ha utförts inom de senaste 3 åren. Som avslutat projekt accepteras även avslutad deletapp inom projekt, driftsatt och ibruktagen anläggning eller liknande. C. Erfarenhet från nyckelroll inom projektorganisation (projektledare, delprojektledare, projekteringsledare eller likvärdig funktion) för teknikområde Installation och ITS (Intelligenta Transportsystem) gällande projektskeden avseende projektering och produktion. Med teknikområde Installation avses EL, TELE och STYR-tekniska installationer för vägtrafiktunne Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!
Vi söker en strategisk samordnare/uppdragsledare till uppdrag hos Trafikverket med stationering i Göteborg. Detta är ett konsultuppdrag. Tjänsten är på deltid, med en omfattning mellan 50-60 procent. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget och Arbetsområde Uppdraget gäller tjänster inom området för projektledning, samordning och koordinering, vilket kan liknas vid projektkoordinering samt programsamordning. Uppdraget ska täcka behov av konsulttjänster i samband med planering och genomförande av flertalet samtida åtgärder, vilka inom tidsperioden 2025–2030 bedöms i stor omfattning påverka framkomlighet och tillgänglig kapacitet i vägtrafiksystemet inom Göteborg. Aktuella åtgärder utförs av Trafikverkets olika verksamhetsområden samt Göteborgs Stad och privata aktörer. Respektive åtgärd/projekt har sin projektorganisation etablerad, och detta uppdrag avser att koordinera och hålla ihop en samlad helhet för stöd till Västra regionens ledning inom Trafikverket. Syftet med uppdraget är att på strategisk, övergripande nivå koordinera, samordna och föreslå korrigerande åtgärder med beslutsunderlag för att säkra förutsättningarna för samtida genomförande. Aktuell del av uppdraget redovisas som Övergripande strategisk samordning. Beställaren har rutiner för koordinering av trafikpåverkande åtgärder, vilket även för denna perioden är aktivt och har varit aktivt under flera år. Uppdraget syftar till att förstärka aktuell funktion med beslutsstöd till regional ledning samt arbeta proaktivt över projektgränserna för att stärka och säkra en samlad helhet. Arbetssätt och processer för programstyrning finns tillgängliga men kommer av konsulten att behöva anpassas och optimeras för aktuellt uppdrag. Delområdet styrs och rapporterar till enheten Byggnadsverk inom Underhåll Västra regionen. Sammanhållen uppdragsledning för uppdraget ingår även inom området. Konsultens uppgifter: Samordna de ingående projekten och samverkande parter inom projekt Älvsnittet Samordna en proaktiv kommunikation till allmänheten och interna parter Ta fram och ajourhålla en produktionstidplan och riskhantering Strukturera upp arbetssätt Informera intressenter Samordnaren har inte något beslutsmandat, utan ska lyfta beslutspunkter till den operativa styrgruppen Kontinuerligt rapportera till enhetschef Byggnadsverk Underhåll Västra regionen Vara föredragande för den operativa styrgruppen Krav (OBS, obligatoriska) A. Dokumenterad kunskap och flerårig (minst 10 år) arbetslivserfarenhet av att i rollen som projektledare, programledare eller likvärdigt ha samordnat och ansvarat för styrning av multidisciplinära infrastrukturprojekt, program eller likvärdigt. (Multidisciplinärt innebär projekt/program innehållande mark/grundläggning/väg, konstruktioner/byggnadsverk samt tekniska Installationer. Samtliga delar ska ingå för att definieras som multidisciplinärt).. B. Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att utveckla och arbeta med processer för styrning och uppföljning av större multidisciplinära infrastrukturprojekt, program eller likvärdigt. Arbetslivserfarenheten ska inte vara äldre än 10 år. C. Minst 5 års arbetslivserfarenhet av projektledning för arbeten i hög trafikintensiv vägmiljö. Med hög trafikintensiv vägmiljö avses trafiksnitt med ÅDT över 80 000 fordonspassager/dygn och inom TEN-T vägnätet. Med erfarenhet av projektledning avses planering och styrning av åtgärder i trafikmiljö med risk för stor trafikpåverkan och etablering av kompenserande insatser, tex produktionsanpassning, trimningsåtgärder, intressenthantering och operativ samordning. D. Kunskap inom kring entreprenadjuridik såsom AB, ABT, ABK. E. Kunskap gällande inköpsprocesserna LUF och LOU Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!
Vi söker en besökskoordinator till mångårigt uppdrag hos Trafikverket med stationering i Göteborg. Detta är ett konsultuppdrag. Tjänsten är på heltid. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget Besökskoordinatorn är placerad inom Västlänkens projektavdelning och arbetar huvudsakligen med projekt Västlänken. Arbete kan även förekomma inom övriga projekt som ingår i avdelningens ansvar, såsom Sävenäs, Pilekrogen, Lärje och Olskroken. Projekt Västlänken I Göteborg och Västsverige finns det ett antal brister vad gäller transportsystemets funktion vilket hämmar regionens utveckling. Problemen berör såväl långväga och kortväga godstrafik som det regionala resandet och arbetspendlingen. Även det långväga personresandet till och från Göteborg påverkas negativt av bristerna i och kring centrala Göteborg. En av åtgärderna som man identifierat för att komma tillrätta med problemet är att bygga Västlänken, vilket ingår som en del av Västsvenska paketet. Västlänken ska resultera i cirka 8 km dubbelspårig järnväg, varav 6 km i tunnel, mellan Almedal i söder och Olskroken i norr genom centrala Göteborg. Uppdraget består av följande: Resurskonsult Besökskoordinator inom avdelningen Västlänken, Verksamhetsområde Stora Projekt I uppdraget ingår överföring av kunskap till anställda på Trafikverket avseende de arbetsuppgifter som resurskonsulten utför åt Trafikverket. Arbetsuppgifter/Ansvar Uppdraget som besökskoordinator är en central roll i projektet och innebär att vara ett stöd till hela organisationen i frågor som rör externa besök, studiebesök och evenemang. Rollen syftar till att säkerställa en professionell och enhetlig hantering av alla typer av besök och möten där projektet presenteras för externa och interna intressenter, både nationella och internationella. Uppdraget är placerat inom projektets kommunikationsfunktion och rapporterar till kommunikationsansvarig. Konsultens arbetsuppgifter kan innefatta nedanstående, men är inte begränsat av att: • Utveckla riktlinjer för besökshantering: Utveckla rutiner och principer för hur studiebesök, externa delegationer och andra typer av besök ska planeras och genomföras inom projektet, inklusive ansvarsfördelning, säkerhetskrav och kommunikationsstöd. • Samordna och boka studiebesök och föredrag: Fungera som kontaktpunkt och koordinator för inkommande besöksförfrågningar, hantera kalendrar, boka lokaler och resurser samt säkerställa att besöken genomförs i enlighet med gällande riktlinjer och målgruppens behov. • Samordna med entreprenörer: I samråd med projektets entreprenörer planera och samordna besök och visningar i produktionsmiljö, med hänsyn till arbetsmiljö, säkerhet och tillgänglighet. • Genomföra presentationer: Självständigt eller tillsammans med andra hålla föredrag och presentationer på både svenska och engelska, anpassade till målgruppen – exempelvis skolklasser, branschkollegor, internationella delegationer eller politiska beslutsfattare. • Planera och genomföra konferenser och event: Ansvara för att projektets interna och externa evenemang (såsom invigningar, seminarier eller fackdagar) genomförs med god logistik, tydligt innehåll och i enlighet med projektets kommunikationsmål och varumärke. • Ta fram presentationsmaterial: Producera, uppdatera och anpassa presentationsunderlag, bilder, talstöd och annat kommunikationsmaterial i samarbete med kommunikationsteamet och projektets övriga funktioner. Krav (OBS, obligatoriska) • Akademisk utbildning inom kommunikation, information, media om 180/240p eller annan kombination av utbildning och erfarenhet som Trafikverket bedömer som likvärdig. • Minst fem (5) års arbetslivserfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete eller motsvarande arbete inom event- eller utställningsverksamhet. Med kravet avses exempelvis empelvis planering, samordning eller genomförande av kommunikation inom organisationer, projekt eller myndigheter, alternativt som eventplanerare, koordinator eller producent inom eventbyrå, reklambyrå eller liknande. • Dokumenterad erfarenhet av att förmedla komplex information på ett pedagogiskt och lättbegripligt sätt, anpassat till olika målgrupper. • Erfarenhet av att tala inför större grupper (minst 20 personer) på både svenska och engelska. Erfarenheten ska ha erhållits under de senaste fem (5) åren. • Gedigen erfarenhet av att ta fram olika former av presentationsstöd/material • Konsulten ska ha god kunskap om Microsoft Office • Konsulten ska inneha körkort som minst omfattar behörighet ”B” Meriterande För Trafikverket är det högst meriterande att konsulten har mycket god presentationsförmåga, samarbetsförmåga samt är strukturerad och självgående i sitt arbete. Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!
Vi söker Byggledare inriktning/bakgrund inom geoteknik till mångårigt uppdrag hos Trafikverk med stationering i antingen Umeå eller Skellefteå. Detta är ett konsultuppdrag. Tjänsten är på heltid. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget och Arbetsuppgifter Program Norrbotniabanan är en ny 27 mil lång enkelspårig järnväg mellan Umeå och Luleå. Programmet befinner sig i produktionsskede för sträckan Dåva – Skellefteå samt i projekteringsfas för sträckan Skellefteå – Luleå. Projekt Umeå Norra (byggledare geoteknik i Sävar) innefattar Norrbotniabanans dragning inom Umeå kommun, en sträcka på cirka 3 mil. Projekt Robertsfors (byggledare geoteknik i Robertsfors) innefattar Norrbotniabanans dragning inom Robertsfors kommun, en sträcka på cirka 5 mil. Uppdraget är ett konsultuppdrag gällande byggledare inom geoteknik som omfattar att vara delaktig i både planering och produktion av entreprenader inom Umeå respektive Robertsfors. Detta innebär att konsulten kommer att arbeta som kompetensförstärkning i beställarens projektorganisation. Resursen ska utföra arbetet i nära samarbete med projektets projektledare. I uppdraget ingår överföring av kunskap till anställda på Trafikverket avseende de arbetsuppgifter som resurskonsulten utför åt Trafikverket. Byggledaren utgör projektledarens stöd i produktionstekniska frågor för att säkerställa att det som levereras är i enlighet med avtalade villkor. Byggledaren ska aktivt verka inom tilldelat område/entreprenad/teknik för att ge underlag för beslut, i syfte om en effektiv produktion samt att entreprenaden genomförs på bästa möjliga sätt mot uppsatta mål. Konsult och projektledare utformar i dialog ett mer exakt tydliggörande av arbetsinnehållet. Omfattningen är i huvudsak som följer men inte begränsad därtill: Följa upp att tilldelade entreprenader är i överensstämmelse med kontraktshandlingar Delta i produktionstekniska lösningar på plats Delta i den dagliga kontakten med entreprenören med syfte att underlätta samarbetet och entreprenadens framdrift Kontrollera och följa upp entreprenörens arbete samt rapportera vidare inom ansvarsområdet enligt överenskommelse med projektledaren Identifiera problemområden och ge projektledaren råd inför beslut om förebyggande och korrigerande åtgärder och ekonomiska uppgörelser Samverka med andra byggledare till angränsande entreprenader Bevaka att erforderliga myndighetstillstånd och andra nödvändiga förutsättningar finns Föra dagbok över viktigare händelser regelbundet Följa upp att slutdokumentation från entreprenören erhålls och delta vid granskning av slutdokumentation och relationshandlingar i samråd med överlämnandekoordinator Följa upp att entreprenörernas egenkontroll enligt överenskomna planer, granska entreprenörens kontrollplaner och arbetsberedningar, följa upp och medverka vid besiktningar Delta i och i vissa fall leda för teknikområdet relevanta möten (byggmöten, produktionsmöten, teknikmöten etc.) Föra protokoll vid möten Medverka i riskhanteringsarbetet Hantera avvikelser Följa upp och dokumentera ändrings- och tilläggsarbeten samt mängdavvikelser enligt för projektet gällande rutiner Krav (OBS, obligatoriska) • Universitets- eller högskoleexamen om minst 180 hp (120 p) inom teknikområdet väg och vatten alternativt Kvalificerad Yrkesutbildning inom Geoteknik eller annan utbildning som Trafikverket anser är likvärdig • Minst 10 års erfarenhet i befattningen som geotekniker inom järnväg och/eller väg. • Minst 3 års erfarenhet av ovanstående krav ska ha innefattat fältarbete som geotekniker inom anläggningsentreprenad(er) • Erfarenhet av arbete med sulfidmassor • Giltigt B-körkort • God kommunikationsförmåga i svenska språket i både tal och skrift Meriterande För Trafikverket är det meriterande om konsulten besitter hög kommunikationsförmåga, problemlösningsförmåga och är självgående i sitt arbete Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!
Vi söker en Projektledare trafik till uppdrag hos myndighet i Stockholm. Detta är ett konsultuppdrag. Tjänsten är på heltid. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget och Arbetsområde I myndighetens uppdrag ligger att bereda och verkställa beslut om inriktning och omfattning för en långsiktigt hållbar kollektivtrafik. Dessutom ansvarar de för styrning och uppföljning av trafikdrift samt upprätthållandet av infrastrukturens funktion, säkerhet och värde. Varje dag reser mer än 700 000 personer med den allmänna kollektivtrafiken, det vill säga resor med tunnelbana, bussar, pendeltåg och lokalbanor. Trafikavdelningens roll är att som beställare förvalta och vidareutveckla de avtal som ryms inom verksamhetens uppdrag. Trafikavdelningen bidrar vid upphandlingar med expertis inom kravställning, trafikplanering samt uppföljning av avtal. Trafikavdelningen äger och har ett övergripande ansvar för avtal med leverantörer inom områden såsom trafik, trygghetstjänster, intäktssäkring via biljettkontroller och egendomsbevakning. I det övergripande ansvaret ingår att avtalen förvaltas på ett systematiskt och gemensamt arbetssätt. Avdelningen hanterar avtal inom ramen för SL:s tre varumärken: SL, Waxholmsbolaget och Färdtjänst. I ansvaret ingår att bidra med sakkompetens inom upphandlingar, genomföra avtalsuppföljning samt återföra förvaltningserfarenheter vid utformning av nya avtal och affärsmodeller. Trafikavdelningen ansvarar även för att pröva och verkställa färdtjänsttillstånd samt att tillhandahålla sjukresor på uppdrag av hälso- och sjukvårdsförvaltningen Projektledning av uppdrag inom trafik med fokus på politiska uppdrag såsom ”budgetuppdrag”. Resursen ska även bistå med stöd gällande depåfrågor vid utveckling av befintlig och ny anläggning. Arbetet innefattar hantering av frågor i gränssnittet mellan utvecklingsprojekt, teknik, förvaltning samt trafik med syfte att säkerställa god framdrift och ett stabilt övertagande av anläggningen. Projektledares roll är att leda och koordinera alla aktiviteter och funktioner inom ett projekt. Till sin hjälp har projektledaren en projektgrupp som oftast består av specialister inom sina respektive områden. Projektledaren ska se till att projektet uppnår uppställda mål avseende tid, kostnad och kvalitet. Som projektledare på myndigheten ska man agera utifrån utvecklingsmålen; kompetent projektgenomförare, affärsmässig beställare, effektiv styrning med resenären i fokus. Krav (OBS, obligatoriska) Akademisk utbildning på minst kandidatnivå. Minst tre (3) års dokumenterad erfarehet av att arbeta som projektledare. Minst två (2) års erfarenhet av upphandling av trafikavtal inom offentlig verksamhet, LOU/LUF. Minst fem (5) års dokumenterad erfarenhet av att arbeta inom politiskt styrd verksamhet, exempelvis inom en offentlig förvaltning eller myndighet. Det innebär att personen ska ha förståelse för de särskilda förutsättningar som råder i en organisation där politiska beslut påverkar verksamhetens inriktning och prioriteringar. Meriterande Minst ett (1) uppdrag som visar på erfarenhet av infrastrukturella förutsättningar påverkar planering och genomförande av kollektivtrafik. Det kan till exempel handla om arbete med hållplatser, terminaler, depåer, framkomlighet eller trafikmiljöer, samt hur dessa faktorer samverkar för att möjliggöra en fungerande kollektivtrafik. Minst ett (1) uppdrag med erfarenhet av att leda och genomföra affärsmässiga förhandlingar inom offentlig verksamhet eller annan reglerad bransch. Detta inkluderar förhandling av både kommersiella och juridiska villkor. Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!
Vi söker en Projektledare trafik till uppdrag hos myndighet i Stockholm. Detta är ett konsultuppdrag. Tjänsten är på heltid. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget och Arbetsområde I myndighetens uppdrag ligger att bereda och verkställa beslut om inriktning och omfattning för en långsiktigt hållbar kollektivtrafik. Dessutom ansvarar de för styrning och uppföljning av trafikdrift samt upprätthållandet av infrastrukturens funktion, säkerhet och värde. Varje dag reser mer än 700 000 personer med den allmänna kollektivtrafiken, det vill säga resor med tunnelbana, bussar, pendeltåg och lokalbanor. Trafikavdelningens roll är att som beställare förvalta och vidareutveckla de avtal som ryms inom verksamhetens uppdrag. Trafikavdelningen bidrar vid upphandlingar med expertis inom kravställning, trafikplanering samt uppföljning av avtal. Trafikavdelningen äger och har ett övergripande ansvar för avtal med leverantörer inom områden såsom trafik, trygghetstjänster, intäktssäkring via biljettkontroller och egendomsbevakning. I det övergripande ansvaret ingår att avtalen förvaltas på ett systematiskt och gemensamt arbetssätt. Avdelningen hanterar avtal inom ramen för SL:s tre varumärken: SL, Waxholmsbolaget och Färdtjänst. I ansvaret ingår att bidra med sakkompetens inom upphandlingar, genomföra avtalsuppföljning samt återföra förvaltningserfarenheter vid utformning av nya avtal och affärsmodeller. Trafikavdelningen ansvarar även för att pröva och verkställa färdtjänsttillstånd samt att tillhandahålla sjukresor på uppdrag av hälso- och sjukvårdsförvaltningen Projektledning av uppdrag inom trafik med fokus på politiska uppdrag såsom ”budgetuppdrag”. Resursen ska även bistå med stöd gällande depåfrågor vid utveckling av befintlig och ny anläggning. Arbetet innefattar hantering av frågor i gränssnittet mellan utvecklingsprojekt, teknik, förvaltning samt trafik med syfte att säkerställa god framdrift och ett stabilt övertagande av anläggningen. Projektledares roll är att leda och koordinera alla aktiviteter och funktioner inom ett projekt. Till sin hjälp har projektledaren en projektgrupp som oftast består av specialister inom sina respektive områden. Projektledaren ska se till att projektet uppnår uppställda mål avseende tid, kostnad och kvalitet. Som projektledare på myndigheten ska man agera utifrån utvecklingsmålen; kompetent projektgenomförare, affärsmässig beställare, effektiv styrning med resenären i fokus. Krav (OBS, obligatoriska) Akademisk utbildning på minst kandidatnivå. Minst tre (3) års dokumenterad erfarehet av att arbeta som projektledare. Minst två (2) års erfarenhet av upphandling av trafikavtal inom offentlig verksamhet, LOU/LUF. Minst fem (5) års dokumenterad erfarenhet av att arbeta inom politiskt styrd verksamhet, exempelvis inom en offentlig förvaltning eller myndighet. Det innebär att personen ska ha förståelse för de särskilda förutsättningar som råder i en organisation där politiska beslut påverkar verksamhetens inriktning och prioriteringar. Meriterande Minst ett (1) uppdrag som visar på erfarenhet av infrastrukturella förutsättningar påverkar planering och genomförande av kollektivtrafik. Det kan till exempel handla om arbete med hållplatser, terminaler, depåer, framkomlighet eller trafikmiljöer, samt hur dessa faktorer samverkar för att möjliggöra en fungerande kollektivtrafik. Minst ett (1) uppdrag med erfarenhet av att leda och genomföra affärsmässiga förhandlingar inom offentlig verksamhet eller annan reglerad bransch. Detta inkluderar förhandling av både kommersiella och juridiska villkor. Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!
Vi söker Projektingenjör - Dokumentationsansvarig för investeringsprojekt till myndighet inom elkraft. Detta är ett konsultuppdrag. Tjänsten är på heltid. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Arbetsuppgifter Uppdraget omfattar att vara dokumentationsansvarig för investeringsprojekt inom myndighetens investeringsprogram. Projekten drivs enligt myndighetens projektmodell, PPS. Rollbeskrivning Dokumentationsansvarig arbetar som projektmedlem och tar helhetsansvar i projekten för den tekniska anläggningsdokumentationen. Hanteringen av teknisk anläggningsdokumentation innebär kravställning gentemot entreprenör/projektör, koordinering av dokumentationsleveranser, ritningsteknisk granskning och inläsning av granskad/godkänd dokumentation i myndighetens digitala system enligt gällande dokumentationsstruktur. Det innebär därutöver uppföljning av nämnda kravställning, efterlevnad av Svk:s riktlinjer, samt strikt tidplanhållning i projektet. Krav (OBS, obligatoriska) Högskoleutbildning inom teknik eller teknikinformation, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet enligt myndighetens bedömning. Kunna behärska i svenska i både tal och skrift. Minst 2 års relevant arbetslivserfarenhet för att kunna utföra arbetsuppgifterna som beskrivs i avropsförfrågan. Minst 1 års erfarenhet av arbete med teknisk dokumentation från stations- och/eller kraftlednings- och/eller kabelprojekt. Minst 1 års erfarenhet av digitala verktyg för dokumenthantering. Meriterande Erfarenhet av att arbeta med myndighet inom el tekniska riktlinjer eller likvärdiga riktlinjer. Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer