Electrical Valve Design Engineer

Our client is expanding their team in Ludvika, seeking talented individuals to join their global team responsible for the electrical design and development of semiconducting HVDC and SVC valves. These advanced and compact instruments are crucial for HVDC power transmissions and provide support and stability to AC systems. Your role in the team As a part of this team consisting of 21 engineers and a manager, you will be responsible for performing calculations and simulations of semiconducting valves, designing, testing, and maintaining digital current transformers for HVDC and FACTS applications. You will also specify test requirements, and ensuring that tests are carried out according to standards. When you´ve become more experienced in the role you´ll help our clients customers with training in the specific systems. Requirements To be successful in this role, you should have a bachelor's or master's degree in electrical engineering, electronics, technical physics, or a related field, and previous work experience in similar areas is preferred. Proficiency in engineering tools such as Matlab, Mathcad, PSCAD, PSpice, COMSOL, or ANSYS is also required. However, the most important qualifications are a positive attitude and passion for electrical and electronic engineering, as well as self-motivation and a desire to deepen your knowledge. Fluent English is a requirement, and proficiency in Swedish is highly valued. Does this sound like an interesting opportunity for you? Don't hesitate to send in your application! A-hub is an equal opportunity employer and is committed to creating a diverse working environment. All qualified candidates will receive consideration for employment without regard to race, color, religion, gender, sexual orientation, gender identity, national origin, age or disability. By submitting your application for this job, you are consenting to A-hub using your personal information in accordance with our GDPR compliance policy (https://www.a-hub.se/integritetspolicy).

23 februari 2024
Sista ansökan:
11 augusti 2024
Elektronikingenjör till Wematter

Wematter är en innovativ pionjär inom 3D-utskriftsteknik som är dedikerade till att revolutionera tillverkningsindustrin. Deras avancerade teknik och passion för hållbarhet gör att de kan erbjuda deras kunder högkvalitativa 3D-utskriftslösningar som är både kostnadseffektiva och miljövänliga. Wematter tror på att samarbeta och att flytta fram gränserna för vad som är möjligt inom 3D-utskrifter. Wematter är en del av världsledande 3D Systems där du erbjuds en mix av det lilla entreprenörsdriva företaget och musklerna och möjligheterna i en global kontext. Vi söker nu en engagerad Elektronikingenjör som vill vara med och driva bolagets arbete inom elektronik! OM ROLLEN Vår 3D-skrivare Gravity har ett avancerat styrsystem uppdelat på två egenutvecklade styrkort bestyckade med ARM-processorer som kör FreeRTOS samt en x86-dator med Linux. Styrsystemet reglerar bland annat värme och styr högeffektslasern i maskinen för att lösa skrivarens huvuduppgift att skapa tredimensionella objekt av pulver. Till skrivaren hör dessutom kringprodukter för att till exempel efterbehandla utskrifter med vatten och att återanvända pulver mellan utskrifter. Du kommer att arbeta med hela utvecklingscykeln från kravställning och design till verifiering och certifiering. Du förväntas ta ett helhetsansvar för elektroniken i produkterna och kunna driva både ny- och vidareutveckling genom att vara med och definiera arbetet och genomföra det. Vi är ett litet utvecklingsteam där varje ingenjör får arbeta brett och verkligen sätta sin personliga prägel på slutprodukterna och arbetet dit. Utvecklingen görs ofta multidisciplinärt med andra delar av utvecklingsteamet i både labbmiljö och med fysiska produkter. VEM ÄR DU? Vi söker dig som trivs i samarbetet med andra men som också tycker om att ta mycket eget ansvar och självständigt kan driva dina arbetsuppgifter. Det är viktigt att du har ett starkt intresse för att lära dig ny kunskap då vi arbetar mycket tillsammans och lär oss av varandra. Sonika, du har ett genuint intresse för teknik! ÖNSKADE KVALIFIKATIONER - Utbildning som högskole- eller civilingenjör med inriktning mot elektroteknik eller liknande - Kunskaper om elektroniksystem, kan läsa och förstå scheman, datablad samt stötta vid komponentval - Erfarenhet av elektronikkonstruktion samt erfarenhet av att felsöka elektronik i labbmiljö - Meriterande med erfarenhet av programmering i inbyggda system - Meriterande med tidigare erfarenhet av EMC och maskinsäkerhet - Kommunicerar väl i tal och skrift, såväl på svenska som engelska Är du tidigare i din karriär kan det finnas en öppning för dig med. Med rätt driv kommer du få möjligheten att lära dig de områden ovan som du idag inte behärskar. VÅRT ERBJUDANDE På Wematter är ingen dag den andra lik, nya saker händer hela tiden och vi jobbar hårt för att ligga i framkant och vara bäst på det vi gör! Du kommer att bli en del av en liten men växande startup med höga ambitioner och en härlig arbetsmiljö. Du kommer även vara en del av 3D Systems och verka i en internationell miljö tillsammans med de bästa inom fältet. Våra medarbetare trivs och har kul på jobbet och det är viktigt för oss att dina färdigheter och kunskaper kommer till användning. Du kommer att tilldelas ansvar från första arbetsdagen och få möjlighet att påverka framtiden inom 3D-printing! OM FÖRETAGET Wematter och 3D Systems erbjuder de mest avancerade och omfattande digitala 3D-design- och tillverkningslösningarna som finns tillgängliga idag, inklusive 3D-skrivare, utskriftsmaterial och molnlösningar. Dess kraftfulla ekosystem förändrar hela branscher genom att ge yrkesverksamma och konsumenter möjlighet att förverkliga sina idéer med hjälp av dess omfattande materialval inklusive plaster, metaller, keramik och ätbara material. 3D Systems är en arbetsgivare som erbjuder lika möjligheter och är engagerad i att skapa en mångfaldig arbetsmiljö. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Upplägg: Anställning direkt hos Wematter. A-hub hjälper till med rekryteringsprocessen och vid eventuella frågor kontakta Sebastian Dejler på [email protected] Placering: Tjänsten är placerad på Wematters huvudkontor i Linköping. Wematter erbjuder hybridarbete Start: Omgående eller enligt överenskommelse

22 februari 2024
Sista ansökan:
10 augusti 2024
Senior Ingenjör inom Life Science

Har du 5 års erfarenhet eller mer som ingenjör inom Life Science och vill du ta ett nästa steg i din karriär? Vill du samtidigt kunna göra skillnad för människors liv och hälsa? Då är detta tjänsten för dig! Du kommer att tillhöra Sigmas kontor i Stockholm där företagskulturen är öppen och varm, i dagsläget består kontoret utav 60 stjärnor. Tillsammans och med lagets kraft strävar Sigma efter att bli ett av Sveriges mest välskötta ingenjörsinriktade konsultbolag, där Life Science är en av alla branscher vi verkar inom. Vad behöver du ha med dig? Vi söker passionerade och engagerade kollegor med tidigare erfarenhet inom Life Science, som är redo att ta ansvar och har förmågan att leda både sig själva och andra. Du är proaktiv och delar gärna med dig av din kunskap och erfarenhet. Som individ uppskattar du variation och strävar efter att göra skillnad genom kontinuerliga förbättringar. För att utveckla verksamheten tillsammans, tror vi att du har utbildning som ingenjör samt har tidigare erfarenhet inom något av följande områden: - Projektledning inom GMP-verksamhet - Ledarskap - Validering/kvalificering - Kvalitetskontroll eller kvalitetssäkring - Processutveckling - Laboratorieingenjör - Avvikelseutredning inom GMP-verksamhet - Produktionsteknik Övrig Information Start: Omgående eller enligt överenskommelse Plats: Stockholm Anställningsform: Detta uppdrag är ett konsultuppdrag som sträcker sig över 6 månader, med möjligheter till förlängning eller överrekrytering. I denna process samarbetar Sigma med A-hub. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta A-hub

21 februari 2024
Sista ansökan:
9 augusti 2024
Senior project engineer - Industrial automation

Vill du möjliggöra grön energiomställning och tillsammans med kollegor, bygga skräddarsydda inbyggda styrsystem? Detta bestående av både mjukvara och hårdvara för att möta omvärldens behov av hållbar, flexibel och säker energi? Då kan detta vara rollen för dig! Vår kund är ett globalt industriföretag i Skåne. De har en lång historia och verkar på en global marknad med ett brett fokus på energisektorn. Deras kunder är företag inom energi, industri och infrastruktur samt nya områden som hållbar mobilitet, smarta städer, energilagring och datacenter, över hela världen. De är pionjärer inom hållbar energi, och med prognoser som visar en fördubbling av elbehovet fram till 2050, är företaget en av de viktigaste spelarna i de lösningar som krävs för en hållbar framtid. Om rollen: I den här rollen kommer du att ingå i ett team med ansvar för design och utveckling av elektroniska komponenter och tillhörande automation. Du kommer också att arbeta tillsammans med kunder, både internt och externt, för att säkerställa att vår leverans följer deras krav och standarder och vid tillfälle utföra och delta vid både FAT/SAT. Samarbeta med kollegor samt dela best practice mellan olika projekt och discipliner kommer vara en stor del av ditt arbete. Kvalifikationer: - Högskole- eller universitetsexamen inom elkonstruktion, eller annat relevant område med inriktning på automation. - Erfarenhet av att arbeta med programmering av industriell automation i PLC/DCS. - Flytande kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Svenska är meriterande. - Möjlighet att resa för driftsättning av installationer och SAT. Meriterande är om du... - Erfarenhet av att arbeta med fullständigt redundant system/Fully redundant system - Erfarenhet av att arbeta med/enligt IEC 61850 Vår kund värderar utvecklingspotential och inställning lika högt som faktisk erfarenhet. Som Project Engineer inom Industrial Automation hos vår kund erbjuds du en spännande och stimulerande arbetsmiljö där du blir en viktig lagspelare för att leverera teknologi i världsklass! Låter det intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Urvalet sker löpande. Vid frågor kring tjänsten, vänligen kontakta [email protected]

21 februari 2024
Sista ansökan:
9 augusti 2024
Production Engineering Manager

Scandinova expanderar och söker nu efter deras nya Production Engineering Manager Är du en person som vill arbeta i en kreativ och samarbetsvillig miljö med alla förtegets funktioner samlade på ett och samma ställe? Vill du vara med och leda Scandinova till fortsatt teknisk framgång? Då har vi tjänsten för dig! Om Företaget ScandiNova utvecklar och producerar morgondagens banbrytande pulserande kraftsystem. De unika produkterna och applikationerna härstammar från år av forskning. Med patenterad teknologi förändrar ScandiNova spelplanen för en hel bransch. Scandinovas teknologi håller på att bli den nya marknadsstandarden bland världens största leverantörer av strålbehandlingsutrustning, industriell röntgen och andra industriella tillämpningar. ScandiNovas kunder finns världen över inom segmenten Science, Industry och MedTech. Kundernas krav varierar inom dessa olika områden, men gemensamt för alla är att de har höga krav på god kvalitet. Vem är du? Vi söker dig med bakgrund från en ledande befattning, företrädesvis inom industrin, med god erfarenhet av projekt, konstruktionsarbete, industrialisering och produktionsteknik. Du lockas av att bli en nyckelspelare i ett växande internationellt bolag med en stark kundbas och unika produkter. Du är en engagerad, pådrivande och coachande ledare som har lätt för att samverka med andra funktioner. Om Tjänsten Som chef för Produktionsteknik på ScandiNova kommer du att leda ett team om 12 personer och driva den fortsatta utvecklingen av arbetet på avdelningen. Du representerar Produktionsteknik i Operations ledningsgrupp och deltar aktivt där. Du ansvarar för att den egna avdelningens samarbete mellan andra grupper/avdelningar inom företaget fungerar på ett effektivt sätt. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Arbetsledning av elektronik- och mekanikkonstruktion. Planera och leda arbetet för mekanik- och elektronikkonstruktörerna. Delta i produktionsplanerings- och projektmöten, konstruktions genomgångar både internt och med kunder. Planera och leda arbetet för produktionsingenjörerna och coacha dem i deras arbete med investeringar och ständiga förbättringar i produktionen. Ansvara för PLM-systemet Sovelia, CAD-systemet Autodesk, samt instruktions systemet Visual Factory. Personalledning samt såsom planering, löne- och utvecklingssamtal, avdelningsmöten etc. samt att aktivt arbeta med att bygga ett starkt avdelnings team framåt Skallkrav - Högskoleingenjör- eller Civilingenjörsutbildning inom maskinteknik, elektronik, industriell ekonomi eller annan relevant bakgrund - 5-7 års arbetserfarenhet som ingenjör - Chefserfarenhet - Erfarenhet utav förbättringsledning och förändringsledning. - Goda kunskaper inom CAD - Svenska och engelska i tal & skrift. Övrig Information Start: Enligt överenskommelse Arbetstider: Heltid Plats: Uppsala med möjlighet att arbeta hemifrån vid behov Anställningsform: Direktrekrytering I denna process samarbetar ScandiNovas Systems med A-hub. För frågor kring tjänsten hör av dig till ansvarig rekryterare [email protected]

20 februari 2024
Sista ansökan:
8 augusti 2024
Rekryteringsassistent

Till en av våra kunder söker vi nu en rekryteringsassistent på 50%. Vår kund sitter i samma kontorsbyggnad som oss. Studerar du på universitet och drömmer om att utvecklas som rekryterare? Vill du jobba för ett snabbväxande och innovativt företag som värdesätter relationer, både externt och internt? Vill du arbetat i ett företag med stark teamkänsla och där allas, oavsett arbetsroll, bidrag värderas lika? Då har du hittat rätt... välkommen till A-hub! A-hub är ett expansivt och innovativt företag inom rekryterings och bemanningsbranschen. På A-hub tror vi på ständig utveckling, där vi hjälper våra kunder att utvecklas men även våra medarbetare på A-hub. Vi tror på att anpassa utvecklingen efter individen och hos oss blir du hörd, sedd och får den utveckling som du behöver för att accelerera din karriär inom rekrytering. Vi är nu på jakt efter dig som vill utvecklas inom rekrytering i en deltids-roll på 50% som rekryteringsassistent! OM TJÄNSTEN En av våra kunder behöver vår hjälp med att rekrytera fler konsulter till sina uppdrag. - Granskning och urval av ansökningar - Annonsskrivning/administration - Search i interna och externa kanaler - Telefonavstämningar och intervjuer med kandidater - Referenstagning Du erbjuds stor flexibilitet och eget ansvar i rollen där vår ambition är att det ska passa din livssituation på bästa sätt i samband med dina studier. Arbetsuppgifterna anpassas på individnivå och på sikt kommer det även finnas möjlighet att ta större ansvar i vissa processer. VEM ÄR DU? - Du har erfarenhet från rekryterings/konsultbranschen som assistent, researcher eller likande. - Studerar relevant utbildning för tjänsten, exempelvis personalvetare, beteendevetare, ekonomi eller motsvarande på universitet/högskola - Tidigare arbetslivserfarenhet av rekrytering inom IT/teknik är meriterande - Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelsk Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper där vi gärna ser att du har/är: - God samarbets- och kommunikationsförmåga - Du kommer dagligen samarbeta och kommunicera både internt och externt - Självgående och ansvarstagande - Du kan själv ta nödvändiga beslut och tar ansvar för dina arbetsuppgifter - Ihärdig - Du triggas av en utmaning och ger inte upp i första steget! - Orädd - Du räds inte att slängas ut i nya områden och arbetsuppgifter - Initiativtagande - Du är den som alltid tar action helt enkelt! DU ERBJUDS En spännande och utvecklande tjänst där du får möjligheten att vara en viktig del i bolagets tillväxt tillsammans med ett lag av erfarna och hungriga kollegor. Du kommer arbeta som konsult hos en av våra kunder men vara placerad på vårt kontor. Vi präglas av en kultur som andas framåtanda. ÖVRIG INFORMATION OM TJÄNSTEN Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Du behöver ha möjlighet att arbeta 20 timmar i veckan. Placering: Göteborg Sisjön på plats Lön: Timbaserad, 160kr/h Start: 1 Mars

19 februari 2024
Sista ansökan:
7 augusti 2024
Lending Enterprise Architect to Tietoevry Banking

ABOUT THE COMPANY Tietoevry Banking delivers scalable and modular Software as a Service and other market leading software products built by unmatched industry expertise, accelerating the digital transformation of financial institutions. As a leader in the Nordics and beyond, their more than 3500 experts help 400+ customers to gain a competitive edge. Do you want to learn more about Tietoevry? Click here (https://www.tietoevry.com/en/banking/). ABOUT THE ROLE Tietoevry Banking is actively seeking a highly skilled and motivated Lending Enterprise Architect to join their team. As a Lending Enterprise Architect, you will play an important role in defining the technology roadmap for their Lending services and solutions. You will collaborate with cross-functional teams, including business stakeholders, to develop and implement scalable and innovative Lending architectures. Responsibilities include: - Define and develop end-to-end Lending architecture covering loan origination, servicing, and collection processes. - Collaborate with business and technology stakeholders to gather and analyze requirements and translate them into architecture design. - Design and evaluate Lending systems, platforms, and technologies to ensure scalability, reliability, security, compliance, and cost efficiency. - Drive the adoption of industry best practices and emerging technologies in the Lending domain to enhance efficiency and customer experience. - Conduct risk assessments and provide technical guidance and recommendations to mitigate risks. - Mentor and provide technical leadership to cross-functional teams, guiding them in implementing Lending solutions. - Stay up to date with industry trends, laws and regulations, and advancements in technology to drive innovation and enhance Lending services. - Participate in customer- and partner-meetings to present and explain architecture principles and design as well as interaction with solutions on customer-side. WHO ARE YOU? The successful candidate will have a deep understanding of Lending processes, technology frameworks, and Enterprise Architecture principles. Previous experience from adopting Cloud technologies is a plus since Lending is embarking on a Cloud journey over the coming years. We also believe that you have/are: - Master’s degree in computer science, Information Technology, or a related field. - Proven experience as an Enterprise Architect or a similar role - In-depth knowledge of Lending processes, systems, and technologies, such as loan origination platforms, credit scoring, loan servicing, and collections. - Previous experience from designing and implementing enterprise-level Lending architecture. - Proficiency in utilizing Enterprise Architecture frameworks (e.g., TOGAF) and tools. - Solid understanding of relevant technologies and frameworks in the Lending domain, such as loan management systems, APIs, cloud platforms, and data analytics - Previous experience from adopting Cloud technologies - Fluent in writing and speaking English It is also beneficial if you have: - Relevant certifications (e.g., Certified Lending Professional, TOGAF) - Knowlegde of the Swedish language BUT MOST IMPORTANTLY, WE BELIEVE THAT YOU HAVE: - Strong communication and stakeholder management skills, with the ability to convey complex technical concepts to both technical and non-technical audiences - Strong analytical skills with the ability to assess business needs and recommend suitable architectural solutions. - A robust business mindset and demonstrate a keen understanding of commercial dynamics, encompassing relationships, agreements and overall business acumen. ¨ WHAT TIETOEVERY WILL OFFER YOU: - An interesting journey preparing Tietoevry Banking for being carved out as a potential listed company in the coming years - Interesting and dynamic work environment - A team of great colleagues that constantly support each other - Professional and personal development opportunities - Competitive salary and benefits OTHER INFORMATION: Start: According to agreement Location: Stockholm, hybrid with 3 days per week in the office Employment: Fulltime This is a direct employment with Tietoevry but the recruitment process is handled by A-hub on request of Tietoevry, all questions regarding the position should therefore be sent to [email protected]. Salary and employment conditions will be discussed seperately. As part of the recruitment process a background check will be done before any offer of employment.

19 februari 2024
Sista ansökan:
7 augusti 2024
Sales Representative till snabbväxande YSDS

Är din nästa arbetsgivare ett marknadsledande företag som vill förändra en hel bransch? Där en unik kultur präglar arbetssättet och en fantastisk samling människor gör allt för att kontinuerligt överträffa sina kunders behov? På Your Special Delivery Service är du aldrig ensam, där omges du av ett otroligt kompetent och engagerat gäng kollegor i en organisation med global närvaro. En miljö där du och dina kollegor löser utmaningar inom specialtransporter som ingen annan har förmåga att lösa. En arbetsplats där du kan utmanas, vinna och utvecklas! Välkommen till YSDS! OM TJÄNSTEN OCH FÖRETAGET Varje kund, precis som varje individ är unik och alla har sina egna behov och utmaningar. Att verkligen förstå dessa och omsätta dem till bästa tänkbara lösning är vardagen för de över 120 engagerade och ytterst kompetenta medarbetarna världen över på YSDS. De kallar det för Unique Logistics Solutions! Sedan starten 2006 har målet varit att vara branschledande när det kommer till förståelse, service och innovation inom logistik. YSDS är ett företag med en kultur som sätter människan i fokus och tror på en arbetsplats med mångfald, högt i tak och starkt driv för utveckling! Med sina högt satta mål söker nu kontoret i Göteborg sin nästa stjärna till försäljningsavdelningen. I din roll som Sales Representative kommer du att kontakta och bearbeta nya och befintliga kunder för att utforska eventuella transportbehov. Tillsammans med dina kollegor utformar du och löser specialtransporter inom framför allt Life Science. Läs gärna mer om YSDS här (https://ysds.com/about-ysds/who-we-are/) DU ERBJUDS - Att arbeta på ett attraktivt och snabbrörligt företag med starka värderingar, levande kultur och kollegor i världsklass! - Möjlighet att vidareutveckla och vässa dina befintliga kunskaper inom relationsskapande tjänsteförsäljning. - Äga dina kundsamarbeten genom hela kundresan, från lead till avtalskunder. - Goda utvecklingsmöjligheter inom bolaget på nationell såväl som internationell nivå. EXEMPEL PÅ ARBETSUPPGIFTER - Arbeta med nykundsbearbetning; prospektera, boka, träffa, vårda och utveckla samarbeten. - Säkerställa en nära och långsiktig relation med kunder i syfte att utveckla befintligt samarbete genom konsultativ försäljning. - Representera företaget på mässor och event. VI SÖKER DIG SOM - Har relevant arbetslivserfarenhet från B2B-försäljning. - Har en eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. - Behärskar Officepaketet och har vana av att arbeta i CRM-system. - Har B-körkort. - Talar och skriver obehindrat på såväl svenska som engelska. - Har förmågan att inge stort förtroende genom konsultativt arbete i kundrelationer. DET ÄR MERITERANDE OM DU HAR - Relevant erfarenhet av transport- och logistikbranschen sedan tidigare. - Kunskap och erfarenhet från andra branscher som ger dig en ökad förståelse för kunders behov och beteenden. SOM PERSON TROR VI ATT DU HAR/ÄR - Självgående. Du arbetar effektivt mot uppsatta mål och deadlines och tar stöd där det behövs. - Problemlösande. Kan lyssna in de utmaningar som finns och arbeta lösningsorienterat mot uppkomna problem. - Orädd. Att ställas inför nya situationer är inget du räds, likaså är du bekväm med att skapa nya relationer både internt och externt. - En hög energinivå. Du har ett starkt driv och gillar när det händer saker i din omgivning. I den här rollen ser vi mer till dina personliga egenskaper snarare än dina erfarenheter. Stor vikt tillämpas på vem du är och vad du vill uppnå tillsammans med YSDS. Hoppas vi har fångat ditt intresse, vi ser fram emot din ansökan! ÖVRIG INFORMATION Start: Enligt överenskommelse. Arbetstider: Heltid, ordinarie kontorstider. Plats: Göteborg Anställningsform: Detta uppdrag är en rekrytering och anställningen sker direkt hos vår kund. Lön, villkor och dylikt diskuteras separat. Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub. YSDS önskemål är därför att alla frågor rörande tjänsten hanteras av A-Hub (https://www.a-hub.se/) och rekryteringskonsult Maja Wikemark, [email protected].

14 februari 2024
Sista ansökan:
2 augusti 2024
Junior Projektledare med ambitioner!

De senaste åren har Power Tech elektrifierat båtar, utvecklat energilagringssystem samt utvecklat och producerat en rad andra applikationer för att bidra till en mer miljövänlig värld! Vi erbjuder komplett leverans av styrsystem, strömförsörjning och skåpkonstruktion baserat på egen teknik. De främsta kunderna finns inom varv- och fartygsindustrin. Viktiga värderingar för Power Tech är kvalitet, innovation och tillförlitlighet. Nu finns möjligheten till en spännande tjänst i ett snabbväxande bolag med höga ambitioner! FRÄMSTA ARBETSUPPGIFTER ÄR: - Leda projekt från start till slut, dvs. vara delaktig i och knyta samman alla involverade processer från projektstart till slut. - Projektadministrering - projektupplägg, inköp, dokumenthantering. - Vara i kontakt med leverantörer och kunder. - Samordna nödvändig information och dokumentation för projekt. - Arbeta tätt med ekonomi och projektuppföljning. - Vara med och utveckla nya rutiner och arbetssätt för att driva utvecklingen av projektprocessen framåt DU ERBJUDS: - En möjlighet till en nyckelposition med stort eget ansvar där du bidrar med ditt engagemang i en organisation under utveckling. - Att utvecklas tillsammans med likasinnade kollegor i en härlig arbetsmiljö med glädje och framåtanda i fokus. - Du får möjligheten att utforma arbetsuppgifter på ett effektivt sätt utifrån gällande målsättningar, strategier och andra riktlinjer ifrån chef. ERFARENHET, KOMPETENS OCH PERSONLIGHET: För att lyckas i rollen ser vi att du är driven och nyfiken på att lära nytt. Du har arbetat med service samt administration tidigare och har god prioriteringsförmåga. Som person är du noggrann, kommunikativ och handlingskraftig. Vidare ser vi gärna att du trivs med att arbeta i högt tempo och är en person som ser lösningar hellre än problem. Vi tror att du har en teknisk utbildning alternativt likvärdig arbetslivserfarenhet. Du har med fördel några års erfarenhet i ledande befattning samt intresse för olika tekniska system. För rätt person finns goda möjligheter till utveckling då en spännande resa väntar Power Tech de närmaste åren! ÖVRIG INFORMATION Start: Gärna så snart som möjligt. Arbetstider: Heltid, ordinarie kontorstider. Plats: Västra Frölunda, Göteborg Detta uppdrag är först ett konsultuppdrag på 6 månader genom oss på A-Hub. Därefter sker en tillsvidareanställning direkt hos vår kund Power Tech. Rekryteringsprocessen hanteras av A-Hub. Urval görs löpande och vi rekommenderar dig att ansöka så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Maja Wikemark, [email protected] Välkommen med din ansökan!

13 februari 2024
Sista ansökan:
1 augusti 2024
Inköpare till internationellt bolag i Göteborg

A-hubs vision är att vara källan och själva nätverket för ambition. Vi vill förändra branschen och föra ambitiösa människor snabbare, enklare och rättvisare till sina drömjobb genom en mer digital process som gör det möjligt att hålla högsta kvalitet. A-hub är en medarbetaranpassad arbetsgivare för dig som är målinriktad och gillar att vara med och påverka i en flexibel samt entreprenöriell miljö. Hos oss får du ansvar och självklart även förtroende samt erbjuds möjlighet till stor personlig utveckling. Vi är nära och personliga där vi önskar arbeta nära våra konsulter för att de skall trivas i sina uppdrag. Vi får återkommande förfrågningar från våra industrikunder här i västsverige där det finns ett önskemål om konsulter inom inköp. Vi får en variation förfrågningarna men grunden är att våra konsulter behöver kunna kliva in i uppdragen och bistå våra kunder inköpsarbetet. VAD ERBJUDS DU? - Oftast längre uppdrag på mellan 6-18 månader - Möjligheten att arbeta i såväl större bolag men det kan också finns mindre lokala bolag som efterfrågar din kompetens - Vi arbetar alltid för att hitta ditt nya uppdrag där din kompetens och utveckling får styra vilka uppdrag du önskar. - Vi har självklart kollektivavtal och arbetar för att hitta den optimala lösningen kring ersättning för varje uppdrag. VI HAR OLIKA KUNDUPPDRAG SOM KAN INNEFATTA - Att arbeta med hela processen, från order, inköp, planering, EDI, logistik och leveranser. - Ansvara för avtal med både långsiktiga och strategiska leverantörer. - Föra en tät dialog med kunder och leverantörer, men även med våra egna säljare, inköpare och produktion. - Upprätthålla och utveckla bolagets relationer till kunder och leverantörer. - Genomföra hela upphandlingar - Avropa i befintliga inköpsavtal VI SÖKER DIG SOM HAR/ÄR - Minimum 5 år som inköpare. - Erfarenhet från operativt inköpt inom industri/logistik. - Erfarenhet från strategiskt inköp inom industri/logistik. - Relevant erfarenhet från logistik, ekonomi, teknik eller motsvarande. - Har förhandlingsvana och duktig i såväl det fysiska som det digitala mötet - Hos många av våra kunder är engelska koncernspråk vilket gör det som ett krav - Är pålitlig och levererar konsekvent enligt överenskommelse. - Är affärsmässig, lyhörd och trivs med att bygga långsiktiga relationer med människor på alla nivåer. - Du är kommunikativ och förmedlar information på ett tydligt, konstruktivt sätt i rätt tid och anpassat till målgruppen. - Du är lösningsorienterad och har en hög känsla för kvalité. Är strukturerad och har ett öga för detaljer. Övrig information: Start: Efter överenskommelse. Placering: Göteborg eller västra Sverige Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd utav A-hub och arbetar ute hos våra kunder. För frågor eller funderingar kontakta John Andersson: [email protected] Hoppas att vi har fångat ditt intresse!

9 februari 2024
Sista ansökan:
28 juli 2024