Projektingenjör till västlänken!

A-hubs vision är att vara källan och själva nätverket för ambition. Vi vill förändra branschen och föra ambitiösa människor snabbare, enklare och rättvisare till sina drömjobb genom en mer digital process som gör det möjligt att hålla högsta kvalitet till totalt flexibla upplägg för våra kunder. A-hub är en medarbetaranpassad arbetsgivare för dig som är målinriktad och gillar att vara med och påverka i en flexibel samt entreprenöriell miljö. Hos oss får du ansvar och självklart även förtroende samt erbjuds möjlighet till stor personlig utveckling. Vi söker en konsult till uppdraget som Kvalificerad Projektingenjör till Västlänken i Göteborg. Uppdragsbeskrivning Som kvalificerad projektingenjör blir ditt uppdrag inledningsvis att stödja projekt Pilekrogen i alla förekommande arbetsuppgifter så att de genomförs och dokumenteras. Arbete i övriga projekt inom program Västlänken kan dock förekomma. Kvalificerad projektingenjörs övergripande uppgifter är att biträda och stödja projektledaren och ansvara för tid, ekonomi, risk och kvalitet under projektets alla skeden dvs från planskede till avslut och överlämning till förvaltaren. Omfattning: 100% Distansarbete: I samråd med beställaren Stationeringsort: Göteborg Uppdragsstart: Omgående efter 2024-03-18 Uppdragsslut: 2026-04-30 Tillval: 1+1 år ytterligare. Senast 3 månader innan kommer beställaren meddela huruvida optionen kommer nyttjas. Utrustning: Dator samt en arbetsplats för resurskonsulten på Trafikverkets kontor tillhandahålles. Kompetenskrav (ska-krav) - Högskoleutbildning 180 hp (120p) inom samhällsbyggnad. - Minst 5 års erfarenhet från bygg- och anläggningsbranschen. - Har erfarenhet från arbete i dokumenthanteringssystemen SharePoint och ProjectWise eller motsvarande system. - Har arbetat som projektingenjör, eller i likvärdig roll, inom infrastrukturprojekt. - Har arbetat minst 1 år i en beställarorganisation för järnvägsprojekt med budget på minst 50 MSEK och där uppdraget varit att samordna tid, ekonomi och riskarbetet. Arbetserfarenheten får ej vara äldre än 10 år (Minst 80 % sysselsättningsgrad per tillgodoräknat erfarenhetsår). Meriterande krav (bör-krav) - Du kan arbeta självständigt samt har stor samarbetsförmåga. - Du är är problemlösningsorienterad. - Du har erfarenhet av kalkylarbete. Exempel på arbetsuppgifter/ansvar - Medverka till och sammanställa underlag för prognoser gällande tid och kostnad - Ansvara för uppföljningen av projektets ekonomi bla sammanställa projektets presentation för månadsuppföljning, bokföra leverantörens och entreprenörens kostnader samt ansvara för uppbokningar. - Samordna underrättelsehanteringen - Föra protokoll och minnesanteckningar vid möten - Medverka i arbetet med erfarenhetsåterföring - Säkerställa att administrativa rutiner i ledningssystemet inom ovan områden följs samt bidra till att utveckla den administrativa hanteringen i projekten - Stödja projektledaren i arbetet med underlag för kommande bemanningsbehov. Detta är ett konsult uppdrag där du blir anställd hos oss på A-hub För mer info. [email protected]

27 februari 2024
Sista ansökan:
15 augusti 2024
Senior Account Manager

OM FÖRETAGET: A-hubs vision är att vara källan och själva nätverket för ambition. Vi vill förändra branschen och föra ambitiösa människor snabbare, enklare och rättvisare till sina drömjobb genom en mer digital process som gör det möjligt att hålla högsta kvalitet till totalt flexibla upplägg för våra kunder. A-hub är en medarbetaranpassad arbetsgivare för dig som är målinriktad och gillar att vara med och påverka i en flexibel samt entreprenöriell miljö. Hos oss får du ansvar och självklart även förtroende samt erbjuds möjlighet till stor personlig utveckling. OM TJÄNSTEN SOM SENIOR ACCOUNT MANAGER: Vi tror att du gillar att knyta nya kontakter och utveckla relationerna över tid. Du motiveras av att uppnå resultat samt att hjälpa arbetstagare och arbetsgivare att mötas på ett enkelt sätt. Vi har idag ett flera upparbetade kundrelationer som behöver tillvaratas och utvecklas. Samtidigt som vi ser ett stort behov på marknaden att träffa fler potentiella beställare. I rollen som Senior Account Manager ansvarar du för hela säljprocessen mot företagets kunder inom teknikområdet. Du kommer att ha ett helhetsgrepp om hela kundresan från start till mål. Du arbetar nära konsultchefer och researcher för att bidra till en optimal kundupplevelse Då företaget befinner sig i en stark expansionsfas så finns utrymme för en stor portion kreativitet i ditt arbete. Så vill du nyttja hela din potential och förändra branschen tillsammans så är detta en unik möjlighet i den tillväxtfas vi befinner oss i. A-HUB SÖKER DIG SOM: Vi söker dig som kommer från branschen och vill kliva in i rollen som Senior Account Manager! - Har tidigare arbetat som Account Manger eller liknande roll och har erfarenhet från konsultuthyrning och rekrytering inom teknik. - Har stor arbetsglädje och nära till skratt. - Är en duktig förhandlare och som trivs med att göra dina kollegor bättre. - Motiveras av resultat och har en stark egen drivkraft. - Vill vara med och göra skillnad på riktigt! - Finns många fördelar med en idrottsbakgrund och en förståelse av att vi vinner tillsammans. DU ERBJUDS: Du får en unik möjlighet att utveckla dig själv tillsammans med oss och göra riktigt spännande affärer. Du får vara med och påverka bolaget och branschen! Ditt eget engagemang och glöd kommer vara helt avgörande. Du ges obegränsade möjligheter att arbeta med några av branschens mest spännande kunder. Du får både affärsutveckla våra avtalskunder samt möjligheten att bygga och utveckla egna kunder. För oss är det viktigt att göra roliga saker tillsammans där vi kombinerar sociala aktiviteter med idrottsaktiviteter. Eftersom vi ägs helt lokalt kan det också finnas partnermöjligheter för rätt person. ÖVRIG INFORMATION: Start: Enligt överenskommelse Plats: Göteborg! Urval kommer att ske löpande. För mer info får du gärna kontakta bolagets ägare John Andersson: [email protected] 0731523129 Maja Wikemark: [email protected] 0724412386

27 februari 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024
Sales Manager till Nordic Live Expo

Nordic Live Expo arrangerar mässor, möten, konferenser, event och festivaler på hela den skandinaviska marknaden. Bolaget har startats av några av Sveriges mest ledande personer inom mässor och event, som lanserat hundratals nya mässor varav ett flertal idag är ledande inom sina respektive branscher. Med ett fulladdat innehåll inspirerar, utvecklar och uppdaterar de hela branscher och tar mässmediet till en helt ny nivå. Här kopplas människor och företag ihop för att göra affärer, nätverka och inspireras av varandra. Mötesplatser där nyheter och innovationer visas för första gången av både etablerade företag och startups. Vad erbjuder vi? Hos oss får du vara en del av ett engagerat team och du ges möjlighet att ta mycket egna initiativ i din roll. Tillsammans med dina kollegor får du utveckla event till en ny nivå, vi är nytänkande och snabba på anamma nya trender. På plats finns redan en stor expertis som du får möjlighet vara en del av. Vi jobbar tillsammans och värdesätter att ha roligt samtidigt som vi siktar högt. Hos oss utvecklas vi, både på ett personligt och ett professionellt plan samtidigt som vi gör skillnad. ROLLEN Ditt uppdrag är att sälja monterplatser till våra utställare och det är du som fyller vårt mässgolv och våra arrangemang med utställare och sponsorer. Ditt arbete blir direkt synligt på hallplanen och du är med och genomför din mässa tillsammans med alla dina kunder. Med stora möjligheter att påverka får du utforma en roll där du jobbar strukturerat mot uppsatta försäljningsmål för helt nya mässkoncept. I din roll som Sales Manager kommer du äga hela säljcykeln från prospektering till avslut och därefter uppföljning där du bygger värdefulla relationer. Vi söker dig som: - Är affärsdriven och trivs med offensiv försäljning - Har några års erfarenhet av försäljning och mötesbokning B2B - Trivs i såväl det fysiska mötet som det digitala mötet - Orädd och trivs med att utmana det traditionella - Tävlingsinriktad och älskar tävlingsmomentet - Drivs av att kunna påverka din intäkt START: Enligt överenskommelse PLATS: Göteborg OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön + rörlig ersättning KONTAKT & ANSÖKAN: Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub och frågor kan ställas till [email protected]

27 februari 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Junior Operations Coordinator till YSDS

Är din nästa arbetsgivare ett marknadsledande bolag som vill förändra en traditionell bransch? Där en unik kultur präglar arbetssättet och en fantastisk samling människor gör allt för att kontinuerligt överträffa sina kunders behov? Varje kund, precis som varje individ, är unik och alla har sina egna behov och utmaningar. Att verkligen förstå dessa och omsätta dem till bästa tänkbara logistiklösningar är vardagen för de över 120 engagerade och ytterst kompetenta medarbetarna världen över på Your Special Delivery Service (https://ysds.com/). De kallar det för Unique Logistics Solutions! OM TJÄNSTEN OCH FÖRETAGET YSDS är ett internationellt företag med fokus på specialtransporter inom specifika branscher. Företaget är grundat i Sverige, är privatägt och har idag kontor i tio länder totalt. Medarbetarna är företagets viktigaste resurs och entreprenörskänslan är påtaglig. Man gör verkligen det lilla extra inte bara för att lösa kundernas behov, utan även för att säkerställa att allt går som planerat, hela vägen fram till destinationen. Detta oavsett om det gäller en transport av ett temperaturkänsligt läkemedel eller ett värdefullt paket som behöver vara på destinationen i Holland kl. 08:30 dagen efter. I rollen som Junior Operations Coordinator har du en kommunikativ roll, med många kontaktytor både externt och internt inom organisationen. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med bland annat dina mer seniora kollegor inom organisationen, där du kommer att säkerställa att kundernas behov inom transport- och logistiklösningar uppfylls. Ditt ansvar innebär daglig kontakt med kunder via telefon och mejl där du, genom att bryta ner kundernas önskemål, förtydligar vilka alternativ som är mest kostnadseffektiva. I ditt arbete kommer du dessutom att ansvara för att följa upp lagersaldon och köra transporter till och från kunder i Malmöregionen. Du kommer att arbeta mot flera olika branscher och kommer att vara en viktig pusselbit i dina kunders transportlösningar. Detta ställer höga krav på din förmåga att, parallellt med övrigt arbete, löpande hålla kunden uppdaterad och informerad under transportens gång. DU ERBJUDS: - Chansen att få en fot in i logistikbranschen och utvecklingsmöjligheter inom ett attraktivt och snabbrörligt företag. - Möjlighet att arbeta i en värderingsstyrd organisation, där varje dag ställer dig inför nya och spännande utmaningar. EXEMPEL PÅ ARBETSUPPGIFTER: - Planera och administrera transporter. - Sammanställa offerter utifrån insamlade behov. - Hantera inkommande mejl och samtal från kunder. - Administrera transportdokument. - Hämta upp och hantera värdegods från kunder i närområdet (Malmö-Lund). - Kontrollera och följ upp lagersaldo på YSDS anläggning i Malmö. VI SÖKER DIG SOM: - Vill ta steget in i logistikbranschen och utvecklas i en koordinerande roll. - Har B-körkort. - Har en färdiggjord gymnasial utbildning. - Talar och skriver obehindrat på såväl svenska som engelska. DET ÄR MERITERANDE OM DU HAR: - Erfarenhet och/eller utbildning med anknytning till logistik. PERSONLIGA KOMPETENSER YSDS lägger stor vikt vid dina personliga kompetenser eftersom du kommer vara en viktig del i deras grupp. Specifikt söker vi dig som har/är: - Samarbetsförmåga. Du är positiv och hjälpsam, med en ”can-do”-attityd. - Problemlösande. Kan lyssna in de utmaningar som finns och arbeta lösningsorienterat mot uppkomna problem. - Strukturerad. Du har lätt för att sätta en tydlig struktur i ditt arbete och arbetar sedan utifrån de prioriteringar som råder. - Resultatfokuserad. Du ser till att jobbet blir gjort och fokuserar på att nå uppsatta förväntningar. Hoppas vi har fångat ditt intresse, vi ser fram emot din ansökan! PRAKTISK INFORMATION Start: Snarast, med beaktning för eventuell uppsägningstid. Arbetstider: Heltid ordinarie kontorstider. Plats: Malmö. Anställningsform: Detta uppdrag är en rekrytering och anställningen sker direkt hos vår kund. Lön, villkor och dylikt diskuteras separat. Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub. YSDS önskemål är därför att alla frågor rörande tjänsten hanteras av A-hub (https://www.a-hub.se/).

26 februari 2024
Sista ansökan:
14 augusti 2024
Electrical Valve Design Engineer

Our client is expanding their team in Ludvika, seeking talented individuals to join their global team responsible for the electrical design and development of semiconducting HVDC and SVC valves. These advanced and compact instruments are crucial for HVDC power transmissions and provide support and stability to AC systems. Your role in the team As a part of this team consisting of 21 engineers and a manager, you will be responsible for performing calculations and simulations of semiconducting valves, designing, testing, and maintaining digital current transformers for HVDC and FACTS applications. You will also specify test requirements, and ensuring that tests are carried out according to standards. When you´ve become more experienced in the role you´ll help our clients customers with training in the specific systems. Requirements To be successful in this role, you should have a bachelor's or master's degree in electrical engineering, electronics, technical physics, or a related field, and previous work experience in similar areas is preferred. Proficiency in engineering tools such as Matlab, Mathcad, PSCAD, PSpice, COMSOL, or ANSYS is also required. However, the most important qualifications are a positive attitude and passion for electrical and electronic engineering, as well as self-motivation and a desire to deepen your knowledge. Fluent English is a requirement, and proficiency in Swedish is highly valued. Does this sound like an interesting opportunity for you? Don't hesitate to send in your application! A-hub is an equal opportunity employer and is committed to creating a diverse working environment. All qualified candidates will receive consideration for employment without regard to race, color, religion, gender, sexual orientation, gender identity, national origin, age or disability. By submitting your application for this job, you are consenting to A-hub using your personal information in accordance with our GDPR compliance policy (https://www.a-hub.se/integritetspolicy).

23 februari 2024
Sista ansökan:
11 augusti 2024
Elektronikingenjör till Wematter

Wematter är en innovativ pionjär inom 3D-utskriftsteknik som är dedikerade till att revolutionera tillverkningsindustrin. Deras avancerade teknik och passion för hållbarhet gör att de kan erbjuda deras kunder högkvalitativa 3D-utskriftslösningar som är både kostnadseffektiva och miljövänliga. Wematter tror på att samarbeta och att flytta fram gränserna för vad som är möjligt inom 3D-utskrifter. Wematter är en del av världsledande 3D Systems där du erbjuds en mix av det lilla entreprenörsdriva företaget och musklerna och möjligheterna i en global kontext. Vi söker nu en engagerad Elektronikingenjör som vill vara med och driva bolagets arbete inom elektronik! OM ROLLEN Vår 3D-skrivare Gravity har ett avancerat styrsystem uppdelat på två egenutvecklade styrkort bestyckade med ARM-processorer som kör FreeRTOS samt en x86-dator med Linux. Styrsystemet reglerar bland annat värme och styr högeffektslasern i maskinen för att lösa skrivarens huvuduppgift att skapa tredimensionella objekt av pulver. Till skrivaren hör dessutom kringprodukter för att till exempel efterbehandla utskrifter med vatten och att återanvända pulver mellan utskrifter. Du kommer att arbeta med hela utvecklingscykeln från kravställning och design till verifiering och certifiering. Du förväntas ta ett helhetsansvar för elektroniken i produkterna och kunna driva både ny- och vidareutveckling genom att vara med och definiera arbetet och genomföra det. Vi är ett litet utvecklingsteam där varje ingenjör får arbeta brett och verkligen sätta sin personliga prägel på slutprodukterna och arbetet dit. Utvecklingen görs ofta multidisciplinärt med andra delar av utvecklingsteamet i både labbmiljö och med fysiska produkter. VEM ÄR DU? Vi söker dig som trivs i samarbetet med andra men som också tycker om att ta mycket eget ansvar och självständigt kan driva dina arbetsuppgifter. Det är viktigt att du har ett starkt intresse för att lära dig ny kunskap då vi arbetar mycket tillsammans och lär oss av varandra. Sonika, du har ett genuint intresse för teknik! ÖNSKADE KVALIFIKATIONER - Utbildning som högskole- eller civilingenjör med inriktning mot elektroteknik eller liknande - Kunskaper om elektroniksystem, kan läsa och förstå scheman, datablad samt stötta vid komponentval - Erfarenhet av elektronikkonstruktion samt erfarenhet av att felsöka elektronik i labbmiljö - Meriterande med erfarenhet av programmering i inbyggda system - Meriterande med tidigare erfarenhet av EMC och maskinsäkerhet - Kommunicerar väl i tal och skrift, såväl på svenska som engelska Är du tidigare i din karriär kan det finnas en öppning för dig med. Med rätt driv kommer du få möjligheten att lära dig de områden ovan som du idag inte behärskar. VÅRT ERBJUDANDE På Wematter är ingen dag den andra lik, nya saker händer hela tiden och vi jobbar hårt för att ligga i framkant och vara bäst på det vi gör! Du kommer att bli en del av en liten men växande startup med höga ambitioner och en härlig arbetsmiljö. Du kommer även vara en del av 3D Systems och verka i en internationell miljö tillsammans med de bästa inom fältet. Våra medarbetare trivs och har kul på jobbet och det är viktigt för oss att dina färdigheter och kunskaper kommer till användning. Du kommer att tilldelas ansvar från första arbetsdagen och få möjlighet att påverka framtiden inom 3D-printing! OM FÖRETAGET Wematter och 3D Systems erbjuder de mest avancerade och omfattande digitala 3D-design- och tillverkningslösningarna som finns tillgängliga idag, inklusive 3D-skrivare, utskriftsmaterial och molnlösningar. Dess kraftfulla ekosystem förändrar hela branscher genom att ge yrkesverksamma och konsumenter möjlighet att förverkliga sina idéer med hjälp av dess omfattande materialval inklusive plaster, metaller, keramik och ätbara material. 3D Systems är en arbetsgivare som erbjuder lika möjligheter och är engagerad i att skapa en mångfaldig arbetsmiljö. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Upplägg: Anställning direkt hos Wematter. A-hub hjälper till med rekryteringsprocessen och vid eventuella frågor kontakta Sebastian Dejler på [email protected] Placering: Tjänsten är placerad på Wematters huvudkontor i Linköping. Wematter erbjuder hybridarbete Start: Omgående eller enligt överenskommelse

22 februari 2024
Sista ansökan:
10 augusti 2024
Senior Ingenjör inom Life Science

Har du 5 års erfarenhet eller mer som ingenjör inom Life Science och vill du ta ett nästa steg i din karriär? Vill du samtidigt kunna göra skillnad för människors liv och hälsa? Då är detta tjänsten för dig! Du kommer att tillhöra Sigmas kontor i Stockholm där företagskulturen är öppen och varm, i dagsläget består kontoret utav 60 stjärnor. Tillsammans och med lagets kraft strävar Sigma efter att bli ett av Sveriges mest välskötta ingenjörsinriktade konsultbolag, där Life Science är en av alla branscher vi verkar inom. Vad behöver du ha med dig? Vi söker passionerade och engagerade kollegor med tidigare erfarenhet inom Life Science, som är redo att ta ansvar och har förmågan att leda både sig själva och andra. Du är proaktiv och delar gärna med dig av din kunskap och erfarenhet. Som individ uppskattar du variation och strävar efter att göra skillnad genom kontinuerliga förbättringar. För att utveckla verksamheten tillsammans, tror vi att du har utbildning som ingenjör samt har tidigare erfarenhet inom något av följande områden: - Projektledning inom GMP-verksamhet - Ledarskap - Validering/kvalificering - Kvalitetskontroll eller kvalitetssäkring - Processutveckling - Laboratorieingenjör - Avvikelseutredning inom GMP-verksamhet - Produktionsteknik Övrig Information Start: Omgående eller enligt överenskommelse Plats: Stockholm Anställningsform: Detta uppdrag är ett konsultuppdrag som sträcker sig över 6 månader, med möjligheter till förlängning eller överrekrytering. I denna process samarbetar Sigma med A-hub. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta A-hub

21 februari 2024
Sista ansökan:
9 augusti 2024
Senior project engineer - Industrial automation

Vill du möjliggöra grön energiomställning och tillsammans med kollegor, bygga skräddarsydda inbyggda styrsystem? Detta bestående av både mjukvara och hårdvara för att möta omvärldens behov av hållbar, flexibel och säker energi? Då kan detta vara rollen för dig! Vår kund är ett globalt industriföretag i Skåne. De har en lång historia och verkar på en global marknad med ett brett fokus på energisektorn. Deras kunder är företag inom energi, industri och infrastruktur samt nya områden som hållbar mobilitet, smarta städer, energilagring och datacenter, över hela världen. De är pionjärer inom hållbar energi, och med prognoser som visar en fördubbling av elbehovet fram till 2050, är företaget en av de viktigaste spelarna i de lösningar som krävs för en hållbar framtid. Om rollen: I den här rollen kommer du att ingå i ett team med ansvar för design och utveckling av elektroniska komponenter och tillhörande automation. Du kommer också att arbeta tillsammans med kunder, både internt och externt, för att säkerställa att vår leverans följer deras krav och standarder och vid tillfälle utföra och delta vid både FAT/SAT. Samarbeta med kollegor samt dela best practice mellan olika projekt och discipliner kommer vara en stor del av ditt arbete. Kvalifikationer: - Högskole- eller universitetsexamen inom elkonstruktion, eller annat relevant område med inriktning på automation. - Erfarenhet av att arbeta med programmering av industriell automation i PLC/DCS. - Flytande kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Svenska är meriterande. - Möjlighet att resa för driftsättning av installationer och SAT. Meriterande är om du... - Erfarenhet av att arbeta med fullständigt redundant system/Fully redundant system - Erfarenhet av att arbeta med/enligt IEC 61850 Vår kund värderar utvecklingspotential och inställning lika högt som faktisk erfarenhet. Som Project Engineer inom Industrial Automation hos vår kund erbjuds du en spännande och stimulerande arbetsmiljö där du blir en viktig lagspelare för att leverera teknologi i världsklass! Låter det intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Urvalet sker löpande. Vid frågor kring tjänsten, vänligen kontakta [email protected]

21 februari 2024
Sista ansökan:
9 augusti 2024
Production Engineering Manager

Scandinova expanderar och söker nu efter deras nya Production Engineering Manager Är du en person som vill arbeta i en kreativ och samarbetsvillig miljö med alla förtegets funktioner samlade på ett och samma ställe? Vill du vara med och leda Scandinova till fortsatt teknisk framgång? Då har vi tjänsten för dig! Om Företaget ScandiNova utvecklar och producerar morgondagens banbrytande pulserande kraftsystem. De unika produkterna och applikationerna härstammar från år av forskning. Med patenterad teknologi förändrar ScandiNova spelplanen för en hel bransch. Scandinovas teknologi håller på att bli den nya marknadsstandarden bland världens största leverantörer av strålbehandlingsutrustning, industriell röntgen och andra industriella tillämpningar. ScandiNovas kunder finns världen över inom segmenten Science, Industry och MedTech. Kundernas krav varierar inom dessa olika områden, men gemensamt för alla är att de har höga krav på god kvalitet. Vem är du? Vi söker dig med bakgrund från en ledande befattning, företrädesvis inom industrin, med god erfarenhet av projekt, konstruktionsarbete, industrialisering och produktionsteknik. Du lockas av att bli en nyckelspelare i ett växande internationellt bolag med en stark kundbas och unika produkter. Du är en engagerad, pådrivande och coachande ledare som har lätt för att samverka med andra funktioner. Om Tjänsten Som chef för Produktionsteknik på ScandiNova kommer du att leda ett team om 12 personer och driva den fortsatta utvecklingen av arbetet på avdelningen. Du representerar Produktionsteknik i Operations ledningsgrupp och deltar aktivt där. Du ansvarar för att den egna avdelningens samarbete mellan andra grupper/avdelningar inom företaget fungerar på ett effektivt sätt. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Arbetsledning av elektronik- och mekanikkonstruktion. Planera och leda arbetet för mekanik- och elektronikkonstruktörerna. Delta i produktionsplanerings- och projektmöten, konstruktions genomgångar både internt och med kunder. Planera och leda arbetet för produktionsingenjörerna och coacha dem i deras arbete med investeringar och ständiga förbättringar i produktionen. Ansvara för PLM-systemet Sovelia, CAD-systemet Autodesk, samt instruktions systemet Visual Factory. Personalledning samt såsom planering, löne- och utvecklingssamtal, avdelningsmöten etc. samt att aktivt arbeta med att bygga ett starkt avdelnings team framåt Skallkrav - Högskoleingenjör- eller Civilingenjörsutbildning inom maskinteknik, elektronik, industriell ekonomi eller annan relevant bakgrund - 5-7 års arbetserfarenhet som ingenjör - Chefserfarenhet - Erfarenhet utav förbättringsledning och förändringsledning. - Goda kunskaper inom CAD - Svenska och engelska i tal & skrift. Övrig Information Start: Enligt överenskommelse Arbetstider: Heltid Plats: Uppsala med möjlighet att arbeta hemifrån vid behov Anställningsform: Direktrekrytering I denna process samarbetar ScandiNovas Systems med A-hub. För frågor kring tjänsten hör av dig till ansvarig rekryterare [email protected]

20 februari 2024
Sista ansökan:
8 augusti 2024
Rekryteringsassistent

Till en av våra kunder söker vi nu en rekryteringsassistent på 50%. Vår kund sitter i samma kontorsbyggnad som oss. Studerar du på universitet och drömmer om att utvecklas som rekryterare? Vill du jobba för ett snabbväxande och innovativt företag som värdesätter relationer, både externt och internt? Vill du arbetat i ett företag med stark teamkänsla och där allas, oavsett arbetsroll, bidrag värderas lika? Då har du hittat rätt... välkommen till A-hub! A-hub är ett expansivt och innovativt företag inom rekryterings och bemanningsbranschen. På A-hub tror vi på ständig utveckling, där vi hjälper våra kunder att utvecklas men även våra medarbetare på A-hub. Vi tror på att anpassa utvecklingen efter individen och hos oss blir du hörd, sedd och får den utveckling som du behöver för att accelerera din karriär inom rekrytering. Vi är nu på jakt efter dig som vill utvecklas inom rekrytering i en deltids-roll på 50% som rekryteringsassistent! OM TJÄNSTEN En av våra kunder behöver vår hjälp med att rekrytera fler konsulter till sina uppdrag. - Granskning och urval av ansökningar - Annonsskrivning/administration - Search i interna och externa kanaler - Telefonavstämningar och intervjuer med kandidater - Referenstagning Du erbjuds stor flexibilitet och eget ansvar i rollen där vår ambition är att det ska passa din livssituation på bästa sätt i samband med dina studier. Arbetsuppgifterna anpassas på individnivå och på sikt kommer det även finnas möjlighet att ta större ansvar i vissa processer. VEM ÄR DU? - Du har erfarenhet från rekryterings/konsultbranschen som assistent, researcher eller likande. - Studerar relevant utbildning för tjänsten, exempelvis personalvetare, beteendevetare, ekonomi eller motsvarande på universitet/högskola - Tidigare arbetslivserfarenhet av rekrytering inom IT/teknik är meriterande - Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelsk Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper där vi gärna ser att du har/är: - God samarbets- och kommunikationsförmåga - Du kommer dagligen samarbeta och kommunicera både internt och externt - Självgående och ansvarstagande - Du kan själv ta nödvändiga beslut och tar ansvar för dina arbetsuppgifter - Ihärdig - Du triggas av en utmaning och ger inte upp i första steget! - Orädd - Du räds inte att slängas ut i nya områden och arbetsuppgifter - Initiativtagande - Du är den som alltid tar action helt enkelt! DU ERBJUDS En spännande och utvecklande tjänst där du får möjligheten att vara en viktig del i bolagets tillväxt tillsammans med ett lag av erfarna och hungriga kollegor. Du kommer arbeta som konsult hos en av våra kunder men vara placerad på vårt kontor. Vi präglas av en kultur som andas framåtanda. ÖVRIG INFORMATION OM TJÄNSTEN Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Du behöver ha möjlighet att arbeta 20 timmar i veckan. Placering: Göteborg Sisjön på plats Lön: Timbaserad, 160kr/h Start: 1 Mars

19 februari 2024
Sista ansökan:
7 augusti 2024