Produktions Controllerassistent!

A-hubs vision är att vara källan och själva nätverket för ambition. Vi vill förändra branschen och föra ambitiösa människor snabbare, enklare och rättvisare till sina drömjobb genom en mer digital process som gör det möjligt att hålla högsta kvalitet till totalt flexibla upplägg för våra kunder. A-hub är en medarbetaranpassad arbetsgivare för dig som är målinriktad och gillar att vara med och påverka i en flexibel samt entreprenöriell miljö. Hos oss får du ansvar och självklart även förtroende samt erbjuds möjlighet till stor personlig utveckling. Vi söker en dedikerad och analytisk produktions controllerassistent för att stödja och stärka vår kunds produktionsavdelning. Som en viktig del av vårt team kommer du att bidra till att säkerställa effektiv ekonomisk styrning och optimerad produktionsprestanda. Vårt kundföretag är ett internationellt företag med produktion i Vänersborg. Vi söker nu efter en konsult som kan bidra till verksamheten under 10 månader. Arbetsuppgifter: - Assistera vid ekonomisk uppföljning av produktionsprocessen. - Delta i budgetering och kostnadsanalys för produktionsprojekt. - Hantera och analysera produktionsrelaterade data för att identifiera effektiviseringsmöjligheter. - Stödja vid utveckling av rapporter för produktionsprestanda och effektivitetsmätningar. - Samarbeta med produktionsavdelningen för att säkerställa överensstämmelse med ekonomiska mål. Krav: - Relevant utbildning inom ekonomi eller redovisning. - Erfarenhet av produktionskontroll eller liknande arbete är meriterande. - Goda kunskaper i Excel och erfarenhet av ekonomisystem. - Analytisk förmåga och noggrannhet i arbetet. Personliga egenskaper: - Strukturerad och förmåga att hantera komplexa uppgifter. - Proaktiv och engagerad i att förbättra produktionsprocesser. - Stark kommunikationsförmåga och samarbetsvilja. - Anpassningsbar i en dynamisk produktionsmiljö. Vi erbjuder en inspirerande arbetsmiljö, med engagerade kollegor. Om du är passionerad för att optimera produktionsprocesser och vill vara en del av ett framstående team, ser vi fram emot din ansökan. ÖVRIG INFORMATION Arbetstider och start: Heltidsvikariat under 10 månader. Start omgående. Arbete måndag-fredag. Kontorstid Typ av uppdrag: Konsultuppdrag du blir anställd av oss på A-hub Plats: Vänersborg

5 mars 2024
Sista ansökan:
22 augusti 2024
Senior HVDC Control & Protection Engineer

We are seeking a highly motivated senior engineer to join our team as an HVDC Control & Protection Engineer. The successful candidate will be responsible for planning, designing, developing, testing, and installing HV electrical systems and components, and coordinating related activities both internally and with other groups. Minimum Requirements: - Educational background within Electrical Engineering or Automation, Relay and Control within Electrical Power or similar fields - Experience from working with power systems engineering and mainly HVDC. - Excellent command of the English language. Good knowledge in the Swedish language is meritorious Key Responsibilities: - Participating in the complete life cycle of our systems, including design, maintenance, testing, integration, verification, deployment, and documentation of functions needed for safe and reliable operations of a plant and transmission links. - Conducting complex analyses and studies, and developing recommendations based on sound engineering practices and business considerations. - Using computer programs for preparing reports and conducting analyses, such as cable calculations. - Planning, conducting, and coordinating complex engineering activities encompassing one or more engineering disciplines. Requirements: - A strong sense of responsibility and the ability to plan and organize daily work. - Excellent problem-solving skills and the willingness to take initiative to solve challenges. - A team player with strong teamwork skills. - Experience with software development and programming, preferable within power system applications. Further information: Location: Ludvika.

5 mars 2024
Sista ansökan:
4 juli 2024
Produktchef till Arla Plast i Borensberg

Har du ett brett tekniskt intresse och vill arbeta med helhetsansvar för produkter med fokus på utveckling? Lockas du av att leda projekt i en internationell affärsmiljö och att samarbeta tvärfunktionellt? Då har vi rollen för dig! Vi söker nu en Produktchef till Arla Plast i Borensberg. OM FÖRETAGET Arla Plast grundades 1969 och har idag anläggningar i Sverige, Tjeckien och Tyskland med cirka 250 medarbetare och mer än 700 kunder i över 45 länder. Bolaget är en ledande tillverkare, leverantör och återförsäljare av extruderade skivor i tekniska plastmaterial med ett stort antal användningsområden som exempelvis personskydd, ishockeyrinkar och ljudbarriärer. Arla Plasts kultur och verksamhet genomsyras av värderingar som bygger på kvalitet, snabbhet, service och flexibilitet. Med lång erfarenhet, hållbarhet i fokus, hög investeringstakt och finjusterad extruderingsteknik är Arla Plast väl positionerat. OM TJÄNSTEN Som Produktchef har du ett helhetsansvar för produkterna i din produktportfölj. Det innebär ansvar för att kontinuerligt utveckla produkter och dess livscykler, både tekniskt och kommersiellt. Du har koll på marknaden och anpassar prisstyrning därefter för att uppnå verksamhetens mål på kort och lång sikt. Du ingår i ett team av flera Produktchefer och Produkttekniker. Gruppen är indelad i två produktområden och du kommer samarbeta närmast en av Produktteknikerna. Förutom det närmsta teamet har du ett tvärfunktionellt samarbete inom organisationens olika funktioner så som sälj, produktion, inköp och ekonomi. I din roll agerar du tekniskt säljstöd, deltar i kundbesök och skapar mervärde för varje kund. Du lägger lika stor vikt vid såväl det tekniska som kommersiella inom produkterna. Du deltar också i marknadsföringsarbetet genom att paketera budskap till att säkerställa att produkten uppfyller ställda krav mot olika marknader. Rollen som Produktchef innefattar: - Ansvar för utvecklingen av nya och befintliga produkter inklusive dess livscykel. Detta görs genom utförande av kostnadskalkylering, prisstyrning och lönsamhetsuppföljning enligt gällande modell och riktlinjer. - Ansvar för omvärldsbevakning av nya och befintliga standarder/krav inom tilldelat ansvarsområde. - Ansvar för produkternas utbildningsmaterial. - Ledande av samt deltagande i förbättringsprojekt. - Medverkande vid kundbesök, leverantörsbesök och branschmässor vilket inkluderar tjänsteresor. - Medverkande i det löpande marknadsföringsarbetet inom produktteknisk information. VEM ÄR DU? Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning, med fördel som ingenjör, eller flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har erfarenhet av projektledning och industri, gärna inom en internationell affärsmiljö. Med en bred teknisk och kommersiell förståelse är du kvalitetsmedveten, noggrann och har en analytisk förmåga. Du är ansvarstagande, prestigelös, arbetar kund- och affärsorienterat samt är beslutsam. Du är kommunikativ och har flytande kunskaper i både svenska och engelska med goda kunskaper i Office-paketet. ÖVRIGT Upplägg: I denna rekrytering samarbetar Arla Plast med A-hub. A-hub sköter rekryteringsprocessen och vid frågor är du välkommen att kontakta Alice Lindell på [email protected] eller Sebastian Dejler på [email protected]. Anställning erbjuds slutligen direkt hos Arla Plast. Placering: Arbetet utgår från Arla Plasts huvudkontor i Borenberg, med flexibilitet för distansarbete en dag i veckan efter överenskommelse. Tjänsten kommer innebära resor till kunder, leverantörer och mässor vilket beräknas vara ca 2-3 dagar varannan vecka. Start: Omgående eller enligt överenskommelse.

4 mars 2024
Sista ansökan:
21 augusti 2024
Produkttekniker till Arla Plast i Borensberg

Har du ett stort teknikintresse och vill vara drivande i projekt för att utveckla och förbättra produkter? Trivs du med att vara expert inom ditt område, tillhandahålla information och agera för att krav och standarder uppfylls? Då har vi rollen för dig! Nu söker vi en Produkttekniker till Arla Plats i Borensberg. OM FÖRETAGET Arla Plast grundades 1969 och har idag anläggningar i Sverige, Tjeckien och Tyskland med cirka 250 medarbetare och mer än 700 kunder i över 45 länder. Bolaget är en ledande tillverkare, leverantör och återförsäljare av extruderade skivor i tekniska plastmaterial med ett stort antal användningsområden som exempelvis personskydd, ishockeyrinkar och ljudbarriärer. Arla Plasts kultur och verksamhet genomsyras av värderingar som bygger på kvalitet, snabbhet, service och flexibilitet. Med lång erfarenhet, hållbarhet i fokus, hög investeringstakt och finjusterad extruderingsteknik är Arla Plast väl positionerat. OM TJÄNSTEN Som Produkttekniker ansvarar du för att kontinuerligt förbättra, anpassa och utveckla produkter utefter marknadens behov. Du ansvarar för att utveckla produkterna och tillhandahålla produktteknisk support inom tilldelat område. Du ingår i ett team av flera Produktchefer och Produkttekniker, där du speciellt kommer samarbeta nära en av Produktcheferna inom just ditt område. Förutom teamet samarbetar du med resterande del av organisationens funktioner. Du ser till att tester av produkter utförs, både internt och externt, för att säkerställa att beslutade standarder och krav uppfylls. I rollen som Produkttekniker agerar du produkttekniskt säljstöd externt och internt, ger information och klargör specifikationer om dina produkter. Med din expertis kommer du även medverka vid besök hos kunder och leverantörer samt på branschmässor. Du är delaktig, och i vissa fall även ledande, inom projekt för förbättringsarbeten och tar fram utbildningsmaterial för produkterna. Rollen som Produkttekniker innefattar bland annat att: - Utföra utveckling av nya produkter samt förbättringar, ändringar och anpassningar av befintliga produkter enligt produktområdets prioriteringar och riktlinjer från Produktchef. - Föreslå nya insatsmaterial/råvaror med stöd av Inköpschef för att utveckla och löpande förbättra produkterna. - Ha kontakt med leverantörer kring tekniska frågor om insatsmaterial/råvaror. - Ansvara för att målsätta och koordinera provkörning i produktionen utav nya och befintliga produkter. - Ansvara för att interna/externa tester av produkter utförs för att säkerställa att beslutade standarder och krav uppfylls. - Ansvara för att inhämta och uppdatera produkternas tekniska dokumentation (exempelvis; produktspecifikation, datablad, produkthanteringsinformation, produktgarantier, deklarationer och förpackningsintruktioner). VEM ÄR DU? Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning, med fördel som ingenjör, eller flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har erfarenhet av arbete i projekt, gärna inom industri och har bred teknisk kunskap. Med din erfarenhet känner du dig trygg i att läsa och tolka kravspecifikationer i standarder. Du är kvalitetsmedveten, noggrann och har en analytisk förmåga. Du är ansvarstagande, prestigelös och är beslutsam med ett målinriktat arbetssätt. Du är kommunikativ och har flytande kunskaper i både svenska och engelska med goda kunskaper i Office-paketet. ÖVRIGT Upplägg: I denna rekrytering samarbetar Arla Plast med A-hub. A-hub sköter rekryteringsprocessen och vid frågor är du välkommen att kontakta Alice Lindell på [email protected] eller Sebastian Dejler på [email protected]. Anställning erbjuds slutligen direkt hos Arla Plast. Placering: Arbetet utgår från Arla Plasts huvudkontor i Borenberg, med flexibilitet för distansarbete en dag i veckan efter överenskommelse. Tjänsten kommer innebära resor till kunder, leverantörer och mässor vid behov som beräknas vara ca 1-2 dagar per månad. Start: Omgående eller enligt överenskommelse.

4 mars 2024
Sista ansökan:
21 augusti 2024
DevOps utvecklare

Vi söker nu en engagerad och erfaren DevOps utvecklare för ett spännande konsultuppdrag hos en av våra kunder. Uppdraget innebär att vara en nyckelperson i framtagningen av en utvecklingsplattform med fokus på DevOps-principer. Kunden har en uttalad ambition att sträva mot DevOps-miljöer, med snabba leveransflöden och frekventa uppdateringar baserat på tät återkoppling. Som konsult kommer du att ingå i ett litet, kreativt och agilt utvecklingsteam där du får möjlighet att bidra med din expertis och erfarenhet. Vi värdesätter god kommunikativ förmåga och ett samarbetsorienterat förhållningssätt. Krav: - Erfarenhet av programutveckling (front end och back end) samt DevOps - Kompetens inom Linux och Open Source - Erfarenhet av Kubernetes - Behärskning av containerutveckling (Helm, Docker etc.) - God kommunikativ förmåga och förmåga att samarbeta Önskvärda kompetenser: - Erfarenhet av Agile Software Development - Kunskap inom Golang - Erfarenhet av Angular, React eller Vue.js - Erfarenhet av Jenkins eller liknande CI/CD-verktyg - Behärskning av Git - Erfarenhet av infrastrukturhantering (nätverk, lagring, virtualisering) - Kunskap inom databaser Om du är en passionerad utvecklare som trivs i en dynamisk och utmanande miljö, och vill vara en del av ett framgångsrikt projekt, så ser vi fram emot din ansökan. A-hub är en medarbetaranpassad arbetsgivare för dig som är målinriktad och gillar att vara med och påverka i en flexibel samt entreprenöriell miljö. Hos oss får du ansvar och självklart även förtroende samt erbjuds möjlighet till stor personlig utveckling.

4 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Part-time Finnish speaking Customer Support to GANT

ABOUT THE COMPANY GANT is the future of American Sportswear and has been a pioneer of preppy style since 1949. Founded by the Gantmacher family in the college town of New Haven, Connecticut, GANT revolutionized the way the world dresses by creating American Sportswear icons. Today we continue to challenge convention and make clothes for the courageous, the curious and the creative - a community of people who believe you should never stop learning. GANT enjoys a global presence in over 70 markets, with 600 stores, 4,000 selected retailers and with a team of 1500 employees globally. We strive to become employer of choice within premium lifestyle and are always looking for new passionate people to join their team. ABOUT THE ROLE As a Customer Service Agent for the Nordic market you will support customers mainly over phone and email. You will help GANTS customers before, during and after a purchase, Monday-Friday. You will be the first personal contact point to the brand. This is a temporary position with start in middle of May for a minimum of a 5 month period. Prior to the shifts, you will receive a 2 weeks onboarding, which will take place during the usual office hours Monday-Friday 9-17. RESPONSIBILITIES - Support customers with queries in relation to orders, products, stores or loyalty program, to name a few, within the tonality guidelines, which is done primarily via Service Cloud. - Report any issues to the E-Commerce teams and the Customer Service Manager - Handover cases and issues handled to the inhouse team WHO ARE YOU? To be successful in this role we believe that you speak Finnish and English fluently and preferable one other language such as Swedish. It is an advantage if you have previous experience in customer service or working in digital platforms. But most importantly we believe that you are: A solution-oriented fast learner who can handle digital platforms Service minded and friendly Communicative and not afraid to ask for help Does this sound like something for you? We look forward to your application. OTHER INFORMATION: Start: Middle of May Location: Stockholm, Hybrid solution Employment form: This is a temporary consultancy position where you will be hired as a consultant through A-hub.

4 mars 2024
Sista ansökan:
21 augusti 2024
Kundsupport till Autolease!

Om du är serviceinriktad och söker en arbetsplats där teamet präglas av en varm kultur och underbara kollegor, då kan detta vara rätt för dig. Autolease letar nu efter en ny kollega till sitt supportteam, som kommer att vara till hjälp för kunder som har frågor kring sin leasing. I denna roll finns det gott om möjligheter till utveckling under ledarskap som präglas av vägledning och öppenhet. OM TJÄNSTEN OCH FÖRETAGET Autolease, en stolt medlem av DNB Finans, ett av Nordens främsta finansbolag, utgör ett av dess fyra framstående affärsområden. Genom att fokusera på hållbara och gröna leasingalternativ har Autolease etablerat sig som en ledande aktör inom billeasing i Skandinavien. De strävar nu efter att stärka sitt kundsupportteam med sin nästa stjärna som är redo för sitt nästa långsiktiga karriärsteg. Avdelningen består av två team: det första hanterar löpande kundsupport för dem som redan har leasat sin bil och har frågor. Medan det andra teamet, Leasing Advisor, tar hand om rådgivning och frågor relaterade till leasing innan bilen har levererats. Din närmaste chef kommer att vara Maria, en tillgänglig och engagerad chef, där hennes fokus ligger på att alla i teamet ska må bra. För henne är det viktigt att du både utvecklas och har roligt på jobbet! I rollen kommer du att gå som konsult via A-hub och arbeta på uppdrag hos Autolease. Kontoret ligger centralt på Regeringsgatan i Stockholm. I teamet arbetar de mycket på plats men möjlighet för hybridarbete förekommer. ARBETSUPPGIFTER - Hantering av frågor och support gällande billeasing genom telefon, mail och chatt - Administrativa uppgifter - Ge förstklassig service till Autolease kunder MERITERANDE - Det är meriterande om du har erfarenhet från branschen VI SÖKER DIG SOM - Har minst ett års arbetslivserfarenhet av kundsupport - Är flytande i svenska och engelska både i tal och skrift - Har erfarenhet av att kommunicera med kunder, både i tal och skrift SOM PERSON ÄR DU För att lyckas i den här rollen ser vi att du är en kommunikativ person som är inkännande, både när det gäller kunder och i teamet. Det är viktigt att vara serviceinriktad för att ge den bästa möjliga upplevelsen till deras kunder. Du ska vara ansvarstagande och våga ta initiativ. Framförallt ska du vara en team player som tycker om att arbeta i grupp och förstår vikten av ett gott samarbete. ÖVRIG INFORMATION Start: Så fort som möjligt. Arbetstider: Ordinarie kontorstider. Plats: Central i Stockholm. Anställningsform: Heltid Den här rekryteringsprocessen hanteras av A-hub och Autolease önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till A-hub. Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Observera att vi lägger stor vikt på din motivering och ditt intresse för tjänsten.

4 mars 2024
Sista ansökan:
21 augusti 2024
Inled en karriär som miljökonsult hos ILEMA

ILEMA Miljöanalys erbjuder dig nu en spännande väg till en ny karriär inom miljöteknik, oavsett tidigare erfarenhet. Hos ILEMA får du en gedigen utbildning och upplärning för att bli en riktigt skicklig Miljökonsult. Vill du vara med att bidra till en renare miljö för framtida generationer? Då vill vi ha kontakt med dig! Här har du en unik möjlighet till en karriär inom miljöbranschen. Läs mer om rollen som Miljökonsult och sök tjänsten idag! OM ROLLEN Rollen som miljökonsult hos ILEMA innebär huvudsakligen att mäta utsläpp till luft från olika verksamheter. Tjänsten innebär en variation av fältarbete, resande, kundkontakt och rapportskrivning. Som miljökonsult kommer du resa till olika industrier, pappersbruk, krematorier och energianläggningar där ditt uppdrag är att mäta luftemissioner och jämföra resultaten mot anläggningarnas villkor och tillstånd. Exempel på förekommande emissioner till luft är stoft, NOx, CO, SO2, dioxin och metaller. ILEMAs kunder är geografiskt utspridda, vilket innebär säsongsvis återkommande resor (i snitt 2-3 övernattningar per vecka, främst inom Sverige). ILEMA SATSAR PÅ DIG Tillsammans med teamet och en dedikerat mentor kommer du att arbeta och utbildas med utgångspunkt från kontoret i Linköping. Här får du de grundläggande färdigheter och kunskaper som krävs för att bli en framstående Miljökonsult genom teoretisk och praktisk utbildning. OM ILEMA MILJÖANALYS ILEMA Miljöanalys är Sveriges största företag inom luftemissioner och hjälper sina kunder att arbeta mer effektivt och ansvarsfullt med miljöutsläpp. De erbjuder ackrediterade emissionsmätningar till företag som värdesätter tillförlit, effektivitet och ett högt miljöengagemang. Vår strävan är att vara branschens mest kompetenta, tillförlitliga och kundorienterade miljöanalysföretag. Det är vi genom att skapa högsta möjliga tillförlitlighet med hjälp av innovationskraft och ständiga förbättringar samt att visa ett högt kundengagemang. Därför präglas arbetet som miljökonsult hos oss av ansvarstagande, precision och kundfokus. Om du vill arbeta på ett kundorienterat och innovativt företag med ljusa framtidsplaner är ILEMA helt rätt för dig! VI ERBJUDER Hos ILEMA Miljöanalys lever vi efter värderingen att våra anställda är den absolut viktigaste resursen, därför strävar vi efter att vara en attraktiv arbetsgivare. Vi erbjuder en modern arbetsplats med generösa förmåner och vi strävar efter att alla medarbetare ska ha intressanta arbetsuppgifter och goda utvecklingsmöjligheter. Vi har en platt organisation där alla har en möjlighet att påverka företagets utveckling. Vi söker både dig som är precis i början av din yrkeskarriär samt dig som har med dig erfarenhet från andra branscher. Det som förenar oss är intresset för miljö och viljan till att utvecklas inom teknik, miljö och kemi. Hos oss får du allt du behöver för att bli en riktigt skicklig miljökonsult! VEM ÄR DU? Till rollen som Miljökonsult söker vi dig som är självständig, strukturerad och trivs med att samarbeta med andra. Du är serviceinriktad, gillar att arbeta för en god kundrelation och är ansvarstagande för dina uppgifter. Eftersom arbetet innebär regelbundna resor trivs du med en varierande arbetsdag, där du stundtals är på resande fot med ett aktivt arbete i mätningar men även får dagar på kontoret där rapportskrivning och planering av arbete är huvuduppgiften. Utöver det har du: - Gymnasial utbildning inom naturvetenskapligt/tekniskt område med goda betyg. En högre teknisk utbildning inom kemi, miljö eller energi är meriterande men inget krav. - God datorvana. - B-körkort, manuell. - Flytande kunskaper i svenska och god kommunikationsförmåga. OM PROCESSEN I denna rekrytering samarbetar ILEMA Miljöanalys med A-hub. Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta Alice Lindell på [email protected]. Lediga positioner: 1 st Vi tillämpar ett löpande urval och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansökan därför så snart som möjligt! Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning.

29 februari 2024
Sista ansökan:
17 augusti 2024
Inled en karriär som miljökonsult hos ILEMA

ILEMA Miljöanalys erbjuder dig nu en spännande väg till en ny karriär inom miljöteknik, oavsett tidigare erfarenhet. Hos ILEMA får du en gedigen utbildning och upplärning för att bli en riktigt skicklig Miljökonsult. Vill du vara med att bidra till en renare miljö för framtida generationer? Då vill vi ha kontakt med dig! Här har du en unik möjlighet till en karriär inom miljöbranschen. Läs mer om rollen som Miljökonsult och sök tjänsten idag! OM ROLLEN Rollen som miljökonsult hos ILEMA innebär huvudsakligen att mäta utsläpp till luft från olika verksamheter. Tjänsten innebär en variation av fältarbete, resande, kundkontakt och rapportskrivning. Som miljökonsult kommer du resa till olika industrier, pappersbruk, krematorier och energianläggningar där ditt uppdrag är att mäta luftemissioner och jämföra resultaten mot anläggningarnas villkor och tillstånd. Exempel på förekommande emissioner till luft är stoft, NOx, CO, SO2, dioxin och metaller. ILEMAs kunder är geografiskt utspridda, vilket innebär säsongsvis återkommande resor (i snitt 2-3 övernattningar per vecka, främst inom Sverige). ILEMA SATSAR PÅ DIG OCH UMEÅ Du kommer vara en nyckelperson för ILEMAS satsning i Umeå! Tillsammans med en befintlig kollega är planen att du initialt kommer att arbeta och utbildas med utgångspunkt från kontoret i Linköping. Här får du de grundläggande färdigheter och kunskaper som krävs för att bli en framstående Miljökonsult genom teoretisk och praktisk utbildning med din mentor. Under denna period kommer du också att bo i Linköping. Efter denna inledande tid, och i takt med din utveckling och erfarenhet, är målet att gradvis övergå till att bo i Umeå igen och tillsammans med din kollega arbeta med utgångspunkt där. På så sätt får du inte bara en framtidssäker karriär utan också möjligheten att uppleva två vackra städer i Sverige. OM ILEMA MILJÖANALYS ILEMA Miljöanalys är Sveriges största företag inom luftemissioner och hjälper sina kunder att arbeta mer effektivt och ansvarsfullt med miljöutsläpp. De erbjuder ackrediterade emissionsmätningar till företag som värdesätter tillförlit, effektivitet och ett högt miljöengagemang. Vår strävan är att vara branschens mest kompetenta, tillförlitliga och kundorienterade miljöanalysföretag. Det är vi genom att skapa högsta möjliga tillförlitlighet med hjälp av innovationskraft och ständiga förbättringar samt att visa ett högt kundengagemang. Därför präglas arbetet som miljökonsult hos oss av ansvarstagande, precision och kundfokus. Om du vill arbeta på ett kundorienterat och innovativt företag med ljusa framtidsplaner är ILEMA helt rätt för dig! VI ERBJUDER Hos ILEMA Miljöanalys lever vi efter värderingen att våra anställda är den absolut viktigaste resursen, därför strävar vi efter att vara en attraktiv arbetsgivare. Vi erbjuder en modern arbetsplats med generösa förmåner och vi strävar efter att alla medarbetare ska ha intressanta arbetsuppgifter och goda utvecklingsmöjligheter. Vi har en platt organisation där alla har en möjlighet att påverka företagets utveckling. Vi söker både dig som är precis i början av din yrkeskarriär samt dig som har med dig erfarenhet från andra branscher. Det som förenar oss är intresset för miljö och viljan till att utvecklas inom teknik, miljö och kemi. Hos oss får du allt du behöver för att bli en riktigt skicklig miljökonsult! VEM ÄR DU? Till rollen som Miljökonsult söker vi dig som är självständig, strukturerad och trivs med att samarbeta med andra. Du är serviceinriktad, gillar att arbeta för en god kundrelation och är ansvarstagande för dina uppgifter. Eftersom arbetet innebär regelbundna resor trivs du med en varierande arbetsdag, där du stundtals är på resande fot med ett aktivt arbete i mätningar men även får dagar på kontoret där rapportskrivning och planering av arbete är huvuduppgiften. Då ILEMA satsar på att etablera ett kontor i Umeå på sikt har du viljan att helt bo i Linköping under ca 1-2 år för att sedan återgå helt till att bo och arbeta från Umeå. Utöver det har du: - Gymnasial utbildning inom naturvetenskapligt/tekniskt område med goda betyg. En högre teknisk utbildning inom kemi, miljö eller energi är meriterande men inget krav. - God datorvana. - B-körkort, manuell. - Flytande kunskaper i svenska och god kommunikationsförmåga. OM PROCESSEN I denna rekrytering samarbetar ILEMA Miljöanalys med A-hub. Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta Alice Lindell på [email protected]. Lediga positioner: 1 st Vi tillämpar ett löpande urval och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansökan därför så snart som möjligt! Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning.

29 februari 2024
Sista ansökan:
17 augusti 2024
System Architect to Teledyne FLIR

Join Teledyne FLIR as a System Architect! Teledyne FLIR is a global market leader with a straightforward yet ambitious mission: to develop cutting-edge thermal imaging cameras that save energy and protect lives. Through their work, they strive to make a positive impact on the world! THE POSITION: As a System Architect at Teledyne FLIR, you will be an integral part of their product team, working alongside Product Owners and Project Managers. You will lead the technical efforts in collaboration with the neighbouring teams. Here you will be the one that drives the technical aspects of the projects with the teams. Key Responsibilities: - Lead technical workstreams for their products targeting different markets. - Ensuring compliance with documentation, design, and requirements in relation to the technical risks. - Collaborate closely with stakeholders, including customers, to deliver tailored solutions while also developing generic products for broader markets. - Foster creativity and innovation in the product development. - Work together with other System Architects in fostering synergy between different teams and ensuring alignment of design principles. WHO ARE YOU? - Minimum 3-5 years of relevant work experience - Experience and understanding of mechanics, electronics, and software, with a natural ability to comprehend their interactions and interfaces. - Demonstrated leadership skills to effectively manage and motivate diverse teams, with excellent communication abilities to simplify complex technical concepts. - Proficiency in English BUT MOST IMPORTANTLY WE BELIEVE THAT YOU ARE: - Driven and self-sufficient, with a proactive approach to problem-solving. - Excellent communication skills and ability to collaborate effectively with cross-functional teams. - Genuine interest in technology and a creative mindset to explore innovative solutions. At Teledyne FLIR, they welcome individuals who thrive in dynamic environments, embrace challenges, and are passionate about making a difference. Join them in their mission to innovate and create groundbreaking solutions for a safer world. Apply now to become a part of the team! OTHER INFORMATION: Start: As per agreement Location: Stockholm, Täby - onsite Employment form: Full-time consultancy position with a possibility to get a direct employment with the company after 12 months.

28 februari 2024
Sista ansökan:
16 augusti 2024