Annica Wiberg AB jobb

Lediga jobb hos Annica Wiberg AB

Mättekniker till Stenger & Ibsen Construction

Stenger & Ibsen (SIC) har funnits sedan 2004 i Sverige och är specialiserade på att leverera nyckelfärdiga lösningar inom anläggningsarbeten för landbaserad vindkraft. SIC har fokus på anläggningsarbeten i anslutning till vindkraftsprojekt av alla storlekar. Avverkning av skog, byggnation av vägar och kranplaner, gjutning av fundament, förläggning av elkablar och ställverk. Huvudkontoret finns i Örnsköldsvik för den svenska verksamheten som har 20 anställda. Stenger & Ibsen Construction är ett bolag som styrs efter följande tre värderingar- Vi är trovärdiga- Vi är lösningsorienterade- Vi är noggranna Lite om jobbet som mätteknikerVi använder oss av den senaste tekniken som skapar de bästa möjliga förutsättningarna för jobbet. I dina arbetsuppgifter ingår bla följande - Inmätning och utsättning med GNSS-utrustning (GPS-stav).- Kontroll av terrängmodeller samt byggande av enklare modeller- Synkning av olika maskinstyrningssystem och kontakt med maskinförare- Etablering av basstation och regelbunden kontrollmätning- Drönarflygning och upprättning av 3D-modeller över arbetsplatsen med hjälp av fotogrammetri- Enklare mängdberäkningar för att stötta arbetsledning på plats.Jobbet som mättekniker sker ute i skog och mark. Du får en egen företagsbil att använda i tjänsten.Arbetstiden är måndag - torsdag. Du kommer jobba tight meden mindre grupp på 3-5 personer som består avarbetsledare och designers så det finns kunniga kollegor att fråga om du behöver hjälp. Ute på site jobbar mellan 30-50 personer beroende på projektets storlek. Det här tror vi beskriver digVi vill att du bor i Västernorrland, Jämtland eller norra Gävleborgoch har körkort för personbil. De flesta av våra kunder pratar och skriver på engelska vilket gör att goda kunskaper i både svenska och engelska är ett måste. En lämplig bakgrund är att du har kört grävmaskin (skogsmaskin) och på så sätt fått intresse av mätteknik.Det är meriterande om du gått YH mot mättekniker eller har en utbildning inom datateknik. Det är även meriterande om du har god kunskap och insyn i flera maskinstyrningssystem. Som person är du strukturerad och självgående. Du förstår vikten av teamwork och vill bidra till företagets utveckling. En annan viktig egenskap är att du slutför det du börjat med. Det här erbjuder viVi erbjuder en heltidstjänst i ett spännande bolag där vi använder den senaste tekniken för arbetsuppgifterna.Stenger & Ibsen är ett litet företag med stora möjligheter att påverka din egen utveckling. Anställningen sker direkt av Stenger & Ibsen Construction Sverige AB. Så här söker du tjänsten som MätteknikerRekryteringsprocessen sköts av AW Rekrytering. Du söker tjänsten som Mättekniker via länken i anslutning till annonsen. Observera att vi inte behandlar ansökningar inkomna via mejl med anledning av GDPR. Vi vill att du skickar in din ansökan senast den 30 april. Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Tester kan komma att användas i rekryteringsprocessen. Har du funderingar, kontakta vår rekryteringsspecialist Annica Wiberg, [email protected] eller 070-28 28 414. Välkommen med din ansökan!

19 april 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
Designer till Stenger & Ibsen Construction

Stenger & Ibsen (SIC) har funnits sedan 2004 i Sverige och är specialiserade på att leverera nyckelfärdiga lösningar inom anläggningsarbeten för landbaserad vindkraft. SIC har fokus på anläggningsarbeten i anslutning till vindkraftsprojekt av alla storlekar. Avverkning av skog, byggnation av vägar och kranplaner, gjutning av fundament, förläggning av elkablar och ställverk. Huvudkontoret finns i Örnsköldsvik för den svenska verksamheten som har 20 anställda. Stenger & Ibsen Construction är ett bolag som styrs efter följande tre värderingar- Vi är trovärdiga- Vi är lösningsorienterade- Vi är noggranna Lite om jobbet som designerSom designer hos Stenger & Ibsen Construction är du ansvarig för design av infrastruktur till vindkraftsparker (vägar, kranplaner, maskinstyrningsmodeller) med hjälp av olika verktyg som drönarflygningar, inmätning från mättekniker och arbetsledare ute i fält. En stor del av jobbet går ut på att aktivt vara med och anpassa design utifrån förutsättningar som förändras under projektets gång genom att optimera massbalans och därigenom projektekonomin i samråd med platsledning.Dina beslut har stor påverkan på projektekonomi och tidplan Majoriteten av din arbetstid sker på ett kontor menplatsbesök för såväl projekt som är i gång samt för planering av kommande projekt ingår. Fältbesök sker cirka varannan vecka under produktionstid. Det här tror vi beskriver digVi vill att du bor någonstans i Västernorrland, Jämtland eller inorra Gävleborg. Med fördel bor du i området runt Östersund. Det är ett krav att du har körkort för personbil. Att behärska engelska är viktigt då många kontrakt och specifikationer är skrivna på engelska. Det är en fördel om du även pratar svenska. Den programvara (CAD) som används är framför allt Gemini Terrain och goda kunskaper inom den är meriterande. En lämplig bakgrund är att ha jobbat som mättekniker. Vi önskar att du har kunskap/erfarenhet av terrängmodeller, maskinstyrning, kontrollmätning, drönarflygning och mängdberäkningar. Som person är du strukturerad och självgående. Du förstår vikten av teamwork och vill bidra till företagets utveckling. Det här erbjuder viVi erbjuder en heltidstjänst i ett spännande bolag där vi använder den senaste tekniken för arbetsuppgifterna. Stenger & Ibsen är ett litet företag med stora möjligheter att påverka din egen utveckling. Alla våra anställda har en företagsbil att använda i tjänsten. Anställningen sker direkt av Stenger & Ibsen Construction Sverige AB. Så här söker du tjänsten som DesignerRekryteringsprocessen sköts av AW Rekrytering. Du söker tjänsten som Designer via länken i anslutning till annonsen. Observera att vi inte behandlar ansökningar inkomna via mejl med anledning av GDPR. Vi vill att du skickar in din ansökan senast den 30 april. Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Tester kan komma att användas i rekryteringsprocessen. Har du funderingar, kontakta vår rekryteringsspecialist Annica Wiberg, [email protected] eller 070-28 28 414. Välkommen med din ansökan!

19 april 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
CE-chaufför i Gävle till LETA Consulting

I Gävle söker just nu LETA Consulting en driven medarbetare med mångårig erfarenhet av spolbilsarbete. Vi söker dig som trivs i ett omväxlande och lösningsorienterat arbete där service till kunderna står i fokus. Arbetsuppgifter Samtliga av våra uppdrag har en direkt koppling till vårt engagemang att kombinera den bästa möjliga lösningen för både kund och miljö. Du kommer att ansvara för en spolbil som du dagligen använder i arbetet ute hos kund. Uppdragen är både omväxlande och utmanande vilket ställer höga krav på såväl ansvarstagande, flexibilitet och förmåga att kunna lösa våra kunders problem. Arbetsuppgifterna består bland annat av felavhjälpning genom högtrycksspolning, brunnstömning och förebyggande tjänster inom fastighetsspolning. Tillsammans med dina kollegor ingår du i vårt team som har beredskapstjänstgöring då vi erbjuder jour dygnet runt för våra kunder. Din Profil Vi söker dig som: Har C-körkort och giltig YKB Har arbetat 2-3 år som spolbilsoperatör Är en trygg och säker förare Kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift Kan arbeta under eget ansvar och har god samarbetsförmåga Är social och trivs med att ha mycket kundkontakt Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper såsom att du är positiv, självgående, ordningsam och ansvarstagande som person. Du behöver vara stresstålig och tycka om att arbeta självständigt, samtidigt som du är en lagspelare. I din chaufförsroll möter du dagligen kunder och det är därför viktigt att du har en god servicekänsla, samt att du är bekväm med att driva merförsäljning och hitta nya affärsmöjligheter. Vi eftersträvar en öppen företagskultur som uppmuntrar engagemang, initiativ och delaktighet. Som arbetsgivare är vår ambition att vara en attraktiv arbetsplats med engagerade medarbetare som trivs och utvecklas hos oss. Är du intresserad? Skicka din ansökning via ansökningsknappen i annonsen. Det viktiga är inte att du har en klar CV och/eller personligt brev utan du kan istället berätta fritt vad du arbetat med. Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid Omfattning: Heltid Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför gärna så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan!

11 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
CE-chaufförer i Borlänge till LETA Consulting

I Borlänge söker just nu LETA Consulting en driven medarbetare med mångårig erfarenhet av spolbilsarbete. Vi söker dig som trivs i ett omväxlande och lösningsorienterat arbete där service till kunderna står i fokus. Arbetsuppgifter Samtliga av våra uppdrag har en direkt koppling till vårt engagemang att kombinera den bästa möjliga lösningen för både kund och miljö. Du kommer att ansvara för en spolbil som du dagligen använder i arbetet ute hos kund. Uppdragen är både omväxlande och utmanande vilket ställer höga krav på såväl ansvarstagande, flexibilitet och förmåga att kunna lösa våra kunders problem. Arbetsuppgifterna består bland annat av felavhjälpning genom högtrycksspolning, brunnstömning och förebyggande tjänster inom fastighetsspolning. Tillsammans med dina kollegor ingår du i vårt team som har beredskapstjänstgöring då vi erbjuder jour dygnet runt för våra kunder. Din Profil Vi söker dig som: Har CE-körkort och giltig YKB Har arbetat 2-3 år som spolbilsoperatör Är en trygg och säker förare Kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift Kan arbeta under eget ansvar och har god samarbetsförmåga Är social och trivs med att ha mycket kundkontakt Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper såsom att du är positiv, självgående, ordningsam och ansvarstagande som person. Du behöver vara stresstålig och tycka om att arbeta självständigt, samtidigt som du är en lagspelare. I din chaufförsroll möter du dagligen kunder och det är därför viktigt att du har en god servicekänsla, samt att du är bekväm med att driva merförsäljning och hitta nya affärsmöjligheter. Vi eftersträvar en öppen företagskultur som uppmuntrar engagemang, initiativ och delaktighet. Som arbetsgivare är vår ambition att vara en attraktiv arbetsplats med engagerade medarbetare som trivs och utvecklas hos oss. Är du intresserad? Skicka din ansökning via ansökningsknappen i annonsen. Det viktiga är inte att du har en klar CV och/eller personligt brev utan du kan istället berätta fritt vad du arbetat med. Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid Omfattning: Heltid Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför gärna så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan!

11 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Kundcentermedarbetare till Ramirent, Sommarjobb

Ramirent i Hudiksvall söker en sommarjobbare för ett uppdrag som sträcker sig från 3 juni till 9 augusti. Om jobbenDetta sommarjobb är ett dagtidsjobb. Butiken är öppen mellan 7.00-16.00. Ramirent en av de största uthyrarna avmaskiner till företagare och privatpersoner. Bland dina dagliga uppgifter i kundcentretingår bland annatatt ta hand om inkommande samtal, ta emot och hjälpa kunder som kommer till butiken, registrera hyror och försäljning i systemet samt att ta emot maskiner som du rengör och provkör så de fungerar. Om dig Vi önskar att du har en teknisk bakgrund så du förstår våra maskiner och hur de fungerar. Du kan prata både svenska och engelska med kunderna, har lätt för IT och är serviceminded mot kunderna. Du har ett lättsamt sätt så du lätt kommer in i arbetsgruppen, är en lagspelare somförstår vikten av att göra ett bra jobb och passar tider. Du har ett bra säkerhetstänk och är lösningsfokuserad. Vi tar för givet att du håller ordning och reda runt dig. Vi vill även att du har körkort för bil. Det är meriterande om du har truckkort. Om anställningenTjänsten är heltid med start 5 juni. Anställningen sker genom LETA Consulting AB som erbjuder marknadsmässiga löner enligt kollektivavtal. Låter jobbet spännande? Skicka in din ansökan omgåendeRekryteringsprocessen sker löpande och avslutas då vi hittat kandidaterna vi söker. Skicka in din ansökan via länken i anslutning till annonsen. Har du frågor kontaktar du Leila Larsson, konsultspecialist på tel 070-401 04 03 eller via mail [email protected] Välkommen med din ansökan!

8 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Taktisk inköpare till Elektromatik

Elektromatik Power Generation AB startades 1973 i Örnsköldsvik under namnet Mekanomatik. I 1975 flyttade vi in i våra nuvarande lokaler och i samband med detta bytte företaget namn till Elektromatik Power Generation AB. Elektromatik Power Generation AB är beläget i Örnsköldsvik där försäljning, konstruktion, produktion, provning och eftermarknad sitter samlade. I våra lokaler i Örnsköldsvik konstrueras och byggs olika reservkraftlösningar, både kundanpassade och i standardutförande. Från och med oktober 2020 är Elektromatik Power Generation AB en del av Bertel O. Steen Power Solutions AS. Det norska företaget Bertel O. Steen Power Solutions har varit distributör av produkter och lösningar från MTU sedan 1969 och fick från 2020 utvidgat distributörsansvar till att omfatta hela Norden. I januari 2023 gick den svenska nödkraftsspecialisten Eptech samman med Elektromatik och fortsatte sin verksamhet under ett namn. Efter sammanslagningen med Halmstad-baserade Eptech kan vi nu stödja våra kunders kritiska verksamhet över hela Sverige från en stärkt, gemensam bas. Mer om tjänsten Som taktisk inköpare rapporterar du direkttill COO och jobbar i huvudsak nationellt med svenska leverantörer. Du ansvarar för analyser av nya artiklar, förfrågningar till lämpliga leverantörer och val av leverantör. Som taktiskt inköpare ansvarar även för att säkerställa effektiva och kostnadseffektiva inköp genom att optimera inköpsprocessen för att stödja organisationens strategier och övergripande mål. Det innebär att göra risk- och konsekvensanalyser ur ett upphandlingsperspektiv och att detaljplanera upphandlingar från förfrågningsunderlag till avtalstecknande. Där ingår analys av projektledares förslag och utlägg av order mot leverantörer så att rätt saker avropas i rätt tid utifrån överenskommen ledtid men även mot leverantörens kapacitets och leveransläge. Bla detta kommer ingå i dina arbetsuppgifter: Regelbunden utvärdering av leverantörsbasen Göra bedömningarav nya samt existerande leverantörer Bevaka priser Ansvara för förfrågningar till leverantörer Utvärderar offerter Ansvara för att giltigt inköpsdata finns (pris, ledtid etc.). Väljer leverantörer Ansvara för attnya leverantörer sker i systemet Vara behjälplig vid reklamationer Detta tror vi passar in på digDu är en person med god förmåga att planera och är strukturerad av naturen. Du sprider glädje runt dig och är duktig på att bygga nätverk. I din kommunikation är du tydlig och du är modig att säga till när det behövs. Tjänsten är ny så du får vara med och bygga upp rollen vilket innebär att du måste ha god förståelse för produktion och industri med dig i bagaget.Vi ser gärna att du har en utbildning inom inköp ochinom teknik. Meriterande om du jobbat med LEAN, 5S eller liknande. Du är van att hantera Office-programmen. Vi tar för givet att du kan hantera svenska och engelska i tal och skrift utan problem. Om anställningenAnställningen sker direkt av Elektromatik. Rekryteringsprocessen kommer att hanteras genom AW Rekrytering. Tjänsten kan tillsättas omgående så startdatum enligt överenskommelse. Låter allt ovan spännande? Skicka in din ansökan omgående! Du söker tjänsten som taktisk inköparevia länken i anslutning till annonsen. Vi vill att du skickar in din ansökan snarast. Intervjuer kommer starta efter 8 januari. Tester kan komma att ingå i processen. Rekryteringsprocessen avslutas när vi hittat vår kandidat. Har du frågor och funderingar kontakta vår rekryteringsspecialist Annica Wiberg, via mail [email protected] eller via mobil 070–28 28 414. Välkommen med din ansökan!

3 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Innesäljare till AQ Components

Företaget startades i slutet av 80-talet i Mjällom, Ångermanland i hjärtat av höga kusten och ingår i AQ Group sedan 2016. Företaget sysselsätter idag ca 70 personer och omsatte ca 124 miljoner 2023. Våra kunder finns huvudsakligen i Skandinavien och Norra Europa. Vår affärsidé är attutveckla, tillverka och montera komponenter och system till krävande industrikunder och med vårtåtagande för Total Kvalitet göra våra kunder till långsiktiga samarbetspartners. Om jobbetDenna tjänst är en helt ny roll på företaget.Som innesäljare jobbar du nära dina kollegor inom inköp, orderoch beredning. Vi har vårt kontor i direkt anslutning till vår fabriki Mjällom. Viss del av hybridjobb kan bli möjlig när du blivit varm i kläderna. I dina arbetsuppgifter kommer bla detta ingå Regelbunden kontakt med befintliga kunder via telefon och email Svara på kunders frågor eller hänvisa till den som har svaren Förbereda och skicka offerter till kunder Hjälpa till vid reklamationer Dokumentation och rapportering Administrativ stöd Sammanfattningsvis är rollen som innesäljare viktig för att skapa och bibehålla AQ Components befintliga kundrelationer samt för att öka försäljningen genom snabba kommunikationsvägar. Detta tror vi passar in på digDu är en person med stor initiativförmåga och är strukturerad av naturen. Du sprider glädje runt dig och är duktig på att bygga nätverk. Vi är en platt organisation så din personlighet kommer vara en viktig del för att passa in i vårt team och vår kultur här på AQ Components i Mjällom. För att passa i rollen måste du ha god förståelse för produktion och industri. Det är meriterande om du jobbat med likvärdiga produkter. Du är van att hantera Office-programmen. Vi tror att du har erfarenhet av att arbeta i affärssystem och då gärna i Monitor. Vi tar för givet att du kan hantera både svenska och engelska i tal och skrift. Detta kan vi erbjuda till digEn anställning i ett företag med en god tillväxt där just din arbetsinsats gör skillnad.För dig som vill finns stora möjligheter till egen utveckling och nya spännande uppdrag inom bolaget. Anställningen är på heltid med lön enligt kollektivavtal. Tjänsten är helt ny vilket innebär att du själv får vara med och forma ditt uppdrag. Uppdragsstart enligt överenskommelse. Om AQ GroupAQ Group är en global tillverkare av komponenter och system till krävande industrikunder. Verksamheten är uppdelad i segmenten System och Komponent. Inom segment System ingår våra affärsområden Elskåp och Systemprodukter. Inom segmentet Komponent ingår våra affärsområden Formsprutning, Induktiva komponenter, Kablage samt Plåtbearbetning. AQ Group har sedan starten 1994 visat en stadig snabb tillväxt med god lönsamhet. Koncernen har totalt ca 9 000 anställda, varav ca 85% i tillväxtländer utanför Sverige. Årsomsättningen uppgick 2023 till 8,9 miljarder SEK. Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholms huvudmarknad. Vår värdegrund baseras på följande: Kunden i fokus, enkelhet, entreprenörsanda, mod och respekt och slutligen kostnadseffektivitet. Låter allt ovan spännande? Skicka in din ansökan omgående! Du söker tjänsten som Innesäljare via länken i anslutning till annonsen. Observera att vi inte behandlar ansökningar inkomna via mejl med anledning av GDPR. Vi vill att du skickar in din ansökan senast den 25 april. Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Tester kan förekomma i denna rekrytering. Har du frågor och funderingar kontakta vår rekryteringsspecialist Annica Wiberg, via mail [email protected] eller via mobil 070-28 28 414. Välkommen med din ansökan!

27 mars 2024
Sista ansökan:
13 september 2024