NXT Interim Stockholm AB jobb

Lediga jobb hos NXT Interim Stockholm AB

Change Manager

Din roll:  Du kommer i rollen som Change Manager, i kundens Special Purposes Environment-team, vara en viktig person i teamet där dina arbetsuppgifter innebär bland annat att samordna, prioritera och koordinera inkomna förändringsbeställningar som består bland annat av uppsättning av nya miljöer, nätverk, klienter med mera. Du kommer vara spindeln i nätet som samarbetar nära agila team med IT-tekniker och specialister. Den du är idag:  Vi söker dig som arbetar bra i team, är strukturerad, är en god administratör och tycker om att säkerställa att förändringsbeställningar hanteras från början till slut. Vi ser gärna att du har erfarenhet och god generell teknisk IT-kunskap. Som person är du kommunikativ i din interaktion med andra människor. Du har en god förmåga att bemöta och samarbeta med olika typer av människor, såväl internt som externt. Du är analytisk och inte rädd för att komma med nya idéer och förbättringsförslag. Vi tror även att du har en bra prioriteringsförmåga.     Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där företaget har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply.  För att trivas i rollen och leva upp till förväntningarna tror vi att du har:   En bred och generell förståelse av IT (både klient- och infrastruktur), Goda erfarenheter av ITIL processer, Vana vid ärendehanteringssystem Prestigelös och lösningsorienterad  Har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska   Det är meriterande om du tidigare arbetat med:  IT teknisk support Koordinering av arbetsuppgifter Ärendehanteringsystem som t ex ServiceNow Agila arbetssätt såsom SCRUM Låter detta som ett intressant uppdrag? Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan inkluderat ett svenskt CV som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort. NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

24 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Senior Programledare - NIS2

Beskrivning av uppdraget Vår kund inom energi-branschen är i behov av en Programledare för införande av åtgärder i syfte att uppnå NIS2-efterlevnad. Rollen benämns även som IT-Informationssäkerhetsspecialist. Arbetsuppgifter - Planering, koordinering och uppföljning av nödvändiga aktiviteter. - Definition och hantering av programmets scope, budget, risker och tidsplan - Resursplanering Vid behov, leda delprojekt inom programmet - Hantering av styrgrupp och styrgruppsmöten Dokumentation Obligatoriska kvalifikationer Kunskap om NIS2 Stor erfarenhet av liknande roller och “compliance-program” Erfarenhet av att koppla samman cybersäkerhet med verksamhetskrav och risker Flytande svenska i tal och skrift Meriterande kvalifikationer Erfarenhet av säkerhetsklassad verksamhet Önskade personliga egenskaper: Senior och kommunikativ Hög samarbetsförmåga Mycket självgående med hög initiativförmåga Prestigelös Övrigt: Primär arbetsplats är hos vår kund med möjlighet till hemarbete utifrån rådande bestämmelser inom organisationen. Närvaro 50% på arbetsplats, tisdag - torsdagar samt efter behov och mötesschema. Visst låter detta som ett spännande uppdrag? Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan inkluderat ett svenskt CV som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort. NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

23 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Service Manager, Linköping

Service Manager till ett internationellt bolag i stark tillväxt Vår kund jobbar med aktuella samhällsnyttiga projekt i framkant. Vår kund växer och det pågår många förändringar, därför söker vi nu en erfaren Service Manager för att förstärka deras team. Vår kund tror på att driva innovation genom agilt arbete och samarbete. Vi erbjuder dig en spännande och utvecklande roll Vi söker nu Service Manager till sektion Identity Secure Infrastructure. Som Service Manager hos vår kund är du ansvarig för att säkerställa att tjänsten uppfyller kundens förväntningar och behov. Idag ansvarar teamet för tjänster inom PKI, MFA och Comsec. Du säkrar att alla externa leverantörer fullföljer avtal, överenskommelser och leveransnivåer (SLA). En viktig del är också att föreslå förändringar i kontrakt/avtal/överenskommelser/resurser med externa och interna leverantörer i enlighet med förvaltningsplanen och hålla förvaltnings- och utvecklingsteamen informerade samt säkerställa god kommunikation mellan olika Service Managers kopplade till våra tjänster. Vi erbjuder ett varierande arbete som omfattar att leverera tjänster, förvalta och vidareutveckla tjänster samt fånga upp ytterligare verksamhetsbehov. Du kommer arbeta i tätt samarbete med vår Service Owner och ha en viktig roll i teamet. I tjänsten ingår också att ge kostnadsinput till budget, hantera fakturor och kostnader för tjänster samt utforma leveransrapporter avseende prestanda, kvalitet och kostnad till Service Owner. Arbetsuppgifter Säkerställa att deras dagliga aktiviteter utförs Koordinera och driva arbetet inom tjänstens alla aspekter (drift, förvaltning och utveckling) Initiera och hantera förvaltningsaktiviteter enligt godkänd och överenskommen plan Implementera nya förmågor, krav och förbättringar enligt gällande Service Roadmap och livscykelplan Proaktivt identifiera och implementera förbättringar i daglig leverans enligt specificerad ”form, fit and function” – så att IT-tjänster, tjänstekomponenter och IT-lösningar följer överenskomna krav och service nivåer Dokumentering kring dina tjänster Operationellt ansvar för deras tjänsteleverans Vi söker dig med följande kvalifikationer För att trivas i rollen tror vi att du är en person som ständigt vill lära, du har lätt att växla mellan olika uppgifter och har en god prioriteringsförmåga. För dig är IT inte bara ett jobb, utan mer utav en livsstil. Vi tror att du har en god kommunikation och samarbetsförmåga.Vi söker dig som är utåtriktad och trivs med att integrera med andra människor. Du som söker ska ha en god förmåga av att bemöta och samarbeta med andra, både internt och externt, och alltid ha ett serviceinriktad mindset. Du kommer tillhöra ett samarbetsvilligt team men vi ser det som väldigt viktigt att du vågar ta egna initiativ. För att trivas i rollen och leva upp till förväntningarna tror vi att du har: Ett stort säkerhetstänk i allt du gör Några års ledarerfarenhet och att du besitter ledaregenskaper som utvecklar teamet och vår leveransförmåga Ett gediget intresse samt kännedom av IT-området Kunskap och erfarenhet av ITIL processer. ITSM (incident, change, problem), IT Service design, IT Service transition Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift Det är meriterande om du har erfarenhet av agilt arbete. Vi ser gärna att du också har erfarenhet inom Krypton och nycklar, samt lite allmän IT säkerhet. Bra att veta  Vi erbjuder ett konsultuppdrag på 8 månader för att sedan gå över som fast anställd direkt hos vår kund Start: Snarast möjligt. Vi tillämpar ett löpande urval, Placeringsort, Linköping  Eftersom vår kund hanterar exportkontrollerad information krävs svenskt medborgarskap  Bakgrundkontroll och säkerhetsintervju är också en del av processen Vår kund är känd för en god arbetsmiljö. Företagskulturen erbjuder kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling Om du vill vara med och bidra till att skapa och förnya, samtidigt som du har möjlighet att själv utvecklas i en teammiljö, då har vår kund de perfekta förutsättningarna för dig att växa. Vår kund är stolt över sin vårdande miljö, där alla är olika, samtidigt som de har samma mål – att hjälpa till att skydda människor.  Visst låter detta som ett spännande uppdrag? Sök redan i dag så berättar vi gärna mer. Vi behöver en ansökan inkluderat CV på svenska som matchar vår kunds krav. Komplettera gärna med personligt brev. Kunden kan fatta beslut tidigare än sista ansökningsdatum, urval och intervjuer sker löpande. NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

22 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Debiteringsansvarig och applikationsspecialist

Beskrivning av uppdraget: Du kommer i rollen som applikationsspecialist arbeta både brett och koordinerade med våra ekonomisystem för debitering av IT-tjänster. Du kommer även förvalta systemen för att säkerställa att verksamheten har rätt förutsättningar. Arbetet kommer främst ske i vår kunds ekonomisystem TTP och till viss del Agresso. Du kommer lära dig systemen på den nivå att du kommer kunna hålla utbildningar i debitering och agera användarstöd. Uppdraget är ett vikariat.   Exempel på arbetsuppgifter: Huvudansvarig för debiteringar Användaradministration Specifikation av ny funktionalitet Test av ny funktionalitet Utbildning och användarstöd kring debitering i TTP Årsuppdatering av systemen   Efterfrågade erfarenheter: För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har erfarenhet inom följande områden: Har utbildning inom ekonomi eller IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet Förståelse för processerna inom budget, debitering och ekonomisk uppföljning av IT-tjänster. Trivas i en pedagogisk roll samt att tala inför kollegor Analytisk förmåga. God erfarenhet av Excel Generell IT kunskap Bra kommunikationsförmåga både i tal o skrift Drivande och självgående Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av: Debitering/fakturering   Omfattning och placering: Uppdraget har placering på kontoret i Linköping. Arbetet sker på plats. Uppdraget är ett vikariat på 100% från 1/5-2024 till 31/8-2025.   Låter detta som en intressant roll? Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan, inkluderat CV, på svenska, som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort. NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryterings branschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring och andra förmåner som förgyller din vardag. Vid projektanställning/vikariat tillämpar vi kollektivavtal.

22 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Chefsassistent

Chefsassistent till samhällsnyttigt bolag! Om uppdraget: Vår kund söker nu en chefsassistent som kan ta övergripande ansvar för cheferna i ledningsgruppens administration. Rollen förutsätter flexibilitet och ständig utveckling.  Rollen innebär krav på helhetssyn, integritet och förståelse för vad ledningens arbete innebär. Exempel på arbetsuppgifter som kan förekomma: • Samordna ledningsarbete administrativt • Planera, koordinera och kommunicera kring chefernas olika åtaganden (kalender, möten och resor, i viss mån även telefon och mail) • Hantera (kontera och granska) fakturor, resor och reseräkningar åt chefen • Ansvara för att årsmötesplan tas fram samt agenda och protokollföring • Förbereda och medverka vid gruppmöten och konferenser • Ansvara för det praktiska genomförandet av och delta vid arbetsplatsträffar • Vara det naturliga kontaktfiltret för cheferna  • Vara naturligt stöd för hantering av administrativa system såsom DM, Proves, IFS, SmartID, SD Worx, mallar mm • Vara delaktig i att underhålla och utveckla samarbetet med partners inom andra enheter • Delta i utvecklingen av interna verktyg, processer och system som t.ex. delta i och leda projekt och piloter • Vara behjälplig vid on-och off boarding   Skallkrav: • Erfarenhet av arbete med administrativa uppgifter • Erfarenhet av ansvar för strategiska och operativa frågor, övergripande planering och uppföljning • God systemvana • God kommunikativ förmåga och kan uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska • God digital förmåga • Eftergymnasial eller annan utbildning för rollen relevant alternativt tidigare erfarenhet   Meriterande: • Erfarenhet av att driva, hålla ihop och samordna små och större projekt • Erfarenhet av arbete med fastighetsteknik och/eller energibranschen • Erfarenhet av sälj och/eller kundbemötande   Personlighet: • Serviceinriktad • Flexibel • Kvalitetsmedveten • Självgående • Samarbetsförmåga • Hög integritet   Övrigt: Uppdraget utförs på plats hos vår kund i Hjorthagen, med viss möjlighet till hemarbete.  Uppdraget är på 100% (40h/v) under perioden 06-maj-2024 - 31-dec-2024, med möjlighet till förlängning.   Visst låter detta som ett spännande uppdrag? Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan inkluderat ett svenskt CV som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort. NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

19 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Projektledare Berg & Anläggning

Beskrivning av uppdraget För tunnelbanan till Älvsjö som genomförs i avd Väst har beslut fattats om att genomföra tunneldrivningen med TBM-teknik och segmentbyggd vattentät betonginklädnad. Vidare har beslut fattats om att i så stor utsträckning som möjligt genomföra bygget av stationerna genom att dessa sprängs ut från markytan genom det permanenta hisschaktet. Arbete med systemhandlingar och upphandlingsstrategier pågår.   En organisation för genomförandet ska tillsättas och projektet söker nu en projektledare för det fortsatta arbetet med att planera och genomföra berg och anläggningsarbeten för stationer. Arbete med upphandlingsstrategier pågår och ett eller flera vertikala schakt, mellanplan och plattformsrum kan i slutändan också ingå i ansvarsområdet för projektledaren. Byggstart planeras från senhösten 2025 beroende på entreprenad.  Arbetsuppgifterna omfattar i huvudsak, men inte begränsat till: Följa upp och säkerställa att delegerade arbetsuppgifter avseende byggherreansvaret genomförs samt att rapportering till Projektchef Berg och Anläggning sker löpande enligt rutiner Delta och bidra med erfarenhet och kompetens vid framtagande av förfrågningsunderlag och i förekommande fall bygghandlingar. Delta och bidra med erfarenhet och kompetens under upphandlingsskedet, från tidpunkt för annonsering av förfrågningsunderlaget fram till signering av kontrakt. Detta arbete genomförs i nära samarbete med förvaltningens upphandlingsenhet. Verka för att entreprenaden genomförs med god samverkan med entreprenör  Se till att entreprenadens produktionstidplan revideras enligt gällande rutiner. Styra genomförandet mot fastställd budget, tidsplan och omfattning Leda byggledningsorganisationens arbete inom tilldelat ansvarsområde Rapportera till Projektchef Berg och Anläggning avseende entreprenadernas status avseende TKI (tid, kostnad och innehåll) Granska förfrågningsunderlag Säkerställa att reviderade bygghandlingar under byggskedet granskas Vara riskägare för tilldelade risker inom projektledarens ansvarsområde samt vidta åtgärder för att minimera att riskerna faller ut Svara för god samordning med angränsande entreprenader Svara för teknisk, ekonomisk och tidsmässig uppföljning och kontroll av entreprenader Följa upp att entreprenaden genomförs enligt gällande miljödom och miljölagstiftning Leda bygg- och ekonomimöten Se till att alla besiktningar utförs Svara för att slutrapporter upprättas samt att slutdokumentation och relationshandlingar erhålls och arkiveras enligt gällande rutiner och instruktioner Medverka till att skapa bra relationer med omgivningen (sakägare och andra interna och externa intressenter)  Skallkrav: Civil- eller högskoleingenjör alternativt eftergymnasialutbildning (inriktning bygg, ekonomi eller motsvarande kompetens) Dokumenterad erfarenhet inom berg- och anläggningsverksamhet (minst 12 års erfarenhet) Dokumenterad erfarenhet som projektledare (alternativt delprojektledare) med ett övergripande ansvar att leda, styra och följa upp kontrakt (ekonomi, tider, m m) i bergentreprenader under jord (tunnlar, bergrum, etc) (minst 9 år) Dokumenterad bred kunskap och förståelse av genomförande av entreprenader där standardavtalen AB/ABT använts (minst 5 st entreprenader) Meriterande: Dokumenterad erfarenhet (kalkyl, planering, genomförande) av projekt innehållande produktionsmetoder med borra/spräng för utförande av vertikala schakt i berg (schaktdjup >25 m) (minst 2 entreprenader) Dokumenterad erfarenhet av projektledning (styrning och uppföljning) av stora berg- och anläggningsentreprenader med delegerat resultatansvar för kontraktsummor > 500 MSEK (minst 3 st entreprenader) Omfattning: Tjänsten påbörjas så snart som möjligt, dock senast 2024-08-19. Avtalet gäller till 2029-11-30 med option att förlänga avtalet årsvis. Uppdraget bedöms vara en heltidstjänst och målet är att konsulten arbetar i snitt 40 tim per vecka. För att uppnå detta ska konsulten i möjligaste mån utnyttja lugnare perioder för att kompensera arbete under mer intensiva perioder. Detta sker genom kompledighet (timme för timme). Semester ska i första hand tas ut under byggsemestern vecka 28-31 alternativt i nära anslutning till dessa veckor. Semester kan även i mån av tid planeras in runt jul och nyår (vecka 52 (53) och 1). Längre sammanhängande semester längre än 1 vecka under övriga delar av året ska anmälas till Projektchef Berg och Anläggning i god tid (min 2 månader) och därefter godkännas av Projektchef Berg och Anläggning innan semester planeras in.    Visst låter detta som ett spännande uppdrag? Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan inkluderat ett svenskt CV som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort. NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

17 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Audit Specialist and Transformation

Audit Specialist and Transformation Leader. In this role, you will have the responsibility to lead audits and transformation projects within the field of Infrastructure. You will work in close cooperation with the Business. The place of assignment is Linköping, other locations can be discussed. On-site required 3 days/week. Your role: As Audit Specialist and Transformation Leader you are a skillful leader with experience in Infrastructure. You have some level of technical knowledge and the ability to lead, motivate and develop relationships both externally and internally. Good judgement and flexibility to handle and respond to unexpected situations are valuable attributes for this position. You have the ability to think both strategically and tactically as well as to work operationally.   Your work tasks: • Lead audits and workshops • Lead transformation projects • Budget and financial follow up • Project management • Coordinate with Quality Manager and IT Service Managers • Close collaboration with the Business • Work together with cross functional agile teams This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply. You must be a swedish citizen.  Your profile: Today you are an experienced IT leader with strong drive. You have the ability of analyzing both what needs to be done and high lightening the way forward. You also have the ability to express yourself in a clear way and to communicate with stakeholders. You finish your tasks successfully.   Required skills: • Academic education in IT, System Management or Engineering • Experience from service management and relevant business areas • Five to ten years of relevant experience • Excellent communication skills in both Swedish and English (verbal and written) Desired skills: • You are creative and understand the need of transparency and to think outside the box • You are a social and outgoing person with a great interest and understanding of business processes • High security awareness • Team or project leader experience • Strong analytical skills • Ability to prioritize   Duration: Start: 08/19/2024    End: 08/18/2025  40 hours/week

17 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Test Manager

Vi söker en erfaren Test Manager till ett stor bolag i expansiv fas!   Om uppdraget: Vår kund söker nu efter en kommunikativ, erfaren och inspirerande Test Manager med förmågan att ta ledningen i olika och pågående initiativ inom testledning på kunds IT-avdelning. För att lyckas i rollen är du en människokännare som är van att ta vara på och leda möten, workshops och presentationer. Du är passionerad kring människor och testprocesser och du har mångårig erfarenhet inom testledning av olika slag. Du är öppen för att testa nya arbetsätt och kommer gärna med nya förslag. Exempel på arbetsuppgifter:  Förbereda, utföra och följa upp testplanen som du är ansvarig över Delvis arbeta med och utveckla olika arbetssätt och processer relaterade till testning Hålla i möten/forum för att säkerställa och leda riktningen inom testavdelningen Vara stakeholder och förändringsledare i olika projekt   Skallkrav: Erfarenhet av testledning och testramverk Erfarenhet i att hålla presentationer på både svenska och engelska Goda tekniska molnkunskaper (external/on-prem) Kunskaper i CMMC, NIST osv   Personlighet: Kundorienterad  Lösningsorienterad Lyhörd och kommunikativ  Självsäker och empatisk   Övrigt: Uppdraget utförs på plats hos vår kund i Stockholm, Linköping, Malmö eller Göteborg, beroende på din bostadsort.  Uppdraget är på heltid (40h/v) under perioden 2/5-24 - 31/12-24, med eventuell möjlighet till förlängning.   Visst låter detta som ett spännande uppdrag? Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan inkluderat ett svenskt CV som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort. NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

15 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Utvecklare med erfarenhet av finans

Vår kund växer snabbt och står inför en lång och spännande resa med aktuella samhällsnyttiga projekt. På denna resa spelar IT en väsentlig roll, och de driver innovation genom agilt arbete och samarbete. Nu är de i behov av en ”Utvecklare” som ska jobba i deras ekonomisystem Mercur. Din chef hos kunden kommer att sitta i Linköping men du har möjlighet att jobba från kontor i Stockholm, Göteborg eller Malmö, samt viss del hemifrån. Anställningsformen är ett konsultuppdrag på ca 8 månader som anställd på NXT Interim, för att sedan gå över som fast anställd direkt hos vår kund. Kompetenser som behövs som behövs i denna roll:  Möjlighet att ta till sig TBM-modellen och IT som affär Förståelse för logik inom finans och redovisning God intuition för hur man bygger lättskötta och effektiva datamodeller Förstå hur man bäst ställer en fråga till en databas - Du behöver vidare vara svensk medborgare samt tala svenska och engelska flytande. Om du vill vara med och bidra till att skapa och förnya, samtidigt som du har möjlighet att själv utvecklas i en teammiljö, då har vår kund de perfekta förutsättningarna för dig att växa. Vår kund är stolt över sin vårdande miljö, där alla är olika, samtidigt som de har samma mål – att hjälpa till att skydda människor. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där vår kund har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Bakgrundkontroll och säkerhetsintervju är också en del av processen Låter detta som en intressant roll? Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan, inkluderat CV, på svenska, som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort. NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryterings branschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

13 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Teknisk Projektledare

IT Project Manager/Teknisk Projektledare Vår kund jobbar med aktuella samhällsnyttiga projekt i framkant. Vår kund växer och det pågår många förändringar, därför söker vi nu en teknisk projektledare. Vår kund tror på att driva innovation genom agilt arbete och samarbete. Vi erbjuder dig en spännande och utvecklande roll  Vi söker en teknisk kunnig projektledare med inriktning mot automatisering. Uppdraget går ut på att jobba med att driva internprojekt på SPE för automatiseringar av befintliga manuella arbetsflöden och tekniska lösningar. Krav Erfarenhet av att driva projekt och samordna arbetet för utvecklare och andra tekniska kompetenser IT-generalist (teknisk kunnig) Erfarenhet av att driva projekt för automatiseringar av befintliga manuella arbetsflöden och tekniska lösningar Meriterande IaaC ServiceNow CMDB Citrix VMware Omfattning Placering  Start: 2024-05-01 Slut: 2025-04-30 Heltid, 40 timmar per vecka Linköping Bra att veta  Säkerhetsprövning krävs Vi tillämpar ett löpande urval Eftersom vår kund hanterar exportkontrollerad information krävs svenskt medborgarskap  Vår kund är känd för en god arbetsmiljö. Företagskulturen erbjuder kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling Vi projektanställer och tillämpar kollektivavtal Om du vill vara med och bidra till att skapa och förnya, samtidigt som du har möjlighet att själv utvecklas i en teammiljö, då har vår kund de perfekta förutsättningarna för dig att växa. Vår kund är stolt över sin vårdande miljö, där alla är olika, samtidigt som de har samma mål – att hjälpa till att skydda människor.  Visst låter detta som ett spännande uppdrag? Sök redan i dag så berättar vi gärna mer. Vi behöver en ansökan inkluderat CV på svenska som matchar vår kunds krav. Komplettera gärna med personligt brev. Kunden kan fatta beslut tidigare än sista ansökningsdatum, urval och intervjuer sker löpande. NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

10 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024