Wrknest AB jobb

Lediga jobb hos Wrknest AB

Teknisk enhetsspecialist – hårdvara & reparation 💻
Wrknest AB
Supporttekniker, IT

Om tjänsten För ett världsledande företag inom kommunikationslösningar söker vi nu en praktiskt lagd teknikspecialist med erfarenhet av hårdvara och reparation. Uppdraget är perfekt för dig som vill använda din tekniska kompetens i en hands-on roll där du får arbeta med ett stort spektrum av enheter. Detta är ett konsultuppdrag på sex månader med start omgående och möjlighet till förlängning. Du förväntas vara tillgänglig för arbete under hela sommaren, med undantag för juli samt en vecka i augusti. Dina framtida arbetsuppgifter Du kommer att ingå i ett team som ansvarar för hantering, felsökning och reparation av teknisk utrustning. Arbetet kräver noggrannhet och ett stort teknikintresse. Reparation och felsökning av laptops, telefoner och annan IT-relaterad hårdvara Hantering av moderkort, PC-portar och komponenter Användning av handverktyg, särskilt skruvmejsel, i det dagliga arbetet Dokumentation och rapportering av utfört arbete Kommunikation med ansvarig teamledare vid tekniska avvikelser Vi söker dig som Vi söker dig med tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom teknik eller IT från arbetslivet eller fritiden. Du har praktisk vana av att hantera och reparera olika typer av enheter samt förstår grunderna i hårdvaruuppbyggnad. Meriterande kvalifikationer: Erfarenhet av arbete med moderkort och PC-portar God kännedom om olika tekniska enheter Vana av att arbeta med enklare handverktyg i tekniskt arbete Du är noggrann, lösningsorienterad och gillar att arbeta praktiskt. Det är också viktigt att du har en stark känsla för kvalitet och ett genuint teknikintresse, även på fritiden. Du trivs i ett tekniskt sammanhang och har lätt för att arbeta självständigt med ansvar för dina uppgifter. Övrig information Start: Omgående, med arbete under hela sommaren  Plats: Stockholm Omfattning: Heltid Anställningsform: Konsultuppdrag i 6 månader, med möjlighet till förlängning Om kunden Kunden är ett innovativt och globalt teknikföretag som utvecklar produkter och lösningar för att möjliggöra kommunikation för människor med särskilda behov. Med stark internationell närvaro och fokus på kvalitet och teknik ligger de i framkant inom sitt område. Du blir del av ett engagerat team där teknik och mänskligt värde möts. Om Wrknest Engineering Wrknest Engineering är specialiserade på att hjälpa dig som ingenjör eller tekniker att hitta nästa steg i karriären. Vi samarbetar med framtidens företag och erbjuder både rekryterings- och konsultuppdrag inom teknik och industri – alltid med människan i centrum. Vi tror på att bygga långsiktiga relationer och strävar efter att vara en engagerad och lyhörd partner. Via oss får du möjlighet att vara en del av tekniska framsteg som formar morgondagens samhälle – i roller där din kunskap gör verklig skillnad. Vår ambition är att du ska trivas, utvecklas och känna dig stolt över ditt arbete. Läs mer på www.wrknestengineering.se.

Igår
Sista ansökan:
12 december 2025
Teknisk innesäljare inom elkraft och industriella lösningar
Wrknest AB
Ordersamordnare m.fl.

Om tjänsten Vi söker nu en tekniskt kunnig Innesäljare till vår kunds team i Västerås. I rollen kommer du att vara navet mellan kunder, fabriker och utesäljare – där du kombinerar teknisk förståelse med god serviceförmåga. Det här är en långsiktig roll där du får möjlighet att växa in i en viktig funktion och arbeta med produkter som spelar en central roll i framtidens energilösningar. Dina framtida arbetsuppgifter Som teknisk innesäljare hanterar du allt från offertförfrågningar och orderläggning till produktanpassningar och teknisk rådgivning. Du kommer att ha tät kontakt med både interna säljkollegor och externa kunder, samt fabriker för att säkerställa rätt lösning och leverans. Exempel på arbetsuppgifter: Offerthantering med krav på snabb återkoppling (inom 48 timmar) Orderbokning och uppföljning mot leverans Teknisk support till kunder och utesäljare Matcha rätt produkter och komponenter utifrån tekniska specifikationer Kontakter med fabriker för teknisk rådgivning Uppföljning av prisfrågor och tekniska frågeställningar Enklare kundbesök (upp till 10 per år) Vi söker dig som Har du ett genuint intresse för teknik och elkraft, och trivs i en roll där struktur, kommunikation och kundfokus står i centrum? Då kan detta vara rätt roll för dig. Du behöver inte vara expert från dag ett – viktigast är att du har viljan att förstå produkterna på djupet och förmågan att kommunicera det vidare till kunder. Krav: Eftergymnasial utbildning inom teknik eller elkraft, alternativt motsvarande erfarenhet God teknisk förståelse – gärna från industri, automation eller liknande Flytande svenska och god engelska i tal och skrift B-körkort God systemvana – gärna Salesforce Meriterande: Erfarenhet från el, automation, försäljning, teknisk support eller orderhantering Kunskap om motorer, omriktare, PLC eller andra industriella produkter Tidigare arbete inom ABB eller liknande miljö Personliga egenskaper som uppskattas är struktur och förmåga att ta eget ansvar. Du behöver vara serviceinriktad, proffsig i din kommunikation och kunna hantera flera uppgifter parallellt. Det är också viktigt att du vill bidra till en öppen och hjälpsam teamkultur – här får man fråga om allt, och det förväntas att man hjälper varandra. Övrig information Start: Enligt överenskommelse. Plats: Västerås. Omfattning: Heltid, med kärntid 9–15 och flexibla arbetstider. Anställningsform: Tillsvidare. Om företaget Kunden är ett globalt industriföretag med en stark lokal förankring i Västerås. De är specialiserade inom elektrifiering och automation, med produkter som motorer, generatorer, omriktare och PLC-system. Deras lösningar driver utvecklingen mot ett mer hållbart och energieffektivt samhälle. På kontoret i Västerås arbetar ett sammansvetsat team av tekniska innesäljare som tillsammans hanterar tusentals kundärenden varje månad. Om Wrknest Engineering Wrknest Engineering är specialiserade på att hjälpa dig som ingenjör eller tekniker att hitta nästa steg i karriären. Vi samarbetar med framtidens företag och erbjuder både rekryterings- och konsultuppdrag inom teknik och industri – alltid med människan i centrum. Vi tror på att bygga långsiktiga relationer och strävar efter att vara en engagerad och lyhörd partner. Via oss får du möjlighet att vara en del av tekniska framsteg som formar morgondagens samhälle – i roller där din kunskap gör verklig skillnad. Vår ambition är att du ska trivas, utvecklas och känna dig stolt över ditt arbete. Läs mer på www.wrknestengineering.se.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
11 december 2025
Junior Projektekonom till teknikbolag inom samhällsbyggnad 🧾
Wrknest AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Om tjänsten Ett väletablerat teknikföretag inom samhällsbyggnad söker nu en Junior Projektekonom som vill vara med och skapa struktur och stöd i en händelserik organisation. Rollen tillkommer som ett komplement till befintlig ekonomistöd som idag är outsourcat. Du blir en nyckelperson i att hantera administration kring projektstart, fakturering, uppföljning och processförbättring. Tjänsten passar dig som nyligen tagit examen inom ekonomi eller liknande och som trivs i en miljö där teknikintresset är stort, strukturen växer fram och ingen dag är den andra lik. På sikt finns det möjlighet att växa in i fler arbetsuppgifter och ansvarsområden kopplat till ekonomi. Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Wrknest i sex månader, med ambition om överrekrytering på sikt. Dina framtida arbetsuppgifter Du kommer att arbeta nära projektledare och tekniska specialister och bidra till att säkerställa ekonomisk kontroll och effektiv administration i en projektintensiv vardag. Exempel på arbetsuppgifter: Projektadministration vid uppstart av nya uppdrag Fakturering och hantering av exempelvis indexregleringar Samordning kring budgetar och uppföljning av utfall Kommunikation med externt ekonomiteam Stötta i utveckling av interna rutiner och mallar Denna roll passar dig som är junior inom ekonomi och vill hamna i ett familjärt bolag där ditt arbete har stor inverkan och där det erbjuds stora möjligheter till initiativtagande samt att sätta din prägel på arbetet.   Vi söker dig som Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du har god datorvana och kan snabbt sätta dig in i nya system, gärna med erfarenhet eller kunskap om Visma/Spiris (meriterande). Erfarenhet från bygg-, teknik- eller konsultbranschen är också ett plus men inget krav. Du är noggrann utan att fastna i detaljer och har förmågan att prioritera smart. Du gillar struktur, är lösningsorienterad och har lätt för att kommunicera med olika typer av människor – från tekniska specialister till externa ekonomipartners. Du ser möjligheter, är självgående och vågar fråga när du inte förstår. Övrig information Start: Augusti–september, med hänsyn till semesterperiod. Plats: Stockholm, Västberga Omfattning: Heltid, med flexibla arbetstider. Anställningsform: Konsultuppdrag sex månader med chans till förlängning eller överrekrytering. Om kunden Kunden är ett teknikintensivt företag med fokus på projekt inom samhällsbyggnad. De är idag omkring 20 anställda och ingår i en större koncern. Kulturen präglas av hög teknisk kompetens, prestigelöshet och stort engagemang i varje projekt – från de små utredningarna till de stora, komplexa infrastrukturuppdragen. Ekonomifunktionen är i dagsläget outsourcad, men ambitionen är att växa inhouse och successivt bygga upp ett starkare administrativt stöd internt. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
11 december 2025
Junior Handläggare till Clearing-team! 📈
Wrknest AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Är du en noggrann och administrativt lagd person som vill ta steget in i finansvärlden? Här får du chansen att börja som konsult hos en välrenommerad bank – med möjlighet till fast anställning efter 6 månader! Om tjänsten Wrknest söker en junior konsult till ett uppdrag som handläggare inom Clearing för en stor bank i Stockholm. Uppdraget pågår i sex månader med chans till överrekrytering, vilket innebär att de söker någon som ser långsiktigt på rollen och gärna vill växa vidare inom banken. Som en del av Clearing-gruppen kommer du att ha en central roll i att stödja den dagliga verksamheten och säkerställa korrekt hantering av finansiella transaktioner. Dina framtida arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med administrativa processer och ansvara för att säkerställa att transaktioner och avstämningar genomförs enligt bankens standarder. Rollen är ett perfekt första steg för dig som är nyfiken på finansbranschen och trivs med strukturerat arbete. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Administrativ hantering av finansiella transaktioner, inklusive bekräftelse och settlement. Avstämning av konton och kontroll av clearingprocesser. Underhåll och dokumentation kopplat till transaktioner och clearing. Samarbete med andra avdelningar för att effektivisera rutiner och processer. Vi söker dig som För att trivas i rollen är det viktigt att du har en noggrann och strukturerad personlighet. Du behöver inte ha lång erfarenhet, men du bör ha ett intresse för finans och vara driven att lära dig nya system och processer. Vi ser gärna att du: Har ett intresse för finans och en god administrativ förmåga. Har en god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska, både skriftligt och muntligt. Är strukturerad, ansvarstagande och har ett öga för detaljer. Övrig information Start: 1 september Plats: Stockholm, Gärdet Omfattning: Heltid Anställningsform: Konsultuppdrag på 6 månader med möjlighet till tillsvidareanställning Om kunden Vår kund är en etablerad bank med stort fokus på kvalitet och utveckling, och de värderar långsiktiga relationer med sina medarbetare. Här får du möjlighet att utveckla dina kunskaper och skapa värdefulla erfarenheter i en central roll inom bankens clearing-grupp. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
10 december 2025
Ekonom till entreprenöriellt tillväxtbolag 📊
Wrknest AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Om tjänsten För vår kunds räkning söker vi nu en självgående ekonom som vill bli en del av ett entreprenöriellt bolag med högt tempo och stort affärsfokus. Här får du arbeta brett med både löpande ekonomiarbete och utveckling av processer och system. Rollen passar dig som trivs i en dynamisk miljö där du får ta mycket eget ansvar och där du är med och driver utvecklingen framåt.  Dina framtida arbetsuppgifter Du kommer att arbeta självständigt med en del av bolagets ekonomi och ta ägandeskap över processer och rutiner. Du förväntas även fatta egna beslut och bidra till verksamhetens utveckling. Ansvara för löpande bokföring och avstämningar Upprätta månads- och årsbokslut Analysera resultat och följa upp ekonomiska nyckeltal Arbeta med förbättringar och effektiviseringar av ekonomisystem Samarbeta med externa parter som revisorer och redovisningsbyråer Bidra i budget- och prognosarbete Delta i utvecklingsprojekt kopplade till ekonomi och system Vi söker dig som Har minst 2–3 års erfarenhet av liknande arbete, exempelvis från en redovisningsbyrå eller en bred ekonomitjänst i mindre bolag. Du har god förståelse för ekonomiska samband och är van vid att fatta egna beslut. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift. Det är även meriterande om du har förståelse för danska, erfarenhet av Visma Business, systemintresse eller insyn i controlling. Som person är du trygg och självgående med förmåga att leda ditt eget arbete. Du är flexibel, prestigelös och trivs med att ha många bollar i luften. Du vågar ta för dig, ser lösningar där andra ser problem och är inte rädd för att kavla upp ärmarna när det behövs. Övrig information Start: Efter semestrarna, för att ge dig en bra start på din nya karriär. Plats: Göteborg Omfattning: Heltid Om kunden Kunden är ett entreprenöriellt tillväxtbolag med en platt organisation och korta beslutsvägar. De verkar i en dynamisk bransch och arbetar nära sina kunder med hög flexibilitet. Kulturen präglas av samarbete, prestigelöshet och en vilja att hela tiden förbättra och utvecklas. Här finns stora möjligheter att påverka – både din roll och verksamhetens riktning. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
5 december 2025
Teamspelare till teknikproduktion – vi lär dig resten! 🤝🚀
Wrknest AB
Tryckare

Om tjänsten: Ett globalt teknikföretag som utvecklar lösningar för digital identitet och säker kommunikation söker nu en noggrann och engagerad produktionsmedarbetare. Du kommer att stötta teamet i tillverkningen av personliga säkerhetsprodukter i en teknisk produktionsmiljö där kvalitet, leveransprecision och förbättringsarbete är centralt. Dina framtida arbetsuppgifter: Du får en viktig roll i att säkerställa att produkterna tillverkas enligt högt ställda krav på kvalitet och leveranstid. Arbetet innebär att följa etablerade processer, hantera produktionsutrustning och bidra till utveckling av produktionsavdelningen. Exempel på arbetsuppgifter: Tillverkning av produkter enligt rätt kvantitet, kvalitet och kostnad Följa rutiner för drift av produktionsutrustning Utföra enklare felsökning och justering av maskiner Rapportera avvikelser och föreslå förbättringsåtgärder Delta i förbättringsarbete Följa interna riktlinjer och policys Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet från produktions- eller tillverkningsmiljö, gärna inom teknik eller elektronik. Du är noggrann, strukturerad och trivs med att arbeta i team. Krav: Tidigare erfarenhet av arbete i produktion God teknisk förståelse Förmåga att följa processer och instruktioner Flytande kunskaper i svenska Meriterande: Erfarenhet av enklare maskinunderhåll Kunskap inom förbättringsarbete, exempelvis Lean Som person är du lösningsorienterad, ansvarstagande och har god samarbetsförmåga. Du bidrar till en positiv och effektiv arbetsmiljö. Övrig information: Start: Omgående Plats: Stockholm Omfattning: Heltid, med möjlighet till flexibla arbetstider Anställningsform: Konsultuppdrag på 6 månader med goda chanser till förlängning Vi arbetar med löpande urval, välkommen med din ansökan! Om uppdragsgivaren: Företaget är en del av en internationell koncern inom digital identitet och säker kommunikation. Deras lösningar används av både privata och offentliga aktörer världen över. I Sverige har verksamheten ett starkt fokus på innovation, säkerhet och kvalitet. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se .

8 dagar sedan
Sista ansökan:
30 november 2025
Procurement Coordinator till bank!
Wrknest AB
Inköps- och orderassistenter

Om tjänsten Vi söker nu en driven Procurement Coordinator som vill vara med och sätta strukturen för inköpsprocesser inom tech på en bank i Stockholm. Rollen innebär att koordinera flera avdelningar med fokus på avtal, regulatoriska krav, cybersäkerhet och riskbedömningar. Det handlar om att säkerställa att rätt personer är involverade i processen och att dokumentation hanteras korrekt. Du kommer vara navet mellan flera stakeholders och se till att inköp genomförs på ett tryggt och effektivt sätt. Dina framtida arbetsuppgifter  I rollen som Procurement Coordinator blir du central i att driva inköpsprocesser framåt. Du ansvarar för att organisera och koordinera möten, hantera dokumentation och samarbeta tätt med flera nyckelfunktioner. Koordinera inköpsprocesser för tech, inklusive legala och regulatoriska delar. Samarbeta med avdelningar som Legal, Inköp, Risk, DPO, CTO och cybersäkerhet. Upprätta kommittéer med rätt beslutsfattare beroende på inköpet. Säkerställa att dokumentation är korrekt och att riskbedömningar genomförs. Coacha och stötta stakeholders i processen. Vi söker dig som har Vi söker dig som har erfarenhet av att koordinera projekt och processer, gärna inom inköp, tech, IT eller administration. Erfarenhetsnivån är flexibel – det viktigaste är din förmåga att organisera, hålla ihop processer och kommunicera effektivt med flera parter, både på svenska och engelska.  Personliga egenskaper som värderas högt är din förmåga att ta initiativ, skapa struktur i komplexa sammanhang och coacha olika stakeholders genom processerna. Du är lösningsorienterad, trygg i dialog med många parter och har ett intresse av att förstå teknikens roll i affären. Övrig information  Start: Slutet av augusti eller början av september. Plats: Stockholm Omfattning: 50%, med eventuell möjlighet att det på sikt blir heltid. Anställningsform: konsultuppdrag.  Säkerhetsklassning: blir du aktuell för rollen kan en bakgrundskontroll samt utdrag ur belastningsregistret genomföras.  Om företaget Kunden är ett bolag med en fantastisk företagskultur där samarbete och omtanke om kollegor och kunder står i fokus. Här möts du av ett varmt klimat där alla hjälps åt. Uppdraget är spännande och viktigt för organisationens framtida processer. Genom ett gott arbete finns möjligheten att långsiktigt bli en nyckelperson i organisationen. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se .

10 dagar sedan
Sista ansökan:
3 december 2025
Produktionsmedarbetare till teknikföretag inom säkerhetslösningar 🔧
Wrknest AB
Tryckare

Om tjänsten: Ett globalt teknikföretag som utvecklar lösningar för digital identitet och säker kommunikation söker nu en noggrann och engagerad produktionsmedarbetare. Du kommer att stötta teamet i tillverkningen av personliga säkerhetsprodukter i en teknisk produktionsmiljö där kvalitet, leveransprecision och förbättringsarbete är centralt. Dina framtida arbetsuppgifter: Du får en viktig roll i att säkerställa att produkterna tillverkas enligt högt ställda krav på kvalitet och leveranstid. Arbetet innebär att följa etablerade processer, hantera produktionsutrustning och bidra till utveckling av produktionsavdelningen. Exempel på arbetsuppgifter: Tillverkning av produkter enligt rätt kvantitet, kvalitet och kostnad Följa rutiner för drift av produktionsutrustning Utföra enklare felsökning och justering av maskiner Rapportera avvikelser och föreslå förbättringsåtgärder Delta i förbättringsarbete Följa interna riktlinjer och policys Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet från produktions- eller tillverkningsmiljö, gärna inom teknik eller elektronik. Du är noggrann, strukturerad och trivs med att arbeta i team. Krav: Tidigare erfarenhet av arbete i produktion God teknisk förståelse Förmåga att följa processer och instruktioner Flytande kunskaper i svenska Meriterande: Erfarenhet av enklare maskinunderhåll Kunskap inom förbättringsarbete, exempelvis Lean Som person är du lösningsorienterad, ansvarstagande och har god samarbetsförmåga. Du bidrar till en positiv och effektiv arbetsmiljö. Övrig information: Start: Omgående Plats: Stockholm Omfattning: Heltid, med möjlighet till flexibla arbetstider Anställningsform: Tillsvidare Vi arbetar med löpande urval, välkommen med din ansökan! Om uppdragsgivaren: Företaget är en del av en internationell koncern inom digital identitet och säker kommunikation. Deras lösningar används av både privata och offentliga aktörer världen över. I Sverige har verksamheten ett starkt fokus på innovation, säkerhet och kvalitet. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se .

13 dagar sedan
Sista ansökan:
30 november 2025
Kundcentralstekniker till expansiv energiverksamhet i Stockholm
Wrknest AB
Drifttekniker vid värme- och vattenverk

Om tjänsten De söker nu en kundcentralstekniker som vill vara en del av den tekniska utvecklingen inom energibranschen. Tjänsten är ett konsultuppdrag på 12 månader till att börja men, men det finns goda chanser till förlängning och överrekrytering. Arbetet innebär att du får möjlighet att arbeta med både planerat underhåll och akuta åtgärder i fjärrvärmecentraler hos både små och stora kunder. Rollen ger dig chansen att utveckla både din tekniska kompetens och affärsförståelse i takt med att nya smarta fastighetstjänster implementeras. Som en viktig kontaktperson mot kunderna bidrar du med din servicekänsla och lyhördhet, samtidigt som du skapar möjligheter till merförsäljning och utveckling av affären. Dina framtida arbetsuppgifter Du kommer arbeta varierat med underhåll och felsökning, där den dagliga driften av kundernas anläggningar står i fokus. Bland dina arbetsuppgifter ingår: Utföra slutkontroller och funktionskontroller av fjärrvärmecentraler. Planerat underhåll och akuta felavhjälpande åtgärder. Identifiera förbättringsåtgärder och föreslå tekniska lösningar. Vara en serviceinriktad kontaktperson gentemot kunderna. Bidra till merförsäljning och utveckling av kundrelationer. Vi söker dig som Har en utbildning inom byggledning, väg och vatten, energiteknik eller annan relevant utbildning kombinerat med arbetslivserfarenhet inom underhåll och drift. Du har god digital förmåga, B-körkort och behärskar svenska i tal och skrift. Meriterande kvalifikationer: Tekniska kunskaper inom värme, ventilation, kyla samt styr & regler. Erfarenhet inom fastighetsteknik, energibranschen, fjärrvärme, fjärrkyla och energisystem. Erfarenhet av Microsoft Office. Elbehörighet BB1 eller certifierad mätarmontör. För att lyckas i rollen ser de gärna att du är samarbetsorienterad, serviceinriktad och självgående. Du tar initiativ, har ett strukturerat arbetssätt och är noggrann med kvalitet och mål. Övrig information Start: Enligt överenskommelse. Plats: Stockholm. Omfattning: Heltid. Anställningsform: Konsultuppdrag, med goda chanser till förlängning. Observera: För att få tillgång till anläggningar krävs godkända bakgrundskontroller och onlinekurser via SSG Solutions. Om företaget Kunden är en ledande aktör inom energibranschen som driver utvecklingen av hållbara och smarta energilösningar i Stockholm. Med starkt fokus på innovation och kundnytta erbjuder de tjänster som bidrar till ett klimatsmart samhälle och en trygg energiförsörjning. Om Wrknest Engineering Wrknest Engineering är specialiserade på att hjälpa dig som ingenjör eller tekniker att hitta nästa steg i karriären. Vi samarbetar med framtidens företag och erbjuder både rekryterings- och konsultuppdrag inom teknik och industri – alltid med människan i centrum. Vi tror på att bygga långsiktiga relationer och strävar efter att vara en engagerad och lyhörd partner. Via oss får du möjlighet att vara en del av tekniska framsteg som formar morgondagens samhälle – i roller där din kunskap gör verklig skillnad. Vår ambition är att du ska trivas, utvecklas och känna dig stolt över ditt arbete. Läs mer på www.wrknestengineering.se.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
30 november 2025
Serviceledare till Bravida!
Wrknest AB
Drifttekniker vid värme- och vattenverk

Om tjänsten Bravida söker en erfaren och affärsmässig Serviceledare inom VS till deras multidisciplinära avdelning i Årsta. Rollen kombinerar tekniskt ansvar med ledarskap och affärsutveckling, där du blir en viktig del i att driva avdelningens fortsatta tillväxt. Du kommer att arbeta både strategiskt och operativt, med stort fokus på kundrelationer och kvalitativa leveranser. Bravida erbjuder dig en trygg och utvecklande arbetsplats där du får möjlighet att växa i din yrkesroll och göra verklig skillnad – både i projekten och för dina kollegor. Dina framtida arbetsuppgifter  I rollen som Serviceledare ansvarar du för serviceuppdrag och mindre installationsprojekt inom VS. Du leder teamet, planerar arbetet och säkerställer hög kvalitet i utförandet. Du kommer bland annat att: Leda och motivera servicetekniker inom VS-området. Utveckla kundrelationer och skapa merförsäljning. Kalkylera och ta fram offerter. Hantera avtal, ekonomisk uppföljning och teknisk dokumentation. Säkerställa resursplanering och inköp. Arbeta aktivt med kvalitets- och arbetsmiljöfrågor. Delta i byggmöten, platsbesök och uppföljningsmöten Vi söker dig som har Har flera års erfarenhet inom VS och en naturlig fallenhet för ledarskap och affärsutveckling. Du är trygg i tekniska frågor och drivs av att se ditt team och dina projekt lyckas. Vi ser gärna att du har:  Minst 5 års erfarenhet inom VS-branschen. Erfarenhet av serviceledning eller projektledning. Förståelse för kalkylering och ekonomi. Svenska i tal och skrift. B-körkort. Vi ser det som meriterande med Kunskap inom entreprenadjuridik. Tidigare arbete som VS-montör eller motsvarande. Erfarenhet som serviceledare, projektledare eller arbetsledare. Förståelse för tekniska ritningar och branschregler (t.ex. Säker Vatten, AMA, BBR). Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början – men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är strukturerad, ansvarstagande och engagerad. Du är affärsdriven och relationsskapande, med god kommunikationsförmåga och förmåga att inspirera andra. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.  Övrig information  Start: Enligt överenskommelse. Plats: Årsta, med utgångspunkt från kontoret samt ute hos kund. Omfattning: Heltid, arbetstider 07.00–16.00. Anställningsform: Tillsvidare. Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.   Om företaget Bravida är Nordens ledande leverantör av tekniska helhetslösningar för fastigheter. De verkar inom el, vs, ventilation och kyla, och erbjuder en trygg arbetsplats med stora utvecklingsmöjligheter. Hos Bravida blir du en del av ett team där samarbete, kvalitet och arbetsglädje står i centrum. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se .

13 dagar sedan
Sista ansökan:
30 november 2025