Projektcontroller till Södertälje Science Park!

Södertälje Science Park är sedan 2018 södra Storstockholms innovativa utvecklingsarena, som samverkar mellan näringsliv, akademi och samhälle. De utvecklar, knyter ihop och stödjer små och stora aktörer inom industri och industrinära tjänster för att främja hållbar produktion lokalt, regionalt och nationellt. Nu står de inför en stark tillväxt! Södertälje Science Park söker nu en projektcontroller/ekonom, en bred roll med fokus på den löpande ekonomiska styrningen/uppföljningen av deras omfattande projektportfölj. I rollen förväntas du också vara med och utveckla verktyg, rutiner och processer internt. Det löpande arbetet kommer att ske i kontakt med många andra; internt med projektledare och VD, externt med framför allt finansiärer, revisorer och myndigheter. Tjänsten passar dig som trivs i en innovativ miljö i gränslandet mellan akademi och industri präglat av driv och utvecklingsvilja. Detta är en direktrekrytering med anställning hos Södertälje Science Park, där Wrknest stöttar i rekryteringsprocessen. Dina framtida arbetsuppgifter Rollen som projektcontroller innebär arbete med projektbudget, att bistå vid kalkylering, beräkning av pågående arbete, rapportering till finansiärer samt att säkerställa att finansiärernas finansiella villkor och riktlinjer efterlevs. Vidare innebär rollen beräkning av självkostnader såsom timpriser, lönebikostnader och OH, att säkerställa att prislistor och påslag är korrekta samt att ansvara för den ekonomiska rapporteringen samt vid projektrevisioner. En stor del av den grundläggande ekonomihanteringen sker av en redovisningsbyrå samt av annan personal inom företaget men rollen innebär övergripande ansvar för löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra, fakturering, momsredovisning samt bokslut. Det finns också ett stort behov av att etablera rutiner och processer som effektiviseringar av rapporteringarna. Detta arbete kan komma att innebära att ta en ledande roll i byte av affärssystem med uppgifter som kravställning, testning och implementation av system. För rätt person finns goda möjligheter att utvecklas till CFO. Vi söker dig som har - Akademisk utbildning inom ekonomi - Flerårig erfarenhet inom projektredovisning inklusive projektbudget, uppföljning och analys. - Flerårig erfarenhet inom projektredovisning och rekvisitionsarbete mot finansiärer (som Vinnova, Tillväxtverket och EU) samt regionala aktörer. - Flerårig erfarenhet inom budgetering, kalkylering och redovisning. - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. - Succesiv vinstavräkning. - Goda kunskaper i Excel. Vi ser det som meriterande - Bokslut och koncernredovisning - Erfarenhet av att arbeta i flera olika verksamheter då vi befinner oss i gränslandet mellan näringsliv, offentlig verksamhet och akademi. - Erfarenhet av Fortnox - Upphandlingar (inklusive LOU), avtal och uppföljning av sådana. - Goda kunskaper inom momsområdet. - Tidigare erfarenhet av systemimplementation. Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är noggrann, strukturerad och kommunikativ med en god samarbetsförmåga samtidigt som du trivs med att arbeta självständigt. Du är driven, utvecklingsorienterad och har lätt för att snabbt sätta dig in i nya uppgifter. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Södertälje, hybrid remote Omfattning: Heltid, 40h/v Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Om Södertälje Science Park Bakom Södertälje Science Park AB står Södertälje kommun, Scania, AstraZeneca och KTH - ett starkt och inte minst engagerat nätverk. De är centrum för Norra Stadskärnan som växer fram i Södertälje. Med utgångspunkt i Södertäljes starka tradition av världsledande industriföretag och hållbar produktion etablerar de nu den nationella noden för hållbar produktion (SuPr) och driver en attraktiv och inbjudande mötesplats för innovation och utveckling. De står bakom Science Week (scienceweek.se), ett forum som sätter Södertälje och hållbarhet på kartan. Södertälje Science Park AB har ett 20-tal anställda men bedriver en omfattande extern verksamhet med många parter. De agerar projektledare, facilitator och verksamheten bygger på utvecklande samarbeten. De drivs och är besjälade av hållbarhet, både i hur vi arbetar internt, i våra projekt och i våra satsningar. De ska vara ledande i att utveckla och sprida hållbara lösningar, inte minst inom produktion, för framtiden. Här får du ett spännande jobb, härliga kollegor, stor frihet och chans att vara där det händer. Du kommer att vara en del av Södertälje Science Park som är framtidens mötesplats inom hållbar produktion och innovation för näringsliv, studenter, forskare och samhället. De är en relativt ung organisation med mycket driv och passion. Du kommer att bli en av centralpersonerna som driver projekt för utveckling, samverkan och innovation.

11 mars 2024
Sista ansökan:
28 augusti 2024
Account Manager B2B till Sveriges ledande Tech-leverantör 💼🤝

Om tjänsten Vi på Wrknest söker nu en Account Manager inom B2B till vår kund som är kända för att erbjuda snabba, pålitliga och kostnadseffektiva internetlösningar till såväl företags- som privatkunder. De har vunnit flera priser, bland annat har de haft Sveriges nöjdaste kunder fyra år i rad! Nu söker de alltså nästa stjärna som vill arbeta som Account Manager inom B2B och bli en del del av deras Malmökontor. Det är ett drivet team med högt i tak som ständigt inspirerar varandra till utveckling. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom oss på Wrknest men du kommer anställas direkt hos kund. Vi önskar därför att all kontakt sker via oss på Wrknest. Dina framtida arbetsuppgifter I denna roll kommer du att ansvara över hela säljprocesser där dina arbetsuppgifter kommer att innefatta allt från att presentera prisförslag, skapa skräddarsydda paket och erbjudanden till att förhandla och skriva avtal med kunderna. Din roll kommer att vara angörande för att säkerställa smidiga och professionella säljprocesser som främjar långvariga kundrelationer. Detta är den perfekta rollen för dig som har en önskan att utvecklas inom IT-försäljning och som söker en möjlighet att jobba med större företagskunder! Hos Bahnhof erbjuds du en grundlön med provision som kommer att följa din egen utveckling. Du kommer snabbt att kunna bygga en stark kundbas som gynnar ditt säljresultat och på så sätt öppnar upp möjligheter till imponerande löneutveckling. Vi söker dig som - Har erfarenhet av telefonförsäljning eller av att ringa kalla samtal - Har erfarenhet av något serviceinriktat yrke (butik/sälj etc.) - Är orädd och initiativtagande - Kommunicerar flytande på svenska - Är duktig på att bygga relationer Vi ser det som meriterande - IT-intresse Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är engagerad, driven och gärna vill utvecklas. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor. Övrig information Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Plats: Malmö Omfattning: 100% Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se (https://wrknest.se/).

8 mars 2024
Sista ansökan:
25 augusti 2024
Data Scientist to Cure Media 📈

We are looking for a Data Scientist to the influencer marketing company Cure Media. They are helping their clients in using data to optimize the outcome of influencer collaborations. They want your help in creating and applying machine learning models to further develop their business! This is a recruitment, which means you will be an employee at Cure Media, whereas Wrknest is managing the recruitment process. So more in detail, what will you do? You will be subject matter expert Data Scientist at Cure Media and have a lot of freedom using your expertise and initiatives to create an amazing product to the clients. Today, there are machine learning models and pipelines that are applied to the projects alongside complex analysis in SQL So the analysis tasks will be part of the role, with the addition of you building the machine learning models to spice everything up. One example of one type of model is time series predictions. This is your chance of building your own machine learning models and above all, put the models into production in a short lead time. Furthermore, you will have a lot of freedom in using technical tools and platforms of your preference. Cure Media's clients are generally presenting marketing campaigns and KPI:s related to them, where Cure Media manages the campaign, presenting the results and the data of relevance. All this is done from Cure Media's office in central Stockholm. We believe the right candidate looks something like this - A degree in statistics, mathematics, data science, or equivalent - At least 3 years of relevant work experience - Skilled in a relevant language building ML models - Knowledge of Business Intelligence tools - Skilled in SQL and data analysis - Experience with recommendation systems (including different similarity search techniques and clustering of dense vectors) - Deep understanding of Regression, Classification Techniques, and Outlier Detection - Fluent in both Swedish and English Some of the things Cure Media offers: - The chance to become a partner through a stock option program - The opportunity to work in one of the fastest-growing marketing channels globally - Six weeks paid vacation per year - Generous health package and training during working hours - Weekly breakfasts and an annual conference trip Additional information If you think you are the right person, but are just curious, please send your application and we will tell you more! About Cure Media (https://www.curemedia.com/) As one of Europe’s leading influencer marketing agencies, Cure Media helps fashion brands elevate their influencer marketing. Relying on the perfect blend of data-driven strategy and experience-led instinct, the dedicated team at Cure Media can identify the best-fit influencers for every brand. From there, they’ll manage the entire activation from start to finish, with continuous optimization throughout to ensure you get the results you need. Delivering a 360° service, they’ve got all major platforms covered from Youtube to Instagram to TikTok, which means no target audience is left behind and no opportunity missed.

6 mars 2024
Sista ansökan:
23 augusti 2024
Miljökonsult inom hållbar kemikalieanvändning hos EnviroPlanning!🍀

Är du redo att ta nästa steg i din karriär som miljökonsult? Då är detta din chans att bli en viktig del av EnviroPlannings framstående arbete med att möta dagens globala utmaningar! EnviroPlanning söker dig som är trygg och erfaren i rollen som konsult, med ett upparbetat nätverk och som vill göra verklig skillnad. Här kommer du spela en nyckelroll i att tackla utmaningarna som världen står inför idag. Varför EnviroPlanning? - Flexibilitet och anpassningsmöjligheter: Du erbjuds hög flexibilitet och stora möjligheter att forma din egen roll utifrån dina intressen. EnviroPlanning tror på att ge sina medarbetare utrymme att växa och utvecklas. - Driven och entreprenöriell miljö: EnviroPlannings arbetsmiljö präglas av drivna och entreprenöriella individer. Om du trivs med att arbeta självständigt och ta egna initiativ, kommer du känna dig hemma hos dem. - Trygg arbetsgivare med medarbetarfokus: EnviroPlanning är inte bara en arbetsplats, det är en gemenskap. Det är en trygg arbetsgivare som värdesätter ett vänligt klimat och har fokus på medarbetarnas välbefinnande. Dina uppgifter: Din framtida roll som miljökonsult hos EnviroPlanning innebär en bred variation av uppdrag, och kan exempelvis bestå av: - Utredning av kemikaliers miljöeffekter och förekomst i miljön - Bedömning av innehåll i kemiska och kosmetiska produkter - Kommunikation i leverantörskedjor om kemiskt innehåll i varor - Uppdrag mot bygg och infrastruktur - Praktiskt arbete såsom provtagning och arbete i fält Kvalifikationer: För att vara den perfekta kandidaten för EnviroPlanning bör du ha: - Minst fem års erfarenhet som miljökonsult eller annan relevant yrkeserfarenhet - Relevant examen från universitet eller högskola - Flytande språkkunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska Meriterande är: - Erfarenhet av bedömning av innehållet i kemiska produkter, kosmetika eller byggmaterial - Kunskap om REACH, CLP och produktrelaterad lagstiftning - Erfarenhet av att ställa miljökrav i offentlig upphandling - Erfarenhet av ekotoxikologiska utredningar Vid denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, då det är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. De söker dig som är affärsmässig, driven och självgående. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor. Sök nu och var med och forma framtidens miljöarbete! Ta steget mot en givande och utmanande karriär hos EnviroPlanning. Ansök redan idag och bli en del av deras dedikerade team som strävar efter att göra positiv skillnad varje dag! Övrig information Start: Omgående, enligt överenskommelse Plats: Göteborg, Skövde, Linköping. Alternativt valfri ort. Omfattning: Heltid Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Om EnviroPlanning EnviroPlanning grundades år 2000 och är ett kunskapsorienterat konsultföretag som erbjuder tjänster inom Hållbar Kemikalieanvändning, Hållbart Byggande, Akvatisk Biologi, Biologisk Mångfald och Infrastruktur & Ekologi. De erbjuder experttjänster såsom miljöcertifieringar av produkter och byggnader, hållbarhetsrapportering, naturvård, artinventeringar, artskydd och miljöprövningar. Arbetsplatsen präglas av fokus på kundnytta, arbetsglädje och hög kompetens. De främjar individuell och kollektiv utveckling genom kontinuerlig utmaning och uppmuntran av egna idéer. Med cirka 30 dedikerade medarbetare, varierande specialistkompetenser och en värderingsstyrd företagskultur strävar de mot att vara en engagerad och kompetent partner, där deras vision är att samhällets utveckling bör styras av ekosystemets värden och människans hälsa. EnviroPlanning, medarbetarägt och känt för deras kärnvärden av arbetsglädje, affärsmässighet, tydlighet, mångfald, kunskap och hållbara lösningar, är redo att möta dagens och framtidens utmaningar. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se (https://wrknest.se/) .

6 mars 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Erfaren Infrastrukturs-tekniker till STACK Datacenter i Stockholm 🛠️

Om tjänsten: Wrknest söker för STACK Infrastructures räkning en erfaren tekniker till deras datacenter i Upplands Väsby, Stockholm. Du kommer att vara en del av ett team med stark sammanhållning, där du bidrar i en händelserik och varierad vardag. Din huvuduppgift är att säkerställa att datacentrets kunder alltid är i drift utan avbrott och att infrastrukturen är underhållen och fungerar. Detta för att säkerställa en säker och effektiv verksamhet i datacentret. I rollen ingår beredskap, vilket innebär att du ungefär var femte vecka ska kunna inställa dig inom 1 timme på plats i datacentret. Därmed är det en fördel om du bor norr om Stockholm och har tillgång till bil. Dina framtida arbetsuppgifter: - Ansvara för inspektion, drift och underhåll av all utrustning associerad med datacentret. - Utföra operativa och förebyggande underhållsuppgifter på all mekanisk och elektrisk utrustning. - Hantera och agera på larm från övervakningssystem, med snabb respons vid incidenter. - Arbeta för att säkerställa att anläggningsutrustningen fungerar i sitt mest effektiva skick. Teamet du kommer till erbjuder en stark sammanhållning och en händelserik vardag med varierade arbetsuppgifter, vilket skapar en stimulerande arbetsmiljö. Vi söker dig som: - Har några års erfarenhet som kyl-, underhålls- eller industritekniker alternativt elektriker. Din erfarenhet lägger grunden för att framgångsrikt hantera de utmaningar som uppstår i en kritisk infrastruktur som ett datacenter. - Är nyfiken på alla delar som får ett datacenter att fungera. - Har möjlighet att inställa dig på datacentret inom 1 timme. - Är strukturerad, stresstålig och lösningsorienterad. Dessa egenskaper är avgörande för att effektivt kunna navigera i det snabba och ibland oförutsägbara tempo som arbetet i ett datacenter innebär. - Är en lagspelare som värdesätter god samarbetsförmåga och som kan bidra till teamets starka sammanhållning. - Behärskar både engelska och ett skandinaviskt språk flytande. Övrig information: - Start: Omgående. - Plats: Stockholm, Upplands Väsby. - Omfattning: Heltid. - Anställningsform: Tillsvidareanställning. Innan anställning kan bli aktuell kommer en bakgrundskontroll av STACK Infrastructures att genomföras på slutkandidat. Om kunden: Stack Infrastructure står i frontlinjen när det gäller att utveckla och driva några av världens mest avancerade datacenter. De erbjuder en arbetsplats där innovation och personlig utveckling står i centrum, komplett med konkurrenskraftiga förmåner. Om Wrknest: På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se (http://www.wrknest.se/).

6 mars 2024
Sista ansökan:
23 augusti 2024
Affärschef till Hifab i Umeå!

Ta chansen att axla rollen som affärschef hos Hifab i Umeå! Hifab är en framstående aktör inom bygg, fastighet och miljö. Deras dedikerade team arbetar tillsammans för att framgångsrikt erbjuda expertis till nöjda kunder. Företagskulturen präglas av positivitet, ansvarstagande och professionalitet. I rollen som affärschef kommer du inte bara vara en del av Hifab, du kommer också att ha en viktig position där din erfarenhet och ditt engagemang är betydelsefullt för Hifabs utveckling. Dina framtida arbetsuppgifter: I rollen som affärschef kommer du att ha övergripande ansvar för att samordna projekt, coacha teammedlemmar, skapa affärsmöjligheter och bygga en stark och framgångsrik grupp. Vi tror på att skapa en arbetsmiljö där varje individ bidrar till framgång och där vi tillsammans formar en trivsam och professionell atmosfär. Som affärschef spelar du därmed en central roll i att stötta medarbetare, samordna uppdrag och arbeta kulturfrämjande. Vi söker dig som har: - Minst 10 års konsulterfarenhet inom bygg, fastighet eller miljö. - Minst 5 års erfarenhet av projektledning. - Förmåga att generera uppdrag och skapa affärsmöjligheter. Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är ansvarstagande, positiv och självgående. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor. Övrig information Start: Omgående, enligt överenskommelse. Plats: Umeå, Västra Norrlandsgatan 20. Omfattning: Heltid Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Om företaget Hifab är ett konsultbolag inom fastigheter och samhällsbyggnad. De erbjuder oberoende rådgivning och projektledning i projektens alla faser. Deras uppdragsgivare äger, utvecklar, förvaltar eller nyttjar mark, lokaler, byggnader och infrastruktur. Att Hifab är oberoende innebär att de enbart arbetar som rådgivare och projektledare där de fullt ut representerar sin kund som uppdragsgivare. De arbetar i stora komplexa projekt med många intressenter och samverkan är en naturlig del av hur Hifab arbetar och leder. Sedan 2016 är Hifab undertecknande medlem i FN Global Compact. De är certifierade enligt ISO 14001 och ISO 9001 och kvalitet och miljö är en viktig del i hur Hifab utvecklar sitt arbete. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se (https://wrknest.se/) .

5 mars 2024
Sista ansökan:
18 juli 2024
Senior Project Manager till The Place To B! 💇‍♀️🌟

The Place To B (https://www.theplacetob.se/) är specialiserade på exklusiva och nischade varumärken inom hårvård. Det är en modern organisation där kvalitet står i fokus. De växer kontinuerligt och har en imponerande portfölj som för närvarande inkluderar varumärken som BHBD och Hairtalk. Nu har du chansen att bli en viktig del av The Place To B's utvecklingsresa i rollen som Senior Project Manager och spela en avgörande roll i det engagerade marknadsteamet. The Place To B är marknadsledande och befinner sig i en stor tillväxtfas vilket innebär goda utvecklingsmöjligheter på sikt. Detta är en direktrekrytering till The Place To B, där Wrknest sköter rekryteringsprocessen. Dina framtida arbetsuppgifter: - Övervaka och samordna det dagliga arbetet inom Education, E-Com, Creative, Social Media och Design för att säkerställa effektivitet och måluppfyllelse. - Regelbundet följa upp teamens framsteg och prestationer samt sammanställa rapporter för ledningen. - Ansvara för planering, genomförande och uppföljning av evenemang. - Hantera och övervaka budgetering för att säkerställa att projekt genomförs inom fastställda budgetramar. - Fungera som ett strategiskt stöd till CMO, exempelvis genom att ge insikter och rekommendationer baserade på marknadstrender och projektstatus. - Identifiera och lösa eventuella problem inom projekten och teamen proaktivt. - Underhålla en stark kommunikationslinje mellan teamen och ledningen för effektivt samarbete och välgrundade beslut. Vi söker dig som har: - Relevant examen eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom området. - Erfarenhet av projektledning eller liknande position. - Erfarenhet av evenemangsplanering och genomförande. - Djup förståelse och stort intresse för branschen och marknadstrender. De ser det som meriterande om du har: - Erfarenhet av budgethantering och rapportering. - Erfarenhet av roll med personalansvar. Övrig information Start: Omgående, enligt överenskommelse. Plats: Stockholm. Omfattning: Heltid. Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se (https://wrknest.se/) .

5 mars 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024
Lönekonsult för sommaruppdrag!

Om tjänsten Vi söker nu en lönekonsult till vår kund för en tidsbegränsad anställning med start i maj till augusti med möjlighet till förlängning. I denna roll kommer du att vara en viktig del av vår kunds HR-team, där du får möjlighet att arbeta självständigt med löneprocessen och bidra till fortsatt framgång. Du kommer att bli en del av ett stort internationellt företag och erbjuds en stimulerande arbetsmiljö, engagerat ledarskap och goda möjligheter till personlig utveckling. Dina framtida arbetsuppgifter - Hantering av hela löneprocessen, från beräkning till utbetalning - Support och rådgivning till kollegor och chefer i lönerelaterade frågor - Arbeta tätt tillsammans med HR-avdelningen för att säkerställa effektiva processer - Arbeta i lönesystemet Agda och affärssystemet IFS Vi söker dig som - Studerar till lönespecialist, är nyexad eller har något års erfarenhet av lönearbete - Är IT-van och kan Office-paketet - Har flytande språkkunskaper i svenska Erfarenhet av att arbeta med tjänstemannaavtal och lönesystemet Agda är meriterande Personliga egenskaper som värderas högt är noggrannhet, problemlösning och en vilja att lära. Vi hoppas att du brinner för service, är kommunikativ och social. Flexibilitet under sommarperioden är också viktigt då det finns ett extra behov av stöttning under sommaren. Övrig information - Start: Maj - Plats: Marievik, Liljeholmen - Omfattning: 60-100% - Anställningsform: Tidsbegränsad anställning till augusti, med möjlighet till förlängning - Arbetstider: Vardagar kl. 8:00-17:00 Ansök så snart som möjligt då urval sker löpande. Om bakgrundskontroll En bakgrundskontroll kan komma att genomföras på slutkandidat. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller. Om Wrknest På Wrknest utmanar vi traditionella rekryteringsmetoder genom att fokusera på kandidatens potential och anpassad uppskilling. Vi ser fram emot att höra från dig och utforska hur du kan bidra till vårt team. Läs mer på www.wrknest.se (http://www.wrknest.se/).

1 mars 2024
Sista ansökan:
18 augusti 2024
Teamleader för mekanisk konstruktion på Granitor Systems!

Nu har du möjlighet att bli en del av Granitor Systems och axla en utvecklande roll i ett marknadsledande automationsföretag! Om tjänsten Som teamleader för mekanisk konstruktion på Granitor Systems kommer du att vara en del av ett team som fokuserar på teknisk innovation inom automationsindustrin. Teamet består av erfarna specialister inom konstruktion och automation, där varje medlem bidrar med sin tekniska expertis. Din roll kommer att centrera kring att leda och koordinera konstruktionsaktiviteter i projekt som spänner över flera industriella sektorer men främst fordonsindustrin. I denna roll kommer du att ha en viktig funktion i att styra projekt mot framgång, vilket inkluderar att arbeta med både nationella och internationella kunder samt att navigera i utmaningar som är typiska för dessa projekt. Du kommer att ha möjligheten att applicera dina tekniska kunskaper i praktiken och att bidra till utvecklingen av innovativa lösningar som uppfyller kundernas behov. Som Konstruktionsledare kommer du att vägleda och utveckla ett team av ingenjörer och konstruktörer. Det är viktigt att du kan balansera mellan att ge teknisk vägledning och att stötta teamets professionella utveckling. Din förmåga att säkerställa att projekt håller både tidsmässiga och budgetmässiga ramar kommer att vara avgörande. Detta är en roll för dig som trivs i en teknikdriven miljö och som vill bidra till företagets fortsatta framgång genom att leverera högkvalitativa lösningar. Du kommer att få möjlighet att växa i din professionella roll och att påverka både små och stora projekt. Dina framtida arbetsuppgifter - Arbetsledning och stöd för mekanikkonstruktörer i deras dagliga arbete och professionella utveckling. - Aktivt delta i att välja och implementera tekniska lösningar, design och material för varje enskilt projekt. - Effektiv planering och bemanning av kundprojekt, med ett starkt fokus på teknisk innovation och projektets ekonomi. - Samla in krav och genomföra intervjuer för att hitta lämpliga konsulter som matchar projektens behov. - Bygga och underhålla långsiktiga relationer med kunder för att säkerställa en konstant hög nivå av kundnöjdhet. - Ansvara för kontinuerlig uppföljning och utvärdering av projektens framgång. Vi söker dig som har - Minst 5 års erfarenhet av mekanisk konstruktion. - Flytande engelska är ett krav; kunskaper i svenska är en fördel. - Erfarenhet av CAD, med fördel i Catia V5. Vi ser det som meriterande med - Erfarenhet av fordonsindustrin Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är driven, ansvarstagande och som har god samarbetsförmåga. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Göteborg Omfattning: Heltid Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Om företaget Granitor Systems har i över 30 år levererat robot- och automationslösningar till bilindustrin. Utöver automation har de även helhetslösningar för annan produkt- och processutrustning samt kraftförsörjning brett inom industri, infrastruktur och energi. Läs mer om Granitor systems här (https://www.granitor.se/systems). Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se (https://wrknest.se/) .

28 februari 2024
Sista ansökan:
26 juli 2024
PLC-programmerare till Granitor Systems!

Granitor Systems växer och letar nu efter en erfaren PLC-programmerare till sitt team i Trollhättan! De söker dig som trivs i rollen som PLC-programmerare och vill bli en del av ett etablerat företag i framkant. Här får du en stabil arbetsplats med låg personalomsättning, engagerade kollegor och goda utvecklingsmöjligheter. Som PLC-programmerare på Granitor Systems kommer du att arbeta projektbaserat, både i stora och små projekt. Dina uppdrag kommer att fokusera på industriautomation, och kunderna sträcker sig över både Sverige och övriga Europa, främst inom fordonsindustrin. Arbetet utförs i huvudsak från kontoret men i perioder krävs det att du är på plats ute hos kund. På Granitor Systems kommer du få arbeta med kompetenta kollegor och modern teknik som även innefattar simulering och visualisering, på ett stabilt, växande bolag. Detta är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom oss på Wrknest men att du kommer anställas direkt av Granitor Systems. Vi önskar därför att all kontakt sker via oss på Wrknest. Dina framtida arbetsuppgifter - Utredning, programmering och idrifttagning av industriell automationsutrustning. - Din uppgift blir att ta fram de bästa lösningarna för varje specifik situation, samarbeta med projektledare och projektmedarbetare samt delta i eller leda idriftsättningar. - Följa och implementera gällande standarder och regelverk. Vi söker dig som har - Minst 3 års erfarenhet av PLC-programmering - Flytande kunskaper i svenska och engelska - B-körkort Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och på företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är driven, självgående och ansvarstagande. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Trollhättan Omfattning: Heltid Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Om företaget Granitor Systems har i över 30 år levererat robot- och automationslösningar till bilindustrin. Utöver automation har de även helhetslösningar för annan produkt- och processutrustning samt kraftförsörjning brett inom industri, infrastruktur och energi. Läs mer om Granitor systems här (https://www.granitor.se/systems). Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se (https://wrknest.se/) .

28 februari 2024
Sista ansökan:
16 augusti 2024