Värdar/Värdinnor/Studenter till Breakits event i Stockholm 11e april!🎉

Om tjänsten Breakit söker nu ett gäng effektiva personer som letar efter en möjlighet att tjäna lite extra pengar! Breakit är Sveriges nyhetssajt om techbolag och startups. De bevakar digitaliseringen och berättar om entreprenörerna som förändrar näringslivet. Nu håller Breakit i ett event för 250 deltagare där du kommer ansvara för förberedelse och registrering av deltagarna. Du kommer ingå i en grupp på några personer där ni kommer att få jobba med registrering, organisering och service. Vi söker personer som kan jobba 11/4 mellan kl. 11.30-14.30 Dina framtida arbetsuppgifter - Hålla i registrering - Fixa registreringsbord - Förbereda namnskyltar - Skapa nyckelband - Vara behjälplig med allmänna frågor Vi söker dig som - Studerar eller har annan huvudsaklig sysselsättning - Tycker det är roligt med service och att jobba med människor Vi ser det som meriterande - Erfarenhet som värd/värdinna på event - Erfarenhet inom service Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är ansvarstagande, självgående och serviceinriktad. Övrig information Start: 11 april, kl. 11.30-14.30. Plats: Epicenter, Stockholm Länk till eventet: https://event.breakit.se/breakit-ai2024 Detta är en konsultanställning under en dag på Wrknest där du arbetar ute hos kund. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu.

18 mars 2024
Sista ansökan:
4 september 2024
Enhetschef till Ljusdal Energi!⚡🏘️

Ljusdal Energi (https://www.ljusdalenergi.se/), som är mitt i ett spännande skede med över 800 fjärrvärmekunder, söker nu en enhetschef för produktion av fjärrvärme och el! Ljusdal Energi är en kommunägd koncern med sju bolag inom infrastruktur som tillsammans ser till att vardagen fungerar för hela samhället genom att säkerställa försörjning av värme, el, vatten, renhållning och stadsnät. Som enhetschef har du övergripande ansvar för den enhet som producerar fjärrvärme och el. Med verksamhet på flera platser i kommunen är din huvudsakliga uppgift att säkerställa en optimal och oavbruten leverans av energi. Du kommer ha ansvar över ett kompetent team där du får utrymme att planera ert gemensamma arbete. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom oss på Wrknest men du kommer anställas direkt hos Ljusdal Energi. Vi önskar därför att all kontakt sker via oss på Wrknest. Varför Ljusdal Energi? - Ljusdal Energi är ett ”Great Place to Work”-certifierat företag vilket innebär att medarbetarna tycker att det är en mycket bra arbetsplats. - Rollen innefattar varierade ansvarsområden och ger dig en kunskapsbredd. - Du erbjuds frihet under ansvar. Dina framtida arbetsuppgifter - Leda teamet bestående av 6 personer samt eventuella konsulter. - Ansvara för tre bioeldade fjärrvärmeverk samt två vattenturbiner. - Optimering av driftekonomi-maximerad tillgänglighet. - Arbete med arbetsmiljö och yttre miljö. - Leda, inspirera och utveckla personalen. - Utveckla verksamheten. Vi söker dig som har - Flera års erfarenhet av produktion inom kraftvärme, fjärrvärme eller annan processindustri. - Ingenjörsutbildning eller teknisk högskoleutbildning. - Erfarenhet av ledarskap. - Flytande kunskaper i svenska, i tal och skrift. - B-körkort. Vi ser det som meriterande med - Erfarenhet inom liknande verksamhet. - Erfarenhet av inköpsarbete, förhandling och kontakt med tillsynsmyndigheter. - Kunskap inom förbränningsteknik. Övrig information Start: Enligt överenskommelse. Plats: Ljusdal. Omfattning: 100%, Heltid. Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Ljusdal kommun Ljusdal är belägen i den vackra regionen Hälsingland. Här är livskvaliteten hög och möjligheterna oändliga för både bofasta, hemvändare och de som precis har flyttat hit. I Ljusdal finns en harmonisk balans mellan det natursköna och det moderna, där invånare och besökare har möjlighet att njuta av den frihet och friluftsliv som de vilda skogarna och mångfaldiga vattendragen erbjuder. Oavsett om du är ute efter lugn och ro i naturen eller fartfyllda aktiviteter, finns det något för alla i Ljusdal. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se (https://wrknest.se/) .

15 mars 2024
Sista ansökan:
1 september 2024
Servicemekaniker till Bertel O. Steen Power Solutions Sweden Ab 👨‍🔧

Om tjänsten Med fokus på hållbarhet, kvalitet och tillförlitlighet tillhandahåller BOS Power framdrivnings-, energilagrings- och kraftgenereringssystem. Som ett nästa steg i bolagets utveckling söker de nu efter Servicemekaniker som kommer att jobba med att reparera stora dieselmotorer. BOS Power är ett mindre bolag i Bertel O Steen-koncernen, vilket gör att de har flexibiliteten och de korta beslutsvägarna som är karaktäristiskt för ett mindre bolag, med tryggheten i en stabil koncern. BOS Power erbjuder dig en innehållsrik och utmanande roll i en gedigen verksamhet med god tillväxt och utveckling. Bra arbetsmiljö, bra kollegor med god kompetens och engagemang. Arbetet sker delvis på BOS Powers verkstad i Haninge, men även på andra orter i Sverige, Norden eller världen beroende på hur långa resor du vill ge dig ut på. Detta är en direktrekrytering till BOS Power Solutions Sweden Ab där Wrknest ansvarar för rekryteringsprocessen. Dina framtida arbetsuppgifter Tjänsten innebär att utföra planerat underhåll, reparationer och felsökning av dieselmotorer. Motorerna är främst installerade i motorbåtar, i offshorefartyg, vid installationer i Nordsjön och i nödkraftverk runt om i Norden. Det innebär planering och förberedelse av verktyg och reservdelar, ta ansvar för HSE på plats och säkerställa en god kunddialog. Du kommer även vara ansvarig för att leverera ett professionellt resultat och dokumentera ditt arbete efter uppdragets slutförande. Vi söker dig som har - Jobbat som mekaniker med grundläggande kunskaper om motorer, helst dieselmotorer - Flytande kunskaper i Svenska samt grundläggande kunskaper i engelska - Grundläggande datakunskaper Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som har ett stort tekniskt intresse, är lösningsorienterad och är flexibel. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor. Övrig information Start: Heltid, 40h/v Plats: Stockholm, Jordbro Omfattning: Heltid. Arbetstiderna är Mån - Tors 7.30- 16.15, Fre 7.30- 15.00 Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se (https://wrknest.se/) .

13 mars 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024
Miljökonsult inom hållbar kemikalieanvändning hos EnviroPlanning!🍀

Är du redo att ta nästa steg i din karriär som miljökonsult? Då är detta din chans att bli en viktig del av EnviroPlannings framstående arbete med att möta dagens globala utmaningar! EnviroPlanning söker dig som är trygg och erfaren i rollen som konsult, med ett upparbetat nätverk och som vill göra verklig skillnad. Här kommer du spela en nyckelroll i att tackla utmaningarna som världen står inför idag. Varför EnviroPlanning? - Flexibilitet och anpassningsmöjligheter: Du erbjuds hög flexibilitet och stora möjligheter att forma din egen roll utifrån dina intressen. EnviroPlanning tror på att ge sina medarbetare utrymme att växa och utvecklas. - Driven och entreprenöriell miljö: EnviroPlannings arbetsmiljö präglas av drivna och entreprenöriella individer. Om du trivs med att arbeta självständigt och ta egna initiativ, kommer du känna dig hemma hos dem. - Trygg arbetsgivare med medarbetarfokus: EnviroPlanning är inte bara en arbetsplats, det är en gemenskap. Det är en trygg arbetsgivare som värdesätter ett vänligt klimat och har fokus på medarbetarnas välbefinnande. Dina uppgifter: Din framtida roll som miljökonsult hos EnviroPlanning innebär en bred variation av uppdrag, och kan exempelvis bestå av: - Utredning av kemikaliers miljöeffekter och förekomst i miljön - Bedömning av innehåll i kemiska och kosmetiska produkter - Kommunikation i leverantörskedjor om kemiskt innehåll i varor - Uppdrag mot bygg och infrastruktur - Praktiskt arbete såsom provtagning och arbete i fält Kvalifikationer: För att vara den perfekta kandidaten för EnviroPlanning bör du ha: - Minst fem års erfarenhet som miljökonsult eller annan relevant yrkeserfarenhet - Relevant examen från universitet eller högskola - Flytande språkkunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska Meriterande är: - Erfarenhet av bedömning av innehållet i kemiska produkter, kosmetika eller byggmaterial - Kunskap om REACH, CLP och produktrelaterad lagstiftning - Erfarenhet av att ställa miljökrav i offentlig upphandling - Erfarenhet av ekotoxikologiska utredningar Vid denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, då det är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. De söker dig som är affärsmässig, driven och självgående. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor. Sök nu och var med och forma framtidens miljöarbete! Ta steget mot en givande och utmanande karriär hos EnviroPlanning. Ansök redan idag och bli en del av deras dedikerade team som strävar efter att göra positiv skillnad varje dag! Övrig information Start: Omgående, enligt överenskommelse Plats: Göteborg, Skövde, Linköping. Alternativt valfri ort. Omfattning: Heltid Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Om EnviroPlanning EnviroPlanning grundades år 2000 och är ett kunskapsorienterat konsultföretag som erbjuder tjänster inom Hållbar Kemikalieanvändning, Hållbart Byggande, Akvatisk Biologi, Biologisk Mångfald och Infrastruktur & Ekologi. De erbjuder experttjänster såsom miljöcertifieringar av produkter och byggnader, hållbarhetsrapportering, naturvård, artinventeringar, artskydd och miljöprövningar. Arbetsplatsen präglas av fokus på kundnytta, arbetsglädje och hög kompetens. De främjar individuell och kollektiv utveckling genom kontinuerlig utmaning och uppmuntran av egna idéer. Med cirka 30 dedikerade medarbetare, varierande specialistkompetenser och en värderingsstyrd företagskultur strävar de mot att vara en engagerad och kompetent partner, där deras vision är att samhällets utveckling bör styras av ekosystemets värden och människans hälsa. EnviroPlanning, medarbetarägt och känt för deras kärnvärden av arbetsglädje, affärsmässighet, tydlighet, mångfald, kunskap och hållbara lösningar, är redo att möta dagens och framtidens utmaningar. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se (https://wrknest.se/) .

13 mars 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024
Auktoriserad revisor till Uddevalla & Tanum!

Vi söker för vår kunds räkning en auktoriserad revisor i Uddevalla eller Tanum! Nu ges möjligheten för dig som är auktoriserad revisor att bli en del av ett familjärt bolag beläget i Uddevalla och Tanum. Du erbjuds en flexibel arbetsplats med medarbetarfokus och god kultur. Kunderna varierar från små till medelstora bolag, vilket ger dig chansen att skapa och fördjupa goda relationer med dina kunder! På sikt kan delägarskap bli aktuellt. Start: Enligt överenskommelse Plats: Uddevalla, Tanum Anställningsform: Tillsvidareanställning, direkt hos vår kund. Sök gärna så snart som möjligt då vi arbetar med löpande urval. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se (https://wrknest.se/) .

13 mars 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024
Quality Assurance till Cellcolabs 👩‍🔬

Om tjänsten Vi söker nu dig som är driven och passionerad och vill vara med på Cellcolabs utvecklingsresa med mål att accelerera stamcellsforskningen och göra framtidens behandlingar tillgängliga för alla. Cellcolabs tillverkar högkvalitativa mesenkymala stromaceller som har potential att bli nästa stora biotekniska genomslag. Dess antiinflammatoriska, immunomodulerande och regenerativa egenskaper har visat positiva effekter mot flera kroniska sjukdomar som Alzheimer, Parkinson och reumatism. I denna tjänst kommer du att specialisera dig på driva kvalitetsarbetet för produktionen av dessa celler. Du kommer att bli en del av ett entrepenöriellt startup-bolag där du får stor möjlighet att påverka och ta en aktiv roll i arbetet att göra en verklig skillnad för patienters liv. Du kommer att arbeta i ett team med kollegor som brinner för sitt arbete. Därför värdesätter vi att du delar samma passion för att göra världen till en bättre plats. Detta är en direktanställning till Cellcolabs, där Wrknest sköter rekryteringsprocessen. Dina framtida arbetsuppgifter Du kommer att vara en del av Quality Assurance-teamet där ditt ansvar är att säkerställa kvaliteten för reguljär produktion av mesenkymala stamceller samt förbättra Cellcolabs QMS (quality management system). Dina arbetsuppgifter kommer främst att vara: - Säkerställa att produktionsverksamheten uppfyller kraven i relevanta standarder - Initiera och utfärda instruktioner - Interna och externa audits - Delta i myndighetsinspektioner - Delta i riskbedömningar inom olika områden - Frisläppning av intermediat och slutprodukt - Driva och följa upp utredningar på avvikelser och ändringar samt implementera åtgärder - Kvalitetssäkring i valideringar och i utvecklingsprojekt - Aktivt bidra till organisationens utveckling Vi söker dig som har - Högskole- eller universitetsexamen inom ett naturvetenskapligt ämne - Gedigen kunskap inom regelverk som GMP (helst även GDP) - Erfarenhet av självständigt QA-arbete - Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Vi ser det som meriterande - Erfarenhet av QA- arbete inom ATMP tillverkning och cellodling - Kompetens inom IQ/OQ/PQ - Erfarenhet av metodvalideringar på QC ur ett QA perspektiv Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är driven, flexibel och ansvarsfull. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Stockholm Omfattning: Heltid, 40h/ v Anställningsform: Tillsvidareanställning Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Om företaget Cellcolabs är en bioteknik-startup med mål att använda avancerade cellterapier för att förändra sjukvården. Genom effektiv storskalig produktion av mesenkymala stromaceller accelererar vi både den kliniska utvecklingen och användningen av avancerade cellbehandlingar, vilket bidrar till en bättre global hälsa. Gå med i stamcellrevolutionen idag med Cellcolabs, grundat och stöttat av några av Sveriges främsta hälso- och life science-entreprenörer. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se (https://wrknest.se/) .

12 mars 2024
Sista ansökan:
29 augusti 2024
Receptionist till stort managementkonsultbolag 💁

Om tjänsten Wrknest söker nu en ambitiös receptionist till ett stort managementkonsultbolag i Stockholm. Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Wrknest men jobbar på uppdrag ute hos vår kund. Starten är omgående och uppdraget sträcker sig ungefär till augusti, med chans till förlängning. Dina framtida arbetsuppgifter Detta är en perfekt chans för dig att komma in i ett stort bolag. I rollen som receptionist kommer du att vara företagets ansikte utåt där du agerar spindeln i nätet och hjälper till med diverse administrativa uppgifter. Dina arbetsuppgifter kommer bestå av att svara i telefon och mejl, fixa passerkort, hantera post och bud, beställa catering, hålla koll på kontoret, ta emot gäster, förbereda rum för möten, samt eventuellt vara delaktig vid event. Detta är en perfekt roll för dig som är på jakt efter en administrativ och fartfylld roll med start omgående. Du kommer vara del av en energifylld miljö och ha kontakt med i huvudsak väldigt nöjda och trevliga medarbetare. Vi söker dig som har - Flytande språkkunskaper i svenska i tal och skrift och goda kunskaper i engelska - Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom reception - Kunskaper inom Officepaketet Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är ansvarstagande, lösningsorienterad, strukturerad och driven. Som person trivs du att jobba i högt tempo och är serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor. Vi hoppas också att du älskar att leverera god service och gillar att överträffa medarbetarnas förväntningar. Övrig information Start: Omgående Plats: Stockholm Omfattning: Tjänsten avser heltid 100%, 40h/v Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. En bakgrundskontroll kan komma att genomföras på slutkandidat. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller (https://eur03.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Fsri.se%2Ffaq-kandidat-bakgrundskontroll%2F&data=04%7C01%7CJenny.Heinegren%40wastbygg.se%7C36914b3b26194174461d08d972b6f80a%7C2df0c42b4ad64989b2f9506e0cc9ac4c%7C0%7C0%7C637666952455186889%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C1000&sdata=B58tX%2BcZI6xe2%2Bh%2BxL1oyAdraqcNfEsNb7U64j5hRf8%3D&reserved=0). Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer om Wrknest på www.wrknest.se (www.wrknest.se)

11 mars 2024
Sista ansökan:
24 augusti 2024
Projektcontroller till Södertälje Science Park!

Södertälje Science Park är sedan 2018 södra Storstockholms innovativa utvecklingsarena, som samverkar mellan näringsliv, akademi och samhälle. De utvecklar, knyter ihop och stödjer små och stora aktörer inom industri och industrinära tjänster för att främja hållbar produktion lokalt, regionalt och nationellt. Nu står de inför en stark tillväxt! Södertälje Science Park söker nu en projektcontroller/ekonom, en bred roll med fokus på den löpande ekonomiska styrningen/uppföljningen av deras omfattande projektportfölj. I rollen förväntas du också vara med och utveckla verktyg, rutiner och processer internt. Det löpande arbetet kommer att ske i kontakt med många andra; internt med projektledare och VD, externt med framför allt finansiärer, revisorer och myndigheter. Tjänsten passar dig som trivs i en innovativ miljö i gränslandet mellan akademi och industri präglat av driv och utvecklingsvilja. Detta är en direktrekrytering med anställning hos Södertälje Science Park, där Wrknest stöttar i rekryteringsprocessen. Dina framtida arbetsuppgifter Rollen som projektcontroller innebär arbete med projektbudget, att bistå vid kalkylering, beräkning av pågående arbete, rapportering till finansiärer samt att säkerställa att finansiärernas finansiella villkor och riktlinjer efterlevs. Vidare innebär rollen beräkning av självkostnader såsom timpriser, lönebikostnader och OH, att säkerställa att prislistor och påslag är korrekta samt att ansvara för den ekonomiska rapporteringen samt vid projektrevisioner. En stor del av den grundläggande ekonomihanteringen sker av en redovisningsbyrå samt av annan personal inom företaget men rollen innebär övergripande ansvar för löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra, fakturering, momsredovisning samt bokslut. Det finns också ett stort behov av att etablera rutiner och processer som effektiviseringar av rapporteringarna. Detta arbete kan komma att innebära att ta en ledande roll i byte av affärssystem med uppgifter som kravställning, testning och implementation av system. För rätt person finns goda möjligheter att utvecklas till CFO. Vi söker dig som har - Akademisk utbildning inom ekonomi - Flerårig erfarenhet inom projektredovisning inklusive projektbudget, uppföljning och analys. - Flerårig erfarenhet inom projektredovisning och rekvisitionsarbete mot finansiärer (som Vinnova, Tillväxtverket och EU) samt regionala aktörer. - Flerårig erfarenhet inom budgetering, kalkylering och redovisning. - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. - Succesiv vinstavräkning. - Goda kunskaper i Excel. Vi ser det som meriterande - Bokslut och koncernredovisning - Erfarenhet av att arbeta i flera olika verksamheter då vi befinner oss i gränslandet mellan näringsliv, offentlig verksamhet och akademi. - Erfarenhet av Fortnox - Upphandlingar (inklusive LOU), avtal och uppföljning av sådana. - Goda kunskaper inom momsområdet. - Tidigare erfarenhet av systemimplementation. Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är noggrann, strukturerad och kommunikativ med en god samarbetsförmåga samtidigt som du trivs med att arbeta självständigt. Du är driven, utvecklingsorienterad och har lätt för att snabbt sätta dig in i nya uppgifter. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Södertälje, hybrid remote Omfattning: Heltid, 40h/v Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Om Södertälje Science Park Bakom Södertälje Science Park AB står Södertälje kommun, Scania, AstraZeneca och KTH - ett starkt och inte minst engagerat nätverk. De är centrum för Norra Stadskärnan som växer fram i Södertälje. Med utgångspunkt i Södertäljes starka tradition av världsledande industriföretag och hållbar produktion etablerar de nu den nationella noden för hållbar produktion (SuPr) och driver en attraktiv och inbjudande mötesplats för innovation och utveckling. De står bakom Science Week (scienceweek.se), ett forum som sätter Södertälje och hållbarhet på kartan. Södertälje Science Park AB har ett 20-tal anställda men bedriver en omfattande extern verksamhet med många parter. De agerar projektledare, facilitator och verksamheten bygger på utvecklande samarbeten. De drivs och är besjälade av hållbarhet, både i hur vi arbetar internt, i våra projekt och i våra satsningar. De ska vara ledande i att utveckla och sprida hållbara lösningar, inte minst inom produktion, för framtiden. Här får du ett spännande jobb, härliga kollegor, stor frihet och chans att vara där det händer. Du kommer att vara en del av Södertälje Science Park som är framtidens mötesplats inom hållbar produktion och innovation för näringsliv, studenter, forskare och samhället. De är en relativt ung organisation med mycket driv och passion. Du kommer att bli en av centralpersonerna som driver projekt för utveckling, samverkan och innovation.

11 mars 2024
Sista ansökan:
28 augusti 2024
Account Manager B2B till Sveriges ledande Tech-leverantör 💼🤝

Om tjänsten Vi på Wrknest söker nu en Account Manager inom B2B till vår kund som är kända för att erbjuda snabba, pålitliga och kostnadseffektiva internetlösningar till såväl företags- som privatkunder. De har vunnit flera priser, bland annat har de haft Sveriges nöjdaste kunder fyra år i rad! Nu söker de alltså nästa stjärna som vill arbeta som Account Manager inom B2B och bli en del del av deras Malmökontor. Det är ett drivet team med högt i tak som ständigt inspirerar varandra till utveckling. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom oss på Wrknest men du kommer anställas direkt hos kund. Vi önskar därför att all kontakt sker via oss på Wrknest. Dina framtida arbetsuppgifter I denna roll kommer du att ansvara över hela säljprocesser där dina arbetsuppgifter kommer att innefatta allt från att presentera prisförslag, skapa skräddarsydda paket och erbjudanden till att förhandla och skriva avtal med kunderna. Din roll kommer att vara angörande för att säkerställa smidiga och professionella säljprocesser som främjar långvariga kundrelationer. Detta är den perfekta rollen för dig som har en önskan att utvecklas inom IT-försäljning och som söker en möjlighet att jobba med större företagskunder! Hos Bahnhof erbjuds du en grundlön med provision som kommer att följa din egen utveckling. Du kommer snabbt att kunna bygga en stark kundbas som gynnar ditt säljresultat och på så sätt öppnar upp möjligheter till imponerande löneutveckling. Vi söker dig som - Har erfarenhet av telefonförsäljning eller av att ringa kalla samtal - Har erfarenhet av något serviceinriktat yrke (butik/sälj etc.) - Är orädd och initiativtagande - Kommunicerar flytande på svenska - Är duktig på att bygga relationer Vi ser det som meriterande - IT-intresse Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är engagerad, driven och gärna vill utvecklas. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor. Övrig information Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Plats: Malmö Omfattning: 100% Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se (https://wrknest.se/).

8 mars 2024
Sista ansökan:
25 augusti 2024
Data Scientist to Cure Media 📈

We are looking for a Data Scientist to the influencer marketing company Cure Media. They are helping their clients in using data to optimize the outcome of influencer collaborations. They want your help in creating and applying machine learning models to further develop their business! This is a recruitment, which means you will be an employee at Cure Media, whereas Wrknest is managing the recruitment process. So more in detail, what will you do? You will be subject matter expert Data Scientist at Cure Media and have a lot of freedom using your expertise and initiatives to create an amazing product to the clients. Today, there are machine learning models and pipelines that are applied to the projects alongside complex analysis in SQL So the analysis tasks will be part of the role, with the addition of you building the machine learning models to spice everything up. One example of one type of model is time series predictions. This is your chance of building your own machine learning models and above all, put the models into production in a short lead time. Furthermore, you will have a lot of freedom in using technical tools and platforms of your preference. Cure Media's clients are generally presenting marketing campaigns and KPI:s related to them, where Cure Media manages the campaign, presenting the results and the data of relevance. All this is done from Cure Media's office in central Stockholm. We believe the right candidate looks something like this - A degree in statistics, mathematics, data science, or equivalent - At least 3 years of relevant work experience - Skilled in a relevant language building ML models - Knowledge of Business Intelligence tools - Skilled in SQL and data analysis - Experience with recommendation systems (including different similarity search techniques and clustering of dense vectors) - Deep understanding of Regression, Classification Techniques, and Outlier Detection - Fluent in both Swedish and English Some of the things Cure Media offers: - The chance to become a partner through a stock option program - The opportunity to work in one of the fastest-growing marketing channels globally - Six weeks paid vacation per year - Generous health package and training during working hours - Weekly breakfasts and an annual conference trip Additional information If you think you are the right person, but are just curious, please send your application and we will tell you more! About Cure Media (https://www.curemedia.com/) As one of Europe’s leading influencer marketing agencies, Cure Media helps fashion brands elevate their influencer marketing. Relying on the perfect blend of data-driven strategy and experience-led instinct, the dedicated team at Cure Media can identify the best-fit influencers for every brand. From there, they’ll manage the entire activation from start to finish, with continuous optimization throughout to ensure you get the results you need. Delivering a 360° service, they’ve got all major platforms covered from Youtube to Instagram to TikTok, which means no target audience is left behind and no opportunity missed.

6 mars 2024
Sista ansökan:
23 augusti 2024