Professionals Nord Skövde AB jobb

Lediga jobb hos Professionals Nord Skövde AB

Lagerarbetare till HS Perifal/Baxi
Professionals Nord Skövde AB
Lager- och terminalpersonal

I mer än fyra decennier har våra produkter värmt svenska hem. Vi på HS Perifal/Baxi levererar produkter inom värme och uppvärmning – vedpannor, pelletspannor, och värmepumpar. I vårt klimat uppe i norr är pålitlig värme ett måste i varje boende. Med produkter från Baxi kan du alltid känna dig trygg att du har effektiva, miljövänliga och pålitliga värmeprodukter. Värme och trygghet är också värdeord som genomsyrar hela vårt arbetssätt och vår attityd mot våra kunder. Vi är idag 12 anställda och finns i Falköping.  Läs mer på baxi.se  Är du vår nästa kollega inom lager och logistik? Nu söker vi dig som gillar att ha ordning och reda, trivs med att ta ansvar och vill vara en del av ett härligt team! Arbetsuppgifter Som lagermedarbetare ansvarar du för en rad varierande arbetsuppgifter. Du hanterar allt från packning av utgående leveranser till mottagning och kontroll av inkommande gods. Du jobbar även med montering, truckkörning, administration och ser till att våra lagerhyllor är påfyllda och organiserade.Vi hjälps åt i vardagen – det betyder att du ibland möter kunder på plats vid leverans eller avhämtning samt svarar på enklare frågor. Du kommer också arbeta med att hantera inköps- och försäljningsordrar samt sköta artikelhantering i vårt affärssystem.Du har dessutom ett ansvar för att hålla lagret rent och snyggt, beställa förbrukningsmaterial samt se till att öppning och stängning av lagret sker smidigt och tryggt. Vi tror på frihet under ansvar och en prestigelös kultur där alla hjälps åt. Det gör att du får stort förtroende i din roll, samtidigt som vi har ett gott samarbete i teamet.Det här är en heltidstjänst på dagtid med direktanställning hos oss i Falköping. Profil  Vi söker dig som: Har gymnasieutbildning och erfarenhet av lager- och logistikarbete Är bekväm med datorer och affärssystem, gärna med goda kunskaper i Officepaketet Har tekniskt intresse och gärna skruvar lite på fritiden Har B-körkort och truckkort Behärskar svenska och engelska i tal och skrift Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är ansvarstagande, självgående och trivs i en roll med frihet under ansvar. Du är också social, prestigelös och har ett serviceinriktat förhållningssätt – både mot kollegor och kunder. Ansökan I den här rekryteringen samarbetar vi med Professionals Nord. Har du några frågor kring tjänsten? Hör gärna av dig till vår rekryterare Monika Psag-Milicic på [email protected]. Då vi inte tar emot ansökan via mail hänvisar vi dig till att söka via annonsen. På grund av sommarsemester har vi tyvärr ingen möjlighet att ge återkoppling till kandidater under v 28-31. Tack för din förståelse.Vi ser fram emot din ansökan.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Lidan Marine söker projektinköpare
Professionals Nord Skövde AB
Inköpare och upphandlare

Vi söker just nu en projektinköpare till Lidan Marine! Är du en prestigelös och strukturerad inköpare som lockas av att arbeta i en växande projektorganisation som verkar på en global marknad? Vi söker nu en projektinköpare till Lidan Marine i Lidköping. Här erbjuds du en dynamisk tjänst med ett högt teknikinnehåll hos en arbetsgivare där du som projektinköpare spelar en nyckelroll i verksamhetens fortsatta utveckling. Kanske är det dig vi söker? Läs mer på www.lidanmarine.com Dina arbetsuppgifter I rollen som pojektinköpare på Lidan Marine arbetar du tvärfunktionellt med interna och externa kontaktytor och hanterar såväl tekniska som kommersiella frågor i företagens olika projekt. Projekten är av varierande grad av avancerad utveckling med olika tidshorisonter. Du kommer att arbeta nära tekniken och har tät kontakt med konstruktörer och projektledare för att utgöra bryggan mellan leverantör och konstruktion genom hela projektet. Huvudsakliga arbetsuppgifter:Leverantörssäkra produkter och leveranser samt utvärdera leverantörer. Förhandla nya och befintliga leverantörsavtal samt upprätta samarbeten med nya leverantörer. Upprätta och följa tidsplan hos leverantörer för att säkerställa korrekt materialinskaffning inför varje projekt. Granskning av tekniska underlag. Delta i projektmöten tillsammans med konstruktion, produktion och projektledare. Kontinuerligt uppdatera och utveckla företagets affärssystem samt övriga processer - såväl med interna som externa aktörer. Tjänsten rapporterar till projektchef och är på heltid, dagtid med start enligt överenskommelse. Din profil Vi tror att några års erfarenhet av tekniskt inköp är en förutsättning för att lyckas i rollen. Rollen innefattar ett brett teknikinnehåll och spänner över både el, hydraulik, mekanik, ritningsläsning och konstruktion vilket innebär att en god förståelse/erfarenhet inom dessa områden väger tungt. Vi ser positivt på tidigare erfarenheter av att samarbeta med leverantörer globalt och/eller arbete inom en projektorganisation. Goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift är en förutsättning för tjänsten samt B-körkort.  För att trivas i rollen som projektinköpare så tror vi att du besitter ett gediget tekniskt intresse kombinerat med drivkraften av att skapa långsiktiga affärsrelationer. Genom ditt lyhörda och nyfikna sätt att vara motiveras du av möjligheten till att effektivisera och utveckla processer. Du är en engagerad, ödmjuk och ansvarstagande person med god samarbetsförmåga, och som en del av teamet bidrar du till en effektiv, flexibel och attraktiv arbetsmiljö. Du är dessutom kommunikativ och strukturerad vilket skapar god tydlighet och goda förutsättningar i samarbeten med interna projektteam och leverantörer. Stämmer ovanstående information in på dig? Välkommen med din ansökan till Lidan Marine som står inför en spännande och expansiv fas där du i rollen som projektinköpare kommer ha en stor påverkan på både din egen och företagets fortsatta utveckling. Här har du möjligheten att bli en del av ett redan starkt team hos en arbetsgivare vars arbetsmiljö präglas av samarbete, engagemang och viljan av att ständigt förbättras.  Ansökan I den här rekryteringen samarbetar vi med Professionals Nord. Vid frågor eller mer information vänligen kontakta Staffan Arkelöv på [email protected] eller 070-377 77 12. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Du är därför varmt välkommen med din ansökan redan idag! Då vi inte tar emot ansökan via mail hänvisar vi dig till att söka via annonsen. Om Lidan Marine AB Lidan Marine AB är en ledande leverantör av kompletta och kundanpassade vinsch- och hanteringssystem för marina och industriella applikationer, både civilt och militärt. Företaget grundades 1909 och har sedan dess samlat på sig omfattande erfarenhet inom respektive affärsområde, där man verkar på en global arena med kunder över stora delar av världen. Företaget är känt för sina lösningar som kännetecknas av låg vikt, kompakta konstruktioner med hög noggrannhet och tillförlitlighet. De erbjuder också eftermarknadstjänster för att säkerställa långvarig kundnöjdhet. Lidan Marine AB är idag ett 50-tal anställda och ingår i Sepson Winch Group-koncernen.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Youlo söker redovisningskonsult
Professionals Nord Skövde AB
Redovisningsekonomer

Vi söker just nu en redovisningskonsult till Youlo Ekonomikonsulterna AB i Lidköping! Youlo Ekonomikonsulterna söker nu en nyfiken och målrinriktad redovisningskonsult till sin verksamhet i centrala Lidköping! Företaget har varit verksamt sedan 2015 och är idag en redovisningsbyrå som bedrivs med ett stort engagemang gentemot sina kunder i Lidköpingsområdet. Här erbjuds du en variationsrik tjänst hos en lokal byrå med spännande möjligheter för dig som vill utvecklas vidare inom redovisningsyrket. Kanske är det dig vi söker? Läs mer på www.2youlo.se Dina arbetsuppgifter I din roll som redovisningskonsult arbetar du med redovisning, bokslut, skatt och övrig ekonomisk rådgivning mot verksamhetens kunder hemmahörandes i Lidköping. Kunderna utgör små- och medelstora företag, både enskilda firmor och aktiebolag, inom flertalet olika branscher vilket innebär att du arbetar med varierande och egna kunduppdrag. Tillsammans med engagerade och stöttande kollegor fördelas ert arbete sinsemellan och ni är inspelade på varandras processer i det vardagliga. För rätt person så finns det goda utvecklingsmöjligheter, såväl inom yrkesrollen som i att på sikt ta en mer ledande roll inom byrån.  Din profil För den här tjänsten söker vi framförallt efter en person som har en relevant eftergymnasial utbildning och som lockas av att utvecklas inom rollen som redovisningskonsult. Tidigare erfarenhet är givetvis meriterande, men inte på något sätt ett krav. Du uttrycker dig obehindrat i svenska i både tal och skrift samt besitter goda kunskaper inom Excel. Om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i Visma/Spiris ser vi det som meriterande.   I den här rollen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper! Som person är du nyfiken, engagerad och serviceinriktad i ditt sätt att vara. Du trivs med att arbeta i nära samarbete med kollegor och kunder, samt har ett lösningsfokuserat och noggrant förhållningssätt till dina åtaganden. Då branschen utvecklas både vad gäller regelverk och digitalisering så värdesätter vi din förmåga att vara anpassningsbar och förändringsbenägen vilket din målmedvetenhet lägger grunden för. Vidare trivs du på en arbetsplats som värdesätter en attraktiv arbetsmiljö och gemenskap där man uppmuntras att bidra med sina tankar och idéer.  Lockas du av ovanstående information i kombination med möjligheten att få arbeta på en mindre, lokal byrå där man verkligen får vara delaktig och göra stor skillnad för sina kunder? Då tror vi att detta är tjänsten för dig!  Ansökan I den här rekryteringen samarbetar vi med Professionals Nord. Har du några frågor kring tjänsten? Hör gärna av dig till Staffan Arkelöv på 070-377 77 12 eller [email protected]. Under vecka 27-30 pausas rekryteringsarbetet på grund av semester. Då vi inte tar emot ansökan via mail hänvisar vi dig till att söka via annonsen.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Ponova Nordic söker Ekonomichef
Professionals Nord Skövde AB
Ekonomi- och finanschefer

Vi söker just nu en ekonomichef till Ponova Nordic AB! Är du en nyfiken, initiativrik och prestigelös civilekonom med erfarenhet av redovisning och finansiell analys? Lockas du av att vara med och driva ekonomifunktionen i ett expansivt och entreprenörsdrivet företag med både nationella och internationella aspirationer? Vi söker nu en ekonomichef till Ponova Nordic i Lidköping. Här erbjuds du en dynamisk tjänst inom en platt och affärsinriktad organisation där du i rollen som ekonomichef utgör en nyckelroll i verksamhetens fortsatta tillväxt. Kanske är det dig vi söker? Läs mer på www.ponova.se Dina arbetsuppgifter Som ekonomichef på Ponova Nordic AB ansvarar du för ekonomiavdelningen och rapporterar direkt till VD. Rollen är en del av ledningsgruppen och dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar bland annat: Personalansvar för ekonomiavdelningen Säkerställa att finansiella kontroller och redovisningsförfaranden följer legala krav Säkerställa transparens i företagets resultat och verksamhet Ansvar över budget, löneprocess, leverantörs- och kundreskontra Likviditetsprognoser, finansiell analys och rapportering Stöd till VD och övrig organisation i ekonomiska frågor Tjänsten är på heltid, dagtid med start enligt överenskommelse. För den här tjänsten värdesätter vi lokal förankring. Din profil Vi tror att en civilekonomexamen är en god förutsättning för att lyckas i rollen. Du har troligtvis flerårig relevant arbetslivserfarenhet där du både arbetat med redovisning, löner och finansiell rapportering. Du har dessutom gedigen erfarenhet av att analysera data och trender. Vi ser positivt på tidigare erfarenheter av att arbeta inom entreprenörsdrivna företag. Vidare besitter du gedigna kunskaper inom framförallt Excel som är ett viktigt verktyg för rollen, utöver goda kunskaper inom Office-paketet. Goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift är en förutsättning för tjänsten samt B-körkort.  För att trivas i rollen som ekonomichef så tror vi att du du är en förändringsbenägen och analytiskt lagd person som lockas av att arbeta i en snabbfotad organisation i nära samarbete med engagerade och skickliga kollegor. Genom ditt strukturerade och prestigelösa arbetssätt skapar du god tydlighet i rollen och bidrar till en effektiv och attraktiv arbetsmiljö. Du har ett starkt affärsintresse och bidrar gärna med idéer för nya strategier och förbättringar, både inom ekonomifunktionen i sig och för företaget som helhet. Stämmer ovanstående information in på dig? Välkommen med din ansökan till Ponova Nordic som står inför en spännande och expansiv fas där du i rollen som ekonomichef kommer ha en stor påverkan både på din egen och företagets fortsatta utveckling. Här har du möjligheten att bli en del av ett redan starkt team hos en arbetsgivare vars arbetsmiljö präglas av engagemang, tillit och hög kompetens. Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Professionals Nord. Vid frågor eller mer information, vänligen kontakta Staffan Arkelöv på [email protected] eller 070-377 77 12. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan redan idag! Om Ponova Nordic AB Ponova Nordic AB är ett entreprenörsdrivet företag som verkar inom trading och produktion av produkter och tjänster för väg och anläggning. Företaget har en stark marknadsposition i Sverige och Norge och fortsätter att växa. Företagskulturen präglas av högt engagemang, snabba beslut och en stark vilja att ständigt förbättras.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
Youlo söker redovisningskonsult
Professionals Nord Skövde AB
Redovisningsekonomer

Vi söker just nu en redovisningskonsult till Youlo Ekonomikonsulterna AB i Lidköping! Youlo Ekonomikonsulterna söker nu en nyfiken och målrinriktad redovisningskonsult till sin verksamhet i centrala Lidköping! Företaget har varit verksamt sedan 2015 och är idag en redovisningsbyrå som bedrivs med ett stort engagemang gentemot sina kunder i Lidköpingsområdet. Här erbjuds du en variationsrik tjänst hos en lokal byrå med spännande möjligheter för dig som vill utvecklas vidare inom redovisningsyrket. Kanske är det dig vi söker? Läs mer på www.2youlo.se Dina arbetsuppgifter I din roll som redovisningskonsult arbetar du med redovisning, bokslut, skatt och övrig ekonomisk rådgivning mot verksamhetens kunder hemmahörandes i Lidköping. Kunderna utgör små- och medelstora företag, både enskilda firmor och aktiebolag, inom flertalet olika branscher vilket innebär att du arbetar med varierande och egna kunduppdrag. Tillsammans med engagerade och stöttande kollegor fördelas ert arbete sinsemellan och ni är inspelade på varandras processer i det vardagliga. För rätt person så finns det goda utvecklingsmöjligheter, såväl inom yrkesrollen som i att på sikt ta en mer ledande roll inom byrån.  Din profil För den här tjänsten söker vi framförallt efter en person som har en relevant eftergymnasial utbildning och som lockas av att utvecklas inom rollen som redovisningskonsult. Tidigare erfarenhet är givetvis meriterande, men inte på något sätt ett krav. Du uttrycker dig obehindrat i svenska i både tal och skrift samt besitter goda kunskaper inom Excel. Om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i Visma/Spiris ser vi det som meriterande.   I den här rollen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper! Som person är du nyfiken, engagerad och serviceinriktad i ditt sätt att vara. Du trivs med att arbeta i nära samarbete med kollegor och kunder, samt har ett lösningsfokuserat och noggrant förhållningssätt till dina åtaganden. Då branschen utvecklas både vad gäller regelverk och digitalisering så värdesätter vi din förmåga att vara anpassningsbar och förändringsbenägen vilket din målmedvetenhet lägger grunden för. Vidare trivs du på en arbetsplats som värdesätter en attraktiv arbetsmiljö och gemenskap där man uppmuntras att bidra med sina tankar och idéer.  Lockas du av ovanstående information i kombination med möjligheten att få arbeta på en mindre, lokal byrå där man verkligen får vara delaktig och göra stor skillnad för sina kunder? Då tror vi att detta är tjänsten för dig!  Ansökan I den här rekryteringen samarbetar vi med Professionals Nord. Har du några frågor kring tjänsten? Hör gärna av dig till Staffan Arkelöv på 070-377 77 12 eller [email protected]. Under vecka 27-30 pausas rekryteringsarbetet på grund av semester. Då vi inte tar emot ansökan via mail hänvisar vi dig till att söka via annonsen.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Business Manager

Are you a strategic thinker with a passion for commercial excellence, customer relationships, and financial performance? We’re looking for a dynamic and proactive individual to join our team and take full ownership of commercial program leadership in the role as Business Manager. As our Business Manager, you’ll be the key link between our customers and internal teams, ensuring every program meets both financial goals and customer expectations. This role offers high visibility and influence across the business, with responsibility for operations across all sites. Your mission The main purpose of the role is to drive the commercial success of programs by managing financial deliverables, building strong customer relationships, and ensuring alignment with business objectives. Act as the primary commercial liaison between the company and customers, focusing on negotiation, pricing, and business development.The position may be based at any of our three locations in Skara, Färgelanda or Låssby and will carry responsibility for our operations, regardless of the specific site. Responsibilities        Lead the Commercial Side of Programs Manage financial and commercial activities for new, facelift, and change programs — ensuring alignment with budget and profitability targets. Create and present detailed quote packages (costs, capital, pricing strategies). Track program financials, identify improvement areas, and report performance to leadership and stakeholders.          Be the Voice to the Customer Act as the main point of contact for all commercial matters, building trust and ensuring transparency. Lead negotiations on pricing, contracts, and terms to secure win-win outcomes. Identify and develop new business opportunities within existing accounts.          Own the Financial Oversight Monitor key financial metrics — pricing, costs, tooling, and capex. Prepare financial updates for internal reviews and customer milestones. Ensure all commercial deliverables meet internal and customer quality standards.         Collaborate to Improve and Innovate Work closely with Program Development, Engineering, and Plant Management to align on commercial goals. Drive cost-saving initiatives (VA/VE) and support profitability throughout the product lifecycle. Participate in cross-functional teams to ensure alignment across departments.         Champion Compliance and Safety Promote and adhere to health, safety, and environmental policies. Support and comply with IATF 16949 and other relevant quality standards. Act immediately on any safety or environmental concerns. Candidate profile We are looking for a commercially minded professional with a university degree in Business, Economics, or a related field, and at least 3-5  years of experience in commercial, finance, or business management roles within the automotive industry. The ideal candidate has a strong background in customer negotiations, contract management, and commercial strategy, along with excellent financial analysis and reporting skills. Familiarity with APQP, PPAP, and IATF 16949 standards is highly desirable. You should be fluent in English and Swedish, both written and spoken, and additional language skills are a plus. You are also well familiar with Microsoft Office. You are a strategic and flexible individual with a hands-on approach and a willingness to travel to support key programs and customer relationships will thrive in this role.  Application If you have any questions about the position, please feel free to contact our recruiter Monika Psag-Milicic at +46 734 116 854 or [email protected]. We apply continuous selection, and the position may be filled before the final application date. Therefore, we encourage you to submit your application as soon as possible. Please note that we do not accept applications via email — kindly apply through the link in the advertisement. Due to the summer holidays, we will not be able to provide feedback to candidates during weeks 28–31.  Thank you for your  understanding.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juli 2025
Business Manager

Are you a strategic thinker with a passion for commercial excellence, customer relationships, and financial performance? We’re looking for a dynamic and proactive individual to join our team and take full ownership of commercial program leadership in the role as Business Manager. As our Business Manager, you’ll be the key link between our customers and internal teams, ensuring every program meets both financial goals and customer expectations. This role offers high visibility and influence across the business, with responsibility for operations across all sites. Your mission The main purpose of the role is to drive the commercial success of programs by managing financial deliverables, building strong customer relationships, and ensuring alignment with business objectives. Act as the primary commercial liaison between the company and customers, focusing on negotiation, pricing, and business development.The position may be based at any of our three locations in Skara, Färgelanda or Låssby and will carry responsibility for our operations, regardless of the specific site. Responsibilities Lead the Commercial Side of Programs Manage financial and commercial activities for new, facelift, and change programs — ensuring alignment with budget and profitability targets. Create and present detailed quote packages (costs, capital, pricing strategies). Track program financials, identify improvement areas, and report performance to leadership and stakeholders.   Be the Voice to the Customer Act as the main point of contact for all commercial matters, building trust and ensuring transparency. Lead negotiations on pricing, contracts, and terms to secure win-win outcomes. Identify and develop new business opportunities within existing accounts.   Own the Financial Oversight Monitor key financial metrics — pricing, costs, tooling, and capex. Prepare financial updates for internal reviews and customer milestones. Ensure all commercial deliverables meet internal and customer quality standards.      Collaborate to Improve and Innovate Work closely with Program Development, Engineering, and Plant Management to align on commercial goals. Drive cost-saving initiatives (VA/VE) and support profitability throughout the product lifecycle. Participate in cross-functional teams to ensure alignment across departments.   Champion Compliance and Safety Promote and adhere to health, safety, and environmental policies. Support and comply with IATF 16949 and other relevant quality standards. Act immediately on any safety or environmental concerns. Candidate profile We are looking for a commercially minded professional with a university degree in Business, Economics, or a related field, and at least 3-5  years of experience in commercial, finance, or business management roles within the automotive industry. The ideal candidate has a strong background in customer negotiations, contract management, and commercial strategy, along with excellent financial analysis and reporting skills. Familiarity with APQP, PPAP, and IATF 16949 standards is highly desirable. You should be fluent in English and Swedish, both written and spoken, and additional language skills are a plus. You are also well familiar with Microsoft Office. You are a strategic and flexible individual with a hands-on approach and a willingness to travel to support key programs and customer relationships will thrive in this role.  Application If you have any questions about the position, please feel free to contact our recruiter Monika Psag-Milicic at +46 734 116 854 or [email protected]. We apply continuous selection, and the position may be filled before the final application date. Therefore, we encourage you to submit your application as soon as possible. Please note that we do not accept applications via email — kindly apply through the link in the advertisement. Due to the summer holidays, we will not be able to provide feedback to candidates during weeks 28–31.  Thank you for your  understanding.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juli 2025
Business Manager

Are you a strategic thinker with a passion for commercial excellence, customer relationships, and financial performance? We’re looking for a dynamic and proactive individual to join our team and take full ownership of commercial program leadership in the role as Business Manager. As our Business Manager, you’ll be the key link between our customers and internal teams, ensuring every program meets both financial goals and customer expectations. This role offers high visibility and influence across the business, with responsibility for operations across all sites. Your mission The main purpose of the role is to drive the commercial success of programs by managing financial deliverables, building strong customer relationships, and ensuring alignment with business objectives. Act as the primary commercial liaison between the company and customers, focusing on negotiation, pricing, and business development.The position may be based at any of our three locations in Skara, Färgelanda or Låssby and will carry responsibility for our operations, regardless of the specific site. Responsibilities        Lead the Commercial Side of Programs Manage financial and commercial activities for new, facelift, and change programs — ensuring alignment with budget and profitability targets. Create and present detailed quote packages (costs, capital, pricing strategies). Track program financials, identify improvement areas, and report performance to leadership and stakeholders.          Be the Voice to the Customer Act as the main point of contact for all commercial matters, building trust and ensuring transparency. Lead negotiations on pricing, contracts, and terms to secure win-win outcomes. Identify and develop new business opportunities within existing accounts.          Own the Financial Oversight Monitor key financial metrics — pricing, costs, tooling, and capex. Prepare financial updates for internal reviews and customer milestones. Ensure all commercial deliverables meet internal and customer quality standards.           Collaborate to Improve and Innovate Work closely with Program Development, Engineering, and Plant Management to align on commercial goals. Drive cost-saving initiatives (VA/VE) and support profitability throughout the product lifecycle. Participate in cross-functional teams to ensure alignment across departments.   Champion Compliance and Safety Promote and adhere to health, safety, and environmental policies. Support and comply with IATF 16949 and other relevant quality standards. Act immediately on any safety or environmental concerns. Candidate profile We are looking for a commercially minded professional with a university degree in Business, Economics, or a related field, and at least 3-5  years of experience in commercial, finance, or business management roles within the automotive industry. The ideal candidate has a strong background in customer negotiations, contract management, and commercial strategy, along with excellent financial analysis and reporting skills. Familiarity with APQP, PPAP, and IATF 16949 standards is highly desirable. You should be fluent in English and Swedish, both written and spoken, and additional language skills are a plus. You are also well familiar with Microsoft Office. You are a strategic and flexible individual with a hands-on approach and a willingness to travel to support key programs and customer relationships will thrive in this role.  Application If you have any questions about the position, please feel free to contact our recruiter Monika Psag-Milicic at +46 734 116 854 or [email protected]. We apply continuous selection, and the position may be filled before the final application date. Therefore, we encourage you to submit your application as soon as possible. Please note that we do not accept applications via email — kindly apply through the link in the advertisement. Due to the summer holidays, we will not be able to provide feedback to candidates during weeks 28–31.  Thank you for your  understanding.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
28 juli 2025
Verkmästare till Axima i Grästorp

Aximakoncernen är ett maskinhandelsföretag verksamt på 21 platser i följande län; Västra Götaland, Värmland, norra Halland, Jönköping, Östergötland, Södermanland, Örebro och Kalmar län. Aximas affärsidé är att förse lantbrukare och entreprenörer med rationella maskinlösningar samt tillhandahålla professionell service. Genom engagemang, kunskap och service skapar vi konkurrenskraftiga mervärden för våra kunder. Vi är ca 275 medarbetare och omsätter ca 1400 Mkr. Vi representerar i huvudsak världsledande varumärken som Case IH, New Holland, JCB, Pöttinger, Toro, Bergmann, Husqvarna, Polaris, Suzuki, Isuzu pickup, Fiat transportbilar med flera. Nu söker vi en kommunikativ och serviceinriktad verkmästare till vår anläggning i Grästorp. Trivs du i en roll där du är navet mellan kund, verkstad och personal – då kan det här vara din nästa utmaning! Arbetsuppgifter I rollen som verkmästare är du en nyckelperson i vår verksamhet där du i kombination med att ansvara för att driva och planera det dagliga arbetet i verkstaden också ansvarar för 8 medarbetare. Du är "spindeln i nätet"  som håller ihop flödet – från att ta emot kundärenden, färdigställa order för leverans, planera verkstadsjobb och samordna insatser, till att stötta mekanikerna och vara ett bollplank i tekniska frågor. Vi söker därför dig som trivs i en roll med många kontaktytor, där du får kombinera tekniskt kunnande med god service och ledarskap. Tillsammans med ditt team och övriga kollegor som stöd arbetar du för att leverera hög kundnöjdhet och trygghet i varje affär. Profil Vi söker dig som har en god kommunikativ förmåga, är serviceinriktad och har förmåga att skapa förtroende i kontakten med kunder och kollegor. Du har sannolikt tidigare erfarenhet av att leda andra – kanske från en verkstad, ett lantbruksföretag eller en närliggande bransch – men det finns också möjlighet att växa in i rollen.  För att lyckas i rollen krävs det att du har en god teknisk förståelse inom lantbruks- eller entreprenadmaskiner samt har en god kännedom om lantbruksbranschen.  Har du tidigare arbetat som mekaniker ser vi det som starkt meriterande. För den här rollen krävs B-körkort samt en god datavana. Vi ser också att du behärskar svenska i tal och skrift samt har grundläggande kunskaper i engelska.  Vi erbjuder - ett omväxlande arbete i ett härligt team som präglas av samarbete och flexibilitet- en tjänst i ett marknadsledande bolag med stor frihet under ansvar och korta beslutsvägar- stora möjligheter att få växa in i rollen, både tekniskt och som ledare Vill du arbeta i ett företag där engagemang, tillgänglighet och trygghet inte bara är ord utan något vi verkligen lever efter – varje dag? Då är det här jobbet för dig Ansökan I den här rekryteringen samarbetar vi med Professionals Nord. Har du några frågor kring tjänsten? Hör gärna av dig till vår rekryterare Monika Psag-Milicic på 0734-116854 eller [email protected]. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du är därför varmt välkommen med din ansökan redan idag! Då vi inte tar emot ansökan via mail hänvisar vi dig till att söka via annonsen. På grund av sommarsemester har vi tyvärr ingen möjlighet att ge återkoppling till kandidater under v 28-31. Tack för din förståelse.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Plant Controller/Finance Manager, Skara
Professionals Nord Skövde AB
Ekonomi- och finanschefer

Ready for your next challenge? We are currently seeking a highly skilled and motivated Plant Controller / Finance Manager to join our leadership team at the Skara plant. This is a key role in a newly structured company, offering the chance to make real impact, shape financial strategies, and grow alongside the business. Your mission As Plant Controller/Financial Manager, you’ll be a strategic partner to the Plant General Manager, leading the financial agenda and contributing to all key decisions at the plant. You’ll be an active member of the plant leadership team and responsible for financial performance, planning and reporting, while also leading and developing a high-performing finance team. Responsibilities Full financial ownership of the plant’s income statement and balance sheet – P&L, balance sheet, cash flow Lead budgeting, forecasting, and monthly closings  Drive profitability through product/customer analysis, cost control, and process improvement Be a key player in capital investment decisions and long-term planning (LRP) Represent the plant in financial matters at regional and European levels Partner with cross-functional teams to identify cost savings and growth opportunities Ensure compliance with audits, accounting standards, and corporate policies Lead and inspire the finance team with clear direction and continuous development Candidate Profile We are seeking a candidate with a high level of education and a degree in economics combined with solid financial management experience from a similar industry and operational scale, preferably from the automotive industry. You have held a finance leadership role in a manufacturing environment for at least five years, and you bring a proven track record of successfully leading and implementing projects, financial methodologies, and end-to-end process improvements. Experience in driving change and developing new structures in mid-sized production facilities is highly valued.You possess a deep understanding of both near-term objectives and long-term financial planning and have consistently demonstrated your ability to meet strategic goals. Familiarity with operations involving complex material flows and a large workforce is essential. Your ability to collaborate, communicate, and influence stakeholders at all levels of the organization is a key strength. Fluency in both spoken and written English and Swedish is required. Why join us? This is more than a finance role – it's a chance to be a true business partner and make a difference. You’ll step into a dynamic environment with room to grow, influence decisions, and help shape the plant’s future. Application If you have any questions about the position, please feel free to contact our recruiter Monika Psag-Milicic at +46 734 116 854 or [email protected]. We apply continuous selection, and the position may be filled before the final application date. Therefore, we encourage you to submit your application as soon as possible. Please note that we do not accept applications via email — kindly apply through the link in the advertisement.

17 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juli 2025