Lediga jobb i Grästorp

Sök totalt 35 lediga jobb i Grästorp

myNanny barnvakt Tanumshede, nanny / barnpassning 1-2 ggr/veckan
YCLA AB
Övrig hemservicepersonal m.fl.

Få ett flexibelt och barnsligt roligt extrajobb På myNanny kan du göra skillnad för familjer samtidigt som du får ett barnsligt roligt och flexibelt extrajobb. Vi är ett av Sveriges ledande barnpassningsföretag, vilket innebär att du kan förvänta dig mycket av oss – allt från bra lönevillkor till professionellt bemötande, utbildning, försäkring och personlig support. Ansök till jobbet som barnvakt på myNanny här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Så funkar jobbet som barnvakt Att jobba som nanny är både roligt och flexibelt, du väljer själv vilka uppdrag du vill ha och när du ska jobba. Som barnvakt hjälper du en eller flera familjer i ditt område med att passa deras barn. Det kan innebära allt från hämtning på förskola/skola och en rolig stund i lekparken till att äta mellanmål eller nattning. Det viktigaste är att det är roligt och tryggt för både barnen, föräldrarna och dig! Mer om familjen Under din intervju kommer du får mer information om just denna familj, men här är några bra saker att veta: Antal barn: 2 Ålder: 1 och 3 år Dagar i veckan de önskar hjälp: 4-5 gånger i veckan Tider: Oftast varierande tider på dagen och ibland även på kvällar samt helger (varje pass är alltid minst 3 timmar) Extrajobbet passar perfekt för dig som: Är ansvarsfull och lekfull med ett genuint engagemang för barn Har erfarenhet av att ha passat ett eller flera barn (0 - 6 år) självständigt Kan arbeta flexibelt både vardagar och helger som nanny Detta erbjuder vi dig som barnvakt på myNanny: Konkurrenskraftig lön med tydlig lönetrappa Du är alltid försäkrad under barnpassningen Flexibelt extrajobb med en familj som passar just dig och din vardag Följa och vara delaktig i ett barns utveckling Utbildning i hjärt- och lungräddning samt första hjälpen Introduktionsutbildning av oss på myNanny Kontinuerligt stöd från din personliga kontaktperson på myNanny Viktiga och relevanta meriter till ditt CV Ansök till jobbet på 3-4 min Du ansöker till jobbet som barnvakt snabbt och enkelt här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Ansökan tar endast några minuter och du blir sedan kallad till intervju för jobbet som nanny på myNanny. Läs mer om hur det är att jobba som barnvakt på myNanny på vår hemsida: https://my-nanny.se/barnvakt En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Nanny hos https://nannypoppins.se Barnvakt hos https://barnvakt.se Au pair i USA hos https://my-nanny.se/au-pair Personlig studiecoach hos https://www.allakando.se Privatlärare i matematik hos https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Studiecoach online inför högskoleprovet https://www.allakando.se/hogskoleprovet Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Barnvakt i Stockholm https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm Personlig studiecoach i Stockholm https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg

Igår
Sista ansökan:
30 maj 2025
Ledningstekniker VA
Grästorps kommun
Drifttekniker vid värme- och vattenverk

Beskrivning Nu söker vi en ledningstekniker VA som vill vara med och ge god service till våra kommuninvånare. Som ledningstekniker kommer du att arbete med drift, underhåll och förnyelse av ledningsnätet i kommunen. Du kommer också att hantera dokumentation, digitalisering och uppföljning samt vara ett viktigt stöd inom samhällsbyggnadsverksamheten. På driftenheten är vi idag ett team på tio medledare som arbetar med driften i kommunen. I den lilla kommunen är arbetsuppgifterna varierande och tillsammans hjälps vi åt för att skapa en trygg och välfungerande miljö för våra kommuninvånare. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att:  - leda den fortsatta digitaliseringen av vårt ledningsnät - ansvara för det förebyggande underhållet av ledningsnätet, såsom motionering av ventiler, kontroll av brandposter, underhållsspolningar, periodiska besiktningar, filmning av ledningar etc.  - komplettera GIS-data gällande ledningsnät samt tillhörande dokumentation i bland annat Geosecma och ArcMap. - vara ett stöd till samhällsbyggnadsverksamheten i samband med exploateringar av nya områden - vara behjälplig med övriga uppgifter inom driftenheten. I den här rollen får du möjlighet att självständigt planera och ta ansvar för ditt dagliga arbete, med fokus på VA-teknik. Din insats är en viktig del av helheten och bidrar till driftenhetens gemensamma uppdrag, vilket ställer krav på samarbetsförmåga och en vilja att skapa en stark teamkänsla. Som ansvarig för ledningsnätet kan du vid behov även täcka upp som vikarie på vatten- eller reningsverket. I tjänsten ingår beredskap. Kvalifikationer Vi söker dig som har utbildning inom VA och/eller rörnätsteknik, alternativt annan erfarenhet som vi bedömer likvärdig. För tjänsten krävs B-körkort. Meriterande med kunskap inom Geosecma och/eller Arcmap. Du är en noggrann, initiativrik, serviceinriktad person som har ett gott värdskap både mot kunder som medledare. I denna rekrytering lägger vi stor vikt på personlig lämplighet. Information Har du funderingar kring tjänsten är du välkommen att ta kontakt med rekryterande chef, Roman Bilek, kontaktuppgifter hittar du nedan under kontakt. Varmt välkommen med din ansökan! Om Grästorps kommun Vi tänker helhet, innovation, digitalisering, värdskap och medledarskap i allt vi gör - det är Grästorp 5.0 Grästorp är den lilla kommunen som satsar stort! En av våra styrkor är att vi har nära till allt - vi har korta beslutsvägar och när du arbetar här har du stora möjligheter att påverka. Hos oss är du en medledare som arbetar under eget ansvar med hög tillit och i ständig dialog med de runt omkring dig. I Grästorp tänker vi helhet och att alla som arbetar här är en viktig pusselbit i den helheten. Vi skapar en stark känsla av tillhörighet genom att vara lyhörda, öppna och genom att ha ett välkomnande förhållningssätt. Vi väljer att se möjligheter i utmaningar och vill alltid utvecklas så vi kan bli bäst på att bli bättre. Vi är goda värdskapare och vi välkomnar dig! Övrigt För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på https://www.livetiskaraborg.se/ och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juni 2025
Vikarierande träblåslärare till Kulturskolan
Grästorps kommun
Övriga pedagoger med teoretisk specialistkompetens

Beskrivning Nu söker vi en engagerad vikarierande träblåslärare till Kulturskolan Grästorp. Vi är en kommunal Kulturskola med ett starkt driv att erbjuda högkvalitativ musikutbildning för barn och ungdom. Vi erbjuder utbildning i många olika instrument samt möjlighet att spela i bland annat orkester, åka på läger eller skapa musik.  Kulturskolan finns belägen i Nya Centralskolans lokaler som är kommunens grundskola och ligger i anslutning till skol-, idrotts- och fritidsområde. Det är centralt beläget och tar fem minuter att gå från resecentrum. Du blir en del av ett kollegium med fyra andra engagerade lärare. Vi samskapar, stöttar och värdesätter goda relationer med elever och varandra.. Vi samverkar med flera aktörer, både inom kommunal verksamhet och med exempelvis kyrkan, föreningsliv och näringsliv.  Dessutom har vi väldigt roligt tillsammans på Kulturskolan! Vi söker sig som är en kunnig och allsidig träblåslärare för undervisning i saxofon, klarinett och tvärflöjt. Du kommer under läsåret 25/26 att ersätta ordinarie träblåslärare som är tjänstledig. i tjänsten ingår även viss administration samt att hålla i gemensamma möten med övriga musiklärare i teamet.  Ordinarie träblåslärare finns tillgänglig i början av terminen för stöd och överlämning. Arbetsuppgifter - Planera och genomföra instrumentlektioner för elever på olika nivåer - Skapa en inspirerande och stödjande inlärningsmiljö - Planera och genomföra elevuppträdanden och konserter - Samarbeta med kollegor för att utveckla eleverna och Kulturskolans verksamhet - Viss administration ingår i tjänsten. Kvalifikationer Relevant utbildning eller motsvarande kompetens samt erfarenhet av tidigare undervisning. Goda kunskaper inom olika genres. Erfarenhet av att arrangera och leda konserter och uppträdanden är meriterande. Villkor Anställningsform: Vikariat läsåret 25/26 (18 augusti 2025 - 15 juni 2026) Omfattning: Cirka 50 %  Varmt välkommen med din ansökan! Om Grästorps kommun Vi tänker helhet, innovation, digitalisering, värdskap och medledarskap i allt vi gör - det är Grästorp 5.0 Grästorp är den lilla kommunen som satsar stort! En av våra styrkor är att vi har nära till allt - vi har korta beslutsvägar och när du arbetar här har du stora möjligheter att påverka. Hos oss är du en medledare som arbetar under eget ansvar med hög tillit och i ständig dialog med de runt omkring dig. I Grästorp tänker vi helhet och att alla som arbetar här är en viktig pusselbit i den helheten. Vi skapar en stark känsla av tillhörighet genom att vara lyhörda, öppna och genom att ha ett välkomnande förhållningssätt. Vi väljer att se möjligheter i utmaningar och vill alltid utvecklas så vi kan bli bäst på att bli bättre. Vi är goda värdskapare och vi välkomnar dig! Övrigt För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på https://www.livetiskaraborg.se/ och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juni 2025
Senior Accountant till Linjemontage
SEVR Finance AB
Redovisningsekonomer

Vill du arbeta i en nyckelroll på ett expansivt och teknikorienterat bolag med samhällsviktig verksamhet? Linjemontage söker nu en erfaren och affärsnära Senior Accountant som vill vara med och utveckla ekonomifunktionen i ett bolag med stark tillväxt och internationell förankring. Med över 370 anställda och verksamhet i Sverige, Norge och Kroatien levererar vi entreprenader inom elkraft – från lokala lågspänningsanläggningar till storskaliga transformatorstationer och kraftledningar. Sedan 2019 ingår vi i Kalpataru Projects International Ltd, vilket ger oss stabilitet och globala möjligheter. Nu söker vi dig som vill vara med och stärka vår ekonomiska styrning i takt med att vi fortsätter växa. Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan. Om rollen Som Senior Accountant kommer du att ha en central roll i ekonomiteamet, där du ansvarar för internkontroll och redovisningsrutiner, liksom månads- och årsbokslut samt finansiell rapportering. Du har ett övergripande ansvar för att våra processer är dokumenterade och uppdaterade. Vidare fungerar du som ett viktigt bollplank i redovisningsfrågor i organisationen och är en nyckelperson i kontakten med revisorer och andra externa såväl som interna parter. Du arbetar nära ekonomiteamet och vi är i en fas där vi moderniserar våra arbetssätt vilket du blir en del av – bland annat med införandet av ett nytt ERP-system under hösten 2025. En viktig del av rollen innebär också att säkerställa att bolagets finansiella rutiner och processer följer gällande regelverk och interna riktlinjer – både nationellt och internationellt – vilket gör compliance och efterlevnad till en naturlig del av ditt ansvar. Vidare kommer du att delta i redovisningsrelaterade projekt, samt aktivt utveckla och förbättra rutiner och redovisningsprocesser. Som Senior Accountant rapporterar du till vice CFO och är placerad på Linjemontages huvudkontor i Grästorp. Vi ser det som en självklarhet att vi lyckas som ett team, och därför lägger vi stor vikt vid en prestigeslöhet att hjälpas åt där det behövs. Vem söker vi? Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete och som trivs i en roll där du får kombinera operativt ansvar med ett strategiskt perspektiv. Du har tidigare arbetat i internationella miljöer och är van att samverka både med ekonomiavdelningar och projektorganisationer. Din förståelse för internkontroll, rapportering och efterlevnad är god, och det är en fördel om du har erfarenhet från projektbaserade verksamheter. Har du dessutom arbetet med/nära treasury är det en bonus, men inget krav. Som person är du strukturerad och lösningsorienterad, med en stark egen drivkraft. Du tar ansvar, arbetar självständigt och ser det som naturligt att vara en aktiv del i teamets utveckling. Du kommunicerar tydligt och förtroendeingivande på både svenska och engelska, och du har förmågan att stå stadigt i en dynamisk och föränderlig miljö. Du uppskattar ett högt tempo, ser möjligheter i förändring och har modet att utmana invanda arbetssätt när det behövs. Med ett prestigelöst förhållningssätt och ett skarpt öga för förbättringar bidrar du till att ta ekonomifunktionen framåt. Om Linjemontage Linjemontage är ett modernt och väletablerat företag inom elkraftbranschen som levererar entreprenader och systemlösningar för kraftförsörjning – från 0,4 kV till 400 kV. Vår verksamhet omfattar bland annat transformatorstationer, kraftledningar och tekniska uppgraderingar såsom reläskydd och fjärrkontrollsystem. Våra kunder finns inom industri, kommunal och statlig sektor samt bland Sveriges stora elnätsägare. Vi är över 370 anställda med verksamhet i hela Sverige samt i Norge och Kroatien. Sedan 2019 ingår Linjemontage i Kalpataru Projects International Ltd, vilket ger oss en stark global förankring och stora utvecklingsmöjligheter. Har vi väckt ditt intresse? På Linjemontage blir du en del av en ambitiös, entreprenöriell och växande organisation där du får stort ansvar och utrymme att påverka. Du får arbeta i en framtidsbransch med samhällsbärande uppdrag, i ett företag där människorna är drivna, framåtlutade och trivs med att jobba tillsammans. I den här rekryteringen samarbetar Linjemontage med SEVR Recruitment. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor eller funderingar gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Elin Lindén på telefon 0721-74 66 75 eller via [email protected]. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Varmt välkommen med din ansökan!

4 dagar sedan
Sista ansökan:
30 oktober 2025
Verkmästare Axima Grästorp
Axima AB
Produktionschefer inom tillverkning

ARBETSUPPGIFTER Som verkmästare styr du den dagliga verksamheten och ansvarar för det långsiktiga utvecklingsarbetet för att nå avdelningens uppsatta mål och säkerställer att alla projekt genomförs effektivt och enligt högsta standard. Rollen innebär personal- och budgetansvar och du kan vänta dig en vardag i högt tempo med varierande utmaningar. Du har goda tekniska kunskaper för att stötta våra servicetekniker i sitt arbete, och även själv kunna arbeta som servicetekniker om behovet uppstår. Du administrerar verkstadsordrar i vårt affärssystem M3 och supporterar servicetekniker i sin arbetsorder-app. Du övervakar budget, mål och utveckling av strategier för att nå dessa. Rollen som verkmästare har ett tätt samarbete med sälj- och reservdelsavdelningen. Till din hjälp finns branschens mest engagerade kollegor och styrkan i ett stort företag som ger mycket lokal frihet. KVALIFIKATIONER God kommunikativ förmåga är ett krav då tjänsten innebär många kontakter med kunder, leverantörer och medarbetare. För att klara arbetet tror vi att du har tidigare erfarenhet från ledande befattning med personalansvar och har kännedom om lantbruksbranschen. Du ska kunna hantera högt tempo, vara självgående, noggrann, ordningsam, en lagspelare, flexibel och ha stort kundfokus. Datorvana och B-körkort är ett krav. Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete med mycket frihet under ansvar. Vill du vara med i ett marknadsledande TEAM, sök jobbet! www.axima.se   VILLKOR Heltid, tillsvidare. Tillträde omgående, efter överenskommelse.   UPPLYSNINGAR Andreas Theng, Reservdelsansvarig, 0705-16 10 18 Vi tror på våra ledord som är Engagemang – Tillgänglighet – Trygghet Välkommen till www.axima.se   ANSÖKAN Ansök genom att fylla i formuläret så snart som möjligt, urval sker löpande! OM AXIMAKONCERNEN Aximakoncernen är ett maskinhandelsföretag verksamt på 21 platser i följande län; Västra Götaland, Värmland, norra Halland, Jönköping, Östergötland, Södermanland, Örebro och Kalmar län. Aximas affärsidé är att förse lantbrukare och entreprenörer med rationella maskinlösningar samt tillhandahålla professionell service. Genom engagemang, kunskap och service skapar vi konkurrenskraftiga mervärden för våra kunder. Vi är ca 275 medarbetare och omsätter ca 1400 Mkr. Vi representerar i huvudsak världsledande varumärken som Case IH, New Holland, JCB, Pöttinger, Toro, Bergmann, Husqvarna, Polaris, Suzuki, Isuzu pickup, Fiat transportbilar med flera.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
15 juni 2025
Personlig Assistent sökes till kvinna i Grästorp för en tjänst på 80%
Kavon Care AB
Personliga assistenter

Personlig Assistent sökes till kvinna i  Grästorp för en tjänst på 80% Kavon Care söker en engagerad och ansvarsfull personlig assistent till en av våra uppdragsgivare – en kvinna bosatt i Grästorp. Tjänsten är på 80% och innebär arbete enligt schema, dag,  kvällstid och helg. Om uppdraget: Du kommer att arbeta med en kvinna som lever med epilepsi och har behov av assistans av övervakande karaktär i sin vardag. All tidigare erfarenhet av epilepsi är starkt meriterande. Uppdraget innebär också praktiskt stöd i hemmet och på gården – exempelvis hushållssysslor, enklare trädgårdsarbete samt skötsel av de djur som finns på plats. Du behöver ha ett respektfullt bemötande, vara lyhörd och ha en stark känsla för personlig integritet och tystnadsplikt. Vem söker vi? Vi söker dig som är lugn, trygg och pålitlig. Du har erfarenhet av – eller ett genuint intresse för – arbete inom personlig assistans. Djurvana är meriterande, om inte ett krav, och du behöver trivas med att arbeta både inne och ute. Du bör också vara praktiskt lagd, initiativtagande och ha ett lyhört sinne. Vad söker vi? -  Erfarenhet av personlig assistans eller liknande vård-/omsorgsarbete är meriterande -  Djurvana -  Stark känsla för integritet och sekretess -  Flytande svenska i tal och skrift -  Körkort är ett krav Vi erbjuder: - En meningsfull tjänst där du gör skillnad varje dag.  - Variationsrika arbetsdagar med både mänsklig kontakt och praktiska uppgifter.  - Stöd från en trygg arbetsgivare med kollektivavtal.  - Tydlig introduktion och handledning.  Välkommen med din ansökan via länken!  Arbetsgivare är Kavon Care AB som är ett litet familjeägt assistansbolag som strävar efter att ge alla möjligheten att leva ett fritt och självständigt liv på sina egna villkor. Vi tillämpar individuell lönesättning och självklart finns kollektivavtal.   Alla som arbetar med hos oss behöver presentera ett belastningsregisterutdrag för HVB-hem från polisen innan man kan börja jobba hos oss. Sök gärna via länken nedan så den finns tillgänglig då vi kommer ha löpande intervjuer och assistansen kan sättas igång omgående:  https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/ Har du frågor om tjänsten? Kontakta oss gärna på 0738281616.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
12 juni 2025
Personliga assistenter sökes till härlig kvinna i Grästorp!
God Assistans i Syd AB
Personliga assistenter

Vi söker nu trygga, engagerade och glada assistenter till en varm och positiv kvinna i 50-års åldern som bor i Grästorp. Kvinnan lever med MS och har track inopererad samt använder host- och sugmaskin. Hon behöver hjälp i alla delar av sin vardag men med rätt assistenter vid sin sida finns det gott om utrymme för skratt, trygghet och livskvalitet. 💫 Vem söker vi? Vi söker dig som är: Erfaren inom vård- och omsorg eller har erfarenhet av liknande arbete – Men rätt personlighet väger tyngst! Empatisk, pålitlig och bekväm med att jobba nära en annan person Orädd inför medicintekniska hjälpmedel (du får givetvis introduktion och stöd) Ansvarsfull, närvarande och gärna med ett leende på läpparna Tjej i 20–30-års åldern (önskemål från kund) 📅 Arbetstider & start Startdatum: 1 juni 2025 Arbetspass: 8 timmar, dygnet runt (vaken natt) Dubbelassistans – Du jobbar aldrig ensam! Vi söker både dig som vill arbeta deltid samt som timvikarie - Skriv gärna i din ansökan vilken tjänstgöringsgrad du önskar! ❤️ Vad erbjuder vi? Ett meningsfullt arbete där du gör skillnad – Varje dag! Ett litet men omtänksamt team där samarbete är A och O - Vi ger och tar för varandra! Trygga arbetsvillkor och kollektivavtal Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag – Vi ser fram emot att höra mer om dig och vad du söker! OBS! Ansökningar med videoinspelning kommer att prioriteras. Ledorden för God Assistans är omtanke, enkelhet, öppenhet och inflytande. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens inom assistansyrket. Vidare betraktas engagemang och glädje som värdefullt, och att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan för verksamheten. Vi strävar efter att uppnå bästa möjliga personliga bemötande, en hög tillgänglighet och snabb service. För närmre information, läs gärna mer på God Assistans hemsida, www.godassistans.se. Vi har kollektivavtal och erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag upp till 4000 kr/år samt kontinuerlig utbildning. Enligt lagen om registerkontroll och God Assistans policy ska den som arbetar med minderåriga uppvisa ett belastningsregister (utdrag för arbete med barn och funktionsnedsättning). Du beställer utdraget på följande länk: Blanketter - barn med funktionsnedsättning | Polismyndigheten (polisen.se). Vi kommer också att begära ett personbevis. Du beställer det här, Beställ personbevis | Skatteverket (anställning).

11 dagar sedan
Sista ansökan:
26 maj 2025
Betongarbetare till starkt team inom prefab!
TopWork Sverige AB
Maskinoperatörer, cement-, sten- och betongvaror

Betongarbetare sökes till kund i Vara!  Är du en lösningsorienterad person med driv, ansvarskänsla och en positiv inställning? Vill du vara en del av en branschledande verksamhet med en ljus framtid? Då har vi jobbet för dig!   Vår kund i Vara, en framstående aktör inom betongindustrin, specialiserar sig på tillverkning av prefabricerade betongelement. På grund av en stark orderingång söker de nu fler engagerade betongarbetare som kan bidra till deras framgång.   Dina arbetsuppgifter:   I rollen som betongarbetare kommer du att arbeta med: Formsättning, armering och gjutning baserat på ritningar. Genomföra kvalitetskontroller och säkerställa att arbetet utförs enligt fastställda standarder. Samarbeta nära med kollegor för att lösa problem och hålla projektets tidsplan. Du blir en viktig del av teamet som säkerställer att varje projekt håller högsta kvalitet och levereras i tid.   Vi söker dig som:   Har driv och ansvarskänsla samt trivs med att arbeta i grupp. Är i god fysisk form och inte räds ett fysiskt arbete. Har en lösningsorienterad inställning och gillar att ta för dig. Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.   Meriterande kvalifikationer:   Tidigare erfarenhet av byggarbete, betongarbete eller arbete med ritningar. Innehav av truck- och traverskort.   Vad vi förväntar oss av dig:   Du är noggrann och effektiv, med förmåga att arbeta i ett högt tempo enligt kalkyltider. Du bidrar med närvaro och ansvarstagande till en arbetsmiljö där säkerhet och samarbete är prioriterade.   Din karriär hos TopWork – Det här kan du förvänta dig:   En trevlig och stöttande arbetsmiljö där teamwork står i fokus. Personligt stöd – Som anställd hos oss får du en personlig kontaktperson som hjälper dig genom hela din anställningstid. Kompetensutveckling – Möjlighet till utveckling inom ditt yrke, så att du kan växa tillsammans med oss.   Är du den vi söker? Ansök redan idag och bli en del av vårt team! Tjänsten inleds hos TopWork med ett mål om att kandidaten senare ska övergå till en anställning hos kund. Som konsult hos TopWork får du en konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag hos kund. Vi ger dig råd och rekommendationer om hur du kan utvecklas i ditt arbete.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juni 2025
Näringslivsstrateg
Grästorps kommun
Planerare och utredare m.fl.

Beskrivning Grästorp är inne i en spännande fas där vi har mycket på gång. Tillsammans med föreningen Näringslivssamverkan Grästorp och vårt nybildade näringslivsråd arbetar vi långsiktigt för att skapa en attraktiv kommun att bo, verka och växa i. Vi har ett aktivt och välmående näringsliv och det råder en fantastisk entreprenörsanda i kommunen. Tillsammans fortsätter vi arbetet med att föra nära dialog och vidareutveckla samverkan mellan näringsliv och kommun. Genom Grästorp 5.0 ställer vi om till en plats där vi hela tiden vågar utmana oss själva och ständigt söker det bästa i varandra. Allt vi gör är för våra kommuninvånare och för våra företagare. Nu söker vi dig som vill vara med och göra en bra kommun ännu bättre! Arbetsuppgifter Som näringslivsstrateg i Grästorps kommun har du ett brett och varierat uppdrag där du arbetar både strategiskt och operativt med att skapa goda förutsättningar för ett livskraftigt näringsliv. Du är kommunens nyckelperson gentemot företagare, och din vardag består av allt från företagsbesök och dialogmöten till att samordna och driva utvecklingsinsatser tillsammans med andra aktörer – såväl internt inom kommunen som externt med näringslivet, föreningslivet och samarbetspartners. Du ansvarar för att leda och samordna kommunens näringslivsråd, där du tillsammans med företagare och politiker arbetar med strategiska frågor för att stärka kommunens attraktivitet och tillväxt. Du är även kommunens representant i föreningen Näringslivssamverkan Grästorp, vilket innebär att du är en viktig länk i vårt gemensamma arbete med att utveckla Grästorp som plats för företagande, etablering och entreprenörskap. I Grästorp tror vi på kraften i samverkan – något som också präglar din roll. Vid större lokala satsningar eller evenemang där flera delar av samhället möts, är du ofta med i planering och genomförande. Här fungerar du som en samordnande kraft som ser till att samarbetet mellan kommun, företag och föreningar fungerar smidigt och målinriktat. Det här är ett uppdrag för dig som vill vara nära verksamheten, arbeta långsiktigt och samtidigt ha fötterna kvar i det praktiska arbetet – allt med Grästorps utveckling i fokus. Vi söker dig som: - Är lyhörd, kommunikativ och trivs i en nätverkande roll - Har relevant akademisk utbildning eller annan erfarenhet som bedöms likvärdig - Förstår hur en politiskt styrd organisation fungerar Vi tror att du gillar variation, tar egna initiativ och brinner för att skapa värde tillsammans med andra. Det är meriterande om du har erfarenhet av näringslivsutveckling, gärna i offentlig verksamhet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Information Preliminära intervjudatum: Teamsintervjuer planeras att hållas på eftermiddagen den 28 maj samt den 30 maj. Intervjuer på plats i Grästorp är preliminärt inbokade till den 9 juni och 13 juni. Välkommen till en roll där du får vara med och forma framtidens Grästorp – tillsammans med människor som vill framåt! Om Grästorps kommun Vi tänker helhet, innovation, digitalisering, värdskap och medledarskap i allt vi gör - det är Grästorp 5.0 Grästorp är den lilla kommunen som satsar stort! En av våra styrkor är att vi har nära till allt - vi har korta beslutsvägar och när du arbetar här har du stora möjligheter att påverka. Hos oss är du en medledare som arbetar under eget ansvar med hög tillit och i ständig dialog med de runt omkring dig. I Grästorp tänker vi helhet och att alla som arbetar här är en viktig pusselbit i den helheten. Vi skapar en stark känsla av tillhörighet genom att vara lyhörda, öppna och genom att ha ett välkomnande förhållningssätt. Vi väljer att se möjligheter i utmaningar och vill alltid utvecklas så vi kan bli bäst på att bli bättre. Vi är goda värdskapare och vi välkomnar dig! Övrigt För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på https://www.livetiskaraborg.se/ och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

11 dagar sedan
Sista ansökan:
25 maj 2025
Hundskötare , timmar o sommarjobb
Gula villans AB
Uppfödare och skötare av sällskapsdjur

Vill du ha ett Tim jobb, extrajobb med hundar och tycker om djur, då passar detta dig. Vi har uppfödning och delvis hunddagis. Vi behöver löpande timmar och även sommarjobbare. Arbetet innebär mycket promenader i ur och skur oavsett väder, utfodra, städa, ta bort bajs, tvätta, mysa med hundar och valpar samt även aktivera valparna enl schema som vi har. Man behöver vara självgående efter instruktioner o ett färdigt arbetsschema. Vi behöver att man är pålitlig och kommer då man ska ha jobb för hundarna klarar sig inte själva. Vi söker dem som kan hantera djur med kärlek och respekt. Samt även kunna ta sig till vår arbetsplats då det saknar bussförbindelser. Vi ska försöka svara inom en rimlig tid på ansökningar OBS märk rubriken i ansökan med ”Hundskötare” MVH Anna-Karina

13 dagar sedan
Sista ansökan:
19 maj 2025