Jobbkompaniet Nova AB jobb

Lediga jobb hos Jobbkompaniet Nova AB

Arabisktalande handledare/jobbcoach till Linköping

För att vara aktuell för tjänsten är det viktigt att du uppnår de krav vi ställer enligt alternativ 1 eller 2 längre ner i annonsen. Förtydliga i din ansökan, vilket alternativ som du uppnår och skicka ditt utbildningsintyg. OBS! För att gå vidare i rekryteringsprocessen, är det viktigt att din ansökan tydliggör att du uppnår kraven som ställs. Nu söker vi en ny kollega i Linköping till vårt team på Jobbkompaniet Nova. Vi söker en person som vill utmanas och utvecklas i en roll som handledare till personer som är arbetssökande/jobbcoach. För att lyckas i rollen är det viktigt att du brinner för att stötta och motivera andra att nå sina mål och att komma ut i sysselsättning. En av de främsta uppgifterna som jobbcoach är att skapa gedigna ansökningshandlingar till sina deltagare. Vi förutsätter därför att dina ansökningshandlingar är väl genomarbetade och tilltalande. Vi möter olika människor med olika språk och har ett stort inflöde med arabisktalande deltagare. Därför söker vi nu någon som pratar både flytande svenska och arabiska för hantering av våra deltagare. Arbetsuppgifter: I arbetet som handledare/jobbcoach har du kontakt med arbetssökanden som behöver extra hjälp med att komma ut på arbetsmarknaden. Ditt jobb kommer bestå av tre huvudsakliga delar. Den första delen handlar om att stötta och rusta arbetssökande att bli mer konkurrenskraftiga på arbetsmarknaden. Den andra delen består av att skapa kontakter med arbetsgivare och matcha ut lämpliga kandidater i jobb eller studier. Den tredje delen av arbetet är administrativt, då deltagarnas utveckling regelbundet ska redovisas till Arbetsförmedlingen. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Coachande samtal Vägledning mot arbete eller studier Administration, såsom journalföring och rapportering till Arbetsförmedlingen Planering av det egna arbetet samt deltagarnas aktiviteter Hålla i föreläsningar och seminarier Rusta arbetssökande till att bli mer konkurrenskraftiga på arbetsmarknaden Matcha arbetssökande med arbetsgivare Ständigt arbeta med att utöka dina arbetsgivarkontakter Tjänsten: Målet för tjänsten är en heltidstjänst, men startar på deltid och kommer successivt öka i takt med behovet. Arbetstider varierar på vardagar mellan 08:00 och 17:00, med viss flexibilitet. Du kommer att vara placerad i Linköping och ha ansvar över att bemanna våra kontor under våra öppettider. Vi erbjuder fast lön + resultatbaserad bonus, tjänstepension och friskvårdsbidrag. Du får ett arbete på ett växande företag, där vi värnar om det bästa för våra deltagare. Prestigelöst arbete där vi stöttar och hjälper varandra för att utvecklas och nå goda resultat. En god arbetsmiljö, med härliga kollegor där du får bidra till verksamhetsutvecklande frågor. Tillit och förtroende med stor frihet under ansvar från chef och kollegor. Strukturerad och informativ upplärning. Vi lägger stor vikt vid personlighet, då vi letar efter en person som förutom att göra ett bra arbete även passar in i vår personalstyrka. Tillträde sker när vi har hittat rätt kandidat för tjänsten och intervjuer sker löpande. Vänta inte med att skicka din ansökan, då rekryteringen kan avslutas innan sista ansökningsdatum. Om dig: Vi tror att du är en målinriktad person, som älskar att stötta och hjälpa andra människor. Du bör vara flexibel, ordningsam och gilla att arbeta både självständigt och i grupp. Du värdesätter olikheter och har förståelse för att människor har olika förutsättningar och kommer från olika kulturer. För att lyckas som jobbcoach behöver du även ha förmågan att inspirera och motivera andra, samt vara insatt i hur det svenska arbetsmarknadssystemet fungerar. Arbetet är till viss del säljande, så har du även en säljande personlighet kommer du vara perfekt för jobbet. Det är meriterande om du har ett stort nätverk, kännedom om den lokala arbetsmarknaden och ett etablerat kontaktnät med arbetsgivare. Som person trivs du att arbeta med människor och har god förmåga att planera och organisera ditt dagliga arbete. Du har god kommunikationsförmåga och det är meriterande med erfarenhet av coachning sedan tidigare. Krav för tjänsten Mycket goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift Mycket goda kunskaper i arabiska, i tal Goda kunskaper i Microsoft Office-paketet Eftergymnasial utbildning och arbetslivserfarenheter enligt nedanstående krav från Arbetsförmedlingen Meriter Ytterligare språkkunskaper Körkort och tillgång till bil Goda kunskaper av Microsoft Teams Arbetslivserfarenhet av försäljning eller coachning För att vara aktuell för tjänsten måste du uppfylla något av följande krav nedan, antingen enligt alternativ 1 eller 2: Alternativ 1 Du har tillämpad högskoleutbildning eller motsvarande yrkeshögskoleutbildning där du läst minst 180hp. Du har även minst två (2) års sammanlagd arbetslivserfarenhet på heltid. Alternativ 2 Du har minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå (60hp eller motsvarande) med minst godkänt resultat. Du har även minst tre (3) års sammanlagd arbetslivserfarenhet på heltid inom något av följande yrken eller arbetsuppgifter: - Arbetsledning med personalansvar. - Rekrytering. - Omställningsarbete för arbetssökande. - Studie- och yrkesvägledning. - Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration). - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor. - Arbete med social- och grupp-psykologi. - Karriärvägledning. Var vänlig och skicka med ditt utbildningsintyg i din ansökan. Förtydliga gärna vilket alternativ ovan som du uppfyller. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Erfaren städare med filialansvar

Nu söker vi en erfaren städare med ansvar för att vara med och öppna upp en ny filial till vår kund Fox Städservice i Uddevalla. För att klara av rollen är det viktigt att du är en trygg person med städerfarenhet sen tidigare, du har körkort och goda kunskaper i det svenska språket. Fox Städservice finns ursprungligen i Karlstad och expanderar nu till Uddevalla där du förväntas vara en stor del av den uppstarten. Personen vi söker för den här rollen kommer därför att ha ett brett ansvar och vara företagets ansikte utåt lokalt. Om dig För att lyckas i rollen tror vi att du är ansvarstagande, kommunikativ, flexibel, resultatdriven och drivs av tanken att vara med och bidra till utveckling av företaget. Krav: Arbetserfarenhet inom städning Körkort Goda kunskaper i svenska Om anställningen I dina arbetsuppgifter ingår olika former av städning såsom hemstädning, företagsstädning och flyttstädning. Det är meriterande om du behärskar fönsterputsning. Du kommer även ha ansvar över upplärning av nya kollegor, genomförandet av konsultationer ute hos potentiella kunder och där sälja in rätt städ till rätt kund. När företaget växer på orten ser vi också att den här rollen succesivt utvecklas för att framgent innebära mer och mer av en arbetsledande roll. Tjänsten är på 75-80% och startar med en provanställning direkt på Fox Städservice. Arbetstider är förlagda måndag till fredag. Ansökan Har du arbetat inom städning/lokalvård ett tag och känner att du nu är redo att ta nästa steg i karriären? Tveka inte att söka dig till ett företag som är framåtlutat och där du får chans att utvecklas! Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och kommer hålla intervjuer löpande. Vänta därför inte med att skicka din ansökan om detta låter intressant för dig. Jobbkompaniet Nova Vi på Jobbkompaniet Nova jobbar inom rekrytering, matchning och arbetsförmedling. Vi ansvarar för rekryteringsprocessen och svarar på alla dina frågor om tjänsten.

18 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024