Zoey AB jobb

Lediga jobb hos Zoey AB

HR-generalist till SFA
Zoey AB
Personal- och HR-specialister

Här finns ett uppdrag för den som vill göra skillnad tillsammans med ett erfaret och engagerat team. En roll med bredd, ansvar och möjlighet att växa! Svensk Försäkring Administration, SFA, är ett Shared Service Center som arbetar för de organisationer som ingår i Svensk Försäkring i Samverkan (SFIS). SFA består av cirka 30 medarbetare som ger våra kunder bästa möjliga stöd genom professionella tjänster inom ekonomi, HR, IT, kommunikation och kontorsservice. En vardag präglad av engagemang och positiv laganda Rollen som HR-generalist hos SFA är en kombination av operativt och utvecklingsinriktat HR-arbete med inslag av en hel del internkommunikation. Här råder en öppen och inkluderande kultur med mycket energi, glädje och en stark vilja att bidra – både till varandra och till verksamheten. Arbetet spänner över hela HR-processen från rekrytering, onboarding, arbetsrättsliga frågor till arbetsmiljö och kulturfrämjande initiativ. I rollen ingår även att planera och genomföra gemensamma interna event, skapa innehåll på intranätet, stötta i utvecklingen av kommunikationsmaterial och att se till att budskap når fram - alltid med känsla för målgruppens behov. Huvudsakliga arbetsuppgifter Arbeta med hela HR-processen från rekrytering, onboarding och arbetsrätt till personaladministration och utbildningsinsatser. Rollen inkluderar även att driva utvecklingsprojekt och förbättringar särskilt kopplat till digitalisering och systemstöd. Arbeta med det systematiska arbetsmiljöarbetet, följa upp HR-statistik och nyckeltal samt koordinera hälsofrämjande initiativ. Du har en viktig roll i att skapa en positiv medarbetarresa och att bidra till en inkluderande och hållbar kultur. Planera och koordinera återkommande interna event, såsom SFIS-dagen och Chefsforum, där HR ansvarar för både innehåll och genomförande. Du är också delaktig i introduktionsdagar och andra insatser som stärker sammanhållningen mellan organisationerna. Skapa och publicera innehåll på intranätet med fokus på vägledning och kunskapsspridning, och med känsla för målgrupp och behov. Du arbetar även med kommunikationsstöd vid interna aktiviteter. Vem är du? Vi söker en person med några års erfarenhet av brett HR-arbete gärna i kombination med internkommunikation. Du har relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet och är van att driva projekt, skapa struktur och kommunicera tydligt. Du har en god systemvana och känner dig bekväm med att arbeta i eller utveckla digitala HR-verktyg. Det viktigaste är dock personlighet och driv. Rollen kräver integritet, servicekänsla och en nyfiken inställning till människor och verksamhet. Du behöver trivas i en bred roll, kunna växla mellan detaljer och helhet och uppskatta ett sammanhang där din insats verkligen gör skillnad. Om SFIS Svensk Försäkring i Samverkan, SFIS, är ett samarbete mellan fjorton olika organisationer som arbetar på uppdrag av den svenska försäkringsbranschen. Varje organisation verkar under egen identitet men hämtar styrka ur samarbetet. På så vis leder samarbetet till en högre effektivitet än vad varje enskild organisation skulle kunna ha på egen hand. Du kan läsa mer om SFIS och SFA här! Varmt välkommen med din ansökan! I den här rekryteringen samarbetar SFA med Zoey. Ansök enkelt och smidigt med CV eller LinkedIn påwww.zoey.se. I samband med att du ansöker kommer vi att be dig att svara på några korta frågor. Därefter kommer du att uppdateras om ett eventuellt nästa steg i processen. Funderingar kring vår process eller den här rollen? Varmt välkommen att kontakta ansvariga rekryterare Martina Kolga (073–3222502,[email protected]) eller Ander Holtenius (073-322505, [email protected]).  Vill du kontakta våra fack så når du Forena via mejladress [email protected]. Vår Sacoförening når du via [email protected]. Kom ihåg, vi träffar fantastiska kandidater och intervjuar löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan du vet ordet av. Vi ser fram emot att höra från dig och berätta mer om rollen och SFA!

30 dagar sedan
Sista ansökan:
14 november 2025
Chef för Talent Acquisition & Employer Branding på Apoteket
Zoey AB
Personal- och HR-specialister

På Apoteket befinner vi oss på en spännande förändringsresa, där vi förenar vår trygga och samhällsdrivna grund med nytänkande och utveckling. Vi bygger framtidens HR och nu söker vi dig som vill vara med och forma hur vi attraherar, rekryterar och välkomnar nya medarbetare. Vi söker en strategisk och engagerad ledare som vill ta ansvar för vårt arbete inom Talent Acquisition och Employer Branding. Med fokus på attraktion, rekrytering och onboarding spelar du en viktig roll i att stärka Apotekets position som arbetsgivare - både idag och framåt. Hos oss får du utvecklas i en miljö där du både får och förväntas påverka, där samhällsnytta möter ett HR med framåtlutad riktning, och där det du bygger har betydelse på riktigt. Om rollen Som Chef för Talent Acquisition & Employer Branding får du möjlighet att både forma och driva utveckling. Du leder ett dedikerat team på fem medarbetare och ansvarar för såväl strategiska som operativa delar inom rekrytering och Employer Branding. Du är en del av HR:s ledningsgrupp och har ett nära samarbete med stora delar av organisationen - framför allt med HR-kollegor och chefer runt om i verksamheten. Rollen rapporterar till Apotekets HR-chef, Hannah Schultz. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Baserat på stort kundfokus hela tiden utveckla och optimera arbetssätt inom både Talent Acquisition och Employer Branding. Sätta riktning och leda samt utveckla TA-teamet för att tillsammans ha ett träffsäkert erbjudande med kvalitet i processerna och god kandidatupplevelse. Tillsammans med andra funktioner i organisationen arbeta målinriktat med Apotekets Employer Brand för att attrahera relevant kompetens. Arbeta datadrivet och genom analys följa utveckling samt skapa strategiska beslutsunderlag. Vara med och leda HR:s förändringsresa baserad på Apotekets medarbetarstrategi där TA:s helhetsuppdrag (attraktion, rekrytering, pre- och onboarding) spelar en viktig roll. Vem är du? Vi söker dig som är en erfaren och affärsmässig ledare inom Talent Acquisition. Du har förmåga att balansera strategiskt och operativt arbete och trivs i en roll där du får möjlighet att påverka och utveckla. Du är en relationsskapare som trivs i ett högt tempo och är van vid att leda förändring samtidigt som du skapar struktur utifrån verksamhetens behov. Vi vill att du har: Gedigen erfarenhet och kompetens inom Talent Acquisition och tidigare erfarenhet av att leda TA-team. Förmåga att kombinera strategi och operativt genomförande. Ett datadrivet arbetssätt, vana att arbeta i en modern tech-stack och intresse för hur teknik kan förbättra arbetet. God samarbetsförmåga och erfarenhet av att bygga relationer på olika nivåer i en organisation. Affärsmässig förståelse samt att du är en nyfiken person som är öppen för innovation och förändring. Meriterande: Tidigare erfarenhet av att leda och driva strategiskt HR arbete tillsammans med andra chefer i en HR-ledningsgrupp. Erfarenhet av att arbeta med strategisk kompetensförsörjning i nära samarbete med lärandefunktion. Bakgrund från större organisation med egen TA-funktion, gärna erfarenhet från retail eller bolag med flera olika affärsområden. Relevant akademisk utbildning inom HR, beteendevetenskap eller liknande. Om Apoteket Apoteket AB ägs av svenska folket och pengarna vi tjänar går tillbaka till det gemensamma. Vi har ett tydligt och samhällsviktigt uppdrag, att få människor i hela landet att må bra och kunna leva ett liv i hälsa. Hos oss har alla medarbetare en betydelsefull uppgift i att skapa ett bättre Sverige. Med hundratals butiker och ännu fler ombud finns Apoteket på nästan tusen platser i landet och dygnet runt på nätet. Vi är hela Sveriges apotek, som hjälper och inspirerar människor både när de vill fortsätta att vara friska och när de är sjuka. Vår kultur genomsyras av trovärdighet, initiativtagande, engagemang och omtänksamhet. Oavsett om det gäller kund eller medarbetare. Vi bryr oss helt enkelt om vår omvärld. Vi bryter ständigt ny mark inom våra branschområden. Människors hälsa är viktig för oss. Var de än möter oss, kan de vara säkra på att Apoteket gör allt för att de ska må bra. Läs mer om Apotekets erbjudan här! Varmt välkommen med din ansökan! I den här rekryteringen samarbetar Apoteket med Zoey. Ansök enkelt och smidigt med CV eller LinkedIn påwww.zoey.se. I samband med att du ansöker kommer vi att be dig att svara på några korta frågor. Därefter kommer du att uppdateras om ett eventuellt nästa steg i processen. Funderingar kring vår process eller den här rollen? Varmt välkommen att kontakta ansvariga rekryterare Martina Kolga (073–3222502,[email protected]) och Esmeralda Blomqvist (073-3222507, esmeralda.blomqvist@zoey).se) Kom ihåg, vi träffar fantastiska kandidater och intervjuar löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan du vet ordet av. Vi ser fram emot att höra från dig och berätta mer om rollen och Apotekets vision för deras HR- och TA-arbete.

43 dagar sedan
Sista ansökan:
1 november 2025
HR Manager
Zoey AB
Personal- och HR-specialister

Hi, we're Estrid. Estrid is an award-winning vegan razor and body care brand dedicated to reshaping the personal care industry. Founded in 2019 in Stockholm, Sweden, our products include steel razors, wax kits, vegan body care, deodorant and more. With a strong commitment to delivering high-quality products that empower individuals to embrace their authentic selves, Estrid is on a mission to revolutionise the way people experience shaving. Estrid’s products and subscriptions are distributed across Europe and distributed in over 11,000 doors, with millions of subscribers served. Your purpose & impact: We’re looking for an HR Manager to join Estrid at an exciting moment of transformation. The People function is evolving from startup hustle into a smarter, more scalable and business-aligned team – and you’ll be central to that journey. In this role, you’ll partner closely with the CEO and the People Operations Lead, shaping Estrid’s people strategy while also handling daily HR matters. You’ll ensure our people practices are solid, compliant, and supportive of a high-growth, high-care culture. Your responsibilities will include: Being a trusted partner to managers across the business Leading both everyday and complex employee relations matters Driving compliance and legal topics within HR Leading HR initiatives including performance management, comp & ben, org design Coaching and supporting team member Strengthening data and system use (HRIS: HiBob) Own budget for HR, IT and Office - manage external vendors and coordinate with Finance Driving DEI, engagement, wellbeing and internal communication efforts Who you are You love working with people and building structures at the same time. You’re motivated by driving real impact, improving processes and helping organisations grow with care and clarity. You enjoy being both strategic and hands-on – and thrive in a fast-paced, evolving context. To succeed in this role, you’ll bring: Experience from a HRBP or HR Manager role in an international and/or fast-changing environment Strong commercial thinking and a pragmatic, can-do approach Confidence in advising managers and leaders Knowledge of Swedish labour law and HR compliance A degree in HR or similar field Fluency in English, written and spoken Bonus points if you have: Experience from a scale-up, startup, or founder-led business Knowledge of UK labour law and HR compliance What we value We believe you are: Curious, social and engaged – always listening for what’s needed Clear and to-the-point in communication Organized and action oriented – you see things through Flexible and comfortable with change and unafraid to challenge A doer who also enjoys strategic thinking and planning Office & Colleagues: We’re a driven and ambitious team with offices in Stockholm and London. We’re now around 80 full-time employees, one third of which have international backgrounds. Our corporate language is English. Why you’ll love it here The Estrid culture isn’t just a collection of inspiring quotes we pin to our walls - it’s the foundation on which everything we do is built. The behaviours of every person matters. Our values are Impress the World, Raise Standards, Speed, and Frugality. You will be joining an incredible company and team at an early stage where everything you do will have a huge impact. For the right person, there are great opportunities to develop and grow together with Estrid. In this recruitment, Estrid is collaborating with Zoey Apply easily with your CV or LinkedIn at www.zoey.se. When applying, you will be asked to answer a few brief questions and afterwards you will receive updates regarding any possible next step in the process. If you have any questions about our process or this role, please contact Martina Kolga, Recruitment Consultant: 073-322 25 02 [email protected] Apply promptly – we’re meeting fantastic candidates on an ongoing basis, and the position may be filled sooner than anticipated. We’re looking forward to your application!

59 dagar sedan
Sista ansökan:
16 oktober 2025
Payroll Manager till Kjell & Company
Zoey AB
Löne- och personaladministratörer

Är du en trygg och erfaren lönespecialist som brinner för att strukturera, effektivisera och driva utveckling? Vill du ha en roll där du arbetar nära verksamheten med både operativa löneuppgifter men även strategiskt utvecklingsarbete? Då är detta rollen för dig! Kjell-andan Kjell & Company är en ledande aktör inom elektronikbranschen med ca 1200 anställda i Norden. Vi kallar vår företagskultur för "Kjell-andan". Denna bygger på hur vi bemöter varandra, både våra kunder i butikerna och medarbetare emellan. Vi låter Kjell-andan vara med och forma oss även rent strategiskt. Din roll Som Payroll Manager på Kjell & Company kommer du att ha övergripande ansvar för hela lönefunktionen, inklusive Comp & Ben, då rollen även innebär ansvar för att utvärdera och ta fram förmånspolicys samt hantera och se över pensionslösningar. Ditt uppdrag är väldigt operativt men även strategiskt; du kommer att kartlägga, utveckla och effektivisera löneprocesserna samtidigt som du även gör lönerna tillsammans med den lönespecialist som redan finns på plats. Du kommer också att jobba tätt med din närmsta chef, som är HR Manager, för att säkerställa god förståelse och vidareutveckling av lönehanteringen. Vem är du? Du är trygg, självgående och prestigelös med en stark förmåga att ta initiativ och driva förändringar framåt. Din kompetens är bred inom lönehantering och du har god erfarenhet av Comp & Ben. Du är van vid komplexa lönefrågor och trivs med att jobba både operativt och strategiskt. Vi söker dig som: Har relevant löneutbildning Har erfarenhet från lönearbete i privat sektor och god kunskap om kollektivavtal, gärna Handels och Unionen Har erfarenhet från större organisationer, gärna inom retail Har vana av optimering av Comp & Ben-strategier, inklusive pensionslösningar. Har erfarenhet av lönesystemet Agda Meriterande: Erfarenhet av Quinyx och Catalyst One Erfarenhet av danska och norska löner Erfarenhet av förändringsarbete inom löneprocesser Kännedom om lönetransparensdirektivet Varför Kjell & Company? På Kjell & Company blir du del av ett bolag där det finns ett starkt fokus på medarbetarnas utveckling och trivsel. Du kommer till ett företag med tydliga ambitioner, där det råder en öppen och varm kultur med många möjligheter att påverka. Det är en plats där dina idéer och erfarenheter uppskattas, och där du får utrymme att växa och utvecklas tillsammans med bolaget. Varmt välkommen med din ansökan! I den här rekryteringen samarbetar Kjell & Company med Zoey. Ansök enkelt och smidigt med CV påwww.zoey.se eller via LinkedIn. I samband med att du ansöker kommer vi att be dig att svara på några korta frågor. Funderingar kring vår process eller den här rollen? Varmt välkommen att ringa eller maila Åsa Funke ([email protected], 0733 222 506)

94 dagar sedan
Sista ansökan:
11 september 2025
Sustainability Director to Nord-Lock Group
Zoey AB
Övriga administrations- och servicechefer

Are you passionate about driving sustainability and making a real impact in a global industrial company? Nord-Lock Group, a world leader in bolting solutions, is looking for a Sustainability Director to lead our sustainability and HSE initiatives. This is an exciting opportunity to shape the future of our sustainability strategy and contribute to a company that values innovation, responsibility, and long-term success. Your Mission: As our Sustainability Director, you will be responsible for developing and implementing sustainability and HSE strategies that align with our business goals. You will ensure compliance with global sustainability, health, safety, and environmental regulations while leading sustainability reporting and engagement with internal and external stakeholders. What We Are Looking For: A Bachelor's or Master’s degree in Environmental Science, Occupational Health and Safety, Engineering, or a related field. Extensive experience in sustainability and HSE management, in an industrial or manufacturing environment. Strong leadership skills with the ability to influence and engage stakeholders at all levels. A data-driven and solution-oriented approach to sustainability challenges. Excellent communication and collaboration skills to inspire change and drive strategic initiatives. Fluent in both Swedish and English. Why Nord-Lock? We are a global company with a strong reputation for quality and innovation, offering a welcoming, inclusive, and entrepreneurial culture where your expertise is truly valued. In this role, you will have the opportunity to make a real difference by leading sustainability efforts in a company committed to responsible business practices. We offer a flexible hybrid work model, requiring three days in the office per week, and our newly renovated HQ in Gothenburg provides an inspiring and modern work environment. For more information about us, please visit our website: Nord-Lock. You are warmly welcome to apply! In this recruitment, Nord-Lock is collaborating with Zoey. Apply quickly and easily with your CV or LinkedIn atwww.zoey.se. As part of your application, we will ask you to answer a few short questions. Do you have any questions about our process or this role? Feel free to call or email Martin Jerrskog ([email protected], +46 733 222 503).

126 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
HR-Business Partner till Veho Import AB
Zoey AB
Personal- och HR-specialister

Veho expanderar snabbt på den svenska marknaden och har nyligen gjort ett betydande förvärv. För att möta behoven i den växande organisationen söker vi nu en HR Business Partner med fokus på Commercial Vehicles Sweden. Som HR Business Partner spelar du en nyckelroll i att utveckla och implementera HR-strategier och processer i linje med Veho Groups riktlinjer. I nära samarbete med ledning och chefer agerar du både strategisk partner och operativt stöd i frågor som rör personal och organisationsutveckling, med fokus på att bygga en stark och inkluderande företagskultur. I rollen driver du även förändringsarbete och säkerställer en smidig integration av processer efter företagsförvärv. Du rapporterar direkt till Head of Commercial Vehicles Sweden ochdu utgår från kontoret i Sickla, Stockholm. Resor till våra anläggningar i Sverige ingår. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Utveckla och implementera HR-processer och HR-årshjulet för Commercial Vehicles Sweden. Driva förändringsarbete kopplat till tillväxt och integration av de förvärvade anläggningarna med fokus på harmonisering av processer och att skapa en enhetlig företagskultur. Säkerställa att HR-policys och riktlinjer är aktuella och efterlevs. Stötta chefer i arbetsrätt, rehabilitering, svåra samtal, ledarskap och rekrytering. Ansvara för onboardingprocesser och säkerställa en smidig introduktion av nya medarbetare. Hantera fackliga förhandlingar och samarbeta med fackliga parter. Utföra lönekartläggning, stötta vid lönerevisioner och analysera HR-data. Driva initiativ för att stärka medarbetarupplevelsen och uppnå höga mål i Great Place to Work-undersökningar. Vi söker dig som har: En akademisk utbildning inom HR. Minst 5 års erfarenhet som HR-Business Partner inom en medelstor eller stor organisation. God kunskap inom svensk arbetsrätt. Erfarenhet av att arbeta i företag med kollektivavtal och facklig representation. Erfarenhet av företagsförvärv och integration (M&A). Förmåga att kommunicera flytande på svenska och engelska, både i tal och skrift. Erfarenhet från fordonsindustrin är meriterande. Personliga egenskaper Vi söker dig som är noggrann, analytisk och arbetar med hög integritet. Du är självständig och initiativtagande och har en förmåga att navigera i en föränderlig miljö. Samtidigt är du ödmjuk, serviceinriktad och en lagspelare som uppskattar att arbeta i team. Du har en stark kommunikativ förmåga och är skicklig på att bygga relationer och nätverk på alla nivåer i organisationen. Din förmåga att skapa förtroende och agera professionellt i alla sammanhang gör dig till en naturlig partner för chefer och ledning. Om Veho Veho Import AB ingår i VEHO Group som är ett av Nordens största bilhandelsföretag med en omsättning på drygt 1,9 miljarder Euro och är totalt ca 2300 anställda inom koncernen. Veho Bils vision är att ligga i framkant, upprätthålla och utveckla en hög servicegrad gentemot våra kunder. Att du delar vårt mål är en förutsättning för att du ska trivas hos oss. Vår kultur präglas av öppenhet, medarbetarnas välmående och engagemang! Vi erbjuder dig: Hos Veho får du möjlighet att arbeta i en flexibel och dynamisk miljö med en familjär och prestigelös atmosfär. Du erbjuds en central roll med stora möjligheter att påverka och bidra till vår tillväxtresa. Din insats kommer att göra skillnad, och vi ger dig de verktyg och förutsättningar du behöver för att lyckas. Varmt välkommen med din ansökan!I den här rekryteringen samarbetar Veho med Zoey. Ansök enkelt och smidigt med CV eller LinkedIn på www.zoey.se. I samband med att du ansöker kommer vi att be dig att svara på några korta frågor. Därefter kommer du att uppdateras om ett eventuellt nästa steg i processen Funderingar kring vår process eller den här rollen? Varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Martina Kolga (073–3222502, [email protected]). Kom ihåg, vi träffar fantastiska kandidater och intervjuar löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan du vet ordet av.

165 dagar sedan
Sista ansökan:
2 juli 2025