Lediga deltidsjobb i Vindeln
Det finns totalt 5 lediga deltidsjobb att söka i Vindeln
TILLSAMMANS ÄR VI VINDELN Vår organisation formas genom våra medarbetare. Det är människorna som utför uppdragen och levererar samhällsnyttan. Tillsammans gör vi skillnad och skapar värde för många. Tillsammans utvecklar vi verksamheter och människor. I den värld vi lever i behövs all kompetens, och alla är viktiga. Vi söker därför dig som vill jobba som timvikarie och göra en insats för våra barn och elever. Varmt välkommen med din ansökan! VÅRT ERBJUDANDE Vi förstår att du som letar nytt jobb har många frågor. Att välja arbetsgivare är ett stort och viktigt beslut, och vi vill göra det enkelt för dig att hitta den information du söker. Här kan du läsa mer om vad vi erbjuder dig: https://www.vindeln.se/tillsammans-ar-vi-vindeln/karriar DITT NYA JOBB Att arbeta som timvikarie inom skola och barnomsorg är mer än bara ett jobb - du får chansen att på riktigt göra skillnad i barn och elevers liv. Varje dag bjuder på nya möten, unika möjligheter och en känsla av att bidra till framtiden. Som timvikarie ersätter du ordinarie personal vid frånvaro, ibland med kort varsel. Du ansvarar över att skapa en trygg och inspirerande miljö tillsammans med ordinarie personal där barn och elever kan utforska, lära och växa. Du bidrar med glädje, trygghet och inspiration – och får tillbaka så mycket i form av skratt, lärande och tacksamhet. Ingen dag är den andra lik vilket gör jobbet både utmanande och utvecklande och möjligheten till andra tjänster öppnas upp. I Vindelns kommun finns det 6 förskolor, 5 fritidshem, 5 grundskolor samt vuxenutbildning och SFI. Vi söker nu timvikarier till samtliga verksamheter men du bestämmer själv vilken eller vilka verksamheter som är av intresse för just dig. Du styr när du själv vill arbeta, genom att lägga dig tillgänglig de dagar och tider du vill arbeta i ett program som heter Time Care Pool. I programmet har du också möjligheten att se vilka pass som ligger lediga framåt och anmäla ditt intresse på dessa. I denna rekrytering gör vi löpande urval och tillsättningar. DIN KOMPETENS Vi söker dig som har lätt för att anpassa dig till nya rutiner och arbetssätt och som har förmågan att skapa goda relationer. Du lägger stor vikt vid ett gott bemötande och är ansvarstagande. Som timvikarie behöver du vara beredd på att varje dag kan se olika ut och därför ser vi gärna att du kan ställa om snabbt, att du är nyfiken och ser möjligheterna i stundande utmaningar. Som person är du även trygg i rollen som förebild, du är självgående och du vågar ta egna initiativ. Du kan samarbeta väl med andra och har en god känsla för service. Vi söker dig som har: - Fullständiga gymnasiebetyg alternativt avklarad barnskötarutbildning - Goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift - Möjlighet att arbeta minst fem pass/månad Det är positivt om du även har: - Pågående eller avslutad pedagogisk utbildning - Fördjupade kunskaper inom praktiska eller teoretiska ämnen - Tidigare erfarenhet av pedagogiskt arbete - Körkort och regelbunden tillgång till bil Vill du göra skillnad varje dag? Då är det här jobbet för dig! KRAV För denna tjänst krävs att du uppvisar ett giltigt utdrag ur Polisens belastningsregister. Det kan du ansöka om https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ VISION 2030 - TILLSAMMANS ÄR VI VINDELN Vindeln ska vara hemma – för alla som bor och verkar i kommunen. Här går livet ihop. Här finns plats för vardag och fest, arbete och ledighet och för familj och vänner. Här finns rum för utveckling och etablering. Här finns också plats för själen, för storheten och för äventyret – precis utanför dörren väntar det. Vi som bor här är alldeles vanliga människor, kanske bara lite stoltare och lite modigare än folk är mest. #tillsammansärvivindeln Vindeln är med sina goda möjligheter till både barn- och äldreomsorg och ett brett utbud av bostäder en trygg plats att bo och leva på. Med korta avstånd till grannkommuner som Umeå och Vännäs finns även goda möjligheter till pendling för dig som är bosatt på annan ort. Här kan du läsa mer om hur det är att leva, bo och verka i Vindelns kommun: https://www.vindeln.se/tillsammans-ar-vi-vindeln ANSTÄLLNINGEN Varaktighet: Timvikariat Omfattning: Heltid/deltid efter behov Tillträde: Enligt överenskommelse BRA ATT VETA Vindelns kommun arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att säkerställa att rätt kompetens finns på rätt plats. Med kompetensen i fokus främjas mångfald och risken för diskriminering minskar. Vi hoppas därför att alla, oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning, funktionsvariation samt ålder känner sig välkomna att söka jobb hos oss. Vi har valt att ta bort det personliga brevet ur ansökningsprocessen. Istället ställer vi ett antal urvalsfrågor vid ansökan som ser till den sökandes intresse och motivation samt hur väl denne matchar med tjänstens kravprofil. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Vindelns kommun är ett förvaltningsområde för samiska språk. Därför är det positivt om du har kunskaper inom något samiskt språk. Den som söker jobb i Vindelns kommun får gärna ha intresse av att även arbeta som deltidsbrandman (räddningstjänstpersonal i beredskap). Vill du veta mer om vad det innebär? Se https://blideltidsbrandman.nu/ Denna rekrytering sker helt genom Vindelns kommuns försorg. Vi undanber oss därför all kontakt från rekryteringsföretag och annonsförsäljare. www.facebook.com/vindeln www.linkedin.com/company/vindelns-kommun
TILLSAMMANS ÄR VI VINDELN Vår organisation formas genom våra medarbetare. Det är människorna som utför uppdragen och levererar samhällsnyttan. Tillsammans gör vi skillnad och skapar värde för många. Tillsammans utvecklar vi verksamheter och människor. I den värld vi lever i behövs all kompetens, och alla är viktiga. Vi söker därför en administratör på 50% till avdelning för landsbygd, kultur och fritid. Varmt välkommen med din ansökan! VÅRT ERBJUDANDE Vi förstår att du som letar nytt jobb har många frågor. Att välja arbetsgivare är ett stort och viktigt beslut, och vi vill göra det enkelt för dig att hitta den information du söker. Här kan du läsa mer om vad vi erbjuder dig: https://www.vindeln.se/tillsammans-ar-vi-vindeln/karriar DITT NYA JOBB Som administratör inom den nya fritidsenheten har du en central roll. Du blir en nyckelperson för både invånare, kollegor och föreningsliv. Du kommer ha många externa kontakter och vara ett viktigt ansikte utåt för fritidsenheten. Dina arbetsuppgifter omfattas främst av fritidsenhetens uppdrag men andra liknande uppgifter inom sektorn kan förekomma. I ditt uppdrag kommer du bland annat ansvara för: - Bidrags- och bokningsprogram såsom handläggning av bidragsansökningar och bokningshandläggning - Uppdatering av information för webbsidor, sociala medier och annonsunderlag enligt kommunens kommunikationsplan - Insamling av statistik och underlag till måluppföljning - Diarieföring, arkivering och dokumenthantering - Fakturering och utanordningar i ekonomisystemet Unit4 - Nyckelutlämning och tillträdesfrågor kopplat till anläggningar och lokaler - Kontakt med invånare, föreningar och verksamheter som vill boka lokal - Delaktig i planering och samordning av olika arrangemang - Underhåll av anslagstavlor samt övriga administrativa uppgifter Som administratör är du beredd att successivt ta dig an nya arbetsuppgifter och att ständigt utvecklas i ditt arbete. DIN KOMPETENS Vi söker dig med eftergymnasial utbildning eller kunskaper förvärvade på annat sätt som arbetsgivaren bedömer likvärdiga. Du har god datorvana och behärskar Office-paketet. Du är en strukturerad, serviceinriktad och ansvarstagande person som tycker om att få saker på plats. Du har förmåga att kommunicera tydligt i tal och skrift och en vilja att samverka med andra. Du trivs med att ha koll på läget, ta emot frågor och lösa praktiska saker. Du är bekväm med att arbeta både digitalt och att möta människor. Det är meriterande om du har kunskap/erfarenhet inom något av följande: - Administration inklusive enklare ekonomiadministration - Arbete inom kommunal verksamhet - Arbete med ideell sektor och erfarenhet av föreningsliv - Personuppgiftshantering, bokningssystem, schemaläggning - Schoolsoft, Unit 4 KRAV B-körkort DIN NYA ARBETSPLATS Fritidsenheten är en av två enheter inom avdelningen för landsbygd, kultur och fritid, sektor Kommunal utveckling. Din närmaste chef är enhetschef för fritidsenheten och du kommer vara placerad på Fritidscentrum. Sektor Kommunal utveckling ansvarar för bland annat kultur, bibliotek, simhall, ungdomsverksamhet, näringslivsutveckling, vägar och parker, folkhälsa, minoritetsfrågor, fastighetsförvaltning samt måltidsverksamheten inom kommunen. VISION 2030 - TILLSAMMANS ÄR VI VINDELN Vindeln ska vara hemma – för alla som bor och verkar i kommunen. Här går livet ihop. Här finns plats för vardag och fest, arbete och ledighet och för familj och vänner. Här finns rum för utveckling och etablering. Här finns också plats för själen, för storheten och för äventyret – precis utanför dörren väntar det. Vi som bor här är alldeles vanliga människor, kanske bara lite stoltare och lite modigare än folk är mest. #tillsammansärvivindeln Vindeln är med sina goda möjligheter till både barn- och äldreomsorg och ett brett utbud av bostäder en trygg plats att bo och leva på. Med korta avstånd till grannkommuner som Umeå och Vännäs finns även goda möjligheter till pendling för dig som är bosatt på annan ort. Här kan du läsa mer om hur det är att leva, bo och verka i Vindelns kommun: https://www.vindeln.se/tillsammans-ar-vi-vindeln ANSTÄLLNINGEN Varaktighet: Tillsvidare Omfattning: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Urval: Urval kommer att påbörjas under v 32. BRA ATT VETA Vindelns kommun arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att säkerställa att rätt kompetens finns på rätt plats. Med kompetensen i fokus främjas mångfald och risken för diskriminering minskar. Vi hoppas därför att alla, oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning, funktionsvariation samt ålder känner sig välkomna att söka jobb hos oss. Vi har valt att ta bort det personliga brevet ur ansökningsprocessen. Istället ställer vi ett antal urvalsfrågor vid ansökan som ser till den sökandes intresse och motivation samt hur väl denne matchar med tjänstens kravprofil. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Vindelns kommun är ett förvaltningsområde för samiska språk. Därför är det positivt om du har kunskaper inom något samiskt språk. Den som söker jobb i Vindelns kommun får gärna ha intresse av att även arbeta som deltidsbrandman (räddningstjänstpersonal i beredskap). Vill du veta mer om vad det innebär? Se https://blideltidsbrandman.nu/ Denna rekrytering sker helt genom Vindelns kommuns försorg. Vi undanber oss därför all kontakt från rekryteringsföretag och annonsförsäljare. www.facebook.com/vindeln www.linkedin.com/company/vindelns-kommun
På Aktiv Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? Om tjänsten Vi söker efter kollegor som vill jobba hos oss över sommaren med möjlighet till fortsatt arbete som timvikarie till hösten! Hos oss jobbar vi alla med människor, för människor - med målet att våra kunder / brukare ska få leva sitt liv fullt ut. Vi letar just nu efter fler kollegor i Vindeln som vill jobba som personlig assistent. Om dig För att trivas hos oss är du en person som tycker om att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du lyhörd, ansvarstagande och flexibel samt en bra lagspelare. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet i rollen kopplat till matchning hos kund/brukare. Meriterande är om du har: Erfarenhet av arbete inom omsorg eller personlig assistans Hur ser en vanlig dag ut? Det är olika! Hos oss är alla våra kunder/brukare unika och rutiner och aktiviteter kan skilja sig beroende på vem du arbetar hos. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är t. ex. att hjälpa till med dagliga rutiner, personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider. Din arbetsplats är i kundens hem men du följer också med kunden vid diverse utflykter samt olika ärenden, exempelvis handling, läkarbesök, fika på stan osv. Du finns där för kunden/brukaren när denne lever sitt liv utifrån sina förutsättningar. Det kan även förekomma lyft vid förflyttningar, beroende av respektive kunds behov (om det behövs finns även hjälpmedel på plats). En tjänst hos någon av våra kunder kan även innebära att du får chansen att testa på arbete under olika tider på dygnet, såsom dag, kväll eller natt under vardag samt helg. Omfattning: Varierande sysselsättningsgrad utifrån respektive uppdrags behov. Tillträde: Enligt överenskommelse vid eventuell vakans hos våra kunder. Start kan förekomma omgående såväl som senare under sommaren eller under hösten. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Aktiv Assistans, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Aktiv Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Jobba hos Aktiv Assistans Norr AB Aktiv Assistans Norr AB är ett familjärt assistansföretag med huvudsaklig verksamhet i Västerbotten. Vi brinner för att hjälpa personer med funktionsvariationer att leva ett så meningsfullt och rikt liv som möjligt, utifrån deras behov och önskemål. Våra ledord – inflytande, trygghet, tillgänglighet och kompetens – genomsyrar allt vi gör. Vi är lika måna om våra kunder som om våra anställda och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Aktiv Assistans Som personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad både under arbetstid och på väg till och från jobbet, så att du kan känna dig trygg om något oförutsett skulle ske. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag till alla våra medarbetare och arrangerar regelbundet aktiviteter för både personal och kunder. Vi är måna om att du ska trivas hos oss och känna dig som en del av gemenskapen! Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjliga chanser att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt – alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.
TILLSAMMANS ÄR VI VINDELN Vår organisation formas genom våra medarbetare. Det är människorna som utför uppdragen och levererar samhällsnyttan. Tillsammans gör vi skillnad och skapar värde för många. Tillsammans utvecklar vi verksamheter och människor. I den värld vi lever i behövs all kompetens, och alla är viktiga. Vi söker därför undersköterskor/vårdbiträden till hemtjänsten. Varmt välkommen med din ansökan! VÅRT ERBJUDANDE Vi förstår att du som letar nytt jobb har många frågor. Att välja arbetsgivare är ett stort och viktigt beslut, och vi vill göra det enkelt för dig att hitta den information du söker. Här kan du läsa mer om vad vi erbjuder dig: https://www.vindeln.se/tillsammans-ar-vi-vindeln/karriar DITT NYA JOBB Som undersköterska/vårdbiträde inom hemtjänsten utför du vård- och omsorgsarbete i individens hem och du har även en del administrativa arbetsuppgifter. Du kommer att jobba med exempelvis personlig omvårdnad, egenvård, serviceinsatser, sociala aktiviteter och enklare träning i hemmet. Du utför även hälso- och sjukvårdsuppgifter på delegation av sjuksköterska, arbetsterapeut eller fysioterapeut. I arbetet ingår daglig dokumentation i Lifecare via både mobiltelefon och dator. Vi jobbar utifrån ett omsorgskontaktssystem som innebär att du kan komma att få ett speciellt ansvar för några brukare där du bland annat ansvarar för att upprätta och uppdatera genomförandeplan i samråd med brukaren. Du kommer att ha ansvar för informationsöverföring mellan brukare, biståndshandläggare, arbetsgruppen, HSL-personal och anhöriga. Du kommer också att samarbeta med de andra hemtjänstgrupperna och HSL-personal. Du kommer att jobba i någon av hemtjänstgrupperna i våra byar Granö, Hällnäs eller Åmsele. Du kommer att arbeta dag, kväll och helg. Du lägger upp önskemål om schema enligt gällande avtal om verksamhetsanpassad arbetstidsförläggning. DIN KOMPETENS Vi söker dig som är utbildad undersköterska, har annan omvårdnadsutbildning eller annan erfarenhet som bedöms likvärdig. Det är positivt om du har erfarenhet av liknande arbete. För det här jobbet krävs det att du har god kommunikativ förmåga i både tal och skrift, så att du kan kommunicera med brukare och utföra vårddokumentation. Eftersom ditt uppdrag handlar om att ge service till våra brukare är det viktigt att du är empatisk och kan lyssna in andra samt bemöta dem på ett bra sätt. Du behöver också kunna samarbeta väl med andra. För att trivas i rollen behöver du vara självgående. För oss betyder det att du tar ansvar för dina uppgifter och kan arbeta självständigt. Du behöver även kunna ställa om och prioritera i arbetet när förutsättningarna förändras. Det är viktigt att du ser alla människors lika värde och har ett respektfullt bemötande till andra människor. Vi jobbar med brukaren i fokus och ställer stora krav på att du tar ansvar och jobbar för individens bästa. KRAV B-körkort DIN NYA ARBETSPLATS Hemtjänsten är indelad i enheter som arbetar inom Vindelns tätort, Granö, Hällnäs och Åmsele. Just nu söker vi dig som ska jobba i någon utav hemtjänstgrupperna i våra byar Granö, Hällnäs eller Åmsele. Gemensamt för oss alla är att vi fokuserar på människan och på relationer. Vårt mål är att leverera en god och säker omvårdnad så att fler ska kunna bo kvar i sina hem allt längre. Fler ska ha möjlighet att kunna leva sina liv så självständigt som möjligt. Vill du vara med och skapa förutsättningar för andra så att de får denna möjlighet? Ansök då redan idag. VISION 2030 - TILLSAMMANS ÄR VI VINDELN Vindeln ska vara hemma – för alla som bor och verkar i kommunen. Här går livet ihop. Här finns plats för vardag och fest, arbete och ledighet och för familj och vänner. Här finns rum för utveckling och etablering. Här finns också plats för själen, för storheten och för äventyret – precis utanför dörren väntar det. Vi som bor här är alldeles vanliga människor, kanske bara lite stoltare och lite modigare än folk är mest. #tillsammansärvivindeln Vindeln är med sina goda möjligheter till både barn- och äldreomsorg och ett brett utbud av bostäder en trygg plats att bo och leva på. Med korta avstånd till grannkommuner som Umeå och Vännäs finns även goda möjligheter till pendling för dig som är bosatt på annan ort. Här kan du läsa mer om hur det är att leva, bo och verka i Vindelns kommun: https://www.vindeln.se/tillsammans-ar-vi-vindeln ANSTÄLLNINGEN Varaktighet: Tillsvidare och vikariat Omfattning: Heltid eller enligt önskemål Tillträde: Enligt överenskommelse BRA ATT VETA Vindelns kommun arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att säkerställa att rätt kompetens finns på rätt plats. Med kompetensen i fokus främjas mångfald och risken för diskriminering minskar. Vi hoppas därför att alla, oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning, funktionsvariation samt ålder känner sig välkomna att söka jobb hos oss. Vi har valt att ta bort det personliga brevet ur ansökningsprocessen. Istället ställer vi ett antal urvalsfrågor vid ansökan som ser till den sökandes intresse och motivation samt hur väl denne matchar med tjänstens kravprofil. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Vindelns kommun är ett förvaltningsområde för samiska språk. Därför är det positivt om du har kunskaper inom något samiskt språk. Den som söker jobb i Vindelns kommun får gärna ha intresse av att även arbeta som deltidsbrandman (räddningstjänstpersonal i beredskap). Vill du veta mer om vad det innebär? Se https://blideltidsbrandman.nu/ Denna rekrytering sker helt genom Vindelns kommuns försorg. Vi undanber oss därför all kontakt från rekryteringsföretag och annonsförsäljare. www.facebook.com/vindeln www.linkedin.com/company/vindelns-kommun
TILLSAMMANS ÄR VI VINDELN Vår organisation formas genom våra medarbetare. Det är människorna som utför uppdragen och levererar samhällsnyttan. Tillsammans gör vi skillnad och skapar värde för många. Tillsammans utvecklar vi verksamheter och människor. I den värld vi lever i behövs all kompetens, och alla är viktiga. Vi söker därför en ekonomiassistent till ekonomiavdelningen. Varmt välkommen med din ansökan! VÅRT ERBJUDANDE Vi förstår att du som letar nytt jobb har många frågor. Att välja arbetsgivare är ett stort och viktigt beslut, och vi vill göra det enkelt för dig att hitta den information du söker. Här kan du läsa mer om vad vi erbjuder dig: https://www.vindeln.se/tillsammans-ar-vi-vindeln/karriar DITT NYA JOBB Som ekonomiassistent består dina arbetsuppgifter främst av kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring, avstämningar och andra sedvanliga ekonomiassistentuppgifter. Du kan även komma att vara behjälplig i receptionen på kommunhuset. Tillsammans med övriga assistenter ansvarar du för att löpande transaktioner och avstämningar hanteras på ett bra sätt, samt är ett stöd till verksamheterna inom ditt område. DIN KOMPETENS Vi söker dig som är lösningsorienterad och ser möjligheter istället för hinder. Du behöver vara noggrann och ha förmågan att själv strukturera ditt arbete. Du behöver även ha en god samarbetsförmåga. Det är uppskattat om du har ett stort engagemang och tycker om att ge service till människor omkring dig. Du som söker tjänsten bör ha eftergymnasial utbildning med ekonomisk inriktning eller viss erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i Office-paketet, framför allt Excel, samt erfarenhet eller intresse av system. DIN NYA ARBETSPLATS Som ekonomiassistent tillhör du ekonomiavdelningen, en liten grupp på sex personer som är lokaliserade i kommunhuset och närmaste chef är kommunens ekonomichef. Tillsammans sköter vi ekonomin för hela kommunen och ett av kommunens koncernbolag. Vi har ansvaret för kommunens ekonomiska processer, inklusive inköp och upphandling, och är ett stöd till verksamheterna i ekonomiska frågor. Vi har till uppgift att skapa rutiner inom de ekonomiska processerna, säkerhetsställa att de efterföljs och ständigt jobba med att förbättra och utveckla dessa på bästa sätt. VISION 2030 - TILLSAMMANS ÄR VI VINDELN Vindeln ska vara hemma – för alla som bor och verkar i kommunen. Här går livet ihop. Här finns plats för vardag och fest, arbete och ledighet och för familj och vänner. Här finns rum för utveckling och etablering. Här finns också plats för själen, för storheten och för äventyret – precis utanför dörren väntar det. Vi som bor här är alldeles vanliga människor, kanske bara lite stoltare och lite modigare än folk är mest. #tillsammansärvivindeln Vindeln är med sina goda möjligheter till både barn- och äldreomsorg och ett brett utbud av bostäder en trygg plats att bo och leva på. Med korta avstånd till grannkommuner som Umeå och Vännäs finns även goda möjligheter till pendling för dig som är bosatt på annan ort. Här kan du läsa mer om hur det är att leva, bo och verka i Vindelns kommun: https://www.vindeln.se/tillsammans-ar-vi-vindeln ANSTÄLLNINGEN Varaktighet: Tillsvidare Omfattning: 25-50% enligt överenskommelse Tillträde: 2025-08-13 eller enligt överenskommelse BRA ATT VETA Vindelns kommun arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att säkerställa att rätt kompetens finns på rätt plats. Med kompetensen i fokus främjas mångfald och risken för diskriminering minskar. Vi hoppas därför att alla, oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning, funktionsvariation samt ålder känner sig välkomna att söka jobb hos oss. Vi har valt att ta bort det personliga brevet ur ansökningsprocessen. Istället ställer vi ett antal urvalsfrågor vid ansökan som ser till den sökandes intresse och motivation samt hur väl denne matchar med tjänstens kravprofil. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Vindelns kommun är ett förvaltningsområde för samiska språk. Därför är det positivt om du har kunskaper inom något samiskt språk. Den som söker jobb i Vindelns kommun får gärna ha intresse av att även arbeta som deltidsbrandman (räddningstjänstpersonal i beredskap). Vill du veta mer om vad det innebär? Se https://blideltidsbrandman.nu/ Denna rekrytering sker helt genom Vindelns kommuns försorg. Vi undanber oss därför all kontakt från rekryteringsföretag och annonsförsäljare. www.facebook.com/vindeln www.linkedin.com/company/vindelns-kommun
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 5 av 5 jobb