Vill du vara med och skapa de bästa förutsättningarna för en likvärdig utbildning? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande med funktionsnedsättning ska nå målen för sin utbildning. Vi driver egna specialskolor på olika orter i Sverige. Vi erbjuder också stöd till förskolor och skolor i hela landet för att tillsammans skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Dessutom fördelar vi statsbidrag och utvecklar läromedel. Tillsammans röjer vi hindren! Vi hoppas att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald. Vi arbetar engagerat för att allas lika värde ska bli verklighet. Tillsammans använder vi samarbete och kompetens för att lösa uppdrag. Att utveckla ledarskapet och att öka mångfalden är några saker som just nu finns på vår agenda. Tillsammans bidrar vi till hållbarhet i samhället ekonomiskt, socialt och miljömässigt. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb Alla elever har rätt till en skola som ger dem möjlighet att utvecklas utifrån egna förutsättningar. SPSM driver skolor på uppdrag av staten. Vi erbjuder eleverna en lärmiljö som ger dem möjlighet till delaktighet, lärande och utveckling. Vi erbjuder ett meningsfullt, stimulerande och viktigt pedagogiskt arbete på våra skolor. Hällsboskolan i Umeå tar emot elever med grav språkstörning. Vår undervisning har fokus på språk och kommunikation. Vi har undervisning för elever från förskoleklass till och med årskurs 10. Målet är att eleverna ska få förutsättningar att nå kunskapsmålen, vara delaktiga och aktiva i olika sociala sammanhang och utvecklas som individer. Vi erbjuder boenden för de elever som inte kan pendla varje dag till skolan. Hällsboskolan är en tioårig, statlig specialskola inom specialpedagogiska skolmyndigheten. Skolan tar emot elever med grav språkstörning från hela landet, boende erbjuds för de elever som inte bor på orten. Skolan har en tydlig fokus på språkstöttande och språkutvecklande undervisning och anpassar skoldagen utifrån elevernas individuella behov. Undervisningen utgår från specialskolans förordning enligt grund- eller anpassade grundskolans kursplaner. Skolans mål är att eleverna ska få förutsättningar att nå utbildningsmålen, vara delaktiga och aktiva i olika sociala sammanhang och utvecklas som individer. Vi har skickliga och engagerade medarbetare med hög kompetens. Det språkutvecklande arbetssättet är något som genomsyrar det pedagogiska arbetet hos oss och det finns ett elevnära elevhälsoteam. Söker du en spännande arbetsplats där det finns utrymme att vara med och påverka? Söker du en ny utmaning och vill arbeta för målet en likvärdig utbildning för alla? Vill du vara en del av Hällsboskolans verksamhet och skapa förutsättningar för att våra elever med grav språkstörning ska nå sina mål? Då är du den lärare vi gärna vill träffa. ARBETSUPPGIFTER Befattningen innebär arbete som vikarie i skolverksamheten. Som vikarie ska du vara beredd på att gå in i undervisning i alla årskurser och i fritidsverksamhet. Du dokumenterar den undervisning som du har ansvarat för under dagen och återkopplar till ordinarie lärare/ assistent. Du ansvarar för att planera undervisningen vid längre frånvaro. Du ansvarar för att en trygg lärandemiljö skapas. Du anpassar och utformar undervisningen i överensstämmelse med de underlag som ordinarie personal delgivit. Du samverkar med kollegor när det finns behov av stöd. Du har ett nära samarbete med kolleger och deltar aktivt i skolans kontakter med samhället i övrigt. Du bidrar till skolans utveckling. Du kommer också ha stöd av specialpedagog, IT-pedagog, kurator, psykolog, skolsköterska och logoped. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har lärarlegitimation som ger behörighet att undervisa i flera ämnen. Du ska ha erfarenhet av arbete i skola. Dessutom ska du kunna: - Omsätta läroplanens övergripande mål och kursplanernas kunskapsmål till en varierad och inspirerande undervisning för eleverna. - Analysera, dokumentera, bedöma och utvärdera elevers kunskapsutveckling och på så sätt ge eleven bästa möjliga förutsättningar i sitt lärande för att nå sina mål. - Välja alternativa, anpassade och kompletterande pedagogiska strategier utifrån elevernas individuella behov och förutsättningar. - Själv och tillsammans med andra skapa en trygg och tillitsfull lärandemiljö som grundar sig på ömsesidig respekt och goda relationer. Du uttrycker dig väl i tal och skrift. Du har erfarenhet av att använda IT och media i undervisningen för elevens utveckling och lärande i grupp och individuellt. Meriterande är: - Erfarenhet av arbete med elever med språkstörning och andra neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. - Erfarenhet av arbete med elever med läs-och skrivsvårigheter och dyslexi. - Erfarenhet av arbete med elever i behov av särskilt stöd. - Erfarenhet av arbete med AKK. Personliga egenskaper: Du är flexibel i ditt arbetssätt, lösningsorienterad och har vana av samarbete i arbetslag kring elevgrupper. Själv och tillsammans med andra medverkar du till att skapa en trygg och tillitsfull miljö som grundar sig på ömsesidig respekt och goda relationer. Du har personlig mognad, integritet och är initiativtagande. Du har en god kommunikativ förmåga och samarbetsförmåga. ÖVRIGT Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning. I händelse av samhällskris kan du komma att arbetsledas mellan myndighetens verksamhetsområden utifrån din placeringsort. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Vill du vara med och skapa de bästa förutsättningarna för en likvärdig utbildning? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande med funktionsnedsättning ska nå målen för sin utbildning. Vi driver egna specialskolor på olika orter i Sverige. Vi erbjuder också stöd till förskolor och skolor i hela landet för att tillsammans skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Dessutom fördelar vi statsbidrag och utvecklar läromedel. Tillsammans röjer vi hindren! Vi hoppas att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald. Vi arbetar engagerat för att allas lika värde ska bli verklighet. Tillsammans använder vi samarbete och kompetens för att lösa uppdrag. Att utveckla ledarskapet och att öka mångfalden är några saker som just nu finns på vår agenda. Tillsammans bidrar vi till hållbarhet i samhället ekonomiskt, socialt och miljömässigt. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb Alla elever har rätt till en skola som ger dem möjlighet att utvecklas utifrån egna förutsättningar. SPSM driver skolor på uppdrag av staten. Vi erbjuder eleverna en lärmiljö som ger dem möjlighet till delaktighet, lärande och utveckling. Vi erbjuder ett meningsfullt, stimulerande och viktigt pedagogiskt arbete på våra skolor. Östervångsskolan i Lund har tvåspråkig undervisning i en teckenspråkig miljö för elever från förskoleklass till och med årskurs 10. Våra elever får undervisning både på svenskt teckenspråk och skriven svenska. Vi erbjuder boende för de elever som inte kan pendla varje dag till skolan. Som socinom på Östervångsskolan kommer du ingå i skolans trygghetsteam som ansvarar för att arbete med den sociala miljön för skolans elever. ARBETSUPPGIFTER I uppdraget som socialpedagog arbetar du tillsammans med övriga i trygghetsteamet med målet att skapa en trygg skolmiljö för skolans elever. I uppdraget ingår att förbättra och utveckla rutiner, stärka relationer och utveckla strukturer som främjar elevernas trivsel, säkerhet och studiero. Du kommer att samverka med övrig skolpersonal, elever och vårdnadshavare för att förebygga och hantera oro och konflikter. Du är med och etablerar ett tvärprofessionellt team bestående av speciallärare/lärare, socialpedagog, kurator och elevkoordinator. Du ska förbättra och utveckla rast- och fritidsverksamheten för att skapa trevliga och sociala utrymmen där elever kan känna sig trygga. Du bidrar till att stärka kommunikationen mellan skolan och vårdnadshavare, samt arbeta aktivt med att motverka negativa attityder om skolan. Du förstärker insatser för utveckling och inkludering för alla elever, för att skapa bättre förutsättningar för studiero. Du förstärker rutiner och arbetsmetoder för att förebygga konflikter och stötta elever i att hantera svårigheter. Du deltar i och ansvarar för utredningar av misstanke om kränkande behandling. Du arbetar direkt med eleverna i olika insatser men också med övrig skolpersonal. För dig som ansöker och inte har kunskaper i teckenspråk erbjuder arbetsgivaren utbildning. Du förväntas också att ta ett eget ansvar för att kontinuerligt utveckla dina teckenspråkskunskaper. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: - Är utbildad socionom - Har erfarenhet av ett multiprofessionellt samarbete - Har erfarenhet av arbete i skola - Har kompetens inom svenskt teckenspråk och svenska - Har goda generella IT-kunskaper Meriterande är: - Övriga utbildningar som rör elever/barn och ungas hälsa och beteende - Arbete med elever som är döva eller har hörselnedsättning - Arbete med elever som har neuropsykiatriska funktionsnedsättningar - Arbete med elever som har intellektuella funktionsnedsättningar Personliga egenskaper: Vi söker dig som arbetar bra på egen hand men som också kan samarbeta väl med andra. Du skapar goda och hållbara relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. Du driver ditt arbete på egen hand och efter det uppdrag du har. Du tar ansvar, hittar lösningar och bidrar till skolans utveckling. Du har ett positivt bemötande och viljan att vara en del av vårt nyskapade team. ÖVRIGT Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning. I händelse av samhällskris kan du komma att arbetsledas mellan myndighetens verksamhetsområden utifrån din placeringsort. I denna rekrytering samarbetar vi med Jefferson Wells.
Vill du vara med och skapa de bästa förutsättningarna för en likvärdig utbildning? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande med funktionsnedsättning ska nå målen för sin utbildning. Vi driver egna specialskolor på olika orter i Sverige. Vi erbjuder också stöd till förskolor och skolor i hela landet för att tillsammans skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Dessutom fördelar vi statsbidrag och utvecklar läromedel. Tillsammans röjer vi hindren! Vi hoppas att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald. Vi arbetar engagerat för att allas lika värde ska bli verklighet. Tillsammans använder vi samarbete och kompetens för att lösa uppdrag. Att utveckla ledarskapet och att öka mångfalden är några saker som just nu finns på vår agenda. Tillsammans bidrar vi till hållbarhet i samhället ekonomiskt, socialt och miljömässigt. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb Alla elever har rätt till en skola som ger dem möjlighet att utvecklas utifrån egna förutsättningar. SPSM driver skolor på uppdrag av staten. Vi erbjuder eleverna en lärmiljö som ger dem möjlighet till delaktighet, lärande och utveckling. Vi erbjuder ett meningsfullt, stimulerande och viktigt pedagogiskt arbete på våra skolor. Östervångsskolan i Lund har tvåspråkig undervisning i en teckenspråkig miljö för elever från förskoleklass till och med årskurs 10. Våra elever får undervisning både på svenskt teckenspråk och skriven svenska. Vi erbjuder boende för de elever som inte kan pendla varje dag till skolan. Som socialpedagog på Östervångsskolan kommer du ingå i skolans trygghetsteam som ansvarar för att arbete med den sociala miljön för skolans elever. ARBETSUPPGIFTER I uppdraget som socialpedagog arbetar du tillsammans med övriga i trygghetsteamet med målet att skapa en trygg skolmiljö för skolans elever. I uppdraget ingår att förbättra och utveckla rutiner, stärka relationer och utveckla strukturer som främjar elevernas trivsel, säkerhet och studiero. Du kommer att samverka med övrig skolpersonal, elever och vårdnadshavare för att förebygga och hantera oro och konflikter. Du är med och etablerar ett tvärprofessionellt team bestående av speciallärare/lärare, socionom, kurator och elevkoordinator. Du ska förbättra och utveckla rast- och fritidsverksamheten för att skapa trevliga och sociala utrymmen där elever kan känna sig trygga. Du bidrar till att stärka kommunikationen mellan skolan och vårdnadshavare, samt arbeta aktivt med att motverka negativa attityder om skolan. Du förstärker insatser för utveckling och inkludering för alla elever, för att skapa bättre förutsättningar för studiero. Du förstärker rutiner och arbetsmetoder för att förebygga konflikter och stötta elever i att hantera svårigheter. Du deltar i och ansvarar för utredningar av misstanke om kränkande behandling. Du arbetar direkt med eleverna i olika insatser men också med övrig skolpersonal. För dig som ansöker och inte har kunskaper i teckenspråk erbjuder arbetsgivaren utbildning. Du förväntas också att ta ett eget ansvar för att kontinuerligt utveckla dina teckenspråkskunskaper. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: - Är utbildad socialpedagog - Har erfarenhet av ett multiprofessionellt samarbete - Har erfarenhet av arbete i skola - Har kompetens inom svenskt teckenspråk och svenska - Har goda generella IT-kunskaper Meriterande är: - Övriga utbildningar som rör elever/barn och ungas hälsa och beteende - Arbete med elever som är döva eller har hörselnedsättning - Arbete med elever som har neuropsykiatriska funktionsnedsättningar - Arbete med elever som har intellektuella funktionsnedsättningar Personliga egenskaper: Vi söker dig som arbetar bra på egen hand men som också kan samarbeta väl med andra. Du skapar goda och hållbara relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. Du driver ditt arbete på egen hand och efter det uppdrag du har. Du tar ansvar, hittar lösningar och bidrar till skolans utveckling. Du har ett positivt bemötande och viljan att vara en del av vårt nyskapade team. ÖVRIGT Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning. I händelse av samhällskris kan du komma att arbetsledas mellan myndighetens verksamhetsområden utifrån din placeringsort. I denna rekryterings samarbetar vi med Jefferson Wells.
Vill du vara med och skapa de bästa förutsättningarna för en likvärdig utbildning? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande med funktionsnedsättning ska nå målen för sin utbildning. Vi driver egna specialskolor på olika orter i Sverige. Vi erbjuder också stöd till förskolor och skolor i hela landet för att tillsammans skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Dessutom fördelar vi statsbidrag och utvecklar läromedel. Tillsammans röjer vi hindren! Vi hoppas att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald. Vi arbetar engagerat för att allas lika värde ska bli verklighet. Tillsammans använder vi samarbete och kompetens för att lösa uppdrag. Att utveckla ledarskapet och att öka mångfalden är några saker som just nu finns på vår agenda. Tillsammans bidrar vi till hållbarhet i samhället ekonomiskt, socialt och miljömässigt. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb Alla elever har rätt till en skola som ger dem möjlighet att utvecklas utifrån egna förutsättningar. SPSM driver skolor på uppdrag av staten. Vi erbjuder eleverna en lärmiljö som ger dem möjlighet till delaktighet, lärande och utveckling. Vi erbjuder ett meningsfullt, stimulerande och viktigt pedagogiskt arbete på våra skolor. Hällsboskolan i Umeå tar emot elever med grav språkstörning. Vår undervisning har fokus på språk och kommunikation. Vi har undervisning för elever från förskoleklass till och med årskurs 10. Målet är att eleverna ska få förutsättningar att nå kunskapsmålen, vara delaktiga och aktiva i olika sociala sammanhang och utvecklas som individer. Vi erbjuder boenden för de elever som inte kan pendla varje dag till skolan. Vi söker nu en vaktmästare till Skoldriftsenheten med placering i Umeå som kommer primärt att arbeta på Hällsboskolan Umeå. Skoldriftsenheten säkerställer ett ändamålsenligt verksamhetsstöd för våra skolor och ansvarar för samordningen av myndighetsgemensamma områden som skolkök, vaktmästeri och arbetet med specialskolornas löpande skoladministration. ARBETSUPPGIFTER Som vaktmästare ansvarar du för den vardagliga driften på Hällsbo Umeå samt dess elevboende. Du kommer ha samarbete med övrig personal samt rapportering till biträdande enhetschef på Skoldriftsenheten samt rektor. Du har en nyckelfunktion på enheten och måste vara självständig i ditt arbete och en tydlig prioriteringsförmåga med många bollar i luften. Arbetsuppgifterna innebär att du ansvarar för: • Hantera felanmälningar och ärenden i ärendehanteringssystem • Möblera kontors-, mötes- och utbildningslokaler • Enklare montering och reparationer • Byte av förbrukningsvaror • Vara behjälplig med vissa tekniska uppgifter • Ansvar för att lösa enklare hörseltekniska arbetsuppgifter • Post- och pakethantering/följesedlar • Beställa förbrukningsmaterial • Viss form av grönyteskötsel kan förekomma • Övriga arbetsuppgifter kan förekomma KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Minst 2 års erfarenhet som vaktmästare eller som vi bedömer likvärdigt • Gymnasieexamen • Uttrycker dig mycket väl i talad svenska eller svenskt teckenspråk samt skrift på svenska och engelska • Körkort klass B Det är meriterande om du har: • Utbildning inom fastighetsskötsel eller som vi bedömer likvärdigt • Erfarenhet av att utföra enklare reparationer, montage och liknande arbetsuppgifter • Har kompetens och är driven i tekniska frågor • Kunskaper i svenskt teckenspråk, om inte kunskaper finns så måste intresset för att lära sig finnas • Erfarenhet av SPSM:s målgrupp • Erfarenhet av att möta elever med olika funktionsnedsättningar i ditt vardagliga arbete • Erfarenhet av arbete inom statlig verksamhet • Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem • Goda kunskaper i MS Office eller motsvarande Personliga egenskaper Som person är du prestigelös, serviceinriktad och har lätt för att samarbeta och kommunicera med andra. Du har ett stort engagemang för ditt arbetsområde och är driven, självgående och har ett öga för vad som behöver göras. Du är strukturerad och har en god prioriteringsförmåga. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning. I händelse av samhällskris kan du komma att arbetsledas mellan myndighetens verksamhetsområden utifrån din placeringsort. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Vill du vara med och skapa de bästa förutsättningarna för en likvärdig utbildning? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande med funktionsnedsättning ska nå målen för sin utbildning. Vi driver egna specialskolor på olika orter i Sverige. Vi erbjuder också stöd till förskolor och skolor i hela landet för att tillsammans skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Dessutom fördelar vi statsbidrag och utvecklar läromedel. Tillsammans röjer vi hindren! Vi hoppas att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald. Vi arbetar engagerat för att allas lika värde ska bli verklighet. Tillsammans använder vi samarbete och kompetens för att lösa uppdrag. Att utveckla ledarskapet och att öka mångfalden är några saker som just nu finns på vår agenda. Tillsammans bidrar vi till hållbarhet i samhället ekonomiskt, socialt och miljömässigt. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb Alla elever har rätt till en skola som ger dem möjlighet att utvecklas utifrån egna förutsättningar. SPSM driver skolor på uppdrag av staten. Vi erbjuder eleverna en lärmiljö som ger dem möjlighet till delaktighet, lärande och utveckling. Vi erbjuder ett meningsfullt, stimulerande och viktigt pedagogiskt arbete på våra skolor. Skoldrift inom verksamhetsområdet Specialskola inrättades 1 juni 2025 som ett led i ett myndighetsövergripande förändringsarbete. Skoldriftsenheten säkerställer ett ändamålsenligt verksamhetsstöd för våra skolor och ansvarar för samordningen av myndighetsgemensamma områden som skolkök, vaktmästeri och arbetet med specialskolornas löpande skoladministration. Vi söker nu en timvikarie inom lokalvård till Skoldriftsenheten med placering i Örebro. Denna roll kommer att arbeta på våra skolor, Birgittaskolan eller Ekeskolan i Örebro. Birgittaskolan är en skola för elever som är döva eller har en hörselnedsättning. Skolan ligger i Örebro och tar emot elever från Dalarnas, Södermanlands, Värmlands, Västmanlands, Örebro och Östergötlands län. För elever som inte kan dagpendla till skolan har Birgittaskolan elevboende. Det är cirka 100 medarbetare som arbetar på skolan alternativt på våra elevboenden. Vi erbjuder våra elever en miljö som ger möjlighet till delaktighet och utveckling. Alla kan delta i det sociala samspelet, känna tillhörighet och utvecklas som individer i en tvåspråkig utbildning i teckenspråkig miljö. Ekeskolan ligger i Örebro och undervisar elever med synnedsättning och ytterligare funktionsnedsättningar från förskoleklass till och med årskurs 10. Undervisningen ska bidra till goda förutsättningar för elevernas utveckling och lärande samt förbättrade kunskapsresultat. Vår personal arbetar mycket med form och känsla för alla sinnen. Vi erbjuder boende för de elever som inte kan pendla varje dag till skolan. ARBETSUPPGIFTER Skoldriftssenheten söker en timvikarie inom lokalvård till Örebro. Du kommer att vara placerad på Birgittaskolan eller Ekeskolan i Örebro. Som lokalvårdare kommer du att sköta den dagliga lokalvården på Birgittaskolan eller Ekeskolan, som består av utbildnings-, mötes- och kontorslokaler, samt allmänna ytor. Din huvudsyssla kommer att vara allmänt förekommande arbetsuppgifter inom lokalvård i samtliga lokaler och utrymmen och givetvis att ge den bästa servicen. Vid behov kan även vissa köksuppgifter förekomma. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Erfarenhet och kunskap av lokalvårdsarbete inom skolverksamhet. • Körkortsklass B • Intresse av att lära sig teckenspråk Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av SPSM:s målgrupp • Erfarenhet av att möta elever med olika funktionsnedsättningar i ditt vardagliga arbete • Erfarenhet av arbete inom statlig verksamhet • Kunskaper i svenskt teckenspråk • Genomförd kompetensutveckling inom området dom senaste två åren med gott resultat Personliga egenskaper: Som medarbetare ska du vara driven, självgående, strukturerad och ha ett öga för vad som behöver utföras. Du behöver även vara prestigelös och serviceinriktad samt ha god prioriteringsförmåga. Vidare behöver du ha goda kunskaper i Microsoft Office och god förmåga att formulera dig i skriven svenska. Du tar ett stort ansvar för det självständiga arbetet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning. I händelse av samhällskris kan du komma att arbetsledas mellan myndighetens verksamhetsområden utifrån din placeringsort. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Vill du vara med och skapa de bästa förutsättningarna för en likvärdig utbildning? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande med funktionsnedsättning ska nå målen för sin utbildning. Vi driver egna specialskolor på olika orter i Sverige. Vi erbjuder också stöd till förskolor och skolor i hela landet för att tillsammans skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Dessutom fördelar vi statsbidrag och utvecklar läromedel. Tillsammans röjer vi hindren! Vi hoppas att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald. Vi arbetar engagerat för att allas lika värde ska bli verklighet. Tillsammans använder vi samarbete och kompetens för att lösa uppdrag. Att utveckla ledarskapet och att öka mångfalden är några saker som just nu finns på vår agenda. Tillsammans bidrar vi till hållbarhet i samhället ekonomiskt, socialt och miljömässigt. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb Verksamhetsområde Stöd och styrning arbetar med ett effektivt internt stöd och en god intern styrning och kontroll. Vi utvecklar vår verksamhet för ett hållbart samhälle. Kommunikation, rättsfrågor, processtöd, ekonomi, verksamhetsstyrning, personalfrågor, kompetensförsörjning, IT-frågor, internservice, upphandling och lokalförsörjning finns i verksamhetsområdet. Ekonomienheten är en enhet inom verksamhetsområde Stöd och styrning, med ansvarsområdena verksamhetsstyrning, ekonomistyrning, ekonomiadministration, upphandling och inköpsfrågor. Enheten har sin verksamhet huvudsakligen i Härnösand och Örebro, med enhetschefen i Örebro. Eftersom enhetens medarbetare, liksom de verksamheter vi stödjer, finns spridda på olika orter sker den största delen av arbetet i digitala möten. Ekonomienheten ansvarar för myndighetens inköpsprocesser och är normerande och stödjande för hela myndigheten i frågor som rör upphandling, inköp och leverantörsavtal. Myndigheten har en central inköpsfunktion som hanterar samtliga inköp och upphandlingar. Rollerna inom funktionen har olika ansvar men samarbetar och stödjer varandra för att utföra sitt uppdrag. ARBETSUPPGIFTER I tjänsten som biträdande enhetschef har du personalansvar och arbetsmiljöansvar för ett drygt tiotal medarbetare inom områdena inköp, upphandling och avtal, att leda och fördela arbetet inom dessa områden. Du kommer också själv att ha ett visst operativt ansvar när det gäller de aktuella frågorna. Inköpsorganisationen befinner sig i ett genomgripande och långsiktigt utvecklingsarbete där vi har påbörjat införande av kategoristyrning, vilket innebär att du blir delaktig i den pågående förändringen. Vi har inte alla strategier, arbetssätt, rutiner eller dokument på plats än och du förväntas driva arbetet med att ta fram förslag och bidra till utveckling och etablering av dessa. I ditt arbete ingår exempelvis • Att leda, fördela och utveckla arbetet inom tjänsteområdena inköp, upphandling och avtalsförvaltning • personalansvar för medarbetare inom de aktuella tjänsteområdena • att på operativ nivå driva och delta i arbetet med myndighetens inköp, upphandlingar och avtalshantering • att delta i förekommande arbete inom de aktuella områdena Vi använder oss i dagsläget av systemstödet Mercell Tendsign och ett ärendehanteringssystem och har Unit4 ERP som affärssystem. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som • Har en högskoleutbildning inom ekonomi, juridik eller annat område som arbetsgivaren bedömer lämpligt för uppdraget • har dokumenterad chefserfarenhet. • har minst fem års erfarenhet av självständigt arbete inom upphandling och inköp inom offentlig eller statlig verksamhet. • har goda kunskaper i LOU • uttrycker dig väl i tal eller teckenspråk på svenska och i skrift Det är meriterande om du har • erfarenhet av att driva förändrings- och utvecklingsarbete • erfarenhet av kategoristyrning och strategiskt inköp Personliga egenskaper För att trivas i det här uppdraget behöver du tycka att det är intressant att delta aktivt i ett pågående förändringsarbete. Du behöver också vara strategiskt inriktad och ha ett långsiktigt perspektiv på inköp. • Du är konsekvent, strukturerad och uthållig • Du är drivande och lösningsinriktad • Du har ett intresse av att jobba tillsammans med en grupp mot gemensamma mål Stor hänsyn tas till personlig lämplighet. ÖVRIGT Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning Provanställning på sex månader tillämpas I händelse av samhällskris kan du komma att arbetsledas mellan myndighetens verksamhetsområden utifrån din placeringsort Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Vill du vara med och skapa de bästa förutsättningarna för en likvärdig utbildning? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande med funktionsnedsättning ska nå målen för sin utbildning. Vi driver egna specialskolor på olika orter i Sverige. Vi erbjuder också stöd till förskolor och skolor i hela landet för att tillsammans skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Dessutom fördelar vi statsbidrag och utvecklar läromedel. Tillsammans röjer vi hindren! Vi hoppas att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald. Vi arbetar engagerat för att allas lika värde ska bli verklighet. Tillsammans använder vi samarbete och kompetens för att lösa uppdrag. Att utveckla ledarskapet och att öka mångfalden är några saker som just nu finns på vår agenda. Tillsammans bidrar vi till hållbarhet i samhället ekonomiskt, socialt och miljömässigt. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb Verksamhetsområde Stöd och styrning arbetar med ett effektivt internt stöd och en god intern styrning och kontroll. Vi utvecklar vår verksamhet för ett hållbart samhälle. Kommunikation, rättsfrågor, processtöd, ekonomi, verksamhetsstyrning, personalfrågor, kompetensförsörjning, IT-frågor, internservice, upphandling och lokalförsörjning finns i verksamhetsområdet. Ekonomienheten är en enhet inom verksamhetsområde Stöd och styrning, med ansvarsområdena verksamhetsstyrning, ekonomistyrning, ekonomiadministration, upphandling och inköpsfrågor. Enheten har sin verksamhet huvudsakligen i Härnösand och Örebro, med enhetschefen i Örebro. Eftersom enhetens medarbetare, liksom de verksamheter vi stödjer, finns spridda på olika orter sker den största delen av arbetet i digitala möten. Ekonomienheten ansvarar för myndighetens inköpsprocesser och är normerande och stödjande för hela myndigheten i frågor som rör upphandling, inköp och leverantörsavtal. Myndigheten har en central inköpsfunktion som hanterar samtliga inköp och upphandlingar. Rollerna inom funktionen har olika ansvar men samarbetar och stödjer varandra för att utföra sitt uppdrag. ARBETSUPPGIFTER I tjänsten som biträdande enhetschef har du personalansvar och arbetsmiljöansvar för ett drygt tiotal medarbetare inom områdena inköp, upphandling och avtal, att leda och fördela arbetet inom dessa områden. Du kommer också själv att ha ett visst operativt ansvar när det gäller de aktuella frågorna. Inköpsorganisationen befinner sig i ett genomgripande och långsiktigt utvecklingsarbete där vi har påbörjat införande av kategoristyrning, vilket innebär att du blir delaktig i den pågående förändringen. Vi har inte alla strategier, arbetssätt, rutiner eller dokument på plats än och du förväntas driva arbetet med att ta fram förslag och bidra till utveckling och etablering av dessa. I ditt arbete ingår exempelvis • Att leda, fördela och utveckla arbetet inom tjänsteområdena inköp, upphandling och avtalsförvaltning • personalansvar för medarbetare inom de aktuella tjänsteområdena • att på operativ nivå driva och delta i arbetet med myndighetens inköp, upphandlingar och avtalshantering • att delta i förekommande arbete inom de aktuella områdena Vi använder oss i dagsläget av systemstödet Mercell Tendsign och ett ärendehanteringssystem och har Unit4 ERP som affärssystem. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som • Har en högskoleutbildning inom ekonomi, juridik eller annat område som arbetsgivaren bedömer lämpligt för uppdraget • har dokumenterad chefserfarenhet. • har minst fem års erfarenhet av självständigt arbete inom upphandling och inköp inom offentlig eller statlig verksamhet. • har goda kunskaper i LOU • uttrycker dig väl i tal eller teckenspråk på svenska och i skrift Det är meriterande om du har • erfarenhet av att driva förändrings- och utvecklingsarbete • erfarenhet av kategoristyrning och strategiskt inköp Personliga egenskaper För att trivas i det här uppdraget behöver du tycka att det är intressant att delta aktivt i ett pågående förändringsarbete. Du behöver också vara strategiskt inriktad och ha ett långsiktigt perspektiv på inköp. • Du är konsekvent, strukturerad och uthållig • Du är drivande och lösningsinriktad • Du har ett intresse av att jobba tillsammans med en grupp mot gemensamma mål Stor hänsyn tas till personlig lämplighet. ÖVRIGT Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning Provanställning på sex månader tillämpas I händelse av samhällskris kan du komma att arbetsledas mellan myndighetens verksamhetsområden utifrån din placeringsort Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Vill du vara med och skapa de bästa förutsättningarna för en likvärdig utbildning? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande med funktionsnedsättning ska nå målen för sin utbildning. Vi driver egna specialskolor på olika orter i Sverige. Vi erbjuder också stöd till förskolor och skolor i hela landet för att tillsammans skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Dessutom fördelar vi statsbidrag och utvecklar läromedel. Tillsammans röjer vi hindren! Vi hoppas att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald. Vi arbetar engagerat för att allas lika värde ska bli verklighet. Tillsammans använder vi samarbete och kompetens för att lösa uppdrag. Att utveckla ledarskapet och att öka mångfalden är några saker som just nu finns på vår agenda. Tillsammans bidrar vi till hållbarhet i samhället ekonomiskt, socialt och miljömässigt. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb Alla elever har rätt till en skola som ger dem möjlighet att utvecklas utifrån egna förutsättningar. SPSM driver skolor på uppdrag av staten. Vi erbjuder eleverna en lärmiljö som ger dem möjlighet till delaktighet, lärande och utveckling. Vi erbjuder ett meningsfullt, stimulerande och viktigt pedagogiskt arbete på våra skolor. Åsbackaskolan ligger i Örebro och erbjuder undervisning från förskoleklass till och med årskurs 10 för elever med medfödd dövblindhet och elever som är döva eller har hörselnedsättning i kombination med intellektuell funktionsnedsättning. Vår personal är teckenspråkskunnig med hög specialkompetens om våra målgruppers behov. Vi erbjuder boende för de för elever som inte kan pendla varje dag till skolan. Åsbackaskolan tar emot elever från hela Sverige som är döva eller har en hörselnedsättning i kombination med en intellektuell funktionsnedsättning eller är dövblindfödda och som följer den anpassade grundskolans kursplaner inriktning ämnesområden. Vi erbjuder våra elever en miljö som ger möjlighet till delaktighet och utveckling. Alla kan delta i det sociala samspelet, känna tillhörighet och utvecklas som individer i en tvåspråkig utbildning i teckenspråkig miljö. På Åsbackaskolan menar vi att utveckling och lärande sker i alla miljöer och under dygnets alla timmar i ett livslångt perspektiv. Vår övergripande målsättning är att ge alla våra elever förutsättningar att lära och att kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Vi lägger stor vikt vid att utveckla elevers lust och önskan till social samvaro, samspel och kommunikation i en teckenspråkig miljö. Undervisningen är anpassad utifrån varje elevs förutsättningar och behov. Vi arbetar med upplevelsebaserat lärande som pedagogisk metod. På Åsbackaskolan har vi en mycket god tillgång till olika professioner i vårt elevhälsoteam och på digitala lärverktyg i en välutrustad IT-miljö. Vi är cirka 11 medarbetare som arbetar på skolan alternativt på våra elevboenden. ARBETSUPPGIFTER Arbetet som elevassistent ställer stora krav på din förmåga att exempelvis vara lyhörd och flexibel. Du ska kunna möta elever i olika situationer och som också kan behöva en hjälpande hand under sin skoldag och på fritids. Det kan också uppstå komplexa och utmanande situationer där du med ditt lugn som elevassistent ger eleven ett tryggt bemötande. Du kommer som elevassistent att ingå i ett arbetslag med lärare och tillsammans med dem planerar ni elevernas skoldagar som kan innebära att undervisningen kan förläggas utanför skolområdet KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • har utbildning från barn- och fritidsprogrammet, assistentutbildning eller annan likvärdig kompetens. • har utbildning och/eller erfarenhet av arbete med elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, lågaffektivt bemötande, intellektuell funktionsnedsättning och med elever som är dövblinda En förutsättning för att Du ska kunna arbeta hos oss är att Du kan svenskt teckenspråk då vår teckenspråkiga miljö är mycket viktig. IT-kunskaper Du ska kunna de i skolan vanligt förekommande programmen. Det är meriterande om du: • har erfarenhet av att samverka och vara ett komplement i ett arbetslag • har ett lösningsfokuserat förhållningssätt som även är engagerande, vägledande och motiverande. På skolan finns även elevboende för vissa elever och därmed ställs det krav på samarbetsförmåga med både personal på elevboendet och med andra yrkesgrupper kopplade till elevens skoldag Vi har tillgång till interaktiva skrivtavlor i alla klassrum, så erfarenhet och kunskap i att hantera sådana hjälpmedel är meriterande. Vi värdesätter att du: • är självständig • är bra på relationsskapande • har en hög samarbetsförmåga • har omdöme • är strukturerad ÖVRIGT Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning. I händelse av samhällskris kan du komma att arbetsledas mellan myndighetens verksamhetsområden utifrån din placeringsort. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Vill du vara med och skapa de bästa förutsättningarna för en likvärdig utbildning? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande med funktionsnedsättning ska nå målen för sin utbildning. Vi driver egna specialskolor på olika orter i Sverige. Vi erbjuder också stöd till förskolor och skolor i hela landet för att tillsammans skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Dessutom fördelar vi statsbidrag och utvecklar läromedel. Tillsammans röjer vi hindren! Vi hoppas att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald. Vi arbetar engagerat för att allas lika värde ska bli verklighet. Tillsammans använder vi samarbete och kompetens för att lösa uppdrag. Att utveckla ledarskapet och att öka mångfalden är några saker som just nu finns på vår agenda. Tillsammans bidrar vi till hållbarhet i samhället ekonomiskt, socialt och miljömässigt. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb Alla elever har rätt till en skola som ger dem möjlighet att utvecklas utifrån egna förutsättningar. SPSM driver skolor på uppdrag av staten. Vi erbjuder eleverna en lärmiljö som ger dem möjlighet till delaktighet, lärande och utveckling. Vi erbjuder ett meningsfullt, stimulerande och viktigt pedagogiskt arbete på våra skolor. Åsbackaskolan ligger i Örebro och erbjuder undervisning från förskoleklass till och med årskurs 10 för elever med medfödd dövblindhet och elever som är döva eller har hörselnedsättning i kombination med intellektuell funktionsnedsättning. Vår personal är teckenspråkskunnig med hög specialkompetens om våra målgruppers behov. Vi erbjuder boende för de för elever som inte kan pendla varje dag till skolan. Åsbackaskolan tar emot elever från hela Sverige som är döva eller har en hörselnedsättning i kombination med en intellektuell funktionsnedsättning eller är dövblindfödda och som följer den anpassade grundskolans kursplaner inriktning ämnesområden. Vi erbjuder våra elever en miljö som ger möjlighet till delaktighet och utveckling. Alla kan delta i det sociala samspelet, känna tillhörighet och utvecklas som individer i en tvåspråkig utbildning i teckenspråkig miljö. På Åsbackaskolan menar vi att utveckling och lärande sker i alla miljöer och under dygnets alla timmar i ett livslångt perspektiv. Vår övergripande målsättning är att ge alla våra elever förutsättningar att lära och att kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Vi lägger stor vikt vid att utveckla elevers lust och önskan till social samvaro, samspel och kommunikation i en teckenspråkig miljö. Undervisningen är anpassad utifrån varje elevs förutsättningar och behov. Vi arbetar med upplevelsebaserat lärande som pedagogisk metod. På Åsbackaskolan har vi en mycket god tillgång till olika professioner i vårt elevhälsoteam och på digitala lärverktyg i en välutrustad IT-miljö. Vi är cirka 11 medarbetare som arbetar på skolan alternativt på våra elevboenden. ARBETSUPPGIFTER Arbetet som elevassistent ställer stora krav på din förmåga att exempelvis vara lyhörd och flexibel. Du ska kunna möta elever i olika situationer och som också kan behöva en hjälpande hand under sin skoldag och på fritids. Det kan också uppstå komplexa och utmanande situationer där du med ditt lugn som elevassistent ger eleven ett tryggt bemötande. Du kommer som elevassistent att ingå i ett arbetslag med lärare och tillsammans med dem planerar ni elevernas skoldagar som kan innebära att undervisningen kan förläggas utanför skolområdet KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • har utbildning från barn- och fritidsprogrammet, assistentutbildning eller annan likvärdig kompetens. • har utbildning och/eller erfarenhet av arbete med elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, lågaffektivt bemötande, intellektuell funktionsnedsättning och med elever som är dövblinda. En förutsättning för att Du ska kunna arbeta hos oss är att Du kan svenskt teckenspråk då vår teckenspråkiga miljö är mycket viktig. IT-kunskaper Du ska kunna de i skolan vanligt förekommande programmen. Det är meriterande om du: • har erfarenhet av att samverka och vara ett komplement i ett arbetslag. • har ett lösningsfokuserat förhållningssätt som även är engagerande, vägledande och motiverande. På skolan finns även elevboende för vissa elever och därmed ställs det krav på samarbetsförmåga med både personal på elevboendet och med andra yrkesgrupper kopplade till elevens skoldag. Vi har tillgång till interaktiva skrivtavlor i alla klassrum, så erfarenhet och kunskap i att hantera sådana hjälpmedel är meriterande. Vi värdesätter att du: • är självständig • är bra på relationsskapande • har en hög samarbetsförmåga • har omdöme • är strukturerad ÖVRIGT Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning. I händelse av samhällskris kan du komma att arbetsledas mellan myndighetens verksamhetsområden utifrån din placeringsort. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Vill du vara med och skapa de bästa förutsättningarna för en likvärdig utbildning? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande med funktionsnedsättning ska nå målen för sin utbildning. Vi driver egna specialskolor på olika orter i Sverige. Vi erbjuder också stöd till förskolor och skolor i hela landet för att tillsammans skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Dessutom fördelar vi statsbidrag och utvecklar läromedel. Tillsammans röjer vi hindren! Vi hoppas att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald. Vi arbetar engagerat för att allas lika värde ska bli verklighet. Tillsammans använder vi samarbete och kompetens för att lösa uppdrag. Att utveckla ledarskapet och att öka mångfalden är några saker som just nu finns på vår agenda. Tillsammans bidrar vi till hållbarhet i samhället ekonomiskt, socialt och miljömässigt. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb Alla elever har rätt till en skola som ger dem möjlighet att utvecklas utifrån egna förutsättningar. SPSM driver skolor på uppdrag av staten. Vi erbjuder eleverna en lärmiljö som ger dem möjlighet till delaktighet, lärande och utveckling. Vi erbjuder ett meningsfullt, stimulerande och viktigt pedagogiskt arbete på våra skolor. ARBETSUPPGIFTER Ditt arbete som skolläkare i Lund och Vänersborg innebär att du ger medicinsk rådgivning till skolsköterska. Vid behov ha skolläkarmottagning. Exempel på arbetsuppgifter: • Skolläkarmottagning • Medicinska bedömningar • Uppföljningsbesök efter hälsosamtal som skolsköterskan har haft • Ordination av vaccinationer KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • är legitimerad läkare med specialistutbildning inom antingen barn- och ungdomsmedicin, barn- och ungdomspsykiatri, allmänmedicin eller skolläkare. • har erfarenhet av förebyggande hälso- och sjukvårdsarbete • har erfarenhet av samverkan med olika yrkeskategorier • har kunskap om hälso- och sjukvårdslagen • har dokumentationsvana • har kännedom om Specialskolorna i myndigheten Det är meriterande om du har: • erfarenhet av arbete med elevhälsa • erfarenhet av arbete som skolläkare • erfarenhet av arbete med barn med funktionsnedsättning Vi ser gärna att du: • har ett positivt och professionellt förhållningssätt • är lyhörd och har lätt för att samarbeta samt skapa goda relationer, både med kollegor och i tvärprofessionella team • har förmåga att arbeta självständigt • är strukturerad, ansvarstagande och har god förmåga att planera • är flexibel och kan anpassa dig till förändrade behov och situationer Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning. I händelse av samhällskris kan du komma att arbetsledas mellan myndighetens verksamhetsområden utifrån din placeringsort. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Välj ett jobb för att visa detaljer