Lediga jobb i Härnösand
Sök totalt 94 lediga jobb i Härnösand
På Rehabassistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare kollegor till vårt team, är det du? Om tjänsten Vi på Rehabassistans söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos oss över sommaren och med stor chans till förlängning efter sommaren. Eller kanske är det här bara början på en fortsatt resa inom just omsorgsyrket och du vill stanna längre hos oss? Hos oss jobbar vi alla med människor, för människor - med målet att våra kunder ska få leva sitt liv fullt ut. Vi letar just nu efter fler kollegor till Härnösand som vill jobba som personlig assistent. Om dig För att trivas hos oss är du en person som tycker om att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du lyhörd, ansvarstagande och flexibel, samt en bra lagspelare. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet i rollen kopplat till matchning hos kund. Arbetsuppgifterna inkluderar: Stöd vid dagliga rutiner, som förekommande hushållssysslor Assistera/hjälp vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Meriterande Erfarenhet av arbete inom omsorg eller personlig assistans Körkort och tillgång till bil Hur ser en vanlig dag ut? Det är olika! Hos oss är alla kunder/brukare unika och rutiner och aktiviteter kan skilja sig beroende på vem du arbetar hos. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är t.ex. att hjälpa till med dagliga rutiner, personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider. Din arbetsplats är i kundens hem men du följer också med kunden vid diverse utflykter samt olika ärenden, exempelvis handling, läkarbesök, fika på stan osv. Du finns där för kunden/brukaren när denne lever sitt liv utifrån sina förutsättningar. Det kan även förekomma lyft vid förflyttningar, beroende av respektive kunds behov (om det behövs finns även hjälpmedel på plats). En tjänst hos någon av våra kunder kan även innebära chansen att testa på arbete under dygnets olika tider, såsom dag, kväll eller natt under vardag samt helg. Dygnspass kan även förekomma. Omfattning: Varierande sysselsättningsgrad utifrån respektive uppdrags behov. Tillträde: Enligt överenskommelse vid eventuell vakans hos våra kunder. Start kan förekomma omgående såväl som senare under sommaren. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Rehabassistans, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Rehabassistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk: Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Rehabassistans Rehabassistans är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Västernorrlands län. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Rehabassistans Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.
Samverkansledare till Ostkustbanan – Program Sundsvall–Dingersjö Vi söker nu en trygg och lyhörd samverkansledare till ett långsiktigt infrastrukturprogram i Västernorrland – ett uppdrag med stor samhällsnytta och komplex samverkansstruktur. Om uppdraget Du kommer att arbeta inom Trafikverkets program Ostkustbanan (OKB), med målet att genomföra dubbelspårsutbyggnaden mellan Sundsvall C och Dingersjö – en strategisk satsning för framtidens järnväg. Uppdraget omfattar rollen som samverkansledare i beställarens programorganisation, med fokus på att forma och vidareutveckla strukturerad samverkan både internt och externt mellan projekt, entreprenörer och andra intressenter. Programmet består av flera projektfaser, delprojekt och entreprenader som sträcker sig över en lång tidsperiod fram till 2034. Arbetsuppgifter Som samverkansledare kommer du att: Leda arbetet med att utveckla och följa upp programgemensamma mål och handlingsplaner. Genomföra interna och externa samverkansövningar samt coachande insatser för team och individer. Stödja kontraktsorganisationen i att implementera Trafikverkets samverkansmodell enligt TDOK 2023:0246. Arbeta nära programledningen för att stötta i förändringsledning, kulturutveckling och kontinuerlig förbättring. Vem vi söker Vi söker dig som är självgående, kommunikativ och har mycket god samarbetsförmåga. Du har förmåga att skapa förtroende och utveckla starka relationer över tid. Kravprofil Universitetsutbildning inom personal- eller beteendevetenskap, eller motsvarande dokumenterad ledarskaps-/coachutbildning. Erfarenhet som samverkansledare (eller motsvarande) i projekt med totalbudget över 100 MSEK. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska – både i tal och skrift. Vana att arbeta i MS Office-miljö. Tidigare erfarenhet av uppdrag i eller med offentlig sektor är meriterande. Vi erbjuder Ett långsiktigt uppdrag i ett samhällskritiskt projekt med Trafikverket som uppdragsgivare. En aktiv roll i ett strategiskt program som förändrar framtidens järnväg. Möjlighet till inflytande, utveckling och påverkan i ett kompetent och ambitiöst projektteam. Ansökan Vi rekryterar löpande. Skicka din ansökan, gärna med CV och eventuell utbildnings-/certifieringsdokumentation, till: [email protected]
Gillar du event-miljöer, träffa folk och samtidigt tjäna pengar? Är du duktig på att sälja bra produkter? Då är EVENTSÄLJARE på KILLNOISE det perfekta extrajobbet för dig! Som en del av vårt team jobbar du med försäljning av öronproppar på stora konserter och festivaler! Vi söker dig som är en glad och energisk person! Du har mycket lätt för att ta kontakt med människor, du är inte det minsta blyg inte och du tycker det är kul att sälja! Tidigare erfarenheter inom sälj, sport och lagarbete är mycket meriterande, men inget krav. Din attityd och personlighet är allra viktigast! KILLNOISE är ett svenskt företag som tillverkar funktionella och stilrena öronproppar. Vi jobbar på festivaler, konserter och events. Kolla in oss på www.killnoise.com eller www.facebook.com/killnoise
Härnösands kommun är mitt uppe i en spännande förändringsresa där vi jobbar som ett lag – och du är varmt välkommen att bli en del av det! Vill du vara med och forma framtidens Härnösand tillsammans med engagerade kollegor och nyfikna elever? Vi på Älandsbro skola söker nu en vikarierande lärare som delar vår tro på samarbete, utveckling och glädjen i att se barn växa. Om Älandsbro skola Vår skola ligger vackert belägen i en naturnära miljö med skog, elljusspår och idrottsytor precis utanför dörren. Här går cirka 170 elever från förskoleklass till årskurs 6, och vi arbetar tillsammans för att skapa en trygg, kreativ och stimulerande skolvardag. Om uppdraget Som vikarierande lärare hos oss får du chansen att göra verklig skillnad – varje dag. Du kommer att undervisa och stötta våra elever i deras lärande, i nära samarbete med kollegor, skolledning och vårt elevhälsoteam. Här finns ett starkt engagemang för skolutveckling och en kultur där idéer och initiativ uppskattas. Vi söker dig som ser möjligheter, gillar utmaningar och trivs med att samarbeta mot skolans gemensamma mål. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad klasslärare och behörighet att undervisa i ämnena Svenska, Matematik, Engelska samt SO- och NO ämnena årskurs 1-6. Du som ännu inte har legitimation men har relevant erfarenhet är också välkommen att söka. Meriterande Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av yrket och är förtrogen med läroplanens och styrdokumentens mål. Är du van att utgå ifrån vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet i din undervisning ser vi det som ett plus. Vi ser även med fördel på att du har vana av att planera och genomföra undervisning självständigt, är trygg i att använda digitala verktyg i undervisningen och har tidigare erfarenheter av skolans lärplattform Schoolity. Personliga egenskaper Vi söker dig som är en positiv och engagerad person med en genuin vilja att göra skillnad i ditt arbete. Du har ett varmt och respektfullt sätt i mötet med både barn, vårdnadshavare och kollegor, och du ser värdet i att bygga goda relationer. Du trivs i en samarbetsinriktad miljö där du får bidra med dina idéer, din nyfikenhet och din vilja att utvecklas tillsammans med andra. Med ett flexibelt förhållningssätt, ett tydligt ledarskap och en trygg närvaro skapar du struktur och arbetsro i klassrummet. Du ser mångfald som en styrka, har ett inkluderande synsätt och strävar alltid efter att alla elever ska få möjlighet att lyckas och känna sig sedda. Övrig information Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ev. erfarenhet inom yrket. Omfattning: Heltid, vikariat 2025-08-11 – 2025-12-19 Lön: individuell lönesättning Startdatum: 2025-08-11 eller efter överenskommelse. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Du kan därför bli kontaktad före sista ansökningsdag. För att arbeta inom skolan krävs det ett godkänt utdrag ur polisens belastningsregister. För att bli aktuell för anställning krävs det att du vid intervjutillfället: - Visar giltig ID-handling. - Vid behov uppvisar en kopia av ditt betyg/examensbevis. - Har rätt att arbeta i Sverige och kan uppvisa giltigt arbetstillstånd. - Vid behov uppvisar giltigt körkortstillstånd. - Vid behov uppvisar giltig yrkeslegitimation. Vid vissa tillsättningar sker säkerhetsprövning. Om du bli aktuell för en sådan tjänst krävs det att du: - Genomgår och godkänns vid en säkerhetsprövning Du behöver i vissa fall vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen vill vi att du söker tjänsten via denna annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Om du har skyddad identitet kontakta ansvarig rekryterare.
Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. Vi inom Ekonomistöd söker nu en vikarierande Ekonom till vårt team med placeringsort i Sundsvall alternativt Härnösand. Som ekonom är du en viktig del i Region Västernorrlands ekonomi- och verksamhetsstyrning. Du stödjer chefer och andra i verksamheten. Redovisning är för dig någon som känns självklart och enkelt. Vi hoppas du kommer finna dina arbetsuppgifter givande och omväxlande, med möjlighet att växa och utvecklas, både personligt och professionellt. Du kommer att få ta del av kollegialt lärande och samarbete. Arbetet sker i nära samarbete med controller, chefer och andra medarbetare inom ekonomi och HR. Introduktionen sker med hjälp av flera sak- och verksamhetskunniga. Tjänsten avser ett vikariat på heltid under 11 månader med tillträde 1 oktober eller enligt överenskommelse. Ekonom till Ekonomistöd, Sundsvall/Härnösand Arbetsuppgifter Som ekonom kommer du stötta chefer med: budget bokslut uppföljning analyser framtagande av beslutsunderlag Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som Har avslutad gymnasieutbildning inom ekonomi eller motsvarande Har minst 3 års erfarenhet av ekonomisystem samt Officepaketet Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift Det är meriterande om du Har utbildning inom ekonomi på högskola/universitet Har erfarenhet av jobba som ekonomistöd till chefer Har erfarenhet av BI-verktyg Har B-körkort För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Flexibel Samarbetsförmåga Strukturerad Serviceinriktad Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Bankomat befinner sig i en spännande utvecklingsfas med att bygga upp ett helt nytt verksamhetsområde – värdehantering. Vi söker nu ytterligare en Värdetransportör till Bankomats värdehanteringsenhet i Härnösand där du ingår du i ett team som säkerställer leverans till våra automater. Vi hanterar endast våra egna automater och har byggt allt från grunden. Det innebär att vi byggt nya lokaler och köpt in den senaste teknologin med bland annat nya bilar och ny utrustning. Uniformerna har tagits fram med fokus på bekvämlighet och funktionalitet. Då verksamheten är under uppbyggnad finns det möjlighet att vara med att förbättra och utveckla processer och rutiner. Den närmsta tiden kommer vara en aktiv förändrings-process som behöver flexibilitet och engagemang från din sida. Du arbetar du med att ladda/tömma automater samt att packa och räkna upp kassetter på platskontoret. Vårt yrke ställer höga krav på förmågor så som noggrannhet, kvalitetsmedvetenhet och ärlighet. Även om rollen innebär en del ensamarbete, behöver man vara social för att kunna bygga bra relationer till både kollegor och de människor du möter i anslutning till automaterna. Arbetet är schemalagt dagtid måndag-fredag. Helger och röda dagar kan förekomma. Arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: Ladda och tömma automater Hantera enklare tekniska problem och underhåll av automater Rapportera risker i arbetsmiljön Uppräkning av kassetter Enklare underhåll av uppräkningsmaskiner Bidra till en trevlig arbetsmiljö Alltid uppträda som en förebild för vårt varumärke Vem är du? Vi söker i första hand dig som har tidigare erfarenhet som värdetransportör eller erfarenhet av arbete på en uppräkning. Vi välkomnar även dig som är utbildad och erfaren väktare alternativt arbetat som förare i budbils- /transportbranschen inom säkerhetsklassat område. Du behöver ha gymnasial utbildning och B-körkort sedan minst 2 år. Då arbetet är fysiskt krävande och innebär tunga lyft, är det viktigt att du är i god fysisk form. Du är serviceinriktad med god vana av att bygga och vårda relationer. Detta tillsammans med din förmåga att engagera och kommunicera skapar goda förutsättningar för ett produktivt och inkluderande arbetsklimat. Du föregår med gott exempel genom att vara prestigelös och göra det lilla extra när det behövs, både för verksamheten och dina kollegor. I övrigt ser vi att du uttrycker dig väl på svenska i tal och i skrift och har grundläggande kunskaper i engelska. Vad erbjuder vi dig? Vi erbjuder ett engagerat och modernt ledarskap där det viktigaste för oss är att ha motiverade medarbetare och kvalitet är viktigare än kvantitet. Som medarbetare hos Bankomat erbjuds du med förståelse för livspusslet och vi är lyhörda för önskemål kring schemaläggning. Du får påverka och göra skillnad i ett bolag där laganda, prestigelöshet och framåtanda genomsyrar företagskulturen. Du blir också en del av ett varumärke som de flesta i Sverige känner till. Vi har givetvis kollektivavtal med lön enligt lönegrupp D. Bland våra förmåner finns friskvårdsbidrag på 5 000 kr/år, rabatter på gym och möjlighet till en förmånlig privat sjukvårdsförsäkring. Bankomat AB erbjuder en arbetsplats där professionalism, engagemang och respekt är grundläggande värderingar. Du får samverka med fantastiska medarbetare i ett öppet arbetsklimat där både personer och kompetenser kompletterar varandra väl. Ansökan och mer information Välkommen att söka via länken senast den 2025-07-31. Tjänsten är en heltidsanställning med 6 månaders provanställning och start enligt överenskommelse. För mer information om bolaget och tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Platschef Robert Hernetaho på [email protected]. I denna roll behöver du vara svensk medborgare för att vara aktuell. Det kommer genomföras en grundlig bakgrundskontroll under rekryteringsprocessen och eventuellt även en säkerhetsprövning. Det är därför viktigt att alla uppgifter du anger i ansökan är sanningsenliga. Bankomat är Sveriges ledande aktör inom kontanthantering. Vi erbjuder människor möjlighet att ta ut och sätta in kontanter via våra välkända blå automater, som finns på fler än 600 orter i Sverige. För oss är det viktigt att de som vill använda kontanter har den möjligheten. Vi har en heltäckande infrastruktur av uttags- och insättningsautomater över hela landet. I 250 av våra automater erbjuder vi även de vanligaste valutorna euro, brittiska pund och amerikanska dollar. Bankomat har påbörjat ett arbete för att kunna starta egen värdehantering. Syftet är att själva kunna transportera kontanter mellan företagets depåer och automater. Kännetecknande för vår organisation är att vi arbetar med komplexa tjänsteleveranser och arbetar kontinuerligt med förändringsarbete och innovation. I dagsläget är vi ca 60 medarbetare som arbetar tillsammans i en platt organisation. När värdeverksamheten är operativ kommer vi vara närmre 120 medarbetare. Bankomat erbjuder en utvecklande roll på en arbetsplats där professionalism, engagemang och respekt är grundläggande värderingar. Läs mer www.bankomat.se
Vill du vara med och skapa de bästa förutsättningarna för en likvärdig utbildning? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande med funktionsnedsättning ska nå målen för sin utbildning. Vi driver egna specialskolor på olika orter i Sverige. Vi erbjuder också stöd till förskolor och skolor i hela landet för att tillsammans skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Dessutom fördelar vi statsbidrag och utvecklar läromedel. Tillsammans röjer vi hindren! Vi hoppas att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald. Vi arbetar engagerat för att allas lika värde ska bli verklighet. Tillsammans använder vi samarbete och kompetens för att lösa uppdrag. Att utveckla ledarskapet och att öka mångfalden är några saker som just nu finns på vår agenda. Tillsammans bidrar vi till hållbarhet i samhället ekonomiskt, socialt och miljömässigt. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb Inom verksamhetsområde kunskapsutveckling arbetar vi med forskningsspridning, analys och utvärdering, omvärldsbevakning och digitalisering. Forskning och kunskap som är relevant för det specialpedagogiska området sammanställer och sprider vi. I uppdraget ingår också att bevaka tendenser i omvärlden och att driva myndighetens internationella samarbeten. Vi driver också myndighetens digitaliseringsarbete och ansvarar för digital tjänsteutveckling och nya systemlösningar. ARBETSUPPGIFTER Vi vill att du ska ha en bra balans mellan arbete och fritid. Därför har du möjlighet att arbeta en viss del av din arbetstid på distans, om verksamheten tillåter och i samråd med din chef. Som projektledare på enheten för digitalisering och innovation kommer du driva ett eller flera av våra digitala uppdrag, som alla är en del av den myndighetsövergripande, strategiska digitaliseringen. Du arbetar nära våra kärnverksamheter, vår IT-enhet och externa leverantörer. Som projektledare ansvarar du för att leda, planera, följa upp och säkra framdrift i ett eller flera digitala utvecklingsuppdrag och projekt. Du kan komma att leda utvecklingsarbeten från att projekt initieras, direktiv och plan tas fram, vidare till kravställning, eventuell upphandling och utveckling samt implementering av nya eller förbättrade digitala tjänsten eller systemstödet. Du säkerställer att vi nyttjar digitaliseringens möjligheter och fångar upp behov, identifierar möjligheter samt driver och inspirerar till utveckling av våra digitala lösningar. Detta hand i hand med verksamhetsutvecklingen. Du hittar nya vägar och driver förändring. Arbetsuppgifter: • Leda och driva digitala utvecklingsprojekt • Identifiera och beskriva projekts mål och förväntade effekter samt ta fram roadmaps och projektplaner • Leda agila team • Leda workshops för insamling av krav • Delta i upphandling • Leda möten med leverantörer för att specificera, estimera, diskutera, beställa och följa upp utveckling och lösningar • Samordna och planera med parallella projekt • Följa upp och kommunicera projektets framdrift och resultat till bland annat styrgrupp och mottagande verksamheter • Planera testarbete • Ta emot leveranser och säkerställa att de uppfyller förväntningarna • Planera utbildning och utrullning och delta i förändringsarbetet • Förbereda för överlämning till förvaltning KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Examen på kandidatnivå från högskola eller universitet som arbetsgivaren bedömer relevant. exempelvis inom teknik, systemvetenskap, digitalisering eller verksamhetsutveckling • Minst tre års erfarenhet av projektledning av digitala utvecklingsprojekt • Minst tre års erfarenhet av att leda agila team med lösningsarkitekter, designers, utvecklare och testare • Mycket god samarbetsförmåga och vana vid att arbeta i tvärfunktionella team • God förmåga att sätta dig in i såväl användarnas och verksamhetens behov som tekniska lösningar • Dokumenterad erfarenhet av att arbeta såväl strategiskt som praktiskt med att utveckla verksamhet med hjälp av digitalisering • Uttrycker dig väl i tal eller teckenspråk på svenska och i skrift • God förmåga att förklara tekniska möjligheter och begränsningar • God IT-kunskaper Det är meriterande om du har: • Certifiering inom någon projektmodell • Certifiering inom Scrum • Mycket god förmåga att identifiera och förverkliga digitaliseringens möjligheter • God kompetens och erfarenhet inom behovsanalys och kravfångst • Erfarenhet av verksamhetsutveckling och förändringsledning • Erfarenhet av projektledning i en större organisation • Kunskap om tjänstedesign • Kunskap inom systemutveckling och förvaltning Personliga egenskaper: Vi söker dig som är lyhörd, har stor drivkraft och ett lösningsorienterat förhållningsätt. Du tar initiativ och uppnår resultat. Du är: • Strukturerad du kan självständigt planera, prioritera och följa upp projekt på ett tydligt sätt. • Drivande och initiativrik du ser möjligheter, tar ansvar och får saker att hända. • Kommunikativ du uttrycker dig tydligt, skapar engagemang och förankrar digitala lösningar och behov av förändringar. • Lyhörd och samarbetsinriktad du kan förstå verksamhetens behov och omsätta dem till konkreta digitala lösningar. • Flexibel och problemlösande du har förmågan att hantera oväntade utmaningar på ett pragmatiskt och juridiskt korrekt sätt. Du ser möjligheter i det mesta, utmanar gamla mönster och arbetssätt och testar gärna nya lösningar och infallsvinklar. • Ödmjuk inför myndighetens ramverk du driver förändring med respekt för lagar, riktlinjer och offentliga strukturer. Övrigt Vi ser gärna placering vid vårt huvudkontor i Härnösand, men beroende på sökandes kvalifikationer kan annan placering vara aktuell. SPSM:s medarbetare finns i hela landet, och även om vi använder moderna verktyg för arbete och möten på distans kan tjänsten innebära en del resor. ÖVRIGT Provanställning på 6 månader tillämpas. Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning. I händelse av samhällskris kan du komma att arbetsledas mellan myndighetens verksamhetsområden utifrån din placeringsort. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Om kundföretaget Dockstavarvet är ett världsledande företag som tillverkar strids-, patrull- och lotsbåtar. Företaget har över 100 års erfarenhet i branschen och är sedan 2018 en del av SAAB-koncernen. Varvet har varit känt länge för sina höga byggstandarder och förmåga att leverera skräddarsydda lösningar för sina kunder. Dom står själva för allt från design, konstruktion och produktion till driftsättning, leverans och eftermarknad. De är inne i ett expansivt skede med god orderingång och många spännande projekt! Huvudkontor och produktionsanläggning ligger i Docksta, Kramfors kommun. Mitt i natursköna Höga Kusten, nära Örnsköldsvik, Kramfors och Härnösand. Dina arbetsuppgifter Som industriarbetare på Dockstavarvet bygger och reparerar du främst stridsbåtar. Arbetsuppgifterna varierar och baseras på din profil och dina kunskaper sedan tidigare, men vi söker främst svetsare och elektriker. Svetsningen sker i huvudsak i aluminium och det är därmed önskvärt om man har erfarenhet av det materialet sedan tidigare. Hos oss får du en varierande och tekniskt utmanande vardag där ingen dag är den andra lik. Vi söker också dig som gått en el-utbildning och som nu vill arbeta med elinstallationer på båtar, vi ser gärna att du har några års erfarenhet som elektriker sedan tidigare. Är du en person med känsla för detaljer och ett intresse för marina miljöer har du kommit rätt! Din profil Vi söker dig som är en kreativ problemlösare, som är villig att lära och utvecklas i ditt yrke. Din personlighet är viktig för oss och därför söker vi dig som har ett eget driv, är positiv och ansvarstagande. Du ska kunna jobba självständigt men även i team tillsammans med andra. Det är viktigt att du har kunskap av ritningsläsning sedan tidigare och är noggrann i det du gör. Tror du att detta är något för dig så tveka inte att söka till oss, vi värdesätter personerna framför ett välformulerat CV. Välkommen med din ansökan! Övrig information Den här tjänsten innebär att du blir anställd av Konsultia men tillbringar dina arbetsdagar på Dockstavarvet. Arbetstiden är förlagd heltid och dagtid. Tjänsten är till en början en visstidsanställning på 6 månader, behovet är långsiktigt och möjligheterna till en tillsvidareanställning är mycket stora! Placeringsort är Docksta som ligger mitt i natursköna Höga Kusten, nära Örnsköldsvik, Kramfors och Härnösand. Körkort B är en förutsättning för att kunna arbeta som konsult hos oss. OBS! Denna annons kommer att vara aktiv under semesterperioden vilket innebär att inga frågor kommer att besvaras förrän tidigast v.33. Ni är då välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Lisa Nordqvist på telefonnummer 070-517 26 64 eller via e-post: [email protected]. Gör dig redo att jobba nära havet – vi ser fram emot att välkomna dig ombord! Om oss FÖR SVENSK INDUSTRI FRAMÅT Konsultia är specialiserade på industribemanning och arbetar med många starka och välkända uppdragsgivare. Vi har kollektivavtal med marknadsmässig lön, reglerad semester, rätt till sjuklön, pension och försäkringar. Vi erbjuder också friskvårdsbidrag och tillgång till företagshälsovård. Merparten av våra konsulter är tillsvidareanställda och arbetar på långa uppdrag. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kvalitets- miljö- och arbetsmiljöcertifieringar enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. Vi finns från Gällivare i norr till Helsingborg i söder och huvudkontoret är placerat i Umeå. Fler är på gång! Läs gärna mer om oss på www.konsultia.se
Om tjänsten Inom de kommunala förskolorna i vår kommun är vår vision en förskola i världsklass och vi arbetar inspirerade av Reggio Emilias pedagogiska filosofi. Vi ser barnen som kompetenta och uppmuntrar deras nyfikenhet. Vi ser digitala verktyg som ett av de 100 språken och arbetar för att barnen skall utveckla adekvat digital kompetens. Vi ser mångfalden som berikande och flerspråkighet som en styrka. Vi arbetar för att vidga normen. Förskolan arbetar aktivt för att barn med annat modersmål än svenska skall utveckla såväl sitt modersmål som det svenska språket. Vi söker en utbildad barnskötare till Härnösands kommun med placering på Grönbackens förskola. Grönbackens förskola ligger på Härnön i ett grönt parkområde med havsutsikt mot norra inloppet av hamnen. Förskolan har närhet till skog, strand, lekplatser, bibliotek och idrottsanläggning. Arbetsuppgifter: Du kommer utgå från kommunens mål, vision och värdegrund i det dagliga arbetet. Tillsammans med kollegor planerar, genomför, utvärderar och utvecklar vi arbetet i förskolan enligt förskolans Läroplan. Det ingår i arbetsuppgifterna att utföra pedagogiskt arbete med barngruppen och att dokumentera. Som anställd ska du efterleva fattade beslut och vara villig att lära dig nya IT-verktyg som vi använder inom förskolan. Att vara medvetet närvarande tillsammans med barnen tycker vi är viktigt. Arbetet sker förtroendefullt och i nära samarbete med vårdnadshavare och hemmet. Du arbetar för att våra barn, föräldrar och dina kollegor ska känna glädje, trygghet och delaktighet på förskolan. I arbetet ingår att organisera och utföra undervisning. Främja barns utveckling och lärande. Främja aktning för människolivets okränkbarhet, individens frihet och integritet, alla människors lika värde, jämställdhet samt solidaritet mellan människor, för varje människas egenvärde och att verka för en hållbar utveckling. Lägga grunden för barnens förståelse för olika språk och kulturer. Stimulera och utmana barnen med läroplanens mål som utgångspunkt och riktning. I arbetet som barnskötare ska du erbjuda barnen flera olika uttrycksformer enligt 100-språkligheten. Arbetet innebär att du tillsammans med övriga pedagoger planerar, genomför och utvärderar undervisningen i förskolan under ledning av förskollärarna. Kvalifikationer Vi söker dig som: • har slutfört Barn och Fritids programmet eller annan pedagogisk utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig • kan planera och utföra aktiviteter, i det ingår även att kunna förklara på ett pedagogiskt sätt • kan använda digitala verktyg • kunna lära och använda stödtecken eller bilder, • kan kommunicera både i grupp och enskilt, • kan använda olika uttrycksformer så som bild, form, drama, rörelse, sång, musik och dans, Du behöver • ha tålamod och vara stresstålig samt anpassa ditt arbetssätt utifrån olika situationer Som person ska du ha: • en positiv attityd, ett engagemang och vilja att lägga tid till ditt arbete, • ha ett bra bemötande och lätt att samarbeta med barn, föräldrar och kollegor, • ha ett bra bemötande, är lyhörd och ansvarstagande, • har respekt och förståelse för allas lika värde, och du har en förståelse för värdet av mångfald, • är en förebild för barnen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och erfarenhet inom yrket. För att arbeta inom förskola krävs godkänt utdrag ur polisens belastningsregister. Övrig information 100% tillsvidare Start 250811 eller enligt överenskommelse För att bli aktuell för anställning krävs det att du vid intervjutillfället: - Visar giltig ID-handling. - Vid behov uppvisar en kopia av ditt betyg/examensbevis. - Har rätt att arbeta i Sverige och kan uppvisa giltigt arbetstillstånd. - Vid behov uppvisar giltigt körkortstillstånd. - Vid behov uppvisar giltig yrkeslegitimation. Vid vissa tillsättningar sker säkerhetsprövning. Om du bli aktuell för en sådan tjänst krävs det att du: - Genomgår och godkänns vid en säkerhetsprövning Du behöver i vissa fall vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen vill vi att du söker tjänsten via denna annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Om du har skyddad identitet kontakta ansvarig rekryterare.
Coor söker dig som är noggrann och vill ge service. Vill du vara med och skapa en ren och trivsam miljö varje dag? Välkommen till oss - på Coor är du skillnaden! Vilka är vi? På Coor erbjuder vi en bra och serviceinriktad lokalvård på våra kunders arbetsplatser. Coor är en stabil arbetsgivare med en varm kultur där du kan växa i din roll och i ditt arbete. Vi erbjuder trygga anställningsvillkor och har självklart kollektivavtal som garanterar bra arbetsvillkor för dig. Här blir du en del av ett team där samarbete är i fokus. Vad kommer du att få arbeta med? Som lokalvårdare hos Coor planerar och utför du lokalvård tillsammans med kollegor och driftledare. Du säkerställer kvalitet och effektivitet i städningen hos våra kunder. Exempel på arbetsuppgifter är bland annat: - Hantering av städvagnar och material - Städning av hygienutrymmen, kontor och trappor - Golvvård och fönsterputs Vem är du? Du trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Du kan prioritera och lösa problem i ett högt tempo. Du är en flexibel, pålitlig och positiv person. Vi söker dig: - Du har erfarenhet av lokalvård - Gör dig förstådd i både tal och skrift i svenska - Yrkesutbildning inom SRY eller PRYL är meriterande - B-körkort är ett krav - Tillgång till egen bil Vi erbjuder trygga och säkra arbetsvillkor - En varm arbetskultur - Fast lön enligt kollektivavtal - Introduktion till alla nyanställda för att ge dig en bra start i arbetet - Löpande kompetensutveckling med utbildningar som vår kurs "Clean the Coor way" - Förmåner som avtalspension, försäkringar, föräldralön och friskvårdsbidrag. - Möjlighet att utvecklas inom ett stort och växande företag Om tjänsten - Anställningsform: Tillsvidareanställning - Sysselsättningsgrad: Heltid 100% - Arbetstid: Måndag-Fredag 07:00-16:00 - Startdatum: Enligt överenskomelse - Provanställning: & månader För att säkerställa en rättvis och träffsäker rekryteringsprocess använder vi personlighetstester, och vid anställning utför vi även bakgrundskontroller på all vår personal. Övrig information Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. För att följa GDPR tar vi endast emot ansökningar via vår annons. Vi ser fram emot din ansökan! All försäljning från annonssäljare och rekryteringsföretag i samband med denna rekryteringsprocess undanbedes vänligen. På Coor möter vi varandra med nyfikenhet och värme. Hos oss arbetar människor med olika personligheter, bakgrunder och talanger. Coor är service; vi tar hand om våra kunders fastigheter, lagar mat, städar, välkomnar gäster, levererar post och sköter alla de hundratals Facility Management-tjänster som krävs för att en arbetsplats eller fastighet ska fungera på bästa sätt. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa de bästa arbetsmiljöerna i Norden – smarta, hållbara och fyllda med glädje, för både våra kunder och oss själva. Tillsammans skapar vi värde genom att utföra, leda och effektivisera våra kunders serviceverksamheter så att de kan fokusera på vad de gör bäst. Resten tar vi hand om. Genom vår varma kultur och vårt starka samarbete har vi roligare och skapar mer värde för våra kunder. Det ser vi varje dag. Det är därför vi är ett av Nordens ledande företag inom Facility Management.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 94 jobb