Lediga jobb i Härnösand
Sök totalt 92 lediga jobb i Härnösand
Om tjänsten Inom de kommunala förskolorna i vår kommun är vår vision en förskola i världsklass och vi arbetar inspirerade av Reggio Emilias pedagogiska filosofi. Vi ser barnen som kompetenta och uppmuntrar deras nyfikenhet. Vi ser digitala verktyg som ett av de 100 språken och arbetar för att barnen skall utveckla adekvat digital kompetens. Vi ser mångfalden som berikande och flerspråkighet som en styrka. Vi arbetar för att vidga normen. Förskolan arbetar aktivt för att barn med annat modersmål än svenska skall utveckla såväl sitt modersmål som det svenska språket. Vi söker en utbildad barnskötare till Härnösands kommun med placering på Grönbackens förskola. Grönbackens förskola ligger på Härnön i ett grönt parkområde med havsutsikt mot norra inloppet av hamnen. Förskolan har närhet till skog, strand, lekplatser, bibliotek och idrottsanläggning. Arbetsuppgifter: Du kommer utgå från kommunens mål, vision och värdegrund i det dagliga arbetet. Tillsammans med kollegor planerar, genomför, utvärderar och utvecklar vi arbetet i förskolan enligt förskolans Läroplan. Det ingår i arbetsuppgifterna att utföra pedagogiskt arbete med barngruppen och att dokumentera. Som anställd ska du efterleva fattade beslut och vara villig att lära dig nya IT-verktyg som vi använder inom förskolan. Att vara medvetet närvarande tillsammans med barnen tycker vi är viktigt. Arbetet sker förtroendefullt och i nära samarbete med vårdnadshavare och hemmet. Du arbetar för att våra barn, föräldrar och dina kollegor ska känna glädje, trygghet och delaktighet på förskolan. I arbetet ingår att organisera och utföra undervisning. Främja barns utveckling och lärande. Främja aktning för människolivets okränkbarhet, individens frihet och integritet, alla människors lika värde, jämställdhet samt solidaritet mellan människor, för varje människas egenvärde och att verka för en hållbar utveckling. Lägga grunden för barnens förståelse för olika språk och kulturer. Stimulera och utmana barnen med läroplanens mål som utgångspunkt och riktning. I arbetet som barnskötare ska du erbjuda barnen flera olika uttrycksformer enligt 100-språkligheten. Arbetet innebär att du tillsammans med övriga pedagoger planerar, genomför och utvärderar undervisningen i förskolan under ledning av förskollärarna. Kvalifikationer Vi söker dig som: • har slutfört Barn och Fritids programmet eller annan pedagogisk utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig • kan planera och utföra aktiviteter, i det ingår även att kunna förklara på ett pedagogiskt sätt • kan använda digitala verktyg • kunna lära och använda stödtecken eller bilder, • kan kommunicera både i grupp och enskilt, • kan använda olika uttrycksformer så som bild, form, drama, rörelse, sång, musik och dans, Du behöver • ha tålamod och vara stresstålig samt anpassa ditt arbetssätt utifrån olika situationer Som person ska du ha: • en positiv attityd, ett engagemang och vilja att lägga tid till ditt arbete, • ha ett bra bemötande och lätt att samarbeta med barn, föräldrar och kollegor, • ha ett bra bemötande, är lyhörd och ansvarstagande, • har respekt och förståelse för allas lika värde, och du har en förståelse för värdet av mångfald, • är en förebild för barnen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och erfarenhet inom yrket. För att arbeta inom förskola krävs godkänt utdrag ur polisens belastningsregister. Övrig information 100% tillsvidare Start 250811 eller enligt överenskommelse För att bli aktuell för anställning krävs det att du vid intervjutillfället: - Visar giltig ID-handling. - Vid behov uppvisar en kopia av ditt betyg/examensbevis. - Har rätt att arbeta i Sverige och kan uppvisa giltigt arbetstillstånd. - Vid behov uppvisar giltigt körkortstillstånd. - Vid behov uppvisar giltig yrkeslegitimation. Vid vissa tillsättningar sker säkerhetsprövning. Om du bli aktuell för en sådan tjänst krävs det att du: - Genomgår och godkänns vid en säkerhetsprövning Du behöver i vissa fall vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen vill vi att du söker tjänsten via denna annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Om du har skyddad identitet kontakta ansvarig rekryterare.
Coor söker dig som är noggrann och vill ge service. Vill du vara med och skapa en ren och trivsam miljö varje dag? Välkommen till oss - på Coor är du skillnaden! Vilka är vi? På Coor erbjuder vi en bra och serviceinriktad lokalvård på våra kunders arbetsplatser. Coor är en stabil arbetsgivare med en varm kultur där du kan växa i din roll och i ditt arbete. Vi erbjuder trygga anställningsvillkor och har självklart kollektivavtal som garanterar bra arbetsvillkor för dig. Här blir du en del av ett team där samarbete är i fokus. Vad kommer du att få arbeta med? Som lokalvårdare hos Coor planerar och utför du lokalvård tillsammans med kollegor och driftledare. Du säkerställer kvalitet och effektivitet i städningen hos våra kunder. Exempel på arbetsuppgifter är bland annat: - Hantering av städvagnar och material - Städning av hygienutrymmen, kontor och trappor - Golvvård och fönsterputs Vem är du? Du trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Du kan prioritera och lösa problem i ett högt tempo. Du är en flexibel, pålitlig och positiv person. Vi söker dig: - Du har erfarenhet av lokalvård - Gör dig förstådd i både tal och skrift i svenska - Yrkesutbildning inom SRY eller PRYL är meriterande - B-körkort är ett krav - Tillgång till egen bil Vi erbjuder trygga och säkra arbetsvillkor - En varm arbetskultur - Fast lön enligt kollektivavtal - Introduktion till alla nyanställda för att ge dig en bra start i arbetet - Löpande kompetensutveckling med utbildningar som vår kurs "Clean the Coor way" - Förmåner som avtalspension, försäkringar, föräldralön och friskvårdsbidrag. - Möjlighet att utvecklas inom ett stort och växande företag Om tjänsten - Anställningsform: Tillsvidareanställning - Sysselsättningsgrad: Heltid 100% - Arbetstid: Måndag-Fredag 07:00-16:00 - Startdatum: Enligt överenskomelse - Provanställning: & månader För att säkerställa en rättvis och träffsäker rekryteringsprocess använder vi personlighetstester, och vid anställning utför vi även bakgrundskontroller på all vår personal. Övrig information Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. För att följa GDPR tar vi endast emot ansökningar via vår annons. Vi ser fram emot din ansökan! All försäljning från annonssäljare och rekryteringsföretag i samband med denna rekryteringsprocess undanbedes vänligen. På Coor möter vi varandra med nyfikenhet och värme. Hos oss arbetar människor med olika personligheter, bakgrunder och talanger. Coor är service; vi tar hand om våra kunders fastigheter, lagar mat, städar, välkomnar gäster, levererar post och sköter alla de hundratals Facility Management-tjänster som krävs för att en arbetsplats eller fastighet ska fungera på bästa sätt. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa de bästa arbetsmiljöerna i Norden – smarta, hållbara och fyllda med glädje, för både våra kunder och oss själva. Tillsammans skapar vi värde genom att utföra, leda och effektivisera våra kunders serviceverksamheter så att de kan fokusera på vad de gör bäst. Resten tar vi hand om. Genom vår varma kultur och vårt starka samarbete har vi roligare och skapar mer värde för våra kunder. Det ser vi varje dag. Det är därför vi är ett av Nordens ledande företag inom Facility Management.
Coor söker dig som är noggrann och vill ge service. Vill du vara med och skapa en ren och trivsam miljö varje dag? Välkommen till oss - på Coor är du skillnaden! Vilka är vi? På Coor erbjuder vi en bra och serviceinriktad lokalvård på våra kunders arbetsplatser. Coor är en stabil arbetsgivare med en varm kultur där du kan växa i din roll och i ditt arbete. Vi erbjuder trygga anställningsvillkor och har självklart kollektivavtal som garanterar bra arbetsvillkor för dig. Här blir du en del av ett team där samarbete är i fokus. Vad kommer du att få arbeta med? Som lokalvårdare hos Coor planerar och utför du lokalvård tillsammans med kollegor och driftledare. Du säkerställer kvalitet och effektivitet i städningen hos våra kunder. Exempel på arbetsuppgifter är bland annat: - Hantering av städvagnar och material - Städning av hygienutrymmen, kontor och trappor - Golvvård och fönsterputs Vem är du? Du trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Du kan prioritera och lösa problem i ett högt tempo. Du är en flexibel, pålitlig och positiv person. Vi söker dig: - Du har erfarenhet av lokalvård - Gör dig förstådd i både tal och skrift i svenska - Yrkesutbildning inom SRY eller PRYL är meriterande - B-körkort är ett krav - Tillgång till egen bil Vi erbjuder trygga och säkra arbetsvillkor - En varm arbetskultur - Fast lön enligt kollektivavtal - Introduktion till alla nyanställda för att ge dig en bra start i arbetet - Löpande kompetensutveckling med utbildningar som vår kurs "Clean the Coor way" - Förmåner som avtalspension, försäkringar, föräldralön och friskvårdsbidrag. - Möjlighet att utvecklas inom ett stort och växande företag Om tjänsten - Anställningsform: Tillsvidareanställning - Sysselsättningsgrad: Deltid 75% - Arbetstid: Måndag-Fredag 07:00-16:00 - Startdatum: Enligt överenskomelse - Provanställning: & månader För att säkerställa en rättvis och träffsäker rekryteringsprocess använder vi personlighetstester, och vid anställning utför vi även bakgrundskontroller på all vår personal. Övrig information Vid frågor kontakta: [email protected] Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. För att följa GDPR tar vi endast emot ansökningar via vår annons. Vi ser fram emot din ansökan! All försäljning från annonssäljare och rekryteringsföretag i samband med denna rekryteringsprocess undanbedes vänligen. På Coor möter vi varandra med nyfikenhet och värme. Hos oss arbetar människor med olika personligheter, bakgrunder och talanger. Coor är service; vi tar hand om våra kunders fastigheter, lagar mat, städar, välkomnar gäster, levererar post och sköter alla de hundratals Facility Management-tjänster som krävs för att en arbetsplats eller fastighet ska fungera på bästa sätt. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa de bästa arbetsmiljöerna i Norden – smarta, hållbara och fyllda med glädje, för både våra kunder och oss själva. Tillsammans skapar vi värde genom att utföra, leda och effektivisera våra kunders serviceverksamheter så att de kan fokusera på vad de gör bäst. Resten tar vi hand om. Genom vår varma kultur och vårt starka samarbete har vi roligare och skapar mer värde för våra kunder. Det ser vi varje dag. Det är därför vi är ett av Nordens ledande företag inom Facility Management.
Coor stärker vår ledning i Härnösand och söker en Driftledare som vill växa med oss. Coor söker dig som är noggrann och vill ge service. Vill du vara med och skapa en ren och trivsam miljö varje dag? Välkommen till oss - på Coor är du skillnaden! Vilka är vi på Coor? På Coor erbjuder vi en bra och serviceinriktad lokalvård på våra kunders arbetsplatser. Coor är en stabil arbetsgivare med en varm kultur där du kan växa i din roll och i ditt arbete. Vi erbjuder trygga anställningsvillkor och har självklart kollektivavtal som garanterar bra arbetsvillkor för dig. Här blir du en del av ett team där samarbete är i fokus. Vad kommer du att få arbeta med? Som driftledare kommer du att leda verksamheten tillsammans med ditt team, stötta våra medarbetare och vara aktiv i leveransen. Du arbetar med flera kunder och ser till att teamets fokus alltid ligger på att leverera högsta kvalitet. Dina huvuduppgifter: - Samordna bemanning för en smidig daglig drift - Hantera feedback och idéer för att ständigt förbättra leveransen - Genomföra kvalitetskontroller ute hos kunderna - Utveckla relationer med både kunder och medarbetare - Identifiera möjligheter för merförsäljning genom att förstå kundens behov - Driva och implementera förbättringsförslag - Välkomna och utbilda nya medarbetare Vem är du? Du har ett genuint intresse för kundkontakt och teamledning. Du är en utmärkt planerare och organisatör, med en god förmåga att förstå och hantera arbetsflöden. Din positiva inställning och starka arbetsmoral gör dig till en uppskattad kollega. Du trivs i en dynamisk miljö, är flexibel och kan snabbt anpassa dig till olika uppgifter, prioritera och lösa problem självständigt. Vi ser att du har: - Tidigare erfarenhet av arbete inom lokalvård - Erfarenhet av administrativt arbete - God datorvana - Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift - B-körkort Meriterande att du har: - Insta 800 och/eller SRY utbildning Vi erbjuder trygga och säkra arbetsvillkor En trygg, säker och trivsam arbetsplats. - Introduktion till ditt nya arbete för att ge dig en bra start. - Lön enligt kollektivavtal. - Förmåner som avtalspension, försäkringar, föräldralön och friskvårdsbidrag. - Chans att utvecklas både inom din arbetsgrupp och andra delar av företaget. Om tjänsten - Anställningsform: Tillsvidareanställning - Sysselsättningsgrad: Heltid 100% - Arbetstid: Måndag-Fredag 07:00-16:00 - Startdatum: Enligt överenskomelse - Provanställning: & månader För att säkerställa en rättvis och träffsäker rekryteringsprocess använder vi personlighetstester, och vid anställning utför vi bakgrundskontroller på all vår personal. Övrig information Vid frågor kontakta: [email protected] 070-6389036 Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. För att följa GDPR tar vi endast emot ansökningar via vår annons. Vi ser fram emot din ansökan! All försäljning från annonssäljare och rekryteringsföretag i samband med denna rekryteringsprocess undanbedes vänligen. På Coor möter vi varandra med nyfikenhet och är stöttande. Hos oss jobbar människor med olika personlighet, bakgrund och talang tillsammans. Vi blir starkare, har roligare och ger mer värde till våra kunder när vi blir inkluderade och litade på. Vi ser det varje dag. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa de bästa arbetsmiljöerna i Norden – smarta, hållbara och fulla av glädje, för våra kunder och oss själva. Vårt sätt att lyckas med det och de komplexa utmaningar vi står inför varje dag är att ha ambition att se längre än våra konkreta arbetsuppgifter. Det är antagligen därför vi är ett av Nordens ledande företag inom Facility Management.
Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. Enheten för näringsliv och kompetensförsörjning är en del av Region Västernorrlands arbete med att stärka länets hållbara utveckling. Vi arbetar strategiskt med näringslivsutveckling, kompetensförsörjning, innovation, besöksnäring och omställning för ett livskraftigt och inkluderande Västernorrland. Vårt uppdrag grundar sig i den regionala utvecklingsstrategin (RUS) och innebär nära samverkan med näringsliv, kommuner, utbildningsaktörer och andra samhällsaktörer. Vi är en växande engagerad arbetsgrupp som består av en blandning av erfarna och nyanställda medarbetare med olika roller och ansvarsområden. Gruppen präglas av hög kompetens, stark samverkan och ett gemensamt driv att bygga och utveckla en verksamhet i framkant. Samhörighet, delaktighet och idéutbyte är viktiga byggstenar i vårt sätt att arbeta. Nu söker vi en Näringslivsstrateg till vårt team i Härnösand! Tjänsten avser ett vikariat på heltid under en ettårsperiod med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Näringslivsstrateg till Näringsliv och kompetensförsörjning, Härnösand Arbetsuppgifter Som strateg inom näringsliv är du en nyckelperson i arbetet med att främja ett hållbart och konkurrenskraftigt näringsliv i Västernorrland. Du blir en del av ett team med flera näringslivsstrateger som tillsammans täcker olika fokusområden. Enheten är uppdragsorienterad och förändras utifrån politiska mål och uppdrag samt förändringar i omvärlden. Därför kan området och specifika arbetsuppgifter komma att förändras. Rollen innebär att du strategiskt i samverkan med andra främjar näringslivsutveckling i Västernorrland med fokus på: Besöksnäring Socialt företagande Kulturellt kreativa näringar Livsmedelsstrategi Landsbygdsutveckling Som ny medarbetare får du en introduktion anpassad till både uppdraget och arbetsgruppen, med stöd från chef och kollegor i en välkomnande och tillåtande kultur. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som Har en universitets- eller högskoleexamen inom det samhällsvetenskapliga området, eller annan utbildning som arbetsgivaren finner relevant för uppdraget Har en YH-examen på SEFQ 5 eller 6 inom område som arbetsgivare finner relevant för rollen Har erfarenhet av strategiskt utvecklingsarbete Har erfarenhet av att leda eller samordna utvecklingsprocesser, projekt eller nätverk Har erfarenhet av digitala verktyg såsom Teams, Excel, Office eller annat som arbetsgivare bedömer som likvärdigt Har god retorisk förmåga Kan göra sig förstådd och förstå svenska och engelska i tal och skrift Har B-körkort Det är meriterande om du Har erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Strukturerad Kreativ Relationsskapande Initiativtagande Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att man kompletterar befintliga medarbetares kompetens. Vi bygger team! Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. Enheten för näringsliv och kompetensförsörjning är en del av Region Västernorrlands arbete med att stärka länets hållbara utveckling. Vi arbetar strategiskt med näringslivsutveckling, kompetensförsörjning, innovation, besöksnäring och omställning för ett livskraftigt och inkluderande Västernorrland. Vårt uppdrag grundar sig i den regionala utvecklingsstrategin (RUS) och innebär nära samverkan med näringsliv, kommuner, utbildningsaktörer och andra samhällsaktörer. Vi är en växande engagerad arbetsgrupp som består av en blandning av erfarna och nyanställda medarbetare med olika roller och ansvarsområden. Gruppen präglas av hög kompetens, stark samverkan och ett gemensamt driv att bygga och utveckla en verksamhet i framkant. Samhörighet, delaktighet och idéutbyte är viktiga byggstenar i vårt sätt att arbeta. Nu söker vi en Näringslivsstrateg till vårt team i Härnösand som till 60% arbetar mot projektet och till 40% med näringslivsfrågor i samverkan med övriga näringslivsstrateger. Tjänsten avser en projektanställning på heltid med tillträde omgående till och med 2029-01-31. Näringslivsstrateg till Näringsliv och kompetensförsörjning, Härnösand Arbetsuppgifter Som projektmedarbetare blir du en del av ett regionalt team som driver ett omfattande utvecklingsarbete för industrin i Västernorrland. Du kommer tillsammans med projektteamet att arbeta för att utveckla verktyg och metoder som ökar företagens långsiktiga konkurrenskraft. Dina arbetsuppgifter är bland annat: omvärldsspaning kunskapshöjande insatser dialog med företag - kartlägga behov och engagera i frågor om robusthet, kontinuitetsplanering och riskhantering administration (rapportering, uppföljning, upphandling) planering och genomförande av seminarier, workshops och studiebesök intern samverkan kopplat till beredskapsfrågor ur näringslivsperspektiv företagsbesök och intervjuer för behovskartläggning Vi söker dig som Har högskole-/ universitetsexamen inom ekonomi, samhällsvetenskap, teknik, kris- och beredskap, eller annat område som arbetsgivaren finner relevant för rollen, i kombination med 2 års erfarenhet från näringslivet, alternativt en kvalificerad YH examen inom relevant område Har erfarenhet av strategiskt utvecklingsarbete inom regional utveckling, näringslivsutveckling, affärsutveckling eller annat som arbetsgivaren bedömer som relevant för rollen Har erfarenhet av att samverka och samarbeta inom regioner och med andra aktörer, företrädesvis inom offentlig sektor. Har erfarenhet av strategiskt arbete och att ta fram utredningar, strategier eller handlingsplaner Har erfarenhet från industrinära utvecklingsarbete, gärna med fokus på robusthet, försörjningskedjor eller förändringsberedskap Är van att arbeta med kommunikation, dokumentation och resultatspridning i projekt Kan göra sig förstådd och förstå svenska och engelska i tal och skrift Har erfarenhet av digitala verktyg såsom Teams, Excel, Office eller annat som arbetsgivare bedömer som likvärdigt Har B-körkort Som ny medarbetare får du en introduktion anpassad till både uppdraget och arbetsgruppen, med stöd från chef och kollegor i en välkomnande och tillåtande kultur. Övrig information Kvalifikationer Det är meriterande om du Har en högskoleutbildning eller motsvarande kompetens med inriktning projektledning, risk- och krishantering, regional utveckling eller industri Har utbildning eller motsvarande kompetens inom facilitering, kommunikation eller förändringsledning Har erfarenhet av arbete i eller med små och medelstora industriföretag, gärna i en strategisk roll Har erfarenhet av projektarbete, gärna samverkansprojekt med flera aktörer Har erfarenhet av arbete i EU-finansierade eller regionalt finansierade projekt Har erfarenhet av systematiska förbättringsprocesser För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Självgående Samarbetsförmåga Relationsskapande Initiativtagande Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att man kompletterar befintliga medarbetares kompetens. Vi bygger team! Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
HEMAB står inför spännande förändringar - de utvecklar både teknik och arbetssätt och söker dig som vill vara med och göra skillnad. Är du en person som tar ansvar, gillar att tänka själv och vill bidra till ständig förbättring? Då kan det här vara din nästa utmaning. Information om tjänsten Professionals Nord söker i samarbete med HEMAB driftstekniker. Du arbetar skift och får ett varierat arbete där du både övervakar, optimerar och utför underhåll – såväl i anläggningen som ute på fjärrvärmenätet. Vi söker dig med teknisk bakgrund och ett intresse för drift och processer, gärna med erfarenhet från liknande miljöer. I gengäld får du inte bara en roll med ansvar och utvecklingsmöjligheter – du får också bra förmåner som 72 timmars ATK, frivecka var åttonde vecka och lång sommarledighet. Här blir du en del av ett engagerat team med högt i tak och stark lokal förankring, där du får möjlighet att påverka både din vardag och vår gemensamma framtid. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos HEMAB. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och HEMABs önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected] eller [email protected] Du erbjuds Möjlighet att vara med och påverka ett viktigt förändringsarbete En arbetsplats med högt engagemang, lokal förankring och starka värderingar Bra friskvårdsförmåner Med ett generöst arbetstidsupplägg får du en balans som är svårslagen. Tack vare 72 timmars arbetstidsförkortning, friveckor och semester kan du få hela 13 veckors ledighet per år – samtidigt som du i snitt jobbar endast 33 timmar i veckan. Det ger dig tid både för återhämtning och livet utanför jobbet, utan att kompromissa med din utveckling på arbetsplatsen. Arbetsuppgifter Som Drifttekniker på Kraftvärmeverket får du en central roll i driften av vår anläggning. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat: Drift, övervakning och optimering av våra anläggningar Felsökning och felavhjälpning Förebyggande och löpande underhåll Arbete ute på fjärrvärmenätet och yttre rondering Vi söker dig som: Har erfarenhet från produktionsmiljö eller liknande teknisk verksamhet Tekniskt intresse B-körkort Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Du kanske har arbetat som drifttekniker, processtekniker eller processoperatör – det viktigaste är att du trivs med att jobba nära tekniken och är van att ta ansvar i en verksamhetskritisk roll. Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos HEMAB. Du är trygg i dig själv, öppen för nya förslag och har ett genuint intresse av att vara med och påverka. Du ser förändringar som en naturlig del av arbetet och vill göra det tillsammans med teamet – i en miljö där det är högt i tak och idéer välkomnas. START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid STAD: Härnösand URVAL: Sker löpande KONTAKT: Stina Vidmark Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]
Nu söker vi en chef på 50% till ett uppdrag på Samhällsförvaltningen i Härnösands kommun med start 11 augusti och fram till årsskiftet. Om uppdraget Uppdraget är ett konsultuppdrag via Bemannia med start 2025-08-11 tom 2025-12-31. Uppdraget är på deltid (50%) och arbetstiden förläggs på plats på Samhällsförvaltningen i Härnösand. Dina arbetsuppgifter Du kommer att ha helt VEPA ansvar, det vill säga Verksamhet, Ekonomi, Personal och Arbetsmiljö. Du kommer att ansvara för två enheter, Teknikenheten samt Miljöenheten. I rollen kommer följande arbetsuppgifter att ingå: Du kommer att upprätta handlingsplan utifrån genomförd RKA, tillsammans med medarbetarna och skyddsombud. Kalla till och hålla i månatliga APT:er. Leda och fördela det dagliga arbetet. Göra verksamhetsplanering för 2026 tillsammans med medarbetarna. Kontinuerliga avstämningar med förvaltningschef varannan vecka. Följa upp arbetet löpande. Ingå i ledningsgruppen och delta i ledningsgruppens gemensamma aktiviteter/möten. Dina kvalifikationer Högskole-/universitetsexamen inom relevant område. Tänkbar examen inom området: teknik, miljöskydd, hälsoskydd, livsmedelsinspektion. Tidigare chefs-och ledarerfarenhet om minst 3 år. Erfarenhet av förändringledning. Erfarenhet av myndighetsutövning. Erfarenhet av offentlig sektor. Svenska flytande i såväl tal som skrift. Vi ser att du som person är självgående med god omställningsförmåga. Du har förmåga att snabbt sätta sig in i en organisation och kultur. Du är kommunikativ och samarbetsvillig och är trygg i din ledarroll. Meriterande Erfarenhet av chefsuppdrag inom kommunal verksamhet. Erfarenhet av myndighetsområdet teknik och-/eller miljö. Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 11/7. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0721945000 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Är du en engagerad person som vill göra skillnad? Nu söker vi en ny medarbetare till Korvettens dagliga verksamhet i Härnösand! Om verksamheten: Vill du vara med och bidra till att personer med funktionsnedsättning får en meningsfull vardag fylld av gemenskap, trygghet och utveckling? Då kan det här vara jobbet för dig! Funktionsstöd är en del av kommunens utförarenhet och arbetar på uppdrag av biståndsenheten. Vårt mål är att skapa delaktighet, jämlikhet och gemenskap – och att människor med funktionsnedsättning ska kunna leva ett liv så likt andra som möjligt. Daglig verksamhet riktar sig till personer i arbetsför ålder med kognitiva funktionsnedsättningar som till exempel utvecklingsstörning, autism eller autismliknande tillstånd. Vi erbjuder olika typer av arbetsliknande aktiviteter inom produktion, service samt andra verksamheter för individer med större funktionsnedsättningar. Om tjänsten: Vi söker nu en ny kollega till Korvettens dagliga verksamhet – en plats där vi tillsammans skapar en trygg och stimulerande miljö med fokus på varje individs behov och möjligheter. Arbetsuppgifter: Arbetet innebär att ge stöd till deltagarna och utveckla meningsfulla arbetsuppgifter. Du handleder i arbetet samt deltar i friskvårdsaktiviteter. Du skapar struktur och trygghet genom den individuella planeringen som utgår från genomförandeplanen. Du kör bil/buss, ibland med släp, där vi hämtar källsortering från skolor, gruppbostäder förskolor mm. I din roll har du kontaktpersonalansvar där interna och externa kontakter ingår tex med företrädare, gruppbostadspersonal och verksamhetsstöd. Du ansvarar även för att regelbundet dokumentera och planera arbetet kring brukare. Vi välkomnar sökande med: • examen från Barn- och fritidsprogrammet eller Omvårdnadsprogrammet med inriktning funktionsnedsättning, eller har arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • dokumenterad erfarenhet från arbete med personer med kognitiva funktionsnedsättningar • grundläggande datakunskap och dokumentationsvana • B-körkort Har du kunskap i teckenspråk eller erfarenhet av stödtecken, bildstöd och tydliggörande pedagogik? Det ser vi som ett stort plus och är därmed meriterande! Vem är du? Du har ett genuint intresse för människor och tycker om att arbeta i ett nära samspel med andra. Du är ansvarstagande, lyhörd och ser styrkor, där andra ser hinder. Vi värdesätter den personliga lämpligheten högt i vår bedömning. Arbetstid/varaktighet Heltid. Tillsvidare Tillträde enligt överenskommelse Lön Individuell lönesättning. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Du kan därför bli kontaktad före sista ansökningsdag. Välkommen att söka och bli en del av vårt viktiga arbete! Tillsammans gör vi skillnad – varje dag. För att bli aktuell för anställning krävs det att du vid intervjutillfället: - Visar giltig ID-handling. - Vid behov uppvisar en kopia av ditt betyg/examensbevis. - Har rätt att arbeta i Sverige och kan uppvisa giltigt arbetstillstånd. - Vid behov uppvisar giltigt körkortstillstånd. - Vid behov uppvisar giltig yrkeslegitimation. Vid vissa tillsättningar sker säkerhetsprövning. Om du bli aktuell för en sådan tjänst krävs det att du: - Genomgår och godkänns vid en säkerhetsprövning Du behöver i vissa fall vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen vill vi att du söker tjänsten via denna annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Om du har skyddad identitet kontakta ansvarig rekryterare.
Gillar du event-miljöer, träffa folk och samtidigt tjäna pengar? Är du duktig på att sälja bra produkter? Då är EVENTSÄLJARE på KILLNOISE det perfekta extrajobbet för dig! Som en del av vårt team jobbar du med försäljning av öronproppar på stora konserter och festivaler! Vi söker dig som är en glad och energisk person! Du har mycket lätt för att ta kontakt med människor, du är inte det minsta blyg inte och du tycker det är kul att sälja! Tidigare erfarenheter inom sälj, sport och lagarbete är mycket meriterande, men inget krav. Din attityd och personlighet är allra viktigast! KILLNOISE är ett svenskt företag som tillverkar funktionella och stilrena öronproppar. Vi jobbar på festivaler, konserter och events. Kolla in oss på www.killnoise.com eller www.facebook.com/killnoise
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 92 jobb