Lediga jobb hos GÖTEBORGS KOMMUN
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra. Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Vi söker sommar- och timvikarier till våra enheter inom förvaltningen för funktionsstöd. Verksamheterna är uppdelade i geografiska områden: Nordost (Angered, Bergsjön, Gamlestaden, Kortedala) och Sydväst (Frölunda, Askim, Högsbo, västra Göteborg och Styrsö. Du blir placerad utefter behov och visat intresse. Verksamheterna har olika inriktningar inom funktionsstöd. Inom boende med särskild service (BmSS) har brukarna olika fysiska, psykiska eller intellektuella funktionsnedsättningar. På BmSS är det bemannat dygnet runt. Daglig verksamhet bedriver aktiviteter med habiliterande inriktning och mer produktionsinriktade uppgifter. Här är det bemannat dagtid måndag- fredag. Boendestöd hjälper brukare i deras hemmiljö med motiverande stöd och omvårdnad. Här är det främst bemannat dagtid men det kan även förekomma kvällar och helger. Arbetet innebär varierande uppgifter så som pedagogiskt stöd i vardagen, personlig omvårdnad samt i hemmet vanligt förekommande arbete som tvätt och matlagning. Utmanande- och självskadebeteende kan förekomma. En del av arbetet är att dokumentera brukarnas utveckling och behov. I arbetsuppgifterna ingår även läkemedelshantering enligt delegation. Genom att finnas där som stöd för våra brukare bidrar du till en meningsfull vardag. För att vara aktuell för ett sommarvikariat behöver du kunna arbeta på schema. Du behöver även vara tillgänglig helt eller delvis för arbete under vecka 25-33. Du kommer i din ansökan att få fylla i vilka veckor och tider du kan arbeta. För att komma in i arbetet innan sommaren finns det möjlighet att arbeta på timmar innan ditt sommarvikariat. Vi söker även timvikarier som vid behov täcker upp för ordinarie personals frånvaro i verksamheterna. Som timvikarie erbjuds du en flexibel arbetstid förlagd dagtid, kvällstid eller natt på vardagar och helger utefter det som passar dig. Du kan själv styra din arbetstid genom att själv lägga in din tillgänglighet och få förfrågningar om arbete därefter. KVALIFIKATIONER Du som söker tjänst hos oss behöver ha fyllt 18 år, i enlighet med föreskrifterna om minderårigas arbetsmiljö (AFS 2023:2). För att kunna föra dokumentation behöver du behärska det svenska språket i tal och skrift vilket innebär ett krav på godkända betyg i Svenska 1, Svenska som andra språk 1 eller motsvarande. Du som inte uppfyller kvalifikationskraven i svenska 1 eller svenska som andra språk 1 kan komma att erbjudas att göra ett språktest genom testanvändaren Educateit. Är du utbildad stödassistent, undersköterska eller har en annan utbildning arbetsgivaren bedömer likvärdig alternativt har en pågående utbildning inom vård och omsorg, pedagogiskt eller socialt arbete är det meriterande. Det är också meriterande om du har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, pedagogiskt eller socialt arbete. Vi söker dig som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och gruppens arbetsuppgifter. Du tänker på de vi är till för och deras bästa. Du gör ditt bästa för att göra klart alla arbetsuppgifter på rätt sätt och följer upp hur det blev. Du är trevlig och hjälpsam mot andra människor även i en stressig situation. Du visar respekt för alla du träffar på jobbet. Du är inbjudande och positiv. Du jobbar för att eleven/kunden/brukaren får vad den personen behöver. Du är lugn och trygg i pressade och svåra situationer. Du kan balansera krav som ställs på dig och kan trots tidspress fatta välgrundade beslut. ÖVRIGT Om du har en avklarad eller pågående utbildning inom vård och omsorg, vänligen bifoga studieintyg eller examensbevis på detta. Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Vid arbete i den enskildes hem: Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs på polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ antingen via e-tjänst (Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret) eller med hjälp av Blankett för att kontrollera egna uppgifter (Blankettför begäran om registerutdrag för enskild person, utdrag nr 442.3) Beställt utdrag ska vara oöppnat. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig: - Trygg anställning med goda anställningsvillkor - Heltid med möjlighet till deltid - Introduktion vid nyanställning - Kompetensutveckling - Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra. Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Enheten utreder rätten till stöd enligt LSS och SoL för vuxna personer med funktionsnedsättningar. Hos oss gör du en verklig skillnad för dem som behöver stödet som mest. Dina kollegor beskriver arbetet här som både stimulerande, spännande och ansvarsfullt. Du har i ditt arbete tillgång till metodhandledning både individuellt och i grupp, för att du kontinuerligt ska stärkas och utvecklas i din yrkesroll. Vi värnar om en god arbetsmiljö och satsar mycket på denna. Vi sitter på Angereds torg 14 med närhet till både köpcenter och promenadvänliga grönområden. Här ingår du i ett team med ytterligare 14 drivna socialsekreterarkollegor, var av två med arbetsvägledande uppdrag. Enheten har två mycket uppskattade 1:e socialsekreterare som ger stöd till dig och dina kollegor, samt två duktiga socialadministratörer. Som socialsekreterare handlägger du begäran om insatser enligt LSS samt ansökningar om bistånd enligt SoL. Du arbetar utifrån aktuell lagstiftning med att informera, utreda, bedöma, fatta beslut och följa upp insatser. I din roll som socialsekreterare kommer du att möta vuxna personer med kognitiva funktionsnedsättning, deras nätverk samt godemän/förvaltare. Vi samarbetar med utförarverksamheter, övrig socialtjänst, myndigheter samt med sjukvården. Arbetet innebär myndighetsutövning med krav på rättssäkerhet, gemensamt förhållningssätt och likvärdiga bedömningar. Du kommer även att skriva analyserande texter. Du ska med hjälp av din kunskap, ett gott bemötande och anpassad kommunikation arbeta för att de individer vi möter får den hjälp och det stöd de behöver för att kunna leva ett så självständigt liv som möjligt utifrån sina egna förutsättningar. Du får hos oss en introduktion i hur vi arbetar med kompletterande kommunikation (AKK) samt uppmärksammar Våld i nära relationer i mötet med dem vi är till för. Funktionsstöd Myndighet i Nordost har ett pågående arbete med att motverka alla former av diskriminering och delar av verksamheten har nyligen blivit HBTQI-certifierade. Vi kommer tillsammans fortsatt att arbeta med kompetenshöjande satsningar för att uppmärksamma och motverka diskriminering för samtliga medarbetare inom Funktionsstöd Myndighet i Nordost under 2025. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad socionom eller har annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. I eller utöver din examen så har du läst socialrätt på minst 7,5 högskolepoäng. Du är väl förtrogen med handläggning enligt LSS och SoL och vi ser gärna att du har erfarenhet av myndighetsutövning med utredningar, bedömningar och verkställande av beslut. Du har även kunskap om Kommunallagen och Förvaltningslagen. Det är en fördel om du har lätt för och tycker om att skriva analyserande texter. Att du har erfarenhet av dokumentation i verksamhetssystemen IBIC/ Treserva/ SAMSA samt även har kunskap och erfarenhet av AKK är meriterande. Vi söker dig som tar ansvar för dina och gruppens arbetsuppgifter. Du tänker på de vi är till för och deras bästa. Du är trevlig och hjälpsam mot andra människor även i en stressig situation och visar respekt för alla du träffar på. Du jobbar för att brukaren får vad den personen behöver. Vi ser att du är bekväm i sociala situationer. Du står för fattade beslut och kan förmedla obekväma budskap när det behövs. Samtidigt är du lugn och trygg i pressade och svåra situationer. Du kan balansera krav som ställs på dig och kan trots tidspress fatta välgrundade beslut. Slutligen planerar, organiserar och prioriterar du arbetet på ett effektivt sätt. Du ser till att arbetet slutförs i tid och följer upp resultatet. ÖVRIGT Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden. I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig: - Trygg anställning med goda anställningsvillkor - Heltid med möjlighet till deltid - Introduktion vid nyanställning - Kompetensutveckling - Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs på polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ antingen via e-tjänst (Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret) eller med hjälp av Blankett för att kontrollera egna uppgifter (Blankettför begäran om registerutdragför enskild person, utdrag nr 442.3) Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.
Göteborgs Stads förskoleförvaltning ansvarar för utbildning och omsorg för cirka 25 000 barn i närmare 360 kommunala förskolor. Förvaltningen har cirka 7000 medarbetare som tillsammans arbetar med barnens lärande och utveckling i centrum. Förskoleförvaltningen söker dig som vill vara med att utveckla en trygg och lärorik förskola för alla barn. Hos oss ger du barnen möjligheter till en bra framtid, varje dag! Välkommen till världens viktigaste jobb. Du är Göteborg. Följ gärna vår resa på LinkedIn: https://se.linkedin.com/company/f%C3%B6rskolef%C3%B6rvaltningen-g%C3%B6teborgs-stad ARBETSUPPGIFTER Vill du bli en av oss på enhet Barnhälsa? Vill du göra skillnad på riktigt för våra barn? Vi söker nu fyra specialpedagoger till barnhälsans stödteam! Barnhälsans stödteam har i uppdrag att stödja förskollärare, rektorer och verksamhetschefer i att leda och utveckla barnhälsoarbetet i förskolan. Stödteamet består av kompetenta specialpedagoger, psykologer och logopeder, som alla arbetar på uppdrag av rektor men leds av enhetschef Barnhälsa. Vårt främsta uppdrag är att ge pedagoger och rektorer förutsättningar och verktyg för att göra Sveriges bästa förskola. Genom ett inkluderande förhållningssätt arbetar vi främjande och förebyggande för varje barns rätt till en utvecklande, trygg och professionell lärmiljö. Som specialpedagog kommer du att: • arbeta utifrån gällande styrdokument, central barnhälsoplan och tydlig uppdragsbeskrivning. • arbeta evidensbaserat utifrån aktuell forskning och beprövad erfarenhet. • arbeta målstyrt utifrån en modell för systematisk kvalitetsarbete. • arbeta verksamhetsnära i rektorteamets geografiska område. • stödja och utmana arbetslag med fokus på förhållningssätt, bemötande och utveckling av pedagogiska lärmiljöer. För att lyckas med ditt uppdrag som specialpedagog hos oss erbjuds du kontinuerlig professionshandledning och relevant kompetensutveckling. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med specialpedagogexamen och legitimation som förskollärare. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete som specialpedagog i förskola och/eller erfarenhet av uppdrag som övergripande specialpedagog i förskola. För att lyckas i rollen som specialpedagog har du förmåga att ta självständiga beslut. Du trivs med att arbeta tillsammans med andra kring gemensamma mål och uppgifter. Som person är du ödmjuk, respektfull och visar hänsyn till andra. Du är stabil och trygg och kan hitta balans mellan förväntningar och förutsättningar. Uppdraget kräver att du är väl förtrogen med förskolans läroplan och styrdokument. Vi planerar att hålla intervjuer onsdag 2/4 och tisdag 8/4. Varmt välkommen med din ansökan! Tjänsten tillsätts under förbehåll att den inte tas i anspråk av redan tillsvidareanställd personal. ÖVRIGT Har du skyddade personuppgifter och vill söka tjänsten? Kontakta Göteborgs Stads växel, Kontaktcenter på telefonnummer 031-365 00 00 och förklara ditt ärende så kopplas du vidare till ansvarig HR-specialist på Enheten för Kompetens och Arbetsmarknad. Fortsätt alltså inte med din ansökan här. Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg ska få en bättre vardag. Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till främjande och förebyggande insatser. Vi arbetar lokalt men har också verksamheter som riktar sig till hela staden för att möta våra invånares behov. Vi vill skapa en likvärdig och effektiv socialtjänst med fokus på tidiga insatser för en mer jämlik stad. Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i centrala Göteborg - jobba hos oss! ARBETSUPPGIFTER Vill du arbeta i en unik verksamhet där du gör verklig skillnad för utsatta människor i en akut social situation? Då kan socialjouren vara någonting för dig! Socialjouren är en del av Socialförvaltningen Centrum och arbetar för hela Göteborgs Stad och 12 kranskommuner. Arbetet innebär myndighetsutövning enligt SoL, LVU samt LVM. Verksamheten är öppen dygnet runt där arbetstiderna främst är förlagda på kvällar, nätter och helger. Viss dagtjänstgöring förekommer. Som socialsekreterare på socialjouren möter du ett brett spann av olika ärenden och olika arbetsuppgifter där ingen dag är den andra lik. Du vet aldrig vad du har att förvänta dig när du går på ditt pass, men du är alltid klar när du går hem. Du hanterar akuta sociala problem för personer inom socialtjänstens olika målgrupper och åldrar. Några av arbetsuppgifterna är exempelvis skyddsbedömningar gällande barn utifrån SOL och LVU, beslut om placering på skyddade boenden för våldsutsatta personer, ansökningar om akut boende och akuta matpengar, bedömningar utifrån LVM på anmälningar om missbruk samt mycket mer. Vi har ett nära samarbete med främst polis och sjukvård, men vi samarbetar med alla samhällsinstanser. I arbetsuppgifterna förekommer hembesök eller andra former av uppdrag, exempelvis att vi blir kallade till BUP, BB eller migrationsverket. Dagtid består arbetsuppgifter främst av att överlämna information från kvällens och nattens arbete till ordinarie socialkontor, hänvisa medborgare och samarbetspartners rätt i staden samt hantera akut uppkomna situationer för människor som saknar tillhörighet till Göteborgs stad. Verksamheten drivs av två enhetschefer med delat ledarskap. Dygnets alla timmar finns en 1:e socialsekreterare tillgänglig för arbetsledning. Vi har en egen löneadministratör och en reception. Kvällar, nätter och helger bemannas receptionen av ordningsvakt då vi har många besök som både kommer till oss. Personalgruppen består män och kvinnor i olika åldrar som alla har lång erfarenhet av myndighetsutövning. Du arbetar såväl självständigt som tillsammans med dina kollegor. Du erhåller regelbunden metodutveckling och extern processhandledning. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en socionomexamen och erfarenhet av myndighetsutövning hos socialtjänsten. Då arbetet är utmanande och kräver en hög grad av självständighet ser vi det som ett krav att du har minst 2 års erfarenhet av myndighetsutövning på socialkontor. Om du har 5 års erfarenhet eller mer ser vi det som starkt meriterande. Vi ser det som ett krav att du tidigare har arbetat med SoL, LVU och/eller LVM. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i mottagningsgrupp på ett socialkontor. Vi ser det även som ett krav att du har B-körkort. Arbetet är beslutsintensivt och kräver att du kan fatta självständiga beslut i enlighet med lagar, rutiner och delegation. Du behöver samtidigt ha en ödmjukhet inför uppdraget och ta hjälp av kollegor och arbetsledare i bedömningar. Du arbetar effektivt under stress, kan göra nödvändiga prioriteringar och behåller lugnet i svåra situationer. Du bidrar med din kompetens och erfarenhet och kan agera som ett gott stöd till dina kollegor då ni ofta arbetar tillsammans i team. Du har ett professionellt bemötande, är lösningsfokuserad och en god förmåga att samarbeta både externt och internt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att bemöta utsatta människor och att du har ett stort barnperspektiv. Intervjuer kommer att bokas in löpande under annonseringstiden. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg ska få en bättre vardag. Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till främjande och förebyggande insatser. Vi arbetar lokalt men har också verksamheter som riktar sig till hela staden för att möta våra invånares behov. Vi vill skapa en likvärdig och effektiv socialtjänst med fokus på tidiga insatser för en mer jämlik stad. Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i centrala Göteborg - jobba hos oss! ARBETSUPPGIFTER Vill du arbeta i en unik verksamhet där du gör verklig skillnad för utsatta människor i en akut social situation? Då kan socialjouren vara någonting för dig! Vi söker nu semestervikarier som under sommaren täcker upp vid ordinarie personals semestrar. Socialjouren är en del av Socialförvaltningen Centrum och arbetar för hela Göteborgs Stad och 12 kranskommuner. Arbetet innebär myndighetsutövning enligt SoL, LVU samt LVM. Verksamheten är öppen dygnet runt där arbetstiderna främst är förlagda på kvällar, nätter och helger. Som socialsekreterare på socialjouren möter du ett brett spann av olika ärenden och olika arbetsuppgifter där ingen dag är den andra lik. Du vet aldrig vad du har att förvänta dig när du går på ditt pass, men du är alltid klar när du går av. Du hanterar akuta sociala problem för personer inom socialtjänstens olika målgrupper och åldrar. Några av arbetsuppgifterna är exempelvis skyddsbedömningar gällande barn som far illa, beslut om placering på skyddade boenden för våldsutsatta personer, beslut om akut boende, biståndsbedömningar av akuta matpengar, beslut om placering på HVB, SIS för barn och ungdomar, LVM-bedömningar av anmälningar gällande missbruk och mycket rådgivning och hänvisning. Vi har ett nära samarbete med främst polis och sjukvård, men vi samarbetar med alla samhällsinstanser. I arbetsuppgifterna förekommer hembesök eller andra former av utryckningar, exempelvis att vi blir kallade till BUP, BB eller sjukvården. Verksamheten drivs av två enhetschefer med delat ledarskap. Dygnets alla timmar finns en 1:e socialsekreterare tillgänglig för arbetsledning. Vi har en egen löneadministratör och en reception. Kvällar, nätter och helger bemannas receptionen av ordningsvakt då vi har många spontana besök som både kommer till oss själva eller via polis. Du arbetar såväl självständigt som tillsammans med dina teamkollegor. Personalgruppen består av erfarna och kompetenta medarbetare där flertalet har arbetat på socialjouren en längre tid. Semesterperioden pågår mellan juni och augusti (ca. v.25 - v.33). Vi kommer att prioritera kandidater som kan arbeta hela eller större delen av semesterperioden. Arbetstiden är förlagd till dag, kväll och natt - vardag och helg via schema. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är färdigutbildad socionom. Då arbetet är utmanande och kräver en hög grad av självständighet ser vi det som ett krav att du har minst 2 års erfarenhet av myndighetsutövning på socialkontor. Om du har 5 års erfarenhet eller mer ser vi det som starkt meriterande. Du behöver även ha erfarenhet av myndighetsutövning inom Barn och unga hos socialtjänsten. Utöver detta behöver du också ha erfarenhet av arbete med SoL, LVU och/eller LVM. Har du erfarenhet av arbete i mottagningsgrupp på ett socialkontor ser vi detta som meriterande. Eftersom socialjouren är bemannat dygnet runt behöver du ha möjlighet att arbeta både dag, kväll och nattpass, både vardagar och helger. Som medarbetare hos oss vill vi att du är hjälpsam mot människor du och visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du har en öppen och positiv attityd då du har klientens behov som utgångspunkt för ditt agerande. Du är bekväm i sociala situationer, såväl informella som formella. Du står för fattade beslut och kan förmedla obekväma budskap när det behövs. Du arbetar effektivt under stress, kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer. Du skiljer på sak och person och kan ta välgrundade beslut under tidspress. Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet ÖVRIGT Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden. I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev. Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra. Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Morsestigen är ett boende med särskild service med inriktning psykiska och neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Nu söker vi dig till vårt härliga team då två av våra kollegor går vidare till nya uppdrag. Vi erbjuder möjligheten att tillsammans med oss vara med att utveckla och forma verksamheten. Du och dina kollegor kommer vara med och bidra till att skapa en stimulerande miljö och en kreativ arbetsplats. Letar du efter ett omväxlande arbete där du får ta stort ansvar? Läs då vidare! I arbetet som stödassistent sätter du den enskildes behov, förmåga, intresse i centrum och stöttar brukaren i vardagen samt i rätten till självbestämmande. Du arbetar normkreativt och nyskapande med motivation för att främja utvecklingen av brukarens egna resurser. Tillsammans med brukarna arbetar du för att ge så goda förutsättningar som möjligt till ett självständigt liv med hög livskvalitet. Du arbetar utifrån individuellt upprättade genomförandeplaner. Vi kommer att använda oss utav metoderna Ett Självständigt Liv (ESL), Motiverande samtal (MI), lågaffektivt bemötande (LAB) och Alternativ Kompletterande Kommunikation (AKK). I arbetet ingår social dokumentation och samverkan med både interna och externa parter som är nyckelpersoner i brukarens liv. Vi vill skapa grupper där medarbetarnas styrkor används på rätt sätt och bidrar till en arbetsmiljö där det är högt i tak och där diskussionerna är lösningsfokuserade. Arbetet kommer vara schemalagt till dag, kväll och tre av sex helger. Vi jobbar med schemaläggning i Multiaccess. Vi jobbar även med ARP. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har examen från Vård och omsorgsprogrammet, stödassistentutbildningen eller Barn och fritidsprogrammet med inriktning socialt- eller pedagogiskt arbete. Alternativt 60 högskolepoäng och minst två års erfarenhet av arbete med stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Utbildningen ska ha relevanta poäng inom beteendevetenskap, pedagogik, psykologi, socialt arbete och (psykiatrisk) omvårdnad. Du har erfarenhet av arbete som stödassistent samt erfarenhet av psykiatri och neuropsykiatri. Har du tidigare jobbat med samsjuklighet är det meriterande. Det är nödvändigt att du har erfarenhet och kunskaper av ESL, MI, AKK och LAB samt är van att arbeta kreativt. Du har förmåga att uttrycka dig väl i både i tal och skrift, eftersom det ingår dokumentation i ditt arbete. Har du körkort ser vi det som positivt då vi har tillgång till bil för våra aktiviteter. Du står för den värdegrund som finns på din arbetsplats och är mån om att denna översätts i handling utifrån följande kompetensområden: Du är trevlig och hjälpsam mot andra människor även i en stressig situation. Du visar respekt för alla du träffar på jobbet. Du är inbjudande och positiv. Du kan se ditt arbete som en del i ett större sammanhang och förstår hur det påverkar och påverkas av andra delar av organisationen. Du har god förståelse för hur individer tar till sig kunskap och deras olika förutsättningar. Du anpassar sättet att förmedla ditt budskap till mottagaren och uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang. Du arbetar bra med andra genom att du lyssnar, visar intresse och respekt. Du förstår det gemensamma uppdraget och arbetar för att det ska bli så bra som möjligt. Du står för fattade beslut och kan förmedla obekväma budskap när det behövs. Varmt välkommen med din ansökan. Intervjuer sker löpande så tveka ej att söka! ÖVRIGT Bifoga studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden. Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete. Vid arbete i den enskildes hem: Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs via e-tjänst eller med hjälp av en blankett som finns på polisens hemsida (Blankett för begäran om registerutdragför enskild person) Använd inte e-tjänsten om du har skyddad identitet utan använd då lämplig blankett i stället. https://etjanster.polisen.se/eregisterutdrag/utdrag Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig: - Trygg anställning med goda anställningsvillkor - Heltid med möjlighet till deltid - Introduktion vid nyanställning - Kompetensutveckling - Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.
I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen. Bli en av oss! Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att: • öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande. • skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat. • öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar. Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige. Vi ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, anpassad grundskola, kulturskolan och fritidshemmen. I förvaltningen finns 138 kommunala grundskolor där nästan 47 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 9 700 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola. Följ gärna vår resa på Linkedin: https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltning ARBETSUPPGIFTER Kärrdalsskolan är en liten enparallelig F-5 skola med ca 175 studiemotiverade elever och 20 engagerade medarbetare. Skolan ligger vackert belägen intill ett idylliskt skogsområde i anslutning till ett villaområde på centrala Hisingen. På Kärrdalsskolan satsar vi på kompetensutveckling där skolans två uppdrag, kunskapsuppdraget och demokratiuppdraget står i fokus. Vi lär av varandra och tänker nytt. Vårt utgångsläge är alltid vad som är bäst för eleven. Samarbete med vårdnadshavare är en självklar faktor i vårt gemensamma arbete. Vi söker nu en lärare i fritidshem som med övrig personal i kollegialt lärande ska ansvara för att utbildningen är varierad, skolmiljöer tillgängliga och stimulerande. Som lärare i fritidshem hos oss ingår du i ett arbetslag tillsammans med både lärare och fritidspedagoger/-ledare. Här har du tillsammans med dina fritidskollegor huvudansvaret för att vår fritidshemsverksamhet är kreativ, lustfylld och lärande för barnen. Du kommer ges möjlighet till att stödja och stimulera lärande samt väcka lusten till skapande för att på så sätt inspirera våra barn till att utforska och erövra nya intressen. Utifrån styrdokument, påhittighet, professionalitet och initiativrikedom skapas ett spännande och utmanande uppdrag där fokus ligger i att säkerställa en meningsfull fritid för eleverna. Vi ser gärna att du värdesätter samarbete, vågar tänka nytt och är trygg och tydlig i ditt uppdrag. Att du är autonom i ditt uppdrag och tar egna initiativ är en faktor som kommer att värdesättas högt. Vi erbjuder dig en arbetsplats med ett omväxlande och meningsfullt arbete med möjlighet att göra skillnad! Du är välkommen att utvecklas tillsammans med oss på Kärrdalsskolan! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i fritidshem. Har du behörighet att undervisa i fler ämnen är det meriterande. Vidare är det meriterande om du har tidigare erfarenhet av att jobba som lärare i fritidshem. För att du som är nyexaminerad skall få bästa tänkbara start i yrket kommer du att ingå i Grundskoleförvaltningens Lärarakademis introduktion för nyexaminerade lärare. Introduktionen ger dig som nyexaminerad ett nätverk med andra nyexaminerade och riktade aktiviteter under ditt första år som lärare. Du är väl insatt i våra styrdokument och kan omsätta dem i praktiken. Då våra pedagoger arbetar i arbetslag är det viktigt att du är anpassningsbar och har en god samarbetsförmåga. Du är innovativ och flexibel och trivs med att utveckla och utvecklas av en skola i förändring. Vi vill att du är en trygg person med ett gott förhållningssätt både i mötet med elever och vuxna på skolan. Du är väl insatt i och delar de värderingar som står i läroplanen. Du använder digitala verktyg som en naturlig del i din undervisning samt skapar meningsfulla raster för eleverna. I din undervisning fokuserar du på att skapa inkluderande lärmiljöer för att utveckla elever och fritidshemmets verksamhet framåt och blir på så sätt en tydlig, trygg och inspirerande ledare. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område. Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Socialförvaltningen Sydväst är en av fyra socialförvaltningar i Göteborgs Stad med runt 900 medarbetare. I stadsområdet Sydväst bor cirka 120 000 invånare och området stäcker sig från Billdal till Högsbohöjd och till södra skärgården. Förvaltningens uppdrag är att barn, unga och vuxna ska kunna leva ett tryggt och självständigt liv och att barn och unga har en rik fritid. Förvaltningen jobbar också för att stötta personer i hemlöshet till ett varaktigt boende. Genom samverkan med civilsamhälle, lokalt näringsliv och andra aktörer ska vi öka folkhälsan och tryggheten i området. I socialförvaltningen Sydväst vill vi ta tillvara på engagemanget hos alla medarbetare. Hos oss kan du påverka både ditt eget jobb och andras liv. ARBETSUPPGIFTER Socialförvaltningen Sydväst i Göteborgs Stad är en stabil förvaltning som värnar om processarbetet för våra sökande, att den är så tydlig, rättssäker och effektiv som möjligt. Stöd och försörjning i SF Sydväst är en del av avdelning Vuxen och Försörjningsstöd, där ett nära samarbete finns mellan enheterna. Vi är fyra enheter inom Stöd och försörjning med funktionsindelningar; Mottag, Rehab och Arbetsmarknad. Mottaget består av 11 socialsekreterare, två 1:e socialsekreterare och en enhetschef. Vi utökar med en socialsekreterare varför vi söker just Dig som har arbetat med försörjningsstöd och vill arbeta i ett Mottag där den ena dagen inte är den andra lik. Tjänsten är en tillsvidareanställning. En mycket viktig del i arbetet som socialsekreterare i Mottaget Försörjningsstöd är att informera våra invånare och samverkanspartner om rätten till ekonomiskt bistånd, för att främja en egen försörjning i första hand. Arbetet innebär även att på ett rättssäkert vis hantera ansökan, bedöma rätten till bistånd utifrån rättspraxis, riktlinjer och likabehandling och grundligt utreda rätten till ekonomiskt bistånd. Du har även daglig jour i icke aktuella ärenden, inbokade nybesök och backup för dina kollegor. Du behöver behärska det svenska språket väl, både i tal och skrift. Att vara socialsekreterare i Mottaget innebär även att Du behöver vara stresstålig och flexibel. Du är ansiktet utåt och kanske den första som individen har kontakt med inom socialtjänsten, varför ett professionellt och gott bemötande är mycket viktigt. I Mottaget hanteras jour, spontanbesök och telefonsamtal från individer i kris, i affekt etcetera, varför det även är viktigt att Du kan behärska ett lugn och kunna prioritera i din arbetsagenda. Arbetet i Mottaget kan innebära stunder av högt tryck men även stunder av mindre inflöde, och Du behöver kunna härbärgera den arbetspendel som blir, vara effektiv i det och samtidigt en god kollega i vårt välfungerande team. Vi kan erbjuda Dig ett varierande, intressant och utmanande arbete och en arbetsplats med fokus på god arbetsmiljö, utveckling, kvalitet och rättssäkerhet. Tjänsten inleds med en bra och gedigen introduktion. Det finns extern processhandledning att tillgå, liksom intern metodhandledning. Både vuxen och försörjningsstöds enheter sitter samlokaliserade, nära Frölunda torg med dess utbud och kollektivtrafik. Är denna tjänst intressant för Dig - tveka inte, utan sök! KVALIFIKATIONER Grundläggande förutsättning är att du har socionomexamen och har arbetat med myndighetsutövning i minst 5 år. Vi ser det som meriterande om du har arbetat med försörjningsstöd. Då det ingår mycket kommunikation behöver du behärska det svenska språket väl, både i tal och skrift. Du är trevlig och hjälpsam mot andra människor även i en stressig situation. Du visar respekt för alla du träffar på jobbet. Du är inbjudande och positiv. Du kan ändra hur du jobbar när saker förändras. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt och ser möjligheter i förändringar. Du är lugn och trygg i pressade och svåra situationer. Du kan balansera krav som ställs på dig och kan trots tidspress fatta välgrundade beslut. ÖVRIGT I den här rekryteringsprocessen kommer vi inte be om personligt brev. Du kommer istället vid ansökningsförfarandet att få svara på ett antal frågor om din kompetens som är av vikt för tjänsten. För att uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev. Har du skyddade personuppgifter skall du INTE ansöka via systemet utan kontakta rekryterande chef för hantering av din ansökan. Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda, undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra. Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi i förvaltningen för funktionsstöd en utvecklingsledare säkerhet med inriktning mot personsäkerhets- samt trygghetsskapande och brottsförebyggande arbete. Tjänsten är placerad i enheten Säkerhet som i sin tur är placerad i avdelning Kvalitet och styrning. Utöver säkerhetsfrågor så ansvarar avdelningen även för kvalitet, digitalisering, IT, telefoni, informations- och ärendehantering, juridik, arkiv samt kommunikation. Enhetens arbete omfattar personsäkerhet, fysisk säkerhet samt krisberedskap och civilt försvar där enheten ansvarar för strategisk planering och löpande uppföljning inom dessa områden. Som utvecklingsledare med inriktning mot personsäkerhets- samt trygghetsskapande- och brottsförebyggande arbete ansvarar du för att planera, genomföra och följa upp förvaltningens arbete inom personsäkerhets- samt trygghetsskapande och brottsförebyggande frågor. I din roll arbetar du även nära verksamheterna genom rådgivning och stöd till chefer, framförallt inom området personsäkerhet där du stöttar; - för att skapa säkra och trygga arbetsplatser - för att förebygga och minimera riskerna för hot, våld eller skada - och ger råd till medarbetare som blivit utsatta för hot, våld eller skada Du arbetar även med att ta fram och sammanställa beslutsunderlag till nämnd, informerar och utbildar exempelvis ledningsgrupper samt deltar i lokala samt stadenövergripande nätverk inom ditt ansvarsområde. I ditt uppdrag är du också avtalsansvarig för personlarm samt bevakningstjänster och samordnar insatser inom dessa båda områden. För att enheten ska fungera som helhet, kunna hantera toppar av belastning inom enskilda områden samt hantera semesterplanering och liknande är det viktigt att du och dina kollegor har förståelse för varandras uppgifter och enhetens samlade ansvar och uppdrag. Du och dina kollegor kan därmed komma att behöva stötta varandra inom varandras ansvarsområden. För att kunna utföra ett bra arbete krävs även samverkan med förvaltningens övriga stödfunktioner, såsom medarbetare inom HR, informationssäkerhet, fastighet, IT, inköp- och upphandling med flera. Du som söker bör gilla ett omväxlande arbete med mycket kontakter med chefer, medarbetare och kollegor i staden samtidigt som du hittar fokus och ser målet i ditt arbete med rapporter, rutiner och liknande. Välkommen med din ansökan! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskoleutbildning på motsvarande minst 2 år heltidsstudier eller kvalificerad yrkeshögskoleexamen med relevant inriktning. Skulle du också ha en eftergymnasial utbildning eller erfarenhet från socialt arbete ses det som meriterande. Du behöver ha arbetslivserfarenhet från området personsäkerhet på en strategisk nivå och det är dessutom fördelaktigt om du har arbetat som utvecklingsledare inom säkerhet i en politiskt styrd organisation. Du behöver ha god språklig förmåga i svenska i såväl tal som skrift då tjänsten kräver att du kan att skriva rapporter och utlåtanden. Det krävs också att du har god datavana och kunskaper i Office 365. För att passa i rollen som utvecklingsledare säkerhet och krisberedskap krävs att du är strategisk i tanken, men operativ i handling. Du har analytisk förmåga att hantera komplexa sammanhang som påverkar uppdraget i relation till förvaltningen för funktionsstöd och omvärlden. Arbetet innebär både en ledande och en samordnande roll, vilket ställer krav på att du är både samarbets- och serviceinriktad. För att du ska kunna genomföra ditt uppdrag väl ser vi att du bra på att planera, prioritera, strukturera, genomföra och följa upp arbetsuppgifter. ÖVRIGT Bifoga studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning. I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev. Intervjuer kommer att hållas digitalt hela dagen den 3 april samt på eftermiddagen den 4 april. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig: - Trygg anställning med goda anställningsvillkor - Heltid med möjlighet till deltid - Introduktion vid nyanställning - Kompetensutveckling - Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Du kan endast skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem eftersom all hantering av personuppgifter skall ske enligt GDPR. Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.
Socialförvaltningen Nordost arbetar för att ge invånare i nordöstra Göteborg en likvärdig och effektiv välfärd med möjlighet att leva trygga och självständiga liv. Förvaltningen ger stöd till individer och familjer enligt Socialtjänstlagen. Vi erbjuder också aktiviteter och mötesplatser som kan ge barn och ungdomar en meningsfull fritid. Dessutom arbetar förvaltningen aktivt med krisstöd, trygghetsfrågor, föreningsliv, folkhälsa samt kontakter med invånare och civilsamhälle. Välkommen till en levande förvaltning i ett dynamiskt stadsområde - här jobbar vi för gemenskap och öppenhet med fokus på dem vi är till för! ARBETSUPPGIFTER Lerje är ett HVB-hem för ungdomar boende i Nordöstra Göteborg, beläget i Hjällbo. Vår målgrupp är ungdomar i åldern 14-18 år placerade enligt SOL och LVU. Lerje har sex platser och kan ta emot ungdomar som akut-, utrednings- och behandlingsuppdrag. Vi arbetar med flexibla hemmaplansalternativ av god kvalitet och har ett nära samarbete med berörda enheter inom Socialförvaltning Nordosts Individ och familjeomsorg. En viktig del i arbetet på Lerje är samverkan och samarbetet med ungdomens familj, andra viktiga personer i ungdomens nätverk, skola, berörda enheter inom socialtjänsten med flera. En placering kan vara upp till sex månader men vi eftersträvar att få till stånd kortare placeringar. I Socialförvaltning Nordost används journalföringssystemet Treserva. Dokumentation sker dagligen. Uppdraget som sommarvikarie på Lerje är givande, spännande och utmanande. Arbetet syftar till att ge ungdomarna god omvårdnad och omsorg samt att motivera till förändring. Vård och behandling bedrivs alla dygnets timmar, året runt vilket innebär att du ofta är tillsammans med ungdomarna. På Lerje arbetar vi efter ett salutogent och kognitivt förhållningssätt. Arbetet på Lerje är miljöterapeutiskt vilket ger sig uttryck att man använder den fysiska och sociala miljön i vardagen för att främja en positiv utveckling hos ungdomarna. Förutsättningarna i behandlingsarbetet innebär i praktiken en utmaning i att klara av att både vara flexibel, anpassningsbar och gränssättande på en och samma gång. En viktig del av vårt dagliga arbete är samtal med ungdomarna, både enskilt och i grupp. Du måste kunna arbeta självständigt men samarbete med dina närmsta kollegor och andra i nätverket är förstås också en mycket viktig del i arbetet. Arbetspassen innebär kväll-, natt- och helgtjänstgöring. På helger och kvällar är man alltid två behandlare i tjänst. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är student på till exempel socionom- eller socialpedagogprogrammet eller som har erfarenhet av behandlingsarbete på HVB. Det är meriterande om du tidigare arbetat som stöd åt ungdomar. Du är ansvarstagande, samarbetsinriktad och prestigelös. Du har ett mycket gott bemötande och har lätt för att skapa förtroendefulla relationer och goda samarbeten med dem du möter. Du har hög integritet och en professionell inställning till ditt arbete. Vidare ser vi att du är ödmjuk, pålitlig och bidrar till ett gott arbetsklimat i gruppen. Du som söker bör ha goda möjligheter att vara flexibel och kunna arbeta på kort varsel såväl som mer planerat. Vårt arbete med urval och intervjuer kan komma att påbörjas redan före sista ansökningsdatum, så varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag. Vi ser fram emot din ansökan! ÖVRIGT Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Stadsområdet har goda kommunikationer och närhet till Göteborgs centrum. Här finns unika naturområden och en varierad bebyggelse där utveckling, förnyelse och expansion sker inom många områden. Stadsområdets struktur och mångfalden bland invånare och medarbetare gör arbetet hos oss utvecklande och lärorikt. Som anställd hos oss gör du en viktig insats för att Nordost ska vara ett attraktivt område att leva, verka och bo i. Genom ditt arbete är du med och utvecklar staden tillsammans med andra. Vill du vara en del av detta?
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 295 jobb