Lärare i fritidshem till Torslanda anpassad grundskola 1–9

I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen. Bli en av oss! Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att: • öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande. • skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat. • öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar. Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige. Vi ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, anpassad grundskola, kulturskolan och fritidshemmen. I förvaltningen finns 138 kommunala grundskolor där nästan 47 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 9 700 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola. Följ gärna vår resa på Linkedin: https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltning ARBETSUPPGIFTER Torslanda anpassad grundskola ingår i ett skolområde med tre grundskolor i centrala Torslanda och kommer till höstterminen 2024 att dela lokaler med både Torslandaskolan 79 och den nybyggda Torslandaskolan F6. Under höstterminen 2024 utökar Torslanda anpassad grundskola sin kapacitet och är därför i behov av nya medarbetare. Inom verksamheten finns både ämnesklasser och ämnesområdesklasser men det finns hybridlösningar för att till exempel tillgodose elever i behov av kombinerade kursplaner. Skolan ligger med närhet till olika naturområden, som utmärks av såväl skog som hav, vilket ger rika möjligheter till en stimulerande lärmiljö i skola och fritids. Torslanda anpassad grundskola söker nu legitimerad lärare i fritidshem mot anpassad grundskola. Som lärare i fritidshem kommer du att ingå i ett arbetslag med lärare och elevassistenter. Uppdraget innebär ett ansvar för fritidsverksamheten, som präglas av ett omfattande värdegrundsarbete kring att utveckla eleverna i sociala sammanhang. Fritidshemsverksamheten ska erbjuda tillgängliga och stimulerande lärmiljöer, för alla elever. Som lärare i fritidshem ska du därför organisera verksamheten utifrån behov på både individ- och gruppnivå. I tjänsten ingår även att arbeta integrerat i skolverksamheten under skoltid, tillsammans med lärare och elevassistenter. Det innebär att samplanera, genomföra och utvärdera både skol- och fritidsverksamhet. Samarbete utgör därför en central del av uppdraget. Genom tillsammansarbete kan personalen nå helhetsperspektiv på såväl individ- som gruppnivå, för att på så vis kunna anpassa och utveckla lärmiljöerna med elevernas utveckling och lärande i fokus. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad lärare i fritidshem. Det är meriterande om du även har erfarenhet av: •att arbeta i fritidshem •organiserad uteverksamhet/rastaktiviteter •AKK (bildstöd och TAKK) samt erfarenhet och kunskap om tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande •arbete inom anpassad grundskola med flera olika elevgrupper/ funktionsvariationer Vi söker en medarbetare som är lyhörd, flexibel och utgår från ett positivt förhållningssätt i mötet med andra människor. Du ska ha ett intresse för att tillsammans med oss skapa en skola och fritidsverksamhet som genomsyras av trygghet och nyfikenhet. På så vis skapas goda grunder för elevernas utveckling och lärande. Som lärare i fritidshem ska du vara väl förtrogen med styrdokumenten för fritidshemsverksamhet och kunna sjösätta dessa, med kreativitet och utveckling i fokus. I rollen behöver du ha ett starkt engagemang för fritidshemmets syften och mål, samt ha förmåga att sprida detta inom verksamheten. Du ska uppvisa ett inkluderande förhållningssätt, vilket till exempel innebär att du behöver kunna möta varje barn utifrån individuella förutsättningar och behov. Det är viktigt att du kan inge trygghet och förtroende både hos eleverna och deras vårdnadshavare. Vidare är den pedagogiska förmågan högst centralt. Du ska exempelvis kunna entusiasmera, skapa delaktighet och uppmuntra till kommunikation. Vi välkomnar också dig som nyexaminerad att söka tjänsten. Rekrytering sker löpande. Tjänsterna tillsätts under förbehåll att de inte tas i anspråk av interna skäl. För att du som är nyexaminerad skall få bästa tänkbara start i yrket kommer du att ingå i Grundskoleförvaltningens Lärarakademis introduktion för nyexaminerade lärare. Introduktionen ger dig som nyexaminerad ett nätverk med andra nyexaminerade och riktade aktiviteter under ditt första år som lärare. ÖVRIGT Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

30 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Landskapsarkitekt

Stadsmiljöförvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet. Vi arbetar för att skapa tillgängliga, attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. Förvaltningen äger och förvaltar spårvagnsnätet i Göteborg. På förvaltningen arbetar cirka 900 personer. Stadsmiljöförvaltningen är en del av de stadsutvecklingsförvaltningar som finns i Göteborgs Stad. Gemensamt arbetar vi med att skapa förutsättningar för en fungerande infrastruktur, bostäder och lokaler med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv. ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och utveckla Göteborg i syfte att skapa varierade, hållbara och hälsosamma livsmiljöer? Då finns det nu en intressant tjänst för dig som landskapsarkitekt på Stadsmiljöförvaltningen. På enheten Park- och trafikplaneringsenheten arbetar elva engagerade personer som alla bidrar med hög kompetens och engagemang för att utveckla Göteborgs offentliga rum. På enheten finns flera erfarna trafikplanerare, landskapsarkitekter, handläggare för bygglovsremisser samt en konststrateg. Som landskapsarkitekter på enheten arbetar vi med både strategisk planering och i investeringsprocessens tidiga skeden. Vi planerar och utvecklar den befintliga stadens parker, naturområden, torg, kajer och gator. Målet är att skapa en god gestaltad livsmiljö som tillvaratar och utvecklar sociala, ekologiska och kulturella värden. Inom den strategiska planeringen tar vi exempelvis fram fördjupade grönplaner och deltar i stadens strategiska arbete med områdesplanering tillsammans med andra stadsutvecklande förvaltningar. Vi deltar även i förvaltningsövergripande forum för exempelvis gestaltad livsmiljö och grönstrategiska frågor. I investeringsprocessens tidiga skeden arbetar vi med att ta fram förstudier för en utpekad plats eller geografi i staden. I förstudieskedet utreder vi och beskriver förutsättningar och behov samt föreslår åtgärder och tar fram en konceptuell gestaltning för platsen. Förstudierna ligger till grund för de investeringsprojekt som staden förverkligar under kommande år. I rollen ingår även att delta i verksamhetsutveckling där vi utvecklar våra arbetssätt och processer. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en yrkesexamen som landskapsarkitekt (master) eller likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer är relevant. Vi tror att du har arbetat i minst fem år som landskapsarkitekt och det är meriterande om du har arbetat inom kommunal verksamhet eller med kommun som beställare. Vi tror även att du har erfarenhet av att planera och gestalta offentliga miljöer. Vi söker dig som är driven, idérik och har ett starkt engagemang för ditt arbete. Du behöver ha god samverkans- och kommunikationsförmåga samt vara strukturerad för att lyckas i rollen. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid (undantag på vissa avdelningar), friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/stadsmiljo-goteborgs-stad/

30 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Trafikplanerare

Stadsmiljöförvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet. Vi arbetar för att skapa tillgängliga, attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. Förvaltningen äger och förvaltar spårvagnsnätet i Göteborg. På förvaltningen arbetar cirka 900 personer. Stadsmiljöförvaltningen är en del av de stadsutvecklingsförvaltningar som finns i Göteborgs Stad. Gemensamt arbetar vi med att skapa förutsättningar för en fungerande infrastruktur, bostäder och lokaler med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv. ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och utveckla Göteborg i syfte att öka det hållbara resandet och skapa hälsosamma livsmiljöer? Då finns det nu en intressant tjänst för dig som trafikplanerare på Stadsmiljöförvaltningen. På enheten Park- och trafikplaneringsenheten arbetar elva engagerade personer som alla bidrar med hög kompetens och engagemang för att utveckla Göteborgs offentliga rum. På enheten finns flera erfarna trafikplanerare, landskapsarkitekter, handläggare för bygglovsremisser samt en konststrateg. Som trafikplanerare får du möjlighet att utforska potentialen i gaturummen i syfte att prioritera hållbara transporter och ytor för vistelse. I den befintliga staden planerar vi därför för nya cykelbanor, förstärkt kollektivtrafik, kanske en bredare trottoar i solläge eller gator med fler träd som bidrar till att stärka stadens ekosystemtjänster. Arbetet innebär att få trafiksystemens uppbyggnad och utformningen av gatan att takta med varandra. Det innebär att både jobba med planeringen av trafik i lite större stadsområden och också att genomföra förstudier för konkreta åtgärder, som kan bidra till att realisera systemets uppbyggnad. Förstudierna ligger till grund för de investeringsprojekt som staden förverkligar under kommande år. Förutom att arbeta med kollegorna på enheten kommer du ha mycket samverkan med strateger och olika specialister - på Stadsmiljöförvaltningen men även på de andra stadsbyggande förvaltningarna. Tjänsten innebär att föra mycket dialog för att förankra nya förslag på åtgärder. Det kan även ingå att i viss mån stötta pågående projekt i utformningsfrågor. KVALIFIKATIONER Det är viktigt att du har några års erfarenhet inom trafikutformning och/eller trafikplanering i komplexa stadsmiljöer. Vi värdesätter arbetslivserfarenhet i bedömningen. Du har också en för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning. Meriterande är att ha erfarenhet av CAD och gärna erfarenhet av trafikanalys. Vi söker en person med mycket driv, som är kreativ och idérik. Du behöver samtidigt ha ett ordningssinne, vara strukturerad och ha fokus på din leverans. Det krävs en hel del kunnande både om riktlinjer för trafikutformning och trafikplanering. Det viktiga är ha ett sinne för att identifiera vilka möjligheter som trafikens systemuppbyggnad och den specifika utformningen tillsammans kan bidra till. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid (undantag på vissa avdelningar), friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/stadsmiljo-goteborgs-stad/

30 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Planeringsledare hemlöshetsfrågor

Varje dag under hela året spelar exploateringsförvaltningen en central roll i Göteborgs tillväxt och utveckling i nya bostadsområden, väg- och spårvägssträckor, broar, tunnlar, samtidigt som vi skapar förutsättningar för framtidens boende och näringsliv i egenskap av markägare. Förvaltningen arbetar också med att anskaffa och förvalta bostäder till hushåll som själva har svårt att ordna ett eget boende, samtidigt som vi arbetar aktivt med att få hemlösheten i Göteborg att upphöra till 2028. Exploateringsförvaltningen är en del av de stadsutvecklingsförvaltningarna som finns i Göteborg Stad. Gemensamt arbetar vi med att skapa förutsättningar för en fungerande infrastruktur, bostäder och lokaler med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv. Besök gärna https://goteborg.se/wps/myportal/start/jobba-i-goteborgs-stad/vara-verksamheter/jobba-pa-eploateringsforvaltningen eller följ oss på Linkedin https://www.linkedin.com/company/exploateringsforvaltningen-goteborgs-stad/ ARBETSUPPGIFTER Förvaltningen har det övergripande ansvaret för att utveckla och genomföra stadens plan för att bekämpa hemlöshet. Arbetet syftar till att skapa långsiktiga lösningar och förbättra livet för dem som drabbas av hemlöshet i vår stad. Vi söker en engagerad och erfaren planeringsledare för hemlöshetsfrågor till en spännande och meningsfull roll där du får vara med och göra verklig skillnad för människor i Göteborg. Som planeringsledare har du helhetsansvaret för att leda och koordinera genomförandet av stadens hemlöshetsplan. Framtagande och uppföljning av planen är ett arbete som görs i dialog och samarbete med andra aktörer som förvaltningar, fastighetsbolag och idéburna aktörer. I nära samarbete med bland annat stadens socialförvaltningar leder du det årliga arbetet med hemlöshetskartläggning för staden och kommunicerar resultaten internt och externt. Du tar fram underlag till tjänsteutlåtanden och hanterar frågor från andra kommuner, media, forskare och studenter. Du leder delprojekt inom området och medverkar i att ta fram underlag och konkreta lösningar utifrån politiskt fattade beslut. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning inom samhällsvetenskap, socialt arbete, stadsplanering eller liknande, med goda kunskaper om sociala frågor inom ramen för bostadsfrågor som en del av hållbar utveckling. Har du erfarenhet av att arbeta med hemlöshetsfrågor eller relaterade områden är det meriterande, gärna från en samordnande roll. För att trivas med arbetet behöver du vara en driven projektledare som arbetar självständigt och tar egna initiativ för att komma framåt. Du är bekväm med att kommunicera med olika intressenter genom såväl möten som i text. ÖVRIGT Vi vill att Exploateringsförvaltningen ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev. Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.

30 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Yrkeslärare inom trädgård sökes till Studium

Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad. Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, anpassad gymnasieskola, komvux som anpassad utbildning, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling. I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång. ARBETSUPPGIFTER Vuxenutbildningens egenregi utbildar ca 3 200 studerande inom kommunal vuxenutbildning, sfi och uppdragsutbildning och har ca 170 medarbetare. När vi frågar vår personal vad som utmärker Studium framhävs den speciella Studium-stämningen. Här råder glödande mångfald, kollegial värme och ett stort engagemang. Vi brinner för undervisning och bedriver den på fyra attraktiva adresser runt om i staden. Förutom att vara en viktig funktion i samhället berikas kvaliteten på undervisningen av en bred kompetens, tillräckligt med resurser för både elever och personal. Besök gärna vår hemsida för mer information www.studiumgbg.se Arbetsbeskrivning: Arbetet består i huvudsak av vuxenundervisning i vår trädgårdsutbildning Trädgårdsarbetare med inriktning skötsel och anläggning för elever med siktet inställt på ett arbete inom yrkesområdet. Undervisning inom uppdragsutbildning kan också förekomma. Arbetet genomförs och planeras i nära samverkan med skolledning, elever och kolleger och med arbetsplatser i branschen. Planering och utveckling av undervisningsmetoder för yrkesutbildning, språkutvecklande arbetssätt, arbete med APL, samt arbete med utveckling av nya utbildningar ingår i arbetet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är behörig och legitimerad yrkeslärare med bred yrkeserfarenhet från den gröna näringen. Erfarenhet av pedagogiskt utvecklingsarbete till exempel i form av kollegialt lärande med fokus på samverkan skola arbetsliv och språkutvecklande arbetssätt är meriterande. Du är en person som ser möjligheter och är van att ta initiativ och eget ansvar. Du fungerar också väl i grupp och ser vinsten i att arbeta tillsammans i lag mot gemensamma mål. Du har ett lösningsfokuserat men strukturerat förhållningssätt och är processorienterad. Du är bra på relationsbyggande, motivationsarbete och på att locka fram människors potential. Stor flexibilitet för att möta varierade utbildningsbehov över tid och förmåga till snabb omställning, samt förmåga att anpassa undervisning och arbetssätt efter olika målgrupper är särskilt viktiga kompetenser. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet, ett strukturerat arbetssätt, kreativitet och samarbetsförmåga. Vi söker till 1 tillsvidaretjänst på heltid samt 1 visstidstjänst med start september/oktober på 50-100% Tjänsterna tillsätts utifrån erforderligt tjänsteunderlag. Intervjuer sker löpande. ÖVRIGT Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas. Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan.

29 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Projektledare byggnation till Masthuggskajen

Varje dag under hela året spelar exploateringsförvaltningen en central roll i Göteborgs tillväxt och utveckling i nya bostadsområden, väg- och spårvägssträckor, broar, tunnlar, samtidigt som vi skapar förutsättningar för framtidens boende och näringsliv i egenskap av markägare. Förvaltningen arbetar också med att anskaffa och förvalta bostäder till hushåll som själva har svårt att ordna ett eget boende, samtidigt som vi arbetar aktivt med att få hemlösheten i Göteborg att upphöra till 2028. Exploateringsförvaltningen är en del av de stadsutvecklingsförvaltningarna som finns i Göteborg Stad. Gemensamt arbetar vi med att skapa förutsättningar för en fungerande infrastruktur, bostäder och lokaler med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv. Besök gärna https://goteborg.se/wps/myportal/start/jobba-i-goteborgs-stad/vara-verksamheter/jobba-pa-eploateringsforvaltningen eller följ oss på Linkedin https://www.linkedin.com/company/exploateringsforvaltningen-goteborgs-stad/ ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och leda utbyggnaden av Masthuggskajen, ett projekt inom Älvstaden, Nordens största stadsutvecklingsprojekt? Masthuggskajen är en del av Vision Älvstaden. Här växer en ny hållbar stadsdel fram som kommer att komplettera det redan vimlande stadslivet runt Järntorget och Långgatorna. Utöver gator, parker och torg kommer det att byggas 1 300 nya bostäder (både hyresrätter och bostadsrätter) och 5 000 6 000 nya arbetsplatser. Läs mer på www.masthuggskajen.se om projektet. Projektet utgör en mycket viktig del i framtidens Göteborg. Det är en unik möjlighet för dig att ta täten när Göteborg ska utvecklas till en härlig och inbjudande storstad där både livskvalité och näringsliv sprudlar. Avdelning Stora projekt ansvarar för planering och genomförande av stora projekt/program som bedöms vara komplexa och ha stor strategisk betydelse för Göteborg. Om du vill gå till jobbet och veta att du gör en viktig insats är det här ett jobb för dig. Hos oss finns stora möjligheter att utveckla din kompetens med nya utmaningar! Vi på avdelning Stora projekt söker en projektledare med uppgift att leda delar av utbyggnaden av Masthuggskajen. Du kommer att ingå i en beställarorganisation med andra projektledare och stödfunktioner. Vi befinner oss just nu i genomförandefasen med en utförandeentreprenad som genomförs i partnering med entreprenören. Projektledare byggnation kommer ha en central roll i omvandlingen av Masthuggskajen. Första Långgatan ska bli en boulevardliknande stadsgata med höga träd och breda gång- och cykelbanor. Masthamngatan eller Nya Långgatan som den också kallas ska bli en plats för lek och aktivitet med mycket grönska. Vi bygger två nya parker och på den nya halvön som byggs ut i älven blir det både ett färjeläge och bryggor för att möta vattnet. I rollen som Projektledare byggnation kommer du: • Leda byggprojektet tillsammans med huvudprojektledaren och stadens projektorganisation • Delta i samverkansarbetet tillsammans med entreprenören • Samverka med och samordna genomförande och bygglogistik med andra byggaktörer inom exploateringsområdet • Ansvara för projektstyrning och uppföljning inom byggprojektets ramar för tid, kostnad och innehåll KVALIFIKATIONER Vi söker dig med ingenjörsutbildning på högskolenivå eller motsvarande relevant kompetens förvärvad på annat sätt som arbetsgivaren bedömer som likvärdig samt: • Flerårig arbetserfarenhet från mark- och anläggningsprojekt varav minst 3 år i ledande ställning i rollen som projektledare, uppdragsledare, platschef eller liknande inom anläggningsbranschen • Erfarenhet av arbete i stora, komplexa stadsutvecklingsprojekt i storstadsmiljö (storstad = minst 200 000 invånare, källa SKR) • Erfarenhet av arbete med partnering/samverkansentreprenader är meriterande • Kunskaper i entreprenadjuridik och AMA-systemet • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska Som projektledare är du van vid att följa upp och prognostisera ditt byggprojekt. Vi värderar också om du har erfarenhet av att arbeta inom offentlig sektor och har förståelse för det regelverk som finns inom den kommunala sektorn. Som person är du en drivande, strukturerad och lyhörd lagspelare som besitter ett helhetsperspektiv för att på bästa sätt leda både grupp och entreprenörer mot samma mål. Du har en god kommunikationsförmåga både i tal och skrift likväl som att du kan skapa och bibehålla goda relationer. För att trivas i rollen behöver du också vara prestigelös och ha en vilja till att hitta fungerade lösningar utifrån olika perspektiv och samarbeten. Du finner en stolthet och engagemang i att vara med och utveckla Göteborg. Varmt välkommen med din ansökan! Intervjuer för denna tillsättning kommer att ske 29/5 samt 4/6. ÖVRIGT Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id/personbevis utfärdat av Skatteverket och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Vi vill att exploateringsförvaltningen ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev. Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.

29 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Verksamhetsutvecklare till utbildningsenheten

Arbetsmarknads och vuxenutbildning har både det övergripande ansvaret för stadens kommunala vuxenutbildning och för hela stadens arbetsmarknadspolitiska åtgärder. Tillsammans skapar vi förutsättningar för studier och arbete för göteborgare i alla åldrar, allt ifrån ungdomar som ska få sina första jobb till vuxna som ska ges möjlighet att byta yrkesbana. För att lyckas med vårt uppdrag samarbetar vi med både modiga entreprenörer, akademin, världsomspännande företag och självklart med övriga staden. Hos oss ger du såväl göteborgare som näringslivet nya möjligheter, varje dag. Vi är förvaltningen som rustar göteborgaren för både nutid och framtid! ARBETSUPPGIFTER Som verksamhetsutvecklare på vuxenutbildningsenheten jobbar du i tätt samarbete med dina teamkollegor, bestående av rektor och administratör. Teamet ansvarar för planering, beställning och uppföljning av upphandlad komvux, för närvarande inom gymnasiala yrkesutbildningar inom vård och omsorg samt barn och fritid. Teamet ansvarar också för det systematiska kvalitetsarbetet och uppföljningen av de upphandlade komvuxutbildningarna i staden, inom ovan nämnda områden. Uppföljningen sker utifrån både nationella styrdokument, politiska mål och ramavtalsefterlevnad. Som verksamhetsutvecklare på enheten initierar och projekt-/processleder du pedagogiska och administrativa utvecklingsområden, implementerar nya lagförändringar och ansvarar för de uppgifter som delegerats av rektor och enhetschef. Du kommer att vara kontaktperson i olika typer av elevärenden och delta i forum för elevinflytande. Du arbetar även med information och kommunikation om utbildningarna. Uppdraget kräver ett stort mått av samarbetsförmåga, så väl internt på enheten som över enhets- och avdelningsgränser på förvaltningen samt mot externa parter så som upphandlade leverantörer, stadens egenregi, andra förvaltningar, regionala forum, branschforum och näringsliv. Förmåga till självledarskap och struktur är en förutsättning, då arbetsuppgifterna är många, breda och ofta pågår parallellt med varandra. KVALIFIKATIONER Vi söker en medarbetare med helhetssyn som är lyhörd, lojal och administrativt lagd och som brinner för kommunal vuxenutbildning. Du som får tjänsten ska ha lärarlegitimation och gärna ha haft utvecklingsansvar, kanske som förstelärare eller utvecklings-/projektledare. Meriterande är om du är legitimerad yrkeslärare, gärna inom vård- och omsorg. Meriterande är erfarenhet av vård- och omsorgsutbildningar och arbete med Äldreomsorgslyftet. Det är också meriterande med erfarenhet av att ha jobbat med komvux på entreprenad. Därutöver ska du ha god förmåga att uttrycka dig i svenska både tal och skrift, samt vara van att hålla presentationer inför grupp. Eftersom vi står inför byte av administrativt verksamhetssystem är det bra om du är van att lära dig att använda nya digitala system och verktyg. Rollen som verksamhetsutvecklare på förvaltningen kräver att du är lyhörd och att aktivt söker efter andras synpunkter och perspektiv samt är mottaglig för dem genom att visa respekt, hänsyn och omtanke. Du behöver kunna upprätta tydliga mål och planera aktiviteter och projekt i god tid och ser till att arbetet slutförs och följs upp. För dig som känner igen dig i den här profilen finns stora möjligheter i rollen och på arbetsplatsen. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vänligen bifoga till din ansökan lärarlegitimation eller andra examensbevis. Arbetsmarknad och vuxenutbildning erbjuder en arbetsplats i kontinuerlig utveckling. Vi arbetar för en hälsofrämjande och god arbetsmiljö. Vi erbjuder bland annat flexibel arbetstid, friskvård och cykelförmåner. För oss ses mångfald som en styrka i vårt gemensamma uppdrag. Vi rekryterar utifrån en kompetensbaserad rekryteringsprocess för att säkerställa en rättvis och jämlik rekrytering. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår sida på LinkedIn. https://www.linkedin.com/company/arbetsmarknad-och-vuxenutbildning-g%C3%B6teborgs-stad/ Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och undanber oss därför ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

29 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Planeringsledare med inriktning mot klimatanpassning

En hållbar stad öppen för världen. Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Hos oss jobbar du tillsammans med fler än 60 000 kollegor för ett gott liv för alla i vår stad. Vi skapar en bra vardag för boende, besökare och näringsliv och vi är stolta över att vara en av landets mest innovativa städer. Stadsledningskontoret i Göteborgs Stad är kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges förvaltning. Kontorets uppdrag är att stödja kommunstyrelsen i att leda, samordna och följa upp Göteborgs Stads verksamheter, ekonomi och övrig strategisk planering. ARBETSUPPGIFTER Arbetsplatsen: Stadsledningskontoret stödjer kommunstyrelsens ledning, samordning och uppföljning av Göteborgs Stads samlade verksamhet. Kontoret är indelat i områden och där område Utveckling och hållbarhet ansvarar för att samordna och driva utveckling av övergripande frågor som ger resultat inom stadens verksamheter, samt nytta för de vi är till för. Inom området finns fyra avdelningar Samhällsutveckling och hållbarhet är en av dem. Avdelningen Samhällsutveckling och hållbarhet ansvarar för uppdrag inom hållbar samhällsutveckling där kommunstyrelsen har ett uttalat ansvar eller stadsledningskontoret fått ett riktat uppdrag, med syftet att åstadkomma en samhällsförändring. Vi söker nu en planeringsledare med fokus på samordning inom området klimatanpassning. På avdelningen finns ca 18 medarbetare. Avdelningens uppdrag kan skifta över tid, för närvarande är några av avdelningens uppdrag Jämlik stad, klimatanpassning, samordning och stöd för att motverka segregation och stadens centrala samordningsfunktion för Agenda 2030. Avdelningen ansvarar även för övergripande frågor som rör mänskliga rättigheter, jämställdhet, folkhälsa och nationella minoriteter. Göteborg är kärnan i en expansiv storstadsregion. Staden är i en stark utvecklingsfas med många intressanta utmaningar för att nå en hållbar framtid. Stadens geografiska läge innebär särskilda utmaningar avseende vattenfrågor och anpassning till ett förändrat klimat; därför har staden under lång tid arbetat med stigande vatten, översvämning och andra klimatanpassningsfrågor. Vi arbetar i nära samverkan med andra avdelningar inom stadsledningskontoret, övriga förvaltningar och bolag inom staden samt externa samverkansparter i regionen, nationellt och på EU-nivå. Arbetet ger goda möjligheter till helhetssyn på Göteborgs Stad, dess organisation och verksamhet. Uppdraget omfattar att med ett helhetsfokus och långsiktighet följa utveckling, driva påverkansarbete, samordna och leda processer och utvecklingsarbete. Som planeringsledare ansvarar du tillsammans med kollegor för att på en kommunövergripande strategisk nivå hantera frågeställningar inom området. Det innebär bland annat att du kommer att delta i ett antal befintliga staden-interna nätverk och arbetsgrupper. Arbetet innebär också att bidra i kontorets beredning av beslutsunderlag till kommunstyrelsen och kommunfullmäktige. KVALIFIKATIONER I arbetet ingår att vid behov medverka i regionala, nationella och internationella nätverk, samarbeten och projekt som representant för Göteborgs stad. Det innebär utmanande arbetsuppgifter med hög komplexitet där överblick, helhetssyn och initiativförmåga är viktigt. Du som söker ska ha relevant akademisk examen som exempelvis ingenjör, arkitekt, naturvetare eller annan examen som arbetsgivaren bedömer relevant. Du ska ha erfarenhet av arbete med utvecklings- och förändringsarbete inom klimatanpassning, stadsutveckling i bred bemärkelse eller därtill närliggande områden. Du ska ha god förståelse för de samhällsutvecklande processerna. Du ska ha erfarenhet av ledning och styrning på strategisk nivå samt ha arbetat med politiska besluts- och beredningsprocesser. Vi ser gärna att du har ledarerfarenhet. Vi vill att du: - Har en god förmåga att analysera komplexa sammanhang - Kan hantera breda och långsiktiga perspektiv inom verksamhetsområdet - Har en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift - Kan skapa goda relationer och delaktighet i ditt arbete och i organisationer - Har intresse för samhällsfrågor och den politiska beslutsprocessen - Kan arbeta proaktivt och ta initiativ till förändring ÖVRIGT Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för boende, besökare och näringsliv. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi på Stadsledningskontoret vill att alla våra medarbetare ska vara delaktiga i att skapa arbetsplatser som genomsyras av respekt, jämställdhet, medinflytande, arbetsglädje och utveckling. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

29 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Socialsekreterare till Unga Vuxna i Nordost

Socialförvaltningen Nordost arbetar för att ge invånare i nordöstra Göteborg en likvärdig och effektiv välfärd med möjlighet att leva trygga och självständiga liv. Förvaltningen ger stöd till individer och familjer enligt Socialtjänstlagen. Vi erbjuder också aktiviteter och mötesplatser som kan ge barn och ungdomar en meningsfull fritid. Dessutom arbetar förvaltningen aktivt med krisstöd, trygghetsfrågor, föreningsliv, folkhälsa samt kontakter med invånare och civilsamhälle. Välkommen till en levande förvaltning i ett dynamiskt stadsområde - här jobbar vi för gemenskap och öppenhet med fokus på dem vi är till för! ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en socialsekreterare till vår unga vuxna grupp då en av våra medarbetare går till ett annat uppdrag. Vuxenenheten 3 är en utredningsenhet inom socialförvaltningen Nordosts myndighetsutövning. Enheten präglas av humor och samarbetsvilja samt en önskan om att göra skillnad för varje individ. Enheten består av två grupper; en unga vuxna grupp (18-25) och en vuxengrupp (26 +) samt tre arbetsledare. Unga Vuxna gruppen består av 11 socialsekreterare och två arbetsledare. I unga vuxna gruppen ingår även socialsekreterare som arbetar riktat mot kriminalitet inom Team SIG. Som ny socialsekreterare på enheten får du ta del av ett introduktionsprogram och du kommer att få en egen mentor som stöttar under det första året. Enheten har sedan april 2023 ett samlat ansvar för myndighetsutövning avseende unga vuxna personer i hela Nordost. I ditt dagliga arbete som socialsekreterare i unga vuxna gruppen kommer du att utreda ansökningar och följa upp insatser utifrån socialtjänstlagen (SoL), lagen med särskilda bestämmelser om vård av unga (LVU) och utifrån lagen om vård av missbrukare i vissa fall (LVM). Socialförvaltningen Nordost har fem vuxenenheter som arbetar med personer från 18 år. Vi har en mottagningsenhet som tar emot och fördelar ärenden till de andra utredningsenheterna, där Vuxenenheten 3 ingår. Därutöver har vi en enhet med utförarresurser av olika slag. Utgångspunkten för oss alla är socialtjänstlagen samt de politiskt fastställda målen. Arbetet präglas av intensiv samverkan med de andra enheterna inom socialförvaltningen men även med externa parter såsom Polis och sjukvård. Du arbetar aktivt med varje individ genom förändringsledning, upprättar en plan och stöttar individen i att genomföra denna. Stödet kan se olika ut beroende på behov av insats. Arbetet innebär myndighetsutövning med krav på rättssäkerhet, gemensamt förhållningssätt och likvärdiga bedömningar. Självklart erbjuds kontinuerlig metodhandledning av 1:e socialsekreterare där den egna grupperingen är en viktig del samt extern processhandledning. Arbetsplatsen präglas av ett gott arbetsklimat, gedigen erfarenhet och kompetens samt hjälpsamhet mot varandra. Möjlighet till hemarbete finns. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad socionom. Det är av stor vikt att du är förtrogen med de lagstiftningar och övriga bestämmelser som styr verksamheten. Du inser vikten av en rättssäker handläggning och förstår vad det innebär i praktiken. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning med LVU och LVM, med utredningar, bedömningar och verkställande av beslut. För att passa in i rollen är det av stor vikt att du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du har en öppen och positiv attityd då du har brukarens/kundens behov som utgångspunkt för ditt agerande. Vidare så behöver du ha lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar. För att axla uppdraget är det av stor vikt att du kan arbeta effektivt under stress, kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer. Du skiljer på sak och person och kan ta välgrundade beslut under tidspress. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev. Har du skyddade personuppgifter skall du INTE ansöka via systemet utan kontakta rekryterande chef för hantering av din ansökan. Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Stadsområdet har goda kommunikationer och närhet till Göteborgs centrum. Här finns unika naturområden och en varierad bebyggelse där utveckling, förnyelse och expansion sker inom många områden. Stadsområdets struktur och mångfalden bland invånare och medarbetare gör arbetet hos oss utvecklande och lärorikt. Som anställd hos oss gör du en viktig insats för att Nordost ska vara ett attraktivt område att leva, verka och bo i. Genom ditt arbete är du med och utvecklar staden tillsammans med andra. Vill du vara en del av detta?

29 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Ekonomiansvarig

Göteborgsregionens Fritidshamnar AB – Grefab – med kommunerna Göteborg, Mölndal, Partille och Ale som delägare har utvecklats till den största i sitt slag i Europa. Bolaget anlägger, driver och utvecklar fritidsbåtshamnar och administrerar idag tolv anläggningar med över 7 000 båtplatser. Organisationen består av 25 medarbetare som till största delen arbetar ute i hamnarna med drift och tillsyn. Grefabs huvudkontor ligger i centrala Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som har lång erfarenhet och känna dig trygg med att självständigt ansvara för all bolagets redovisning och hela det övergripande ansvaret för bokslutsarbetet. I rollen som ekonomiansvarig krävs det att du är mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört och att du kontrollerar och följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet. Du är ett nära stöd till chefer samt närmsta stöd till VD i ekonomifrågor. I ett mindre bolag förekommer många andra arbetsuppgifter också. Du kommer också att vid behov delta ingå i bolagets ledningsgrupp. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • En högskoleutbildning med inriktning mot företagsekonomi eller motsvarande kunskaper. • Flera års erfarenhet av att ha arbetat i en liknande roll • Erfarenhet av att självständigt göra bokslut och årsredovisning, inkomstdeklaration, moms och arbetsgivaravgifter. • Kunna analysera resultaträkningen • Erfarenhet av att göra månads ,årsbokslut, internkontroll, budget och prognos • Du ska även ha goda kunskaper inom Office-paketet och då särskilt i Excel. • För denna tjänst behöver du ha mycket goda kunskaper i svenska språket och kunna uttrycka dig i väl i tal och skrift. • Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Som person har du en helhetssyn, du är strukturerad och kan organisera och prioritera ditt arbete så att det blir utfört i rätt tid och med kvalitet. Du har lätt för att samarbeta och kan organisera ditt arbete efter behov. Meriterande om du har: • Självständigt arbetat med redovisning i ett kommunalt bolag tidigare • Erfarenhet av att arbeta i Agresso Ekonomisystem • Erfarenhet av att arbeta i Hypergene BUPA, Cognos, Stratsys, Personec ekonomiroll, Bokksus och PAL anläggningsregister. • Erfarenhet av att ha arbetat i en politisk styrd organisation Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga kompetenser. Som person är du drivande och tar initiativ och ser till att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar själv eller tillsammans med andra. Din goda samarbetsförmåga är därför en förutsättning. Välkommen med din ansökan ! ÖVRIGT Kontoret ligger centralt i Gårda och det finns bra kommunikationer. För att du ska trivas och må bra erbjuder vi förmåner som friskvårdsbidrag och medarbetarstöd. Vill du veta mer om oss hittar du oss på www.grefab.se Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vårt arbete med urval och intervjuer kan komma att påbörjas före sista ansökningsdatum så skicka in din ansökan redan idag. I vårt arbete utgår vi från Göteborgs Stads förhållningssätt: • Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för • Vi bryr oss • Vi arbetar tillsammans • Vi tänker nytt Till annonsförsäljare och bemannings. och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings. och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

29 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024