Vi skapar framtiden i Göteborg – en lektion i taget Varje vardag möts tusentals barn och unga i våra skolor – med dem formar vi framtidens Göteborg. I grundskoleförvaltningen är vi 10 000 engagerade medarbetare som jobbar tillsammans för att alla elever ska få lyckas och växa, oavsett bakgrund eller förutsättningar. Du har en viktig roll i att skapa en likvärdig skola med hög kvalitet, där du både får utvecklas och utveckla verksamheten. Du bygger kunskap, gemenskap och framtidstro tillsammans med dina kollegor. Hos oss får du vara med och göra skillnad – på riktigt. Göteborgs grundskoleförvaltning ansvarar för stadens närmare 140 kommunala skolor, från förskoleklass till årskurs 9, anpassad grundskola, fritidshem och Kulturskola. Välkommen att arbeta nära skogen, staden eller havet. Vi är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Slottsbergsskolan är en ny skola som invigdes hösten 2020. Från hösten 2025 är vi en f-5 skola som växer successivt underifrån med en årskurs per år. Det finns en nybyggaranda som genomsyrar vår verksamhet där vi lär och utvecklas tillsammans. Vi arbetar utifrån årskurser som sedan delas upp i mindre grupper utefter elevernas behov och de lokaler årskursen utnyttjar i sitt nav. Vi har många olika rum och grupprum att förfoga över i varje nav. Slottsbergsskolan har även tillgång till idrottssal, skolbibliotek, slöjdsalar och ett rum för kreativt arbete. I skolrestaurangen lagas vår mat på plats och skolan ligger nära Ruddalens friluftsområde. Hos oss på Slottsbergsskolan är eleven i fokus och all personal på skolan bygger tillsammans upp en gemensam värdegrund och skolkultur utifrån ett salutogent perspektiv. Nu söker vi två lärare i fritidshem till vår skola. Vi söker dig som vill vara med och utveckla en verksamhet där eleverna får upptäcka och utforska nya aktiviteter och väcka elevers nyfikenhet och skapa lärande genom lek. Slottsbergsskolan har ett fritidshem med tre avdelningar. På eftermiddagen arbetar du på fritidshemmet där ca. 120 elever går. Eleverna är uppdelade på tre avdelningar. På förmiddagen undervisar du i ditt praktisk-estetiska ämne, är aktiv i rastverksamheten samt samverkar med klasslärare. Du kommer att ansvara för undervisningen på fritidshemmet tillsammans med andra utbildade och vi söker dig som vill vara med och utveckla en fantastisk verksamhet där elevernas bästa står i fokus! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad lärare i fritidshem med inriktning musik eller bild. Tidigare erfarenhet av att arbeta som lärare i fritidshem är meriterande men vi är också intresserade av dig som är nyexaminerad. För att du som är nyexaminerad skall få bästa tänkbara start i yrket kommer du att ingå i Grundskoleförvaltningens Lärarakademis introduktion för nyexaminerade lärare. Introduktionen ger dig som nyexaminerad ett nätverk med andra nyexaminerade och riktade aktiviteter under ditt första år som lärare. Vidare söker vi dig som är samarbetsinriktad för att utföra uppgifter och nå mål. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du tar initiativ, sätter i gång aktiviteter och uppnår resultat oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra. Du har god förståelse för hur individer tar till sig kunskap och deras olika förutsättningar. Du anpassar sättet att förmedla ditt budskap till mottagaren och uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang. Är detta du? Välkommen med din ansökan! I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område. ÖVRIGT Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Socialförvaltningen Hisingen är en del av socialtjänsten i Göteborgs Stad. Vi är en av fyra socialförvaltningar. Vi arbetar målmedvetet för att skapa en bättre vardag för invånarna på Hisingen. Vi erbjuder stöd inom individ- och familjeomsorg, socialjour, hjälp vid missbruk och i integrationsfrågor. Vi arbetar även med fritidsverksamhet samt förebyggande arbete kring till exempel folkhälsoarbete, samhällsplanering, lokalt trygghetsarbete och integrationsfrågor. Vill du ha ett viktigt och meningsfullt arbete, välkommen till oss på Socialförvaltningen Hisingen! ARBETSUPPGIFTER Vill du ha ett meningsfullt arbete och göra skillnad för barn och unga? Vill du tillhöra en arbetsplats med stort engagemang för barn och barns delaktighet och tycker du det är viktigt att trivas på jobbet? Då ska du söka till oss på barn och unga Hisingen! Nu söker vi en ny socialsekreterare till utredningsenhet 1 som består av 12 socialsekreterare, två 1:e socialsekreterare och en enhetschef. Enheten ingår i avdelning barn och unga myndighet bestående av en mottagningsenhet, två enheter för barn placerade i familjehem, fyra generella utredningsenheter och två utredningsenheter med särskild inriktning, familjevåld och unga i riskzon för kriminalitet. Vi är en av de generella utredningsenheterna som utreder alla former av oro som finns för barn och ungdomar på Hisingen. Du kommer till en enhet där vi stöttar och hjälper varandra och strävar efter en arbetsplats med utrymme för reflektion och återhämtning. Du kommer ingå i en utredningsgrupp med sex socialsekreterare och en 1:e socialsekreterare som fördelar, arbetsleder samt stöttar dig i myndighetsutövningen. Arbetsuppgifterna innebär att utreda och bedöma barn och ungas (0-18 år) behov av stöd, att besluta och följa upp insatser utifrån risk och skyddsfaktorer med stöd av BBIC samt efter gällande lagstiftning SoL och LVU. I arbetet ingår möten, samtal med barn, ungdomar och familjer, där dokumentation är en viktig del. Ett mål är att öka barns röst och delaktighet - samtal med barn är därför en central arbetsuppgift. Du har en viktig roll för de barn och familjer vi möter och vi jobbar tillsammans för att lyckas. Samarbete med varandra, samverkan med våra utförar-enheter, andra samverkansparter och viktiga personer för familjen är därför viktigt. Introduktion, handledning och kompetensutveckling ser vi som en självklarhet. Utöver introduktion erbjuds du kontinuerlig kompetensutveckling genom Yrkesresan och utbildning i övriga metoder som finns på avdelningen. Din 1:e socialsekreterare och din mentor kommer vara ett nära stöd under din introduktion utöver avdelningens introduktions-samordnare. Du kommer att ha din arbetsplats i trivsamma lokaler på socialkontoret på Borstbindaregatan 12 A där alla våra utredningsenheter och mottaget sitter tillsammans i kontorslandskap med fasta arbetsplatser. Kontoret ligger centralt nära Hjalmar Brantingsplatsen med goda kommunikationsmöjligheter. KVALIFIKATIONER Socionomexamen är ett krav. Du behöver ha kunskaper om barns utveckling och för området gällande lagstiftning. Tidigare erfarenhet av myndighetsutövning och/eller annat socialt arbete med barn och unga är meriterande. Du behöver ha en god förmåga att uttrycka dig i svenska språket i tal och skrift. Meriterande är kunskaper i Treserva och körkort. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och gruppens arbetsuppgifter. Du tänker på de vi är till för och deras bästa. Du gör ditt bästa för att göra klart alla arbetsuppgifter på rätt sätt och följer upp hur det blev. Du är trevlig och hjälpsam mot andra människor även i en stressig situation. Du visar respekt för alla du träffar på jobbet. Du är inbjudande och positiv. Du jobbar för att eleven/kunden/brukaren får vad den personen behöver. Du kan ändra hur du jobbar när saker förändras. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt och ser möjligheter i förändringar. Du arbetar bra med andra genom att du lyssnar, visar intresse och respekt. Du förstår det gemensamma uppdraget och arbetar för att det ska bli så bra som möjligt. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du ser till att arbetet slutförs i tid och följer upp resultatet. ÖVRIGT Utdrag ur belastningsregister krävs för tjänsten. Intervjuer planeras under v28-30. Eventuella frågor kan besvaras från v28 pga semester.
Vi skapar framtiden i Göteborg – en lektion i taget Varje vardag möts tusentals barn och unga i våra skolor – med dem formar vi framtidens Göteborg. I grundskoleförvaltningen är vi 10 000 engagerade medarbetare som jobbar tillsammans för att alla elever ska få lyckas och växa, oavsett bakgrund eller förutsättningar. Du har en viktig roll i att skapa en likvärdig skola med hög kvalitet, där du både får utvecklas och utveckla verksamheten. Du bygger kunskap, gemenskap och framtidstro tillsammans med dina kollegor. Hos oss får du vara med och göra skillnad – på riktigt. Göteborgs grundskoleförvaltning ansvarar för stadens närmare 140 kommunala skolor, från förskoleklass till årskurs 9, anpassad grundskola, fritidshem och Kulturskola. Välkommen att arbeta nära skogen, staden eller havet. Vi är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en gymnastiktränare för danselever i åldern 10-16 år. Som gymnastiktränare håller du i akrobatiklektioner för danselever i åk 4-9 som utbildar sig inom klassisk balett och modern nutida dans. Eleverna ska under sin dansutbildning lära sig gymnastiska moment som kullerbytta, hjulning, handvolt och flickflack - både med redskap och på golv kopplat till skolverkets kursplan i ämnet dans inom dansarutbildningen. Som tränare ansvarar du för planering, genomförande samt halvårscheck av progression hos varje elev samt fram- och bortplockning av redskap. Arbetsuppgifter kan även inkludera hjälp vid skolutflykter och vid sceniska framträdanden samt tillsyn av danselever och andra förekommande uppgifter. Rollen som gymnastiktränare för akrobatiklektioner passar dig som älskar gymnastik samt att arbeta med barn och unga. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har erfarenhet som tränare eller hjälptränare för gymnaster inom truppgymnastik, artistisk gymnastik eller liknande. Då du i den här rollen kommer arbeta med barn i åldrarna 10-16 år är det positivt om du tidigare har arbetat med målgruppen samt om du har arbetat för att elever ska uppnå mål. Som person är du driven och inspirerande. Du har lätt för att samarbeta med andra samt är öppen för att etablera nya relationer och kontakter. Vidare är du flexibel i ditt arbetssätt samt har förmåga att skapa entusiasm hos både elever och kollegor. Tjänsten är ett vikariat och avser perioden augusti 2025 - maj 2026. Tjänsten är deltid ca 40% eller enligt överenskommelse och innefattar ca 7 pass á 50 min per grupp. Träningarna ligger på tisdagar ca 10.00-12.00, onsdagar ca 15.30-17.30 samt lördagar ca 08.00-15.00. Intervjuer sker löpande. Det görs arbetsprov som en del av rekryteringsprocessen. Varmt välkommen med din ansökan! Om Skolan En nationell grundskola med yrkesförberedande elitutbildning i dans. Svenska Balettskolan är en grundskola med riksintag till åk 4-9, inom Grundskoleförvaltningen i Göteborgs Stad. Till skolan kommer elever från hela Västsverige, för att utbilda sig inom klassisk balett och modern nutida dans, samtidigt som de läser grundskolans obligatoriska ämnen. Förutom grundskolans obligatoriska ämnen, som matematik, svenska och engelska, står klassisk balett, modern nutida dans, pilates, styrketräning, akrobatik, scenisk folkdans, jazz- och streetdans samt drama, på schemat. Skolan samarbetar med professionella och internationella dansare, pedagoger och koreografer, samt med GöteborgsOperan och Kungliga Operan för att ge eleverna de färdigheter som krävs för att kunna ha dans som profession. Flera gånger per år sätter skolan upp föreställningar på olika teatrar och åker ut på turné i regionen. ÖVRIGT I denna rekryteringsprocess används urvalsfrågor som ett verktyg för att göra ett första urval. Det innebär att du inte ska bifoga ett personligt brev. Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Stadsmiljöförvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet. Vi arbetar för att skapa tillgängliga, attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. Förvaltningen äger och förvaltar spårvagnsnätet i Göteborg. På förvaltningen arbetar cirka 900 personer. Stadsmiljöförvaltningen är en del av de stadsutvecklingsförvaltningar som finns i Göteborgs Stad. Gemensamt arbetar vi med att skapa förutsättningar för en fungerande infrastruktur, bostäder och lokaler med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv. ARBETSUPPGIFTER Vill du kickstarta din karriär och bidra till hållbara transporter i Göteborg? Stadsmiljöförvaltningen söker en engagerad och nytänkande planeringsledare som vill ta steget in i en spännande och meningsfull roll. Tillsammans med vårt team inom Mobilitetsutveckling skapar du förutsättningar för hållbart resande genom utveckling av mobilitetslösningar och parkering i vår stad. Som planeringsledare hos oss får du: • Delta i projekt och utvecklingsarbeten inom parkering och mobilitet. • Stötta framtagandet av strategier och riktlinjer som bidrar till att minska biltrafiken och främja hållbara transportalternativ. • Genomföra inventeringar och analyser, sammanställa resultat och kommunicera dessa till kollegor och beslutsfattare. • Bidra med underlag och fakta i remissvar och tjänsteutlåtanden i samarbete med kollegor • Bygga nätverk och samarbeta med specialister, projektledare och externa aktörer. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Kandidatexamen inom samhällsbyggnad, trafik eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. • Minst 1 års erfarenhet av samhällsbyggnad. • B-körkort • God samarbetsförmåga, är målinriktad strukturerad, analytisk och kommunikativ. Meriterande är: •Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor, gärna kommun. • Erfarenhet av strategiskt utvecklingsarbete inom parkering, mobilitetslösningar eller tjänsteutveckling. • Vana arr jobba med digitala kartverktyfg, GIS eller dataanalyser. • Erfarenhet av projektledning Hos oss får du möjligheten att utvecklas och göra skillnad i en stad som satser på hållbara och smarta lösningar för framtiden. ÖVRIGT De närmsta två åren renoveras vår arbetsplats på Köpmansgatan 20 där alla stadsutvecklande förvaltningar kommer samlas. De nya lokalerna beräknas vara klara 2026. Under renoveringstiden är enheten, Mobilitetsutveckling placerad på Åvägen 17. Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid (undantag på vissa avdelningar), friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Vi som arbetsgivare har skyldighet att säkerställa att en anställd har rätt att vistas och arbeta i Sverige, detta regleras främst i utlänningslagen och utlänningsförordningen. Därför behöver du, i samband med fysisk intervju, uppvisa ett pass eller nationellt ID-kort. Om du är tredjelandsmedborgare behöver du ta med dokument som styrker att du får vistas och arbeta i Sverige (UT-kort, beslut från Migrationsverket, LMA-kort) och ditt pass för att styrka identitet och medborgarskap. Observera att alla handlingar ska vara giltiga. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan! Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/stadsmiljo-goteborgs-stad/
Stadsmiljöförvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet. Vi arbetar för att skapa tillgängliga, attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. Förvaltningen äger och förvaltar spårvagnsnätet i Göteborg. På förvaltningen arbetar cirka 900 personer. Stadsmiljöförvaltningen är en del av de stadsutvecklingsförvaltningar som finns i Göteborgs Stad. Gemensamt arbetar vi med att skapa förutsättningar för en fungerande infrastruktur, bostäder och lokaler med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv. ARBETSUPPGIFTER Var med och forma Göteborgs framtid mot hållbart resande och transporter! Nu söker vi en utvecklingsledare inom mobilitet och parkering. Göteborgs står infor stora utmaningar och möjligheter. Miljö- och klimatprogrammets mål är tydligt: 25% minskningar av det motoriserade vägtrafikarbetet till 2030. Vill du vara en nyckelspelare omställningen till hållbara transporter och resande? Stadsmiljöförvaltningen söker nu en erfarenhet utvecklingsledare som vill driva utvecklingen av parkerings- och mobilitetsfrågor i vår stad. Genom att främja förutsättningarna för hållbara trafikslag skapar stadsmiljöförvaltningen fler tillgängliga, attraktiva och trygga stadsmiljöer, med förbättrad framkomlighet för gång, cykel och kollektivtrafik samt frigöra ytor för grönska, vistelser och lek. Du kommer att tillhöra enheten Mobilitetsutveckling och som utvecklingsledare hos oss får du: • Driva strategiskt arbete och uppdrag inom mobilitet och parkering inom Stadsmiljöförvaltningen och i samarbete med övriga Stadsutvecklande förvaltningar och bolag. • Ansvara för utveckling av parkering och genomförande av åtgärder för att minska biltrafik tex. utveckling av villkor för besöks- och boendeparkering, justering av parkeringsavgifter och flytt av gatuparkering till anläggningar. • Vara en expert och kunskapsbärande, leda omvärldsbevakning inom området. • Skriva remissvar och tjänsteutlåtanden, delta i möten och presentera ditt arbete för förvaltningsledning och nämnd. • Samarbeta och leda projekt tillsammans med trafikplanerare, trafikreglerare, projektledare och externa aktörer för att skapa ett hållbart Göteborg. • Beställa och leda arbete med konsultutredningar. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Masterexamen inom samhällsbyggnad, trafik eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. • Minst 5 års erfarenhet av kvalificerat arbete inom parkering och mobilitet. • Dokumenterad kunskap inom Trafiklagstiftning, reglering och parkeringsutredning. • God samarbetsförmåga, är analytisk, driven och kommunikativ. Meriterande är: • Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor, gärna kommun. • Erfarenhet av strategiskt utvecklingsarbete inom parkering, mobilitetslösningar eller tjänsteutveckling. • Vana att jobba med digitala kartverktyg, GIS eller dataanalyser. • Erfarenhet av projektledning. Hos oss får du en central roll i ett vänligt, inkluderande och utvecklingsorienterat team som arbetar mot ett mer hållbart och tillgängligt Göteborg. ÖVRIGT De närmsta två åren renoveras vår arbetsplats på Köpmansgatan 20 där alla stadsutvecklande förvaltningar kommer samlas. De nya lokalerna beräknas vara klara 2026. Under renoveringstiden är enheten, Mobilitetsutveckling placerad på Åvägen 17. Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid (undantag på vissa avdelningar), friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Vi som arbetsgivare har skyldighet att säkerställa att en anställd har rätt att vistas och arbeta i Sverige, detta regleras främst i utlänningslagen och utlänningsförordningen. Därför behöver du, i samband med fysisk intervju, uppvisa ett pass eller nationellt ID-kort. Om du är tredjelandsmedborgare behöver du ta med dokument som styrker att du får vistas och arbeta i Sverige (UT-kort, beslut från Migrationsverket, LMA-kort) och ditt pass för att styrka identitet och medborgarskap. Observera att alla handlingar ska vara giltiga. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan! Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/stadsmiljo-goteborgs-stad/
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10 000 kollegor vill vara med och göra det möjligt – i både handling och bemötande. Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss. Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord! ARBETSUPPGIFTER Söker du ett flexibelt, relationsskapande och ansvarsfullt arbete? Då ska du läsa vidare för att vi på Bemanningsenheterna i Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen söker nya vikarier till våra enheter! Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen har fyra bemanningsenheter som ansvarar för olika geografiska områden: Centrum, Hisingen, Nordost och Sydväst. Som timvikarie på en av våra bemanningsenheter får du möjlighet till arbete med viss rörlighet och variation på både kortare och längre uppdrag. Vi erbjuder timvikariat inom vård- och omsorgsboende, korttidsboende, hemtjänst och natt- och larmenheterna. Ditt uppdrag innebär att hjälpa till med allt det som den äldre inte klarar av själv i vardagen. För oss är det viktigt att ha ett gott och respektfullt bemötande, där vi tillsammans arbetar för att ge den äldre ett meningsfullt liv. Vi erbjuder dig ett arbete där du bidrar till de äldres välmående och livsglädje. Att arbeta inom äldreomsorg innebär att ge god omvårdnad och social omsorg till de äldre. I ditt arbete ingår bland annat praktisk hjälp med personlig hygien och omsorg, stöd vid måltider och aktiviteter, tvätt och städning med mera. Du utför även hälso- och sjukvårdsuppgifter efter instruktion och delegering från sjuksköterska. Du väljer själv vilka dagar du vill vara tillgänglig för arbete genom att lägga in det i vårt bokningssystem. Du blir sedan inbokad på arbetspass utifrån verksamheternas behov. Vi söker dig som vill ha ett utvecklande extrajobb, där du får möjlighet att göra skillnad! KVALIFIKATIONER För att arbeta hos oss behöver du ha relevant erfarenhet och/eller utbildning inom vård och omsorg. Du tycker om att arbeta med människor och sätter individen i fokus. För att arbeta hos oss krävs att du har fyllt 18 år (Arbetsmiljöverkets föreskrift om minderårigas arbetsmiljö 2018:8). Som timvikarie hos oss är det viktigt att du tar initiativ och kan arbeta självständigt. Du är flexibel med dina arbetstider och i ditt arbete. Du kan inte ha mer än en aktiv anställning i Göteborgs Stad i taget. Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll och utgår från allas lika värde. Du har en öppen och positiv attityd då du har omsorgstagarens behov som utgångspunkt för ditt agerande. Du har lätt för att arbeta tillsammans med andra och tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med omsorgstagarnas bästa i fokus. För att kunna genomföra arbetet på ett effektivt och säkert sätt med fokus på individens behov och önskemål krävs det att du har god kunskap i svenska språket i både tal och skrift. Vi vill gärna att du uppvisar betyg i svenska. I arbetet ingår det att dokumentera. För att arbeta inom hemtjänsten krävs det på flera enheter att du har körkort samt körvana och/eller cykelvana. Om du kan teckenspråk skriv gärna det i din ansökan. För att säkerställa hög kvalitet i vår vård och omsorg ser vi gärna att du som inte har vårdutbildning har de nödvändiga förkunskaperna så du kan vidareutbilda dig till vårdbiträde eller undersköterska genom vuxenutbildning. Vi kommer att prioritera kandidater som har de förkunskaper som krävs. För att kunna arbeta som timvikarie behöver du visa ett utdrag ur belastningsregistret. Belastningsregistret måste uppvisas personligt och oöppnat. Du beställer utdraget själv från polisens hemsida här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Välkommen till ett intressant arbete där du ger och får oändligt mycket tillbaka. Var med och skapa världens bästa stad för ett långt och värdigt liv! ÖVRIGT Vi är Sveriges största kommunala vård- och omsorgsaktör. Hos oss får du: • En arbetsgivare som främjar lika rättigheter och möjligheter oavsett bakgrund eller yrkeskompetens • Trygg anställning • Meningsfulla arbetsuppgifter • Heltidsanställning med möjlighet till deltid • Goda semestervillkor • Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Läs mer om våra förmåner här: https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/formaner-och-lon Du ansöker via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du har skyddade personuppgifter? Ring rekryterande chef för att få reda på fler ansökningsalternativ istället för att skicka in en ansökan. I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete. Vi undanber oss erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp. I denna rekryteringsprocess är valet av rekryteringskanaler redan bestämt.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 151 till 156 av 156 jobb