Kristinehamns kommun jobb

Lediga jobb hos Kristinehamns kommun

Boendestödjare till gruppbostäder i Ölme
Kristinehamns kommun
Vårdare, boendestödjare

Vill du vara med och göra skillnad i människors vardag? Då kan du bli vår nya kollega!   Kommunens funktionsstödsverksamhet söker nu två boendestödjare till två gruppbostäder i Ölme, en till Mariedal och en till Rudsnäs.     Mariedal  har fem lägenheter samt en stuga i anslutning till boendet. De flesta som bor på Mariedal har av åldersrelaterade skäl ett större omvårdnadsbehov.      Rudsnäs har fyra lägenheter och två stugor i anslutning till boendet. Det finns även en daglig verksamhet kopplad till boendet där arbete med djur förekommer.  Stöd, vård och omsorgsförvaltningen i Kristinehamns kommun består av två verksamhetsområden, funktionsstöd samt äldreomsorg. Inom funktionsstöd arbetar vi med individer som har funktionsvariationer. Funktionsstöd driver sju gruppbostäder och en servicebostad för individer med funktionsvariation inom LSS. Våra gruppbostäder ligger både centralt och någon mil utanför centrum.         Förvaltningens kärnverksamhet är att bedriva omvårdnad, omsorg och rehabilitering för äldre, ge stöd och hjälp för människor att leva ett självständigt liv samt ge stöd och service till personer med funktionsnedsättning. ARBETSUPPGIFTER Din roll som boendestödjare är att arbeta motiverande och stödjande tillsammans med individen för att hen ska kunna hantera sin vardag så självständigt som möjligt. Utgångspunkten i ditt arbete är individens genomförandeplan med individuella mål och delmål. Stor vikt läggs vid individuell utveckling utifrån individens egna förutsättningar. I dina arbetsuppgifter ingår social dokumentation och samverkan med olika samarbetspartners. Arbetet innebär att du kommer vara schemalagd för dag-, kvälls- och nattarbete, samt att du är schemalagd på helger. Vissa resursturer/poolturer kan också ingå. KVALIFIKATIONER Mariedal  I den här tjänsten behöver du ha undersköterskeutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig.     Rudsnäs  I den här tjänsten krävs relevant utbildning inom vård och omsorg, fritidsledarutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du behöver också ha kunskap/erfarenhet av personer med autism, Lågaffektivt bemötande och du bör dessutom vara allergifri då pälsdjur förekommer i verksamheten.     Vi vill att du har erfarenhet av personer med funktionsvariationer samt goda kunskaper i social dokumentation och kännedom om aktuell lagstiftning. Du är stabil, kreativ och initiativrik och du besitter en god empatisk- och pedagogisk förmåga. Du behöver också ha god service- och samarbetsförmåga samt ett lösningsfokuserat förhållningssätt.     Som medarbetare ansvarar du för att bidra till en hälsosam arbetsmiljö och att verka för att nå verksamhetens mål. Du visar din delaktighet genom att ta på dig uppdrag och genom att delta i arbete som utvecklar verksamheten.     Körkort B är ett krav. ÖVRIGT Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra. Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare. Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Kristinehamns kommun ser mångfald som en styrka och vi välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
13 april 2025
Verksamhetsutvecklare till skolkansliet med fokus på undervisning
Kristinehamns kommun
Lednings- och organisationsutvecklare

Är du redo för ett nytt spännande uppdrag där du får möjlighet att arbeta med frågor som rör verksamhetsutveckling inom skolans värld? Varmt välkommen att söka tjänsten som verksamhetsutvecklare med fokus på undervisning!   Som verksamhetsutvecklare kommer du att ha en nyckelroll inom skolförvaltningen. Här blir du en del av kunniga och kompetenta kollegor som tillsammans arbetar för ett effektivt stöd till organisationen.    Inom skolförvaltningen finns skolkansliet och det är där din tjänst är placerad. Skolkansliet hanterar administrativa arbetsuppgifter och ger stöd i att planera och driva förvaltningens övergripande processer. Arbetet syftar till att tillhandahålla utbildning för barn och elever med hög kvalité samt att se till att utbildningen följer de bestämmelser som finns.   Kristinehamns historia vittnar om betydelsen av att vara rätt placerad. Här sattes världsmarknadspriset på järn innan det skeppades vidare ut i världen på Vänern. Idag är det en innovativ miljö samt närheten till Karlstad, Örebro, Göteborg och Stockholm som lockar. Kristinehamns kommun bjuder på en vacker och tillgänglig skärgårdsmiljö, en idyllisk stadskärna och möjligheten till ett aktivt och varierande fritidsliv för både barn och vuxna. ARBETSUPPGIFTER Som verksamhetsutvecklare kommer du huvudsakligen att vara ett stöd till grundskolechef och skolchef i det systematiska kvalitetsarbetet kopplat till undervisningen. Du kommer att samordna och anpassa stödet till de olika skolformerna i arbetet med planering och uppföljning av uppsatta mål samt aktiviteter med fokus på undervisning. Genom kontinuerlig dialog med rektorer i förskola, grundskola och gymnasieskola är du en viktig länk i styrkedjan för att förbättra undervisningen. Du kommer utifrån självständiga analyser identifiera förbättringsområden och föreslå åtgärder. Du kommer även att utveckla underlag för analys för att skapa goda förutsättningar för rektorer i det systematiska kvalitetsarbetet. Andra arbetsuppgifter som förekommer är: • leda arbetsgrupper  • leda och delta i nätverk inom ansvarsområdet  • genomföra och redovisa utredningsuppdrag för skolnämnd  • planera för och genomföra resultatdialog med skolnämnd  • ta fram beslutsunderlag samt rapporter och redovisningar inom ansvarsområdet  • genomföra kompetensutveckling  • förbättra processer. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som har en pedagogisk utbildning eller annan relevant högskoleutbildning. Har du läst förvaltningsprogrammet eller statsvetarprogrammet ser vi det som meriterande. Det är viktigt att du har god kunskap om utbildningssystemet och dess regelverk samt god förståelse för digitala system. Du har även kunskap om metoder för att mäta och förbättra kvaliteten i skolans verksamhet, samt att arbeta med systematiska utvärderingar. Resor ingår i tjänsten och därför är B-körkort ett måste. Har du tidigare arbetat inom kommun ser vi det som en stor fördel.   För att lyckas i ditt uppdrag är du en problemlösande person som tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår önskvärda resultat. När målen ändras förändrar du din inriktning på ett flexibelt sätt och du ser möjligheter i förändringar.   Du kommer att omges av engagerade kollegor där samarbete är oerhört viktigt, men arbetet kräver även att du är självgående och tar ansvar för dina uppgifter. Som verksamhetsutvecklare ser vi även att du är tydlig och anpassar din kommunikation samt följer upp. Vidare arbetar du bra med komplexa frågor och hittar lösningar även när utmaningarna är stora. ÖVRIGT Skolförvaltningens ansvarsområde omfattar verksamhet för barn från ett år till och med gymnasieutbildning. Verksamheten omfattar öppen förskola, förskola, grundskola, anpassad grundskola, fritidshem, gymnasieskola samt anpassad gymnasieskola. Dessutom finns kulturskola och fritidsgårdar i skolförvaltningen. Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra. Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare. Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Vi erbjuder bland annat möjlighet till distansarbete och semesterväxling. Kristinehamns kommun ser mångfald som en styrka och vi välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
11 april 2025
Verksamhetsutvecklare till skolkansliet
Kristinehamns kommun
Lednings- och organisationsutvecklare

Är du redo för ett nytt spännande uppdrag där du får möjlighet att arbeta brett med frågor som rör verksamhetsutveckling och digitalisering? Varmt välkommen att söka tjänsten som verksamhetsutvecklare hos oss!    Som verksamhetsutvecklare kommer du att ha en nyckelroll inom skolförvaltningen. Här blir du en del av duktiga och kompetenta kollegor som tillsammans ansvarar för att alla våra verksamheter levererar en utbildning av hög kvalitét.    Inom skolförvaltningen finns skolkansliet och det är där din tjänst är placerad. Skolkansliet hanterar administrativa arbetsuppgifter och ger stöd i att planera och driva förvaltningens övergripande processer. Arbetet syftar till att tillhandahålla utbildning för barn och elever med hög kvalité samt att se till att utbildningen följer de bestämmelser som finns. Chef för skolkansliet är biträdande skolchef.    Kristinehamns historia vittnar om betydelsen av att vara rätt placerad. Här sattes världsmarknadspriset på järn innan det skeppades vidare ut i världen på Vänern. Idag är det en innovativ miljö samt närheten till Karlstad, Örebro, Göteborg och Stockholm som lockar. Kristinehamns kommun bjuder på en vacker och tillgänglig skärgårdsmiljö, en idyllisk stadskärna och möjligheten till ett aktivt och varierande fritidsliv för både barn och vuxna. ARBETSUPPGIFTER Som verksamhetsutvecklare kommer du huvudsakligen att vara ett stöd till grundskolechef och skolchef i arbetet med att skapa en effektiv organisation i skolförvaltningen. Dina arbetsuppgifter kommer främst att röra digitalisering samt planering av fysiska förutsättningar. Du kommer att samordna och anpassa stödet till de olika skolformerna. Genom kontinuerlig dialog med rektorer i förskola, grundskola, gymnasieskola och stödorganisationen på skolkansliet är du en viktig länk i styrkedjan för att skapa goda förutsättningar för en utbildning av hög kvalitet. Du kommer utifrån självständiga analyser identifiera förbättringsområden och föreslå åtgärder. Andra arbetsuppgifter som kan förekomma:  • leda arbetsgrupper • leda och delta i nätverk inom ansvarsområdet • samverka med externa samarbetspartner inom och utanför kommunen • genomföra och redovisa utredningsuppdrag för skolnämnd • förbättra processer. Tjänsten är ny och innehållet kan komma att förändras samt formas över tid utifrån verksamhetens behov. KVALIFIKATIONER VI välkomnar dig som har läst förvaltningsprogrammet, statsvetarprogrammet eller annan högskoleutbildning inom området. Du behöver ha en god kunskap om hur en kommun fungerar samt förståelse för digitala system. Resor ingår i tjänsten och därför är B-körkort ett krav.   Vi ser det som en stor fördel om du tidigare har arbetat inom kommun och om du har god kunskap om utbildningssystemet.   För att lyckas i ditt uppdrag är du en problemlösande person som tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår önskvärda resultat. När målen ändras förändrar du din inriktning på ett flexibelt sätt och du ser möjligheter i förändringar.   Du kommer att omges av erfarna kollegor där samarbete är oerhört viktigt, men arbetet kräver även att du är självgående och tar ansvar för dina uppgifter. Som verksamhetsutvecklare ser vi även att du är tydlig och anpassar din kommunikation samt följer upp. Vidare arbetar du bra med komplexa frågor och hittar lösningar även när utmaningarna är stora.   Som verksamhetsutvecklare hos oss ser du digitala lösningar som möjliggörare för en effektiv och rättssäker organisation. ÖVRIGT Skolförvaltningens ansvarsområde omfattar verksamhet för barn från ett år till och med gymnasieutbildning. Verksamheten omfattar öppen förskola, förskola, grundskola, anpassad grundskola, fritidshem, gymnasieskola samt anpassad gymnasieskola. Dessutom finns kulturskola och fritidsgårdar i skolförvaltningen. Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra. Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare. Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Kristinehamns kommun ser mångfald som en styrka och vi välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
11 april 2025
Personlig assistent till ung kille
Kristinehamns kommun
Personliga assistenter

Är du en aktiv person som vill ha ett meningsfullt arbete? Vi söker nu en personlig assistent till en rullstolsbunden kille i början av tonåren som gillar musik (hårdrock) och uteaktiviteter. Tjänsten är på deltid och ca 57%.   Den personliga assistansen ligger organisatoriskt under förvaltningen för stöd vård och omsorg. Stöd, vård och omsorg består av tre verksamhetsområden: funktionsstöd, hemtjänst och särskilda boenden. Förvaltningens kärnverksamhet är att bedriva omsorg, omvårdnad och rehabilitering för äldre samt ge stöd och hjälp för människor att leva ett självständigt liv. ARBETSUPPGIFTER Arbetet som personlig assistent innebär att du ska vara ett stöd i vardagen åt brukaren. Detta innebär att du arbetar i brukarens hem och ger stöd i exempelvis personlig hygien, kommunikation, förflyttningar och aktiviteter både i och utanför hemmet. Du arbetar som ensam personlig assistent hos brukaren, och tillsammans med föräldrarna är ditt huvuduppdrag att skapa ett så självständigt och meningsfullt liv som möjligt för brukaren. Arbetet är förlagd till em/kväll samt vissa helger. KVALIFIKATIONER Eftersom det är brukarens behov och önskemål som står i centrum så kommer personlig lämplighet att vara den tyngst vägande faktorn vid rekryteringen (provanställning kommer att tillämpas). Vi söker dig som har god självinsikt, samarbetsförmåga och ett respektfullt bemötande. Du är påhittig och har energi samt förmåga och driv att hitta passande aktiviteter. Du har en personlig mognad men har samtidigt barnasinnet kvar och lätt till skratt. Då både kommunikation och dokumentation är en väsentlig del av arbetet så innebär det att du måste behärska det svenska språket väl både i tal och skrift. Erfarenhet från arbete med barn är önskvärt och vi ser gärna manliga sökande. B-körkort är ett krav för tjänsten. Intervjuer kan komma att ske löpande så sök redan idag! ÖVRIGT Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra. Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare. Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Kristinehamns kommun ser mångfald som en styrka och vi välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
11 april 2025
Boendestödjare till gruppbostad inom LSS
Kristinehamns kommun
Vårdare, boendestödjare

Vill du vara med och göra skillnad i människors vardag? Då kan du bli vår nya kollega! Vi inom funktionsstöd söker nu två boendestödjare till vårt gruppboende Värngatan. Här bor mest yngre och aktiva personer i arbetsför ålder. Våra boende har sysselsättning på kommunens dagliga verksamheter utanför boendet under dagarna. Stöd, vård och omsorgsförvaltningen i Kristinehamns kommun består av två verksamhetsområden, funktionsstöd samt äldreomsorg. Inom funktionsstöd arbetar vi med individer som har funktionsvariationer. Funktionsstöd driver sju gruppbostäder och en servicebostad för individer med funktionsvariation inom LSS. Våra gruppbostäder ligger både centralt och någon mil utanför centrum.  Förvaltningens kärnverksamhet är att bedriva omvårdnad, omsorg och rehabilitering för äldre, ge stöd och hjälp för människor att leva ett självständigt liv samt ge stöd och service till personer med funktionsnedsättning. ARBETSUPPGIFTER Boendestöd är en biståndsbedömd insats och är ett stöd i individens hem eller närmiljö. Stödet kan bestå i att få hjälp att komma igång med vardagssysslor såsom städ, matlagning, tvätt och att få struktur på vardagen eller få social träning. Det innefattar även personlig hygien och omvårdnad. Din roll som boendestödjare är att arbeta motiverande och stödjande tillsammans med individen för att hen ska kunna hantera sin vardag så självständigt som möjligt. Utgångspunkten i ditt arbete är individens genomförandeplan med individuella mål och delmål. Stor vikt läggs vid individuell utveckling utifrån individens egna förutsättningar. I dina arbetsuppgifter ingår social dokumentation och samverkan med olika samarbetspartners. Individen utför sysslorna så självständigt som möjligt med stöd av boendestödjare och målet är att på sikt kunna klara sin vardag helt på egen hand och leva ett mer självständigt liv. Stödet är individanpassat och styrs av en genomförandeplan som görs tillsammans med individen. Arbetet innebär att du kommer vara schemalagd för dag-, kvälls- och nattarbete, samt att du är schemalagd på helger. Vissa resursturer/poolturer kan också ingå. KVALIFIKATIONER Vi ser att du har en relevant utbildning inom vård och omsorg, fritidsledarutbildning, barn och fritid eller annan utbildning innehållande pedagogik som arbetsgivaren bedömer likvärdig.   Vi vill att du har erfarenhet av personer med funktionsvariationer samt goda kunskaper i social dokumentation och kännedom om aktuell lagstiftning. Du besitter en god empatisk- och pedagogisk förmåga samt upplevs som lugn och stabil.  Du behöver ha god service- och samarbetsförmåga samt ett lösningsfokuserat och lågaffektivt förhållningssätt.   Som medarbetare ansvarar du för att bidra till en hälsosam arbetsmiljö och att verka för att nå verksamhetens mål. Du visar din delaktighet genom att ta på dig uppdrag och genom att delta i arbete som utvecklar verksamheten.  Körkort B är ett krav. Intervjuer kan komma att ske löpande, så sök redan idag! ÖVRIGT Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra. Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare. Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Kristinehamns kommun ser mångfald som en styrka och vi välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
2 april 2025
Avdelningschef till Tekniska förvaltningen
Kristinehamns kommun
Förvaltnings- och planeringschefer

Vill du forma morgondagens Kristinehamn? Här har du chansen att arbeta med några av framtidens viktigaste frågor och våra ambitioner är höga. Som avdelningschef för avdelningen offentlig miljö kan du göra skillnad för vårt samhälle. Vår avdelningschef för offentlig miljö har beslutat sig för att gå i pension varför vi nu söker en efterträdare. Varmt välkommen med din ansökan! Avdelningen offentlig miljö tillhör tekniska förvaltningen. Vår förvaltning verkar för att kommunens trafikmiljö är säker och tillgänglig samt att barn, ungdomar och äldre får näringsriktig och god kost på våra skolverksamheter och särskilda boenden. Vi ansvarar för invånarnas tillgång till rent och friskt vatten i kranen. Vi sköter insamlingen av hushållsavfall och avfallsanläggning, lokalvård för våra förvaltningslokaler, kontrakt och hyreshantering samt service. Till oss tillhör även fritidsanläggningar, parker och lekparker. I förvaltningen arbetar närmare 200 medarbetare med fokus på strategi, hållbarhet, kollegialt lärande och samarbete över gränserna - med företagen och invånarnas bästa i fokus! “Förvaltningens målbild är att skapa en så effektiv organisation som möjligt där alla medarbetare känner sig delaktiga i förvaltningens arbete. Därför är det viktigt att vi tillsammans hjälps åt att forma struktur och framtida arbetssätt. Jag är övertygad om att detta kommer bli en spännande resa och nu söker jag dig som kan hjälpa till att skapa framtidens tekniska förvaltning” - Andreas Rudsvik, förvaltningschef. Inom avdelningen offentlig miljö finns enheterna planering, drift/gata/park och drift/fastighet/fritid. Vi ansvarar bland annat för skötseln av den yttre miljön, allmän platsmark, kommunala gator och vägar, industrispår, fastigheter och byggnader, parker, skog, fritidsanläggningar, badplatser och motionsspår. ARBETSUPPGIFTER Som avdelningschef kommer du att ha det övergripande ansvaret för verksamheterna med budget-, arbetsmiljö- samt personalansvar. Du kommer att ha tre underställda enhetschefer och totalt har avdelningen knappt 50 medarbetare. Du ingår i förvaltningens ledningsgrupp och är direkt underställd förvaltningschefen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att leda, driva och utveckla verksamheten inom området offentlig miljö, både på en operativ-, taktisk- samt strategisk nivå. En viktig del i det är att utveckla, planera och prioritera för verksamheterna med hög kvalitet genom exempelvis effektiva arbetssätt, metoder och rutiner. I rollen ingår ett verksamhetsnära samarbete med medarbetare och intressenter utifrån våra invånares förväntningar. Du som avdelningschef ska skapa resultat genom andra ledare, säkerställa att underställda chefer har förutsättningar för att driva den operativa verksamheten, att samspelet mellan olika enheter och mellan avdelningar/verksamheter fungerar väl. Att ett helhetsperspektiv på verksamheten och kommunen beaktas är viktiga dimensioner i rollen. Andra arbetsuppgifter är: • verksamhetsutveckling och digitalisering • omvärldsbevakning och analys • delta vid politiska möten • främja samarbete med andra avdelningar, förvaltningar och externa samarbetspartners • bidra till att Kristinehamns kommun fortsätter vara en attraktiv organisation och arbetsgivare, vilket är en viktig del av den framtida kompetensförsörjningen. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som har relevant högskoleutbildning inom samhällsbyggnad eller har annan utbildning/erfarenhet inom tjänstens områden. Du har även dokumenterad chefserfarenhet. Då språket är vårt främsta redskap ser vi att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska samt att du har god datorvana. Resor ingår i tjänsten och därför är B-körkort ett måste.  Vi ser det som en stor fördel om du tidigare har:  • erfarenhet av att leda andra chefer med resultat och personalansvar • haft ansvar för drifts- och investeringsbudget • arbetat med kris- och stabsarbete, media, entreprenad-juridik eller upphandlingar • arbetat inom en politiskt styrd organisation • erfarenhet av förändringsarbete • erfarenhet av arbete med ett tydligt kund- och invånarfokus.  Som ledare är du närvarande och skapar rätt förutsättningar för dina medarbetare att uppnå önskat resultat. Du är en strukturerad, trygg och stabil ledare som är bra på att kommunicera såväl målbilder, visioner och direktiv och har en förmåga att tänka strategiskt med ett brett perspektiv. Vi förutsätter att du som chef skapar tillit i organisationen samt bidrar med inspiration, nya idéer och kan engagera på olika nivåer i organisationen. Du är samarbetsinriktad och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt och du styrs av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker efter dig som kompletterar nuvarande arbetsgrupp. Vid eventuell intervju kommer både formella kompetenser samt personliga egenskaper att bedömas. ÖVRIGT Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra. Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare. Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Kristinehamns kommun ser mångfald som en styrka och vi välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
13 april 2025
Poolkock till serviceavdelningen
Kristinehamns kommun
Kockar och kallskänkor

Är du en erfaren kock som brinner för matlagning och vill vara med och bidra till en god måltidsupplevelse? Vi söker nu en serviceinriktad poolkock som älskar matlagning och gillar variationen av att arbeta i olika kök. Serviceavdelningen tillhör Tekniska förvaltningen och ansvarar för att alla barn, ungdomar och vuxna får näringsriktig mat i kommunens förskolor, skolor och särskilda boenden. Vi strävar efter klimatsmart matlagning, ekologiska råvaror och mat tillagad från grunden. Vår avdelning har 18 kök varav ett kök inom äldreomsorgen, nio inom förskolan och åtta kök inom skolan. Totalt lagas mat i elva av köken och sex kök är serveringskök dit maten kommer färdig och är klar att serveras. ARBETSUPPGIFTER Som poolkock med resursturer kommer du att arbeta både i äldreomsorgens, förskolans och skolans kök med huvudplacering i äldreomsorgens kök där du kommer att ha ett grundschema. Vid sjukdomar och korta ledigheter kommer du med kort varsel att byta arbetsplats där behovet finns. I arbetet ingår att laga god och näringsriktig mat till våra gäster och utöver det ingår arbetsuppgifter såsom servering, disk, städ och egenkontroll. Viss varubeställning kan även förekomma. Arbetstiderna är dagtid, med helgtjänstgöring varannan helg. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig att söka som är utbildad kock och har erfarenhet som kock från storkök och/eller restaurangbranschen. Vi ser även att du har kunskap om olika sorters specialkost, egenkontroll och beställningar. Detta innebär även att du behöver ha god datorvana och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska, då arbetet innebär en stor del muntlig och skriftlig kommunikation. Arbetet kräver att du har B-körkort och tillgång till bil. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i kostdatasystemet Mashie. För att lyckas i rollen krävs det att du är flexibel och uppskattar den variation som arbetet erbjuder. Du planerar ditt arbete genom en fungerande struktur och tar ansvar för dina uppgifter. Det är viktigt att du är lugn, trygg, stabil och kontrollerad i stressituationer och har en mycket god samarbetsförmåga. För att lyckas i rollen krävs det att du är engagerad i att vara med och utveckla verksamheten och maten till våra gäster. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i den här rekryteringen och intervjuer kan komma att ske löpande. ÖVRIGT Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra. Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare. Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Kristinehamns kommun ser mångfald som en styrka och vi välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
13 april 2025
Enhetschef, Stöd, vård och omsorg
Kristinehamns kommun
Chefer inom hälso- och sjukvård

Är du vår nästa enhetschef inom Stöd, vård och omsorgsförvaltningen? Vi söker dig som vill göra skillnad och ser varje dag som en ny chans att växa.      Stöd, vård- och omsorgsförvaltningen är en förvaltning med fokus på innovation och utveckling. I förvaltningen arbetar runt 750 medarbetare inom verksamheterna särskilt boende, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt biståndsenheten. Förvaltningens kärnverksamhet är att bedriva personcentrerad omsorg, omvårdnad och rehabilitering och ge stöd och hjälp för människor att leva ett självständigt liv.       Inom vår förvaltning arbetar vi personcentrerat med brukarens behov i fokus. Arbetet utgår från individens förmågor, behov och förutsättningar i samtliga delar av vård- och omsorgsprocessen. En god relation och ömsesidig respekt mellan brukaren och personal är en viktig del. Det handlar bland annat om att skapa enkla och tydliga vägar in i vården, värna självbestämmande och delaktighet samt tillvarata individens egna resurser.      Vi söker nu en nyfiken och engagerad enhetschef till en av våra hemvårdsgrupper. Du kommer att ha ett tätt samarbete med övriga chefer inom verksamhetsområdet. ARBETSUPPGIFTER I rollen som enhetschef ansvarar du för att verksamheten håller en god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar, förordningar och de politiska målen i kommunen. Du har verksamhets-, budget-, arbetsmiljö- och personalansvar för din enhet och förväntas att tillsammans med medarbetare och övriga chefer driva, utveckla och följa upp verksamheten utifrån uppsatta mål. Planering och prioritering är en naturlig del av ditt arbete. Till din hjälp i det dagliga arbetet har du en samordnarfunktion samt möjlighet att arbeta med ombudsroller och specialistkompetenser. Ditt ledarskap ska syfta till att våra brukare får en god och personcentrerad vård och omsorg. Som enhetschef är du underställd verksamhetschefen för hemtjänsten och ingår tillsammans med åtta andra chefer i dennes ledningsgrupp. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en relevant högskoleexamen inom social omsorg, hälso- och sjukvård eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig.       Som enhetschef har du många samverkansytor och det krävs därför god samarbetsförmåga och förmåga att skapa goda relationer. Ditt trygga, kommunikativa och verksamhetsnära ledarskap bidrar till att du tillsammans med dina medarbetare skapar goda förutsättningar för en hälsofrämjande arbetsmiljö. Du trivs med att arbeta med varierande arbetsuppgifter och har en god förmåga att prioritera och organisera. Vi förväntar oss att du är självgående och flexibel samt har ett professionellt förhållningssätt.      En framgångsfaktor för att lyckas med uppdraget är din förmåga att skapa engagemang, delaktighet och att leda och motivera större arbetsgrupper för att tillsammans nå gemensamma mål. Det är viktigt att du har erfarenhet av arbetsledning, ekonomisk styrning, och/eller förmåga att driva förändrings- och utvecklingsarbete. Erfarenhet av verksamhetsområdet och/eller kommunal verksamhet är meriterande.       B-körkort är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.      Om du tror att vi är rätt för dig skicka då in din ansökan och berätta varför du är rätt person för oss!   Eventuellt kommer vi att bjuda in till intervjuer redan innan ansökningstiden löpt ut. Ingen kommer dock att anställas innan vi tagit del av samtliga ansökningshandlingar. ÖVRIGT Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra. Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare. Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Kristinehamns kommun ser mångfald som en styrka och vi välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
6 april 2025
Samordnare/Boendestödjare
Kristinehamns kommun
Vårdare, boendestödjare

Söker du ett varierande och ansvarsfullt arbete där din insats gör stor skillnad i människors vardag? Då kanske du är vår nästa kollega! Vi söker nu en samordnare/boendestödjare till en gruppbostad inom LSS.    Gruppbostäderna/Servicebostäderna ingår i Stöd, vård och omsorgsförvaltningen i Kristinehamns kommun som består av två verksamhetsområden, funktionsstöd samt äldreomsorg. Inom funktionsstöd arbetar vi med individer som har funktionsvariationer. Funktionsstöd driver sju gruppbostäder och en servicebostad för individer med funktionsvariation inom LSS. Våra gruppbostäder ligger både centralt och någon mil utanför centrum.     Du kan läsa mer om våra gruppbostäder här:   https://www.kristinehamn.se/stod-och-omsorg/stod-vid-funktionsnedsattning/olika-former-av-stod/boende/bostad-med-sarskild-service-for-vuxna-gruppbostad/ ARBETSUPPGIFTER Du kommer att arbeta som samordnare på 50% och resterande 50% som boendestödjare.    I rollen som samordnare har du en nyckelposition vid insatsplanering och ansvarar bland annat för att aktivt planera enhetens insatser resurseffektivt, hitta kostnadseffektiva lösningar, planera personal- och tidskontinuitet och följa upp planering och utfall. Du kommer även att vara delaktig i arbetet med att introducera vikarier och löpande ha en nära kommunikation med enhetschef. Rollen som samordnare är viktig för verksamheten och arbetet har stor betydelse för såväl enhetens arbetsmiljö som för ekonomin.    I rollen som boendestödjare kommer du att arbeta på flera olika gruppbostäder, schemalagt eller på pooltur. Du arbetar motiverande och stödjande tillsammans med individen för att hen ska kunna hantera sin vardag så självständigt som möjligt. Utgångspunkten i ditt arbete är individens genomförandeplan med individuella mål och delmål. Stor vikt läggs vid individuell utveckling utifrån individens egna förutsättningar. I dina arbetsuppgifter ingår social dokumentation och samverkan med olika samarbetspartners. KVALIFIKATIONER Vi vill att du som söker den här tjänsten är utbildad undersköterska, fritidsledare eller har annan utbildning inom vård och omsorgsarbete som arbetsgivaren finner lämplig. Vi vill även att du har erfarenhet av arbete på gruppboende inom LSS eller socialpsykiatri. Tjänsten krav på B-körkort för att du ska kunna förflytta dig mellan de olika gruppbostäderna.     Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat som samordnare och har erfarenhet av schemaläggning. Även om du har erfarenhet av systemen Combine, Raindance, Visma, Time Care Pool, Time Care Planering och Multi Access.    Tjänsten som samordnare/boendestödjare kräver att du är trygg, stabil och kontrollerad i stressiga situationer. Du tar ansvar för dina uppgifter och planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Dagarna hos oss kan snabbt förändras och du behöver därför ha lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Vidare är det viktigt att du uttrycker en positiv attityd till ditt arbete, är noggrann och medveten om mål och kvalitetsstandard. Slutligen har du en mycket god samarbetsförmåga och lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.     Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra. Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare. Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Kristinehamns kommun ser mångfald som en styrka och vi välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
6 april 2025
Lärare i spanska och idrott
Kristinehamns kommun
Grundskollärare

Vill du ha väldens roligaste kombinationstjänst? Nu har du som är spansktalande och som brinner för idrott och hälsa chansen att kombinera dessa två ämnen. Vi på Södermalmsskolan söker nu en lärare inom ämnena spanska/idrott. Södermalmsskolan är en F-9-skola och tillhör det centrala skolområdet. Vi arbetar för alla elevers rätt till utbildning och personalen är verksamhetens viktigaste resurs. Hos oss bidrar du till att ge våra elever goda förutsättningar att utvecklas till kreativa, nyfikna och trygga individer. Skolförvaltningens ansvarsområde omfattar verksamhet för barn från ett år till och med gymnasieutbildning. Verksamheten omfattar skolstaben, förskola, grundskola inklusive anpassad grundskola, gymnasieskola inklusive anpassad gymnasieskola samt kulturskola. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifterna innebär sedvanliga arbetsuppgifter för lärare så som planering samt utförande av undervisning, mentorskap samt klassansvar. Du ska tillsammans med övriga pedagoger i arbetslaget ta ansvar för att verksamheten utvecklas så att varje elev ges bästa möjliga förutsättningar för utveckling och lärande. Skapa en god lärandemiljö som är utmanande, stimulerande och lockar eleverna till nyfikenhet, lärande och rörelse. Alla elever ska möta vuxna som ser varje elevs unika möjligheter, som skapar förtroendefulla och trygga relationer och visar lust och engagemang i samspelet med eleven. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en lärarutbildning (legitimation krävs för tillsvidareanställning). Du ska vara väl förtrogen med skolans läroplaner. Då digital dokumentation är en del i arbetet så är det meriterande om du har IT-intresse samt kunskaper kring digitala lärplattformer och vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba med språk och kunskapsutvecklande arbetssätt. Vi söker dig som är trygg och stabil och självgående samt en naturlig ledare i undervisningssituationen, Du ska ha god förståelse för att elever tar till sig kunskap på olika sätt och ha förmågan att ge en undervisning av hög kvalité utifrån elevernas olika förutsättningar. Du är utåtriktad och relationsskapande och har lätt för att samarbeta med andra. Du planerar och strukturerar upp ditt arbete på ett effektivt och styrs av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande. Vi vill att du i ansökan och vid en eventuell intervju, beskriver dina förmågor i mötet med eleverna, i ledarskapet och i samverkan med andra. Av erfarenhet vet vi att även förmågan att analysera och reflektera över egna insatser och verksamhetens innehåll har stor betydelse för kvalitén i skolan. Kristinehamns kommun ser mångfald som en styrka och vi välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om du har lärarlegitimation vill vi att du redan i ansökan bifogar en kopia. ÖVRIGT Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra. Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare. Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
11 april 2025