Kristinehamns kommun jobb

Lediga jobb hos Kristinehamns kommun

Lärare i fritidshem/fritidspedagog till anpassad grundskola
Kristinehamns kommun
Fritidspedagoger

Vill du vara med och bidra till en positiv, kreativ och trygg lärmiljö för våra barn på anpassad grundskola? Då har du kommit rätt. Just nu söker vi två lärare i fritidshem/fritidspedagoger till anpassad grundskola med start höstterminen 2025. Vi är en kommun som sätter eleven i fokus!  Skolförvaltningens ansvarsområde omfattar verksamhet för barn från ett år till och med gymnasieutbildning. Verksamheten omfattar öppen förskola, förskola, grundskola, anpassad grundskola, fritidshem, gymnasieskola samt anpassad gymnasieskola. Dessutom finns kulturskola och fritidsgårdar i skolförvaltningen. ARBETSUPPGIFTER Som lärare i fritidshem/fritidspedagog kan du komma att hålla i undervisningen när ordinarie lärare är borta och stödja eleverna under deras skolgång och fritidsverksamhet. Du är delaktig i den gemensamma planeringen samt genomför och utvärderar det pedagogiska arbetet tillsammans med övriga i teamet, i enlighet med uppdraget. Du stödjer och hjälper elever att hantera olika situationer, både i deras personliga utveckling och i deras kunskapsutveckling. Exempel på situationer under skoldagen kan vara i samband med undervisning, hygien och matsituationer. Du kommer att samverka med andra yrkesgrupper och funktioner för att säkerställa bästa möjliga stöd för eleverna, både under skoltid och på fritids. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad lärare i fritidshem/fritidspedagog. Det är meriterande om du har följande: • utbildning från barn- och fritidsprogrammet, omvårdnadsprogrammet eller fritidsledarutbildningen  • erfarenhet av arbete med barn och ungdomar med intellektuella funktionsnedsättningar  • erfarenhet av sondmatning  • kunskaper om hur olika funktionsnedsättningar påverkar elevernas lärande.  För oss är det väldigt viktigt att du som söker är trygg och stabil som person och kan skilja på det personliga och professionella. Att du lyssnar, kommunicerar på ett tydligt sätt och arbetar bra ihop med elever, kollegor och vårdnadshavare. Det är vidare viktigt att du arbetar strukturerat och kan fatta snabba beslut, samtidigt som du är flexibel och snabbt kan anpassa dig till ändrade omständigheter. I mötet med våra elever och vårdnadshavare är du uppmärksam och tillmötesgående, visar engagemang och intresse samt har ett lågaffektivt bemötande.  Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet  Intervjuer kan komma att ske löpande. Har du frågor om tjänsterna under sommaren så nås vi lättast på [email protected]. ÖVRIGT Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra. Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare. Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Kristinehamns kommun ser mångfald som en styrka och vi välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Verksamhetsutvecklare inom säkerhet och kontroll
Kristinehamns kommun
Lednings- och organisationsutvecklare

Är du redo för ett nytt och viktigt arbete där din kompetens gör skillnad varje dag? Enheten för projekt och styrning på tekniska förvaltningen söker nu dig som vill vara med och utveckla vårt arbete med säkerhet och kontroll. Välkommen att söka tjänsten som verksamhetsutvecklare!  Tekniska förvaltningen består av knappt 200 medarbetare inom avdelningarna offentlig miljö, vatten och avfall, service och enheten för projekt och styrning.  Enheten projekt och styrning består för närvarande av sex projektledare, två verksamhetsutvecklare, en nämndsekreterare samt en administrativ assistent. Enhetens uppdrag vid sidan av att leda kommunala byggnadsprojekt inom ett flertal områden är att stödja de övriga verksamheterna. De befintliga verksamhetsutvecklarna arbetar tillsammans men även var för sig. Vid sidan av de tjänster som framgår ovan finns även i dagsläget en medarbetare som i sin roll bland annat självständigt drivit och stöttat verksamheterna i arbetet med säkerhetsfrågor och intern kontroll. Det är dessa arbetsuppgifter som vi nu behöver säkra upp. ”Ibland är det ett konststycke för oss människor att balansera mellan rollen som stödjande och kontrollerande, men det är precis vad den här tjänsten handlar om. Att stödja verksamheterna i deras arbete, hjälpa dem att klara sitt åtagande och samtidigt följa upp och rapportera till förvaltningsledning och teknisk nämnd att riktlinjer och direktiv efterlevs” - Max Tolf, enhetschef. ARBETSUPPGIFTER Som verksamhetsutvecklare inom säkerhet och kontroll kommer du arbeta inom ett relativt stort kompetensområde och inom avdelningarnas breda verksamhetsområden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att arbeta sammanhållande och med utveckling av säkerhetsfrågor inom hela tekniska nämndens verksamhetsområde. Det innefattar områden som bland annat arbetsmiljöfrågor, brandskydd, kontinuitetshantering, totalförsvarsfrågor, klimatanpassning, nödvatten, reservkraft samt risk- och sårbarhetsanalyser. Du kommer även att arbeta sammanhållande och utvecklande med rutiner gällande intern kontroll inom tekniska nämndens verksamheter. En stor del av arbetet består av inventeringar och analyser av risker i syfte att minska sårbarheten inom organisationen och i kommunen. Tjänsten innebär även framtagande av beslutsmaterial, tjänsteskrivelser sammanställningar samt i viss mån föredragande inför nämnd samt stöd till förvaltningens verksamheter och utbildningssamordning inom kompetensområdena. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som har högskoleutbildning med inriktning med säkerhet och sårbarhet eller annan utbildning/erfarenhet inom tjänstens områden. I tjänsten ingår att skriva underlag och tjänsteskrivelser samt vara föredragande i nämnd, därför är goda kunskaper i tal och skrift på svenska ett krav. Resor inom och utanför kommunens gränser ingår och därför är B-körkort ett krav. Om du har erfarenhet av arbete med flertalet av de områden som inryms i tjänsten ser vi det som mycket meriterande, Med anledning av tjänstens beskaffenhet är det viktigt för oss att du är en person som är självgående i ditt arbete, har en helhetssyn och uppnår resultat genom initiativ och drivkraft. Löpande kontakt med såväl kollegor som externa kontakter är en stor del av arbetet och därför behöver du ha en god samarbetsförmåga och kan kommunicera på ett tydligt sätt. Du har lätt för att strukturera ditt arbete och du planerar, organiserar och prioriterar på ett effektivt sätt. Tjänsten innebär placering i säkerhetsklass och därför är svenskt medborgarskap ett krav. ÖVRIGT Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra. Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare. Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Kristinehamns kommun ser mångfald som en styrka och vi välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Förskollärare
Kristinehamns kommun
Förskollärare

Söker du ett viktigt och roligt arbete? Då kanske du är vår nästa kollega.     Som förskollärare hos oss medverkar du till en trygg, utvecklande och lustfylld utbildning för våra barn!    Förskoleverksamheten i Kristinehamns kommun söker en förskollärare till förskolan Äventyret.  Äventyret är en förskola som består av fyra avdelningar. Förskolan ligger i centrala Kristinehamn med närhet till flera lekplatser och utflyktsmål.  Som förskollärare hos oss har du stöd i ditt arbete från förskoleutvecklare och specialpedagog.    Skolförvaltningens ansvarsområde omfattar verksamhet för barn från ett år till och med gymnasieutbildning. Verksamheten omfattar skolstaben, förskola, grundskola inklusive anpassad grundskola, gymnasieskola inklusive anpassad gymnasieskola samt kulturskola.   Tillsammans så arbetar vi för barnens rätt till bra utbildning och personalen är verksamhetens viktigaste resurs. ARBETSUPPGIFTER Som förskollärare ska du ansvara för att leda, skapa engagemang och delaktighet i arbetslaget. Du ska kartlägga, planera, praktiskt genomföra, följa upp och analysera utbildning och undervisning utifrån läroplanens intentioner. Du ansvarar för att alla barn utmanas och stimuleras i sin utveckling med ett reellt inflytande. Du ska även: • Samverka med vårdnadshavare i enlighet med nationella mål. • Aktivt delta i arbetet med aktiva åtgärder och mot kränkande behandling. • Aktivt medverka i arbetet för barnsäkerhet. • Ansvara för dokumentation av barns lärande samt förskolans systematiska kvalitetsarbete. KVALIFIKATIONER Du som söker är utbildad förskollärare och har förskollärarlegitimation. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom förskola. Det är viktigt för oss att du är en trygg ledare med självinsikt och stort ansvar för din yrkesroll. Du är målinriktad och uppnår goda resultat som gynnar barns utveckling. Du har goda kunskaper och förståelse för barns olika förutsättningar och anpassar utbildningens utformning och innehåll efter förmågor och behov. Du är en relationsbyggare som lyssnar, kommunicerar och har en positiv inställning. Vi ser även att du är kreativ, en strukturerad organisatör som ser till utbildningens bästa och agerar i enlighet med fattade beslut.   Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra. Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare. Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Kristinehamns kommun ser mångfald som en styrka och vi välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Arbetsledande kock
Kristinehamns kommun
Kockar och kallskänkor

Är du en erfaren kock som brinner för matlagning och vill vara med och bidra till en god måltidsupplevelse? Vi söker dig som älskar matlagning och tycker om att ge bra service till våra elever. Södermalmsskolans kök är ett produktionskök för en F-9 skola med ett team om 6 medarbetare som varje skoldag lagar lunch till ca 800 elever och serverar frukost och mellanmål till eleverna på skolans fritidshem. Vi är i en spännande utvecklingsfas med ett stort fokus på digitalisering och utveckling av våra måltider.   Vår avdelning ansvarar för att alla barn, ungdomar och äldre får god och näringsriktig mat i kommunens förskolor, skolor och särskilda boenden. Vi strävar efter klimatsmart matlagning, ekologiska råvaror och god mat tillagad från grunden!   Serviceavdelningen är en del av Tekniska förvaltningen. Förvaltningen består av cirka 200 medarbetare inom avdelningarna fastighet, gata/park- och fritid, kost, lokalvård, fordon, renhållning, stab och vatten & avlopp.  Anställningsintervjuer planeras att hållas vecka 33. ARBETSUPPGIFTER I dina arbetsuppgifter ingår att du leder och fördelar det dagliga arbetet, deltar i tillagning av dagens måltider inklusive specialkost. Du ska planera och utveckla måltiderna tillsammans med ditt team.    I din roll ingår bland annat att ansvara för att köket når avdelningens uppsatta mål, kökets egenkontroll, planera och göra inköp, granska fakturor och delta i menyplaneringar.  Arbetsschemat är roterande där även arbetsuppgifter som disk, servering och städ ingår.     Du ingår i ett team av andra arbetsledare som har möten regelbundet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som:   • är utbildad kock med flerårig erfarenhet av att leda verksamhet och medarbetare i storkök- eller restaurangkök.   • är van att utveckla drift i köket samt arbeta kundorienterat.    • är van att använda IT- verktyg som stöd i köksarbetet. • har förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. • har kunskaper om riktlinjer och rekommendationer vad gäller mat för barn samt specialkost.  Utbildning till Arbetsledare inom måltidsservice är meriterande. ÖVRIGT Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra. Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare. Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Kristinehamns kommun ser mångfald som en styrka och vi välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Piano och/eller cellolärare
Kristinehamns kommun
Övriga pedagoger med teoretisk specialistkompetens

Brinner du för musik och vill inspirera nästa generations musiker?  Nu söker vi en engagerad och kreativ piano- och/eller cellolärare till Landa kulturskola – en plats där nyfikenhet, glädje och utveckling står i centrum! Hos oss får du möjligheten att göra verklig skillnad i unga människors liv genom att dela med dig av din passion och kunskap inom musiken. Vill du bli en del av vårt dedikerade team och vara med och forma framtidens kulturliv? Då är det här tjänsten för dig!  Landa kulturskolas uppdrag är att erbjuda alla barn/ungdomar från 5-19 år utbildning inom kulturutövning på frivillig basis. Kulturskolans mervärde för ett levande kulturliv i civilsamhället ska återspeglas på individ, kommunal, regional och i förlängningen nationell nivå. Kulturskolan organiserar kommunens kulturgaranti för förskolan till gymnasiet. Kulturskolans pedagoger är med och bidrar till att kulturgarantin uppfylls.   Kulturskolan ska vara till för barns- och ungdomars kulturskapande och innefatta kulturyttringar; musik, musikal, dans, bild och film.     Kulturskolan ska värna om en välkomnande atmosfär och bemöta eleverna med öppenhet och respekt. Vi försöker tillgodose elevernas utveckling oavsett ålder, kunskapsnivå och förutsättningar. Vi månar om den individuella utvecklingen såväl som samspelet med andra. På kulturskolan är både lektioner och framträdanden av vikt. Hos oss står det pedagogiska lärandet i fokus samtidigt som vi värnar om kulturens egenvärde.     Kulturskolan tillhör skolförvaltningen och finns i samma byggnad som fritidsgården Bygget samt Studiefrämjandet. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att undervisa elever i piano och/eller cello på olika nivåer. Undervisningen sker både enskilt och i orkestrar/ensembler.       Du ansvarar för att organisera, leda, planera och utveckla undervisningen inom dina områden tillsammans med dina kollegor. Du planerar och deltar aktivt i kulturskolans mål och åtaganden, som tex utåtriktad verksamhet och konserter samt rekrytering av elever.      I din roll kommer du att ansvara för att skapa bästa möjliga förutsättningarna för elevens lärande.     Det förekommer även administrativa arbetsuppgifter såsom närvarorapportering, kontakt med vårdnadshavare m.m.      Vi har behov av 50% cellolärare och en pianolärare på heltid. Har du kompetens att undervisa i flera instrument kan du ta med det i ansökan för då finns det möjlighet till utökad tjänstgöringsgrad. Undervisningen är förlagd under både dag och kvällstid samt vid vissa tillfällen även under lördagar och söndagar. KVALIFIKATIONER Formella krav  Musikpedagogisk högskoleutbildning eller motsvarande  God förmåga att uttrycka sig på svenska i tal och skrift.  B-körkort är meriterande.  Personlig kompetenser  För att passa för det här jobbet behöver du vara självgående och kreativ. Du ser möjligheter och kommer ofta med realistiska idéer och förslag på nya angreppssätt. Du driver dina processer och tar eget ansvar för din uppgift.  Du är bra på att samarbeta och du relaterar till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt. Du har god förståelse för människors olika förutsättningar och hur barn och ungdomar tar till sig kunskap så att du kan anpassa lärsituationen efter elevens behov.  Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete så att du får bra förutsättningar att leverera hög kvalitet och kunna hålla uppsatta tidsramar.  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra. Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare. Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Kristinehamns kommun ser mångfald som en styrka och vi välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Lärare till Södermalmsskolan
Kristinehamns kommun
Grundskollärare

Är du redo för ett nytt spännande uppdrag som lärare? Södermalmsskolan söker nu en engagerad och inspirerande lärare till årskurs 4–6 som vill göra verklig skillnad för våra elever. Tror du att du är rätt person för tjänsten? Varmt välkommen att söka! Vi är en kommun som sätter eleven i fokus. Södermalmsskolan är en F-9-skola och som tillhör det centrala skolområdet. Björneborgs skola hör också hit. Skolan har cirka 850 elever och många kompetenta medarbetare. Lokaler och skolgård fördelas på F-3, 4-6 och 7-9 där varje stadie har sitt naturligt avgränsade område med plats för lek och kreativitet Tillsammans arbetar vi för elevers rätt till bra utbildning och personalen är verksamhetens viktigaste resurs. Som lärare bidrar du till att verksamheten utvecklas i rätt riktning och du ger våra elever goda förutsättningar att växa och att utvecklas till kreativa, nyfikna och trygga individer. ARBETSUPPGIFTER Som lärare planerar, genomför och utvärderar du undervisningen för årskurs 4-6 utifrån gällande läroplan och kursplan. Du kommer att undervisa i framför allt SV/SVA. Samarbete med elever, vårdnadshavare och kollegor är en viktig del av uppdraget och du skall tillsammans med övriga pedagoger i arbetslaget ta ansvar för att verksamheten utvecklas så att varje elev ges bästa möjliga förutsättningar för utveckling och lärande. Du ingår i arbetslag där du delar med dig av erfarenheter, kompetens, idéer och arbetsglädje. Vi ser också den pedagogiska dokumentationen som en självklar del i vårt systematiska kvalitetsarbete och vår verksamhetsutveckling. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en lärarutbildning för årskurs 4-6 och har en lärarlegitimation, men vi välkomnar även dig som är i slutskedet av din utbildning. Du har även kunskap om digitala lärplattformar. Då språket är vårt främsta redskap behöver du ha goda kunskaper både i tal och skrift på svenska.  Vi ser det som meriterande om du har:  • erfarenhet av arbete med barn i behov av särskilt stöd • erfarenhet av att arbeta med språk och kunskapsutvecklande arbetssätt • IT-intresse Som lärare hos oss är du trygg och stabil och kan hantera utmaningar som sker både i och utanför klassrummet. Vi tar för givet att du har en god pedagogisk insikt, att du har förståelse för hur elever tar till sig kunskap och deras olika förutsättningar. Du anpassar ditt sätt att förmedla budskap, inspirerar till lärande och skapar engagemang och delaktighet. Det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga och skapar goda relationer både med kollegor, elever och vårdnadshavare. Du har en god förmåga att skapa struktur, ser möjligheter i förändringar och ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Intervjuer kan komma att ske löpande, så vänta inte med din ansökan. ÖVRIGT Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra. Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare. Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Kristinehamns kommun ser mångfald som en styrka och vi välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
26 juni 2025
Renhållningsarbetare/anläggningsskötare
Kristinehamns kommun
Renhållnings- och återvinningsarbetare

Har du ett intresse för miljö och återvinning? Då kan du bli en av oss! Vi söker nu en Renhållnings- och anläggningsskötare till våra anläggningar i Kristinehamn.  Återvinningen består av 20 medarbetare uppdelade inom administration, anläggning och insamling. Avdelningen ansvarar för insamling av hushållsavfall, farligt avfall, latrin samt drift av våra återvinningscentraler.  I den här tjänsten kommer du att ha din grundplacering vid Strandmossen som driver kommunens återvinningscentral och våra mobila enheter. Beroende på dina kunskaper och erfarenheter kan du komma att arbeta både med insamling och på vår återvinningscentral.  Återvinningen ligger under enheten Vatten och avfall som är en del av Tekniska förvaltningen. Förvaltningen består av cirka 200 medarbetare inom avdelningarna Offentlig miljö, vatten och avfall samt serviceavdelningen. Vi ansvarar bland annat för att kommunens trafikmiljö är säker och tillgänglig samt att barn, ungdomar och äldre får näringsriktig kost på kommunens förskolor, skolor och särskilda boenden. Vi ansvarar även för att Kristinehamns invånare har tillgång till rent, friskt och gott vatten i kranen samt svarar för den strategiska lokalplaneringen. Likaså sköter vi och driver kommunens avfallsanläggning. ARBETSUPPGIFTER I rollen som renhållnings- och anläggningsskötare är du den som kunden i förstahand kommer i kontakt med vad gäller avfallsfrågor ute på våra vägar eller anläggningar. Du ansvarar för att våra kunder är nöjda och att det operativa arbetet hos våra abonnenter och på anläggningarna fungerar. Arbetsuppgifterna kan variera och skiljer sig mellan insamling och mottagning på avfallsanläggningen. I anställningen ingår bland annat följande arbetsuppgifter: • sköta den dagliga driften på avdelningen och säkerställa att närmiljön är god • hänvisa och informera våra kunder så att de sorterar sitt avfall rätt • delta i avdelningens kvalitets-, miljö- och säkerhetsarbete • administrativa uppgifter på vågkontoret Beroende på din tidigare erfarenhet kan du även komma att: • hantera och sortera avfall med hjälp av olika maskiner, tex hjullastare eller kranförsedda maskiner • hantera och transportera farligt avfall och farligt gods • vid behov hjälpa till med förekommande arbetsuppgifter inom återvinningen, så som till exempel insamling av hushållsavfall, latrin och återvinning. Du kommer att arbeta i en verksamhet som är mycket inspirerande, i ständig förändring och där arbetet blir alltmer i fokus, då miljö och återbruksfrågor kommer allt högre upp i prioriteringsordningen. Arbetstiden är förlagd mån-fre dagtid samt var sjätte lördag. Snöberedskap förekommer. KVALIFIKATIONER Du kommer att möta många kunder och andra intressenter, vilket gör att du ska vara serviceinriktad och trivas med att arbeta med människor. Då rollen innebär mycket självständigt arbete ställer det krav på din förmåga att själv driva ditt arbete framåt. Du ska kunna planera ditt arbete, fatta egna beslut, men också vara flexibel och ingå i arbetsgruppens gemensamma arbete. Då insamling och återvinning är ett system i flera steg krävs det att du är strukturerad, ansvarstagande och kvalitetsmedveten för att nästa steg i kedjan ska kunna fungera utan störningar för mottagaren. Du behöver ha god datavana och inte vara rädd för att lära dig nya system. Det är meriterande om du har behörighet för, eller erfarenhet av andra fordon såsom hjullastare, hjulgrävare eller fordonsmonterad kran. B -körkort är ett krav för tjänsten och har du C-körkort så ser vi detta som mycket meriterande. Tjänsten kan komma att tillsättas löpande. ÖVRIGT Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra. Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare. Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Renhållningsarbetare/renhållningsförare
Kristinehamns kommun
Lastbilsförare m.fl.

Är du en klippa på service och trivs med omväxlande arbetsuppgifter? Nu söker vi en renhållningsarbetare/anläggningsskötare till Insamlingen. På återvinningen är vi 20 medarbetare och tillsammans sköter vi insamlingen av hushållsavfall, fastighetsnära återvinning samt återvinningscentraler och återvinningsstationer. Återvinningen är en del av Vatten och Avfall på Tekniska förvaltningen. Förvaltningen består av cirka 200 medarbetare och vi ansvarar bland annat för att kommunens trafikmiljö är säker och tillgänglig samt att Kristinehamns invånare har tillgång till rent, friskt och gott vatten i kranen. Vi ansvarar även för att kommunens barn, ungdomar och äldre får näringsriktig kost på våra förskolor, skolor och särskilda boenden. Likaså förvaltar vi kommunens fastigheter och svarar för den strategiska lokalplaneringen. ARBETSUPPGIFTER Dina arbetsuppgifter består av: • insamling av hushållsavfall/FNI i baklastande fordon • hantera fordonsdatorer, RFID-utrustning och rapportera avvikelser • tvätta fordon och påbyggnad vid behov samt genomföra dagligt underhåll/kontroll av fordon och påbyggnad • inlämnande av fordon till verkstad vid behov • samt andra förekommande uppgifter på återvinningen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har giltigt yrkeskompetensbevis och minst C-körkort. Som person är du ordningsam, morgonpigg, ansvarsfull och mån om att bemöta kunder på ett trevligt sätt. Vidare är du en kommunikativ person med god samarbetsförmåga som trivs med ett omväxlande arbete. Ifall du har en god social förmåga kommer du att trivas särskilt bra eftersom jobbet erbjuder möjlighet till mycket kundkontakt. Har du körkort för fordonsmonterad kran är detta meriterande. Tillsättning av tjänsten kan komma att ske löpande. ÖVRIGT Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra. Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare. Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Kristinehamns kommun ser mångfald som en styrka och vi välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Boendestödjare inom socialpsykiatri/missbruk
Kristinehamns kommun
Vårdare, boendestödjare

Vill du ha ett arbete där din insats har stor betydelse för en annan människa och där varje möte räknas? Sök tjänsten som boendestödjare på SIROB i dag! Hos oss får du chansen att arbeta nära människor som behöver stöd för att skapa en tryggare och mer självständig vardag. SIROB som står för Samverkan i resurs och boende och innebär att ge boendestöd till vuxna med psykisk ohälsa, samsjuklighet och beroendeproblematik.  Teamet arbetar i ett stödboende, samt med boendestödsinsatser inom kommunen. Vi arbetar aktivt med stegförflyttningar och målet är att alla individer utifrån sin egen förmåga, ska kunna leva ett så fungerande och självständigt liv som möjligt. Vi sätter individens behov i fokus med MI som förhållningssätt. Vi har ett processorienterat arbetssätt och har nära samarbete med andra aktörer både internt inom förvaltningen och externt med berörda myndigheter.   Vi söker nu efter en ny medarbetare till teamet som tillsammans med en kollega även kommer att arbeta med insatsen Bostad Först som kommer att vara en permanent insats från den 1/1 - 2026. Bostad Först är en evidensbaserad metod utformad för människor som behöver omfattande stöd för att kunna ta sig ur hemlöshet. Insatsen riktar sig till hemlösa med missbruksproblem, psykisk ohälsa samt samsjuklighet. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifterna består av bland annat pedagogiskt stöd, samtal, provtagningar, hantering av medicin, rapportering och journalföring. Du kommer att ha ett stort eget ansvar för att arbetet utförs och du kommer att arbeta både på egen hand och tillsammans med kollegor. Då SIROB består av flera verksamheter innebär det också samarbete över gränserna. Du bidrar till livskvalitet för våra brukare och stärker deras förmåga att leva ett tryggt och självständigt liv. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är utbildad behandlingspedagog, behandlingsassistent, socialpedagog eller som har annan utbildning inom tjänstens områden som vi bedömer lämplig. Vi ställer också krav på dokumenterad erfarenhet av arbete inom missbruk och samsjuklighet. Då våra brukare bor på olika platser inom kommunen är B-körkort ett måste.  Om du har erfarenhet av arbete med Bostad Först, lågaffektivt bemötande eller motiverande samtal ser vi det som en stor fördel.  För oss är det viktigt att du är en trygg och stabil person som kan behålla ditt fokus på rätt saker i stressiga situationer. Då arbetet delvis kommer att utföras på egen hand behöver du trivas med att ha ett stort eget ansvar och att du är självgående. Du har lätt för att strukturera ditt arbete och kan snabbt ställa om och vara flexibel när arbetet kräver.  Som tidigare nämnt har din insats stor betydelse och det är därför vidare viktigt att du är social, har lätt för att bygga relationer och har en god samarbetsförmåga. Du lyssnar, kommunicerar och löser situationer på ett lågaffektivt och konstruktivt sätt. ÖVRIGT Din tjänst kommer att tillhöra processen ett tryggt och hälsosamt liv som ligger organisatoriskt under förvaltningen för arbete, kompetens och välfärd. Vår kärnverksamhet är, att ge stöd och hjälp för att människor ska bli självförsörjande och leva ett självständigt liv, att genom utredning och insatser ge barn, ungdomar och vuxna stöd, hjälp och service samt att arbeta för vuxnas lärande. Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra. Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare. Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Kristinehamns kommun ser mångfald som en styrka och vi välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
21 juli 2025
Arkivassistent
Kristinehamns kommun
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Är du en strukturerad person med erfarenhet av arkivering inom offentlig förvaltning? Vi på Kristinehamns kommun söker nu en arkivassistent för arbete fram till årsskiftet! Kristinehamns kommun bjuder på en vacker och tillgänglig skärgårdsmiljö, en idyllisk stadskärna och möjligheten till ett aktivt och varierande fritidsliv för både barn och vuxna. Arbetsplatsen är förlagd till kommunhuset Uroxen i centrala Kristinehamn, fem minuters gångväg från resecentrum. En del av arbetet kan komma att utföras på kommunarkivet i Kvadraten-huset på Mariebergsområdet, ett par kilometer utanför centrum. ARBETSUPPGIFTER Inför flytten till vårt nya kommunhus finns just nu behov av arkivresurser för att stötta upp med arkiveringen. Som arkivassistent kommer du att arkivera, framför allt digitalt, för Arbete, kompetens och välfärdsförvaltningens (socialtjänsten) räkning. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med gymnasieexamen och erfarenhet av att arbeta med arkiv eller dokumenthantering inom socialtjänsten, eller annan erfarenhet som vi bedömer likvärdig.  Vi ser gärna att du har goda kunskaper i offentlighets- och sekretesslagstiftningen. Du behöver ha god datavana då handlingarna ska läggas in i digitalt verksamhetssystem.  Då arbetet innehåller såväl muntliga som skriftliga arbetsuppgifter behöver du ha en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.  Meriterande är om du har högskoleutbildning inom arkivvetenskap/arkivkunskap, biblioteks- och informationsvetenskap eller liknande utbildning. Vi söker dig som arbetar organiserat och strukturerat med god prioriteringsförmåga. Du trivs i rollen med många kontaktytor, därför är det av stor vikt att du är tydlig i din kommunikation och visar omdöme i dina uttalanden. Vi ser också att du är självgående och tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga och vill leverera kvalitativ service till de du möter, både interna och externa. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.  Intervjuer kan komma att ske löpande i den här rekryteringen, så vänta inte med din ansökan. ÖVRIGT Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra. Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare. Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Kristinehamns kommun ser mångfald som en styrka och vi välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025