Lediga jobb i Kristinehamn

Sök totalt 74 lediga jobb i Kristinehamn

Torrsugsoperatör
AB Pr-Slamsugning
Grovarbetare inom bygg och anläggning

Vi söker en opperatör till vår Torrsugsenhet! Dreimars åkeri är ett dotterbolag till PR-slamsugning verksamt inom miljöhantering med inriktning främst mot spol, sug och septik. Vi fortsätter att utöka miljöarbetet och söker nu en operatör till vår torrsugsenhet. Arbetstiderna är till största delen mellan 07:00-16:00 Enheten är stationerad i Kristinehamn. De flesta jobben utförs på uppdrag av företag och större industrier men även privatpersoner anlitar oss för våra tjänster. Man suger olika material , vått som torrt på vindar, tak, källare, krypgrunder mm är t ex: Grus, vatten, aska, sågspån, lösull, trossbotten, fasadputs, singel, leca, pellets, stenmjöl, kol, bilad betong och spannmål. Vi blåser även in bulkmaterial med vår enhet i t ex silos, husgrunder mm. Din profil Du som person ska inte vara främmande för att ta i när så behövs och vara framåt och hjälpa dina kollegor ute i arbetet. Man arbetar alltid i lag om två och två så det är viktigt att man är en lagspelare. Vi rekryterar löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag! Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Vänta inte med att söka, intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten, ring Ludvig Linder på 070-513 08 55. Skicka din ansökan till: [email protected]

Igår
Sista ansökan:
13 juli 2025
Torrsugsoperatör
AB Pr-Slamsugning
Lastbilsförare m.fl.

Vi söker en operatör till vår Torrsugsenhet! PR-slamsugning Värmland är verksamt inom miljö hantering med inriktning främst mot spol, sug och septik. Vi fortsätter att utöka miljöarbetet och söker nu en operatör till vår torrsugsenhet. Arbetstiderna är till största delen mellan 07:00-16:00 Enheten är stationerad i Kristinehamn. De flesta jobben utförs på uppdrag av företag och större industrier men även privatpersoner anlitar oss för våra tjänster. Man suger olika material , vått som torrt på vindar, tak, källare, kryp grunder mm är t ex: Grus, vatten, aska, sågspån, lösull, trossbotten, fasadputs, singel, leca, pellets, stenmjöl, kol, bilad betong och spannmål. Vi blåser även in bulkmaterial med vår enhet i t ex silos, husgrunder mm. Din profil Du som person ska inte vara främmande för att ta i när så behövs och vara framåt och hjälpa dina kollegor ute i arbetet. Man arbetar alltid i lag om två och två så det är viktigt att man är en lagspelare. Vi rekryterar löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag! Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Vänta inte med att söka, intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten, ring Ludvig Linder på 070-513 08 55. Skicka din ansökan till: [email protected]

Igår
Sista ansökan:
13 juli 2025
Piano och/eller cellolärare
Kristinehamns kommun
Övriga pedagoger med teoretisk specialistkompetens

Brinner du för musik och vill inspirera nästa generations musiker?  Nu söker vi en engagerad och kreativ piano- och/eller cellolärare till Landa kulturskola – en plats där nyfikenhet, glädje och utveckling står i centrum! Hos oss får du möjligheten att göra verklig skillnad i unga människors liv genom att dela med dig av din passion och kunskap inom musiken. Vill du bli en del av vårt dedikerade team och vara med och forma framtidens kulturliv? Då är det här tjänsten för dig!  Landa kulturskolas uppdrag är att erbjuda alla barn/ungdomar från 5-19 år utbildning inom kulturutövning på frivillig basis. Kulturskolans mervärde för ett levande kulturliv i civilsamhället ska återspeglas på individ, kommunal, regional och i förlängningen nationell nivå. Kulturskolan organiserar kommunens kulturgaranti för förskolan till gymnasiet. Kulturskolans pedagoger är med och bidrar till att kulturgarantin uppfylls.   Kulturskolan ska vara till för barns- och ungdomars kulturskapande och innefatta kulturyttringar; musik, musikal, dans, bild och film.     Kulturskolan ska värna om en välkomnande atmosfär och bemöta eleverna med öppenhet och respekt. Vi försöker tillgodose elevernas utveckling oavsett ålder, kunskapsnivå och förutsättningar. Vi månar om den individuella utvecklingen såväl som samspelet med andra. På kulturskolan är både lektioner och framträdanden av vikt. Hos oss står det pedagogiska lärandet i fokus samtidigt som vi värnar om kulturens egenvärde.     Kulturskolan tillhör skolförvaltningen och finns i samma byggnad som fritidsgården Bygget samt Studiefrämjandet. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att undervisa elever i piano och/eller cello på olika nivåer. Undervisningen sker både enskilt och i orkestrar/ensembler.       Du ansvarar för att organisera, leda, planera och utveckla undervisningen inom dina områden tillsammans med dina kollegor. Du planerar och deltar aktivt i kulturskolans mål och åtaganden, som tex utåtriktad verksamhet och konserter samt rekrytering av elever.      I din roll kommer du att ansvara för att skapa bästa möjliga förutsättningarna för elevens lärande.     Det förekommer även administrativa arbetsuppgifter såsom närvarorapportering, kontakt med vårdnadshavare m.m.      Vi har behov av 50% cellolärare och en pianolärare på heltid. Har du kompetens att undervisa i flera instrument kan du ta med det i ansökan för då finns det möjlighet till utökad tjänstgöringsgrad. Undervisningen är förlagd under både dag och kvällstid samt vid vissa tillfällen även under lördagar och söndagar. KVALIFIKATIONER Formella krav  Musikpedagogisk högskoleutbildning eller motsvarande  God förmåga att uttrycka sig på svenska i tal och skrift.  B-körkort är meriterande.  Personlig kompetenser  För att passa för det här jobbet behöver du vara självgående och kreativ. Du ser möjligheter och kommer ofta med realistiska idéer och förslag på nya angreppssätt. Du driver dina processer och tar eget ansvar för din uppgift.  Du är bra på att samarbeta och du relaterar till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt. Du har god förståelse för människors olika förutsättningar och hur barn och ungdomar tar till sig kunskap så att du kan anpassa lärsituationen efter elevens behov.  Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete så att du får bra förutsättningar att leverera hög kvalitet och kunna hålla uppsatta tidsramar.  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra. Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare. Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Kristinehamns kommun ser mångfald som en styrka och vi välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Igår
Sista ansökan:
29 juni 2025
Lärare till Södermalmsskolan
Kristinehamns kommun
Grundskollärare

Är du redo för ett nytt spännande uppdrag som lärare? Södermalmsskolan söker nu en engagerad och inspirerande lärare till årskurs 4–6 som vill göra verklig skillnad för våra elever. Tror du att du är rätt person för tjänsten? Varmt välkommen att söka! Vi är en kommun som sätter eleven i fokus. Södermalmsskolan är en F-9-skola och som tillhör det centrala skolområdet. Björneborgs skola hör också hit. Skolan har cirka 850 elever och många kompetenta medarbetare. Lokaler och skolgård fördelas på F-3, 4-6 och 7-9 där varje stadie har sitt naturligt avgränsade område med plats för lek och kreativitet Tillsammans arbetar vi för elevers rätt till bra utbildning och personalen är verksamhetens viktigaste resurs. Som lärare bidrar du till att verksamheten utvecklas i rätt riktning och du ger våra elever goda förutsättningar att växa och att utvecklas till kreativa, nyfikna och trygga individer. ARBETSUPPGIFTER Som lärare planerar, genomför och utvärderar du undervisningen för årskurs 4-6 utifrån gällande läroplan och kursplan. Du kommer att undervisa i framför allt SV/SVA. Samarbete med elever, vårdnadshavare och kollegor är en viktig del av uppdraget och du skall tillsammans med övriga pedagoger i arbetslaget ta ansvar för att verksamheten utvecklas så att varje elev ges bästa möjliga förutsättningar för utveckling och lärande. Du ingår i arbetslag där du delar med dig av erfarenheter, kompetens, idéer och arbetsglädje. Vi ser också den pedagogiska dokumentationen som en självklar del i vårt systematiska kvalitetsarbete och vår verksamhetsutveckling. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en lärarutbildning för årskurs 4-6 och har en lärarlegitimation, men vi välkomnar även dig som är i slutskedet av din utbildning. Du har även kunskap om digitala lärplattformar. Då språket är vårt främsta redskap behöver du ha goda kunskaper både i tal och skrift på svenska.  Vi ser det som meriterande om du har:  • erfarenhet av arbete med barn i behov av särskilt stöd • erfarenhet av att arbeta med språk och kunskapsutvecklande arbetssätt • IT-intresse Som lärare hos oss är du trygg och stabil och kan hantera utmaningar som sker både i och utanför klassrummet. Vi tar för givet att du har en god pedagogisk insikt, att du har förståelse för hur elever tar till sig kunskap och deras olika förutsättningar. Du anpassar ditt sätt att förmedla budskap, inspirerar till lärande och skapar engagemang och delaktighet. Det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga och skapar goda relationer både med kollegor, elever och vårdnadshavare. Du har en god förmåga att skapa struktur, ser möjligheter i förändringar och ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Intervjuer kan komma att ske löpande, så vänta inte med din ansökan. ÖVRIGT Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra. Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare. Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Kristinehamns kommun ser mångfald som en styrka och vi välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
26 juni 2025
Säljare till Kristinehamn, extra vid behov
The We Select Company AB
Butikssäljare, fackhandel

Vi behöver en ny säljare! Brinner du för detaljhandel? Drivs du av de utmaningar som finns i ett varuhus? Då är det dig vi behöver till vårt team. Nu söker vi en säljare till vårt varuhus i Kristinehamn. Tjänsten är en visstidsanställning under perioden augusti - oktober och arbetstiden är i genomsnitt ca 25%. Det vore jättekul om du vill vara med och utveckla Rusta tillsammans med oss! Din roll som säljare Arbetet i ett Rusta-varuhus är fartfyllt, varierat och roligt. Ingen dag är den andra lik! Du kommer att arbeta med och ta ansvar för olika typer av uppgifter varje dag; från kassaarbete och kundbemötande till varupåfyllning och ombyggnad av varuhusets avdelningar. Ditt ansvar som säljare: att alltid sätta kund- och försäljningsfokus som första prioritet och att bidra till att uppnå och överträffa varuhusets försäljnings- och lönsamhetsmål. att arbeta effektivt med kassaarbete, varuhusexponering, prissättning, lagerhantering och påfyllnad. (inkl. inventeringar) att hålla ordning och reda. Din profil Framförallt är du en person som trivs med ett högt tempo och som vill utvecklas i din roll som säljare hos oss på Rusta. Raka puckar, högt i tak och ett glatt humör är självklart för dig. Du har hög servicekänsla och lätt för att samarbeta. Som säljare på Rusta är rätt attityd och inställning det allra viktigaste. Våra värderingar Rusta står för värderingarna Enkelhet, Mod, Engagemang och Tillsammans. Värderingarna stärks genom att alla medarbetare har varit med i arbetet med att identifiera och forma dem. De ska fungera som styrmedel vid sidan av vision och affärsidé samt som kompass och vägledning i det dagliga arbetet. Med hjälp av dessa ska Rusta klara sin fortsatta expansion och tillväxt utan att tappa sitt ursprung, fokus eller flexibilitet. Sätt igång och ansök! Låter det här som en tjänst för dig? Sök redan i dag, ansökningarna behandlas löpande. Vi använder oss av ett personlighetstest som en del av urvalsprocessen. Testet mäter egenskaper som är viktiga för arbetet, och ser till att alla sökande bedöms på samma sätt. Testet tar ca 15 min att fylla i och är en förutsättning för att gå vidare i urvalsprocessen. Går du vidare i rekryteringen så använder oss av digital referenstagning som slutsteg. Som en del av rekryteringsprocessen för tjänsten Säljare genomför vi en bakgrundskontroll på alla externa rekryteringar innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller. Välkommen att registrera CV och personligt brev! Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss. På Rusta gör vi det lätt för många människor att köpa produkter av god kvalitet till bästa pris. Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta över 200 varuhus i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. Rusta arbetar långsiktigt med att öka medvetenheten kring socialt- och miljömässigt ansvarstagande, för att säkerställa en hög kvalitet på våra produkter och samtidigt medverka till ett mer hållbart samhälle.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juni 2025
Renhållningsarbetare/anläggningsskötare
Kristinehamns kommun
Renhållnings- och återvinningsarbetare

Har du ett intresse för miljö och återvinning? Då kan du bli en av oss! Vi söker nu en Renhållnings- och anläggningsskötare till våra anläggningar i Kristinehamn.  Återvinningen består av 20 medarbetare uppdelade inom administration, anläggning och insamling. Avdelningen ansvarar för insamling av hushållsavfall, farligt avfall, latrin samt drift av våra återvinningscentraler.  I den här tjänsten kommer du att ha din grundplacering vid Strandmossen som driver kommunens återvinningscentral och våra mobila enheter. Beroende på dina kunskaper och erfarenheter kan du komma att arbeta både med insamling och på vår återvinningscentral.  Återvinningen ligger under enheten Vatten och avfall som är en del av Tekniska förvaltningen. Förvaltningen består av cirka 200 medarbetare inom avdelningarna Offentlig miljö, vatten och avfall samt serviceavdelningen. Vi ansvarar bland annat för att kommunens trafikmiljö är säker och tillgänglig samt att barn, ungdomar och äldre får näringsriktig kost på kommunens förskolor, skolor och särskilda boenden. Vi ansvarar även för att Kristinehamns invånare har tillgång till rent, friskt och gott vatten i kranen samt svarar för den strategiska lokalplaneringen. Likaså sköter vi och driver kommunens avfallsanläggning. ARBETSUPPGIFTER I rollen som renhållnings- och anläggningsskötare är du den som kunden i förstahand kommer i kontakt med vad gäller avfallsfrågor ute på våra vägar eller anläggningar. Du ansvarar för att våra kunder är nöjda och att det operativa arbetet hos våra abonnenter och på anläggningarna fungerar. Arbetsuppgifterna kan variera och skiljer sig mellan insamling och mottagning på avfallsanläggningen. I anställningen ingår bland annat följande arbetsuppgifter: • sköta den dagliga driften på avdelningen och säkerställa att närmiljön är god • hänvisa och informera våra kunder så att de sorterar sitt avfall rätt • delta i avdelningens kvalitets-, miljö- och säkerhetsarbete • administrativa uppgifter på vågkontoret Beroende på din tidigare erfarenhet kan du även komma att: • hantera och sortera avfall med hjälp av olika maskiner, tex hjullastare eller kranförsedda maskiner • hantera och transportera farligt avfall och farligt gods • vid behov hjälpa till med förekommande arbetsuppgifter inom återvinningen, så som till exempel insamling av hushållsavfall, latrin och återvinning. Du kommer att arbeta i en verksamhet som är mycket inspirerande, i ständig förändring och där arbetet blir alltmer i fokus, då miljö och återbruksfrågor kommer allt högre upp i prioriteringsordningen. Arbetstiden är förlagd mån-fre dagtid samt var sjätte lördag. Snöberedskap förekommer. KVALIFIKATIONER Du kommer att möta många kunder och andra intressenter, vilket gör att du ska vara serviceinriktad och trivas med att arbeta med människor. Då rollen innebär mycket självständigt arbete ställer det krav på din förmåga att själv driva ditt arbete framåt. Du ska kunna planera ditt arbete, fatta egna beslut, men också vara flexibel och ingå i arbetsgruppens gemensamma arbete. Då insamling och återvinning är ett system i flera steg krävs det att du är strukturerad, ansvarstagande och kvalitetsmedveten för att nästa steg i kedjan ska kunna fungera utan störningar för mottagaren. Du behöver ha god datavana och inte vara rädd för att lära dig nya system. Det är meriterande om du har behörighet för, eller erfarenhet av andra fordon såsom hjullastare, hjulgrävare eller fordonsmonterad kran. B -körkort är ett krav för tjänsten och har du C-körkort så ser vi detta som mycket meriterande. Tjänsten kan komma att tillsättas löpande. ÖVRIGT Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra. Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare. Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Renhållningsarbetare/renhållningsförare
Kristinehamns kommun
Lastbilsförare m.fl.

Är du en klippa på service och trivs med omväxlande arbetsuppgifter? Nu söker vi en renhållningsarbetare/anläggningsskötare till Insamlingen. På återvinningen är vi 20 medarbetare och tillsammans sköter vi insamlingen av hushållsavfall, fastighetsnära återvinning samt återvinningscentraler och återvinningsstationer. Återvinningen är en del av Vatten och Avfall på Tekniska förvaltningen. Förvaltningen består av cirka 200 medarbetare och vi ansvarar bland annat för att kommunens trafikmiljö är säker och tillgänglig samt att Kristinehamns invånare har tillgång till rent, friskt och gott vatten i kranen. Vi ansvarar även för att kommunens barn, ungdomar och äldre får näringsriktig kost på våra förskolor, skolor och särskilda boenden. Likaså förvaltar vi kommunens fastigheter och svarar för den strategiska lokalplaneringen. ARBETSUPPGIFTER Dina arbetsuppgifter består av: • insamling av hushållsavfall/FNI i baklastande fordon • hantera fordonsdatorer, RFID-utrustning och rapportera avvikelser • tvätta fordon och påbyggnad vid behov samt genomföra dagligt underhåll/kontroll av fordon och påbyggnad • inlämnande av fordon till verkstad vid behov • samt andra förekommande uppgifter på återvinningen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har giltigt yrkeskompetensbevis och minst C-körkort. Som person är du ordningsam, morgonpigg, ansvarsfull och mån om att bemöta kunder på ett trevligt sätt. Vidare är du en kommunikativ person med god samarbetsförmåga som trivs med ett omväxlande arbete. Ifall du har en god social förmåga kommer du att trivas särskilt bra eftersom jobbet erbjuder möjlighet till mycket kundkontakt. Har du körkort för fordonsmonterad kran är detta meriterande. Tillsättning av tjänsten kan komma att ske löpande. ÖVRIGT Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra. Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare. Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Kristinehamns kommun ser mångfald som en styrka och vi välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Ekonomihandläggare till myndighet i Kristinehamn
Bemannia AB (Publ.)
Redovisningsekonomer

Har du arbetat med statlig redovisning samt har en kandidatexamen inom ekonomiområdet? Då kan denna tjänst passa dig, varmt välkommen med din ansökan! Om uppdraget Vi söker en ekonomihandläggare till vår kund i Kristinehamn för ett konsultuppdrag. Uppdraget är på heltid 100% och pågår från 2025-09-01 till 2025-12-30. Du arbetar under kontorstider på kundens kontor i Kristinehamn.  Dina arbetsuppgifter Rollen innebär kvalificerat arbete inom avräkningar och anpassningar av rollen utifrån den avräkningstjänst som håller på att utvecklas på myndigheten. Du arbetar med all förekommande handläggning gällande processen från att ett beslut om återkrav har inkommit för att utreda möjligheten till avräkning innan eventuell fakturering. Även delavräkningar förekommer samt kundkontakt inom området. Kundfakturaprocessen och alla förekommande arbetsuppgifter kring detta är också aktuellt. Dina kvalifikationer Utbildning inom ekonomi motsvarande kandidatexamen, helst inom redovisning Tidigare arbetat med statlig redovisning Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet inom området  Kunna kommunicera obehindrat på svenska såväl i tal som i skrift Meriterande  Erfarenheter inom området avräkningar Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 18 juni.  Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 169 30 00.  Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juni 2025
Badpersonal 80% – Kristinehamn Arena
Kunskapsporten Kristinehamn AB
Övrig bevaknings- och säkerhetspersonal

Vill du arbeta i en social och aktiv miljö där säkerhet och service står i fokus? Kristinehamn Arena söker nu engagerad personal till vår badverksamhet. Om tjänsten Som badpersonal hos oss får du ett varierat arbete där du bidrar till att våra gäster får en trygg, ren och välkomnande upplevelse. Kundbemötande och service är en central del av arbetet och du är ansvarig för att sätta gästen i fokus och att ständigt arbeta för att skapa unika upplevelser och aktiviteter. Arbetet utförs till största del tillsammans med dina kollegor men ibland också enskilt, därför ställs stora krav på att du kan växla mellan att jobba i team och på eget ansvar utföra arbetet. Tjänsten innefattar dag, kväll och helgarbetstider. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Tillsyn i simhallen för att upprätthålla säkerheten Städning och skötsel av våra lokaler Kundservice Enklare tekniskt drift- och underhållsarbete Undervisning i simning för olika åldrar Vi erbjuder dig Ett omväxlande arbete i en positiv och stöttande arbetsgrupp Möjlighet att utvecklas inom badverksamhet, simundervisning och vattenrening Friskvårdstimme ( timme per vecka) Arbetsskor Engagerad arbetsledning och kollegialt stöd Välkommen med din ansökan senast den 4 juli 2025!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Operativ Inköpare
Kongsberg Maritime Sweden AB
Inköpare och upphandlare

Är du redo att ta dig an en ny utmaning inom inköp och logistik? Vi söker en Operativ Inköpare till vårt erfarna och välkomnande Inköpsteam. Oavsett om du är i början av din karriär eller har tidigare erfarenhet, erbjuder denna roll en möjlighet att arbeta med kundspecifika projekt i ett företag som befinner sig i en spännande transformationsresa. Du blir en del av en stöttande teammiljö där samarbete, lärande och ständig förbättring står i centrum. Som Operativ Inköpare spelar du en nyckelroll i att säkerställa en kostnadseffektiv och tidsmässigt korrekt materialförsörjning för både nya försäljnings- och eftermarknadsprojekt. Du kommer att arbeta i tvärfunktionella team, inklusive projektledare, planering och projektinköp. Din förmåga att bygga starka relationer – både internt och med leverantörer – är avgörande. Huvudsakliga ansvarsområden Ansvara för inköpsprocessen av kundspecifika komponenter – från behov till leverans. Hantera inköpsorder; placera, följa upp, hantera ändringar samt leveransbevakning. Säkerställa att leverantörsåtaganden är korrekt registrerade i affärssystemet (ERP). Hantera faktura- och prisavvikelser i nära samarbete med olika funktioner. Utvärdera leverantörsofferter och säkerställa att de ligger i linje med projektbudget. Säkerställa materialtillgång och hantera leveransproblem för att upprätthålla tidsplaner. Bidra till initiativ för ständiga förbättringar med våra leverantörer. Resor kan förekomma, både inom och utanför Sverige, i syfte att följa upp leveranser och stärka samarbetet med leverantörer. Kvalifikationer Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom logistik, inköp eller ekonomi, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Tidigare erfarenhet från industri, logistik eller inköp är mycket meriterande. Du är van att arbeta i olika affärssystem, särskilt ERP-system, och har goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Eftersom rollen innebär hantering av säkerhetsklassad information krävs att du uppfyller kraven för säkerhetsprövning. För att lyckas i rollen ser vi att du har en god samarbets- och kommunikationsförmåga. Vi värdesätter personer som är proaktiva, självgående och tar initiativ i att driva arbetet framåt. Ett lösningsorienterat arbetssätt och fokus på resultat är avgörande, liksom förmågan att anpassa sig i en snabbföränderlig och projektintensiv miljö. På KONGSBERG tror vi att mångfald driver innovation. Vi uppmuntrar dig att söka även om du inte uppfyller alla krav i annonsen – din unika bakgrund och ditt perspektiv är värdefulla för oss. Dina färdigheter, din inställning och ditt sätt att se på saker kan vara precis det vi söker! Låter det intressant? Ansök redan idag eller senast 2025-06-29. Urval sker löpande och intervjuer kan påbörjas innan sista ansökningsdag. I denna rekrytering använder vi personlighetstester och färdighetstester, som skickas ut om du går vidare i processen. Eftersom vi arbetar med kunder inom den marina försvarssektorn kommer frågor om medborgarskap att ingå i urvalsprocessen. Varför ska du arbeta hos oss? Vi erbjuder en trygg och inspirerande arbetsmiljö med varierande och utmanande arbetsuppgifter. Här får du möjlighet till både personlig och teknisk utveckling – och att göra verklig skillnad. Som världsledande leverantör av maritima lösningar arbetar du med unika produkter i en internationell miljö, tillsammans med kollegor och leverantörer globalt. Vi erbjuder hybridarbete och konkurrenskraftiga förmåner såsom friskvårdsbidrag, subventionerad lunch, försäkringspaket, bonussystem och ett aktiesparprogram för anställda. Om oss Kongsberg Maritime är en teknologisk pionjär som möjliggör en mer hållbar framtid för våra hav. Våra teknologier driver den maritima industrin framåt och löser våra kunders mest komplexa utmaningar. Med oöverträffad kompetens, branschkunskap, innovationskraft och global närvaro är vi en pålitlig partner inom sjöfarten. Huvudkontoret ligger i Kongsberg, Norge, och vi har tillverknings-, försäljnings- och serviceanläggningar i 35 länder. Kongsberg Maritime i Kristinehamn består av cirka 350 engagerade medarbetare som arbetar med försäljning, forskning, utveckling, konstruktion, service, utbildning och montering av marknadsledande marina lösningar. Vårt Hydrodynamic Research Centre i Kristinehamn erbjuder världsledande CFD- och testkapacitet som stöd för våra produktcenter och kunder globalt. Vår division Propulsion & Handling levererar världsledande produkter för framdrivning, hanteringssystem och kontrollsystem till alla segment inom den marina industrin – inklusive handelsfartyg, offshore och försvar. Våra produkter bidrar till ökad driftseffektivitet och levererar säkra, tillförlitliga och hållbara lösningar till våra kunder. KONGSBERG är en global teknologikoncern med över 200 års historia av innovation och utveckling. Vi tror att mångfald är en styrka. Genom att främja en inkluderande kultur, skapar vi utrymme för olika perspektiv och idéer. Vi arbetar målmedvetet för att utveckla vår förmåga att ta tillvara på mångfald och olikheter – för att skapa positiva affärsresultat. KONGSBERG – Protechting people and planet

4 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025