Arena- och eventmedarbetare till Uppsala kommun arenor och fastigheter AB

Uppsala kommun arenor och fastigheter AB, enhet arena och event Trivs du med varierande arbetsuppgifter och vill ha ett arbete där du får se och uppleva olika typer av evenemang? Har du flera års arbetslivserfarenhet och vill planera, genomföra och följa upp olika event? Då kan det här vara jobbet för dig! I nuläget består enheten arena och event av fem medarbetare. Enheten har sin hemvist på Fyrishov och utgår därifrån. De flesta av enhetens uppdrag är på Fyrishov, men vi har även uppdrag på våra övriga tillgångar som till exempel Studenternas. I teamet ingår även Fyrishov Stugby & Camping, som under högsäsong är 10 stycken medarbetare. Vi har en bra sammanhållning i teamet och för oss är det viktigt att vi trivs och att vi har kul på jobbet. Ditt uppdrag Som medarbetare på enheten arena och event arbetar du med att ha kontakt med och ge bästa möjliga service till föreningar, företag och olika arrangörer kring och under deras träningar, matcher, konferenser, arrangemang och event både inomhus och utomhus. Tillsammans med dina kollegor på andra avdelningar är du med och planerar, genomför och följer upp event på ett strukturerat sätt. Du har därför lätt att samarbeta, är en lagspelare och har god social kompetens. En stor del av arbetet går ut på att se till att våra gäster trivs och får den hjälp som de behöver genom ett gott kundbemötande. Det är därför viktigt att du som person är positiv, stresstålig, flexibel och har en utpräglad känsla för ansvar och service. I dina arbetsuppgifter ingår även att hålla god ordning i våra lokaler och se till att utrustning är i gott skick. Arbetstiden är förlagd efter verksamhetens behov och öppethållandetider: måndag-söndag, dagtid/kvällar/helger. Din bakgrund Vi söker dig som har gymnasieutbildning och flera års arbetslivserfarenhet. Har du tidigare erfarenhet av tjänsteföretag inom besöksnäring är det en fördel. Har du kunskap och erfarenhet av arbete med it, ljud, ljus och bild och/eller erfarenhet av arbete med olika externa partners i form av exempelvis mäss- och/eller eventarrangörer är det meriterande. Arbetet kräver att du har god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i både tal och skrift samt B-körkort. Som person är det viktigt att du är positiv, stresstålig, flexibel och har en utpräglad känsla för ansvar och service. Du är en serviceinriktad person som är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och du tar gärna initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat. Du har en god samarbetsförmåga och tar ansvar och driver ditt arbete framåt. Dessutom är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Upplysningar Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Patric Brobeck, enhetschef, 018-727 49 66. Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Om vår organisation Välkommen till Uppsala kommun arenor och fastigheter AB. Vi är ett kommunägt bolag som bildades 1 september 2021 genom sammanslagning av flera bolag och förvaltningsenheter, och vi är verksamma inom fastighetsbranschen och besöksnäringen i Uppsala. Bolaget äger, förvaltar, bygger och utvecklar arenor och fastigheter i Uppsala stad och landsbygd. Vi skapar levande mötesplatser i en växande kommun och bidrar till att stärka bilden av Uppsala som en attraktiv kommun att besöka, leva och verka i. Vi bidrar aktivt i arbetet för ökad folkhälsa och utvecklar Uppsala som evenemangsplats. Några av våra välkända och välbesökta arenor och byggnader är exempelvis Fyrishov, Studenternas och Gränby sportfält samt Uppsala konsert och kongress och Stadshuset. Hos oss finns kollegor i många olika yrkesgrupper med stor samlad kompetens. Tillsammans vill vi skapa en kreativ och stimulerande arbetsplats där vi gör skillnad för Uppsala kommuns invånare, våra idrottsföreningar och deras supportrar, våra hyresgäster och besökare till staden. Mer information om vårt bolag hittar du på Uppsala arenor och fastigheter (https://https//arenorochfastigheter.uppsala.se) Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

2 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Kvalificerad handläggare till resursteamet, barn och ungdom myndighet

Resursteamet- Riktat stöd 2, barn och ungdom myndighet Vi behöver fortfarande bli fler till vårt nystartade resursteam! Är du en trygg och erfaren socionom som har förmåga att dela med dig av din kompetens så att andra växer och utvecklas? Varmt välkommen att söka detta viktiga, roliga och spännande uppdrag som kvalificerad handläggare! Hos oss får du möjlighet att vara med och utforma och utveckla en nystartad verksamhet. Riktat stöd 2 arbetar mot hela barn och ungdom myndighet och har i uppdrag att förstärka och utbilda där behoven finns. Resursteamet, som är en del av riktat stöd 2, består av medarbetare med lång erfarenhet och hög kompetens inom barn och ungdom. Teamets arbetsuppgifter är förstärkning till övriga enheter, introduktion av nya kollegor och implementering av olika metoder och arbetssätt. Avdelning barn och ungdom myndighet satsar nu på morgondagens arbetsliv och arbetsmiljö genom att anställa fler socialsekreterare och erbjuda flexibla arbetssätt, bra balans mellan arbetsliv och privatliv samt ett höjt friskvårdsbidrag på 3000 kr per år. Som medarbetare är du vår främsta och viktigaste tillgång och vi har därför satsat på höjda löner och tydliga karriärvägar. Här kan du läsa mer om socialförvaltningens kompetens- och befogenhetstrappa. (https://www.uppsala.se/kommun-och-politik/publikationer/2023/kompetens-och-befogenhetstrappa-2024-socialforvaltningen/) Här kan du läsa mer om lönelyft och tydliga karriärvägar i Uppsala. (https://socionomkarriar.se/2023/09/20/lonelyft-och-tydliga-karriarvagar-i-uppsala/) Ditt uppdrag Uppdragen som resursteamet hanterar kan vara kortare eller upp till fyra månader som längst. Som kvalificerad handläggare kommer du med din erfarenhet att gå in och stärka upp myndighetsarbetet vid avdelningens enheter. Du handlägger individärenden tillsammans med handläggare på aktuell enhet. Det kan gälla såväl korta akuta ärenden som mer komplexa ärenden som kräver omfattande erfarenhet. En viktig del i din roll är att coacha och vägleda andra och bidra till att de växer och utvecklas som handläggare. I uppdraget ligger att implementera Signs of safety och stötta upp i nätverksarbete. Arbete utanför kontorstid förekommer utifrån uppdragens behov. I rollen kan det också komma att ingå att hålla i internutbildningar och workshops för kollegor. Din bakgrund Vi söker dig som har socionomexamen och flerårig erfarenhet av myndighetsutövning inom området barn och ungdom. Har du utbildning inom systemteori, Signs of safety eller BBIC ses det som meriterande. För att lyckas i arbetet behöver du ha erfarenhet av alla delar av handläggningsprocessen, skriva utredningar, arbeta med olika digitala verktyg och dokumentera. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta utifrån Signs of safety och av säkerhetsplanering enligt Signs of safety. Arbetet kräver att du har B-körkort och goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Du behöver även ha mycket goda kunskaper i utrednings- och uppföljningsarbete. Som person är du empatisk och kan snabbt sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation. Du är bra på att strukturera, planera och prioritera i ditt arbete. Vidare är du lugn och samlad i olika situationer och har förmågan att fokusera på rätt saker. Jobbet passar dig som är en flexibel person och kan se möjligheter i förändringar. Du är kommunikativ och har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Sist men inte minst samarbetar och relaterar du till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Upplysningar Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Katrin Larsson, enhetschef, 018-727 52 13. Facklig företrädare: Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34. Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Om vår organisation Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen (SCF) leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Stab SCF, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/) Inom socialförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

30 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Parkingenjör till Uppsala kommun

Enheten Planering Park Natur Vill du vara med och utforma kommunens utsmyckningar i form av blommor, buskar med mera? Vill du delta i arbetet med att öka kommunens krontäckning? Då är tjänsten som parkingenjör rätt för dig! Välkommen med din ansökan! Välkommen till stadsbyggnadsförvaltningen. Här tar vi tillsammans ansvar för helheten i stads- och landsbygdsutvecklingen. Vi ansvarar för hela samhällsbyggnadsprocessen och arbetar med strategisk planering, detaljplanering, bygglov och bostadsanpassning. Målet är att utveckla en attraktiv och hållbar kommun där nya kommuninvånare och företag vill etablera sig. Enheten Planering Park Natur är en viktig resurs i kommunövergripande frågor inom hållbarhet, folkhälsa och samhällsbyggnad. Vi arbetar med planeringsfrågor inom ett brett tidsintervall, från planering inför nästa års driftsäsong till förvaltning av trädbeståndet i kommunen i ett hundraårsperspektiv. Däremellan arbetar enheten med övergripande samhällsbyggnadsfrågor som rör tätorters grönstruktur och barns fysiska utemiljö samt lokala frågor som exempelvis utvecklingsplaner, skötselplaner för parker och naturreservat, vandringsleder, våtmarker och fosfordammar. Ditt uppdrag I tjänsten som parkingenjör planerar och samordnar du blomsterprogram och växtinköp. Du delta i arbetet utifrån trädriktlinjer med syfte att öka krontäckningen samt deltar du i planering av investeringsprojekt avseende driftsperspektivet. I rollen ingår även att ta fram skötselbeskrivningar och genomföra garantibesiktningar samt ansvara för GIS-skikt, webbsidor och Storymap avseende blomsterprogrammet. Du är även behjälplig som sakkunnig i anläggningsprojekt och exploateringsprojekt. En annan viktig uppgift är att vara med och utveckla Uppsala kommuns parkdrift samt arbeta med kvalitetsförbättrande åtgärder och rutiner. I din roll kommer du att samarbeta med arbetsledning inom parkenheterna samt övriga enheter och avdelningar inom Stadsbyggnadsförvaltningen. Din bakgrund Vi söker dig som är utbildad landskapsingenjör eller liknande och som har erfarenhet av driftsplanering samt kunskaper i GIS. Du är en flexibel person som har förmågan att se möjligheter i förändringar. Du tar ansvar och driver ditt arbete framåt för att nå resultat. Vidare har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Vi ser även att du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Upplysningar Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Enhetschef Zahrah Lifvendahl, 018- 727 47 09 Facklig företrädare Akademikerförbundet: SSR/SACO Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34 Kommunal: 010-442 82 10 Sveriges arkitekter: Helena Brämerson Gaddefors, 018-727 40 86 och Maya Katsumata Ling, 018-727 47 06 Sveriges Ingenjörer/SACO: Sampo Hinnemo, 018-727 40 58 Vision: Linda Lumsby, 018-727 58 13 Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 12 92 I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Om vår organisation På stadsbyggnadsförvaltningen arbetar vi med helheten i utvecklingen av vår stad och landsbygd utifrån våra respektive expertområden – allt i en anda av ständig förbättring och utveckling där vi som medarbetare tar en aktiv roll. Gemensamt planerar, bygger och underhåller vi Uppsala kommun för en hållbar och god framtid för alla som bor och verkar här. Vårt mål är att Uppsala ska vara en kommun som fler nya invånare och företag vill vara en del av. Välkommen till oss! Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/) Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

30 april 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Hållbarhetssamordnare till Uppsala kommuns upphandlingsstab

Stab upphandling, enheten för inköp Är det dags för dig att ta dig an en ny utmaning? Vill du arbeta i en ambitiös, strategisk och dynamisk organisation? Vill du driva samhällsutvecklingen i en mer hållbar riktning och bidra till uppfyllnad av Agenda 2030-målen? Skicka din ansökan till oss! Som hållbarhetssamordnare på upphandlingsstaben får du en nyckelroll i att stötta och utveckla Uppsala kommuns arbete med hållbar upphandling! Uppsala kommun har ambitiösa mål inom miljö- och klimatområdet och i samband med att nya lagar och styrdokument träder i kraft behöver vi säkerställa att den offentliga upphandlingen bidrar till dessa mål. Inom social hållbarhet i upphandling ligger fokus på att utveckla arbetet med sysselsättningsfrämjande insatser, skapa förutsättningar för socialt företagande och säkerställa hållbarhet i leverantörskedjorna. Uppsala är med sina över 230 000 invånare Sveriges fjärde största stad och kombinerar den stora stadens puls med den mindre stadens närhet och intimitet. Kommunen är bland Sveriges snabbast växande och ligger mycket bra geografiskt placerad med endast 30 minuters pendlingsväg till Stockholm. Uppsala kommun köper varor och tjänster för flera miljarder kronor varje år. Det gör upphandling till ett av kommunens viktigaste strategiska verktyg för att nå hållbarhetsmålen i Agenda 2030 och bidra till en ekonomisk, social och ekologisk hållbar utveckling. Vi på upphandlingsstaben ansvarar för kommunens ramavtal samt objektsspecifika upphandlingar. Vi består idag av cirka 40 medarbetare fördelat på två upphandlingsenheter samt en enhet för inköp. Upphandlingsstaben stöttar även de kommunala bolagen. Denna tjänst är placerad på enheten för inköp. Här kan du läsa mer om vår verksamhet (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/leverantor-och-utforare/upphandling2/riktlinjer-for-upphandling-och-inkop/). Ditt uppdrag I tjänsten kommer du ingå i ett team av experter som arbetar nära de upphandlande verksamheterna med att driva arbetet med hållbar upphandling. Du kommer att ta fram och följa upp hållbarhetskrav, genomföra omvärldsbevakning och delta i marknadsdialoger, utveckla stödmaterial och rutiner och sprida kunskap om hållbar upphandling internt och externt. Tjänsten innebär även att delta i kommunens övergripande hållbarhetsarbete inom till exempel olika utvecklingsprojekt, remissvar och utredningar som har kopplingar till hållbar upphandling. I arbetet ingår att: • tillsammans med beställare, upphandlare och referensgrupper ta fram hållbarhetskrav i prioriterade upphandlingar • stödja i anbudsutvärderingar • genomföra avtalsuppföljningar av hållbarhetskrav • stödja verksamheter och kommunala bolag i hållbarhetsfrågor kopplat tillupphandling och inköp • driva och utveckla Uppsala kommuns arbete inom hållbar upphandling • utveckla rutiner utifrån nya lagkrav och antagna styrdokument • delta i nätverk inom hållbar offentlig upphandling • informera och sprida kunskap både internt och externt • delta i och driva hållbarhetsprojekt. Din bakgrund Vi söker dig som har relevant akademisk examen, gärna tvärvetenskaplig, och erfarenhet av hållbarhetsfrågor. Du ska ha kunskap om offentlig upphandling och gärna praktisk erfarenhet av hållbar offentlig upphandling - inom offentlig eller privat sektor. Vi ser det som en fördel om du är van att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra och att ta fram stödjande material, hålla föreläsningar och utbilda andra. Har du erfarenhet av att ha arbetat med hållbarhetskrav inom fastighet och entreprenad är det meriterande. Goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska språket är ett krav. Du är en person som du egna initiativ och driver arbetet självständigt och har en vilja att ge god service. Då arbetet innebär många kontakter är det viktigt med god samarbetsförmåga och att du är tillmötesgående i ditt bemötande. Vi värdesätter att du är flexibel och lösningsorienterad och har en förmåga att snabbt sätta dig in i komplexa frågor. Upplysningar Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Malin Klevebrand, enhetschef, 018-727 10 43 Helena Sköld Lövgren, upphandlingschef, 018-727 21 24. Fackliga företrädare: Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34 Akavia och Sacorådet, Jonny Eliasson, 018-727 22 12 Vision, Liselotte Ehn, 018-727 49 49. Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Om vår organisation Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi, upphandling och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, samt kansli. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/) Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

29 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Familjehemssekreterare till placeringsenheterna

Barn och ungdom placering Vill du bidra till att placerade barn och unga får bästa möjliga vård? Har du talang för att stötta och handleda vuxna personer, i komplexa sociala system? Inom område placering arbetar du som familjehemssekreterare mot målet att skapa en god och trygg uppväxtmiljö för barnet/den unge genom att vara den tillitsfulle stöttepelaren som våra familjehem lutar sig mot. Låter det som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Inom område barn och ungdom placering arbetar drygt 60 medarbetare i olika roller. Våra socialsekreterare följer upp barnets vård och har kontakt med biologisk familj/nätverk. Våra familjehemssekreterare rekryterar, utreder och handleder våra uppdragstagare. Vårt skolteam med specialpedagoger och psykolog stöttar barnet i skolan. Vårt arbete har stor betydelse för barn- och ungdomars liv och känslan av att skapa värde och göra konkret skillnad är påtaglig. Många av oss är erfarna och har arbetat flera år inom området placering. Hos oss får du stöd och daglig arbetsledning av våra teamledare och våra kvalificerade handläggare. Utöver detta finns det 2 enhetschefer samt en områdeschef som ansvarar för medarbetare, deras arbetsmiljö och enheternas budget. Avdelning barn och ungdom myndighet satsar nu på morgondagens arbetsliv och arbetsmiljö genom att anställa fler socialsekreterare och erbjuda flexibla arbetssätt, bra balans mellan arbetsliv och privatliv samt ett höjt friskvårdsbidrag på 3000 kr per år. Som medarbetare är du vår främsta och viktigaste tillgång och vi har därför satsat på höjda löner och tydliga karriärvägar. Vi har flexibla arbetstider och det finns möjligheter att förlägga sin arbetstid på annan plats. Vi sitter i fräscha, nyrenoverade lokaler på Bolandsgatan 10. Vår helt nya vision är: "Att bedriva rättssäker familjehemsvård med hjärta". Här kan du läsa mer om avdelningens kompetens och befogenhetstrappa (https://www.uppsala.se/contentassets/29eb46da587245019262b9fad9ecbf1b/kompetens--och-befogenhetstrappa-2023_socialforvaltningen_57fb.pdf). Här kan du läsa mer om lönelyft och tydliga karriärvägar i Uppsala (https://socionomkarriar.se/2023/09/20/lonelyft-och-tydliga-karriarvagar-i-uppsala/). Ditt uppdrag Ditt grunduppdrag som familjehemssekreterare är att ansvara för att utreda matchande familjehem, ge stöd och handledning inför och under placeringstiden samt att dokumentera löpande i journal. Vi utreder uppdragstagare bland annat enligt Nya Kälvestensintervjun och socialstyrelsens vinjetter. Vi ger kvalificerade stödinsatser till våra uppdragstagare bland annat genom MAFI-filmningar och handledning. I tjänsten ingår resor i hela landet i samband med att du gör uppföljningar och besöker familjehemmen och barnen. Du samarbetar tätt med barnets socialsekreterare och gör besök ihop med dem och/eller vårt skolteam. Vid utredande av våra uppdragstagare deltar du i analyser och matchningar av barnets behov och uppdragstagarens möjligheter att tillgodose dessa behov och du presenterar familjehemsförslag för ansvarig barnhandläggare samt skriver utredningar av uppdragstagare till nämnd. Du har alltid barnets bästa i fokus för att på bästa sätt matcha och stötta uppdragstagarna i deras uppdrag kring det familjehemsplacerade barnet. Våra familjehemssekreterare är organiserade i flera funktioner: • Jourhemsgruppen tar fram/tillsätter och stödjer jourhem för kortare tids placeringar. • Familjehemsrekryteringsgruppen (FamRek) rekryterar, utbildar och grundutreder uppdragstagare. • Stadigvarande familjehemssekreterare matchar/utreder och stöttar/handleder familjehem för längre tids placeringar. Olika reflektionsgrupper med mera hålls av alla funktioner för deras respektive målgrupp. Din bakgrund Vi söker dig som har socionomexamen och erfarenhet av att ge stöd till familjehem. Har du erfarenhet av att vägleda och stötta uppdragstagare i svåra samtal är det en fördel. Erfarenhet av myndighetsutövning är meriterande och vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystemet Lifecare och mycket god kännedom om socialtjänstlagen. Arbetet kräver goda kunskaper i svenska i tal och skrift och god dator- och systemvana. Har du kunskaper i andra språk än svenska och engelska är det en fördel. Eftersom resor förekommer i tjänsten är det ett krav att du har B-körkort. Som person är du strukturerad och har förmågan att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är bra på att se sammanhang och lösa komplexa frågor och problem och samarbetar bra med andra och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Dessutom är du en flexibel person som har förmågan att se möjligheter i förändringar och anpassa dig efter situationen. Upplysningar Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Anna Lindsjö, enhetschef placeringsenhet 1, 018-727 64 72 Anna Engqvist, enhetschef placeringsenhet 2, 018-265 59 01. Fackliga företrädare: Akademikerförbundet SSR/saco, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34 Vision, Sofia Venemalm, 018-727 12 13. Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Om vår organisation Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen (SCF) leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Stab SCF, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/) Inom socialförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

24 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Vårdbiträde/undersköterska till särskilt boende - sommarvikariat

Särskilt boende Har du ett genuint intresse för människor och är nyfiken på äldreomsorgen? Är du intresserad av att göra skillnad för våra äldre? Då kan du vara en av de sommarvikarier vi söker! Vi har 23 vård- och omsorgsboenden som är placerade runtom i kommunen med inriktning mot demens, omvårdnad och psykiatri. Vi söker sommarvikarier till alla våra boenden men främst i ytterområdena. Vi erbjuder dig ett meningsfullt och omväxlande arbete med möjlighet att göra skillnad! Från och med 1 juli 2023 är undersköterska skyddad yrkestitel. För att få använda titeln undersköterska behöver du uppvisa bevis från Socialstyrelsen eller intyg att du varit tillsvidareanställd som undersköterska den 1 juli 2023. Du som har undersköterskeutbildning men saknar bevis eller intyg kan under en övergångsperiod få titeln omvårdnadsassistent. Här kan du läsa mer om undersköterska blir skyddad yrkestitel (https://utforarevard.uppsala.se/kompetensutveckling-och-kompetensforsorjning/kompetensutveckling/underskoterska-blir-skyddad-yrkestitel) Ditt uppdrag Dina arbetsuppgifter innebär att ge våra brukare omsorg, hjälp och stöd utifrån deras individuella behov. Vi förväntar oss att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och att du utför dem på ett professionellt sätt. I uppdraget ingår att du har ett gott och serviceinriktat bemötande gentemot brukare, anhöriga, arbetskamrater och andra samarbetspartners. I ditt arbete ingår att utföra uppgifter delegerade från legitimerad personal, utveckla verksamheten och dig själv i ett nära samarbete med dina kollegor samt dokumentera enligt socialtjänstlagen. Du förväntas skapa och upprätthålla god kontakt med brukare, anhöriga, legitimerad personal och för brukaren andra viktiga kontakter. Det ingår även att arbeta med palliativ vård i livets slutskede samt att aktivt delta i teamarbetet runt brukarna. Din bakgrund Vi söker dig som har gymnasieutbildning och erfarenhet av arbete inom vård och omsorg. Har du utbildning till vårdbiträde eller undersköterska ses det som meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av äldreomsorg, arbete på äldreboende eller inom liknande verksamheter och/eller arbete med personer med demenssjukdom. Arbetet kräver att du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska. Du behöver även ha god dokumentations- och datorvana. Det är en fördel om du har goda systemkunskaper och är van att använda digitala hjälpmedel. Som person är du empatisk och kan snabbt sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation. Du är bra på att skapa, underhålla och utveckla arbetsmässiga relationer. Vidare är du en kommunikativ person som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Jobbet passar dig som är en serviceinriktad person som är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Upplysningar Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Maria Wendel, verksamhetschef, 018-727 76 55 Tobias Molander, verksamhetschef, 018-727 06 29. Facklig företrädare: Kommunal, 010-442 82 02. Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Om vår organisation Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Arbeta inom vård och omsorg - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/arbeta-inom-vard-och-omsorg/) Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

24 april 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Sommarvikarier till hemvården - Uppsala kommun

Hemvården Har du erfarenhet av arbete inom vård och omsorg eller annat serviceyrke? Vill du ha ett meningsfullt jobb där du får hjälpa människor i deras vardag? Då kan det vara dig vi till sommaren! Hemtjänsten ger service och vård till äldre och personer med funktionsnedsättning som bor kvar i det egna hemmet. Vi har fjorton hemtjänstkontor runt om i centrala Uppsala och på landsbygden. Ett blir basen som du utgår från i ditt arbete. Du ger service, vård och omsorg till personer som har hemtjänst. Arbetsuppgifterna kan också innebära delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter, till exempel att du ger medicin eller sköter om sår med stöd av sjuksköterska. Du arbetar självständigt men ingår i ett team med andra undersköterskor och vårdbiträden i ditt område. Du har även stöd av sjuksköterska, arbetsterapeut, sjukgymnast och planerare. Här blir du uppskattad för din vilja att ta dig an och lära dig nya arbetsuppgifter och för ditt fina sätt att bemöta människor. Du tar dig mellan hemmen med hjälp av cykel, elcykel eller bil. Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällar och helger om du inte arbetar i nattpatrullen då arbetstiden är förlagt nattetid. Från och med 1 juli 2023 är undersköterska skyddad yrkestitel. För att få använda titeln undersköterska behöver du uppvisa bevis från Socialstyrelsen eller intyg att du varit tillsvidareanställd som undersköterska den 1 juli 2023. Du som har undersköterskeutbildning men saknar bevis eller intyg kan under en övergångsperiod få titeln omvårdnadsassistent. Här kan du läsa mer om undersköterska blir skyddad yrkestitel (https://utforarevard.uppsala.se/kompetensutveckling-och-kompetensforsorjning/kompetensutveckling/underskoterska-blir-skyddad-yrkestitel) Ditt uppdrag I arbetet ingår att delta i den praktiska dagliga omvårdnaden genom att ge en god omvårdnad med stor hänsyn till brukarnas individuella behov. Du förväntas verka för att brukaren kan leva ett självständigt, aktivt och meningsfullt liv utifrån hans eller hennes förutsättningar och behov. Det ingår även att utföra uppgifter delegerade från legitimerad personal, dokumentera enligt socialtjänstlagen samt utföra personlig omvårdnad inklusive munvård. Din bakgrund Vi söker dig som har gymnasieutbildning. Har du utbildning till vårdbiträde eller undersköterska ses det som meriterande. För att lyckas i arbetet behöver du ha erfarenhet av arbete inom vård och omsorg eller av annat arbete inom serviceyrke. Det är en fördel om du har erfarenhet av äldreomsorg, arbete med äldre inom hemvård eller inom liknande verksamheter och/eller av arbete med personer med demenssjukdom. Arbetet kräver att du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska. Du behöver även ha god cykelvana och vara bekväm med att cykla i alla väder. Vi ser gärna att du har goda dokumentationskunskaper. Det är även meriterande om du har B-körkort. Som person är du empatisk och kan snabbt sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation. Du har förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv. Vidare är du serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Jobbet passar dig som samarbetar och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Upplysningar Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Robin Fält, övergripande samordnare, 018-727 63 97. Facklig företrädare: Kommunal, 010-442 82 02. Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Om vår organisation Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Arbeta inom vård och omsorg - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/arbeta-inom-vard-och-omsorg/) Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

15 april 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024