Unik Resurs i Sverige AB jobb

Lediga jobb hos Unik Resurs i Sverige AB

Business Analyst

Detailed description of work task - Producing standardised data focused requirements to be implemented by our IT partners - Analysing datasets to validate data sources are ingested as per specification - Identifying complex undocumented relationships across disparate data sources - Implementing complex data solutions to facilitate simplified down-stream consumption - Integrating with large-scale change programmes both upstream and downstream - Documenting data standards, including definitions, business rules and data quality controls - Measuring compliance with the data standards and defined data quality targets - Liaising with Data Owners, architects and analysts to enhance our data offering - Assisting with regulatory focused programmes Experience and background - +5 years of experience within data focused role - Good hands-on level of experience using Excel, SQL, Hadoop, VBA, R and Python etc - Academic degree in quantitative subject, e.g. Computer Science, Mathematics, Finance - Excellent English. Meetings, presentations, and written materials are in English as standard - Good interpersonal and stakeholder management skills - You are proactive and bring a strong sense of ownership for your tasks and responsibilities - You understand the principles of working with an Agile development approach - You are excited to share ideas and findings with your team Demonstrable experience in the following: - Financial crime prevention. - Financial industry expertise. - Experience in working in large scale change programmes. - Hadoop experience - Cloudera experience - Cloud experience (AWS/Snowflake etc.) Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult. Vårt erbjudande: - Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön. - Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande. - Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning. - Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum. - Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy. Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team! Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV. Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;[email protected] Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.Lycka till! #LI-Onsite

24 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Quality Professional

Företagspresentation Till en av våra kunder, en ledande global aktör inom energibranschen, söker vi nu en senior Quality Professional till deras team inom QM för ett uppdrag på deras site i Finspång. Företaget är tack vare högteknologisk och innovativ produktutveckling en etablerad partner inom energisektorn som levererar avancerade samt hållbara lösningar för marknadens nuvarande och framtida behov. Du får genom det här uppdraget möjlighet att arbeta i en internationell och framåtsträvande miljö där utvecklingsmöjligheterna är många. Det här är inledningsvis ett konsultuppdrag på 12 månader via Unik Resurs med mycket god möjlighet till förlängning. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att uppdraget kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Arbetsuppgifter och ansvarsområden - Arbeta aktivt med processavvikelser och utveckla handlingsplaner för att förebygga fel i deras projekt och produkter. - Kontinuerligt förbättra och utveckla deras integrerade ledningssystem (IMS), vilket inkluderar att upprätthålla och förbättra deras efterlevnad av ISO-certifikat (ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, ISO 50001). - Utföra och stödja rotorsaksanalyser och facilitera workshops som samordnare i förbättringsprojekt och processer. - Säkerställa noggrannhet och konsekvens i rapportering samt stödja interna och externa revisioner. - Identifiera och samordna förbättringsmöjligheter i samarbete med olika funktioner inom organisationen. - Utveckla och genomföra internutbildning inom området för integrerade ledningssystem. Din profil - Teknisk bakgrund med gedigen erfarenhet från arbete i projekt med hög teknisk komplexitet. - Kandidatexamen inom företagsekonomi, ingenjörsvetenskap eller liknande. - Starka analytiska färdigheter och problemlösningsförmåga med fokus på detaljer och noggrannhet. - Goda sociala färdigheter och förmåga att arbeta i team samt samarbeta med multifunktionella team. - Goda kommunikations- och presentations färdigheter. - Flytande engelska och svenska i både tal och skrift. Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult. Vårt erbjudande: - Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön. - Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande. - Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning. - Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum. - Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy. Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team! Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; Linda [email protected] Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! #LI-Hybrid

24 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Montageledare

Har du erfarenhet från en arbetsledande befattning och förmågan att kunna läsa och förstå tekniskt underlag? Vill du dessutom utveckla dig i en bransch alla talar om där den ena dagen inte är den andra lik? Som Montageledare på Sumitomo får du ett spännande och varierande arbete med kunder från norr till söder. Välkommen med din ansökan! Företagspresentation Sumitomo SHI FW (SFW) är en global, innovativ leverantör av energieffektiva helhetslösningar för minskad klimatpåverkan. Med sina 1800 erfarna medarbetare, på fler än 20 olika platser i världen, står fokus på utveckling inom förnyelsebar energi och målsättningen att med sina tjänster bidra till att minska växthusgasutsläppen och vända den globala uppvärmningen. Sumitomo SHI FW Energi AB ingår i koncernen Sumitomo SHI FW Energia Oy och har sitt säte i Norrköping. Här tillhandahåller man avancerade ånggeneratorer och pannor för kraftproduktion och industriella processer som genererar högtemperaturånga för olika användningsområden. Dessa lösningar implementeras hos kund för att möta specifika behov inom energiproduktion och Sumitomo SHI FW Energi är involverade i byggandet, installation samt service och underhåll av anläggningarna. Läs gärna mer på www.shi-fw.com. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som Montageledare ansvarar du för planering, organisering, genomförande och uppföljning av olika servicejobb på pannanläggningar runt om i Sverige. Arbetet sker i nära samarbete med ett kompetent och erfaret team av projektledare, projektsupport, konstruktör och produktion. Du ansvarar för korrekt förberedelse och organisering av montageplats, koordinerar teamet, övervakar arbetsflöden, säkerställer kvalitet och ser till att tidplan, förkalkyl och säkerhetsprotokoll följs. En del av rollen innebär också att göra inspektioner på kunders anläggningar. Rollen innefattar inte personalansvar då bland annat montörer och svetsare köps in från utländska och svenska entreprenörsfirmor, men förutom att leda deras arbete förväntas du även hantera personalärenden som inträffar på site. Vanligast är att varje installationsprojekt tar ca 2–3 veckor men varierar mellan 1–4 veckor beroende på storlek. Då kunderna finns i hela Sverige beräknas resdagarna till 50–150 dagar per år. Bostadsort är flexibelt i Sverige men du bör räkna med att vara på plats i Norrköping om så behövs, ex inför varje nytt projekt etc. Din profil Som person är du en motiverande och engagerad lagledare som har en stor vilja att lära dig nya saker. Du agerar utåtriktat och synligt, har lätt för att samarbeta med andra och är rak och tydlig i din kommunikation. Vidare lägger du mycket tid och energi på att nå önskat resultat, planerar och organiserar ditt arbete på ett realistiskt sätt och söker feedback från kunder för att utveckla leveransen. Vi kommer lägga stor vikt vid din personliga potential men det finns några specifika erfarenheter och kunskaper som vi tillsammans med kunden bedömer som nödvändiga och därmed krav att du har med dig in i rollen. Dessa är: · Gymnasieexamen · Minst 2 års erfarenhet i en arbetsledande befattning på kraftverk, inom industri eller bygg · God datavana · Förmåga att kunna läsa och förstå tekniskt underlag · Flytande svenska i tal och skrift · Goda kunskaper i engelska i tal och skrift · B-körkort Vid en intervju kommer fokus att läggas på kompetenser som: kommunikation, planering, relationsbyggande, kundfokus, samarbete och resultatorientering. Ansök redan idag! Sök tjänsten genom att klicka på ”ansök” och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam som du ser nedan. Vi kommer i urvalet att nyttja personlighetstester. Du kommer också att tidigt i urvalet få del av och svara på hur du anser dig möta de skallkrav och meriterande aspekter som finns för tjänsten avseende utbildning, erfarenhet och kunskap. Vårt fokus kommer i ett första läge vara skallkraven och din personliga potential. Senare kommer naturligtvis personliga intervjuer med både oss och kund samt referenstagning ske. Urval sker löpande varför processen kan komma att stängas tidigare. Hoppas att vi möts i processen! Anastasia Almasidis, 0790-98 41 64 eller [email protected] Daniel Edqvist, 0721-42 69 23 eller [email protected] Väl mött! Unik Resurs Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag. Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! Relaterade taggar: #LI-Onsite

24 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Produktionsberedare till Yaskawa

Företagspresentation Framtiden är elektrifierad – Omställningen mot en mer elektrifierad framtid kommer hålla oss på Yaskawa Nordic AB – Ett dotterbolag till Yaskawa Electric Corporation- sysselsatta i generationer. Yaskawas verksamhet i Sverige är en del av globala Yaskawa Electric Corporation, en koncern börsnoterad i Tokyo. Yaskawa är en av världens ledande tillverkare av industrirobotar samt frekvensomriktare och servomotorer. Det finns cirka en halv miljon MOTOMAN-robotar installerade över hela världen. Med tillgång till internationellt ledande teknologi skapar Yaskawa Nordic tillväxt och konkurrenskraft på hemmaplan. Marknaden för robotlösningar växer allt snabbare och nya kreativa lösningar utmanar de traditionella i allt större utsträckning. Idag levererar de ledande tekniklösningar för att automatisera produktion över hela världen. Yaskawa Nordic har cirka 185 anställda och bedriver verksamhet i Torsås, Kalmar och Jönköping. De omsätter drygt en miljard svenska kronor och är certifierade enligt ISO 9001:2015 och ISO 14001:2015. Läs gärna mer om företaget på https://www.yaskawa.se/ Din profil Som person är du driven och kommunikativ med ett stort tekniskt intresse där du använder din kreativitet till att hitta nya lösningar. Det är viktigt att du är detaljfokuserad och gillar att skapa struktur. Vi tror även att du är analytisk lagd och flexibel i ditt sätt att arbeta. Du kommer att arbeta i en avancerad maskinpark med tyngdpunkt mot stycktillverkning. I det dagliga arbetet visar du engagemang och driv i arbetet framåt samt är med och bidrar till ett gott arbetsklimat och en god teamkänsla. Arbetsuppgifter och ansvarsområden I rollen som produktionsberedare/produktionstekniker ansvarar du för beredningen av Yaskawas maskinpark inom skärande bearbetning samt svets. Din huvudsakliga erfarenhet kommer från produktionsberedning av skärande bearbetning och svets samt har kunskaper i att rita och konstruera i 3D-program. Du hanterar krav och förväntningar på hög nivå när det kommer till produktens prestanda, tillverkningsbarhet, tids- och materialkalkylering, total produktkostnad samt tillförlitligheten i tillverkningsprocessen. Utöver detta ingår det även att vara delaktig i att vidareutveckla de befintliga arbetsprocesserna med en strävan att förkorta och effektivisera arbetet. För att lyckas i rollen krävs det att du har: - Gymnasieexamen - Minst 5 års erfarenhet inom enstyckstillverkning - Kunskap i programmering & ritningsläsning - Erfarenhet av riggning och körning av 5-axlig maskin - Goda kunskaper i Svenska, både i tal och skrift - Grundläggande kunskaper i Engelska, både i tal och skrift Vi ser det som meriterande om du har: - Högskoleutbildning/Yrkeshögskola inom maskin- eller industriteknik - Erfarenhet av arbete i affärssystem t ex Iscala - Kunskaper i Mastercam - Programmeringserfarenet av Heidenhain Ansök redan idag! Ansökan Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV. Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; Jessica Sjösteen och nås på 0735-781507 eller på [email protected] Madeleine Sandberg och nås på 0704 - 106398 eller på på [email protected] Väl mött! Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs! Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag. Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! Relaterade taggar: #LI-Onsite

24 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Administratör

Företagspresentation Är du noggrann, flexibel och har lätt att skifta mellan olika arbetsuppgifter? Har du erfarenhet inom administration? Till vår kund i Oskarshamn söker vi nu en Administratör/Handläggare för ett konsultuppdrag på 12 månader. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat att var: - Dokumenthantering: Hantering av viktiga dokument. - Sammanställa data. - Samla in och registrera information från verksamheten. - Administrera utvalda delar i olika avtalsprocesser. Din profil Vi söker nu en kandidat som kan avlasta befintliga resurser i teamet genom varierande administrativa uppgifter. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbetat med att hantera känslig information. För att lyckas i rollen tycker du om att jobba med administrativa uppgifter, är strukturerad och noggrann och för att lyckas i rollen krävs grundläggande kunskaper i Officeprogrammen, framför allt i Excel. Du ska tycka om att jobba självständigt men samtidigt tillhöra en grupp. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, är ett krav. Om anställningen Tjänsten är ett konsultuppdrag på minst 12 månader med anställning hos Unik Resurs med placering hos vår kund i Oskarshamn. Självklart har vi kollektivavtal och olika förmåner så som friskvårdsbidrag och kompetensutveckling. Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult. Vårt erbjudande: - Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön. - Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande. - Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning. - Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum. - Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy. Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team! Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV. Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; - Daniel Stålbäck - [email protected] och nås på 0730-42 31 22 - Rebecca Pontmark - [email protected] och nås på 0704-10 63 97 Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! #LI-Onsite, #LI-Hybrid eller #LI-Remote.

23 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Teknisk supportspecialist

Företagspresentation Till en av våra kunder, en ledande global aktör inom energibranschen, söker vi nu en Teknisk supportspecialist för ett uppdrag på deras site i Finspång. Företaget är tack vare högteknologisk och innovativ produktutveckling en etablerad partner inom energisektorn som levererar avancerade samt hållbara lösningar för marknadens nuvarande och framtida behov. Du får genom det här uppdraget möjlighet att arbeta i en internationell och framåtsträvande miljö där utvecklingsmöjligheterna är många. Det här är inledningsvis ett konsultuppdrag på 6 månader via Unik Resurs med god möjlighet till förlängning. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att uppdraget kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som teknisk supportspecialist är du ansiktet utåt för vår kundservice, där du kombinerar teknisk expertis med enastående kommunikationsförmåga för att lösa kunders problem. Ditt arbete sträcker sig från att direkt interagera med kunder för felsökning till att utbilda både kunder och kollegor om våra produkters funktioner. Du kommer också att samarbeta nära med produktutveckling och kvalitetssäkring för att förbättra produktutbudet baserat på kundfeedback. Ansvarsområden: - Direkt kundkommunikation och felsökning - Fördjupad produktkännedom över ett brett spektrum av tekniska lösningar - Utbildning och delning av expertkunskap - Samarbete över avdelningsgränserna för att förmedla kund insikter - Kontinuerlig personlig och professionell utveckling Din profil Vem vi söker: En teknikentusiast med utmärkta problemlösnings- och kommunikationsfärdigheter. Du är proaktiv, flexibel och engagerad i kontinuerlig inlärning. Erfarenhet av teknisk support är ett krav, men viljan att lära sig och anpassa sig väger tungt. Krav - Erfarenhet av teknisk support - Mycket tekniskt kunnig - Goda kunskaper i svenska och engelska Meriterande - Kunskap i SAP Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult. Vårt erbjudande: - Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön. - Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande. - Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning. - Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum. - Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy. Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team! Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! #LI-Onsite, #LI-Hybrid eller #LI-Remote.

22 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Senior IT-Konsult inom Windows Serverteknik med fokus på PowerShell

Företagspresentation Brinner du för att skapa och utveckla smarta IT-lösningar för dina kollegor? Är du intresserad av att lösa komplexa utmaningar inom IT-Infrasturktur? Då är du rätt person för oss! Till en av våra kunder söker vi nu en Windows Server Engineer för ett uppdrag på ca 12 månader inledningsvis. Vår kund är ett globalt företag som utvecklar och tillverkar avancerade elektroniska system och komponenter för fordonsindustrin inom fordonssäkerhet. Det här uppdraget är inledningsvis ett konsultuppdrag via Unik Resurs och placeringsort för uppdraget är flexibelt, men du har kollegor i Östergötland, Västra Götaland samt i olika länder både inom och utanför Europa. Arbetsuppgifter och ansvarsområden I rollen som Windows Server Engineer ansvarar du tillsammans med ditt globala team för att utforma, implementera och underhålla verksamhetens IT-infrastruktur. Din kompetens inom Windows Server-teknik och din förmåga att hantera utmaningar i IT-miljöer är avgörande för att säkerställa en effektiv och stabil utveckling samt drift av verksamheten. I uppdraget kommer du att arbeta huvudsakligen projektdrivet med att skapa och flytta önskvärda IT-tjänster för verksamhetens användare till en ny plattform efter att verksamheten har fått ny ägare. Din profil Vi söker dig som: - Har gedigen kunskap om Windows Server och specifikt OS-installation, patching, grupprinciper, LAPs och automatisering. - Har arbetat med automatisering med PowerShell. - Har erfarenhet av att hantera serverhårdvara (Dell och HPE). - Har erfarenhet och kunskap om Paket- och applikationsdistribution (SCCM/Manage Engine eller moderna distributionsteknologier). - Har erfarenhet av säkerhetshärdning, (exempelvis defender, brandväggshantering, moderna azure-lösningar). - Har kunskap inom virtualisering. - Har mycket god kommunikationsförmåga i svenska samt engelska, tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av: - Azure-infrastruktur och Intune - Azure AD - VMWare på företagsnivå Som person är du en teamspelare som uppskattar att samarbeta med andra för att uppnå önskade resultat. Du arbetar med en positiv inställning, är målmedveten i ditt arbetssätt och du har god förmåga att ta egna initiativ. Vidare trivs du i förändring och har en naturlig strävan mot ständiga förbättringar. Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult. Vårt erbjudande: - Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön. - Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande. - Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning. - Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum. - Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy. Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team! Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV. Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarig rekryterare; Elin Alm, 076-945 34 35 eller [email protected] Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! #LI-Remote.

22 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Labratorietekniker

Företagspresentation Till vår kund i Oskarshamn söker vi nu en Labratorietekniker för ett konsultuppdrag på 12 månader. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat att var: - Elementanalys och datasammanställning - Kvalitetssäkring - Provberedning - Datahantering och rapportering Du kommer att arbete i ett ledningssystem och avrapportera i Excel-tabeller till kundens databas. Din profil För att lyckas i rollen har du Naturvetenskapligt/tekniskt gymnasium med ett stort intresse för kemi /labb och relevant arbetserfarenhet. Eftergymnasial utbildning inom kemi och erfarenhet från att arbeta på laboratorium är meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper som utmärks av att du är serviceinriktad, kvalitetsmedveten och noggrann. Du har också god förmåga att självständigt planera, prioritera och strukturera ditt arbete. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, är ett krav. Om anställningen Tjänsten är ett konsultuppdrag på minst 12 månader med anställning hos Unik Resurs med placering hos vår kund i Oskarshamn. Självklart har vi kollektivavtal och olika förmåner så som friskvårdsbidrag och kompetensutveckling. Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult. Vårt erbjudande: - Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön. - Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande. - Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning. - Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum. - Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy. Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team! Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV. Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; - Daniel Stålbäck - [email protected] och nås på 0730-42 31 22 - Rebecca Pontmark - [email protected] och nås på 0704-10 63 97 Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! #LI-Onsite

19 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Regionchef Öst

Brinner du för ledarskap och affärsutveckling och drivs av att få vara med och utveckla en verksamhet med stor potential? Sök då jobbet som Regionchef Öst till VIMAB! Företagspresentation Att erbjuda leverantörsoberoende service och underhåll av ventiler inom processindustrin har varit kärnan i VIMABs verksamhet från start. Verksamheten bedrivs på fem ställen i Sverige med huvudkontor i Motala och filialer i Perstorp, Söderhamn, Stenungssund, Stockholm samt ett dotterbolag i Norge. Dessa strategiskt placerade filialer, gör att man kan erbjuda komplett service i hela Sverige. VIMAB ingår i en koncern av industriföretag vilka är specialiserade inom service och underhåll. Man har tack vare det även möjlighet att inom koncernen utföra mer än ventilrelaterade uppdrag. Koncernen är sedan 2022 noterade vid Nasdaq Nordic. Läs mer på: www.vimab.se. Nu söker man en Regionchef till region öst vilket i grova drag sträcker sig från Stockholm till Söderhamn. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som Regionchef blir du ansvarig för att planera och utveckla verksamheten samt affären i region öst. I rollen ansvarar du för regionens ekonomiska resultat, styrning av marknadsaktiviteter och hantering av externa relationer. Du är ansvarig för personal och kundrelationer med målsättningen att etablera långsiktiga och lönsamma affärer. Tillsammans med dina avdelningar i Söderhamn och Stockholm lägger du grunden för en lönsam verksamhet, med ansvaret att leda servicechefer och kundansvariga projektledare i regionen mot de ekonomiska och personalrelaterade mål som sätts upp tillsammans med VD och ledningsgrupp. Du förväntas vara på plats på respektive avdelning i Stockholm och Söderhamn 1–2 dagar per vecka, varför en del resor förekommer i rollen. Din profil Du är en öppen, prestigelös och affärsmässig ledare som agerar utifrån ett helhetsperspektiv med kunskap om egna organisationen och marknaden. Din samarbetsförmåga med andra är mycket god samtidigt som du har fallenhet för att etablera långsiktiga kundrelationer. Du planerar och organiserar ditt arbete på ett realistiskt sätt samtidigt som du ser det som naturligt att ta initiativ i syfte att få saker att ske. Ditt ledarskap präglas av tydlighet och ett coachande förhållningssätt samtidigt som du själv har en god insikt i dina egna styrkor och svagheter. I denna rekryteringsprocess kommer vi lägga stor vikt vid din personliga potential men för att lyckas i rollen behöver du ha dessa skallkrav; • Gymnasieexamen • Minst 10 års ledarerfarenhet, varav 5 år av formellt personalansvar • Tidigare erfarenhet av att ha drivit affärsutveckling med goda resultat • Minst 5 års erfarenhet av budget- och resultatansvar • Minst 5 års erfarenhet inom industri, bygg- och/eller teknikbranschen • Gedigen kunskap av att förstå verksamhetens status och rimligheter genom ekonomisk uppföljning och prognostisering, såväl kort som långsiktig • B-körkort • Flytande svenska i tal och skrift • Mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av att ha lett genom andra chefer men är inget krav. Vid en intervju kommer fokus att läggas på kompetenser som: Affärsmässighet, planering, samarbete, initiativtagande, kundfokus och självkännedom. Ansök redan idag! För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam nedan. Vi kommer i urvalet att nyttja arbetspsykologiska tester. Du kommer också att tidigt i urvalet få del av och svara på hur du anser dig möta de skallkrav och meriterande aspekter som finns för tjänsten avseende utbildning, erfarenhet och kunskap. Vårt fokus kommer i ett första läge vara skallkraven och din personliga potential. Senare kommer naturligtvis personliga intervjuer med både oss och kund samt referenstagning ske. Sök tjänsten genom att klicka på ”ansök” och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. Urval sker löpande varför processen kan komma att stängas tidigare. Hoppas att vi möts i processen! Anastasia Almasidis, 0790-98 41 64, [email protected] Daniel Edqvist, 0721-42 69 23, [email protected] Unik Resurs Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag. Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! Relaterade taggar: #LI-Onsite

19 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Finsktalande Teknisk support

Företagspresentation Vill du spela en central roll i elektrifieringen av samhället och bidra till att forma framtidens energimarknad? Om du är i början av din karriär eller har några års erfarenhet inom området har vi den perfekta möjligheten för dig hos KL Industri. Vi söker en hungrig person med intresse för teknik och kundservice som är redo att utvecklas tillsammans med oss! Hae roolia KL Industrin suomenkielisenä teknisenä tukena! KL Industri står i spetsen på den nordiska marknaden med innovativa lösningar för kraftdistribution. Vi är den självklara partnern för att bygga framtidens hållbara energiförsörjning. Med säljorganisation i Sverige och Finland och ett nära samarbete med vårt norska systerbolag Møre Trafo AS, är vi ständigt i utvecklingens framkant genom ny teknik och kompetensutveckling. Vårt huvudkontor är beläget i Finspång, Östergötland. Här blir du en viktig del av vårt team och får chansen att direkt påverka och bidra till samhällets omställning i stort. Hos oss har du möjlighet att forma din roll och din framtida karriärväg samtidigt som du bidrar med dina idéer och kunskap till både företaget och våra kunder. Dina framtida arbetsuppgifter Som teknisk support kommer du att ha en bred roll där du stöttar både externa och interna kunder med teknisk och kommersiell rådgivning. Dina främsta arbetsuppgifter består av att själv och tillsammans med teamet ta fram anbud, upprätta ramavtal, säkerställa orderregistrering och hantera kundförfrågningar. Detta innebär att du aktivt kommer att föreslå tekniska lösningar och hitta de bästa alternativen för våra kunders behov. Du kommer till ett engagerat team och har i rollen ett nära samarbete med utesäljare med ansvar för Finland. Tillsammans kommer ni skapa rätt förutsättningar för att fortsätta utveckla den finska marknaden. Vem är du? Du är en social person som har lätt för att prata med andra och har en egen vilja att utvecklas och nå nya mål. Du har förmågan att se både kundens och företagets behov och agerar utifrån ett större perspektiv. Vi söker dig som tar dig an nya utmaningar med en positiv inställning. Som person är du noggrann och vill lämna ifrån dig ditt arbete med god kvalitet. Krav för rollen: · Gymnasieexamen med inriktning el eller annan utbildning med inriktning el, alternativt arbetslivserfarenhet inom el · God allmän datavana och kunskap i Officepaketet · Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift · Mycket goda kunskaper i finska i tal och skrift · Goda kunskaper i engelska i tal och skrift · Grundläggande kunskap om el. Ansök redan idag! AnsökanSök tjänsten genom att klicka på ”ansök” och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam som du ser nedan. Vi kommer i urvalet att nyttja personlighetstester. Du kommer också att tidigt i urvalet få del av och svara på hur du anser dig möta de skallkrav och meriterande aspekter som finns för tjänsten avseende utbildning, erfarenhet och kunskap. Vårt fokus kommer i ett första läge vara skallkraven och din personliga potential. Senare kommer naturligtvis personliga intervjuer med både oss och kund samt referenstagning ske. Vi jobbar löpande med urvalsprocessen i denna rekrytering varför tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Hoppas att vi möts i processen! Karolin Loström, 0721-479236, [email protected] Daniel Edqvist, 0721–426923, [email protected] Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs! Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag. Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! Relaterade taggar: #LI-Onsite

19 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024