Montageledare

Har du erfarenhet från en arbetsledande befattning och förmågan att kunna läsa och förstå tekniskt underlag? Vill du dessutom utveckla dig i en bransch alla talar om där den ena dagen inte är den andra lik? Som Montageledare på Sumitomo får du ett spännande och varierande arbete med kunder från norr till söder. Välkommen med din ansökan! Företagspresentation Sumitomo SHI FW (SFW) är en global, innovativ leverantör av energieffektiva helhetslösningar för minskad klimatpåverkan. Med sina 1800 erfarna medarbetare, på fler än 20 olika platser i världen, står fokus på utveckling inom förnyelsebar energi och målsättningen att med sina tjänster bidra till att minska växthusgasutsläppen och vända den globala uppvärmningen. Sumitomo SHI FW Energi AB ingår i koncernen Sumitomo SHI FW Energia Oy och har sitt säte i Norrköping. Här tillhandahåller man avancerade ånggeneratorer och pannor för kraftproduktion och industriella processer som genererar högtemperaturånga för olika användningsområden. Dessa lösningar implementeras hos kund för att möta specifika behov inom energiproduktion och Sumitomo SHI FW Energi är involverade i byggandet, installation samt service och underhåll av anläggningarna. Läs gärna mer på www.shi-fw.com. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som Montageledare ansvarar du för planering, organisering, genomförande och uppföljning av olika servicejobb på pannanläggningar runt om i Sverige. Arbetet sker i nära samarbete med ett kompetent och erfaret team av projektledare, projektsupport, konstruktör och produktion. Du ansvarar för korrekt förberedelse och organisering av montageplats, koordinerar teamet, övervakar arbetsflöden, säkerställer kvalitet och ser till att tidplan, förkalkyl och säkerhetsprotokoll följs. En del av rollen innebär också att göra inspektioner på kunders anläggningar. Rollen innefattar inte personalansvar då bland annat montörer och svetsare köps in från utländska och svenska entreprenörsfirmor, men förutom att leda deras arbete förväntas du även hantera personalärenden som inträffar på site. Vanligast är att varje installationsprojekt tar ca 2–3 veckor men varierar mellan 1–4 veckor beroende på storlek. Då kunderna finns i hela Sverige beräknas resdagarna till 50–150 dagar per år. Bostadsort är flexibelt i Sverige men du bör räkna med att vara på plats i Norrköping om så behövs, ex inför varje nytt projekt etc. Din profil Som person är du en motiverande och engagerad lagledare som har en stor vilja att lära dig nya saker. Du agerar utåtriktat och synligt, har lätt för att samarbeta med andra och är rak och tydlig i din kommunikation. Vidare lägger du mycket tid och energi på att nå önskat resultat, planerar och organiserar ditt arbete på ett realistiskt sätt och söker feedback från kunder för att utveckla leveransen. Vi kommer lägga stor vikt vid din personliga potential men det finns några specifika erfarenheter och kunskaper som vi tillsammans med kunden bedömer som nödvändiga och därmed krav att du har med dig in i rollen. Dessa är: · Gymnasieexamen · Minst 2 års erfarenhet i en arbetsledande befattning på kraftverk, inom industri eller bygg · God datavana · Förmåga att kunna läsa och förstå tekniskt underlag · Flytande svenska i tal och skrift · Goda kunskaper i engelska i tal och skrift · B-körkort Vid en intervju kommer fokus att läggas på kompetenser som: kommunikation, planering, relationsbyggande, kundfokus, samarbete och resultatorientering. Ansök redan idag! Sök tjänsten genom att klicka på ”ansök” och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam som du ser nedan. Vi kommer i urvalet att nyttja personlighetstester. Du kommer också att tidigt i urvalet få del av och svara på hur du anser dig möta de skallkrav och meriterande aspekter som finns för tjänsten avseende utbildning, erfarenhet och kunskap. Vårt fokus kommer i ett första läge vara skallkraven och din personliga potential. Senare kommer naturligtvis personliga intervjuer med både oss och kund samt referenstagning ske. Urval sker löpande varför processen kan komma att stängas tidigare. Hoppas att vi möts i processen! Anastasia Almasidis, 0790-98 41 64 eller [email protected] Daniel Edqvist, 0721-42 69 23 eller [email protected] Väl mött! Unik Resurs Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag. Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! Relaterade taggar: #LI-Onsite

24 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Produktionsberedare till Yaskawa

Företagspresentation Framtiden är elektrifierad – Omställningen mot en mer elektrifierad framtid kommer hålla oss på Yaskawa Nordic AB – Ett dotterbolag till Yaskawa Electric Corporation- sysselsatta i generationer. Yaskawas verksamhet i Sverige är en del av globala Yaskawa Electric Corporation, en koncern börsnoterad i Tokyo. Yaskawa är en av världens ledande tillverkare av industrirobotar samt frekvensomriktare och servomotorer. Det finns cirka en halv miljon MOTOMAN-robotar installerade över hela världen. Med tillgång till internationellt ledande teknologi skapar Yaskawa Nordic tillväxt och konkurrenskraft på hemmaplan. Marknaden för robotlösningar växer allt snabbare och nya kreativa lösningar utmanar de traditionella i allt större utsträckning. Idag levererar de ledande tekniklösningar för att automatisera produktion över hela världen. Yaskawa Nordic har cirka 185 anställda och bedriver verksamhet i Torsås, Kalmar och Jönköping. De omsätter drygt en miljard svenska kronor och är certifierade enligt ISO 9001:2015 och ISO 14001:2015. Läs gärna mer om företaget på https://www.yaskawa.se/ Din profil Som person är du driven och kommunikativ med ett stort tekniskt intresse där du använder din kreativitet till att hitta nya lösningar. Det är viktigt att du är detaljfokuserad och gillar att skapa struktur. Vi tror även att du är analytisk lagd och flexibel i ditt sätt att arbeta. Du kommer att arbeta i en avancerad maskinpark med tyngdpunkt mot stycktillverkning. I det dagliga arbetet visar du engagemang och driv i arbetet framåt samt är med och bidrar till ett gott arbetsklimat och en god teamkänsla. Arbetsuppgifter och ansvarsområden I rollen som produktionsberedare/produktionstekniker ansvarar du för beredningen av Yaskawas maskinpark inom skärande bearbetning samt svets. Din huvudsakliga erfarenhet kommer från produktionsberedning av skärande bearbetning och svets samt har kunskaper i att rita och konstruera i 3D-program. Du hanterar krav och förväntningar på hög nivå när det kommer till produktens prestanda, tillverkningsbarhet, tids- och materialkalkylering, total produktkostnad samt tillförlitligheten i tillverkningsprocessen. Utöver detta ingår det även att vara delaktig i att vidareutveckla de befintliga arbetsprocesserna med en strävan att förkorta och effektivisera arbetet. För att lyckas i rollen krävs det att du har: - Gymnasieexamen - Minst 5 års erfarenhet inom enstyckstillverkning - Kunskap i programmering & ritningsläsning - Erfarenhet av riggning och körning av 5-axlig maskin - Goda kunskaper i Svenska, både i tal och skrift - Grundläggande kunskaper i Engelska, både i tal och skrift Vi ser det som meriterande om du har: - Högskoleutbildning/Yrkeshögskola inom maskin- eller industriteknik - Erfarenhet av arbete i affärssystem t ex Iscala - Kunskaper i Mastercam - Programmeringserfarenet av Heidenhain Ansök redan idag! Ansökan Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV. Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; Jessica Sjösteen och nås på 0735-781507 eller på [email protected] Madeleine Sandberg och nås på 0704 - 106398 eller på på [email protected] Väl mött! Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs! Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag. Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! Relaterade taggar: #LI-Onsite

24 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Administratör

Företagspresentation Är du noggrann, flexibel och har lätt att skifta mellan olika arbetsuppgifter? Har du erfarenhet inom administration? Till vår kund i Oskarshamn söker vi nu en Administratör/Handläggare för ett konsultuppdrag på 12 månader. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat att var: - Dokumenthantering: Hantering av viktiga dokument. - Sammanställa data. - Samla in och registrera information från verksamheten. - Administrera utvalda delar i olika avtalsprocesser. Din profil Vi söker nu en kandidat som kan avlasta befintliga resurser i teamet genom varierande administrativa uppgifter. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbetat med att hantera känslig information. För att lyckas i rollen tycker du om att jobba med administrativa uppgifter, är strukturerad och noggrann och för att lyckas i rollen krävs grundläggande kunskaper i Officeprogrammen, framför allt i Excel. Du ska tycka om att jobba självständigt men samtidigt tillhöra en grupp. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, är ett krav. Om anställningen Tjänsten är ett konsultuppdrag på minst 12 månader med anställning hos Unik Resurs med placering hos vår kund i Oskarshamn. Självklart har vi kollektivavtal och olika förmåner så som friskvårdsbidrag och kompetensutveckling. Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult. Vårt erbjudande: - Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön. - Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande. - Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning. - Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum. - Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy. Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team! Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV. Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; - Daniel Stålbäck - [email protected] och nås på 0730-42 31 22 - Rebecca Pontmark - [email protected] och nås på 0704-10 63 97 Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! #LI-Onsite, #LI-Hybrid eller #LI-Remote.

23 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Teknisk supportspecialist

Företagspresentation Till en av våra kunder, en ledande global aktör inom energibranschen, söker vi nu en Teknisk supportspecialist för ett uppdrag på deras site i Finspång. Företaget är tack vare högteknologisk och innovativ produktutveckling en etablerad partner inom energisektorn som levererar avancerade samt hållbara lösningar för marknadens nuvarande och framtida behov. Du får genom det här uppdraget möjlighet att arbeta i en internationell och framåtsträvande miljö där utvecklingsmöjligheterna är många. Det här är inledningsvis ett konsultuppdrag på 6 månader via Unik Resurs med god möjlighet till förlängning. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att uppdraget kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som teknisk supportspecialist är du ansiktet utåt för vår kundservice, där du kombinerar teknisk expertis med enastående kommunikationsförmåga för att lösa kunders problem. Ditt arbete sträcker sig från att direkt interagera med kunder för felsökning till att utbilda både kunder och kollegor om våra produkters funktioner. Du kommer också att samarbeta nära med produktutveckling och kvalitetssäkring för att förbättra produktutbudet baserat på kundfeedback. Ansvarsområden: - Direkt kundkommunikation och felsökning - Fördjupad produktkännedom över ett brett spektrum av tekniska lösningar - Utbildning och delning av expertkunskap - Samarbete över avdelningsgränserna för att förmedla kund insikter - Kontinuerlig personlig och professionell utveckling Din profil Vem vi söker: En teknikentusiast med utmärkta problemlösnings- och kommunikationsfärdigheter. Du är proaktiv, flexibel och engagerad i kontinuerlig inlärning. Erfarenhet av teknisk support är ett krav, men viljan att lära sig och anpassa sig väger tungt. Krav - Erfarenhet av teknisk support - Mycket tekniskt kunnig - Goda kunskaper i svenska och engelska Meriterande - Kunskap i SAP Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult. Vårt erbjudande: - Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön. - Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande. - Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning. - Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum. - Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy. Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team! Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! #LI-Onsite, #LI-Hybrid eller #LI-Remote.

22 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Senior IT-Konsult inom Windows Serverteknik med fokus på PowerShell

Företagspresentation Brinner du för att skapa och utveckla smarta IT-lösningar för dina kollegor? Är du intresserad av att lösa komplexa utmaningar inom IT-Infrasturktur? Då är du rätt person för oss! Till en av våra kunder söker vi nu en Windows Server Engineer för ett uppdrag på ca 12 månader inledningsvis. Vår kund är ett globalt företag som utvecklar och tillverkar avancerade elektroniska system och komponenter för fordonsindustrin inom fordonssäkerhet. Det här uppdraget är inledningsvis ett konsultuppdrag via Unik Resurs och placeringsort för uppdraget är flexibelt, men du har kollegor i Östergötland, Västra Götaland samt i olika länder både inom och utanför Europa. Arbetsuppgifter och ansvarsområden I rollen som Windows Server Engineer ansvarar du tillsammans med ditt globala team för att utforma, implementera och underhålla verksamhetens IT-infrastruktur. Din kompetens inom Windows Server-teknik och din förmåga att hantera utmaningar i IT-miljöer är avgörande för att säkerställa en effektiv och stabil utveckling samt drift av verksamheten. I uppdraget kommer du att arbeta huvudsakligen projektdrivet med att skapa och flytta önskvärda IT-tjänster för verksamhetens användare till en ny plattform efter att verksamheten har fått ny ägare. Din profil Vi söker dig som: - Har gedigen kunskap om Windows Server och specifikt OS-installation, patching, grupprinciper, LAPs och automatisering. - Har arbetat med automatisering med PowerShell. - Har erfarenhet av att hantera serverhårdvara (Dell och HPE). - Har erfarenhet och kunskap om Paket- och applikationsdistribution (SCCM/Manage Engine eller moderna distributionsteknologier). - Har erfarenhet av säkerhetshärdning, (exempelvis defender, brandväggshantering, moderna azure-lösningar). - Har kunskap inom virtualisering. - Har mycket god kommunikationsförmåga i svenska samt engelska, tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av: - Azure-infrastruktur och Intune - Azure AD - VMWare på företagsnivå Som person är du en teamspelare som uppskattar att samarbeta med andra för att uppnå önskade resultat. Du arbetar med en positiv inställning, är målmedveten i ditt arbetssätt och du har god förmåga att ta egna initiativ. Vidare trivs du i förändring och har en naturlig strävan mot ständiga förbättringar. Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult. Vårt erbjudande: - Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön. - Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande. - Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning. - Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum. - Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy. Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team! Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV. Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarig rekryterare; Elin Alm, 076-945 34 35 eller [email protected] Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! #LI-Remote.

22 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Finsktalande Teknisk support

Företagspresentation Vill du spela en central roll i elektrifieringen av samhället och bidra till att forma framtidens energimarknad? Om du är i början av din karriär eller har några års erfarenhet inom området har vi den perfekta möjligheten för dig hos KL Industri. Vi söker en hungrig person med intresse för teknik och kundservice som är redo att utvecklas tillsammans med oss! Hae roolia KL Industrin suomenkielisenä teknisenä tukena! KL Industri står i spetsen på den nordiska marknaden med innovativa lösningar för kraftdistribution. Vi är den självklara partnern för att bygga framtidens hållbara energiförsörjning. Med säljorganisation i Sverige och Finland och ett nära samarbete med vårt norska systerbolag Møre Trafo AS, är vi ständigt i utvecklingens framkant genom ny teknik och kompetensutveckling. Vårt huvudkontor är beläget i Finspång, Östergötland. Här blir du en viktig del av vårt team och får chansen att direkt påverka och bidra till samhällets omställning i stort. Hos oss har du möjlighet att forma din roll och din framtida karriärväg samtidigt som du bidrar med dina idéer och kunskap till både företaget och våra kunder. Dina framtida arbetsuppgifter Som teknisk support kommer du att ha en bred roll där du stöttar både externa och interna kunder med teknisk och kommersiell rådgivning. Dina främsta arbetsuppgifter består av att själv och tillsammans med teamet ta fram anbud, upprätta ramavtal, säkerställa orderregistrering och hantera kundförfrågningar. Detta innebär att du aktivt kommer att föreslå tekniska lösningar och hitta de bästa alternativen för våra kunders behov. Du kommer till ett engagerat team och har i rollen ett nära samarbete med utesäljare med ansvar för Finland. Tillsammans kommer ni skapa rätt förutsättningar för att fortsätta utveckla den finska marknaden. Vem är du? Du är en social person som har lätt för att prata med andra och har en egen vilja att utvecklas och nå nya mål. Du har förmågan att se både kundens och företagets behov och agerar utifrån ett större perspektiv. Vi söker dig som tar dig an nya utmaningar med en positiv inställning. Som person är du noggrann och vill lämna ifrån dig ditt arbete med god kvalitet. Krav för rollen: · Gymnasieexamen med inriktning el eller annan utbildning med inriktning el, alternativt arbetslivserfarenhet inom el · God allmän datavana och kunskap i Officepaketet · Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift · Mycket goda kunskaper i finska i tal och skrift · Goda kunskaper i engelska i tal och skrift · Grundläggande kunskap om el. Ansök redan idag! AnsökanSök tjänsten genom att klicka på ”ansök” och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam som du ser nedan. Vi kommer i urvalet att nyttja personlighetstester. Du kommer också att tidigt i urvalet få del av och svara på hur du anser dig möta de skallkrav och meriterande aspekter som finns för tjänsten avseende utbildning, erfarenhet och kunskap. Vårt fokus kommer i ett första läge vara skallkraven och din personliga potential. Senare kommer naturligtvis personliga intervjuer med både oss och kund samt referenstagning ske. Vi jobbar löpande med urvalsprocessen i denna rekrytering varför tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Hoppas att vi möts i processen! Karolin Loström, 0721-479236, [email protected] Daniel Edqvist, 0721–426923, [email protected] Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs! Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag. Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! Relaterade taggar: #LI-Onsite

19 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Teknisk Servicechef Cimcool

Företagspresentation Teknisk- Cimcool DuBois är en ledande leverantör av specialkemikalier och har varit det i nästan 100 år. DuBois har levererat förbättrad produktkvalitet och lägre kostnader till kunder inom målinriktade branscher. Vi kombinerar avancerad kemi, utrustningslösningar, kunskap om tillverkningsprocesser och lokal teknisk service för att skapa enastående värde. I Europa är DuBois mest känt för varumärket Cimcool. Cimcool, med sitt europeiska huvudkontor i Vlaardingen, Nederländerna, tillverkar och levererar ett brett utbud av metallbearbetningsprodukter. Detta inkluderar vattenbaserade och renoljebaserade kylvätskor för metallskärning och slipning, samt formuleringar för många andra typer av metallbearbetningsapplikationer som rengöring och formning. Försäljning och distribution sker genom egna försäljningskontor i nio olika europeiska länder samt via distributörer i andra länder. Cimcool bygger ständigt sitt rykte för att leverera mervärde med högkvalitativa produkter tillsammans med hög kompetens inom produktapplikation. Produktutveckling grundas på kund- och marknadsrespons, vilket leder till kontinuerlig förbättring av befintliga produkter såväl som nya formuleringar. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som Teknisk Servicechef kommer du att spela en central roll i att bygga och utveckla vår verksamhet i Sverige. Du agerar som teknisk expert och samarbetar nära våra säljare för att ge våra kunder optimal support och teknisk rådgivning. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: - Tillhandahålla tekniskt stöd till säljare och kunder. - Genomföra teknisk utbildning för kunder. - Besöka och prospektera med säljarna, identifiera tillväxtmöjligheter. - Delta i och stödja lanseringen av nya produkter. - Ge återkoppling om produktens prestanda till huvudkontoret. - Ta en ledande roll i tekniskt drivna aktiviteter. - Tolka och kommunicera laboratorieresultat. Vi erbjuder en varierad och utmanande roll där du har möjlighet att forma din egen tjänst. Resor utgör en central del av arbetet, cirka 3 dagar i veckan. Du kommer att samarbeta med kollegor, kunder och laboratoriet för att kontinuerligt utveckla vår verksamhet. Din profil Rollen kräver att du har: - Minst 5 års relevant erfarenhet inom B2B-miljöer och metallbearbetningsindustrin. - Avslutad gymnasieutbildning - Goda kunskaper i svenska och engelska. - B-körkort. - Erfarenhet av framgångsrikt hantera kundrelationer. Vi ser det som meriterande om du dessutom har: - Högskola/akademisk examen inom kemiteknik/maskinteknik - Erfarenhet av rapportskrivning till labb Vi söker en driven och målinriktad person med förmågan att leverera resultat och nå uppsatta mål på ett effektivt sätt. Samtidigt som du har en operativ och närvarande inställning, är du också en stöttande och kommunikativ person som kan förklara komplexa frågor på ett enkelt och begripligt sätt. Du trivs i en nätverkande roll där du genom din kompetens och förmåga att vara relationsbyggande får förtroende från våra kunder. Du är en lagspelare som kan hjälpa till när det behövs och samtidigt kunna arbeta självständigt för att nå dina egna mål. För att vara lyckosam i rollen behöver du vara självdrivande och våga ta egna beslut. Ansök redan idag! Ansökan Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV. Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; Marie Johansson och nås på 0700-91 14 03 eller på [email protected] alternativt Johanna Hermansson som nås på 0767-248834 eller på [email protected]. Väl mött! Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs! Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag. Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! Relaterade taggar: #LI-Onsite

18 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Specialist inom affärsadministration

Företagspresentation Till en av våra kunder, en ledande global aktör inom energibranschen, söker vi nu en Specialist inom affärsadministration för ett uppdrag på deras site i Finspång. Företaget är tack vare högteknologisk och innovativ produktutveckling en etablerad partner inom energisektorn som levererar avancerade samt hållbara lösningar för marknadens nuvarande och framtida behov. Du får genom det här uppdraget möjlighet att arbeta i en internationell och framåtsträvande miljö där utvecklingsmöjligheterna är många. Det här är inledningsvis ett konsultuppdrag på 7 månader via Unik Resurs med god möjlighet till förlängning . Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att uppdraget kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Arbetsuppgifter och ansvarsområden I denna roll kommer du att arbeta nära dina lokala operativa kollegor samt det globala AM-teamet. Du kommer att få möjlighet att arbeta självständigt med möjlighet att göra avtryck. Framtiden kommer att innebära att bidra till kommersialiseringen av AM-verksamheten och förbättra processer genom digitalisering, vilket innebär att vi tror att du är nyfiken och har en passion för att förenkla. Du kommer att rapportera till finanschefen för service och vara en del av ett team med ett brett område av erfarenhet och ansvar. Ansvarsområden: - Ansvarig för finansiella och kommersiella aktiviteter främst för tilläggstillverkningsfunktionen. - Ansvar för att tillhandahålla KPI-mätning och trendanalys. - Finansiell analys och prestationsmätning. - Kostnadscenterbudget, uppföljning och trendanalys. - Tillhandahålla kommersiellt stöd i kapitalinvesteringar inklusive mätning av ROI. - Mätning och uppföljning av affärsförbättringar. - Övervakning och utvärdering av lager och kapitalinvesteringar i rörelsekapital. - Leda i företagsstyrning av leveranskedsfunktioner inklusive finansiella granskningar. - Assistera i definition och mätning av kostnadsreduceringsmål relaterade till Supply Chain och tilläggstillverkning. - Tillhandahålla företagsrapportering. Hur du kommer att göra avtryck: - Arbeta nära operativa funktionschefer och främja kontinuerliga förbättringar. - Möjliggöra faktabaserade beslut med dina tekniska kollegor genom att tillhandahålla transparens och finansiell vägledning. - Du arbetar för och främjar förenkling och digitalisering av de finansiella processerna för att säkerställa effektiva processer, samtidigt som du alltid levererar prognosnoggrannhet. - Identifiera finansiella förbättringsmöjligheter och underlätta relaterade beslut för att driva kostnadsoptimering. - Du säkerställer efterlevnad av finansprocesser och överensstämmelse med interna och externa regelverk för att skydda företagets tillgångar. - Du säkerställer tidig och kvalitativ slutförande av inlämningar i olika rapporteringspaket och hjälper till att förbereda statusöversikter och ledningspresentationer baserat på företagets tidsplaner och driver digitalisering och processförbättringar. Din profil Vi söker: - Universitetsexamen i företagsekonomi, finans eller motsvarande med djup erfarenhet inom finans eller affärskontroll. - Erfarenhet av att driva förändringsprojekt och industrialisering värderas. - Som person är du analytisk, nyfiken, noggrann, strukturerad och med stark drivkraft. - Starka kommunikations- och interpersonella färdigheter - Goda sociala färdigheter, ett helhetsgrepp och samarbetsförmåga är viktiga. - Du talar och skriver flytande engelska. - Erfarenhet av SAP och MS Excel. - Det är fördelaktigt om du har god kunskap om visualiseringsverktyg som Power BI, Tableau, Qlik View och liknande. - Tillväxtinriktat sinne, fokus på lösningar och vilja att arbeta i en mycket dynamisk internationell miljö. Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult. Vårt erbjudande: - Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön. - Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande. - Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning. - Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum. - Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy. Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team! Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; Alexandra [email protected] 727 49 79 Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! #LI-Hybrid

18 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Kundtjänstmedarbetare på deltid/extrajobb

Företagspresentation Är du en serviceinriktad lagspelare med ett stort intresse för kunder och ekonomi? Vill du utvecklas tillsammans med dina kollegor på en härlig och glad arbetsplats? Kanske studerar du och vill ha ett långsiktigt deltidsarbete, är pensionerad från bankvärlden men vill jobba lite då och då eller så söker du helt enkelt ett deltidsarbete av annan anledning. Urval och intervjuer sker löpande, så tveka inte att söka redan idag. Åtvidabergs Sparbank har som mål att erbjuda hög bankservice med närheten och enkelheten som hos den lilla banken men med kompetensen som hos den stora. Verksamheten genomsyras av en genuin omtanke och ett starkt lokalt engagemang. Som fristående Sparbank fattar vi våra egna beslut och är fria att bestämma hur vi vill använda vår vinst. Vi finns till för våra kunder och har valt att investera i hållbar åternäring som gör gott för våra kunder och de orter vi verkar i. Åtvidabergs Sparbank, som startade sin bankverksamhet redan 1867, har de senaste åren haft en mycket god utveckling, med stadig tillväxt av kunder, god lönsamhet och ökad affärsvolym. Vårt verksamhetsområde är Östergötland, men våra kunder finns främst i Åtvidaberg och Linköping. Vi är ett tjugotal anställda som trivs med varandra och med vårt arbete. Vår arbetsplats präglas av arbetsglädje, professionalitet och en skön framåtanda. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som kundtjänstmedarbetare kommer du vara ansiktet utåt mot våra kunder. Du ansvarar tillsammans med tre kollegor för att vägleda och bemöta inkommande kunder till banken, att besvara samtal i telefon samt att vara behjälplig via mail och andra digitala plattformar. Målgruppen och frågeställningarna är breda, så ingen dag kommer vara den andra lik. Det kan även förekomma andra bankrelaterade arbetsuppgifter. Vi hoppas kunna starta introduktionen innan sommaren så att du från och med i höst är redo att arbeta ca 1 dag/veckan. Trivs vi med varandra har du såklart även ett stående sommarjobb i ett antal år framåt. Din profil I denna rekrytering kommer vi gå mycket på din personlighet, men för att lyckas i rollen behöver du ha minst en gymnasieexamen. Som nämnt ovan kan du ha en annan sysselsättning såsom studier eller annat arbete, du kan vara pensionär med tidigare bankerfarenhet eller en person som av annan anledning vill arbeta deltid. Du talar och skriver flytande svenska och har goda kunskaper i engelska, tal och skift. Som person är du en lagspelare som alltid ställer upp för dina kollegor och en serviceminded person som alltid kommer göra ditt yttersta för att hjälpa kunden. Du anpassar dig efter situationen och är flexibel när det behövs. Ansök redan idag! Ansökan Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV. Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarig rekryterare; Frida Stern och nås på [email protected] Väl mött! Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs! Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag. Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! Relaterade taggar: #LI-Onsite

17 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Operativ inköpare

Företagspresentation Bli en del av Saab Aeronautics framtid som Operativ inköpare! Saab i Arboga söker nu en driven operativ inköpare för att stärka deras dynamiska team. Ta chansen att arbeta i en världsledande organisation där innovation och kvalitet går hand i hand. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Till Saab Aeronautics söker vi nu en operativ inköpare till GSE-avdelningen. Du kommer precis som de övriga operativa inköparna att vara involverad i de flesta inköpsrelaterade uppgifter som förekommer. Du kommer att ha ett tätt samarbete med vårt strategiska inköpsstöd, inköpskvalitet, övriga operativa inköpare, GSE-ingenjörer, konstruktörer och logistikpersonal m.fl.. Exempel på arbetsuppgifter är: - att skapa, hantera och utvärdera offertförfrågningar - att lägga beställningar - att leveransbevaka och säkerställa att vi får leveranserna i tid - fakturahantering - uppföljning och utvärdering av leverantörer och leveranser - hantering av returer och reklamationer - vårda och bygga affärsmässiga relationer med leverantörerna. - god kunskap i det svenska och engelska språket Anställningen är inledande en hyrrekrytering på 6 månader. Din placeringsort är Arboga, rollen kommer att innebära vissa resor inom eller utanför Sverige. Din profil För att lyckas i tjänsten behöver du ha god förmåga att lösa problem och ha ett flexibelt mindset. Du är självgående och tar initiativ i ditt arbete, och har förmåga att se möjligheterna snarare än hinder. Som person är du serviceinriktad, lösningsorienterad och känner ansvar för dina arbetsuppgifter. Då arbetet innehåller en hel del administration behöver du vara strukturerad och noggrann. Du kommer ha många kontakter både internt och externt och därför är det viktigt att du har en god förmåga att kommunicera och samarbeta. Vi söker dig som: - Har en högskoleexamen eller annan relevant utbildning samt erfarenhet av att arbeta som operativ, taktisk eller projekt- inköpare - Har en god förmåga att läsa och förstå teknik och tekniska underlag - Har god datorvana och goda kunskaper inom Officepaketet” - Kommunicerar obehindrat i både tal och skrift på såväl svenska som engelska. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult. Vårt erbjudande: - Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön. - Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande. - Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning. - Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum. - Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy. Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team! Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV. Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; Alexandra [email protected] 727 49 79 Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! #LI-Hybrid

15 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024