Lediga jobb i Finspång

Sök totalt 127 lediga jobb i Finspång

Jobba Som Festsäljare
Getdet AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

10 september 2024
Sista ansökan:
10 oktober 2024
Operativ inköpare
Unik Resurs i Sverige AB
Inköpare och upphandlare

Företagspresentation Till en av våra kunder, en ledande global aktör inom energibranschen, söker vi nu en Operativ inköpare för ett uppdrag på deras site i Finspång. Företaget är tack vare högteknologisk och innovativ produktutveckling en etablerad partner inom energisektorn som levererar avancerade samt hållbara lösningar för marknadens nuvarande och framtida behov. Du får genom det här uppdraget möjlighet att arbeta i en internationell och framåtsträvande miljö där utvecklingsmöjligheterna är många. Det här är inledningsvis ett konsultuppdrag på ca 12 mån månader via Unik Resurs med god möjlighet till förlängning. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att uppdraget kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Uppdraget innebär i första hand ansvar för att anskaffa detaljer från externa leverantörer till våra interna kunder som mestadels finns i vår egen verkstad. Uppdraget innebär också att utveckla ditt köpområde för att säkerställa en effektiv försörjningskedja. Som operativ inköpare ansvarar du för beställningar och leveranser från dina leverantörer enligt de avtal som strategiska inköparen arbetat fram. Det är viktigt att du följer våra kunders behov och att du arbetar fokuserat för att leveranserna kommer i rätt tid. Du ifrågasätter och utvecklar ditt arbetsområde samt arbetar aktivt med problemlösning på både kort och lång sikt. Detta betyder att du kommunicerar avvikelserna i leveranskedjan vilket innebär många kontakter och nära samarbete med personer både utanför och innanför företaget. Arbetet är periodvis intensivt och kräver att du kan vara flexibel både vad gäller arbetsbelastning och engagemang. Det kan även innebära ett fåtal tjänsteresor. Inköparens ansvar innefattar bl. a: - Hantering av inköpsbeställningar och fakturor. - Leveransbevakning. - Driva och leda Leverantörsmöten för löpande leveranser. - Leverantörsutveckling. - Materialplanering. - Kommunikation och återföring till kunder och leverantörer. - Processutveckling. Din profil - Har en utbildning inom inköp- eller logistikområdet (t.ex. ekonomi, industriell ekonomi). - Har god kunskap i engelska i såväl tal som skrift. - Meriterande är om du har arbetat med inköpsarbete och särskilt med arbete som innefattar material & logistik. - Meriterande är även kunskaper i SAP och Excel. - Är utåtriktad, drivande och har god samarbetsförmåga både externt och internt. - Är medveten om vikten att leveranser sker i tid och med rätt kvalitet. - Tål stress och högt ställda krav på flexibilitet, utan att tappa fokus. - Tar tag i avvikelser så snart de uppstår och hanterar problem på ett strukturerat --sätt samt analyserar och utvecklar ditt arbetsområde. - Inte är rädd för att ifrågasätta och prova nya angreppssätt på det dagliga arbetet. - Tycker att förbättringsarbete självklart tillhör det dagliga arbetet. Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult. Vårt erbjudande: - Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön. - Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande. - Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning. - Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum. - Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy. Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team! Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;Elin Alm076-945 34 [email protected] Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! #LI-Onsite

10 september 2024
Sista ansökan:
10 oktober 2024
Product Support Engineer
Siemens Energy AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Product Support Engineer SGT-800   A Snapshot of Your Day   As a Product Support Engineer, you will tackle a wide range of technical questions encompassing the entire gas turbine. You will be part of a dedicated team of experienced colleagues, that together will handle complex technical issues related to our SGT-800. On a typical day, you might support a quality engineer onsite during a forced outage inspection in the morning, and in the afternoon, participate in a Root Cause Analysis (RCA) team meeting to identify potential hypotheses for a root cause.     How You’ll Make an Impact   * Technical Support: Provide expert support and recommendations for complex operational issues, site findings, and technical challenges related to the SGT-800. * Site Assessments: Prepare detailed instructions for qualified site assessments to facilitate fact-finding and rectifications. * Investigations: Conduct thorough technical investigations by analyzing site findings and operational data to determine the cause of issues and propose recommendations, in collaboration with the product support team and R&D engineering. * Customer Communication: Develop communication materials for customers and participate in customer meetings to discuss technical issues and solutions. * Root Cause Analysis: Be an integral part of the RCA team, investigating the root causes of major issues. * Continuous Improvement: Contribute to continuous improvements within the technical support area, enhancing instructions and methodologies. * Professional Development: Expand your knowledge of different areas and versions of the SGT-800 gas turbine and improve your communication skills both internally and with customers.     What You Bring * Technical Expertise: Knowledge and experience of gas turbines, gained through engineering, field service work, technical support, or similar roles. * Educational Background: A technical degree (Bachelor’s or M.Sc.) in engineering, or equivalent knowledge from work experience. * Problem-Solving Skills: Ability to derive recommendations based on your expertise, team support, and a network of experts across various disciplines. * Learning Mindset: Eager to learn and motivated by the challenge of solving technical questions and issues. * Customer Focus: A support-oriented mindset, driven to handle technical issues effectively to meet customer expectations. * Communication Skills: Proficiency in English, both written and verbal.     About the Team You will be part of our SGT-800 Product Support Team that consist of 12 persons, with the growing fleet we are now expanding the team with two additional support engineers. We work with both proactive and reactive support to ensure a high product reliability and customer satisfaction thru the whole product life cycle. In the team we have persons with long experience from our gas turbines. We have a continuously open dialog about ongoing tasks and support each other to find a good and reliable solution for our customers.   We believe in a combination of work from office in Finspång with an opportunity to work from home-office to have a good balance between focused work and team collaboration and allows you to have a flexibility in your daily life.     Our Gas Services division offers Low-emission power generation through service and decarbonization. Zero or low emission power generation and all gas turbines under one roof, steam turbines and generators. Decarbonization opportunities through service offerings, modernization, and digitalization of the fleet.   We can offer you employment benefits such as: reduction of working hours, advance vacation, health care allowance and an eventual possibility to a flexible working place.   ...

10 september 2024
Sista ansökan:
1 oktober 2024
Mekanisk integritetsingenjör - kompressor och värmepump
Unik Resurs i Sverige AB
Drifttekniker vid värme- och vattenverk

Företagspresentation Till en av våra kunder, en ledande global aktör inom energibranschen, söker vi nu en Mekanisk integritetsingenjör - kompressor och värmepump för ett uppdrag på deras site i Finspång. Företaget är tack vare högteknologisk och innovativ produktutveckling en etablerad partner inom energisektorn som levererar avancerade samt hållbara lösningar för marknadens nuvarande och framtida behov. Du får genom det här uppdraget möjlighet att arbeta i en internationell och framåtsträvande miljö där utvecklingsmöjligheterna är många. Det här är inledningsvis ett konsultuppdrag på ca 12 månader via Unik Resurs med god möjlighet till förlängning. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att uppdraget kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Vi söker en skicklig Mekanisk integritetsingenjör till vår Compressor AMI-avdelning. Den idealiska kandidaten kommer att ha lång erfarenhet av turbomaskiner och en stark bakgrund inom maskinteknik med fokus på kompressor- och värmepumpsystem. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: - Genomföra utmattningsanalys, lågcykelutmattning (LCF) bedömningar och termiska spänningsutvärderingar. - Analysera sprickutbredning med hjälp av verktyg som Franc 3D, ABAQUS och Ansys, såväl som våra interna verktyg. - Säkerställa tillförlitligheten och effektiviteten hos kompressor- och värmepumpssystem. - Samarbeta med tvärfunktionella team för att hantera mekaniska integritetsutmaningar. - Stötta verkstaden med tekniska frågor och lösningar. Din profil - Beprövad erfarenhet av turbomaskineri. - Expertis inom fatigue, LCF, termisk stress och crack propagation. - Stark analytisk och problemlösningsförmåga. - Förmåga att arbeta på plats i Finspång minst 2-3 dagar i veckan och efter behov. Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult. Vårt erbjudande: - Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön. - Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande. - Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning. - Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum. - Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy. Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team! Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; Cecilia Alegria [email protected] 25 86 Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! #LI-Onsite

10 september 2024
Sista ansökan:
13 oktober 2024
KL industri rekryterar HR ansvarig
Experis AB
Personal- och HR-specialister

Nu har du möjligheten att få vara med och forma en ny roll i ett företag i stark utveckling! Har du flera års erfarenhet av kvalitativt HR arbete, är relationsskapande och initiativrik? Då är du välkommen att söka tjänsten som HR ansvarig på KL industri i Finspång! KL Industri AB är Nordens ledande leverantör av nätstationer i plåt och betong för sekundär el-distribution i mellanspänningsnätet och är en pålitlig partner för både offentliga och privata aktörer inom elkraftssektorn. Företaget spelar en viktig roll i den pågående elektrifieringen av samhället genom att utveckla effektiva och miljövänliga lösningar, och bidrar aktivt till övergången till förnybar energi och hållbara elnät. Med ett brett spektrum av expertis strävar KL Industri efter att möta de ökade kraven i en tid av omställning och att vara en drivkraft för en hållbar framtid." Trots över 75 års verksamhet är företagets mål oförändrade: att leverera högkvalitativa produkter med korta leveranstider och god precision. Bolaget har egen säljorganisation i Sverige och Finland och har ett tätt samarbete med vårt norska systerbolag Møre Trafo AS. Modularitet, Flexibilitet och Design är ledande egenskaper i våra nätstationer. Förutom dessa egenskaper så är Kvalitet och Säkerhet en mycket viktig del i slutprodukten ut till våra kunder. Vi investerar ständigt i ny kunskap, ny teknik och nya maskiner för att ligga i framkant! Läs mer om oss www.klindustri.se Arbetsbeskrivning I dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer du att leda det operativa och strategiska HR- arbetet i utveckling. Du agerar HR-stöd till cheferna inom organisationen, ansvarar för att utveckla, implementera och förvalta kritiska HR-processer samt du stöttar organisationen i avtalsfrågor när behov finns. Du kommer också att arbeta med kompetensförsörjning, myndighets- och branschorganisationskontakter samt säkerställande av att gällande avtal och lagar efterlevs. En annan del av rollen innebär aktivt arbete med att förtydliga och skapa en motiverande företagskultur samt att säkra god arbetsmiljön och trivsel på arbetsplatsen. Employee branding är också områden som är prioriterade där du blir en given aktör och du verkar i regionala nätverk, externt och internt för att stärka vårt varumärke. Du koordinerar företagets fackliga förhandlingsarbete och fackliga kontakter, håller dig uppdaterad på nyheter inom lag och kollektivavtal. Som HR ansvarig på KL industri kommer du få möjligheten att forma en helt ny roll i en framåtlutad organisationen och kunna vara med att påverka företagets HR utveckling inom en bransch för framtiden! Placeringsort för tjänsten är Finspång, du rapporterar till bolagets CFO. Vem är du? För att du ska lyckas i rollen som HR ansvarig på KL industri ser vi att du har en akademisk utbildning inom HR, personal eller beteendevetenskap. Du kan även ha förskansat dig andra erfarenheter som vi kan bedöma likvärdiga. Vi tror du har minst 5 års arbetslivserfarenhet inom renodlat kvalificerat HR-arbete, gärna på ett tillverkande företag. Du har mycket goda kunskaper inom kompetensutveckling, rekrytering, lönesättning, personalutveckling, fackliga förhandling, arbetsmiljö samt svensk arbetsrättslagstiftning. Du har goda IT-kunskaper och är en van användare av olika HR- och rekryteringssystem. Du talar och skriver både svenska och engelska. Du är trygg i din kompetens och dina erfarenheter vilket gör att du ser det som en motiverande uppgift att skapa och forma en ny roll inom bolaget. Genom att arbeta självständigt och strukturerat skapar du en helhetsbild och kan prioritera rätt uppgifter. Engagerad, initiativrik och relationskapande är tre egenskaper som beskriver dig i ditt arbete. Vilka är vi? "KL Industri AB är Finspångs bästa arbetsplats med fina lokaler och god arbetsmiljö. Vår kunniga och engagerade personal gör att vi har nöjda kunder…" Detta är vår filosofi och styrka. Kvalitetsstarka och pålitliga produkter och en arbetsplats där man trivs. KL Industri AB har investerat i arbetsmiljö och produktutveckling." Kontakt I den här rekryteringen samarbetar Kl industri med Jefferson Wells, ManpowerGroup. Vid frågor angående tjänsten kontakta rekryteringskonsult Therese Fyhr på 011-19 18 98 eller [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

10 september 2024
Sista ansökan:
1 oktober 2024
System Engineer (Mechanical/CAD) to our global client in Finspång
Adecco Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

About the Role We are looking for a Mechanical Systems Engineer for a consultancy assignment with our international client in Finspång. You will be part of a dynamic team of 20 dedicated professionals who support aftermarket customers for gas turbines by delivering expertise in mechanical auxiliary systems. Their work includes gas and liquid burner systems, lubrication oil systems, intake filters for combustion air, ventilation systems, and gas detection systems. The work environment is diverse and inclusive, actively encouraging feedback and the exchange of ideas to find innovative solutions together. They believe in the power of open dialogue and value the perspectives of all team members. This is a consultancy assignment running from October 1, 2024, to March 31, 2025. As part of the team, you will play a key role in: • Handle installation and layout inquiries for Modernization & Upgrade projects. • Develop drawings and technical procurement specifications. • Address additional queries related to pipe routing and design. About You We are seeking a driven, solution-oriented individual who is ready to take on challenges in an exciting and global industry. If you want to be part of a skilled team that values innovation and collaboration, this is the perfect opportunity for you! To succeed in this role, we are looking for someone who: •  Has solid experience working with CAD software, particularly NX and E3D/PDMS. •  Have several years of professional experience and are accustomed to self-management •  Is a communicative team player who thrives in a multicultural environment. We will place great emphasis on personal suitability! About the application Please note that we do not accept applications via email; instead, use the application form on our website to submit your application. The recruitment process is ongoing, and the position may be filled before the final application date, so we encourage you to apply today! Contact Information If you have any questions, feel free to contact the responsible recruiter: Beatrice Arvidsson at [email protected]  For questions regarding registration, please contact Adecco´s Candidate Support at [email protected]  We look forward to receiving your application!

9 september 2024
Sista ansökan:
9 oktober 2024
Processoperatörer till Gränges
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Övriga maskin- och processoperatörer vid stål- och metallverk

Har du erfarenhet inom industrin och vill arbeta som processoperatör på Gränges? Om företaget Gränges är en ledande leverantör av valsade aluminiummaterial och erbjuder produktion, försäljning, teknisk support och kunddriven produktutveckling. Hållbarhet är en naturlig del i kärnverksamheten och strategin och vi strävar efter att integrera hållbarhetsfrågor i hela verksamheten. Dina arbetsuppgifter Du övervakar och styr du maskiner för att tillverka aluminiumprodukter, samtidigt som du säkerställer att produktionen håller hög kvalitet. Du ansvarar även för att utföra enklare underhåll och felsökningar vid behov. Du kommer att arbeta tillsammans med ett team av erfarna medarbetare och ha möjlighet att utvecklas och lära dig nya färdigheter. Arbetet innebär främst praktiskt arbete men även dokumentation och rapportering. Arbetet är förlagt på 4-skift med möjlighet till start omgående. Din profil Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete inom industrin eller utbildning inom området. Det här är ett jobb för dig som trivs med att arbeta både självständigt och i team samt känner dig bekväm med att ta egna initiativ. En viktig egenskap hos dig är noggrannhet och har kvalitetsmedvetenhet. Krav för tjänsten är B körkort samt innehavande av truckkort eller villig att på egen hand gå truckutbildning innan start. Svenska är ett krav för tjänsten då säkerhetsföreskrifter samt dokumentation är på svenska. Ansökningsförfarande Låter detta som ett jobb som skulle passa dig? Då ser vi fram emot din ansökan! Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Johanna Engdahl, [email protected], 011-199474 Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.

9 september 2024
Sista ansökan:
8 oktober 2024
Mechanical Integrity Engineer (Compressor and Heat Pump) to Finspång
Adecco Sweden AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

About the position We are currently seeking a talented and experienced Mechanical Integrity Engineer to join our global client´s Compressor AMI department. This is an exciting opportunity for a professional with extensive experience in turbo machinery and a strong background in mechanical engineering, particularly focused on compressor and heat pump systems. Key responsibilities  • Conduct fatigue analysis, low-cycle fatigue (LCF) assessments, and thermal stress evaluations. • Analyze crack propagation using tools such as Franc 3D, ABAQUS, and Ansys, as well as in-house tools. • Ensure the reliability and efficiency of compressor and heat pump systems.  • Collaborate with cross-functional teams to address mechanical integrity challenges. • Support the workshop with technical questions and solutions. This is a full-time consultant position starting on October 2024, and running until September 2025. You will be employed by Adecco but will work on-site with our client in Finspång. About you/Requirements for the position • Proven experience in turbomachinery.  • Expertise in fatigue, LCF, thermal stress, and crack propagation. • Strong analytical and problem-solving skills.  • Ability to work on-site in Finspång 2-3 days a week and as needed. We will place great emphasis on personal suitability! About the application Please note that we do not accept applications via email. Kindly use the application form on our website to submit your application. The recruitment process is ongoing, and the position may be filled before the final application deadline, so we encourage you to apply today!  Contact Information For questions regarding the recruitment process or about the position, please contact the responsible recruiter, Beatrice Arvidsson, via [email protected]   For questions regarding registration, please contact [email protected]   Welcome with your application!

9 september 2024
Sista ansökan:
9 oktober 2024
Strategisk planerare Demand Plan
Siemens Energy AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Strategisk planerare Demand Plan En ögonblicksbild av din dag Inom Servicedivisionen och energisektorn är marknaden spännande och komplex, vilket innebär att kraven på korta ledtider, flexibilitet, hållbarhet och snabbhet ständigt ökar. För oss inom Supply Chain-organisationen är hantering av förändringar, förmågan att ställa om, minimera osäkerheter och risker en naturlig del av vårt dagliga arbete. Hög kvalitet och leveransprecision är kritiska framgångsfaktorer när det kommer till hur våra kunder utvärderar oss. Vi på Servicedivisionen, Siemens Energy AB, strävar efter att förse våra kunder med service i världsklass genom snabbhet, kundnärhet och innovativa helhetslösningar. Inom vår Supply Chain-organisation är vårt uppdrag att optimera tillgänglighet och vara redo att serva våra kunder. Teamet inom Material Control består av kollegor med olika bakgrund och roller som alla arbetar tillsammans för att säkra tillgänglighet av reservdelar och corer till planerad och oplanerad service världen över. Till den här rollen letar vi efter en person som är nyfiken på logistik och intresserad av hur Sälj- & Verksamhetsplanering, S&OP, för strategiska utbytesdelar fungerar. Hur Du kommer att påverka * Som strategisk planerare för Demand Plan kommer du att spela en central roll i att säkerställa tillgänglighet av strategiska delar för inspektioner och underhåll på våra kunders gasturbiner. * Genom prognosbaserad anskaffning samt nära samarbete med marknadsorganisationen säkerställer du att rätt strategiska delar finns på rätt plats i rätt tid. * Du kommer att vara ansvarig för att hantera in- och utfasning av nya varianter samt optimera materialbehoven i vårt affärssystem (SAP) med fokus på lagernivåer och behov. * I din roll koordinerar och driver du utvecklings- och förbättringsprojekt inom behovsdimensionering och prognosdriven anskaffning, i syfte att optimera Service Supply Chain så att våra arbetssätt håller jämna steg med de utmaningar och möjligheter som vi ställs inför. Vad Du medför * Vi söker dig som är nyfiken på logistik och intresserad av hur sälj- & verksamhetsplanering för strategiska utbytesdelar till alla inspektioner i vår flotta funkar. Du ska gilla och vara bra på att samarbeta och jobba i tvärfunktionella team. * Denna roll passar dig som är strukturerad, målinriktad och utåtriktad. Samtidigt gillar du att analysera, har lätt för att se helheten och identifiera “win-win”. Du kan hantera stora informationsmängder data, men också att på ett snyggt sätt visualisera och presentera i olika forum. * Sannolikt har du en högskoleexamen med inriktning mot logistik eller motsvarande. Meriterande är om du har arbetat ett flertal år med strategisk planering, förrådsanalys alt. projektledning. Kunskaper inom optimering och planering samt förmåga att tänka både kort- och långsiktigt är ett krav. * Du ska vara bekväm med att leda och driva förbättringsprojekt och utveckling inom Supply Chain. Ditt arbete kommer att vara avgörande för att säkerställa en effektiv och väl optimerad leveranskedja och därigenom bidra till verksamhetens framgång och tillfredsställelse av kundernas behov. Om Teamet Hos oss blir du en del av ett team som idag består av 11 engagerade medarbetare där vi tar oss an nya utmaningar tillsammans och hjälper varandra framåt. Vi arbetar med olika fokusområden så som behovsplanering, koordinering av kritiska komponenter samt förrådsstyrning och returlogistik. Vårt syfte är att säkra delar till planerad och oplanerad service utifrån olika tillgänglighetsstrategier. Stort fokus ligger på långsiktiga strategier och ständig utveckling för att möta de utmaningar vi står inför. Vi brinner för samarbete och att jobba i starka team, där våra olika kompetenser blir vår styrka. Vi tar oss an nya utmaningar tillsammans och hjälper varandra framåt. Vi tycker att det blir roligare att jobba då Inom divisionen Gas Services erbjuder vi energilösningar med noll eller låga utsläpp baserat på våra gasturbiner samlade under ett tak och tillsammans med ångturbiner samt generatorer. Genom service, modernisering och digitalisering av den levererade flottan skapar vi möjligheter för ett minskat klimatavtryck. Vi kan erbjuda dig förmånliga anställningsförmåner såsom arbetstidsförkortning, förskottssemester, friskvårdsbidrag och ev. möjlighet till flexibel arbetsplats. Vilka är Siemens Energy? På Siemens Energy är vi mer än bara ett energiteknikföretag. Vi möter den ökade efterfrågan på energi i mer än 90 länder samtidigt som vi bidrar till att skydda vårt klimat. Med fler än 94,000 engagerade anställda genererar vi inte bara elektricitet till mer än 16% av världens befolkning, utan vi använder också vår teknologi för att ...

9 september 2024
Sista ansökan:
9 oktober 2024
Skiftgående Valsslipare
Gränges Finspång AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

För att täcka behovet rekryterar vi en skiftgående valsslipare till vår slipverkstad Inledning Gränges är en ledande global leverantör av valsade aluminiumprodukter för värmeväxlarapplikationer och andra nischmarknader. Vår framgång bygger på en stor industriell hantverksskicklighet och en hög motivation hos våra medarbetare. Det är bland annat det som är vår styrka; olika perspektiv och kunskapsområden under ett tak med ett gemensamt mål – ett framgångsrikt Gränges. Arbetsuppgifter Som valsslipare i valsverkets slipavdelning är dina huvudsakliga arbetsuppgifter slipning av valsar enligt angiven kvalitetsspecifikation där även olika mätningar ingår. Du kommer att arbeta utifrån uppsatt slipplan där prioriteringslistor ligger till grund för slipordningen. Arbetstiden är förlagd till skiftgång. Vem är du? Du som söker bör ha verkstadsteknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet samt vara tekniskt kunnig och intresserad. Då traverskörning ingår i arbetet bör du ha erfarenhet av att framföra travers. Körkort klass B samt truckkort är meriterande. Som person tar du ett eget ansvar, är självgående i arbetet och har lätt för att komma in i nya arbetsuppgifter. Du har en god samarbetsförmåga, är kommunikativ, och noggrann. Har du ingen tidigare erfarenhet av valsslipning får du räkna med en tids upplärning tillsammans med erfarna kollegor. Du har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Med en ömsesidig respekt för varandras kunnande och ett starkt fokus på att hela tiden göra saker smartare och bättre, utvecklar vi vårt bolag tillsammans.  Hälsa och säkerhet har högsta prioritet inom Gränges. Att arbeta på Gränges innebär att omge sig med stolta, kompetenta och motiverade kollegor - i en säker arbetsmiljö.  Ansökan och kontakt Är du intresserad av att bli en del av vårt team? Tveka inte att kontakta oss. Urval och intervjuer sker löpande så ansök så snart som möjligt, dock senast 2024-09-30 Har du frågor angående tjänsten kontakta rekryterande chef, Göran Andersson tfn. 0708–177134

9 september 2024
Sista ansökan:
30 september 2024