Tele2 Sverige AB jobb

Lediga jobb hos Tele2 Sverige AB

Produktchef Öppna Stadsnät

På konsumentsidan (B2C) på Tele2 arbetar vi varje dag för att möjliggöra ett samhälle med obegränsade möjligheter till ett uppkopplat liv. Vi är en pålitlig helhetsleverantör inom bredband, telefoni och tv under våra starka varumärken Tele2 och Comviq. På B2C jobbar vi med allt från digitalisering, innovativa affärsstrategier, marknadsföring, sälj och kundservice till inköp av TV-utbud och avancerad marknadsanalys. Med vår unika framåtlutande kultur, orubbliga kundfokus och samt drivkraften att förenkla och förbättra, hittar vi nya sätt att alltid vara i framkant – både inom teknik och tjänster. Nu söker vi vår nya Produktchef över öppna stadsnät – är det du? Om rollen: I rollen som medlem i det strategiska produktledningsteamet kommer du att vara expert på att arbeta med flera produkter, nätverk och partners för att ge en utmärkt upplevelse för kunder med fast bredband och TV i öppna stadsnät. Som Produktchef för Öppna stadsnät ansvarar du för att: - Lansera och optimera våra tjänster i Öppna Stadsnät, - Bygga vår räckvidd för fasta bredbands- och TV-tjänster i denna typ av nät, - Driva stora förändringar med redan befintliga partners, - Driva kvalitetsförbättringar för att maximera kundnöjdheten - Optimera och utveckla vår nuvarande interna produktuppsättning för att skapa en effektiv produktion. Du kommer att rapportera till Head of Strategic Product Management och arbetar nära resten av produkt- och kommersiella teamen. Tillsammans samarbetar ni i vår gemensamma portföljplanering och produktutvecklingsplanering för att uppnå en sammanhållen B2C-plan. Vem vi söker: Vi söker dig som har erfarenhet av arbete med externa partners och produktutveckling, gärna inom liknande bransch med dokumenterade uppnådda resultat. Att hantera nya tekniska och kommersiella etableringar med partners, utveckla befintliga uppsättningar under nuvarande avtal och hantera nedstängningar kommer att vara viktiga delar av ditt ansvar. Vi tror också att du har: • Erfarenhet av att leda produktutveckling, innovation och optimering, som har genererat påtagligt ekonomiskt företags- och kundvärde. • Erfarenhet av- och förståelse för de tekniska och kommersiella aspekterna av telekomtjänster som levereras i fasta bredbandsnät. • Förmåga att effektivt leda och samarbeta i en tvärfunktionell miljö. • En fallenhet att följa marknadstrender och konkurrenters rörelser på marknaden, för att bygga insikter för både partners och konsumenter. • En naturlig känsla av ägandeskap, i detta fall för utrullning, optimering, förenkling, kvalitetsförbättringar och uppföljning för alla stadsnätspartners. • Erfarenhet av att leda projekt, hantera produktlanseringar, användartester och end-to-end tester. • Flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Några ord från rekryterande chef: Som en del av produktledningsteamet kommer du att vara en central del av Tele2s konsumentverksamhet. Teamet är fokuserat på att alltid bygga och förbättra de produkter och tjänster vi levererar till våra kunder. Du kommer att ha en stor uppsättning av mycket erfarna nära kollegor och kommer att få vara del av en härlig samarbetsmiljö. Vi jobbar hårt, ser till att ha kul och firar våra segrar. Varför Tele2 - På Tele2 främjar vi en kreativ och flexibel arbetsmiljö. Hos oss har vi en kultur där teamwork och inkludering leder vägen framåt och du uppmuntras att vara dig själv som den unika person som just du är. - Varje medarbetare är viktig och varje individs arbete har en stor påverkan för företagets framgång. Vi vill att du skall växa och du ges möjligheter till utveckling genom exempelvis interna karriärvägar. - På Tele2 arbetar vi målmedvetet varje dag för att fortsätta vara ledande inom hållbarhet, vilket har lett till att vi blivit utnämnda klimatledare i Europa av Financial Times. Vi fortsätter att uppnå nya mål och vi hjälper våra kunder att uppnå sina hållbarhetsmål eftersom vi åtagit oss att övergå till en cirkulär ekonomi. Intresse och ansökan Vill du bli en del av Tele2s värderingsstyrda och inkluderande företagskultur? Tryck då på “ansök” och låt oss ta reda på om vi är en match! Om du har några specifika frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Henny Forsberg på henny.forsberg tele2.com. Vänligen notera dock att i enlighet med hantering av personuppgifter (GDPR) har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Som ett steg i rekryteringsprocessen utför Tele2 en bakgrundskontroll på aktuella slutkandidater. At Tele2 we work hard to fulfill our commitment to lead in sustainability being named the number one climate leader in Europe by The Financial Times and we keep reaching new goals as we are bound to shift to a circular economy. We take great pride in delivering customer value by being Reliable, Insight Driven and Collaborative. We call it the Tele2 Way.

25 april 2024
Sista ansökan:
21 oktober 2024
Butikssäljare

Är du en serviceinriktad stjärna som älskar att skapa goda kundrelationer? Drivs du av att vara en del av ett sammansvetsat team där samarbete och laganda är nyckeln, samtidigt som du ges möjlighet till stor personlig utveckling? Då kan Tele2 vara den perfekta arbetsplatsen för dig! Vi letar just nu efter en entusiastisk medarbetare på heltid till vår Tele2-butik i Visby. På Tele2 är vi engagerade i att erbjuda våra kunder en unik serviceupplevelse i en bransch som för många är en stor och viktig del av vardagen. Som Butikssäljare blir du företags ansikte utåt och med våra innovativa produkter bidrar du till att göra våra kunders liv obegränsat. Nu letar vi efter en vinnarskalle som vill utvecklas inom försäljning och fortsätta nå våra uppsatta mål. OM ROLLEN Här får du inte bara ett jobb, du joinar ett superbra team och knyter kontakter, möter spännande nya- som återkommande kunder och hjälper dem i deras vardag, du är helt enkelt med på en resa tillsammans med oss och levererar en wow-upplevelse för våra kunder varje dag. Vi tror på en familjär atmosfär och med teamets fulla stöd får du det bästa möjliga utrymmet för att prestera på toppnivå. På Tele2 prioriterar vi intern utveckling och för rätt individ finns det stora möjligheter till utveckling. Som ny i teamet får du en gedigen introduktion och handledning från butikschefen samt tillgång till ett omfattande digitalt utbildningspaket. JOINA MITT TEAM Att jag som har jobbat på samma arbetsplats i 6 år aldrig känner mig slutlärd är för att vi jobbar i en bransch som ständigt förändras. Mitt arbeta är att leda och coacha teamet för att vi ska nå våra mål, där DU alltid får lära dig något nytt och får chansen att utvecklas inom service och försäljning. I butiken jobbar vi med alla sorters kunder och ärende, privata kunder som företagskunder. Trasig telefon till en helhetslösning, för din familj eller företaget. Jag söker dig som är service-minded, inte är rädd för en utmaning och drivs av att utvecklas varje dag och vill komma långt. Välkommen att söka till oss på Tele2 Visby, ser framemot din ansökan. /Felicia, Butikschef VEM VI LETAR EFTER Vi söker dig som är resultatinriktad och motiveras av att uppnå mål tillsammans med ditt team. Du är professionell i ditt bemötande och har en flexibel approach där effektivt samarbete ses som en styrka. Våra förväntningar på dig inkluderar: Erfarenhet från tidigare serviceyrken och ett starkt intresse för att lära dig mer inom kundservice och försäljning. Ett intresse för teknik och produkter. Du är 18 år eller äldre och har en gymnasieutbildning. Förmåga att kommunicera flytande på svenska och engelska, både i tal och skrift. Vill du vara med? Tveka inte att söka redan idag! Intervjuer kommer att ske löpande. Eftersom vi eftersträvar en jämn könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande till den här tjänsten. Välkommen med din ansökan! Som ett steg i rekryteringsprocessen utför Tele2 en bakgrundskontroll på aktuella kandidater.

23 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Teknisk Integrationsspecialist

Rollen som Teknisk Integrationspecialist erbjuder en spännande möjlighet att kombinera både tekniska och kundorienterade färdigheter för att leverera effektiva IT-tjänster och lösningar till Tele2s kunder. Är det din nästa utmaning? Fortsätt läsa! På Tele2 Företag (B2B) arbetar vi varje dag för att möjliggöra ett samhälle med obegränsade möjligheter genom vår breda portfölj av it- och telekomrelaterade produkter och tjänster. Med ett team av kunniga experter hjälper vi kunder inom privat och offentlig sektor att digitalisera sin verksamhet, bli mer hållbara och uppnå sin affärspotential. Vi söker nu nya medarbetare till vårt framgångsrika team som bidrar till vår tillväxt, förstklassiga kundupplevelser och högt engagemang. Om rollen I rollen som Teknisk integrationspecialist kommer du att vara ansvarig för att designa och implementera integrationslösningar mellan kund och Tele2s stödsystem. Du är specialisten som kunden vänder sig till för stöd och råd kring hur denne bäst optimerar integrationer och du är en expert i service requests och incidenthantering. Du erbjuds en dynamisk roll där du blir en nyckelperson i kundnära dialoger, där du stödjer kunderna i alla faser, från pre-sales till implementation och förvaltning och coachar dem ständigt mot lämpliga lösningar. Vem är du? Vi söker efter en engagerad individ med en stark analytisk förmåga och en passion för ständigt lärande. Du är utåtriktad och kommunikativ, och trivs i en roll där du kan interagera med kunder och kollegor på ett öppet och tydligt sätt. Utöver det ser vi även att du har: - Grundläggande teknisk bakgrund där du använt något eller flera av följande: Webtjänster / REST / Swagger - Erfarenhet av PEPPOL Det ses som meriterande om du har: - Tidigare erfarenhet av systemintegrationer - Tidigare erfarenhet av ServiceNow eller andra ärendehanteringssystem - Tidigare erfarenhet av Visma Proceedo eller andra e-handelsystem - Erfarenhet av ärendeintegrationer - Erfarenhet inom ITIL-processer Några ord från rekryterande chef I teamet Invoicing & Implementation Management teamet så får man möjlighet att jobba nära såväl kunder som med erfarna kollegor som hanterar uppsättning av integrationer och avancerade administrativa lösningar för våra kunder. Teamet består av 10 personer i både Kista, Karlskoga och Göteborg och teamet består av såväl fakturautredare som integrations och faktureringsexperter. Jag som leder detta team heter Anders Gerdin och har det övergripande ansvaret för all B2B fakturering och efter snart 30 år av erfarenhet av faktureringslösningar både inom IT och verksamheten så har jag som främsta målsättning att kunna erbjuda stöd till mina resurser för att ge dem de bästa förutsättningarna att ta fram och implementera det bästa erbjudandet för våra kunder. Varför Tele2 - På Tele2 främjar vi en kreativ och flexibel arbetsmiljö. Hos oss har vi en kultur där teamwork och inkludering leder vägen framåt och du uppmuntras att vara dig själv som den unika person som just du är. - Varje medarbetare är viktig och varje individs arbete har en stor påverkan för företagets framgång. Vi vill att du skall växa och du ges möjligheter till utveckling genom exempelvis interna karriärvägar. - På Tele2 arbetar vi målmedvetet varje dag för att fortsätta vara ledande inom hållbarhet, vilket har lett till att vi blivit utnämnda klimatledare i Europa av Financial Times. Vi fortsätter att uppnå nya mål och vi hjälper våra kunder att uppnå sina hållbarhetsmål eftersom vi åtagit oss att övergå till en cirkulär ekonomi. Intresse och ansökan Vill du bli en del av Tele2s värderingsstyrda och inkluderande företagskultur? Tryck då på “ansök” och låt oss ta reda på om vi är en match! Om du har några specifika frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Henny Forsberg på [email protected] Vänligen notera dock att i enlighet med hantering av personuppgifter (GDPR) har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Som ett steg i rekryteringsprocessen utför Tele2 en bakgrundskontroll på aktuella slutkandidater. På Tele2 arbetar vi målmedvetet varje dag för att fortsätta vara ledande inom hållbarhet och vi har blivit utnämnda till klimatledare i Europa av The Financial Times. Vi fortsätter att uppnå nya mål och vi hjälper våra kunder att uppnå sina hållbarhetsmål eftersom vi åtagit oss att övergå till en cirkulär ekonomi. Vi är mycket stolta över att skapa värde för våra kunder genom att vara ”pålitliga, insiktsdrivna och genom att samarbeta”. Vi kallar det “The Tele2 Way”.

23 april 2024
Sista ansökan:
19 oktober 2024
Change Manager

At Tele2 we have a vision to enable a society of unlimited possibilities. We strive for circular economy, innovation, diversity and to protect children online. We are now looking for a Change Manager to help us drive automation within the team. We are proud that our company is built on the courage and strength to challenge everything that others take for granted. We are driven by an absolute belief that things can always be done better by acting fearlessly and challenging how things can and should be done. We take great pride in our role of delivering customer value by being Reliable, Insight Driven and Collaborative – it is called the Tele2 Way. We focus on simplicity in every task we undertake, aim to creating unlimited possibilities beyond expectations. ABOUT THE ROLE As a member of the Operation Readiness team, you will be a part of a toolbox team of specialists who are the link between our Service Operations organization and the rest of the company. The team consists of Business Developers, Business and Data Analysts, Process Owners and a group of Change Managers providing change control. For the role as a Change Manager, in change control, you will be working with our IPC processes, specifically change, to ensure process adherence and to enhance our customer focus. This is an administrative role where you are expected to coordinate and approve planned work, ensure no scheduled conflicts as well as working with statistics and following up on results. Moreover, you are also expected to facilitate forums and workshops, and to help the team optimize and drive automation of the daily administration. WHAT WE LOOK FOR As a person, you like to work both independently and collaboratively in a team. You enjoy taking responsibility and practice self-leadership in your daily work. Furthermore, we believe your are proactive and you thrive in a changing environment. A few more key competences we believe are key to be successful in this role are listed below: - Drive - Team player - Customer focused - Comfortable in public speaking - Fluent in English and Swedish, both orally and in writing Meriting competences: - Experience within the telecom industry - Experience in ServiceNow - Experience from working with automatization A FEW WORDS FROM THE MANAGER My name is Agnes Elde-Johansson, and my aim, as a newly onboarded manager of this team, is to form a swat team with a broad range of skills and competences which can support and help our fellow co-workers in Service Operations as well as stakeholders at Tele2. We are a driven team of specialists with one common aim, to deliver on our internal and external promises. This is a fun, newly formed team with years of experience within both Tele2 and telecommunications in general. It is important for me to engage and involve all the Operations Readiness team members to collaborate and to utilize our collective expertise, evolving into something more than we are today. I believe respectful, progressive and transparent ways of approaching each other and our colleagues is the key to success! Why Tele2 - We believe in fostering a creative and flexible work environment. You will be part of a culture where teamwork and inclusion are leading the way forward, a place where you bring your whole self to work as the unique person you are. We are committed to building a company that values diversity in all its forms. - Every employee is important for the company’s success and you will always have an impact through your work with opportunities for growth and development through internal paths. - At Tele2, we work hard to our commitment to lead in sustainability, which has made us the number one climate leader in Europe and we keep reaching new goals as we are bound to shift to a circular economy. Interest and application Would you like to be a part of the Tele2s value-driven and including culture? Then hit the “apply now” button and let’s find out if we’re a match! Please note that in compliance with personal data management regulations (GDPR), we are unable to accept CVs via email. As a step in the recruitment process, Tele2 performs a background check on final candidates. At Tele2 we work hard to fulfill our commitment to lead in sustainability being named the number one climate leader in Europe by The Financial Times and we keep reaching new goals as we are bound to shift to a circular economy. We take great pride in delivering customer value by being Reliable, Insight Driven and Collaborative. We call it the Tele2 Way.

23 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Senior Microsoft 365 Specialist

At Tele2 we have a vision to enable a society of unlimited possibilities. We strive for circular economy, innovation, diversity and to protect children online. We now look for a Microsoft 365 Specialist to help us deliver great communication & collaboration services. We are proud that our company is built on the courage and strength to challenge everything that others take for granted. We are driven by an absolute belief that things can always be done better by acting fearlessly and challenging how things can and should be done. We take great pride in our role of delivering customer value by being Reliable, Insight Driven and Collaborative – it is called the Tele2 Way. We focus on simplicity in every task we undertake, aim to creating unlimited possibilities beyond expectations. ABOUT THE ROLE The Workplace & Internal IT team are seeking a skilled and experienced Microsoft 365 Product Expert specializing in Collaboration & Email Security to join our team. In this role, you will be responsible for managing Microsoft 365 collaboration tools, serving as the Ironport system owner, and overseeing our intranet system. Workplace & Internal IT delivers key IT services such as managed & secure devices, communication and collaboration tools, Identity and Access Management and helpdesk support to all Tele2 employees in 4 countries. We do this with help from partners, and to be successful in this role you need to be comfortable in vendor management and collaboration with external suppliers. WHAT WE LOOK FOR · Proficiency in Microsoft 365 collaboration tools, such as Exchange, SharePoint, Teams, Stream, Viva apps, etc · Familiarity with PowerApps/PowerPlatform is a plus. · Strong understanding of email and email security protocols such as DMARC, DKIM, and SPF. · Extensive experience with email security relay services, particularly Cisco Ironport. · Overall understanding of Microsoft 365 functions, value, and services. · Ability to strategize, architect, and govern Microsoft 365 environments. · Excellent communication and stakeholder management skills as well as experience in vendor management. · Fluency in English, both written and spoken. Swedish is a plus. A FEW WORDS FROM THE MANAGER As a part of our team, you will join us in our vision for “Your Digital Workplace – Anywhere, Anytime and Adaptive to your needs”. The team consists of highly skilled specialists in different fields that value collaboration and open communication. We deliver on our promises and celebrate our success together. LIFE AT TELE2 Working at Tele2 will let you work in a creative and flexible work environment. You will be part of a culture where teamwork and inclusion are leading the way forward. Every employee is important for the company’s success, and you will always have an impact through your work. We provide you with the opportunity to grow and develop through internal paths within the organization. ARE WE A MATCH? Find out more about life at Tele2 and who we are at tele2.com/career and WeareTele2 on Instagram and Facebook. Are you interested in knowing more about our work to create a more sustainable future? Read about our social responsibility and green efforts at tele2.com/sustainability. This is a Hybrid role, located at our headquarter in Kista, Stockholm. Welcome to submit your application! Selection and interviews will be conducted on an ongoing basis. As part of Tele2's recruitment process, we perform background checks on all final candidates. At Tele2 we work hard to fulfill our commitment to lead in sustainability being named the number one climate leader in Europe by The Financial Times and we keep reaching new goals as we are bound to shift to a circular economy. We take great pride in delivering customer value by being Reliable, Insight Driven and Collaborative. We call it the Tele2 Way.

9 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Butikssäljare

Är du en serviceinriktad stjärna som älskar att skapa goda kundrelationer? Drivs du av att vara en del av ett sammansvetsat team där samarbete och laganda är nyckeln, samtidigt som du ges möjlighet till stor personlig utveckling? Då kan Tele2 vara den perfekta arbetsplatsen för dig! Vi letar just nu efter en entusiastisk medarbetare på heltid till vår Tele2-butik i Grand Samarkand, Växjö. På Tele2 är vi engagerade i att erbjuda våra kunder en unik serviceupplevelse i en bransch som för många är en stor och viktig del av vardagen. Som Butikssäljare blir du företags ansikte utåt och med våra innovativa produkter bidrar du till att göra våra kunders liv obegränsat. Nu letar vi efter en vinnarskalle som vill utvecklas inom försäljning och fortsätta nå våra uppsatta mål. OM ROLLEN Här får du inte bara ett jobb, du joinar ett superbra team och knyter kontakter, möter spännande nya- som återkommande kunder och hjälper dem i deras vardag, du är helt enkelt med på en resa tillsammans med oss och levererar en wow-upplevelse för våra kunder varje dag. Vi tror på en familjär atmosfär och med teamets fulla stöd får du det bästa möjliga utrymmet för att prestera på toppnivå. På Tele2 prioriterar vi intern utveckling och för rätt individ finns det stora möjligheter till utveckling. Som ny i teamet får du en gedigen introduktion och handledning från butikschefen samt tillgång till ett omfattande digitalt utbildningspaket. VEM VI LETAR EFTER Vi söker dig som är resultatinriktad och motiveras av att uppnå mål tillsammans med ditt team. Du är professionell i ditt bemötande och har en flexibel approach där effektivt samarbete ses som en styrka. Våra förväntningar på dig inkluderar: Erfarenhet från tidigare serviceyrken och ett starkt intresse för att lära dig mer inom kundservice och försäljning. Ett intresse för teknik och produkter. Du är 18 år eller äldre och har en gymnasieutbildning. Förmåga att kommunicera flytande på svenska och engelska, både i tal och skrift. Vill du vara med? Tveka inte att söka redan idag! Intervjuer kommer att ske löpande. Eftersom vi eftersträvar en jämn könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande till den här tjänsten. Välkommen med din ansökan! Som ett steg i rekryteringsprocessen utför Tele2 en bakgrundskontroll på aktuella kandidater.

9 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Butikssäljare Extra

Är du en serviceinriktad stjärna som älskar att skapa goda kundrelationer? Drivs du av att vara en del av ett sammansvetsat team där samarbete och laganda är nyckeln, samtidigt som du ges möjlighet till stor personlig utveckling? Då kan Tele2 vara den perfekta arbetsplatsen för dig! Vi letar just nu efter en entusiastisk medarbetare på heltid till vår Tele2-butik i Norrköping, Domino. På Tele2 är vi engagerade i att erbjuda våra kunder en unik serviceupplevelse i en bransch som för många är en stor och viktig del av vardagen. Som Butikssäljare blir du företags ansikte utåt och med våra innovativa produkter bidrar du till att göra våra kunders liv obegränsat. Nu letar vi efter en vinnarskalle som vill utvecklas inom försäljning och fortsätta nå våra uppsatta mål. OM ROLLEN Här får du inte bara ett jobb, du joinar ett superbra team och knyter kontakter, möter spännande nya- som återkommande kunder och hjälper dem i deras vardag, du är helt enkelt med på en resa tillsammans med oss och levererar en wow-upplevelse för våra kunder varje dag. Vi tror på en familjär atmosfär och med teamets fulla stöd får du det bästa möjliga utrymmet för att prestera på toppnivå. På Tele2 prioriterar vi intern utveckling och för rätt individ finns det stora möjligheter till utveckling. Som ny i teamet får du en gedigen introduktion och handledning från butikschefen samt tillgång till ett omfattande digitalt utbildningspaket. JOINA MITT TEAM “Mitt arbete består av att leda teamet och coacha alla säljare för att nå våra gemensamma mål. Jag har arbetat på Tele2 i strax över 10 år och älskar mitt jobb! Det som har fått mig att stanna och trivas på Tele2 är möjligheterna att utvecklas inom bolaget och att branschen är i ständig förändring. I vardagen hjälper vi våra kunder med alltifrån en trasig telefon till att skräddarsy ett paket med abonnemang, mobiltelefon, bredband och tv/streaming. Vi jobbar även mot företagskunder och den kontakten sker oftast via telefon. Ett roligt och utmanande jobb med andra ord, jag ser framemot din ansökan!” // Twana, Butikschef Domino VEM VI LETAR EFTER Vi söker dig som är resultatinriktad och motiveras av att uppnå mål tillsammans med ditt team. Du är professionell i ditt bemötande och har en flexibel approach där effektivt samarbete ses som en styrka. Våra förväntningar på dig inkluderar: Erfarenhet från tidigare serviceyrken och ett starkt intresse för att lära dig mer inom kundservice och försäljning. Ett intresse för teknik och produkter. Du är 18 år eller äldre och har en gymnasieutbildning. Förmåga att kommunicera flytande på svenska och engelska, både i tal och skrift. Vill du vara med? Tveka inte att söka redan idag! Intervjuer kommer att ske löpande. Välkommen med din ansökan! Som ett steg i rekryteringsprocessen utför Tele2 en bakgrundskontroll på aktuella kandidater .

8 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Butikssäljare Extra

Är du en serviceinriktad stjärna som älskar att skapa goda kundrelationer? Drivs du av att vara en del av ett sammansvetsat team där samarbete och laganda är nyckeln, samtidigt som du ges möjlighet till stor personlig utveckling? Då kan Tele2 vara den perfekta arbetsplatsen för dig! Just nu letar vi efter en entusiastisk medarbetare på deltid till vår Tele2-butik i Eskilstuna. Vi behöver dig som kan jobba en helg i månaden. Du förväntas även att kunna arbeta heltid under sommaren, för att täcka upp för ordinarie personal. På Tele2 är vi engagerade i att erbjuda våra kunder en unik serviceupplevelse i en bransch som för många är en stor och viktig del av vardagen. Som Butikssäljare blir du företags ansikte utåt och med våra innovativa produkter bidrar du till att göra våra kunders liv obegränsat. Nu letar vi efter en vinnarskalle som vill utvecklas inom försäljning och fortsätta nå våra uppsatta mål. OM ROLLEN Här får du inte bara ett jobb, du joinar ett superbra team och knyter kontakter, möter spännande nya- som återkommande kunder och hjälper dem i deras vardag, du är helt enkelt med på en resa tillsammans med oss och levererar en wow-upplevelse för våra kunder varje dag. Vi tror på en familjär atmosfär och med teamets fulla stöd får du det bästa möjliga utrymmet för att prestera på toppnivå. På Tele2 prioriterar vi intern utveckling och för rätt individ finns det stora möjligheter till utveckling. Som ny i teamet får du en gedigen introduktion och handledning från butikschefen samt tillgång till ett omfattande digitalt utbildningspaket. JOINA MITT TEAM I rollen som Butikssäljare är ingen dag den andra lik och alla som tycker om kundmöten kan jobba på Tele2! Företaget är stort men känns familjärt och du känner dig alltid hörd och sedd. Du får träffa väldigt många olika personer och hjälpa dem med det viktigaste som finns: kommunikation och uppkoppling med en service utöver det vanliga. Som Butikssäljare ansvarar du för att kontakta våra företagskunder via telefon. Tillsammans når vi målen med glädje till sälj och hjälps åt att ligga på topp. /Duy, Butikschef VEM VI LETAR EFTER Vi söker dig som är resultatinriktad och motiveras av att uppnå mål tillsammans med ditt team. Du är professionell i ditt bemötande och har en flexibel approach där effektivt samarbete ses som en styrka. Våra förväntningar på dig inkluderar: Erfarenhet från tidigare serviceyrken och ett starkt intresse för att lära dig mer inom kundservice och försäljning. Ett intresse för teknik och produkter. Du är 18 år eller äldre och har en gymnasieutbildning. Förmåga att kommunicera flytande på svenska och engelska, både i tal och skrift. Vill du vara med? Tveka inte att söka redan idag! Intervjuer kommer att ske löpande. Eftersom vi eftersträvar en jämn könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande till den här tjänsten. Välkommen med din ansökan! Som ett steg i rekryteringsprocessen utför Tele2 en bakgrundskontroll på aktuella kandidater.

8 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Technical specialist (DaaS)

Tele2 driver utvecklingen och implementeringen av en modern klientplattform och utnyttjar MDM-verktyg, såsom Endpoint Manager (t.ex. Defender, Intune och Autopilot) i en hybridmiljö med Azure och AD-miljö, för hantering och säkerhet. Vi samarbetar nära med leveransen av kapacitetstjänster och hybrida molnleveranser. Om du är redo att ta dig an en utmaning och forma framtidens IT-drift, ser vi fram emot att välkomna dig till oss! På Tele2 Företag (B2B) arbetar vi varje dag för att möjliggöra ett samhälle med obegränsade möjligheter genom vår breda portfölj av it- och telekomrelaterade produkter och tjänster. Med ett team av kunniga experter hjälper vi kunder inom privat och offentlig sektor att digitalisera sin verksamhet, bli mer hållbara och uppnå sin affärspotential. Vi söker nu nya medarbetare till vårt framgångsrika team som bidrar till vår tillväxt, förstklassiga kundupplevelser och högt engagemang. Nu söker vi efter en kunnig IT-tekniker med erfarenhet och driv för att anta rollen som vår teknikspecialist för Device as a Service (DaaS) till nya höjder. Som medlem i vårt driftteam kommer du att spela en central roll i att fastställa säkerheten, stabiliteten och framstegen för vår DaaS-tjänst. Om rollen Ditt uppdrag kommer att omfatta övervakning och optimering av DaaS-säkerheten, drift och underhåll av olika enheter som datorer, telefoner och Office365. Du kommer också vara delaktig i förbättringar och vidareutveckling av tjänsten, vilket ger dig en spännande möjlighet att påverka teknologiska framsteg - vilken teknik tror du Tele2 kommer gynnas av i framtiden? Som specialist för DaaS kommer du att vara den tekniska experten och stödet för de mer avancerade ärendena i både 2nd och 3rd linesupport. Med ansvar för en bredd av tekniska uppgifter, inklusive säkerhetshantering och support, kommer du att vara en oumbärlig del av vårt team. I uppgifterna ingår även: - Konstruktion och underhåll av vår övergripande klientplattform, vilket involverar hantering av bilder, uppdateringar och säkerhetspatchar för klientoperativsystemet, Office365 och relaterad programvara. - Att övervaka och upprätthålla säkerheten för plattformen, säkerställa dess kontinuerliga uppdatering. Aktiv deltagande i utvecklingen av Device as a Service (DaaS)-tjänsten. - Genomförande av tekniska analyser för integrationer och nya arbetsflöden. - Att fungera som teknisk specialist för ett eller flera system samt gemensamma digitala plattformar. - Utveckling av tjänstespecifik konfiguration (image). - Medverkan i den kontinuerliga livscykelhanteringen genom certifiering av nya datormodeller. Vem är du? För att trivas i rollen ser vi gärna att du kommer in med en del tidigare erfarenhet av liknande roller. Mer specifikt ser vi att du har: - En högskoleutbildning inom IT eller annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig - Flerårig erfarenhet av drift, förvaltning och utveckling av IT-arbetsplatser - Kunskap och erfarenhet av förvaltning av klientplattformar - Erfarenhet av applikationsmanagering och installationer - Erfarenhet av säkerhetshantering av klienter och enheter - Erfarenhet av licenshantering och inventering. - Erfarenhet av hårdvarucertifiering Du har också kunskaper och erfarenhet inom följande system och verktyg: - Distributionsverktyg som Intune autopilot eller liknande - Molnbaserade IT-tjänster som Azure AD och MS365 - Windows 10 och windows 11 - Endpoint manager. - Microsoft SCCM och MDT eller andra liknande verktyg Det är meriterande om du har: - Certifieringar inom Microsoft-området - Kunskap om Powershell - Kunskaper i administrering av 365 - Microsoft Servermiljö (inklusive Active Directory, DNS etc.) I denna roll är det viktigt att du kan arbeta självständigt och ta ansvar för dina uppgifter, fokusera på att lösa problem och nå mål. Din arbetsmetod präglas av självständighet, och du har förmågan att strukturerat planera och organisera ditt arbete för ökad effektivitet. Rollen innebär många samarbetsytor, så din kommunikationsförmåga och förmåga att agera med verksamhetens bästa i åtanke är avgörande. Dina personliga färdigheter, särskilt din förmåga att hantera ansvar självständigt, är av stort värde för oss. Några ord från rekryterande chef: Hej, jag heter Ola Liljemärker och är manager för HCS Operations and Delivery Management. I mina team har jag 18 medarbetare som främst sitter placerade i Malmö och Stockholm. Vi är ett glatt gäng med högt i tak där de flesta jobbat tillsammans i flera år. Vi ser alltid till individen och teamkänslan är väldigt viktig hos oss. Vi ser fram emot din ansökan och att få hälsa dig varmt välkommen till oss! Varför Tele2 - På Tele2 främjar vi en kreativ och flexibel arbetsmiljö. Hos oss har vi en kultur där teamwork och inkludering leder vägen framåt och du uppmuntras att vara dig själv som den unika person som just du är. - Varje medarbetare är viktig och varje individs arbete har en stor påverkan för företagets framgång. Vi vill att du skall växa och du ges möjligheter till utveckling genom exempelvis interna karriärvägar. - På Tele2 arbetar vi målmedvetet varje dag för att fortsätta vara ledande inom hållbarhet, vilket har lett till att vi blivit utnämnda klimatledare i Europa av Financial Times. Vi fortsätter att uppnå nya mål och vi hjälper våra kunder att uppnå sina hållbarhetsmål eftersom vi åtagit oss att övergå till en cirkulär ekonomi. Intresse och ansökan Vill du bli en del av Tele2s värderingsstyrda och inkluderande företagskultur? Tryck då på “ansök” och låt oss ta reda på om vi är en match! Om du har några specifika frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på [email protected]. Vänligen notera dock att i enlighet med hantering av personuppgifter (GDPR) har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Som ett steg i rekryteringsprocessen utför Tele2 en bakgrundskontroll på aktuella slutkandidater. På Tele2 arbetar vi målmedvetet varje dag för att fortsätta vara ledande inom hållbarhet och vi har blivit utnämnda till klimatledare i Europa av The Financial Times. Vi fortsätter att uppnå nya mål och vi hjälper våra kunder att uppnå sina hållbarhetsmål eftersom vi åtagit oss att övergå till en cirkulär ekonomi. Vi är mycket stolta över att skapa värde för våra kunder genom att vara ”pålitliga, insiktsdrivna och genom att samarbeta”. Vi kallar det “The Tele2 Way”.

13 februari 2024
Sista ansökan:
10 augusti 2024